Više od 100 naslova stručne literature u digitalnom obliku!

Informatorova digitalna izdanja novost su za sve ljubitelje stručne literature. Ono po čemu je ovaj paket poseban i jedinstven jest lakoća korištenja putem mobitela, računala ili tableta, bilo kad i bilo gdje.

Prednosti korištenja Informatorovih digitalnih izdanja su:

  • dostupnost na više uređaja (računalo, tablet, mobitel) – lakša prenosivost
  • jednostavnost i preglednost izdanja – lakoća korištenja i čitanja
  • međusobna povezanost sadržaja putem vanjskih poveznica na propise RH
  • napredna pretraga pojmova unutar izdanja
  • dodavanje vlastitih napomena i bilješki unutar svakog pojedinog izdanja
  • ažurnost – kontinuirano ažuriranje baze novim digitalnim izdanjima
  • ekološka prednost – pridonosi očuvanju okoliša.

Informatorova digitalna izdanja možete kupiti po promotivnoj cijeni od 1.870,00 €
(+5% PDV-a godišnje).

Za sve dodatne informacije kontaktirajte nas na e-mail: prodaja@informator.hr

Jeste li mislili

Ukupno pronađeno dokumenata: 41

... Zabrana diskriminacije podignuta je Zakonom o radu (Nar. nov., br. 137/04 – proč. tekst i 68/05 – Odluka USRH – u nastavku teksta: ZR) na razinu temeljnih prava iz radnog odnosa.7 Tako je čl. 2. ZR-a propisano: »1) Zabranjena je izravna ili neizravna ... neizravna diskriminacija osobe koja traži zaposlenje i osobe koja se zaposli (radnik, namještenik, službenik ili drugi radnik (u daljnjem tekstu: radnik) na temelju rase, boje kože, spola, spolnog opredjeljenja, bračnoga stanja, porodičnih obveza, dobi, jezika ...

... Zaštitu dostojanstva i zabranu diskriminacije valjalo bi podići na razinu temeljnih prava, te propisati postupak i mjere zaštite dostojanstva radnika uz istodobno horizontalno usklađivanje tih odredaba s odredbama posebnih zakona koji uređuju zabranu ... izravne i neizravne diskriminacije. Uzimajući u obzir horizontalno usklađivanje Zakona o radu s nacionalnim zakonodavstvom, pri propisivanju postupka i mjera zaštite dostojanstva radnika, kao i zabrane izravne ili neizravne diskriminacije na području rada ...

... uznemiravanja u radnom odnosu, kao i već navedena zabrana diskriminacije te zaštita dostojanstva radnika, također je podignuta ZR-om na razinu temeljnih prava iz radnog odnosa. Spolno uznemiravanje je diskriminacija (čl. 4. st. 1. ZR-a). Prema st. 3. tog članka ZR-a ... okruženje. Nadalje, i prema čl. 8. st. 1. Zakona o ravnopravnosti spolova11 uznemiravanje i spolno uznemiravanje jesu diskriminacija u smislu tog Zakona. U čl. 8. st. 2. tog Zakona pod uznemirivanjem se smatra svako neželjeno ponašanje uvjetovano spolom ...

... osnovi za isplatu pravične novčane naknade zbog nastale neimovinske štete. U tom se smislu posebno obrađuje zaštita od diskriminacije, zaštita dostojanstva, života, zdravlja i čudoređa, vjeroispovjedi i privatnosti radnika, zlostavljanje i ponižavanje ...

... ZOO-a). Nenovčanu naknadu kao oblik popravljanja štete propisuju, primjerice, i čl. 17. st. 1. t. 4. Zakona o suzbijanju diskriminacije (u nastavku teksta: ZSD)6 i čl. 22., 40., 55. i 56. Zakona o medijima (Nar. nov., br. 59/04), – pravičnu novčanu naknadu ...

... radnika (čl. 28. ZR-a) i privatnosti radnika (čl. 29. ZR-a). 10 Zaštita dostojanstva radnika, kao i već navedena zabrana diskriminacije, također je podignuta ZR-om na razinu temeljnih prava iz radnog odnosa. Tako, prema čl. 7. st. 2., poslodavac ima pravo ... stajališta ovog rada osobito je važna mogućnost građanskopravne zaštite podnošenjem tužbi za utvrđenje, zabranu ili otklanjanje diskriminacije i/ili tužbe za naknadu štete. Prema čl. 28. ZR-a poslodavac je dužan organizirati rad na način koji osigurava zaštitu ...

... povrijedi njegov duševni mir. Takvo ponašanje može, dakle, imati sve značajke zlostavljanja i ponižavanja (mobbinga), pa i diskriminacije. U slučaju spora je li oštećenik trpio duševne boli zbog neosnovanog otkaza, stegovnog ili kaznenog postupka sudskomedicinsko ...

Kupi e-izdanje

... Načelo zabrane diskriminacije (engl. prohibition of discrimination, njem. allgemeines Diskriminierungsverbot, das Prinzip der Nichtdiskriminierung) zabranjuje svaku diskriminaciju na temelju državljanstva u primjeni odredbi osnivačkih ugovora. Iz zabrane ... zabrane diskriminacije na temelju državljanstva proizlazi i pravilo da se prema državljanima svih država članica mora u svakoj državi članici postupati kao i prema domaćim državljanima, osim ako osnivačkim ugovorima nije što posebno određeno (načelo jednakog ...

