List Informator
UVODNIK
Je li ugovor o javnoj nabavi upravni ugovor?
Autorica dr. sc. STANKA PEJAKOVIĆ, u članku analizira pravnu prirodu ugovora o javnoj nabavi nakon uvođenja pojma upravnog ugovora u hrvatsko zakonodavstvo, pri čemu, postavlja pitanje može li se ugovor o javnoj nabavi smatrati upravnim ugovorom. Naslov članka definiran je složenim pitanjem, o kojem upravnopravni teoretičari imaju različita stajališta, budući da se sve glasnije i češće postavlja to pitanje u praksi. Na to pitanje autorica daje odgovor koji ne potvrđuje pitanje. Svoje stajalište izvodi iz kogentnih odredaba važećeg zakonodavstva koje uređuje postupke javne nabave, a za koje smatra da ne daju dovoljno osnova za svrstavanje ugovora o javnoj nabavi u upravne ugovore. U sljedećim brojevima lista nastavit ćemo s obradom te teme u rubrici Upravno pravo, iznoseći i druge argumente.
Autor: dr. sc. Stanka Pejaković, samostalna savjetnica u Službi pravnih poslova FINE
Sadržaj
Stručni članak
Sva trgovačka društva i druge pravne i fizičke osobe, rezidenti Republike Hrvatske koji samostalno i trajno obavljaju gospodarsku djelatnost radi ostvarivanja dobiti, dohotka, prihoda ili drugih gospodarski procjenjivih koristi1, u obvezi su podnijeti prijavu poreza na dobit za 2012. godinu na propisanom obrascu2. Porezna prijava prema kojoj se utvrđuje porezna osnovica i obavlja obračun poreza na dobit, podnosi se nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema sjedištu za pravne osobe te prebivalištu ili uobičajenom boravištu za fizičke osobe, koji su prema rješenju Porezne uprave, a na vlastiti zahtjev ili prema Zakonu o porezu na dobit, postali obveznici plaćanja poreza na dobit. U nastavku autorica opširnije piše o provođenju kontrolnih postupaka glede zaprimanja prijave poreza na dobit za 2012. godinu.
Stručni članak
U članku obrađujemo odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o suzbijanju diskriminacije (Nar. nov., br. 112/12), uz poseban osvrt na pitanje diskriminacije u radnim odnosima, odnosno izuzetke o zabrani diskriminacije u području radnih odnosa i zapošljavanja te uz pregled osnovnih pitanja koja se uređuju tom Novelom Zakona.
Stručni članak
Zadnjim izmjenama i dopunama Stečajnog zakona (Nar. nov., br. 133/12) zahvatilo se i u područje obustave stečajnog postupka zbog nedostatnosti stečajne mase za pokriće troškova stečajnog postupka i nedostatnosti stečajne mase za pokriće ostalih obveza stečajne mase. Autori u članku razmatraju ta dva razloga za obustavu stečajnog postupka i samu obustavu stečajnog postupka iz tih razloga. Ukazuju na neke probleme uočene u praksi koje je zakonodavac propustio razriješiti posljednjom novelom Stečajnog zakona.
Stručni članak
Autorica dr. sc. STANKA PEJAKOVIĆ, u članku analizira pravnu prirodu ugovora o javnoj nabavi nakon uvođenja pojma upravnog ugovora u hrvatsko zakonodavstvo, pri čemu, postavlja pitanje može li se ugovor o javnoj nabavi smatrati upravnim ugovorom. Naslov članka definiran je složenim pitanjem, o kojem upravnopravni teoretičari imaju različita stajališta, budući da se sve glasnije i češće postavlja to pitanje u praksi. Na to pitanje autorica daje odgovor koji ne potvrđuje pitanje. Svoje stajalište izvodi iz kogentnih odredaba važećeg zakonodavstva koje uređuje postupke javne nabave, a za koje smatra da ne daju dovoljno osnova za svrstavanje ugovora o javnoj nabavi u upravne ugovore. U sljedećim brojevima lista nastavit ćemo s obradom te teme u rubrici Upravno pravo, iznoseći i druge argumente.
