Informator broj 6289 od 14. lipnja 2014.

UVODNIK

Osnovne značajke kolektivne pravne zaštite

Kolektivna pravna zaštita relativno je novi procesnopravni institut. U procesnopravnoj doktrini prihvaćen je kao udružna tužba. Stupanjem na snagu novog Zakona o zaštiti potrošača 8. travnja 2014. (Nar. nov., br. 41/14) aktualizirano je pitanje kolektivne pravne zaštite potrošača. Radi iznimne složenosti tog instituta i velikog interesa koji on pobuđuje, u ovomčlanku donosimo njegove osnovne značajke, određujemo temeljem čega se on razlikuje od postupaka individualne pravne zaštite i u kojim se pravnim područjima takvi postupci mogu pokrenuti. S obzirom na veći opseg članka, objavit ćemo ga u tri dijela.
Autor: dr. sc. Aleksandra Maganić, docentica Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Sadržaj

Još o procjeni tržišne vrijednosti nekretnina
Autor: Vladimir Krtalić

Stručni članak

U ovom broju nastavljamo s temom procjene tržišne vrijednosti nekretnina. Naime, u Informatoru, broj 6288 od 11. lipnja 2014. objavli smo prvi dio članka kao prilog javnoj raspravi, o sadržaju Prijedloga Uredbe o procjeni vrijednosti nekretnina. U ovom broju pišemo o sadržaju Nacrta Pravilnika o metodama procjene vrijednosti nekretnina. Autor istodobno ukazuje na praksu drugih država u primjeni tog dijela upravnopravnog građevinskog prava, a osobito praksu SR Njemačke te iznosi određene prijedloge rješenja.

Planirano liječenje u inozemstvu
Autor: Renata Turčinov

Stručni članak

Osiguranim osobama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje omogućeno je, uz ispunjenje propisanih uvjeta, liječenje u jednoj od država članica Europske unije, odnosno Europskog ekonomskog prostora. Pritom, razlikujemo planirano liječenje koje se ostvaruje prema Uredbi 883/04 i Direktivi 2011/24/EU, i upućivanje osigurane osobe na liječenje u inozemstvo. O tome više autorica piše u nastavku teksta.

Osnovne značajke kolektivne pravne zaštite
Autor: Aleksandra Maganić

Stručni članak

Kolektivna pravna zaštita relativno je novi procesnopravni institut. U procesnopravnoj doktrini prihvaćen je kao udružna tužba. Stupanjem na snagu novog Zakona o zaštiti potrošača 8. travnja 2014. (Nar. nov., br. 41/14) aktualizirano je pitanje kolektivne pravne zaštite potrošača. Radi iznimne složenosti tog instituta i velikog interesa koji on pobuđuje, u ovom članku donosimo njegove osnovne značajke, određujemo temeljem čega se on razlikuje od postupaka individualne pravne zaštite i u kojim se pravnim područjima takvi postupci mogu pokrenuti. S obzirom na veći opseg članka, objavit ćemo ga u tri dijela.

Zakon o obvezama i pravima državnih dužnosnika

Stručni članak

S obzirom na to da je Zakon o obvezama i pravima državnih dužnosnika (Nar. nov., br. 101/98) više puta mijenjan i dopunjavan, od odredaba kojima se mijenja pojam dužnosnika, odredaba kojima se mijenja koeficijent za izračun plaće dužnosnika te prava osoba po prestanku dužnosničke funkcije, donosimo redakcijski pročišćeni tekst Zakona o obvezama i pravima državnih dužnosnika (Nar. nov., br. 101/98, 135/98, 105/99, 25/00, 73/00, 131/00, 30/01, 59/01, 114/01, 153/02, 154/02 – v. Zakon o izvršavanju državnog proračuna Republike Hrvatske za 2003. godinu, 163/03 – v. Zakon o sprječavanju sukoba interesa u obnašanju javnih dužnosti, 16/04, 30/04, 105/04 – v. Zakon o posebnim pravima predsjednika Republike Hrvatske po prestanku obnašanja dužnosti, 187/04, 121/05, 151/05, 135/06 – v. Odluku USRH, 141/06, 17/07, 34/07 – v. Odluku USRH, 82/07 – v. Uredbu, 107/07, 60/08, 38/09, 150/11 i 22/13 – v. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o posebnim pravima predsjednika Republike Hrvatske po prestanku obnašanja dužnosti).