... sigurnost i zaštita legitimnih očekivanja, uključujući zabranu retroaktivnosti (predmet Regina v. Kent Kirk, 1983.), zabrana diskriminacije, načelo razmjernosti i druga. Pri stvaranju općih pravnih načela, Sud pravde Europskih zajednica vodi se ustavnopravnim ... razvijenih kroz praksu Suda pravde Europskih zajednica dobila su potvrdu i u samim osnivačkim ugovorima (primjerice, zabrana diskriminacije propisana je člankom 13. Ugovora iz Amsterdama /1999./). ...

... ovlasti Zajednice, 2. načelo supsidijarnosti, 3. načelo proporcionalnosti, 4. načelo lojalnosti Zajednici, 5. načelo zabrane diskriminacije, 6. načelo samostalnosti prava Zajednice, 7. načelo jedinstvenog važenja i primjene prava Zajednice, 8. načelo izravne ...

... Glava III. Povelje pod nazivom: Jednakost (Equality) sadržava odredbe o jednakosti pred zakonom (članak 20.), zabrani diskriminacije (članak 21.), kulturnoj, vjerskoj i jezičnoj raznolikosti (članak 22.), ravnopravnosti između muškaraca i žena (članak ...

... konvencijska zaštićena dobra ustanovljena u nekom od prethodno donesenih protokola. To se u prvom redu odnosi na zabranu diskriminacije i ukidanje smrtne kazne. Konvencijska prava odnose se na različita zaštićena dobra, pri čemu se njihovo uređenje međusobno ... udruživanja Članak 12. Pravo na brak Članak 13. Pravo na djelotvorno pravno sredstvo pred domaćim tijelom Članak 14. Zabrana diskriminacije na osnovi prava i sloboda priznatih Konvencijom326 PROTOKOL br. 1 (20. ožujka 1952.; stupio na snagu 18. svibnja 1954 ...

... među bračnim drugovima § PROTOKOL br. 12 (4. studenoga 2000.; stupio na snagu 1. travnja 2005.) Članak 1. Opća zabrana diskriminacije svih prava određenih zakonom § PROTOKOL br. 13 (3. svibnja 2002.; stupio na snagu 1. srpnja 2003.) Članak 1. Ukidanje ...

... pravnu zaštitu; Odlučne poduzeti daljnje korake za promicanje jednakosti svih osoba kroz kolektivno jačanje opće zabrane diskriminacije putem Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda potpisane u Rimu 4. studenog 1950. (u daljnjem tekstu »Konvencija«); ... opravdanje za te mjere, sporazumjele su se kako slijedi: Članak 1. OPĆA ZABRANA DISKRIMINACIJE 1. Uživanje svih prava određenih zakonom osigurat će se bez diskriminacije na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, jezik, vjera, političko ili ...

Kupi e-izdanje

... odredbi koji je ranije regulirao diskriminaciju, uznemiravanje i spolno uznemiravanje, sada sadržan u dijelu pod nazivom »Ostvarivanje prava i obveza iz radnog odnosa«, a ZR više uopće ne regulira izuzetke od diskriminacije, naknadu štete i teret dokazivanja ... dokazivanja u sporu zbog diskriminacije. Taj dio odredaba o diskriminaciji. radi horizontalnog usklađivanja propisa, prepušten je posebnom zakonu, u konkretnom slučaju Zakonu o suzbijanju diskriminacije.32 Općim odredbama sada je reguliran (samo) predmet Zakona ...

... rada. Važna novina u ZR-u jest odredba članka 43. stavak 5., kojom je rad u nepunom radnom vremenu postao jedna od osnova diskriminacije. Naime, sukladno načelu zabrane nejednakog postupanja prema radnicima koji rade u nepunom radnom vremenu,34 na temelju ...

... ostvarivanje materijalnih prava radnika, postupak i mjere za zaštitu dostojanstva radnika te mjere zaštite radnika od diskriminacije i druga pitanja iz radnog odnosa. Članak 2. Ako se kolektivnim ugovorom, koji obvezuje poslodavca i radnike, pojedini ...

... Postupak i mjere za zaštitu dostojanstva radnika Članak 20. Poslodavac je dužan zaštititi radnika od izravne ili neizravne diskriminacije na području rada i radnih uvjeta, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju, napredovanju, profesionalnom ...

... postupanja Detaljna razrada prava i dužnosti službenika, utemeljena na načelima zakonitosti i pravne sigurnosti, zabrane diskriminacije i povlašćivanja, hijerarhijske podređenosti i odgovornosti za rezultate u oba je zakona uređeno detaljno i kvalitetno ... mogu biti ograničena jedino zakonom ako je to potrebno za izvršavanje njihovih javnih funkcija; 9. Ne smije postojati diskriminacija u pogledu dobi, boje kože, spola, seksualne orijentacije, bračnog statusa, rase, etničke i rasne pripadnost, socijalnog ...

... sudjelovanja ili nesudjelovanja u djelatnosti udruge. (3) Postupanje protivno stavku 1. i 2. ovoga članka predstavlja diskriminaciju u smislu posebnog zakona. Zabrana privremenog ili trajnog djelovanja odlukom izvršne vlasti Članak 228. Djelatnost udruge ...

... ne ugrožava zdravlje radnika, u skladu s posebnim zakonom i drugim propisima. (4) Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija na području rada i radnih uvjeta, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju, napredovanju, profesionalnom ...

