Digitalna izdanja
Više od 100 naslova stručne literature u digitalnom obliku!
Informatorova digitalna izdanja novost su za sve ljubitelje stručne literature. Ono po čemu je ovaj paket poseban i jedinstven jest lakoća korištenja putem mobitela, računala ili tableta, bilo kad i bilo gdje.
Prednosti korištenja Informatorovih digitalnih izdanja su:
- dostupnost na više uređaja (računalo, tablet, mobitel) – lakša prenosivost
- jednostavnost i preglednost izdanja – lakoća korištenja i čitanja
- međusobna povezanost sadržaja putem vanjskih poveznica na propise RH
- napredna pretraga pojmova unutar izdanja
- dodavanje vlastitih napomena i bilješki unutar svakog pojedinog izdanja
- ažurnost – kontinuirano ažuriranje baze novim digitalnim izdanjima
- ekološka prednost – pridonosi očuvanju okoliša.
Informatorova digitalna izdanja možete kupiti po promotivnoj cijeni od 1.870,00 €
(+5% PDV-a godišnje).
Za sve dodatne informacije kontaktirajte nas na e-mail: prodaja@informator.hr
Aktualnosti iz platnog prometa s inozemstvom, mjenjačkog i carinskog poslovanja
2006
... trgovine robom, gdje imamo materijalizirani predmet trgovine, lakše je utvrditi vjerodostojnost dokumentacije o predmetu trgovine. Naime, inkriminirana ponašanja kod robe sastoje se u prijevari ili zakidanju na cijeni, količini i kvaliteti robe ili u međusobnoj ... instrumentarij (npr. vještačenje robe), dok je kod usluga nešto drugačija situacija. Poseban su problem tzv. nerobne poslovne usluge u koje spadaju usluge istraživanja tržišta, ekonomske propagande i druge marketinške usluge, zatim usluge licence, know-howa i konzaltinga ...
... radi isključivo o usluzi popravka. Međutim, ako se radi i o kupnji rezervnih dijelova u inozemstvu koji se i ugrađuju u pokretnu imovinu u inozemstvu, koristi se šifra 999 sa specifikacijom šifri osnove u prilogu koje uključuju robu - 110 i naknadu za ... šifrom 399. 6.5. Za plaćanja naknada bankama za izdanu bankarsku garanciju koristi se naprijed obrađena šifra. 340 Financijske usluge, osim osiguranja 6.6. Kod avansnih plaćanja (predujmova) prema inozemstvu ili njihova povrata nisu ni starom ni novom Uputom ...
... robnih marki, tj. riječi, simbola, dizajna ili njihovih kombinacija, po kojima se proizvodi ili usluge njihova vlasnika razlikuju od proizvoda ili usluga drugih davatelja. Ostale autorske naknade Naknade za uporabu nematerijalne, neproizvedene i nefinancijske ... (uključeno u 381 - Audiovizualne i srodne usluge) - kupnju i prodaju patenata, licencija i robnih marki (uključeno u 611 - Kupoprodaja patenata, licenca i druge nematerijalne imovine). 5.4. Financijske usluge se zamjenjuju se s kamatama koje imaju druge ...
... računu. a) Naplata i plaćanje između rezidenta korisnika slobodne zone i nerezidenta izvan slobodne zone Pri kupoprodaji robe i usluga između rezidenta korisnika slobodne zone i nerezidenta izvan slobodne zone naplata i plaćanje mogu se obavljati u devizama ... slobodne zone Pri kupoprodaji robe i usluga između rezidenta korisnika slobodne zone i rezidenta izvan slobodne zone, ako je riječ o domaćoj robi ili usluzi koja je namijenjena izvozu ili ako je riječ o stranoj robi ili usluzi, plaćanje i naplata može se ...
... izvoza robe i usluga u vrijednosti do 25.000 EUR mjesečno bez odobrenja Hrvatske narodne banke. Napominjemo da se ograničenje od 25.000 EURodnosi zajedno na gotovinu i čekove, dakle kumulativno. Također, Odlukom je dopušteno plaćanje uvoza robe i usluga ... propisano da će se uvoz ili izvoz robe dokazivati jedinstvenom carinskom deklaracijom koja sadržava klauzulu da je roba prešla carinsku crtu, a uvoz ili izvoz usluga dokazuje se formalno ugovorom ili računom za uslugu. Postavlja se pitanje odnosi li se ...
... plaćanja i naplate (u gotovini, bezgotovinskim putem i u čekovima) između rezidenata u sljedećim slučajevima: - pri kupoprodaji robe s carinskog skladišta tipa »D«, koje podrazumijeva i maloprodaju za određene propisane kategorije rezidenata (npr. putnike ... pri posredničkim poslovima u međunarodnom prijevozu i turističko-agencijskim uslugama, kada se plaćanja obavljaju između posrednika i drugog rezi- denta fizičke osobe za uslugu koju je pružio nerezident. S obzirom na to da rezident fizička osoba slobodno ...
... - usluge i autorski honorari za prevođenje ili objavu znanstvenih članaka u časopisima, tantijeme - troškovi odvjetnika i javnog bilježnika - usluge sudskih i sudskomedicinskih vještačenja. Ne uključuje: - plaćanja sudskih troškova i drugih pristojba ... javnih bilježnika (dodjeljuje se šifra osnove osnovnog posla) - usluge oglašavanja (uključeno u 375 - Oglašavanje i istraživanje tržišta). 375 Oglašavanje i istraživanje tržišta Usluge koje se obavljaju između rezidenata i nerezidenata, kao što su: - ...
Javna nabava u praksi
2006
... Postupak nabave roba, radova i usluga vrijednosti do 200.000,00 kuna u proračunskoj odnosno poslovnoj godini naručitelji provode na temelju Uredbe Vlade Republike Hrvatske o postupku nabave robe, radova i usluga male vrijednosti . Uredbu o postupku nabave ... nabave roba, radova i usluga male vrijednosti donijela je 7. veljače 2002. Vlada Republike Hrvatske. Stupila je na snagu 13. veljače 2002., a objavljena je u Narodnim novinama broj 14/02 (dalje u tekstu: Uredba o nabavi male vrijednosti). Tom Uredbom ...
... sektoru izravna pogodba bez prethodne objave poziva za nadmetanje može se koristiti u sljedećim slučajevima : Nabave roba, radova i usluga : a. kad u prethodnom postupku, javnom ili pozivnom nadmetanju nije podnesena niti jedna ponuda, a uvjeti nabave se ... nadmetanje s objavom poziva nije mogao primijeniti. Nabave roba: a. od ponuditelja s kojim je sklopljen osnovni ugovor, koja je namijenjena za zamjenu uobičajene robe ili za dodatnu isporuku robe, ako bi roba nabavljena od drugog ponuditelja imala drukčije karakteristike ...
... U postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti za istovrsnu robu, radove i usluge najpovoljnija ponuda jest ponuda s najnižom cijenom. Dakle, kriterij najniže cijene jedini je kriterij koji se može primijeniti u postupku odabira kod javnog odnosno ... odnosno ograničenog prikupljanja ponuda. Kod natječaja za usluge iz područja prostornog uređenja i arhitektonskog projektiranja, najpovoljnija ponuda jest ekonomski najprihvatljivija ponuda prema cijeni i dodatnim kriterijima odabira, koji moraju biti ...
... nabavi robe i usluga te ustupanju radova, a u svrhu djelotvornog korištenja proračunskih i drugih sredstava te poticanja slobodnoga tržišnog nadmetanja. Određivanje pojmova Članak 2. Temeljni pojmovi u smislu ovoga Zakona: 1. Nabava je stjecanje robe i usluga ... i radnje koji se sukladno odredbama ovoga Zakona moraju provesti prije sklapanja ugovora. 3. Javna nabava jest nabava robe i usluga te ustupanje radova koje obavljaju naručitelji određeni ovim Zakonom. 4. Naručitelj je tijelo ili pravna osoba iz članka ...
... Područje javne nabave roba i usluga te ustupanje radova, prvi je put regulirano Uredbom Vlade Republike Hrvatske, donesenom 1995. g. (Nar. nov., br. 13/95). Sve do donošenja Zakona o nabavi robe, usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 142/97 i 32/01) ... 32/01), način provođenja javne nabave bio je propisan Uredbama. Zakon o nabavi roba, usluga i ustupanju radova prestao je važiti donošenjem Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 117/01) koji je, noveliran Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi ...
... Uredbom o postupku nabave robe, radova i usluga male vrijednosti (Nar. nov., br. 14/02) uređen je postupak nabave roba radova i usluga male vrijednosti. U radu se daje prikaz odredaba te Uredbe i odgovarajućih odredaba Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov ...
... Izuzeće Članak 6. Odredbe ovoga Zakona ne primjenjuju se: 1. na nabave robe, usluga i radova, koje su označene tajnom ili kada to zahtijeva zaštita bitnih interesa države, 2. na nabave iz ugovora, u skladu s međunarodnim pravilima kojima su određeni postupci ... – sukladno međunarodnom sporazumu, sklopljenom na temelju dogovora između ugovornih strana, koji obuhvaća nabavu robe, radova ili usluga, namijenjene zajedničkoj provedbi ili korištenju projekta od strane država potpisnica, – sukladno sklopljenom međunarodnom ...
... objašnjava se postupak nabave roba, radova i usluga male vrijednosti koji je uređen Uredbom o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti. Uz početak postupka nabave, predmet i vrijednost nabave roba, radova i usluga male vrijednosti, detaljno ...
... Nabavu roba, radova i usluga u vrijednosti manjoj od 200.000,00 kn obavljaju naručitelji na temelju Uredbe o postupku nabave roba, radova i usluga male vrijednosti (Nar. nov., br. 14/02). Smisao je Uredbe normiranje nabave manje vrijednosti za koju naručitelji ... strane omogućiti naručiteljima da primjenom kraćih rokova i relativno jednostavnih načina, brže i jednostavnije nabave robu, radove i usluge manje vrijednosti. Postupajući po Uredbi, naručitelji su dužni pridržavati se općih načela nabave, odnosno dužni su ...
... nabave roba i usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 13/95). Taj je propis u više navrata mijenjan i dopunjavan: – Uredbom o postupku nabave roba i usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 25/96), – Uredbom o postupku nabave roba i usluga i ustupanju ... ustupanju radova (Nar. nov., br. 33/97), – Zakonom o nabavi roba, usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br.142/97 i 32/01), – Zakonom o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 117/01 i 197/03). U provedbi ZJN-a u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave ...
... Područje javne nabave roba i usluga i ustupanja radova obuhvaća postupak kupnje roba i usluga od strane tijela s javnim ovlastima. Taj postupak pravno je prvi put uređen Uredbom Vlade Republike Hrvatske, donesenom 1995. g. (Nar. nov., br. 13/95) kao i ... i isto tako poslije donesenim uredbama za 1996. i 1997. g. Navedene Vladine Uredbe zamijenjene su Zakonom o nabavi roba, usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 142/97 i 32/01) te konačno Zakonom o javnoj nabavi (Nar. nov., br. 117/01 i 197/03) koji ...
