Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

238 str.

953-99385-8-9

Lokalna i područna (regionalna) samouprava

2005.

Desa Sarvan, Maja Lukeš Petrović, Dinka Salmić, Ivana Jakir Bajo, Ivana Maletić

Sustav financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

PREDGOVOR

DVOJBE U POSTUPKU RAZREZA I NAPLATE LOKALNIH POREZA I NAKNADA KOJE SU PRIHOD PRORAČUNA JLS I JLP(R)S

1. UVOD

1.1. Načela financiranja lokalnih jedinica

1.2. Prihodi JLS i JP(R)S

1.3. Samoupravni djelokrug jedinica lokalne odnosno područne (regionalne) samouprave

2. ORGANIZACIJA POSLOVA U SVEZI S UTVRĐIVANJEM I NAPLATOM PRIHODA JLS IJP(R)S

2.1. Porezna uprava

2.2. Upravni odjel JLS

2.3. Zajednički upravni odjel JLS

2.4. Prijenos pojedinih poslova iz samoupravnog djelokruga JLS na županiju

2.5. Nadležnost tijela uprave u čijem je djelokrugu komunalno gospodarstvo

2.6. Nadležnost tijela uprave JP(R)S za rješavanje u drugom stupnju po žalbama na rješenja JLS

3. UPRAVNI POSTUPAK UTVRĐIVANJA I NAPLATE LOKALNIH POREZA

4. ŽUPANIJSKI POREZI

4.1. Porez na nasljedstva i darove

4.2. Porez na cestovna motorna vozila

4.3. Porez na plovila

4.4. Porez na automate za zabavne igre

5. OPĆINSKI I GRADSKI POREZI

5.1.Odluka o općinskim odnosno gradskim porezima

5.1.1. Vrste općinskih i gradskih poreza

5.1.2. Obveza dostave podataka potrebnih za utvrđivanje općinskih i gradskih poreza

5.2. Prirez porezu na dohodak

5.3. Porez na potrošnju

5.4. Porez na kuće za odmor

5.5. Porez na neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište

5.5.1. Činjenice koje je potrebno utvrditi u postupku razreza poreza na neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište

5.5.2. Tijek godine dana u kojoj se neobrađeno obradivo poljoprivredno zemljište ne obrađuje

5.6. Porez na nekorištene poduzetničke nekretnine

5.6.1. Činjenice koje je potrebno utvrditi u postupku razreza porez na nekorištene poduzetničke nekretnine

5.6.2. Tijek godine dana u kojoj se poduzetničke nekretnine ne koriste

5.6.3. Obračun korisne površine nekretnine izražene u četvornim metrima

5.7. Porez na neizgrađeno građevinsko zemljište

5.7.1. Činjenice koje je potrebno utvrditi u postupku razreza poreza na neizgrađeno građevinsko zemljište