Kupi e-izdanje

... ne zahtijeva da diskriminacija na temelju spola glede pristupa zaposlenju podliježe sankciji kojom bi se poslodavcu, koji je počinio diskriminaciju, nametnula obveza sklopiti ugovor o radu s kandidatom koji je bio žrtva diskriminacije. Kad je riječ o ... o sankcijama za bilo koju diskriminaciju koja se može počiniti, Direktiva ne sadržava niti jednu bezuvjetnu i dovoljno određenu obvezu na koju bi se pojedinac mogao pozvati u svrhu dobivanja posebne naknade prema Direktivi u slučaju nedonošenja provedbene ...

... kandidatu koji je bio žrtva diskriminacije. C. PITANJA BR. 5 I 6 21. U svom petom pitanju Radni sud u biti pita je li, osim prava na sklapanje ugovora o radu, iz Direktive moguće izvesti i neku drugu sankciju za slučaj diskriminacije. Pitanjem br. 6 želi se ... već konkretnije i iz njenoga članka 6 koji, time što podnositeljima prijava za određeno radno mjesto koji su bili žrtve diskriminacije omogućuje zatražiti sudsku zaštitu, priznaje da ti kandidati imaju prava koja mogu koristiti pred sudovima. 23. Iako, ...

... predmetom prava Zajednice samo u mjeri u kojoj to predstavlja ekonomsku aktivnost u smislu čl. 2. Ugovora. 2. Zabrana diskriminacije, utemeljene na državljanstvu sadržana u čl. 7., 48. i 59. Ugovora, ne utječe na sastavljanje sportskih timova, posebice ... 3. Zabrana takve diskriminacije ne primjenjuje se samo na akte javne vlasti već se proteže i na pravila bilo kakve druge prirode, kojima je cilj kolektivno uređivati zaposlenje za naknadu i usluge. 4. Pravilo o zabrani diskriminacije primjenjuje se na ...

... jedna od četiri tržišne slobode u Europskoj uniji. Glavno pitanje je može li se profesionalni biciklist pozvati na zabranu diskriminacije u zapošljavanju propisanu Ugovorom o EEZ-u, pri osporavanju odredbe statuta privatne biciklističke udruge koja mu zabranjuje ... svaku diskriminaciju utemeljenu na državljanstvu pri obavljanju aktivnosti na koje se odnose. 7. S time u vezi, točna priroda pravnog odnosa na temelju kojega se pružaju usluge, nije bitna, s obzirom na to da se pravilo o zabrani diskriminacije u jednakoj ...

... traži u glavnom postupku prema osnovi da je, u razdoblju od 15. veljače 1963. i 1. veljače 1996., kao radnica trpjela diskriminaciju u plaći s obzirom na muške kolege koji su obavljali jednaki rad kao stjuardi. 3. Prema odluci u kojoj je sadržano prethodno ... prethodno pitanje, stranke se slažu da je rad stjuardese identičan radu stjuarda, i u ovim okolnostima nije sporno postojanje diskriminacije u plaći na štetu stjuadese tijekom navedenog razdoblja. PRVO PITANJE (IZRAVAN UČINAK ČL. 119.) 4. Prvo je pitanje uvodi ...

... (Teaching) (u nastavku teksta: tuženik) o pitanju je li otkaz uručen tužiteljici u skladu s čl. 6. (4.) Zakona o spolnoj diskriminaciji iz 1975., i s pravom Zajednice. 3. Tužiteljica, rođena 4. veljače 1918., bila je zaposlena kod tuženika od lipnja 1966 ... te sukladno tome, nezakonitu diskriminaciju suprotnu Zakonu o spolnoj diskriminaciji i pravu Zajednice. 10. Industrijski sud odbio je zahtjev tužiteljice u mjeri u kojoj se temelji na povredi Zakona o spolnoj diskriminaciji, budući da čl. 6. (4.) tog zakona ...

... kvalificira za državnu mirovinu, a ta je dob na temelju nacionalnog zakonodavstva različita za muškarce i žene, predstavlja diskriminaciju prema spolu koja je suprotna toj Direktivi. 22. Tužiteljica i Komisija smatraju da je na prvo pitanje potrebno odgovoriti ... to da se »... omogući stalno poboljšanje životnih i radnih uvjeta naroda država članica«, te u svjetlu teksta zabrane diskriminacije što propisuju navedeni članci Direktive 76/207, te čl. 7. (1.) Uredbe Vijeća br. 1612/68, od 15. listopada 1968., o slobodi ...

Kupi e-izdanje

... između radničkog vijeća i poslodavca ili pravilnikom o radu. Takvi su posebni zakoni primjerice: a) Zakon o suzbijanju diskriminacije .147 To je opći propis kojim se osigurava zaštita i promicanje jednakosti, kao najviše vrednote ustavnog poretka Republike ... Republike Hrvatske148 i kojim se stvaraju pretpostavke za ostvarivanje jednakih mogućnosti te uređuje zaštita od diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog ...

... Zabrana diskriminacije Članak 2. (1)191 Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija osobe koja traži zaposlenje i osobe koja se zaposli (radnik, namještenik, službenik ili drugi radnik (u daljnjem tekstu: radnik) na temelju rase, boje kože, spola ... nečlanstva u političkoj stranci, članstva ili nečlanstva u sindikatu te tjelesnih ili duševnih poteškoća. (2) Izravna diskriminacija, u smislu ovoga Zakona, znači svako postupanje uvjetovano nekim od temelja iz stavka 1. ovoga članka kojim se osoba iz ...