... Prema odredbi podredta 2. stavka 1. članka 4. ZJN-a, obveznici su nabave roba i usluga sukladno tom Zakonu jedinice lokalne samouprave. Člankom 6. toga Zakona propisane su iznimke od primjene odredaba Zakona, tako da se odredbe toga Zakona ne primjenjuju ... ZJN-a i/ili koji su osnovani za obavljanje djelatnosti od javnog interesa ili javnih usluga na temelju posebnih prava, odnosno ovlasti, ili zakonom za obavljanje usluga koje su predmet nabave, 2. koju obavljaju pravne osobe iz članka 4. točke 2. ZJN-a na ...
... određuje naručitelj, a mora biti opisan jasno, razumljivo i nedvojbeno, tako da svi ponuditelji mogu ponuditi usporedivu robu, usluge i radove po vrsti, kvaliteti, cijeni, te po drugim potrebnim svojstvima i uvjetima, sukladno članku 33. stavku 1. Zakona ... javnoj nabavi. Naručitelj sam bira način nabave, sukladno članku 9. stavku 1. i 2. Zakona o javnoj nabavi. Način nabave robe i usluga te ustupanja radova naručitelj provodi na jedan od sljedećih načina: 1. javnim nadmetanjem u otvorenom postupku nabave ...
... profitabilnost, tehnička prednost; za robe – cijena, datum isporuke, tekući troškovi, ekonomičnost, kvaliteta, estetska i funkcionalna obilježja, tehnička prednost, usluga i tehnička pomoć nakon predaje, te za usluge – kvaliteta, tehnička prednost, estetske ... estetske i funkcionalne odlike, tehnička pomoć i usluga nakon prodaje, datum pružanja usluge, rok pružanja usluge ili njezina dovršenja, cijena. ...
... (TRI+TRG)] + ΔL = 0 Dakle, bilanca plaćanja na tekućem računu (u uglatoj zagradi) sastoji se iz bilance vanjske trgovine robom i uslugama (X– U) i bilance tekućih transfera (TRI + TRG). Saldo bilance tekućih transakcija jednak je saldu bilance kapitalnih ... deviznih rezervi. U petom izdanju Priručnika bilance plaćanja (Balance of Payments Manual) u bilancu tekućih transakcija robom, uslugama i dohodaka proizvodnih faktora uključeni su i svi transferi, neovisno o tome jesu li kapitalni ili tekući.147 U tablici ...
... (prodaje) robe ili usluge i kupnje (prodaje) strane valute kojom će se platiti uvoz. Zato se u međunarodnoj razmjeni ne trguje samo robom i uslugama, nego i stranim valutama. Stoga vrijednost izvoza i uvoza u domaćoj valuti ne ovisi samo o cijenama robe i usluga ...
... dohotke. Tim novčanim dohocima potrošači financiraju izdatke za robu i usluge koje nabavljaju od nositelja aktivnosti proizvodnje, prema cijenama koje se formiraju na tržištu proizvoda, odnosno usluga, radi zadovoljenja svojih potreba. Zbroj dohodaka svih proizvodnih ... proizvode robu i usluge i iznose ih na tržište. Tako se formira ponuda robe i usluga. S dohocima koje su zaradili u procesu proizvodnje, potrošači idu na tržište robe i usluga i stvaraju potražnju za njima. Na temelju ponude i potražnje za robom i uslugama ...
... Izvoz robe i usluga X je jedna od kategorija finalne potrošnje isto kao i investicije, osobna i opća potrošnja. Stoga njegovo autonomno povećanje ima multiplikativne efekte na domaći proizvod, kao i povećanje bilo koje druge komponente autonomne potrošnje ... Na slici 16.8. možemo vidjeti utjecaj izvoza na domaći proizvod. Slika 16.8. Povećanje agregatne potrošnje za izvoz robe i usluga pomaklo je krivulju agregatne potražnje s C + G + I na C + G + I + X i ravnotežni domaći proizvod iz Y1 u Y2. Prema tome ...
... –2617 –3226 1. Roba –3204 –3979 –5960 –6974 –6728 –7522 –8364 –9434 1.1. Prihodi 4567 4759 5293 5572 6603 7217 8434 9193 1.2. Rashodi –7771 –8737 –11254 –12546 –13331 –14738 –16798 –18627 2. Usluge 2253 2933 3285 ... sljedeća: Bilanca robe je konstantno bila u deficitu, kao i bilanca dohodaka, koji su se pokrivali suficitom u bilanci usluga i suficitom u bilanci transfera. Najznačajnija odrednica kretanja salda tekućih transakcija je ta da je saldo robe bio u deficitu ...
... međunarodne podjele rada i specijalizacije raste i ekonomska međuovisnost među pojedinim zemljama. Udio vanjske trgovine robom i uslugama u domaćem proizvodu mjeri otvorenost neke privrede. Što je privreda otvorenija, to su veće njezine koristi od međunarodne ... kroz tri skupine veza: 1. kroz međunarodnu razmjenu robe i usluga; 2. kroz međunarodnu mobilnost proizvodnih faktora i 3. kroz međunarodnu razmjenu nacionalnih valuta. Međunarodna razmjena robe i usluga povezuje cijene i troškove pojedinih zemalja koje ...
... trgovinska transakcija sastoji se od dvije kupnje: kupnje valute i strane robe ili usluge. Želi li uvoznik iz zemlje A uvesti robu Y iz zemlje B, on mora kupiti ne samo tu robu nego i valutu zemlje B kojom će je platiti. Isto vrijedi i za uvoznika u zemlji ... zemlji B. Zbog toga se u međunarodnoj razmjeni ne formiraju samo cijene robe i usluga, nego i cijene pojedinih valuta. Zato na vrijednost izvoza i uvoza ne utječu samo cijene robe i usluga, nego i cijene valuta kojima se izvoz i uvoz plaća. Naime, vrijednost ...
Komunalne djelatnosti i javna nabava
2009
... vodoopskrbe, energetike, prometa i poštanskih usluga, tzv. sektorski naručitelji, a to su: 1. javni naručitelj iz članka 3. Zakona, tj. već navedeni javni naručitelji, kada nabavljaju robu, radove ili usluge za potrebe obavljanja djelatnosti u području ... poštanskih usluga, kada nabavlja robu, radove ili usluge za potrebe obavljanja tih djelatnosti 3. subjekt koji na temelju posebnog ili isključivog prava obavlja jednu ili više djelatnosti na području vodoopskrbe, energetike, prometa i poštanskih usluga, kada ...
... ugovora o nabavi roba, usluga i radova. U području javnih nabava država, na središnjoj, regionalnoj i lokalnoj razini, a i određene pravne osobe, obveznici primjene propisa o javnoj nabavi, pojavljuju se kao naručitelji roba, usluga i radova te ulaze ... ulaze u različite imovinskopravne odnose. Navedeni naručitelji, prilikom sklapanja ugovora o javnoj nabavi roba, usluga ili radova moraju provoditi posebne postupke te poštovati posebna pravila kojima se omogućuje sudjelovanje u postupcima dodjele ugovora ...
... toplinskom energijom i sl. U tom će slučaju takva komunalna trgovačka društva odnosno komunalne ustanove prilikom nabave roba, usluga ili radova primjenjivati odredbe 2. dijela, te odredbe 3. dijela Zakona, koji sadržava posebne odredbe koje primjenjuju ... prometa i poštanskih usluga, te javni naručitelji kada sklapaju ugovore za potrebe djelatnosti u tim područjima. U tom slučaju komunalna trgovačka društva i komunalne ustanove, u tom dijelu nabave, kada nabavljaju robe, usluge odnosno radove za potrebe ...
... prije zaključivanja ugovora o javnoj nabavi roba, radova i usluga, a javnonabavno zakonodavstvo kao skup propisa kojih su se spomenuti naručitelji dužni pridržavati tijekom postupka nabave roba, radova i usluga. Pojam javne nabave možemo promatrati s različitih ... javnoj nabavi drugu važnost, postavlja drukčija pitanja i daje drukčije odgovore. Javna nabava nije obična opskrba robama, radovima i uslugama, a nije ni klasična kupnja, već predstavlja opskrbu javnog sektora po unaprijed određenim pravilima. Javna nabava ...
... smislu, JLS se mora pridržavati načela postupka davanja koncesije iz članka 17. ZK-a: slobode kretanja robe, slobode poslovnog nastana, slobode pružanja usluga, učinkovitosti, kao i ostalih temeljnih načela iz Ustava Republike Hrvatske (Nar. nov., br. 56/90 ... ograničavanja državljanima jedne države članice slobode osnivanja poduzeća u drugoj državi članici, ograničavanja slobode pružanja usluga državljanima druge države članice, ometanja slobodnog tržišnog natjecanja), – načelo uzajamnog priznavanja (država koncedenta ...
... druge djelatnosti, čije obavljanje nije obuhvaćeno Zakonom, primjerice: kupnja i prodaja robe, građenje projektiranje i nadzor, trgovinsko posredovanje, prijevoz robe cestom, obrada podataka, iznajmljivanje nekretnina i sl. Navedene se pravne osobe osim ... nabave, kada drugi naručitelji u smislu Zakona, javni ili »sektorski« nabavljaju robe, usluge ili radove, a u svezi sa svojom registriranom djelatnošću. Kada nabavljaju robe, usluge odnosno radove za obavljanje tih tržišnih djelatnosti navedena društva, kao ...
... za informatizaciju pravosuđa i javne uprave pri Ministarstvu pravosuđa. Člankom 15. (»prve«) Uredbe o postupku nabave roba i usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 13/95) predviđena je novčana kazna od 5.000,00 do 25.000,00 kuna za odgovornu osobu ... nabave roba i usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 25/96, 26/96 i 32/96) propisan je isti raspon novčane kazne za odgovorne osobe korisnika (proračuna) za iste prekršaje kao i u prvoj Uredbi. Člankom 19. (»treće«) Uredbe o postupku nabave roba i usluga ...
Novo pravo javne nabave
2005
... Predmet nabave mogu biti robe, radovi i usluge. Ugovor o javnoj nabavi roba predstavlja ugovor čiji je predmet kupnja, uzimanje u zakup, kupnja na otplatu, sa ili bez opcije kupnje robe. Ugovor čiji je predmet isporuka robe, a koji obuhvaća i poslove ... poslove postavljanja i ugrađivanja, smatra se ugovorom o nabavi robe (čl. 2. st. 1. t. 7. Zakona). Pod nabavom radova podrazumijeva se izvođenje radova ili projektiranje i izvođenje radova koji se odnose na jednu ili više djelatnosti gradnje ili građevinskih ...
... Zakon o javnoj nabavi obuhvaća nabavu roba, radova i usluga, ali se na određene i nabave, ovisno o subjektu ili predmetu nabave, ne primjenjuje. Također, ovisno o predmetu nabave, odredbe Zakona o javnoj nabavi ne primjenjuju se ako su predmet nabave: ... odvjetničke i javnobilježničke usluge te usluge mirenja e. stjecanje, razvoj, produkcija ili koprodukcija programskog materijala namijenjenog radiotelevizijskom emitiranju i za termine radiotelevizijskog emitiranja f. financijske usluge, u svezi s izdavanjem, ...
