Informator broj 6100-6101 od 22. kolovoza 2012. i 29. kolovoza 2012.

UVODNIK

Određivanje odgodnog učinka tužbe u upravnom sporu

Predmet ovog članka su odredbe novog Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 20/10) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2012., kojima se regulira određivanje odgodnog učinka tužbe u upravnom sporu. Stoga autor u ovom članku, piše o pravilu iz članka 26. novog Zakona o upravnim sporovima da tužba nema odgodni učinak, osim kad je to Zakonom propisano, te o pretpostavkama za određivanje odgodnog učinka tužbe, uz istovremenu analizu tog instituta prema odredbama prijašnjeg Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 53/91, 9/92 i 77/92) uz aktualnu upravnosudsku praksu. Na kraju autor, dr. sc. ALEN RAJKO, iznosi svoje stajalište da generalno pravilo, da tužba u upravnom sporu nema suspenzivni učinak, te pretpostavke za određivanje odgodnog učinka tužbe koje su propisane vrlo strogo (čemu pridonosi i potreba njihovog kumulativnog ispunjenja), rezultiraju time da se može očekivati da će prijedlozi za određivanje odgodnog učinka tužbe biti prihvaćeni u razmjerno malom broju sporova.
Autor: dr. sc. Alen Rajko, sudac Upravnog suda u Rijeci

Sadržaj

Određivanje odgodnog učinka tužbe u upravnom sporu
Autor: Alen Rajko

Stručni članak

Predmet ovog članka su odredbe novog Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 20/10) koji je stupio na snagu 1. siječnja 2012., kojima se regulira određivanje odgodnog učinka tužbe u upravnom sporu. Stoga autor u ovom članku, piše o pravilu iz članka 26. novog Zakona o upravnim sporovima da tužba nema odgodni učinak, osim kad je to Zakonom propisano, te o pretpostavkama za određivanje odgodnog učinka tužbe, uz istovremenu analizu tog instituta prema odredbama prijašnjeg Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 53/91, 9/92 i 77/92) uz aktualnu upravnosudsku praksu. Na kraju autor, dr. sc. ALEN RAJKO, iznosi svoje stajalište da generalno pravilo, da tužba u upravnom sporu nema suspenzivni učinak, te pretpostavke za određivanje odgodnog učinka tužbe koje su propisane vrlo strogo (čemu pridonosi i potreba njihovog kumulativnog ispunjenja), rezultiraju time da se može očekivati da će prijedlozi za određivanje odgodnog učinka tužbe biti prihvaćeni u razmjerno malom broju sporova.

Stjecanje vlasništva na zemljištu u društvenom vlasništvu, na kojem je izgrađena zgrada na kojoj postoji pravo vlasništva
Autor: Bruno Ružička

Stručni članak

U članku se kroz primjere iz prakse odgovara na pitanje, s obzirom na to načelo jedinstvenosti nekretnine, na koji način vlasnici zgrade mogu postati i vlasnici zemljišta koje je bilo upisano kao društveno vlasništvo i na koji način svoje vlasništvo mogu upisati u zemljišnu knjigu. U članku su navedeni propisi koji su prestali važiti, ali su nužni za razjašnjenje određenih upisa u zemljišne knjige i odgovore na pitanja koja se danas postavljaju u zemljišnoknjižnim predmetima, odnosno u nekim pitanjima stjecanja vlasništva.

Minimalna plaća
Autor: Nataša Novaković

Stručni članak

U svibnju ove godine sindikalne su središnjice uputile Ministarstvu rada i mirovinskog sustava inicijativu za povećanje minimalne plaće, budući da se nije mijenjala od 1. lipnja 2009. Međutim, minimalna plaća za razdoblje od 1. lipnja 2012. do 31. svibnja 2013. u Republici Hrvatskoj i nadalje će iznositi 2.814,00 kn. U članku se razmatra institut minimalne plaće prema Zakonu o minimalnoj plaći (Nar. nov., br. 67/08), te se ukazuje na određene nedostatke tog propisa. S obzirom na stanje gospodarstva, pregovore o mijenjanju modaliteta donošenja odluke o visini minimalne plaće treba vrlo pažljivo pripremiti, uz konzultacije sa socijalnim partnerima i traženju najboljeg modaliteta uređenja minimalne plaće.

Osvrt na Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupku za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili djelomičan otpis potraživanja
Autori: Nina Ban Glasnović Bernardica Rubčić

Stručni članak

Zakon o proračunu1 temeljni je propis kojim je predviđena mogućnost odgode plaćanja i obročne otplate duga te prodaje, otpisa ili djelomičnog otpisa potraživanja. Radi se o dugovima fizičkih i pravnih osoba prema državi i jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno potraživanjima države i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave prema tim osobama. Kriteriji, mjerila i postupak za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili djelomičan otpis potraživanja, propisani su Uredbom koja je objavljena u Narodnim novinama 76/12 i stupila je na snagu danom objave, 9. srpnja 2012.