... primjenjivati čl. 433.–437.a ZPP-a.106 Prema članku 16. st. 2. Zakona o suzbijanju diskriminacije (Nar. nov., br. 85/08) posebni postupci za zaštitu od diskriminacije u području rada i zapošljavanja smatraju se sporovima iz radnih odnosa.107 ...

... praksi, Centar za mirovne studije, Zagreb, 2011., str. 99.–153. Crnić, Ivica, Pravo na naknadu neimovinske štete zbog diskriminacije, HPR, br. 5/09, str. 28.–47. Crnić, Ivica, Sastavljanje tužbe i presude u slučaju neimovinske štete, HPR, br. 9/08, str ... Informator, br. 5802/09, str. 14. Čulo, Ivan, Pravo na jednake mogućnosti i uvjete u pogledu zaposlenja i profesije, bez diskriminacije prema spolu u Europskoj socijalnoj povelji, Radno pravo, br. 6/11, str. 3.–10. Čuveljak, Jelena, Stečajni zakon, komentar ...

... mjesto i način obavljanja rada, poštujući, pritom, prava i dostojanstvo radnika.144 Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija na području rada i radnih uvjeta, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju, napredovanju, profesionalnom ... o radu kojim se uređuju plaće, organizacija rada, postupak i mjere za zaštitu dostojanstva radnika te mjere zaštite od diskriminacije i druga pitanja važna za radnike zaposlene kod toga poslodavca, ako ta pitanja nisu uređena kolektivnim ugovorom (čl. ...

... je, u pravilu, o sporu kojim se zahtijeva ispunjenje obveza iz ugovora o radu, uključivo i naknadu štete ili zaštitu od diskriminacije i/ili povrede dostojanstva, koji proizlazi iz postupka ili propuštanja na radu ili u vezi s radom. Kolektivni radni spor ...

... ne ugrožava zdravlje radnika, u skladu s posebnim zakonom i drugim propisima. (4) Zabranjena je izravna ili neizravna diskriminacija na području rada i radnih uvjeta, uključujući kriterije za odabir i uvjete pri zapošljavanju, napredovanju, profesionalnom ...

Kupi e-izdanje

... Ako je naručitelj vješt, uz pomoć tehničke specifikacije uspjet će jasno definirat predmet nabave, a da ne prijeđe u diskriminaciju. Naručitelj može, ako je potrebno, angažirati vještaka tehničkih ili drugih struka vezanih uz predmet nabave. Kriterij ... kvalitetnu dokumentaciju. Pri tome se ne smije prijeći u diskriminaciju. Tanka je crta prelaska iz kvalitetnog tehničkog opisa predmeta nabave u diskriminaciju, ali je upravo zato, to vještina. Diskriminacija se utvrđuje od slučaja do slučaja i nema unaprijed ...

... Sloboda naručitelja u kreiranju dokaza o sposobnosti ograničena je određenim subjektivnim pravima ponuditelja, zabranom diskriminacije, a sve vezano uz predmet nabave. Osim općeg pregleda dokaza o sposobnosti, novina u institutu sposobnost ponuditelja, ...

... oni moraju biti vezani uz predmet nabave. Vrijednosni pokazatelji koji nisu usko vezani uz predmet nabave predstavljaju diskriminaciju ponuditelja, a što je Zakonom o javnoj nabave strogo zabranjeno. Kombinacijom dokaza o sposobnosti i njihovih vrijednosnih ...

... U borbi za poticanje i jačanje slobodnog tržišnog natjecanja (bez diskriminacije ikoga) te optimalno korištenje proračunskih sredstava javna nabava, neprijeporno, zaslužuje posebnu pažnju. Otuda i veliki interes u Republici Hrvatskoj da se područje javne ...

... (6) Pri donošenju odluke o kvalifikaciji, ili kada se ažuriraju kriteriji i pravila, naručitelj ne smije zahtijevati: – diskriminacijske, tehničke ili financijske uvjete koji nisu propisani za ostale zainteresirane strane ili – ispitivanja ili dokaze koji ... Pri donošenju odluke o kvalifikaciji, ili kada se ažuriraju kriteriji i pravila, naručitelji ne smiju zahtijevati: – diskriminacijske, administrativne, tehničke i financijske uvjete koji nisu propisani za ostale zainteresirane strane, – ispitivanja ili ...

... u državi s kojom Republika Hrvatska nema sporazum o jednakopravnosti ponuditelja. (3) Naručitelj ne smije primijeniti diskriminacijske mjere ili ograničiti slobodno tržišno nadmetanje između ponuditelja ili natjecatelja, ne smije zahtijevati i primijeniti ...

Kupi e-izdanje

... Pomak od diskriminacije prema dostojanstvu u Europi možda je logičan slijed povijesnog razvoja. Korijeni različitog pristupa sežu u povijest, do 17. i 18. stoljeća. Ono što je u Americi u to vrijeme bilo robovlasništvo i rasna diskriminacija, u Europi ... Europi je postojalo u obliku klasnih podjela i statusnih razlika. Zlostavljanje u američkoj paradigmi je oblik diskriminacije rasnih i drugih manjinskih skupina radi uspinjanja na društvenoj ljestvici putem posla,1737 a zadatak prvih zakona u tom području ...