... obveznici primjene Zakona o javnoj nabavi, 4 Ugovor - ništavnost ugovora o nabavi, 73 - o javnim radovima — pojam, 2 - o javnim uslugama — pojam, 2 - o javnoj nabavi - pojam, 2 - o nabavi, 66 - obavijest o sklapanju, 20 - rok izvršenja 42 Upravni - spor, 72 ... evidencije i izvješća, 24 - obveznici primjene zakona, 4 Uredba - Vlade Republike Hrvatske o postupku nabave robe, radova i usluga male vrijednosti, 7 Usluga - istovrsna – pojam, 2 Usporedba - ponuda, 55 Utjecaj - preovladavajući — pojam, 2 Uvjeti - opći početka ...
... postupku; 2. u iznimnim slučajevima, kada priroda radova, robe i usluga ili rizika koji su s njima povezani ne dopušta prethodno određivanje cijene predmeta nabave; 3. za usluge, ako je priroda usluga takva da se specifikacije ne mogu utvrditi s dovoljnom ... koristiti naručitelji koji obavljaju djelatnost u drugim i područjima od onih navedenih u čl. 5. Zakona: 1. za nabavu robe, radova i usluga: — ako nije podnesena ni jedna ponuda ili ni jedan zahtjev za sudjelovanje u otvorenom ili ograničenom postupku, pod ...
... poštanske usluge, usluge javnog prometa, usluge telekomunikacijskih mreža, telefonije, radio-telefonije i satelitskih usluga. Dok su obveznici primjene Zakona mogli ne primjenjivati njegove odredbe ako su nabavljali robu, radove ili usluge od obveznika ... obveznika primjene Zakona, sada to više nije slučaj, osim za nabavu: 1. usluga od naručitelja 12 članka 4., koji uslugu pružaju na temelju posebnog ili isključivog prava dodijeljenog na temelju zakona ili podzakonskog akta (čl. 6. st. 1. t. 4. Zakona o javnoj ...
... UREDBA O POSTUPKU NABAVE ROBA, RADOVA I USLUGA MALE VRIJEDNOSTI (Nar. nov., br. 14/02) PREDMET I SADRŽAJ UREDBE Članak 1. Ovom se Uredbom uređuju postupci nabave koji prethode sklapanju ugovora o nabavi roba i usluga te ustupanju radova u vrijednosti ... evidencije postupaka javne nabave i sklopljenih ugovora o nabavi male vrijednosti, 2. vrste predmeta nabave (kratak naziv robe i usluga ili kratak opis radova), 3. upute za dobivanje dokumentacije za nabavu ako je potrebna (adresa osoba, telefon, telefaks ...
... Postupak javne nabave koji prethodi sklapanju ugovora o nabavi roba i usluga te ustupanju radova, koji provode državna i druga tijela Republike Hrvatske, jedinice područne i lokalne samouprave te druge propisane pravne osobe, prvi je put uređen Uredbom ... Uredbama je to područje bilo regulirano nakon toga i u 1996. i 1997. godini. Vladine uredbe zamijenjene su Zakonom o nabavi roba, usluga i ustupanju radova (Nar. nov., br. 142/97 i 32/01 ) koji je prestao važiti donošenjem Zakona o javnoj nabavi (Nar. nov ...
Javna nabava - primjena zakona i uredbi
2012
... postupci sklapanja ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma radi nabave robe, radova ili usluga. Stoga se odmah uočava da je sklapanje ugovora o javnoj nabavi robe, radova ili usluga cilj naručitelja do kojega se dolazi odabirom i provođenjem jednog od ... nabavi robe i ugovor o javnim uslugama. Ugovor o javnoj nabavi je definiran kao naplatni ugovor sklopljen u pisanom obliku između jednog ili više ponuditelja i jednog ili više naručitelja i čiji je predmet nabave izvođenje radova isporuka robe ili pružanje ...
... eura za ugovore o javnoj nabavi robe i ugovore o javnim uslugama koje sklapaju te natječaje koje provode državna tijela Republike Hrvatske (b) 200.000 eura: – za ugovore o javnoj nabavi robe i ugovore o javnim uslugama koje sklapaju te natječaje koje ... 1. točke 3. Zakona; – za ugovore o javnim uslugama koje sklapaju te natječaje koje provode svi javni naručitelji za usluge istraživanja i razvoja iz kategorije 8. Dodatka II. A Zakona, telekomunikacijske usluge iz kategorije 5. Dodatka II. A Zakona, čije ...
... radi se o situacijama kada je naručitelj bio obvezan provesti jedan od propisanih postupaka javne nabave za nabavu robe, radova ili usluga, ali naručitelj bez opravdanog razloga takav postupak nije proveo te je sklopio ugovor o javnoj nabavi. Treba napomenuti ... naručitelja, člankom 182. stavak 1. točka 1. Zakona o javnoj nabavi, propisano kao prekršaj – ako naručitelj nabavi robu, radove ili usluge bez provođenja postupka javne nabave propisanog Zakonom o javnoj nabavi osim u slučajevima kada to Zakon dopušta. ...
... ili višekratno; – u većini slučajeva, sklopljeni okvirni sporazum za naručitelja predstavlja sigurnu realizaciju nabave robe, usluga i radova kroz dulje razdoblje, što je osobito značajno za neke naručitelje, kao što su bolnice i druge zdravstvene ustanove ... druge uredske opreme, fiksna i mobilna telefonija, usluge interneta i prijenosa podataka, održavanje postrojenja, nabava loživog ulja, održavanje vozila, zaštitna odjeća i obuća, nabava guma za vozila, usluge čišćenja poslovnih prostora i sl. Dakle, okvirni ...
... određuje se samo u slučaju robe ili usluga za koje naručitelj zbog njihove prirode ili drugih objektivnih okolnosti (primjerice kod režijskih troškova), ne može unaprijed odrediti točnu količinu. Stvarna nabavljena količina robe ili usluga na temelju sklopljenog ...
... eksperimentiranja, proučavanja ili razvoja; – za dodatne isporuke robe od dobavljača iz osnovnog ugovora; – za nove radove ili usluge koji se sastoje u ponavljanju sličnih radova ili usluga koje se dodjeljuju gospodarskom subjektu s kojim je isti javni naručitelj ... naručitelj već sklopio osnovni ugovor; – kada se ugovor o javnim uslugama sklapa nakon provedenog natječaja te se, u skladu s odgovarajućim pravilima, mora sklopiti s pobjednikom ili jednim od pobjednika natječaja. U ostalim slučajevima naručitelj može ...
... procijenjene vrijednosti nabave, ne samo u pregovaračkom postupku javne nabave bez prethodne objave, postupku sklapanja ugovora za usluge iz Dodatka IIB i u postupku sklapanja okvirnog sporazuma, kao prethodni Zakon o javnoj nabavi, već i u ostalim postupcima ... 000 EUR, za ugovore o javnoj nabavi robe i ugovore o javnim uslugama koje sklapaju te natječaje koje provode državna tijela Republike Hrvatske; 200.000 EUR, za ugovore o javnoj nabavi robe i ugovore o javnim uslugama koje sklapaju te natječaje koje provode ...
... prometu robe i usluga i za izdatke učinjene u vezi s tim ugovorima, ali ne samo za trgovačke ugovore stricto sensu nego i za ugovore između trgovaca i osoba javnog prava.317 Zastarni rok za ove tražbine tih osoba je tri godine.318 Isporučuje li se roba ili ... ili usluge obavljaju sukcesivno – dakle kad se ugovorne obveze ispunjavaju prema dijelovima koji imaju ista svojstva kao i cijeli sadržaj obveze, a da pritom ne gube od svoje vrijednosti – zastarijevanje teče odvojeno za svaku isporuku robe, obavljen rad ...
... Izabrani radovi: Čuveljak, Jelena: Zastara kod ugovora o prometu roba i usluga, PiP, br. 4/2007. Eraković, Andrija: Zastara potraživanja, SlP, br. 18/2001. Gorenc, Vilim: Zastara tražbina iz međunarodne kupoprodaje, PiP, br. 2/98. Kačer, Hrvoje: O zastari ...
... (ugovorne i izvanugovorne), jednokratne i durativne, pogotovo koji traju duže vrijeme, primjerice na obavljanje usluga na duži rok, sukcesivnu isporuku robe, postojanje više ugovora između suugovaratelja, zajednički nastup na nekom tržištu i dr. Trajnom suradnjom ...
... u kojem zastarijeva i zahtjev za ispunjenje ugovorne obveze. Kad je riječ o tražbinama iz trgovačkih ugovora o prometu robe i usluga, zastarni je rok tri godine, a kad je riječ o tražbinama između fizičkih osoba, tražbina bi zastarijevala u općem zastarnom ...
... domaće valute prema jednoj ili više stranih valuta (valutne klauzule i klauzule strane valute) i službenom promjenom cijena roba i usluga (indeksne klauzule). Iz toga proizlazi da to načelo nije prisilno.505 4. Kad zaštitna klauzula nije ugovorena, to načelo ...
... okružnica dostavljena je i ostalim potrošačima plina), a tuženik je i nakon primljene okružnice (ponude) nastavio kao korisnik usluge – primati isporuku plina obećavajući pritom da će sporno potraživanje platiti ali da nema novaca. U takvoj činjeničnoj situaciji ... ) ZOO propisano da stoji kad ponuđeni u stalnoj poslovnoj vezi s ponudiocem glede određene robe, smatra se da je prihvatio ponudu koja se odnosi na takvu robu ako je nije odmah ili u ostavljenom roku odbio. ...
... Međunarodnog monetarnog fonda (specijalna prava vučenja), indeksnim klauzulama uz promjenu cijene ugovorom određenih dobara, roba i usluga koju je utvrdila ovlaštena osoba (primjerice Zavod za statistiku).525 Klizna je skala dopuštena u ugovorima u kojima je ...
Obvezno pravo - posebni dio I.
2012
... Ispitivanje usluga i stvari koje nisu namijenjene prometu uređuje odredba čl. 879. ZOO-a, koja glasi: »Ako se obavljanje ispitivanja odnosi na usluge ili stvari koje nisu namijenjene prometu, izvršitelj ispitivanja i naručitelj ispitivanja imaju ista ... ista prava i obveze kao i kod ispitivanja robe.« Među usluge koje kontroliraju izvršitelji ispitivanja spadaju npr. pakiranje robe, otprema robe, utovar, istovar i pretovar robe, slaganje robe, uskladištenje robe i sl. Opseg i način ove vrste kontrole ugovorne ...
... Naknada je bitan sastojak ugovora o ispitivanju robe i usluge, pa se besplatno obavljanje poslova ispitivanja robe i usluge ne može smatrati ugovorom o kontroli. Naknada se, u pravilu, određuje u ugovoru. Ako naknada nije određena ugovorom, izvršitelju ... ispitivanja pripada uobičajena naknada.1277 Visina »uobičajene naknade« ovisi o opsegu posla, načinu utvrđivanja svojstava robe, vremenu potrebnom za ispitivanje, mjestu ispitivanja i drugim kriterijima koji su priznati u mjestu obavljanja kontrole. ...