5.7.2. Porez na tvrtku ili naziv

5.8. Porez na korištenje javnih površina

5.8.1. Određenje pojma »javne površine«

5.8.2. Sadržaj rješenja o porezu na korištenje javnih površina

5.8.3. Porez na korištenje javnih površina ili zakupnina za zakup javnih površina

6. OVRHA LOKALNIH POREZA KADA JE PROVODE UPRAVNA TIJELA JLS ODNOSNO JP(R)S

6.1. Oblici ovrhe

6.2. Ovrha pljenidbom pokretnina

6.3. Ovrha nad nekretninama

6.4. Sadržaj rješenja o ovrsi

6.4.1. Visina porezne obveze i pripadajućih kamata koje se naplaćuju ovrhom

6.4.2. Nesuspenzivni učinak žalbe na rješenje o ovrsi

6.5. Otpis poreznog duga

7. UTVRĐIVANJE I NAPLATA NAKNADA KOJE SU PRIHOD PRORACUNA JLS ODNOSNO JP(R)S

7.1. Posebni upravni postupak utvrđivanja i naplate naknada koje su prihod proračuna JLS odnosno JP(R)S

7.2. Opći upravni postupak utvrđivanja i naplate naknada koje su prihod proračuna JLS odnosno JP(R)S

7.3. Ovrha naknada iz ugovornih odnosa JLS odnosno JP(R)S

8. UMJESTO ZAKLJUČKA

ZAJEDNIČKI PRIHODI, FISKALNO IZRAVNANJE I DECENTRALIZACIJA

1. UVOD

2. ZAKONODAVNI OKVIR SUSTAVA FINANCIRANJA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

3. IZVORI PRIHODA JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

3.1. Prihodi iz vlastitih izvora

3.2. Zajednički prihodi

3.2.1. Porez na dohodak

3.2.2. Porez na dobit

3.2.3. Porez na promet nekretnina

3.2.4. Drugi zajednički prihodi

4. USTUPANJE DRŽAVNIH PRIHODA

5. POMOĆI I FISKALNO IZRAVNANJE

5.1. Pomoći područjima posebne državne skrbi i drugim područjima

5.2. Pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije

6. PRIMICI OD ZADUŽIVANJA

7. RASHODI JEDINICA LOKALNE I PODRUŽČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE PO FUNKCIJAMA

8. DECENTRALIZACIJA - PROŠIRENJE SAMOUPRAVNOG DJELOKRUGA

8.1. Prva faza decentralizacije

8.2. Druga faza decentralizacije — u pripremi

9. ZAKLJUČI I PRIJEDLOZI

NAPLATA ŽUPANIJSKIH I OPĆINSKIH POREZA U OVRŠNOM POSTUPKU

1. UVOD

2. OPĆE ODREDBE OVRŠNOG POSTUPKA

2.1. Pojam ovršnog postupka i načela ovrhe

2.2. Ovrhovoditelj i ovršenik kao sudionici ovrhe

2.3. Ovršna i vjerodostojna isprava

2.4. Sadržaj rješenja o ovrsi

2.4.1. Žalba izjavljena protiv rješenja o ovrsi

2.5. Provedba ovrhe

2.6. Obustava ovrhe

2.7. Odgoda ovrhe

2.8. Prestanak prava i obveze iz porezno-dužničkog odnosa

2.8.1. Otpis dospjelog poreznog duga

2.8.2. Porezna zastara

2.8.2.1. Pravni temelj utvrđivanja porezne zastare

2.8.2.2. Pojam zastare prava iz porezno-dužničkog odnosa

2.8.2.3. Zastara prava poreznog tijela na utvrđivanje porezne obveze i kamata

2.8.2.4. Zastara prava poreznog tijela na pokretanje prekršajnog postupka

2.8.2.5. Zastara prava na naplatu porezne obveze, kamata, troškova ovrhe i novčanih kazni

2.8.2.6. Zastara prava na povrat poreza, kamata, troškova ovrhe i novčanih kazni

2.8.2.7. Prekid zastare

2.8.2.8. Apsolutna zastara

2.9. Primjena Zakona o obveznim odnosima (u nastavku teksta: ZOO)

3. OVRHA NA IMOVINI DUŽNIKA

3.1. Pljenidba novčanih sredstava na žiroračunima i drugim računima ovršenika

3.2. Pljenidba tražbina ovršenika

3.2.1. Pljenidba dospjelih novčanih tražbina ovršenika

3.2.2. Pljenidba dospjelih tražbina ovršenika — zaposlenika

3.2.3. Pljenidba tražbine ovršenika osigurane založnim pravom

3.2.4. Pljenidba tražbine ovršenika po osnovi mjenica i drugih vrijednosnih papira koji se mogu preneseni indosamentom

3.3. Provođenje ovršnih radnji pljenidbom i prodajom vlasničkih i vjerovničkih vrijednosnih papira i udjela u kapitalu

3.4. Provođenje ovršnih radnji pljenidbom pokretnina

3.5. Provođenje ovršnih radnji na drugim imovinskim pravima

3.6. Provođenje ovrhe na nekretnini

3.7. Mjere osiguranja

3.7.1. Odredbe općeg poreznog zakona

3.7.2. Odredbe Ovršnog zakona

3.7.3. Odredbe Zakona o općem upravnom postupku

3.8. Troškovi postupka

4. ZAKLJUČAK

GODIŠNJI POPIS IMOVINE I OBVEZA TE EVIDENTIRANJE POPISNIHZ RAZLIKA

1. UVOD

2. PREDMET POPISA

3. ORGANIZIRANJE I PROVEDBA POPISA

4. IZVJEŠTAJ O OBAVLJENOM POPISU

5. USKLAĐIVANJE STANJA UTVRĐENOG POPISOM SA STANJEM U KNJIGOVODSTVU

5.1. Evidentiranje popisnih razlika

6. OTPIS DUGOTRAJNE IMOVINE

USKLAĐIVANJE EVIDENCIJA PRORAČUNA I PRORAČUNSKIH KORISNIKA KAO PRETPOSTAVKA KVALITETNE KONSOLIDACIJE FINANCIJSKIH IZVJEŠTAJA

1. UVOD

2. ZAKONSKI OKVIR

3. OBUHVAT

4. PROPISANA METODOLOGIJA

5. USKLAĐIVANJE EVIDENCIJA KOD PRORAČUNA I PRORAČUNSKIH KORISNIKA

5.1. Povezivanje procesa planiranja, izvršavanja, računovodstva i izvještavanja te usklađivanje praćenja

ZAKON O FINANCIRANJU JEDINICA LOKALNE I PODRUČNE (REGIONALNE) SAMOUPRAVE

Jedinice lokalne ipodručne (regionalne) samouprave u svom samoupravnom djelokrugu obavljaju poslove lokalnog značenja kojima neposredno ostvaruju potrebe građana. Sustav financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave zasniva se na Ustavu Republike Hrvatske, sistemskim i posebnim zakonskim propisima kojima se uređuju pravno-financijski instituti u javnom sektoru i odnosi glede pripadnosti i raspodjele javnih prihoda. Financiranje poslova iz samoupravnog djelokruga tih jedinica (Županije, općine i gradovi) uređeno je Zakonom o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Nar. nov., br. 117/93, 92/94 i 69/97 čl. 28. st. 3. Zakona o porezu na promet nekretnina, 33/00, 127/00 - čl. 172. t. 11. Općeg poreznog zakona, 59/01, 107/01 i 117/01 - isp., 150/02...

