List Informator
UVODNIK
Plaće i ograničenja plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi
Plaće u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi uređene su na jedinstven način, Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 28/10 - u nastavku teksta: Zakon) koji je stupio na snagu 11. ožujka 2010. Zakonom su propisana mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika te njihovih zamjenika (lokalnih dužnosnika) kao i plaća službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Lokalni dužnosnici su čelnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno župani, gradonačelnici i općinski načelnici te njihovi zamjenici koji se biraju na neposrednim izborima temeljem Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12). Autorica u članku piše o zakonski propisanim mjerilima te o praktičnom utvrđivanju plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, s naglaskom na neke novine koje se primjenjuju od 1. travnja 2014. i nakon stupanja na snagu Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Članak objavljujemo na uvodnim stranicama i u rubrici Lokalna samouprava.
Autor: Nevenka Brkić,dipl. oec., Ministarstvo financija Republike Hrvatske - Državna riznica
Sadržaj
Stručni članak
Plaće u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi uređene su na jedinstven način, Zakonom o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 28/10 - u nastavku teksta: Zakon) koji je stupio na snagu 11. ožujka 2010. Zakonom su propisana mjerila za određivanje plaća i naknada župana, gradonačelnika i općinskih načelnika te njihovih zamjenika (lokalnih dužnosnika) kao i plaća službenika i namještenika u upravnim odjelima i službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Lokalni dužnosnici su čelnici jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, odnosno župani, gradonačelnici i općinski načelnici te njihovi zamjenici koji se biraju na neposrednim izborima temeljem Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12). Autorica u članku piše o zakonski propisanim mjerilima te o praktičnom utvrđivanju plaća u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, s naglaskom na neke novine koje se primjenjuju od 1.travnja 2014. i nakon stupanja na snagu Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Članak objavljujemo na uvodnim stranicama i u rubrici Lokalna samouprava.
Stručni članak
Postupak javne nabave može poništiti sam naručitelj ili Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave u žalbenom postupku. U članku autor daje prikaz i analizira odredbe Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14) kojima se regulira poništenje postupaka javne nabave. Na odgovaraju}im mjestima donosi i praksu Državne komisije za kontrolu postupaka javne nabave vezanu uz primjenu razmatranog instituta poništenja postupaka javne nabave.
Stručni članak
U ovom broju iznosimo mišljenje prof. dr. sc. Dubravke Hrabar u raspravi o mogućnosti donošenja novog Zakona o pravobranitelju za djecu. Autorica iznosi svoje stajalište i argumente koji govore o uređenosti materije koja se bavi zaštitom djece.
Stručni članak
Predmet ovog članka je Direktiva 2006/24/EZ o zadržavanju podataka dobivenih ili obrađenih u vezi s pružanjem javno dostupnih elektroničkih komunikacijskih usluga ili javnih komunikacijskih mreža koja je Presudom C-293/12 i C-594/12 Suda Europske unije proglašena nevaljanom zbog nedostatnog reguliranja načina i zaštite podataka, te povrede načela proporcionalnosti. Autori u ovom članku ukazuju na nedostatke te Direktive i sadržaj same Presude. Naime, Sud je smatrao da Direktiva omogućava široko i osobito teško miješanje u temeljna prava na poštovanje privatnog života i na zaštitu osobnih podataka, a koja nije ograničena samo na ono što je nužno.
Stručni članak
Nakon pravomoćnosti rješenja o nasljeđivanju, donesenog u ostavinskom postupku, mogu se javiti zahtjevi jednog ili svih nasljednika, a mogu se odnositi kako na raspored naknadno pronađene ostavinske imovine, tako i na situaciju što učiniti ako se pojavi još jedna, naknadna, oporuka ostavitelja. Što sudac, odnosno javni bilježnik smiju i mogu učiniti u takvim situacijama, uzimajući u obzir ponajprije zakonske odredbe, ali i traženja nasljednika, bit će podrobnije razjašnjeno u nastavku ovog članka.
SENTENCE
U konkretnom slučaju podnositelju je povrijeđeno pravo na pravično suđenje jer su prvostupanjski i drugostupanjski sud odbili podnositeljev tužbeni zahtjev zbog očite pogreške u računanju zastarnog roka, a Vrhovni sud to nije sanirao povodom podnositeljeve revizije
SENTENCE
Čelnik tijela nije vezan načinom popunjavanja slobodnih radnih mje¬sta i nema obvezu prije objave javnog natječaja pokušati popuniti određena radna mjesta premještajem, napredovanjem ili internim oglasom
SENTENCE
Svrha je određivanja naknade za izvlaštenje da se vlasniku izvlaštene nekretnine osigura jednaka materijalna situacija u kojoj je bio prije nego što mu je nekretnina izvlaštena
SENTENCE
Pri ocjeni je li neki prijedlog za upis osnovan s obzirom na stanje zemljišne knjige u času njegova zaprimanja, zemljišnoknjižni sud mora uzeti u obzir i sve one promjene do kojih u zemljišnoj knjizi dolazi povodom prijedloga za upise koji još nisu provedeni, a nalaze se u redoslijedu prvenstva prije njega
Vi pitate - mi odgovaramo
Došlo je do prekida veze na naplatnim uređajima obveznika fiskalizacije. U kojem je roku obveznik fiskalizacije obvezatan uspostaviti elektroničku vezu kao i dostaviti račune koje je izdao u vrijeme prekida elektroničke veze?
Vi pitate - mi odgovaramo
Kako javnopravno tijelo postupa s podneskom stranke ako nije nadležno za njegov primitak, a stranka i nakon upozorenja o nenadležnosti zahtijeva primitak tog podneska?
Vi pitate - mi odgovaramo
Može li dužnik u postupku predstečajne nagodbe pokrenuti parnični postupak radi naplate potraživanja nastalih do otvaranja postupka predstečajne nagodbe?