... temelju ugovora o otpremi preuzima obvezu pružiti nalogodavcu odgovarajuće stručne usluge glede prijevoza nalogodavčevih stvari. Te usluge su povezane u organiziranju prijevoza robe, a najčešće se sastoje u: sklapanju ugovora o prijevozu za račun nalogodavca ... sklapanju (za račun nalogodavca) ugovora o osiguranju robe u prijevozu i ugovora o uskladištenju, pribavljanju uvoznih i izvoznih dozvola, itd. Temeljni zadatak otpremnika je pobrinuti se da nalogodavčeva roba stigne brzo, sigurno i uz što manje troškove iz ...
... sc. Hrvoje Momčinović Izabrani radovi: 1. Horak, Hana: Ugovor o kontroli robe, magistarski rad, Pravni fakultet u Zagrebu 2. Momčinović, Hrvoje: Ugovor o ispitivanju robe i usluge, Zbornik radova, »Novi Zakon o obveznim odnosima«, Organizator, Zagreb, ... 2005. 3. Tuđen-Mazuth, Blanka: Komparativni pregled određivanja kotrole kvalitete robe s osvrtom na jugoslavenski Zakon o obveznim odnosima, magistarski rad, Pravni fakultet u Zagrebu ...
... Ugovor o ispitivanju robe i usluga prestaje ispunjenjem, sporazumom ugovornih strana i ostalim načinima na koje ugovori prestaju (npr. raskidom ugovora zbog neispunjenja odnosno zbog promijenjenih okolnosti, poništenjem ugovora, itd.). Postoji i jedna ... jedna posebnost: ugovor o ispitivanju robe i usluge može prestati i jednostranim raskidom voljom naručitelja ispitivanja.1301 Naručitelj ispitivanja može jednostranom izjavom volje raskinuti ugovor sve dok naručeno ispitivanje nije obavljeno. Naručitelj ispitivanja ...
... Ispitivanje robe i usluga značajno je osobito kod distancijske kupoprodaje, jer kupac prije nego što robu preuzme, putem certifikata koji stiže prije ili zajedno s robom, dobiva odnosno može dobiti uvid u njezin identitet, količinu, svojstva i stanje ... stanje pri predaji prijevozniku i može njome dalje raspolagati. Nadalje, kupcu je često jeftinije povjeriti ispitivanje kupljene robe izvršitelju ispitivanja (stručnjaku), nego slati svog predstavnika (ponekad i nedovoljno stručnog) u mjesto pregleda stvari ...
... ugovora primjenjuju se na svaki ugovor (ponuda, prihvat, trenutak i mjesto sklapanja, itd.), pa se i ugovor o ispitivanju robe i usluge može sklopiti izjavom ponuđenog o prihvatu ponude. ...
... organizacije koje sudjeluju u kretanju trgovačke robe od proizvođača do krajnjeg potrošača. Pored trgovinskih poduzeća i obrta u trgovini tu su još: a) proizvođači; b) organizacije koje osiguravaju prostor i usluge nužne za trgovanje (različiti oblici tržnica ... tržnica, sajmovi, burze i aukcije); c) organizacije koje pružaju usluge kvantitativnog i kvalitativnog prijma trgovačke robe, d) organizacije koje pružaju usluge skladišnog prostora ili iznajmljivanja prostora i opreme koji su pretpostavka da prodaja bude ...
... Neka trgovinska poduzeća razvijaju lepezu usluga do krajnjih mogućnosti pokušavajući na taj način ostvariti tržišnu prednost pred konkurencijom. Dopunjavati i razvijati usluge moguće je u svakom od njihovih segmenata koji prate prodaju tako da joj prethode ... prodaja obavljena. Razvoj lepeze usluga jedan je od mogućih koncepata postizanja tržišnih prednosti koji se uklapa u zakonitost koja je prisutna na tržištima razvijenih europskih zemalja, a koja glasi manje zaliha, više usluga kupcima.697 Suprotno od toga ...
... centri • tržišne priredbe. Tržišne pomagače i tržišne priredbe mogli bismo shvatiti kao institucije koje se bave pružanjem usluga u tržišnom gospodarstvu. Njihovo postojanje vezano je uz obavljanje trgovinskih funkcija pa se i te institucije mogu, u širem ... razmjeni i distribuciji robe, jer je u robnom toku od proizvođača do potrošača često potrebno, osim kupovine i prodaje između poslovnih partnera, obaviti i niz drugih radnji: pripremu kupoprodaje, uskladištenje i čuvanje robe, otpremu, preuzimanje i drugo ...
... i sl. te samim organiziranjem određenih prostora (uz pružanje i drugih usluga) za obavljanje razmjene (ne samo trgovine). Dakle, ni te se institucije same ne bave kupoprodajom robe u svoje ime i za svoj račun. One samo osiguravaju trgovinskim i drugim ... oblikovanim prostorijama organiziraju kupoprodaju robe. To su, zapravo, organizirana tržišna mjesta za razmjenu robe na malo odnosno na veliko. Zbog toga u njima kupac na licu mjesta (s malim iznimkama) preuzima robu. ...
... tipizaciju) jesu:139 a) obilježja asortimana (karakter robe, širina i dubina asortimana) b) oblikovanje cijena (tržišno stanje, cjenovna politika) c) mjesto kontakta i prostorno vezivanje ponude robe d) način prodaje (osobna prodaja, osobna prodaja na udaljenost ... udaljenost i neosobna prodaja) e) obilježja trgovinske usluge (način posluživanja, struktura usluga) f) obilježja lokacije (prostorno povezivanje, položaj poslovne jedinice) g) obilježja veličine poslovne jedinice (prodajna površina, zaposleni) h) nositelj ...
... izbor onoga što kupac kupuje i gdje kupuje. Ostali činitelji koji utječu na kupčev odabir mjesta kupnje i trgovačke robe jesu: kvaliteta, usluga, asortiman i lokacija. O tome bi menadžment trgovinskog poduzeća morao voditi računa. Sve aktivnosti trgovinskog ... stvaranju potrebnih pretpostavki kojih su posljedica zadovoljni korisnici trgovinskih usluga. Zadovoljstvo korisnika trgovinskih usluga podrazumijeva da su te usluge kvalitetno obavljene. Tijekom vremena je zadovoljstvo korisnika u razvijenim tržišnim ...
... Prodajna su skladišta poslovne jedinice za prodaju robe na veliko. Osnivaju ih i trgovinska i proizvodna poduzeća. Otvaranjem prodajnih skladišta proizvođači nastoje proširiti kanale prodaje i neposrednije ovladati tržištem velikoprodaje (kao što i preko ... unapređenje prodaje na veliko stimulativno može djelovati i pružanje prodajnih usluga pakiranja robe, utovara i dopreme robe i sl. Modernizacijom trgovine na veliko potrošne robe razvijaju se već spomenute samoposlužne veleprodavaonice (cash and carry).186 ...
Djelokrug jedinica lokalne samouprave
2003
... U postupcima javne nabave naručitelji su dužni nabavljati: a) robe: aa) pokretne stvari svih vrsta uključujući i poluproizvode, sirovine i rezervne dijelove te druge pripadajuće stvari, ab) nekretnine — neizgrađeno i izgrađeno građevinsko zemljište s ... s izgrađenim objektima, industrijskim i »drugim postrojenjima i uslugama s njima povezanima« ako vrijednost pripadajuće stvari nije veća od glavne stvari, ac) prava na temelju dijela industrijskog vlasništva — patenti, licencije, prijenos tehnologija i ...
... prigodom nabave određenih roba i usluga ne primjenjuju propisi o javnoj u nabavi. Ta lista roba, usluga i radova Koja je izuzeta iz primjene pravila o javnoj nabavi vrlo je široka — od naoružanja, vojne opreme i specijalne opreme do usluga posredovanja pri zapošljavanju ...
... regionalne samouprave oduvijek su i svuda bile, uz državu i druga javnopravna tijela, veliki kupci i naručitelji raznovrsne robe i usluga te investitori relativno velikih i skupih građevinskih objekata potrebnih školstvu, zdravstvu, socijalnoj skrbi, sportu ... stečaj i ne ostavljaju nepodmirene dugove za razliku od drugih poslovnih subjekata. Upravo iz tih razloga proizvodnja i nabava robe za jedinice lokalne i regionalne samouprave, kao i za državu te gradnja objekata za njih uvijek je bio vrlo primamljiv posao ...
... neravnopravan položaj. Ne smije zahtijevati od njih da zaposle domaće podisporučitelje ili obave neki drugi posao, izvezu robe ili daju usluge, osim ako međunarodnim ugovorom ili posebnim zakonom nije drukčije određeno. Međutim, u tom slučaju naručitelj mora ... mora u dokumentaciji za nadmetanje navesti opseg sudjelovanja domaćih ponuditelja ili natjecatelja ili udjel robe ili usluga domaćeg podrijetla. Pravne i fizičke osobe koje izravno ili neizravno sudjeluju u pripremi nadmetanja, ili između kojih postoji odnos ...
... naručitelju, predmetu nabave — vrsti, količini, opsegu, grupi ili dijelu nabave, tako da ponuditelj može ponuditi usporedivu robu, usluge i radove po vrsti, kvaliteti, cijeni, te prema drugim potrebnim svojstvima i uvjetima, uvjetima plaćanja i eventualnim ... (TV, radio, Internet i sl.) ali ne smije biti objavljen prije negoli u Narodnim novinama. Ako se radi o velikim nabavama robe i usluga, odnosno ustupanja radova u vrijednostima propisanim u čl. 23. ZOJN-a10 naručitelj će biti dužan otvoriti pristup nadmetanju ...
... U realizaciji ustavnog načela zakonitosti (čl. 5. Ustava) prigodom nabave roba i usluga te ustupanja radova naručitelji - obveznici primjene ZOJN-a dužni su provesti postupak nabave sukladno tom zakonu i provedbenim propisima. Radi osiguranja primjene ...
... ZOJN-a). To načelo usmjereno je, ponajprije, prema naručitelju koji je dužan radi postizanja određenog cilja - nabave robe, narudžbe usluge ili izgradnje nekog objekta pravodobno započeti pripreme za javnu nabavu s potpuno definiranom i pripremljenom dokumentacijom ...
Novi Zakon o općem upravnom postupku
2009
... vodnim uslugama u Republici Italiji povijesno i tradicionalno je u djelokrugu regija i lokalnih jedinica – vodne usluge definirane su kao lokalne usluge od gospodarskog značaja (servizi pubblici locali di rilevanza economica), tj. javne usluge kojima ... kojima je cilj proizvodnja robe i aktivnosti namijenjenih postizanju društvene svrhe i za promicanje gospodarskog i civilnog razvoja lokalnih zajednica.706 Aktualno zakonodavstvo Republike Italije ne definira pravo na vodu kao pravo pojedinca u bilo kojem obliku ...