... postavio dodatne zahtjeve o kvaliteti zakona kojima se razrađuju Ustavom zajamčena socijalna prava; za Sud je neprihvatljiva diskriminacija po spolu u uređivanju istovjetnih prava iz mirovinskog osiguranja, ali i privid pravnog sredstva za zaštitu prava pacijenata ... Hrvatske. Pri tome neke od tih odluka uspostavljaju i standarde u svezi s vladavinom prava, zabranom diskriminacije (koje se razlike smatraju diskriminacijom, a koje su dopuštene), primjenom međunarodnih ugovora i sl. koji, po našem mišljenju, prelaze područje ...

... zlostavljanja izvorno je tvorevina američkog prava, gdje se razvilo kao oblik zaštite prvo od rasne, a zatim i spolne diskriminacije.1741 U europskim pravnim sustavima koncept zaštite od zlostavljanja krenuo je drugim smjerom, u kojem se temelj i težište ... europskim normativnim instrumentima zlostavljanje definira kao oblik diskriminacije, u posljednje vrijeme sve više dolazi do izražaja shvaćanje prema kojem se zlostavljanje ne veže uz diskriminaciju određenih skupina, već se u prvi plan stavlja zaštita dostojanstva ...

... primjeru nedavno usvojenog Zakona o suzbijanju diskriminacije.409 Baš kao i u slučaju Zakona o ravnopravnosti spolova – o čemu je Ustavni sud odlučivao početkom 2008. godine410 – Zakon o suzbijanju diskriminacije nesumnjivo je organski zakon. Ne ulazeći na ... sadržaja navedenog Zakona,411 zamislive su buduće situacije u kojima kasniji zakoni proturječe odredbama Zakona o suzbijanju diskriminacije. Uporaba općih pravila za rješavanje antinomija (načela lex posterior i lex specialis) dovela bi do zaključka da se ima ...

... sloboda kako zakonodavcu, tako i tijelima državne vlasti i pravnim osobama s javnim ovlastima. One pretpostavljaju zabranu diskriminacije. Ustav poznaje dvojnost pojma jednakosti, jednakost kao temeljno načelo i jednakost pred zakonom. Ustavni sud Republike ...

... određenih pravnih pitanja, svojih ovlasti u svezi s apstraktnom kontrolom ustavnosti, spolnoj diskriminaciji i razlikama u pravima koja ne predstavljaju diskriminaciju i sl. Neka od tih stajališta svojim značajem prelaze područje socijalne sigurnosti te se ...

... ponuditelji sudjelovati domaće i strane fizičke te pravne osobe pri čemu su sukladno načelima jednakog tretmana i zabrane diskriminacije strane osobe načelno izjednačene s domaćim osobama. Međutim, u nekim slučajevima koji su određeni posebnim zakonom za ...

Kupi e-izdanje

... resursa, ranjivi članovi društva moraju biti zaštićeni implementacijom niskotroškovnih ciljanih programa.149 Zabranjena je diskriminacija koja bi imala namjeru umanjenja ili isključenja od jednakog uživanja i korištenja prava na vodu na temelju rase, boje ... neformalnom naselju na zemljištu u vlasništvu države jer je vlasništvo nekretnina ili njihov nedostatak zabranjena osnova diskriminacije.152 Nejednakost u opskrbi vodom za piće i sanitarne potrebe prisutna je u odnosu na slabiju opskrbljenost ruralnih područja ...

... potrebno je razlikovati minimalnu jezgru prava (minimum core) koja obuhvaća osnovna prava koja moraju biti osigurana bez diskriminacije svima i odmah izvršavanjem temeljnih neposrednih obveza država (core obligation, immediate obligation), od sadržaja i ...

... Međunarodna konvencija o ukidanju svih oblika rasne diskriminacije419, kojom je utvrđena obveza država na zabranu i eliminaciju diskriminacije u bilo kojem obliku i jamstvo prava svakome, bez razlike, u odnosu na rasu, nacionalno ili etničko podrijetlo, na jednakost ... ili zastrašivanje ili vršenja pritiska na neku treću osobu iz bilo kojeg drugog razloga zasnovanog na bilo kojem obliku diskriminacije, ako bol ili patnje nanosi službena osoba ili bilo koja druga osoba koja djeluje u službenom svojstvu, na njen poticaj ...

... antiprivatizacijskim osnovama u upravljanju vodnim uslugama, jer se privatizacija općenito percipira osnovnim razlogom diskriminacije i nejednakosti u dostupnosti opskrbe vodom za piće i sanitarne potrebe. Socijalna država ne može se u potpunosti temeljiti ...

... kada za to postoje objektivni razlozi. Opći zakon o jednakom postupanju (Allgemeines Gleichbehandlungsgesetz), zabranjuje diskriminaciju na temelju rase, etničkog podrijetla, spola, vjere, posebnih potreba, starosti i seksualne orijentacije u odnosu na sklapanje ...

... jezgre ljudskog prava na vodu, koje podrazumijevaju obveze za osiguranje osnovnih prava koja moraju biti osigurana bez diskriminacije svima i odmah. Ostvarenje prava zajamčenih minimalnom jezgrom ljudskog prava na vodu za sve članove društva prioritet ... su dovoljne za osobne potrebe i potrebe kućanstva za sprječavanje bolesti, b) osiguranje ostvarenja prava na vodu bez diskriminacije, osobito u odnosu na društvene grupe s posebnim potrebama ili marginalizirane grupe, c) osiguranje fizičkog pristupa količinama ...