Utvrđivane i naplata lokalnih poreza prema odredbama Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (Nar. nov, br. 117/93, 69/97 - Vidjeti čl. 28. st. 3. Zakona o porezu na promet nekretnina, 33/ 00, 127/00 - vidjeti čl. 172. 1. 11 . Općeg poreznog zakona, 25/01, 107/01, 117/01 - ispr., 150/02 i 14 7/02) vrlo je složen posao, stoga se javljaju i određeni Problemi u njegovoj praktičnoj provedbi. U ovom radu autorica ukazuje na te praktične probleme i dvojbe u postupku razreza i naplate lokalnih poreza i naknada koje su prihod proračuna jedinica lokalne samouprave (JLS) i jedinica područne (regionalne) samouprave (JP(R)S). Uz prikaz organizacije poslova u svezi s utvrđivanjem poreznih obveza i drugih naknada koju provode tijela JLS i JP(R)S, kao prve faze u nji...

U ovom radu daje se globalni prikaz zakonodavne regulative financiranja jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave kroz analizu vrsta javnih prihoda, posebno zajedničkih poreza i njihovu raspodjelu, prikaz provedbe prve faze decentralizacije javnih rashoda i prihoda te osnovnih elemenata fiskalnog izravnanja i pomoći općinama, gradovima i županijama koji iz svojih ostvarenih prihoda ne mogu pokriti minimalne standarde. Također se prikazuju aktivnosti u svezi s daljnjim procesom decentralizacije i daju osnovne naznake proširenoga samoupravnog djelokruga općine, grada i županije u skladu s najnovijim izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 129/05), s tim da će se posebnim zakonima trebati odrediti poslovi čije obavljanje koji su...

Ovršni postupak je postupak prisilne naplate poreznog duga, a primjenjuje se onda kada sva druga sredstva nisu imala učinka, odnosno nisu omogućila naplatu poreznog duga u propisanom roku za dobrovoljno ispunjenje. Temeljna je zadaća Porezne uprave, prema odredbama Zakona o o poreznoj upravi, primjena poreznih propisa i propisa o plaćanju doprinosa za obvezna osiguranja. Međutim, Porezna uprava može obavljati i poslove evidentiranja, utvrđivanja, nadzora, naplate i ovrhe radi naplate poreza koji u cijelosti pripadaju jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave i drugih javnih davanja propisanih zakonom. U ovom radu autorica piše o provedbi ovršnog postupka kao porezno-pravnog odnosa, u kojem porezno tijelo provodi postupak prisilne u naplate poreznog duga na temelju ovršnih i ...

Završetkom proračunske poslovne godine, proračuni i proračunski korisnici moraju prije sastavljanja godišnjih financijskih izvještaja obaviti pripremne radnje u sklopu kojih je važna obveza provođenja godišnjeg popisa imovine i obveza sa stanjem na dan bilance, tj. na dan 31. prosinca. Autorica u ovom tekstu piše o postupku i radnjama oko popisa imovine i obveza te pojašnjava postupak s popisnim razlikama. Uz to daje neke primjere korektivnih knjiženja koja je potrebno provesti na kraju godine kako bi knjigovodstvene evidencije bile usklađene.

U radu se razmatra konsolidacija financijskih izvještaja proračuna i proračunskih korisnika te objašnjava postupak primjene propisane metodologije u procesu konsolidacije. Dana su i iscrpnija pojašnjenja usuglašavanjima i evidencijama koje je potrebno uspostaviti između proračuna i proračunskih korisnika, u svezi s primjenom Pravilnika o proračunskom računovodstvu, uz konkretne primjere iz prakse. Autorica, u tom kontekstu, razmatra i nužnost povezivanja planiranja, izvršavanja, računovodstva i izvještavanja te usklađivanja praćenja u proračunskom računovodstvu.

(Nar. nov., br. 117/93, 69/97 - vidi članak 28. stavak 3. Zakona o porezu na promet nekretnina, 33/00, 127/00 - vidi članak 172. točka 11. Općeg poreznog zakona, 59/01, 107/01 i 117/01 - ispravak, 150/02 i 147/03)*- redakcijski pročišćeni tekst s napomenama, sudskom praksom i pojmovnim kazalompriredio: Krešimir Orešković, dipl. iur. Člankom 1. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (Nar. nov., br. 59/01) u nazivu ovog Zakona riječi: «samouprave i uprave» zamijenjene su riječima: «i područne (regionalne) samouprave». — ide na dno stranice.UVODNE NAPOMENERedakcijski pročišćeni tekst Zakona o financiranju jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave sadrži odredbe Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (Nar. nov.,...