... desetljeća upravljanje vodnim uslugama prolazi kroz proces pomicanja od političkih institucija prema ekonomskim, slijedeći proces ekonomske valorizacije resursa vode i njihove nedostatnosti te tendencije da se upravljanje vodnim uslugama podvrgne zakonima tržišta ... upravljanju od strane javnog sektora. Do kasnih 70-ih godina 20. st. javna poduzeća bila su uobičajeni oblik upravljanja vodnim uslugama kako u razvijenim, tako i u nerazvijenim zemljama, ali je njihova nedjelotvornost pridonijela implementaciji privatizacije ...
... sustavu usluge od općeg interesa su u djelokrugu jedinica lokalne samouprave (općina), koje na vlastitu odgovornost obavljaju poslove od lokalnog značaja, koje obuhvaćaju i opskrbu vodom za piće i sanitarne potrebe i u tom smislu obavljanje tih usluga je pravo ... pravo općina, ali ne i njihova obveza. Daljnjom analizom koncepta usluga od općeg interesa (Daseinsvorsorge), koji je Ustavom zasnovan na državnoj socijalnoj klauzuli (Sozialstaatsklausel), te jamstvom ljudskog dostojanstva i ideji supstancijalnog ostvarenja ...
... zaštite potrošača U EU koncept usluga od općeg interesa najprije je zastupljen kao instrument zaštite potrošača u uvjetima stvaranja jedinstvenog tržišta usluga i ukidanja državnih monopola u uslužnom sektoru. Poseban položaj usluga od općeg interesa u pravu ... obavljanje određene obveze svojstvene konceptu javne usluge, omogućujući derogacije od pravila kompeticije.616 U članku 90. (2) Rimskog ugovora617 navodi se kako poduzetnici, kojima je povjereno obavljanje usluga od općeg interesa ili imaju karakter monopola ...
... upravljanja vodnim uslugama ne djeluju u normalnim tržišnim okolnostima zbog zatvorene prirode tržišta (monopol ili oligopol), budući da djeluju na teritorijalno ograničenom, lokalnom području. Teritorijalno ograničenje tržišta vodnih usluga proizlazi iz osobitosti ... osobitosti procesa proizvodnje vodnih usluga: korištenje vode za javnu vodoopskrbu usmjereno je prvenstveno na prirodne vodne resurse vode lokalnog područja, ili u najboljem slučaju izvore vode regionalnog područja, infrastrukturni sustavi su ograničeni ...
... liberalizacija vodnih usluga zbog izrazitih regionalnih obilježja tih usluga i odgovornosti lokalnih vlasti u obavljanju tih usluga kao i zbog različitih drugih karakteristika vode za piće, ali kako, isključivši liberalizaciju, sektor vodnih usluga mora biti osuvremenjen ... sektoru vodnih usluga potrebno je pristupiti oprezno: »… s obzirom na iskustva u liberalizaciji u sektoru električne energije i željeznica, uvažavajući usporavanje ekonomije, taj eksperiment ne bi smio biti primijenjen na vodne usluge bez vidljivih dokaza ...
... U Europi su građanske inicijative za raspisivanje referenduma protiv privatizacije vodnih usluga provedene u više europskih država. U Republici Italiji nevladine organizacije uspješno su izvršile pritisak na javne vlasti za raspisivanje nacionalog referenduma ... referenduma o ukidanju zakona o djelomičnoj obveznoj privatizaciji javnih isporučitelja vodnih usluga, koji je proveden 2011. i na kojem je nakon dužeg vremena u toj državi pristupio glasovanju natpolovični broj biračkog tijela (više od 27 milijuna glasača ...
Novine u postupku javne nabave i nova iskustva
2013
... jamči naručitelju vratiti iznos uplaćen prije isporuke robe, izvršene usluge ili radova. Primjenjuje se kada postoje specifični uvjeti, a ponuditelj mora prije započinjanja isporuke robe, izvršenja usluge ili radova raspolagati s određenom količinom sredstava ... koje bi angažirali za stvaranje preduvjeta za isporuku robe, izvršenje usluga ili radova. U praksi se najčešće koristi uz ugovore o prodaji opreme s obročnim otplatama cijene, ugovore o prodaji robe u kojima je ugovoreno plaćanje unaprijed i uz ugovore ...
... dokumentaciji za nadmetanje.2 Primjer 1 • Jamstvo za isporučenu i ugrađenu robu u trajanju, opsegu i uvjetima predviđenim jamstvom proizvođača robe, počinje teći od dana isporuke i/ili ugradnje robe potvrđene zapisnikom o primopredaji /otpremnicom/dostavnicom. • ... • Odabrani ponuditelj se obvezuje prilikom svake isporuke i ugradnje robe predati Naručitelju ovjerene jamstvene listove za onu robu za koju je jamstvo predviđeno, s naznakom jamstvenog roka. • Podatak o jamstvenom roku ponuditelj treba popuniti u Ponudbenom ...
... a posebno dobrog financijskog upravljanja. Na taj način se postiže veća sigurnost za ispunjenje nabave roba, izvođenja radova i izvršenja usluga na dokumentacijom za nadmetanje i ugovorom definirani način. Tim više što je i u Upitniku o fiskalnoj odgovornosti ...
... br. 90/11 i 83/13 - u nastavku teksta: ZJN) nudi radove, robu i usluge i na taj način vraća uloženo i stječe dobit. Zatim, svoje ciljeve ostvaruju i naručitelji, nabavljajući robu, radove i usluge potrebne za rad i funkcioniranje, od čega u konačnici korist ...
... nabave u iznosu do 70.000,00 kuna u proračunskoj/poslovnoj godini, pa se tijekom iste godine ukazala potreba za dodatnim robama/uslugama/radovima (dakle, pogrešno je procijenio vrijednost nabave) izlaže se opasnosti da cijeli ugovor (dakle, i osnovni ugovor ... granicu za bagatelnu nabavu te se mijenja članak 18. stavak 3. Zakona i glasi: »Ovaj Zakon ne primjenjuje se za nabavu roba i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova do 500.000,00 kuna, a pitanja nabave do tih vrijednosti ...
... naručitelj je obvezan neposredno sva plaćanja izvršiti neposredno podizvoditelju na njegov poslovni račun za pruženu uslugu, isporučenu robu i izvedene radove. Odabrani ponuditelji prije često nisu plaćali podizvoditeljima (a oni bi u nekim slučajevima obavili ... puno šansi za ostanak na tržištu jer za njihov rad, pruženu uslugu ili isporučenu robu nije na vrijeme ili nije nikako plaćeno. Odredbom zakona propisano je plaćanje onome tko je robu/radove/usluge isporučio. Odabrani ponuditelj kad prilaže svoje račune, ...
... ZJN-a ujedno su i neke od temeljnih sloboda Europske unije (u nastavku teksta: EU): sloboda kretanja robe, sloboda poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga. Iz tih načela proizlaze i daljnja načela: načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, ... ostalog, i u odredbi članka 14. stavak 1. ZJN-a, prema kojoj gospodarski subjekt koji ima pravo na pružanje odgovarajuće usluge prema pravu države u kojoj ima sjedište, ne smije biti isključen iz postupka javne nabave zbog toga što bi morao biti ili ...
... koji isporučuje dobra ili obavlja usluge. Izuzetak su sitni poduzetnici čiji opseg oporezivog prometa ne prelazi 50.000 kuna godišnje. Osnovica poreza na dodanu vrijednost je naknada za isporučena dobra ili obavljene usluge, osim poreza na dodanu vrijednost ... od 22%, i to u svakoj fazi prometa. Prethodno plaćeni porez na dodatnu vrijednost, sadržan u računima za isporuke dobara i usluga koje su drugi poduzetnici obavili poreznom obvezniku, tzv. pretporez uzima se kao odbitna stavka pri obračunavanju ukupne ...
... obveznik (prema fiskalnom propisu) snosi sam fiskalni teret (neposredno) ili ga snosi posredno kroz potrošnju robe i usluga (u cijeni robe, odnosno usluge sadržana je i fiskalna obveza). Tijekom povijesti javljale su se različite teorije o tome što je neposredno ... može koristiti čak i osobne olakšice, teško je reći da se radi o posrednoj fiskalnoj obvezi. Međutim, ako se radi o uvoznoj robi koja je kupljena u tuzemstvu jasno je da se radi o posrednoj fiskalnoj obvezi, jer je carina prevaljena na kupca proizvoda ...
... promet proizvoda i usluga (Nar. nov. RH, br. 95/94, 34/95 i 19/96) i Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na promet proizvoda i usluga (Nar. nov. RH, br. 1/95, 92/95 i 109/95) utvrđen je sustav oporezivanja prometa proizvoda i usluga. Taj sustav vrijedi ... od 1.1.1997. počinje primjenjivati porez na dodanu vrijednost. Postojeći sustav oporezivanja poreza na promet proizvoda i usluga provodi se putem tzv. poreza na promet u fazi trgovine na malo (u konačnoj potrošnji). Međutim, postojeći sustav nije čist ...
... takva rješenja prema kojima propulzivne djelatnosti snose manje fiskalno opterećenje, uživaju fiskalne olakšice, njihova roba i usluge u i prometu oslobađaju se ili slabije fiskalno zahvaćaju posrednim porezima i drugim davanjima. Uglavnom, koriste se najrazličitije ...
... na promet proizvoda i usluga zavodi plaćanje tog poreza prigodom realizacije (prometa) robe odnosno usluga. Naime, prividno se stječe dojam da je promet (potrošnja) izvor fiskalne obveze, ali i kupac kupujući robu, plaća i robu i porez iz svog prihoda ...
... toga postoje razni načini neprijavljivanja ostvarenih prihoda koji su podložni fiskalnom zahvaćanju. Rad u fušu, obavljanje usluga bez izdavanja računa, prikazivanje većih troškova od stvarnih, davanje lažnih izjava i sl. samo su neki od primjera fiskalne ... poslovnog prometa kroz registar blagajne i sl., otvorena su vrata nezakonitoj fiskalnoj evaziji. Isto tako, ako u prometu robe i usluga nema adekvatne kontrole, stvaraju se uvjeti za nezakonitu evaziju. Ovisno o stupnju toleriranja nezakonite evazije (nediscipline) ...
Javno privatno partnerstvo i drugi načini upravljanja nekretninama
2007
... isporuke dobara u tuzemstvu, uz naknadu, kao što su proizvodi, roba, novoizgrađene građevine, oprema i sl.) i na sve obavljene usluge, te na uvoz dobara u tuzemstvo, osim isporuka i usluga koje su oslobođene od plaćanja PDV-a. Dakle, sve isporuke za izgradnju ...
... odgovarajuće primjenjuju i na JLP(R)S i njihove korisnike. Naime, proračunski korisnici mogu sklapati ugovore o nabavi robe, obavljanju usluga i ustupanju radova u visini dodijeljenih financijskih sredstava, a u skladu s godišnjim planom nabave, zakonom koji ...
Nekretnine - aktualnosti zakonodavstva i prakse
2008
... koncedenti su obvezni, u odnosu na sve gospodarske subjekte, poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga, te ostala temeljna načela Ugovora o Europskoj zajednici, kao što su: – načelo tržišnog natjecanja ... ograničavanja državljanima jedne države članice slobode osnivanja poduzeća u drugoj državi članici, ograničavanja slobode pružanja usluga državljanima druge države članice, ometanja slobodnog tržišnog natjecanja), – načelo uzajamnog priznavanja (država koncedenta ...