O važnosti provođenja stečajnog postupka
Autor: Desanka Sarvan

Stručni članak

Predmet rasprave i analize u ovom članku je značenje provođenja stečajnog postupka u odnosu na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Naime, autorica anlizira odredbe Stečajnog zakona (Nar. nov., br. 44/96, 161/98 - Zakon o bankama, 29/99, 129/00, 123/03, 197/03, 187/04, 82/06, 117/08 - Zakon o kreditnim institucijama, 116/10 i 25/12), Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi Nar. nov. br. 33/01, 60/01 - vjerodostojno tumačenje, 106/03, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09 i 150/11 i druge relevantne propise te ističe koji je pravni interes jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave da u stečajnom postupku zaštite svoja prava i pravne interese. Stoga u nastavku članka donosimo ogledni primjer prijave tražbine jedinice lokalne samouprave kao stečajnog vjerovnika, stečajnom upravitelju. Ovaj primjer može poslužiti samo kao jedan od mogućih načina u reguliranju ove materije.

Uspostava institucionalnog okvira za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj
Autor: Bojan Vidović

Stručni članak

Strukturni fondovi instrumenti su kohezijske politike Europske unije, a svrha im je postizanje ujednačenog razvitka unutar Europske unije te jačanje globalne konkurentnosti europskog gospodarstva. Predmet ovoga članka je prikaz uspostave institucionalnog okvira za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj kroz analizu Zakona o uspostavi institucionalnog okvira za korištenje strukturnih instrumenata Europske unije u Republici Hrvatskoj, koji je objavljen u Narodnim novinama, broj 78 od 13. srpnja 2012.

Pravo na pravično suđenje – zastara kaznenog progona
Sud: Ustavni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Ako u trenutku stupanja na snagu novog Kaznenog zakona nije nastupila zastara kaznenog progona prema prijašnjem Zakonu, primijeniti će se novi zastarni rokovi

Bitni sastojci ugovora - kupoprodaja
Sud: Vrhovni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Ako su ispunjeni svi bitni sastojci ugovora, potpisivanje ugovora u pisanom obliku ima samo svrhu formaliziranja tog, već sklopljenog pravnog posla, a ne konstitutivno značenje

Žalba na rješenje o otvaranju stečajnog postupka
Sud: Visoki trgovački sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Odvjetnik kojem je prije otvaranja stečajnog postupka zastupnik po zakonu pravne osobe izdao punomoć za zastupanje te pravne osobe u prethodnom postupku, nije ovlašten na temelju takve punomoći izjaviti žalbu protiv rješenja o otvaranju stečajnog postupka

Odluka o izuzeću suca - pravni interes
Sud: Upravni sud Rijeka

SENTENCE

Izuzeće suca nije upravna stvar, pa se ni odluka o izuzeću ne može smatrati upravnim aktom. Odredbe kojima je uređeno izuzeće sudaca imaju normativni cilj koji nije usmjeren na zaštitu prava i pravnih interesa suca, nego osigurati objektivnost vođenja postupka

Rok za donošenje nove odluke o odabiru ili poništenju – javna nabava

Vi pitate - mi odgovaramo

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave, po žalbi žalitelja na odluku o odabiru najpovoljnije ponude u postupku javne nabave, donijela je rješenje kojim se poništava odluka o odabiru, te nalaže naručitelju da izvrši ponovni pregled i ocjenu ponuda i na temelju toga donese novu odluku. Međutim, u rješenju Državne komisije nije naveden rok u kojem naručitelj mora donijeti novu odluku. U kojem roku naručitelj mora donijeti novu odluku o odabiru ili poništenju po rješenju Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave?

Odgovornost stečajnog upravitelja

Vi pitate - mi odgovaramo

Moja je stranka razlučni i stečajni vjerovnik u stečajnom postupku. Prema njezinom mišljenju stečajni upravitelj je prilikom unovčavanja imovine stečajnog dužnika pričinio štetu. Stečajni upravitelj ima zaključenu policu osiguranja od odgovornosti. Moja stranka želi potraživati od osiguratelja naknadu štete. S obzirom na to da moja stranka nije jedini vjerovnik, postavlja se pitanje: je li moja stranka aktivno legitimirana da u parnici potražuje isplatu naknade štete u korist stečajne mase stečajnog dužnika?

Prava službenika u lokalnoj samoupravi nakon promjena ustroja upravnih tijela

Vi pitate - mi odgovaramo

Koja prava ostvaruju zatečeni lokalni službenici nakon promjena ustroja upravnih tijela jedinice lokalne samouprave?

Obveze poslodavaca iz primitaka sezonskih radnika u poljoprivredi

Vi pitate - mi odgovaramo

Koje su obveze poslodavca koji zapošljava sezonske radnike u poljoprivredi, u svezi s doprinosima i porezima?

Filteri