... A) Formalna i materijalna jednakost Zabrana diskriminacije (non-discrimination and equality before the law) zahtijeva formalnu jednakost u primjeni zakona i materijalnu (supstancijalnu) jednakost koja derivira iz koncepta pravednosti.780 Formalna jednakost ... položaje u dobivanju pristupa željenim dobrima, posebno jednake mogućnosti podzastupljenim ili ranjivim skupinama.782 Zabrana diskriminacije u ostvarenju ljudskog prava na vodu obvezuje države na onemogućavanje diskriminatornih postupanja javnih ili privatnih ...

Kupi e-izdanje

... 3. Sud podsjeća da članak 14. nudi zaštitu od diskriminacije, a to znači različitog tretmana bez objektivnog i razumnog opravdanja, osoba u bitno sličnim situacijama. Da bi zahtjev usmjeren na povredu ovog članka bio uspješan, treba između ostalog utvrditi ... (presuda od 18. veljače 1991., Fredin br. 1 protiv Švedske, § 60.) 4. U skladu sa praksom Suda, različit tretman ima diskriminacijski karakter, u svrhu članka 14., kada nema objektivno i razumno opravdanje, a to je ako nije poduzet radi legitimnog cilja ...

... Uživanje prava i sloboda koje su priznate u ovoj Konvenciji osigurat će se bez diskriminacije na bilo kojoj osnovi, kao što je spol, rasa, boja kože, jezik, vjeroispovijed, političko ili drugo mišljenje, nacionalno ili društveno podrijetlo, pripadnost ...

... 1. Uživanje svih prava određenih zakonom osigurat će se bez diskriminacije na bilo kojoj osnovi kao što je spol, rasa, boja kože, jezik, vjera, političko ili drugo mišljenje, nacionalno ili socijalno podrijetlo, pripadnost nacionalnoj manjini, imovina ...

... 1. Sud primjećuje da dok članak 14. Konvencije zabranjuje diskriminaciju u uživanju »prava i sloboda navedenih u Konvenciji«, članak 1. Protokola br. 12. uvodi opću zabranu diskriminacije. Važno je primijetiti da članak 1. Protokola br. 12. proširuje ... Obrazloženju uz članak 1. Protokola br. 12., opseg zaštite toga članka tiče se četiri vrste predmeta, osobito kad je izvršena diskriminacija neke osobe: »i. u uživanju nekog prava konkretno danog nekom pojedincu na temelju nacionalnog prava; ii. u uživanju nekog ...

... pravnu zaštitu; odlučne poduzeti daljnje korake za promicanje jednakosti svih osoba kroz kolektivno jačanje opće zabrane diskriminacije putem Konvencije za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda potpisane u Rimu 4. studenog 1950. (u daljnjem tekstu »Konvencija«); ...

... puta suđen ili kažnjen u istoj stvari te naposljetku jednakost supružnika. Dvanaestim protokolom predviđena je zaštita od diskriminacije u odnosu na sva prava priznata domaćim zakonima. Trinaestim protokolom predviđeno je ukidanje smrtne kazne u svim okolnostima ...

... 1. Članak 14. nema nezavisni karakter; njega čini jedan poseban element (ne-diskriminacija) koji je svojstven svakom pravu koje je zaštićeno Konvencijom. Članci koji obuhvaćaju ta prava mogu biti povrijeđeni samostalno i/ili zajedno sa člankom 14. Ukoliko ...

Kupi e-izdanje

... okolnosti”. Stoga, ako se razlozi za razliku u postupanju temelje isključivo na seksualnoj orijentaciji, onda se radi o diskriminaciji u smislu članka 14. EKZLJP-a. S obzirom na to da francuski zakon dopušta samcu da posvoji dijete, time se otvara mogućnost ... razlike između ta dva slučaju, prema našem mišljenju, zanemarive, s obzirom na ključno pitanje je li pri posvojenju djeteta diskriminacija s osnove seksualne orijentacije posvojitelja opravdana u smislu EKZLJP-a. Naše je mišljenje da se ne priklanjamo stajalištu ...

... presuda od 17. srpnja 2008.) ESLJP je izrazio načelna stajališta koja se odnose na obrazovna prava djece te na pitanja diskriminacije. Tako je ESLJP istaknuo da u smislu članka 2. Protokola 1, države ugovornice, obvezujući se da neće uskratiti pravo na ... obrazovanje te da nije došlo do povrede članka 2. Protokola 1. Što se tiče zabrane diskriminacije iz članka 14. EKZLJP-a, ESLJP je ponovio da u sudskoj praksi suda diskriminacija znači različito postupanje prema osobama u relativno sličnim situacijama bez objektivnog ...

... protiv Francuske, u kojem se podnositelj pozvao na diskriminaciju na temelju svoje seksualne orijentacije, ESLJP je zaključio da nije bilo kršenja članka 8. u svezi a člankom 14. EKZLJP-a. Diskriminacija po osnovi seksualne orijentacije nije izrijekom navedena ... praksi u primjeni članka 14. EKZLJP-a proširio je diskriminaciju i na seksualnu orijentaciju, što je, prema našem mišljenju, ispravno. Međutim, već smo naveli argumente zbog kojih smatramo da je diskriminacija u slučaju posvojenja djeteta od strane osoba homoseksualne ...