... za Republiku Hrvatsku«, »regulirane djelatnosti« i »javne usluge«. Pojam »javne usluge«265 definiran je Zakonom o zaštiti potrošača (Nar. nov., br. 79/07 i 125/07 – ispr.), te se javnim uslugama smatraju: distribucija električne energije, opskrba električnom ... putnika u javnom prometu, poštanske usluge, održavanje čistoće, odlaganje komunalnog otpada, održavanje groblja i krematorija i prijevoz pokojnika, obavljanje dimnjačarskih poslova i javne telekomunikacijske usluge.266 Obavljanje djelatnosti kao javne ...
... javnoj nabavi i ugovora o koncesiji. Osnovna je razlika što kod ugovora o javnoj nabavi javni naručitelj pribavlja radove, robu ili usluge259 za koje plaća cijenu, dok kod ugovora o koncesiji, javni naručitelj dodjeljuje određeno pravo za iskorištavanje ... naručitelja, s druge strane, jest obavljanje usluga, čije se korištenje plaća (exploit of services). Korištenje javnih usluga moguće je na način da usluge plaćaju korisnici javnih usluga (naknada za korištenje javnih usluga, cijena), ali naknadu može dijelom ili ...
... energetike, prometa i poštanskih usluga i Direktivi 2004/18/EZ, Europskog parlamenta i Vijeća od 31. 3. 2004. godine o koordinaciji postupaka za dodjelu ugovora o javnoj nabavi radova, javnoj nabavi robe i javnoj nabavi usluga, radi usklađivanja ovog pravnog ...
... Vijeća od 31. 3. 2004. godine o koordinaciji postupaka za dodjelu ugovora o javnoj nabavi radova, javnoj nabavi robe i javnoj nabavi usluga,247 radi usklađivanja ovog pravnog instituta s pravnom stečevinom Europske zajednice. Može se očekivati da će koncesija ...
Primjena Zakona o komunalnom gospodarstvu u praksi
2006
... vodoopskrbe, energetike, prometa i poštanskih usluga. Direktiva - 2004/18/EZ od 31.3.2004. je o koordinaciji postupaka za dodjelu ugovora o javnim radovima, ugovora o javnoj nabavi robe te ugovora o javnim uslugama. Budući da je Zakon o javnoj nabavi većim ... toga, nužno je uvesti u primjenu međunarodne oznake propisane Jedinstvenim rječnikom javne nabave - CPV, kao i nomenklature usluga i radova u smislu navedenih Direktiva. Također, očekuju se i znatne izmjene na području pravne zaštite. Kratak pregled povijesti ...
... rješenje kojim će nadziranoj pravnoj ili fizičkoj osobi - prodavatelju robe odnosno davatelju usluge naložiti vraćanje više naplaćenog iznosa oštećenom kupcu odnosno korisniku usluge. Iako je ZKG-om izričito propisano da vlasnik građevne čestice odnosno ...
... kvalitete da ulože prigovor odnosno žalbu. Iz dostavljene dokumentacije nije jasno što naručitelj nabavlja, nabavlja li opremu ili usluge uvoza. Naime, za predmet nabave naručitelj je odredio da su to ručni radarski uređaji i printeri za te uređaje. Međutim, nije ... pogodba sa tvrtkom R. V. S. GmbH iz Njemačke, putem tvrtke A. d.o.o., kao uvoznika. U ovom je dvojbeno nabavlja li se roba ili usluge uvoznika. Iz dostavljenog predračuna, koji je dostavio naručitelj, a koji je izdao A. d.o.o. za pretpostaviti je da će ...
... vrijednost za ponuđeni novac, a općepoznata činjenica je da tržište i tržišno nadmetanje spuštaju cijene nuđenih radova ili usluga. Primjer zabrane zajedničke ponude nalazimo u Rješenju klasa: UP/II -034-02/06-01/119 od 11. travnja 2006. Primjer III.4 Klasa: ... najpovoljnije ponude, Naručitelja u postupku javnog nadmetanja broj 06-22-717/106 od 23. siječnja 2006. godine, za grafičke usluge na temelju članka 7. Zakona o Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (Narodne novine, broj 117/03) i članka ...
... nabavu ispod odgovarajućih pragova ili nabave podložne posebnim pravilima koja se primjenjuju na socijalne i druge posebne usluge (»blagi režim«). U tom smislu, kada je u pitanju hrvatski Zakon o javnoj nabavi, treba istaknuti da se u postupcima javne ... radi li se o nabavi male ili velike vrijednosti. Stoga će i primjena ESPD-a biti obvezna u postupcima javne nabave robe, radova ili usluga, neovisno o tome radi li se o nabavi male ili velike vrijednosti. ...
... Direktive o dodjeli ugovora o koncesiji3 radi uspostave jedinstvenoga pravnog okvira za postupak dodjele koncesija za javne usluge u EU. To pravno područje u EU nije bilo regulirano, osim zahtjevima transparentnosti i jednakog postupanja prema Ugovoru o ... funkcioniranju EU, što je predstavljalo moguću ozbiljnu distorziju unutarnjega tržišta izravnim ugovaranje koncesija o javnim uslugama bez prethodnoga postupka natječaja, koje, povezano s nacionalnim pogodovanjem, prijevarama i korupcijom, generira značajnu ...
... su: a) koncesija za gospodarsko korištenje općega ili drugoga dobra, b) koncesija za javne radove, te c) koncesija za javne usluge. Davatelj koncesije je tijelo javne vlasti, odnosno pravna osoba koja je, u skladu s tim i posebnim zakonima, nadležna za ... subjekt je fizička ili pravna osoba ili zajednica tih osoba koja na tržištu nudi izvođenje radova i/ili posla, isporuku robe ili pružanje usluga (toč. 2. i 3. st. 1. čl. 5. PZK-a). ...
... 2014. o nabavi subjekata koji djeluju u sektoru vodnog gospodarstva, energetskom i prometnom sektoru te sektoru poštanskih usluga i stavljanju izvan snage Direktive 2004/17/EZ (SL L 94. 28. 3. 2014.), kako je posljednje izmijenjena Delegiranom uredbom ... prosinca 1989. o usklađivanju zakona i drugih propisa u odnosu na primjenu postupaka kontrole na sklapanje ugovora o javnoj nabavi robe i javnim radovima (SL L 395, 30. 12. 1989.), kako je posljednje izmijenjena Direktivom 2014/23/EU Europskog parlamenta i Vijeća ...
... Schindler, mogu stvoriti dojam da Europski sud više ne stoji čvrsto na stajalištu da je uvjet za ograničenje slobode pružanja usluga postojanje zajedničkog pravnog koncepta u državama članicama. Ako je to slučaj, ističe, pravo Zajednice više ne bi sprječavalo ... pružanja usluga. 17. U tim okolnostima Savezni upravni sud odlučio je zastati s postupkom i uputiti Europskom sudu sljedeće prethodno pitanje: Je li sukladno odredbama Ugovora o EZ-u o slobodi pružanja usluga i odredbama o slobodi kretanja robe, nacionalnim ...
... odluke o prethodnom pitanju odnosi se na interpretaciju čl. 49.–55. Ugovora o EZ-u o slobodi pružanja usluga, te članaka 28.–30. o slobodi kretanja robe. 2. Pitanje koje je Europskom sudu uputio Savezni upravni sud Njemačke postavljeno je u žalbenom postupku ... prilog žalbi ističe, između brojnih drugih navoda, da osporavana zabrana krši pravo Zajednice, posebice, slobodu pružanja usluga zajamčenu čl. 49. UE-a, budući da se u laserdromeu morala koristiti oprema i tehnologija koju pribavlja britansko poduzeće ...
... kretanju robe koje nastaju kad se, u situaciji neusklađenih zakonodavstava, na robu koja dolazi iz drugih država članica u kojoj je zakonito proizvedena i stavljena u promet, primjenjuju pravila kojima se utvrđuju zahtjevi što ih takva roba treba ispuniti ... sve proizvode, osim ako se njihova primjena može opravdati ciljem javnog interesa koji ima prednost nad slobodnim kretanjem robe. Primjena nacionalnih odredaba, koje ograničavaju ili zabranjuju određene načine prodaje na proizvode iz drugih država članica ...
... o kojoj je riječ otežava pristup takvih proizvoda tržištu države članice uvoznice, te posljedično, otežava slobodu kretanja robe. Takvo zakonodavstvo, stoga, predstavlja, načelno, mjeru s istovrsnim učinkom u smislu čl. 30. Ugovora. Ako se država članica ... ) (1.) UWG-a sadržava opću zabranu nuđenja potrošačima besplatnih darova koji su povezani s prodajom dobara ili pružanjem usluga. Paragraf 9.a (2.) (8.) UWG-a dopušta nagradne igre i izvlačenja za koje »vrijednost potencijalnih individualnih dobitaka ...
... je ES svjestan. Ako bi neke države mogle plaćati žene manje nego muškarce, to bi dovelo do nejednakih uvjeta na tržištu, i roba proizvedena nisko plaćenim »ženskim radom« bila bi konkurentnija na tržištu. ES je svjestan društvenog konteksta i socijalne ... ljudskih prava i temeljnih sloboda. Slično, u novijem predmetu Omega,5 Europski sud prihvatio je ograničenje slobode pružanja usluga kako bi osnažio jednu od temeljnih vrednota njemačkog ustava – ljudsko dostojanstvo. Ukratko, ekonomski i društveni kontekst ...
... 14. Članak 1. (1.) Direktive 85/577, glasi: »Ova se Direktiva primjenjuje na ugovore prema kojima trgovac dobavlja robu ili pruža usluge potrošaču, a koji su sklopljeni: – na putovanju koje organizira trgovac izvan svojih poslovnih prostorija, ili – tijekom ...
... 12. Članak 1. (1.) Direktive predviđa da se Direktiva primjenjuje na ugovore sklopljene između trgovca koji dobavlja robu i pruža usluge te potrošača, i to bilo na putu koji organizira trgovac izvan svojih poslovnih prostorija ili tijekom posjeta trgovca ...
... 1992., a unutarnje je tržište definirao kao područje bez unutarnjih granica u kojem je osigurano slobodno kretanje robe, ljudi, usluga i kapitala. ...
... Republike Hrvatske Europskoj uniji PREGOVARAČKA POGLAVLJA 1. Sloboda kretanja robe 2. Sloboda kretanja radnika 3. Pravo poslovnog nastana i sloboda pružanja usluga 4. Sloboda kretanja kapitala 5. Javne nabave 6. Pravo trgovačkih društava ... društava 7. Pravo intelektualnog vlasništva 8. Tržišno natjecanje 9. Financijske usluge 10. Informacijsko društvo i mediji 11. Poljoprivreda i ruralni razvitak 12. Sigurnost hrane, veterinarstvo i fitosanitarni nadzor 13. Ribarstvo ...
... zajednica bili gospodarske naravi, usmjereni na tržišnu integraciju. Osim četiriju sloboda (sloboda kretanja ljudi, kapitala, robe i usluga), koje su – služeći kao sredstvo za oblikovanje zajedničkog europskog tržišta – imale instrumentalni karakter, zaštita ...
