Informator broj 6281 od 17. svibnja 2014.

UVODNIK

Plaće i ograničenja plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi

Plaće u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi uređene su na jedinstven način, Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 28/10 - u nastavku teksta: Zakon) koji je stupio na snagu 11. ožujka 2010. Zakonom su propisana mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika te njihovih zamjenika (lokalnih dužnosnika) kao i plaća službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Lokalni dužnosnici su čelnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno župani, gradonačelnici i općinski načelnici te njihovi zamjenici koji se biraju na neposrednim izborima temeljem Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12). Autorica u članku piše o zakonski propisanim mjerilima te o praktičnom utvrđivanju plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, s naglaskom na neke novine koje se primjenjuju od 1. travnja 2014. i nakon stupanja na snagu Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Članak objavljujemo na uvodnim stranicama i u rubrici Lokalna samouprava.
Autor: Nevenka Brkić,dipl. oec., Ministarstvo financija Republike Hrvatske - Državna riznica

Sadržaj

Plaće i ograničenja plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Autor: Nevenka Brkić

Stručni članak

Plaće u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi uređene su na jedinstven način, Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 28/10 - u nastavku teksta: Zakon) koji je stupio na snagu 11. ožujka 2010. Zakonom su propisana mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika te njihovih zamjenika (lokalnih dužnosnika) kao i plaća službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Lokalni dužnosnici su čelnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno župani, gradonačelnici i općinski načelnici te njihovi zamjenici koji se biraju na neposrednim izborima temeljem Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12). Autorica u članku piše o zakonski propisanim mjerilima te o praktičnom utvrđivanju plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, s naglaskom na neke novine koje se primjenjuju od 1.travnja 2014. i nakon stupanja na snagu Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Članak objavljujemo na uvodnim stranicama i u rubrici Lokalna samouprava.

Odluka o poništenju postupka javne nabave
Autor: Zoran Vuić

Stručni članak

Postupak javne nabave može poništiti sam naručitelj ili Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave u žalbenom postupku. U članku autor daje prikaz i analizira odredbe Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14) kojima se regulira poništenje postupaka javne nabave. Na odgovaraju}im mjestima donosi i praksu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave vezanu uz primjenu razmatranog instituta poništenja postupaka javne nabave.

O prijedlogu treba li nam novi Zakon o pravobranitelju za djecu
Autor: Dubravka Hrabar

Stručni članak

U ovom broju iznosimo mišljenje prof. dr. sc. Dubravke Hrabar u raspravi o mogućnosti donošenja novog Zakona o pravobranitelju za djecu. Autorica iznosi svoje stajalište i argumente koji govore o uređenosti materije koja se bavi zaštitom djece.

Direktiva 2006/24/EZ Europskog parlamenta i Vijeća od 15. ožujka 2006. o zadržavanju podataka dobivenih ili obrađenih u vezi s pružanjem javno dostupnih elektroničkih komunikacijskih usluga ili javnih komunikacijskih mreža
Autori: Damir Juras Antonio Vulas

Stručni članak

Predmet ovog članka je Direktiva 2006/24/EZ o zadržavanju podataka dobivenih ili obrađenih u vezi s pružanjem javno dostupnih elektroničkih komunikacijskih usluga ili javnih komunikacijskih mreža koja je Presudom C-293/12 i C-594/12 Suda Europske unije proglašena nevaljanom zbog nedostatnog reguliranja načina i zaštite podataka, te povrede načela proporcionalnosti. Autori u ovom članku ukazuju na nedostatke te Direktive i sadržaj same Presude. Naime, Sud je smatrao da Direktiva omogućava široko i osobito teško miješanje u temeljna prava na poštovanje privatnog života i na zaštitu osobnih podataka, a koja nije ograničena samo na ono što je nužno.

Zahtjevi nasljednika nakon pravomoćnosti rješenja o nasljeđivanju
Autor: Marija Butković

Stručni članak

Nakon pravomoćnosti rješenja o nasljeđivanju, donesenog u ostavinskom postupku, mogu se javiti zahtjevi jednog ili svih nasljednika, a mogu se odnositi kako na raspored naknadno pronađene ostavinske imovine, tako i na situaciju što učiniti ako se pojavi još jedna, naknadna, oporuka ostavitelja. Što sudac, odnosno javni bilježnik smiju i mogu učiniti u takvim situacijama, uzimajući u obzir ponajprije zakonske odredbe, ali i traženja nasljednika, bit će podrobnije razjašnjeno u nastavku ovog članka.

Pravo na pravično suđenje - pogreška u računanju zastarnog roka
Sud: Ustavni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

U konkretnom slučaju podnositelju je povrijeđeno pravo na pravično suđenje jer su prvostupanjski i drugostupanjski sud odbili podnositeljev tužbeni zahtjev zbog očite pogreške u računanju zastarnog roka, a Vrhovni sud to nije sanirao povodom podnositeljeve revizije

Državni službenici - način popunjavanja slobodnih radnih mjesta
Sud: Visoki upravni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Čelnik tijela nije vezan načinom popunjavanja slobodnih radnih mje¬sta i nema obvezu prije objave javnog natječaja pokušati popuniti određena radna mjesta premještajem, napredovanjem ili internim oglasom

Izvlaštenje - nezakonitost rješenja
Sud: Upravni sud Rijeka

SENTENCE

Svrha je određivanja naknade za izvlaštenje da se vlasniku izvlaštene nekretnine osigura jednaka materijalna situacija u kojoj je bio prije nego što mu je nekretnina izvlaštena

Postupak u zemljišnoknjižnim stvarima - odlučivanje
Sud: Županijski sud Bjelovar

SENTENCE

Pri ocjeni je li neki prijedlog za upis osnovan s obzirom na stanje zemljišne knjige u času njegova zaprimanja, zemljišnoknjižni sud mora uzeti u obzir i sve one promjene do kojih u zemljišnoj knjizi dolazi povodom prijedloga za upise koji još nisu provedeni, a nalaze se u redoslijedu prvenstva prije njega

Rok uspostave prekinute elektroničke veze obveznika fiskalizacije i dostava ispostavljenih računa

Vi pitate - mi odgovaramo

Došlo je do prekida veze na naplatnim uređajima obveznika fiskalizacije. U kojem je roku obveznik fiskalizacije obvezatan uspostaviti elektroničku vezu kao i dostaviti račune koje je izdao u vrijeme prekida elektroničke veze?

Postupanje nenadležnog javnopravnog tijela s podneskom stranke

Vi pitate - mi odgovaramo

Kako javnopravno tijelo postupa s podneskom stranke ako nije nadležno za njegov primitak, a stranka i nakon upozorenja o nenadležnosti zahtijeva primitak tog podneska?

Postupak predstečajne nagodbe – pokretanje parničnog postupka

Vi pitate - mi odgovaramo

Može li dužnik u postupku predstečajne nagodbe pokrenuti parnični postupak radi naplate potraživanja nastalih do otvaranja postupka predstečajne nagodbe?

Filteri