List Informator
UVODNIK
Izlazak iz eurozone nije jednostavan
U članku prof. dr. sc. MATE BABIĆ, profesor Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u mirovini, aktualizira problem izlaska iz eurozone, polazeći od troškova i koristi koje bi izazvao izlazak samo jedne države (Grčke) ili i ostalih država koje nisu pokazale sposobnost postizanja fiskalne konsolidacije. Kod toga posebno ukazuje na pravne, ekonomske pa i političke i socijalne probleme te analizira jesu li troškovi izlaska iz eurozone veći ili manji od troškova ostanka u području eura.
Autor: prof. dr. sc. Mate Babić
Sadržaj
Stručni članak
U članku prof. dr. sc. MATE BABIĆ, profesor Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu u mirovini, aktualizira problem izlaska iz eurozone, polazeći od troškova i koristi koje bi izazvao izlazak samo jedne države (Grčke) ili i ostalih država koje nisu pokazale sposobnost postizanja fiskalne konsolidacije. Kod toga posebno ukazuje na pravne, ekonomske pa i političke i socijalne probleme te analizira jesu li troškovi izlaska iz eurozone veći ili manji od troškova ostanka u području eura.
Stručni članak
U Informatoru, u broju 6152, od 20. veljače 2013., objavili smo prvi dio članka o provođenju lokalnih izbora 2013. na temelju odredaba novog Zakona o lokalnim izborima (Nar. nov., br. 144/12) koji je stupio na snagu 29. prosinca 2012. U ovom broju lista donosimo nastavak te teme, pišući o izboru općinskih načelnika, gradonačelnika, župana i njihovih zamjenika i zaštiti izbornog prava.
Stručni članak
Zakon o elektroničkim komunikacijama (Nar. nov., br. 73/08, 90/11 i 133/12) sadržava posebne odredbe o ograničenjima prava vlasništva kojima su podvrgnuti vlasnici nekretnina na kojima je izgrađena/postavljena elektronička komunikacijska infrastruktura, ali i vlasnici susjednih nekretnina, a odnose se na sadnju biljaka koje bi mogle ugroziti tu infrastrukturu. Zakonodavac je dao posebnu pravnu zaštitu elektroničkoj komunikacijskoj infrastrukturi s aspekta sadnje nasada drveća. U članku, stoga, analiziramo zakonska ograničenja vlasništva određena hrvatskim propisima koja se odnose na sadnju sadnica, odnosno nasada na nekretninama na kojima postoji navedena infrastruktura.
Stručni članak
Predmet ove kolumne amicus curi@e je zabrana ne bis in idem temeljena na članku 4. Protokola 7 Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda (Nar. nov. - MU, br. 18/97, 6/99 - proč. tekst, 8/99 - ispr., 14/02 - Protokol 12 i 13 i 1/06 - Protokol 14); stupila na snagu 5. 11. 1997. (Nar. nov. - MU, br. 6/99); Protokol br.14 stupio na snagu u odnosu na Republiku Hrvatsku 1. lipnja 2010. (Nar. nov. - MU, br. 2/10). Stoga se razmatra geneza tog načela, primjena zabrane ne bis in idem u unutarnjem pravu, u međunarodnom kaznenom pravu i pravu Europske unije. Istovremeno se ukazuje na sadržaje Okvirne odluke 2009/948/JI o izbjegavanju i rješavanju kompetencijskih sukoba u kaznenom postupku koju će trebati implementirati i u naše pravo.
Stručni članak
U članku razmatramo pitanje troškova postupka u parnicama u kojima je predmet spora neimovinska šteta. Analiziramo i kritiziramo recentnu sudsku praksu koja se u članku navodi. Autor dolazi do zaključka da je odluka kojom se obvezuje tužitelja da u takvim parnicama naknadi tuženom, prema njegovu uspjehu u parnici, razmjeran dio troška, nepravična i u suprotnosti s odredbama članka 154. Zakona o parničnom postupku.
SENTENCE
Zapisnici o prepoznavanju kao i tzv. kompilacijski materijal, za koji je sud utvrdio pregledom originalnih snimki da su one identično prenesene u taj materijal, predstavljaju zakonit dokaz, te stoga nije povrijeđeno pravo na pravično suđenje
SENTENCE
Kad stečajni sudac prodaje nekretninu po pravilima ovrhe dužan je već u rješenju o dosudi odrediti da će se nekretnina dosuditi i kupcima koji su ponudili nižu cijenu, ako kupci koji su ponudili veću cijenu ne polože kupovninu u roku koji im je određen
SENTENCE
U pozitivnom pravu Republike Hrvatske ne postoji norma koja bi definirala zakonski potreban stupanj izgrađenosti u tzv. roh bau izvedbi pa sud, u svakom pojedinom slučaju u kojem je predmet spora prodaja ili izgradnja objekta u ovom stupnju izgrađenosti, treba utvrđivati koja svojstva (stupanj izgrađenosti) treba imati predmet ugovora
SENTENCE
Ne može se kroz institut obnove upravnog postupka nadoknaditi propuštanje roka za podnošenje zahtjeva za povrat imovine
Vi pitate - mi odgovaramo
U jedinici lokalne samouprave ustrojen je jedinstveni upravni odjel s tri odsjeka. Jedinice lokalne samouprave primjenjuju članak 16. Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Moramo li svoje koeficijente uskladiti s koeficijentima u državnoj službi, pri čemu je apsurdno da pročelnik upravnog odjela može imati koeficijent 3,10 (kao načelnik sektora u državnoj službi), a voditelj odsjeka koeficijent 1,70 ili 1,40 (kao voditelj odsjeka u državnoj službi). Stoga proizlazi da će voditelj odsjeka koji je prema hijerarhiji samo jednu stubu niže od pročelnika - a prema odgovornosti, opsegu posla, stručnoj spremi bit će 5 do 6 ispod pročelnika. Primjenjuje li se Zakon jednako na jedinstvene upravne odjele i sustav državne uprave?
Vi pitate - mi odgovaramo
Mogu li apartman u svojoj kući na otoku iznajmljivati prijateljima, s tim da za njih platim boravišnu pristojbu, a da ne budem u prekršaju?
Vi pitate - mi odgovaramo
Je li, radi javne objave, dovoljno da poduzetnik dostavi samo godišnje financijske izvještaje?