List Informator
UVODNIK
Konstituiranje predstavničkih tijela općina, gradova i županija nakon provedenih lokalnih izbora 15. svibnja 2005. godine
Predmet ovog članka su odredbe Ustava Republike Hrvatske (Nar. nov., br. 41/01 - proč. tekst i 55/01 - isp.), Zakona o izborima članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Nar. nov., br. 44/05 - proč. tekst) te Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01 i 60/01 - vjerodostojno tumačenje) kojima se uređuje konstituiranje predstavnikih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Stoga u članku ukazujemo na neka od značajnijih pitanja u konstituiranju predstavničkih tijela nakon provođenja redovitih izbora, 15. svibnja 2005. godine.
Sadržaj
Stručni članak
Predmet ovog članka su odredbe Ustava Republike Hrvatske (Nar. nov., br. 41/01 - proč. tekst i 55/01 - isp.), Zakona o izborima članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Nar. nov., br. 44/05 - proč. tekst) te Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01 i 60/01 - vjerodostojno tumačenje) kojima se uređuje konstituiranje predstavnikih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Stoga u članku ukazujemo na neka od značajnijih pitanja u konstituiranju predstavničkih tijela nakon provođenja redovitih izbora, 15. svibnja 2005. godine.
Stručni članak
Ustavni sud Republike Hrvatske je 23. ožujka 2005. g. donio je Rješenje o neprihvaćanju prijedloga1 za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske2 Zakona o najvišoj mirovini3 te članka 1. Zakona o dopunama Zakona o najvišoj mirovini.4 U članku autor DANIEL SEVER, dipl. iur. iz Zagreba, analizira odredbe tih Zakona te razloge zbog kojih je Ustavni sud odbio navedene prijedloge.
Stručni članak
U svezi s postupcima izračuvannja zateznih i ugovornih kamata, u praksi se javljaju brojna i vrlo različita gledišta i tumačenja. Stoga je pitanje utvrđivanja zakonitog i računski točnog postupka izračuvanja kamate, vrlo značajno. Uočavajući važnost toga pitanja, Hrvatski je sabor tijekom 2004. godine donio nekoliko zakonskih propisa kojima su značajno izmijenjeni propisi o ugovornoj i zateznoj kamati. Na temu ugovornih i zateznih kamata "Novi informator" održao je savjetovanje 28. travnja 2005. g. na kojem su sudionici pokazali veliko zanimanje za dio teme pod naslovom "Postupci izračunavanja kamate s aktualnim primjerima za povrat kamata". S obzirom na to, autor u ovom radu na sveobuhvatan način prikahzuje i tumači zakonske odrebe koje se odnose na izračunavanje kamata kod novčanih obveza u razdoblju od 1990. g. na dalje, na primjerima iz prakse egzaktno numerički prikazuje rezultate i posljedice različitih postupaka izračunavanja ugovornih i zateznih kamata te pokušava pružiti pouzdanu osnovu za provjeru ispravnosti zaračunanih kamata, kao i pokretanje mogućih postupaka za povrat više zaračunanih i plaćenih kamata.
Stručni članak
Članak se bavi novom koncepcijom prava osobnosti iz novog Zakona o obveznim odnosima. U prvom dijelu članka iznose se postavke starog Zakona o obveznim odnosima te se navodi određena sudska praksa iz koje je razvidno da su sudovi u primjeni starog Zakona o obveznim odnosima restriktivno pristupali toj materiji. Skreće se pozornost na novine koje donosi novi Zakon o obveznim odnosima i koji pravima osobnosti prilazi na jedan potpuno drukčiji način, definirajući ta prava na jedan ekstenzivan način, uključujući u njih i one aspekte prava osobnosti koje sudska praksa u primjeni starog Zakona o obveznim odnosima nije uključivala u krug pravno priznatih oblika nematerijalnih šteta. Autor uspoređuje osnovne razlike između starog i novog Zakona o obveznim odnosima i zaključuje da će novi Zakon pred sudove i stranke postaviti nove izazove, koji će se trebati prevladati novim pristupom toj problematici i kvalitativnim odmakom od dosadašnje sudske prakse.
SENTENCE
Imunitet pojedinih državnih dužnosnika mora biti izrijekom priznat Ustavom.
SENTENCE
U slučaju gubitka ploda majci pripada pravo na pravičnu novčanu naknadu za duševne boli.
SENTENCE
Nije svaki spor koji se odnosi na ugovor o doživotnom uzdržavanju spor o uzdržavanju, već je to samo onaj o čijem ishodu ovisi pravo na uzdržavanje primatelja uzdržavanja.
SENTENCE
Ako se tijekom prethodnoga postupka utvrdi da imovina dužnika koja bi ušla u stečajnu masu nije dovoljna ni za namirenje troškova tog postupka, stečajni sudac će donijeti odluku o otvaranju i zaključenju stečajnoga postupka.
SENTENCE
Za odre|ivanje visine doprinosa za obvezno zdravstveno osiguranje kojije osiguranik dužan plaćati, mjerodavan je propis koji je bio na snazi u vrijeme kada mu je utvrđen status osiguranika, a ne propis koji je na snazi u vrijeme donošenja rješenja o obvezi plaćanja doprinosa.
Vi pitate - mi odgovaramo
Kad prestaju važiti pojedine odredbe nekog zakona koje je ukinuo Ustavni sud?
Vi pitate - mi odgovaramo
U slučaju kad postoji više korisnika grobnog mjesta može li pojedini korisnik slobodno ustupiti to svoje pravo ili je za to potrebna suglasnost svih korisnika grobnog mjesta?
Vi pitate - mi odgovaramo
Jesu li vlasnici objekata za odmor obvezni plaćati boravišnu pristojbu za vrijeme korištenja tih objekata?