List Informator
UVODNIK
Hrvatsko članstvo u EU i ustavne opcije (1. dio)
O postupku ratifikacije Europskog ustava i mogućnosti daljnjeg proširenja Europske unije, u ovom članku piše dr. sc. Robert Podolnjak, docent na Katedri ustavnog prava Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Autor istovremeno iznosi i svoja stajališta o mogućem pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji u svjetlu Europskog ustava. U jednom od sljedećih brojeva lista pisat ćemo o ponovnom pregovaranju o Europskom ustavu te o federalnoj ustavnoj jezgri.
Autor. dr.sc. Robert Podolnjak
Sadržaj
SENTENCE
Europski sud za ljudska prava nije nadležan ispitati zahtjeve protiv ugovorne stranke ako se navodne povrede temelje na činjenicama koje su se dogodile prije datuma stupanja na snagu Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda, u odnosu na tu ugovornu stranku.
SENTENCE
Odluka Povjerenstva za zakup nije upravni akt u smislu članka 6. ZUS-a. Ona predstavlja akt poslovanja kojim se raspolaže poslovnim prostorom u okvirima vlasničkopravnih ovlasti te se zakonitost takve Odluke ne može osporavati u upravnom sporu pred Upravnim sudom.
SENTENCE
Odluka o imenovanju člana nadzornog odbora valjana je ako je javno objavljen dnevni red, ako za to postoji prijedlog nadzornog odbora te ako je u objavi dnevnog reda prijedlog odluke koju treba donijeti. Ništavna je odluka o imenovanju člana nadzornog odbora na skupštini društva na prijedlog pojedinog dioničara, a bez prijedloga nadzornog odbora.
SENTENCE
Kad je došlo do prekida postupka zbog nastupanja pravnih posljedica otvaranja stečajnog postupka i ako ono ima za posljedicu prestanak nadležnosti suda koji vodi postupak, tada će se postupak nastaviti iako o tome sud nije donio rješenje.
Vi pitate - mi odgovaramo
Radnika, člana sindikata, u radnom sporu zastupao je pravnik zaposlen u sindikatu. Nakon pravomoćnosti i ovršnosti presude, pravnik je u roku 30 dana propustio podnijeti ovršni prijedlog radi vraćanja radnika na posao, što je rezultiralo time da se radnika više ne može prisilno vratiti na rad. Budući da poslodavac odbija radnika dobrovoljno vratiti na rad, to, u nastaloj situaciji, znači da radnik, unatoč pravomoćnoj presudi donesenoj u njegovu korist, ostaje bez posla, zbog čega trpi štetu. Radnik namjerava podnijeti tužbu za naknadu štete pa nas zanima tko je odgovoran za nastalu štetu, pravnik ili sindikat, odnosno pitanje je tko će u parnici biti pasivno legitimiran?
Vi pitate - mi odgovaramo
Koga državno tijelo može postaviti kao privremenog zastupnika stranke (umrle, nepoznata boravišta) u upravnim postupcima po službenoj dužnosti ili po zahtjevu jedne zainteresirane stranke. Napominjemo da se u postupku stranci ne nameće nikakva obveza, nego se druga osoba (zemljišnoknjižni vlasnik) upisuje u katastarski operat, što ne utječe na vlasnička prava nedostupne stranke (kojoj treba postaviti privremenog zastupnika). Iz čijih se redova treba imenovati privremeni zastupnik?
Vi pitate - mi odgovaramo
Odredbom članka 55. Zakona o javnoj nabavi, propisano je da pregled, ocjenu i usporedbu ponude obavlja stručno povjerenstvo naručitelja. O pregledu, ocjeni i usporedbi ponuda naručitelj mora voditi zapisnik koji potpisuju svi članovi povjerenstva. Često je to iz objektivnih razloga nemoguće. Bi li se problem mogao riješiti tako da se članovima povjerenstva imenuju zamjenici?
Filteri
Arhiva brojeva