... međusobnim obvezama u sljedećim područjima: politički dijalog, regionalna suradnja, sloboda kretanja robe, radnika i kapitala, sloboda pružanja usluga, poslovni nastan, usklađivanje zakonodavstva, suradnja na području pravosuđa i unutarnjih poslova, politike ...
... i institucionalna pitanja 2. Carinska unija i sloboda kretanja roba 3. Poljoprivreda 4. Ribarstvo 5. Sloboda kretanja radnika i socijalna politika 6. Pravo nastana i sloboda pružanja usluga 7. Prometna politika 8. Politika tržišnog natjecanja 9. Oporezivanje ...
... nepriznavanja zaštite temeljnih prava i sloboda, preko parcijalnog priznavanja četiriju sloboda (slobode kretanja ljudi, kapitala, robe i usluga), koje su – služeći kao sredstvo za oblikovanje zajedničkog europskog tržišta – imale instrumentalni karakter, Europska ...
... regionalnoj i lokalnoj razini; ona nastoji promicati uravnoteženi i održivi razvoj i osigurava slobodno kretanje osoba, usluga, roba i kapitala te slobodu poslovnog nastana. U tu svrhu nužno je ojačati zaštitu temeljnih prava u svjetlu promjena u društvu ...
Elektroničke komunikacijske mreže velikih brzina
2017
... distribucija roba, a time i smanjenje troškova poslovanja. Unificiraju se rizici od mogućih sporova, lakše se organizira i nadzire poslovanje, a što sve opet utječe na smanjenje troškova poslovanja i ujedno omogućava sniženje cijene roba i usluga, odnosno ... konkurentnost na tržištu. Za drugu stranu, u pravilu potrošača, prednosti su također da može brže i jeftinije doći do određene robe ili usluge. Nedostatci adhezijskog ugovaranja odnose se ponajprije na pristupnika ugovoru, a posebno ako je riječ o potrošaču. Kod ...
... suvremeno poslovanje glede proizvodnje i prodaje roba i usluga karakterizira prije svega enormna količina roba i usluga koje se nalaze na tržištu. Nadalje, uvedeni su novi i sofisticirani načini prodaje roba i usluga,117 što je sve prouzročilo da umjesto individualnog ...
... U svakodnevnom životu sklapa se čitav niz ugovora koji se odnose na pružanje usluga, proizvodnju i trgovinu roba,62 pri čemu se takvi ugovori, u pravilu, sklapaju korištenjem tipskih ili standardiziranih ugovora63. Posebno su značajni potrošački ugovori ... ugovori koje sklapaju potrošači64 s trgovcima65 pri kupnji proizvoda i usluga, jer je potrošač u takvim ugovorima stranka kojoj se, u pravilu, nudi sklapanje ugovora koji je trgovac unaprijed sastavio, a potrošač nije u poziciji da može pregovarati o odredbama ...
... znanje o procesima (tehnoloških, tržišnih, pravnih, itd.) i važnijim dionicima. Na svakom specifičnom tržištu (pojedinih roba i usluga) postoje veliki, srednji i mali pravni subjekti (poduzeća). Međutim, u tranzicijskim zemljama odnosi u ekonomskoj areni ...
Novosti u upravnoj i upravnosudskoj praksi
2015
... brodova, jahti, ribarskih, sportskih i drugih brodica i plutajućih objekata; ukrcaj, iskrcaj, prekrcaj, prijenos i skladištenje roba i drugih materijala; prihvat i usmjeravanje vozila u svrhu ukrcaja ili iskrcaja vozila s uređenih lučkih površina; ukrcaj i ... nabrojenih djelatnosti (npr. opskrba brodova, pružanje usluga putnicima, tegljenje, servisi lučke mehanizacije i ostale servisne usluge, poslovi zastupanja u carinskom postupku, poslovi kontrole kakvoće robe, i dr.). Kada se pojavi neka pravna osoba ili neka ...
... jahti, ribarskih, sportskih i drugih brodica i plutajućih objekata, 2. ukrcaj, iskrcaj, prekrcaj, prijenos i skladištenje robe i drugih materijala, 3. prihvat i usmjeravanje vozila u svrhu ukrcaja ili iskrcaja vozila s uređenih lučkih površina, 4. ukrcaj ... iz točke 1. do 4. (npr. opskrba brodova, pružanje usluga putnicima, tegljenje, servisi lučke mehanizacije i ostale servisne usluge, poslovi zastupanja u carinskom postupku, poslovi kontrole kakvoće robe, i dr.). Na lučkom području mogu se obavljati i druge ...
... transport i poštanske usluge). Primjetno je da je u europskom pravu naglasak kod koncesija na ugovoru,211 a na koncesije se primjenjuju temeljna načela Ugovora o osnivanju EU, koja proizlaze iz četiri slobode: slobode kretanja robe, osoba, usluga i kapitala, a ... za javne radove i koncesije za javne usluge. Dakle, pored gospodarskog korištenja općeg ili drugog dobra uvode se koncesije za javne radove i javne usluge. Odmah upada u oči činjenica da se radi o radovima i uslugama koje imaju obilježje javnosti pri čemu ...
... brodova, jahti, ribarskih, sportskih i drugih brodica i plutajućih objekata, – ukrcaj, iskrcaj, prekrcaj, prijenos i skladištenje roba i drugih materijala, – prihvat i usmjeravanje vozila u svrhu ukrcaja ili iskrcaja vozila s uređenih lučkih površina, – ukrcaj ... navedenih djelatnosti (npr. opskrba brodova, pružanje usluga putnicima, tegljenje, servisi lučke mehanizacije i ostale servisne usluge, poslovi zastupanja u carinskom postupku, poslovi kontrole kakvoće robe i dr.), – kao i druge djelatnosti propisane posebnim ...
... upisanoj u sudski, odnosno obrtni registar u Republici Hrvatskoj za obavljanje djelatnosti pomorskoga obalnog prijevoza putnika i robe, koja ispunjava sljedeće uvjete: – da je u upisnom listu broda kojim obavlja javni prijevoz upisana kao kompanija sukladno ... obavljanja prijevoza, učestalost linije, vrstu i kapacitet broda, rok na koji se daje koncesija, način određivanja cijene usluga, kriterije za određivanje i način plaćanja naknade za koncesiju, kriterije za određivanje potpore te otkazni rok. Protiv odluke ...
Novine u poreznim propisima
2017
... porezne osnovice. Stoga će se porezna osnovica: a) uvećati za: 1. obveze prema dobavljačima za robu i usluge 2. obveze za primljene predujmove od kupaca za robu i usluge 3. obveze za obračunane a neisplaćene plaće (uključivo i poreze i doprinose na plaću i iz ... istovrsne poreze. b) smanjiti za: 1. vrijednost zatečenih zaliha (plaćene) 2. dane predujmove za robu i usluge 3. potraživanja od kupaca za robu i usluge 4. potraživanja od kupaca za prodane predmete dugotrajne imovine iz popisa dugotrajne imovine 6. ...
... porezne osnovice nego vodi evidenciju koja minimalno mora sadržavati datum, broj izdanog računa, vrijednost isporučene robe ili usluge, ukupna vrijednost svih isporuka do određenog dana. Evidencija nije propisana u formalnom obliku. Predmetna evidencije ...
Novela Zakona o parničnom postupku iz 2011.
2011
Novine u sustavu PDV-a nakon pristupanja Republike Hrvatske Europskoj uniji
2013
... obavljene usluge osobama koje nisu porezni obveznici Članak 26. Mjestom obavljanja elektronički obavljenih usluga prema članku 24. stavku 1. točki m) ovoga Zakona koje obave porezni obveznici sa sjedištem, stalnom poslovnom jedinicom iz koje se te usluge obavljaju ... stavka 1. ovoga Zakona, postupak privremenog uvoza s potpunim oslobođenjem od plaćanja carine ili postupcima provoza strane robe u skladu s carinskim propisima, mjesto uvoza takvih dobara je država članica na čijem se području za ta dobra prestanu primjenjivati ...
... poslovnim knjigama poduzetnika iz koje je vidljivo, između ostalog, i podmirenje poreznih obveza iz naplaćenog prometa roba i usluga. Prema odredbama Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom (Nar. nov., br. 133/12), sama fiskalizacija podijeljena je ...
... telekomunikacijskih usluga, usluga televizijskog i radio emitiranja te usluga obavljenih elektroničkim putem osobama koje nisu porezni obveznici i koje stupaju na snagu 2015. Direktiva 2008/8/EZ odnosi se na izmjene u svezi s mjestom oporezivanja usluga i obveznih ... obveznih podataka koji se podnose u Zbirnim prijavama u svezi s isporukama dobara i usluga na zajedničkom tržištu EU. Direktiva Vijeća 2010/45/EU također donosi veće izmjene i njome se propisuju odredbe o izdavanju računa. Direktivom Vijeća 2008/9/EZ izmijenjen ...
... Republici Hrvatskoj. (2) Plaćanja PDV-a oslobođena je isporuka dobara iz Dodatka II. ovoga Zakona u porezna skladišta kao i usluge obavljene na tim dobrima, tako dugo dok se na njih primjenjuje postupak poreznog skladištenja. (3) Poreznim skladištem za ... njihovog unosa u Europsku uniju, ona se prevoze unutar Europske unije u skladu s provoznim postupkom Europske unije za domaću robu, propisanim carinskim propisima, ukoliko su bila prijavljena za taj postupak pri unosu u Europsku uniju. (3) Ako je za dobra ...
... na odbitak pretporeza u državi sjedišta, izvršiti će se povrat PDV-a koji mu je zaračunan za isporuke dobara ili obavljene usluge u tuzemstvu ili za uvoz dobara u tuzemstvo. (2) Pravo na povrat PDV-a iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se u skladu s odredbama ... za koju se nabavljaju dobra i usluge te šifru gospodarske djelatnosti, d) razdoblje povrata na koje se odnosi zahtjev za povrat, e) izjavu podnositelja zahtjeva da tijekom razdoblja povrata nije isporučio dobra ni usluge koje se smatraju isporučenima ...
Zemljišne knjige i odgoda povjerenja
2007
... privatnog sektora u zadovoljavanju tih potreba, pri čemu, dakako, i taj privatni sektor ima svoj ekonomski interes (prodaja roba, usluga, kasnije održavanja objekata itd.). ...
... općih uvjeta ugovora uzimaju se u obzir sve okolnosti prije i u vrijeme sklapanja ugovora, pravna priroda ugovora, vrsta robe ili usluge koja je objekt činidbe, ostale odredbe ugovora kao i odredbe drugog ugovora s kojim je ta odredba općih uvjeta ugovora ...
... postupka davanja koncesije u odnosu na sve, mora se poštovati: – načelo slobode kretanja robe, – načelo slobode poslovnog nastana,1214 – načelo slobode pružanja usluga, – načelo učinkovitosti i – temeljna načela iz Ustava Republike Hrvatske1215 te Ugovora ...
