List Informator
UVODNIK
Poticanje mjere za malo gospodarstvo
Konačni prijedlog Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva u Hrvatskom saboru je prošao nekoliko čitanja i nalazi se u fazi donošenja. Kao inicijativa za njegovo donošenje javilo se nastojanje Vlade Republike Hrvatske da putem Ministarstva za obrt, malo i srednje poduzetništvo i Hrvatske agencije za malo gospodarstvo stvori okvir i osnove za poticanje malog gospodarstva. Tako bi, u budućnosti, ostvareni razvoj malog gospodarstva trebao rezultirati, između ostalog, smanjivanjem raskoraka koji postoji u stupnju gospodarstvene i ukupne razvijenosti između Hrvatske i europskih zemalja. Povećanje učinkovitosti i konkurentnosti malog gospodarstva, povećanje izvoza i zapošljavanja, te prilagodba svjetskom tržištu, neki su od ciljeva koji se žele postići tim Zakonom.
Autor: dr. sc. Marinko Učur
Sadržaj
Stručni članak
Konačni prijedlog Zakona o poticanju razvoja malog gospodarstva u Hrvatskom saboru je prošao nekoliko čitanja i nalazi se u fazi donošenja. Kao inicijativa za njegovo donošenje javilo se nastojanje Vlade Republike Hrvatske da putem Ministarstva za obrt, malo i srednje poduzetništvo i Hrvatske agencije za malo gospodarstvo stvori okvir i osnove za poticanje malog gospodarstva. Tako bi, u budućnosti, ostvareni razvoj malog gospodarstva trebao rezultirati, između ostalog, smanjivanjem raskoraka koji postoji u stupnju gospodarstvene i ukupne razvijenosti između Hrvatske i europskih zemalja. Povećanje učinkovitosti i konkurentnosti malog gospodarstva, povećanje izvoza i zapošljavanja, te prilagodba svjetskom tržištu, neki su od ciljeva koji se žele postići tim Zakonom.
Stručni članak
U Informatoru br. 5003 od 16. 2. 2002. objavili smo članak Izbori u mjesnoj samoupravi u kojemu smo obradili način donošenja i sadržaj Odluka o provedbi izbora za članove vijeća mjesnih odbora prema odredbama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 33/01 i 60/93 - vjerodostojno tumačenje) i Zakona o izboru članova predstavničkih tijela u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave (Nar. nov., br. 33/01 i 10/02 Odluka USRH) koji se s tim u skladu primjenjuje na izbore članova u vijeće mjesnog odbora. U ovom broju, stoga, donosimo ogledni primjer Odluke o provedbi izbora u mjesnim odborima, kao jedno od mogućih rješenja u reguliranju te materije.
Stručni članak
Primjer iz prakse Pravila za izbor članova vijeća mjesnih odbora koji objavljujemo u ovom članku, može izborno povjerenstvo (općinsko, odnosno gradsko) donijeti da bi olakšalo i omogućilo brže i lakše provođenje izbornih radnji za izbor članova vijeća mjesnih odbora. Stoga ovaj primjer može poslužiti samo kao pomoć u radu i jedno od mogućih rješenja u provođenju ovih izbora.
Stručni članak
Na temelju odredbi članka 6. točke 7. i 15. Zakona o Poreznoj upravi (Nar. nov., br. 67/01 i 94/01), radi jedinstvenog postupanja u primjeni odredaba Zakona o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 127/00) i odredaba Pravilnika o porezu na dohodak (Nar. nov., br. 54/01) u svezi s popunjavanjem i podnošenjem godišnje porezne prijave obveznika poreza na dohodak, službenicima Porezne uprave dajemo sljedeću
Stručni članak
U članku se daje prikaz odredaba Uredbe o postupku nabave, roba, radova i usluga male vrijednosti (Nar. nov., br. 14/02). Posebno je istaknuto da se i nabave male vrijednosti moraju temeljiti na načelima učinkovitosti, ravnopravnosti ponuditelja, nediskriminaciji ponuditelja te javnosti i transparentnosti postupka nabave. Postoje tri načina nabave male vrijednosti i to otvoreni postupak nabave, ograničeni postupak nabave i izravno ugovaranje, o kojima u članku detaljno pišemo.
SENTENCE
Obavijest o neprihvaćanju zahtjeva stranke za ukidanje ili mijenjanje pravomoćnog rješenja, čak i kad je donesena u obliku rješenja, ne smatra se upravnim aktom.
SENTENCE
Kad se tuženik pozove na spornu činjenicu da je potraživanje tužitelja prestalo prijebojem, tad teret dokazivanja o izvršenom prijeboju leži na tuženiku.
SENTENCE
Zastarni rok za potraživanje s naslova naknade štete posredno oštećenih roditelja, zbog osobito teškog invaliditeta djeteta počinje teći od njihova saznanja za posljedice ozljeda djeteta.
SENTENCE
Kad se radniku otkazuje iz razloga što zbog određenih osobina (plaha priroda) i sposobnosti ne ostvaruje rezultate rada, radi se o osobno uvjetovanom otkazu, a ne o otkazu zbog skrivljenog ponašanja.
SENTENCE
Obvezatnost i dužnost provedbe odluke Ustavnog suda proteže se na sve njegove odluke, uključivši i odluke donesene tijekom pružanja zaštite ustavnih sloboda i prava, donesenih u postupcima pružanja zaštite ustavnih sloboda i prava...
Vi pitate - mi odgovaramo
Jesu li jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave u obvezi uplaćivati 2% iznosa sredstava iz svog proračuna za potrebe stambenog zbrinjavanja hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji?
Vi pitate - mi odgovaramo
Može li Vlada Republike Hrvatske kao poslodavac i sindikati kao pregovarački partneri, prema čl. 37. t. 1. i 2. Temeljnog kolektivnog ugovora za službenike i namještenike u javnim službama, ograničiti trajanje godišnjeg odmora na najviše 25 radnih dana?
Vi pitate - mi odgovaramo
Naša tvrtka izvršila je preinaku iznajmljenog građevinskog objekta koji nam služi kao poslovni prostor. Molimo da nam odgovorite mogu li se takvi troškovi u cijelom iznosu jednokratno otpisati odnosno priznati kao trošak razdoblja u kojem su nastali?
Vi pitate - mi odgovaramo
Kako se obračunava komunalna naknada za zelene površine u krugu tvrtke, te za asfaltirane površine u krugu tvrtke i razne prilaze, te kako se obračunava visina komunalne naknade za trafostanice?