... navedeni (slabo poznavanje hrvatskog jezika) nisu točni pa provedba nastave po reduciranom programu predstavlja segregaciju i diskriminaciju. Ustavni je sud u postupku ocijenio je li odvajanje podnositelja u posebne razrede poduzeto sa svrhom da ih se diskriminira ... diskriminira na osnovi njihove rasne ili etničke pripadnosti. Pri tome je Ustavni sud citirao praksu ESLJP-a, prema kojoj diskriminacija predstavlja različito postupanje, bez objektivnog i racionalnog opravdanja u relativno sličnim situacijama, te da je rasno ...

... posvojenje bila utemeljena isključivo na činjenici seksualne orijentacije podnositelja, to, prema mišljenju ESLJP-a, ne bi bila diskriminacija, jer bi se i tada odlučilo jednako, i to prema interesu, koji je najbolji za dijete. Opravdanje takve odluke leži u mjerodavnosti ... razliku u postupanju koje je dala Vlada, prema mišljenju ESLJP-a, čini objektivnim i razumnim te razlika u postupanju nije diskriminacijska u smislu članka 14. EKZLJP-a, pa stoga nije bilo ni povrede članka 8. Iako je u toj Odluci ESLJP izbjegao izravno odgovoriti ...

... njihovu korist, podržavajući mnoga načela koja je uspostavio u slučaju D. H. Jedno od njih bilo je da se “presumpcija diskriminacije može pretpostaviti iz de facto situacije te da takva presumpcija stavlja teret dokazivanja na tuženu državu”. Kao i u ... kombinaciji s određenim brojem rasističkih incidenata u školi koje su izazvali roditelji neromske djece, također predstavljala diskriminaciju na temelju romskoga podrijetla podnositelja zahtjeva. Predmet Sampanis i drugi protiv Grčke ne možemo usporediti s predmetom ...

... Da je diskriminacija i zakonom dopuštena kad se radi o zaštiti dobrobiti djeteta, proizlazi i iz Zakona o suzbijanju diskriminacije .218 Naime, prema članku 9. stavak 1. citiranog Zakona, diskriminacija je u svim pojavnim oblicima zabranjena, a prema ... prema stavku 2. članka 9. , iznimno od stavka 1. ne smatra se diskriminacijom stavljanje u nepovoljan položaj u sljedećim slučajevima: “(...) 10. kod stavljanja u nepovoljniji položaj pri uređivanju prava i obveza uređenih Obiteljskim zakonom, a osobito u ...

Kupi e-izdanje

... Razrađujući detaljnije načelo zabrane diskriminacije po osnovi spola u području rada i zapošljavanja, člankom 7. ZOR-a jasno je propisano da je u području rada i uvjeta rada zabranjena svaka izravna ili neizravna diskriminacija. Primjenom načela zabrane nejednakog ...

... pitanja o obiteljskom statusu, nacionalnoj ili vjerskoj pripadnosti i sl., prikupljanje kojih podataka može biti osnova diskriminacije prema posebnom propisu. Stoga, na nedopuštena pitanja vezana uz podatke koje poslodavac ne smije tražiti, ne mora se dati ...

... trudnica, roditelja, posvojitelja i mladih te zaštita od nejednakog postupanja u skladu s posebnim propisom o suzbijanju diskriminacije. Iznimno,21 kolektivnim ugovorom sklopljenim između agencije, odnosno udruge agencija i sindikata u skladu s posebnim ...

... sudjelovanja ili nesudjelovanja u djelatnosti udruge. (3) Postupanje protivno stavcima 1. i 2. ovoga članka predstavlja diskriminaciju u smislu posebnog zakona. ...

... predstavlja uznemiravanje ili spolno uznemiravanje ne predstavlja povredu obveze iz radnog odnosa niti smije biti razlog za diskriminaciju. ...

... o radu kojim se uređuju plaće, organizacija rada, postupak i mjere za zaštitu dostojanstva radnika te mjere zaštite od diskriminacije i druga pitanja važna za radnike zaposlene kod toga poslodavca, ako ta pitanja nisu uređena kolektivnim ugovorom. (2) ...

... trudnica, roditelja, posvojitelja i mladih te zaštita od nejednakog postupanja u skladu s posebnim propisom o suzbijanju diskriminacije. (7) Iznimno od stavka 5. ovoga članka, kolektivnim ugovorom sklopljenim između agencije, odnosno udruge agencija i sindikata ...

Kupi e-izdanje

... 2,73 2,75 2,75 3,33 (Izvor: Moilanen i Salminen, 2006: 21) A = seksualno zlostavljanje, B = diskriminacija na etničkoj osnovi, C = diskriminacija na spolnoj osnovi, D = nedolično ponašanje u privatno vrijeme (npr. vožnja u pijanom stanju), E = zlouporaba ... seksualnim zlostavljanjem iako je poznato da je to zemlja koja se najviše bori za jednakost žena i zabrane svih vrsta diskriminacija. Očito je da je percepcija tog problema u Švedskoj puno izraženija nego u drugim zemljama, pridaje mu se veća pažnja te ...

... nadležnosti osigurati ostvarivanje prava, poštivanje integriteta i dostojanstva građanina i drugih državnih službenika bez diskriminacije ili povlašćivanja na osnovi dobi, nacionalnosti, etničke ili socijalne pripadnosti, jezičnog i rasnog podrijetla, političkih ...