... javnog interesa – postupak javnog natječaja. Kao što JLS, odnosno JPRS, radi zaštite javnog interesa, kada pribavljaju robu, radove i usluge, moraju objaviti javni natječaj radi dobivanja najpovoljnijih ponuda (javna nabava), tako i kada raspolažu, odnosno ...
... javnoj nabavi, pa i Zakona o javno-privatnom partnerstvu. ZK temelji se na načelima slobode kretanja robe, slobode poslovnog nastana, slobode pružanja usluga, učinkovitosti i temeljnim načelima Ustava Republike Hrvatske te Ugovora o osnivanju Europske zajednice ...
Primjena Zakona o radu
2010
... društva u posljednje 2 godine obilježavaju velike teškoće. Sve je veći broj dospjelih, nenaplaćenih tražbina za isporučenu robu, a sudski sporovi radi njihovog ostvarenja spori su i neefikasni. Mogućnost zaduživanja putem banaka, sve je manja zbog nemogućnosti ... za povećanje konkurentnosti društva. Budući da su analize pokazale da su postojeći prateći poslovi skuplji od cijene istih usluga koje obavljaju za to specijalizirane tvrtke, navedeni će se pomoćni i drugi poslovi, koji ne spadaju u djelatnost društva ...
... društva u posljednje 2 godine obilježavaju velike teškoće. Sve je veći broj dospjelih, a nenaplaćenih tražbina za isporučenu robu. Sudski sporovi, radi njihovog ostvarenja spori su i neefikasni. Mogućnost zaduživanja putem banaka sve je manja zbog nemogućnosti ... za povećanje konkurentnosti društva. Budući da su analize pokazale da su postojeći prateći poslovi skuplji od cijene istih usluga koje obavljaju za to specijalizirane tvrtke, navedeni će se pomoćni i drugi poslovi, koji ne spadaju u djelatnost društva ...
Novi sustav ovrhe u Republici Hrvatskoj
2010
Financiranje jedinica lokalne i područne samouprave
2015
... prijeti narušavanjem tržišnog natjecanja stavljajući u povoljniji položaj određenog poduzetnika ili proizvodnju određene robe i/ili usluge utoliko što utječe na trgovinu između država članica Europske unije, u skladu s člankom 107. Ugovora o funkcioniranju ... proizvođačima za poticanje proizvodnje određenih proizvoda i pružanja usluga, a mogu se utvrđivati na temelju razine proizvodnje i/ili količine proizvedenih, prodanih ili uvezenih dobara i usluga. Subvencionirati se mogu: kamate, socijalni doprinosi, program ...
... upravnih i administrativnih pristojbi, pristojbi po posebnim propisima i naknada, prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga i prihodi od donacija, kazne, upravne mjere i ostali prihodi. Konkretno, ako u jedinici lokalne i područne (regionalne) ...
... (primjerice iznajmljivanje prostora, obavljanje ugostiteljskih usluga i slično). Vlastiti prihodi iskazuju se u okviru podskupine 661 Prihodi od prodaje proizvoda i robe te pruženih usluga. 4. Izvor financiranja prihodi za posebne namjene čine prihodi ...
... računima ne evidentira se plaćanje subjektima izvan sustava proračuna temeljem ispostavljenih računa za isporučene proizvode, robu i usluge. ...
... posebnim propisom. (4) Ministarstvo financija povjerit će tiskanje markica u skladu s propisanim uvjetima o postupku nabave roba i usluga i ustupanju radova, pravnoj ili fizičkoj osobi koja može osigurati njihovu zaštitu i sigurnost. (5) Nadležno tijelo Porezne ... ugostiteljskim objektima. Članak 32. (1) Obveznik poreza na potrošnju jest pravna i fizička osoba koja pruža ugostiteljske usluge. (2) Osnovicu poreza na potrošnju čini prodajna cijena pića koje se proda u ugostiteljskim objektima. (3) Obračunsko razdoblje ...
... poslovanje dužnika, stvaranje obveza prema trećim osobama, izdavanje sredstava osiguranja plaćanja, te poslovanje u prodaji roba odnosno usluga, pazeći pri tome da se ne oštećuje imovina dužnika. Također, prijašnjom odredbom članka 35. točke 6. Zakona bilo je ...
... pravo odnosi spada u stečajnu masu. (3) Prodavatelj kojem kupovna cijena nije isplaćena u cijelosti može tražiti da mu se vrati roba koja je iz drugoga mjesta poslana dužniku prije dana otvaranja stečajnoga postupka a do dana otvaranja toga postupka nije prispjela ... za kupnju robe. (5) Ako je dužnik preuzeo samo na čuvanje robu koja je stigla u odredišno mjesto prije dana otvaranja stečajnoga postupka, prodavatelj nema pravo na vraćanje ali ima pravo redovnim putem ostvariti svoja prava u svezi s tom robom kao izlučni ...
... izmijenjena je odredba stavka 2. članka 110. Fiksni poslovi. Financijski poslovi s određenim rokom Članak 111. (1) Ako je isporuka robe koja ima neku tržišnu ili burzovnu cijenu ugovorena za neko fiksno određeno vrijeme ili unutar nekog fiksnog roka, a to vrijeme ... postupka, druga strana ne može tražiti ispunjenje, već samo naknadu zbog neispunjenja fiksnih poslova. (2) Ako je za financijske usluge koje imaju tržišnu i burzovnu vrijednost ugovoreno određeno vrijeme ili rok, a to vrijeme ili istek toga roka nastupi nakon ...
... poslovanje dužnika, stvaranje obveza prema trećim osobama, izdavanje sredstava osiguranja plaćanja, te poslovanje u prodaji roba, odnosno usluga, pazeći pri tome da se ne oštećuje imovina dužnika. 4. podnijeti prijavu nagodbenom vijeću ako dužnik postupa protivno ...
... ovog Ugovora i njegov je sastavni dio. Navedeni popis čine: a) U odnosu na pokretnine: – zaliha sitnog inventara; – zaliha robe; – zaliha osnovnih sredstava; – popis osnovnih sredstava koja ostaju u stečaju; b) U odnosu na ugovore: – popis ugovora o franšizi ... popis komercijalnih ugovora o komercijalnoj suradnji; – popis turističkih agencija s kojima surađuje; – popis dobavljača, roba i usluga; – popis dobavljača energenata; – popis dobavljača banaka i kartičara; c) U odnosu na radnike: – popis radnika; – primjerak ...
... otvaranja postupka predstečajne nagodbe, 3. operativne troškove poslovanja (električna energija, voda i dr.), 4. nabavu robe i usluga potrebnih za redovno poslovanje, 5. porez na dodanu vrijednost, trošarine, doprinose i druge poreze koji od strane dužnika ...
... 89/92, 16/93, 94/93 i 28/94) Financijska policija obavlja kontrolu pravilnosti primjene zakona u pogledu načina plaćanja roba i usluga i dostavljanja podataka o tome. Može se, dakle, reći da država putem svojih tijela uprave i pravnih osoba koje imaju ovlasti ... obračunat porez na promet proizvoda i usluga i visina kamata. To u situaciji kad su općinski i županijski sud utvrdili da blokada tužiteljevog računa, do koje je došlo zbog prisilne naplate poreza na promet proizvoda i usluga na temelju rješenja Postaje Financijske ...
... djelatnosti. Prema tome utvrđeno je, da blokada tužiteljevog žiro računa zbog prisilne naplate poreza na promet proizvoda i usluga nije u uzročnoj vezi s nemogućnošću njegova poslovanja, pa nema osnove za naknadu štete, a niti se može govoriti o povredi ... novčanih sredstava s računa tužitelja kroz godinu dana i blokada tog računa, ostavljaju tužitelja bez sredstava za nabavu nove robe, bez mogućnosti kreditnog praćenja banaka (jer tužitelj ne može predočiti bankovnu potvrdu o bonitetu tvrtke), bez čega ni ...
Prava na nekretninama
2017
Aktualnosti u prostornom uređenju i gradnji – 2009.
2009
Aktualnosti u području nekretnina - 2009.
2009
... poslovima (usluzi) pobliže je propisan zakonom i drugim propisima o ustroju pošte i njezinom obavljanju poštanskih usluga (Zakon o pošti – Nar. nov., br. 53/94, 172/03, 92/05 i 63/08 i Pravilnik o općim uvjetima za obavljanje poštanskih usluga – Nar. nov ... mjesto gdje vozač s automobilom redovito dolazi (do upravne zgrade trgovačkog društva u kojem radi, u skladištu gdje preuzima robu i sl.). Radno zakonodavstvo ima drukčije kriterije o pojmu radnog mjesta. Ako osoba kojoj je pismeno upućeno (adresat) pristane ...
... postupak može za potrebe očevida angažirati i neku osobu koja nije vještak da joj pruži potrebna obavještenja ili tehničke usluge, npr. pokaže među i međašne oznake na zemljišnoj parceli, geometra da premjeri površinu zemljišta, tehničara određene struke ... u tim službenim prostorijama, a ako to nije moguće, izvršit će se na mjestu gdje se stvar nalazi, npr. u skladištu gdje se roba nalazi, na objektu gdje se obavlja tehnički prijam i sl. Službena osoba koja vodi postupak procjenjuje prema osobinama stvari ...
Novi zakoni o prostornom uređenju, gradnji i građevinskoj inspekciji
2013
... odgovarajući prometni sustav, osobito javni prijevoz i nemotorizirani promet, opskrbu, funkcionalnu pristupačnost i uporabu usluga i građevina za potrebe različitih skupina stanovništva, osobito djece, starijih ljudi i osoba smanjenih sposobnosti i pokretljivosti ... stvoriti i održavati te vrijednosti, planirana i kontinuirana skrb i održavanje izgrađenih područja, te sloboda kretanja roba i usluga unutar zajedničkoga europskoga ekonomskog prostora. Ovaj cilj se prema tom Zakonu treba postizati primjenom odgovarajućih ...
... stvoriti i održavati te vrijednosti, planirana i kontinuirana skrb i održavanje izgrađenih područja, te sloboda kretanja roba i usluga unutar zajedničkoga europskoga ekonomskog prostora. Taj se cilj, prema tom Zakonu, treba postizati primjenom odgovarajućih ...
... međusobne tražbine iz ugovora o prometu robe i usluga te tražbine naknade za izdatke, učinjene u svezi s tim ugovorima, zastarijevaju za tri godine. Zastara teče odvojeno za svaku isporuku robe, izvršeni rad ili uslugu. Tražbina zakupnine i najamnine, bilo ... pet godina otkad je šteta nastala. Konačno, neplaćeni računi za električnu i toplinsku energiju, plin, vodu, za dimnjačarske usluge i za održavanje čistoće, zastarijevaju za godinu dana, kao i dugovanja za pretplatu za radio, HRT, te tražbine pošte, telegrafa ...
... Republike Hrvatske. Nova pravila tržišnog gospodarstva, stvarajući nove pravne odnose kroz svakodnevno intenziviranje prometa roba i usluga, nametnula su sve prisutnije pitanje djelotvornog namirenja tražbina vjerovnika. Često dužnici nemaju dovoljno sredstava ...
Sustav financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave
2005
Gradnja i komunalno gospodarstvo
2007