Jamstva u postupcima javne nabave
Autor: Kristina Zovko

Stručni članak

Naručitelji u postupku javne nabave mogu tražiti jamstvo. Člankom 76. Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 90/11, 83/13, 143/13 i 13/14) propisane su vrste jamstava koje javni naručitelj može tražiti od gospodarskih subjekata. Implementiranje odredaba o jamstvima u dokumentaciji za nadmetanje i u ugovore o javnoj nabavi pokazatelj je učinkovitog i dobrog financijskog upravljanja, jer se tako postiže veća sigurnost da će ugovor biti izvršen na ugovoren način.

Povreda prava na pravično suđenje - ispravak informacije
Sud: Ustavni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Kad je autentičnost podnositelja zahtjeva utvrđena iz njegove službene e-mail adrese i kad je ispravak objavljen temeljem tog zahtjeva, osporavanje valjanosti takvog zahtjeva formaliziranjem, dovodi do povrede prava na pristup sudu i prava na pravično suđenje

Ovršni postupak - dostava rješenja
Sud: Visoki trgovački sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Kad na dostavnici uz naznaku naziva ovršenika trgovačkog društva nije naveden i njegov oblik (d.d., d.o.o.), ta činjenica nema utjecaja na urednost dostave

Građenje - inspekcijsko rješenje - zastara
Sud: Visoki upravni sud Republike Hrvatske

SENTENCE

Za donošenje inspekcijskog rješenja nije propisan rok, ali se rješenje ne može izvršiti protekom zakonom propisanog roka

Interes Republike Hrvatske - rudno blago
Sud: Županijski sud Varaždin

SENTENCE

Vađenje iz ležišta i oplemenjivanje mineralnih sirovina - rudnog blaga je dozvoljeno samo unutar odobrenog eksploatacijskog polja

Dokazivanje da ponuditelj u postupku javne nabave nije u blokadi

Vi pitate - mi odgovaramo

Naručitelj je 13. studenoga 2013. u EOJN RH objavio poziv na nadmetanje u otvorenom postupku javne nabave i od tri ponude odabrao ponudu ponuditelja X d.o.o. Na tu odluku prigovara drugi ponuditelj, tvrdeći da je odabrani ponuditelj u ponudi dostavio obrazac SOL-2, na dan 24. studenoga 2013., te da iz njega nije razvidno da odabrani ponuditelj nije bio u blokadi u posljednjih 180 dana, računajući od dana početka postupka javne nabave (13. studenoga, dan slanja poziva na nadmetanje u EOJN RH). S obzirom na to da je odabrani ponuditelj dostavio obrazac SOL-2, izdan na dan 24. studenoga 2013., navedeno financijsko izvješće ne pokriva razdoblje od 13. svibnja do 24. svibnja 2013. Odabrani ponuditelj navodi da nije od utjecaja okolnost što obrazac SOL-2 ne pokriva 11 dana (od 13. svibnja do 24. svibnja), jer kad bi bio u blokadi tih 11 dana, još uvijek se iz dostavljenog obrasca vidi da u traženom razdoblju odabrani ponuditelj nije bio u blokadi više od 15 dana. Je li ponuditelj u ovom postupku dokazao da posljednjih 180 dana, računajući od dana početka postupka javne nabave, nije u blokadi više od 15 dana?

Lokalni službenici - napredovanje

Vi pitate - mi odgovaramo

Može li službenik, zaposlen u JLPR S-u, a koji se naknadno doškolovao, biti raspoređen s radnog mjesta Referent na radno mjesto Viši referent?

Uvid u podatke godišnjih financijskih izvještaja poduzetnika sa Internet stranica

Vi pitate - mi odgovaramo

Poduzetnik je dostavio godišnje financijske izvještaje radi javne objave. Na koji se način mogu dobiti na uvid podaci iz tako zaprimljenih izvještaja u Registru godišnjih financijskih izvještaja?

Filteri