Stručni članak
Novelom Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 144/12)1 izmijenjene su i dopunjene odredbe tog Zakona, u dijelu kojim se uređuje mjesna samouprava i odgovarajuća primjena propisa na provedbu izbora članova vijeća mjesnih odbora (mjesni izbori). Na temelju odredbe stavka 4. članak 61. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi pitanja u svezi s provedbom odnosno postupak izbora članova vijeća mjesnih odbora uređuje predstavničko tijelo općim aktom, prema odgovarajućoj primjeni novog izbornog zakona o provedbi izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave, odnosno Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12). Autorica u ovom članku piše o dvojbama koje se javljaju u praksi u svezi s načinom propisivanja i istodobnog održavanja izbora za članove vijeća mjesnih odbora i lokalnih izbora koji se održavaju 19. svibnja 2013. godine, odnosno izbora za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave te postavlja određena pitanja i iznosi svoja stajališta o tome.
Stručni članak
U članku prikazujemo trenutno važeći postupak prijeboja ostvarenih gubitaka s dobiti kasnijih razdoblja u njemačkom poreznom sustavu. S tim u svezi u stručnoj se javnosti vode dvije relevantne rasprave. Prva rasprava tiče se ustavnosti ograničavanja korištenja gubitaka (npr. oporezivanja u skladu s gospodarskom snagom, prolongiranja oporezivanja), dok se druga tiče trgovine udjelima društava s nagomilanim gubicima u prethodnim poreznim razdobljima, koje potom kupuje određeni poduzetnik kako bi dobit, koju planira ostvariti u budućnosti, mogao kompenzirati s gubicima koje je prenijelo kupljeno trgovačko društvo.
SENTENCE
Organiziranim prijevozom birača u autobusima na kojima nisu istaknuti plakati, slike ili oznake kandidata ne krši se izborna šutnja
SENTENCE
Darovatelj se ne može smatrati savjesnim posjednikom ako je darovanu nekretninu uz dozvolu daroprimca i dalje posjedovao te se ne može s uspjehom pozivati da je nekretninu posjedovao tako da nije znao da predmetna nekretnina nije njegova i da to nije, ili nije mogao znati
SENTENCE
Protiv drugostupanjske odluke o tome s kojim će roditeljem dijete živjeti i o roditeljskoj skrbi revizija nije dopuštena (čl. 299. Obiteljskog zakona)
SENTENCE
Kada sud konstitutivnom odlukom raskine ugovor zbog promijenjenih okolnosti, dužan je na zahtjev protivne strane obvezati stranu koja je zahtijevala raskid ugovora da protivnoj strani naknadi pravičan dio štete koju ona trpi zbog raskida ugovora.
Vi pitate - mi odgovaramo
Željeli bismo se baviti prodajom sladoleda na kuglice, na otvorenom prostoru (izvan ugostiteljskog objekta). Smatra li se ta djelatnost ugostiteljskom i ako da, je li potrebno ishoditi kakvu dozvolu za obavljanje te djelatnosti?
Vi pitate - mi odgovaramo
Skupština društva utvrdila je postojanje važnog razloga za opoziv člana uprave. Tko može opozvati člana uprave - samo skupština ili i nadzorni odbor društva? Napominjemo da u društvenom ugovoru nije navedeno pravo nadzornog odbora na opoziv članova uprave.
Vi pitate - mi odgovaramo
Kad obveznik fiskalizacije može koristiti poslovni prostor u kojem će izdavati račune za naplatu robe gotovinom?
Vi pitate - mi odgovaramo
Uračunavaju li se godine mirovinskog staža, temeljem produljenog osiguranja, dokupljenog staža, inozemnog staža i staža ostvarenog u bivšim republikama SFRJ, u radni staž državnih službenika?