List Informator
UVODNIK
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju
U članku se daje prikaz nedavno donesenog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju (Nar. nov., br. 100/04), a koji je stupio na snagu 28. srpnja 2004. g.
Autor: Josip Bienenfeld, dipl. iur.
Sadržaj
Stručni članak
U članku se daje prikaz nedavno donesenog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o prostornom uređenju (Nar. nov., br. 100/04), a koji je stupio na snagu 28. srpnja 2004. g.
Stručni članak
Centar za mirenje Hrvatske gospodarske komore, osnovan u srpnju 2002. g., za sada je jedina institucija za mirenje u trgovačkim sporovima u Hrvatskoj. Nakon nekih uvodnih napomena o tome što je mirenje u trgovačkim sporovima, daje se kratak prikaz Centra za mirenje pri HGK-u. Nakon toga, opisuje se tijek postupka mirenja pri Centru kroz tri temeljna stadija postupka: sazivanje, mirenje o biti spora i okončanje. U posljednjem dijelu prikazuju se i komentiraju klauzule o mirenju koje Centar preporučuje strankama.
Stručni članak
Predmet su ovoga članka odredbe Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike, koji su zaključili Vlada Republike Hrvatske kao poslodavac i sindikati državnih službi: Sindikat državnih i lokalnih službenika i namještenika RH. Sindikat policije Hrvatske. Nezavisni sindikat djelatnika Ministarstva unutarnjih poslova. Sindikat vojnih službenika i namještenika i Carinski sindikat Hrvatske u ime svojih članova, dana 2, srpnja 2004. g. Taj Kolektivni ugovor (Nar. nov., br. 92/04), podijeljen je u 15 poglavlja i stupit će na snagu ako ga državni službenici i namještenici prihvate na referendumu koji će se provesti u vremenu od 13. do 17. rujna 2004. g., s početkom primjene od 1. lipnja 2004. g. Autor NENAD VUKOVIĆ, dipl. iur., iz Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika RH, član Pregovaračkog odbora sindikata državnih službi daje sažeti pregled sadržaja pojedinih odredaba Kolektivnog ugovora za državne službenike i namještenike (Nar. nov., br. 92/04), s posebnim osvrtom na novine u kolektivnom ugovoru, u odnosu na prijašnji (Nar. nov., br. 3/02).
Stručni članak
Management društva utvrđuje ciljeve poslovanja za naredno plansko razdoblje, koji se putem stručnih timova i službi operacionaliziraju te predviđaju mjere za njihovo ostvarenje. Da bi se mogao provesti kontinuirani nadzor nad ostvarivanjem plana, potrebno je oblikovati učinkoviti informacijski model, koji svojim funkcioniranjem osgurava sve relevantne informacije o ostvarivanju plana po dinamici i po segmentima poslovanja. U ovom stručnom članku prikazuje se informacijski model za nadzor ostvarivanja poslovnog plana koji obuhvaća sve segmente poslovanja trgovačkog društva.
Stručni članak
Stupanjem na snagu Zakona o doprinosima za obvezna osiguranja aktualizirana je problematika socijalnog osiguranja stranih osoba koje u Republici Hrvatskoj ostvaruju primitke, bilo s osnove nesamostalnog rada, bilo s osnove samostalne djelatnosti. Autor u članku piše u kojim slučajevima postoji obveza obračunavanja i plaćanja doprinosa, a u kojima ona ne postoji te o obvezi plaćanja doprinosa u nekim specifičnim slučajevima.
Stručni članak
Autorica ovog članka šire razmatra računovodstveni i porezni aspekt dugotrajne imovine, i to posebno u dijelu nabave i priznavanja nekretnina, postrojenja i opreme, priznavanje naknadnih izdataka na dugotrajnoj materijalnoj imovini kroz investicijsko ulaganje i investicijsko održavanje, povlačenje dugotrajne materijalne imovine iz upotrebe, i na kraju njezin rashod i prodaju.
SENTENCE
Upravni sud donosi presudu na temelju činjenica utvrđenih u upravnom postupku, a ne na temelju činjenica iznesenih tek u tužbi.
SENTENCE
Spor u kojem nakon raskida ugovora o doživotnom uzdržavanju davatelj uzdržavanja zahtijeva od primatelja uzdržavanja da mu vrati sredstva koja mu je dao za uzdržavanje za vrijeme trajanja tog ugovora, nije spor o uzdržavanju.
SENTENCE
Novčana obveza plaćanja prodajne cijene predstavlja djeljivu obvezu.
SENTENCE
Stečajni postupak nad stečajnim dužnikom malog temeljnog kapitala zaključit će se ako članovi uprave ili osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe u roku 15 dana ne podnesu prokazni popis imovine, ili ako iz tog popisa ne proizlazi da pravna osoba ima imovinu dostatnu za pokriće predvidivih troškova stečajnog postupka te ako u roku 45 dana niti jedan vjerovnik ne predloži otvaranje stečajnog postupka i predujmi sredstva za pokriće troškova stečajnog postupka.
SENTENCE
Upravna tijela koja na temelju zakonske ovlasti vode prekršajni postupak, mogu pokrenuti i voditi postupak po službenoj dužnosti ili na temelju podnesenog zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka.
Vi pitate - mi odgovaramo
Koje su posljedice za općinu, odnosno lokalnu samoupravu ako ne uskladi opći akt s posljednjom izmjenom Zakona o komunalnom gospodarstvu?
Vi pitate - mi odgovaramo
Ima li pravo na otpremninu radnik kojem ugovor o radu na određeno vrijeme prestaje protekom roka na koji je sklopljen, nakon više od dvije godine neprekidnog rada?
Vi pitate - mi odgovaramo
U povodu izvršavanja presude Upravnog suda Republike Hrvatske postavljamo pitanje je li pročelnik upravnog odjela jedinice lokalne samouprave koji je bio imenovan iz reda članova poglavarstva i profesionalno obavljao dužnost pročelnika, mogao zasnovati radni odnos na neodređeno vrijeme prema prijašnjem Zakonu o lokalnoj samoupravi i upravi?
Vi pitate - mi odgovaramo
Može li se odbiti pretporez na osnovi računa koji je poslan telekomunikacijskim uređajem?