... 51-54, 61, 68-71, 84, 99, 113, 117, 119, 120, 130-133, 139, 142-144 javno 71, 143 moralno 13-17, 18, 20, 22 neetično 97 diskriminacija 107, 108, 119, 137, 142 dostojanstvo 23, 37, 86, 100, 104, 119, 136 Državna škola za javnu upravu 96 dužnost (i) 44, 47 ...

... obveza objave tih podataka. Službenu, poslovnu i drugu tajnu službenici su dužni čuvati i nakon prestanka službe. Zabrana diskriminacije Članak 7. Pri obavljanju službe službenici svojim izjavama ili postupcima ne smiju diskriminirati niti povlašćivati druge ...

... javne uprave promicati će ljudska prava i slobode građana i izbjeći će svako djelovanje koje može stvoriti bilo koji oblik diskriminacije temeljem rase, roda, vjere, mišljenja ili neke drugog obilježja ili okolnosti; U odlukama koje donose uvijek trebaju nastojati ...

Kupi e-izdanje

... postupanje krši, može tražiti zabranu poduzimanja radnji koje do toga dovode, ali i poduzimanje radnji kojima će se ukloniti diskriminacija i njezine posljedice, uključujući i naknadu imovinske i neimovinske štete (17/1. ZSD-a). Pravozaštitni bi cilj tužbe za ... vjerojatnim da je došlo do diskriminacije; u tom bi se slučaju teret dokazivanja, da nije bilo diskriminacije, prebacio na protivnu stranku. Upravo ovaj posljednji slučaj pokazuje da se čak i u osjetljivim pitanjanjima suzbijanja diskriminacije od navodno diskriminiranoga ...

... Odredbama članka 24. ZSD-a uređen je institut udružne tužbe u diskriminacijskim stvarima – krug subjekata ovlašten na njezino podnošenje in abstracto, pretpostavke za priznavanje procesne legitimacije in concreto, zahtjevi koji se mogu podnijeti u takvoj ... poduzimanje radnji kojima se krši ili može prekršiti pravo na jednako postupanje, odnosno da se izvrše radnje kojima se uklanja diskriminacija ili njezine posljedice u odnosu na članove skupine,8 (3) da se presuda kojom je utvrđena povreda prava na jednako postupanje ...

... se može prekršiti njezino pravo na jednako postupanje (tužba na zabranu diskriminacije – 17/1. ZSD-a, utemeljena na pravu da se od drugih traži suzdržavanje od diskriminacijskih ponašanja). ...

... zaštitu kolektivnih interesa i prava te se dodatno izlaže institut tzv. udružne tužbe predviđene Zakonom o suzbijanju diskriminacije te instituti tužbe na trpljenje i tužbe na propuštanje. ...

... tražiti takvu zaštitu. Treba, međutim, očekivati da će se ti slučajevi, koji su, za sada, ograničeni na područje suzbijanja diskriminacije, zaštite ravnopravnosti spolova te zaštite potrošača, uskoro proširiti na područje zaštite čovjekova okoliša i životne ...

... zaštita. U tom će smislu odredbe nove glave poslužiti kao (supsidijarna) zakonska osnova za provedbu postupaka u povodu diskriminacijskih, potrošačkih itd. »udružnih tužbi« te drugih zakonski dopuštenih inicijativa za zaštitu kolektivnih interesa i prava ...

... zakonom određeno da je u sporu za priznanje ili osporavanje majčinstva ili očinstva revizija uvijek dopuštena39 ili u diskriminacijskim postupcima40 te u postupku radi objave ispravka informacije i odgovora.41 Na ovom mjestu valja također upozoriti na odredbu ...

Kupi e-izdanje

... kojima je elastičnost potražnje za istim proizvodom različita, on može činiti diskriminaciju cijena u cilju maksimiziranja svoje dobiti. Nužni uvjet za ovakvu diskriminaciju cijena jesu: da postoji nekoliko odvojenih tržišta i da je elastičnost potražnje ... potražnje, to je 1/εdipi veće, pa je (1 + 1/εdipi) manje i zato cijena treba biti veća da jednakost ostane valjana. Zato kod diskriminacije cijena ove vrste, monopolist određuje najveću cijenu na tržištu na kome je elastičnost potražnje najmanja. To vidimo na ...

... carinski sustav neke zemlje može vršiti diskriminaciju razmjene prema vrstama i/ili prema zemljama. Diskriminacija robe postoji onda kad se primjenjuju različite carinske stope na različitu robu, a diskriminacija zemalja kad se ista vrsta robe opterećuje ... članica opterećena različitim carinskim tarifama ovisno o njihovu podrijetlu. Zbog toga efekt distorzije odgovara efektu diskriminacije cijena. Utjecaj stvaranja carinske unije na blagostanje mjeri se pomoću dva efekta: efektom stvaranja (povećanja) trgovine ...

... maksimiziranja funkcije dobiti monopolista i interpretirajte ih ekonomski! 8. Koji su nužni uvjeti za diskriminaciju cijena? 9. Objasnite pomoću grafikona diskriminaciju cijena na tri različita tržišta! 10. Kako se provodi zakonsko reguliranje monopola? 11. Prikažite ...

... raznolikosti) razvijenih zemalja su: demokratska vlast i višestranački sustav: osobna sloboda svakog pojedinca; nepostojanje diskriminacije bilo rasne, vjerske, nacionalne ili političke. U socijalnoj sferi zajednička obilježja razvijenih zemalja su: socijalna ...

... maksimalna, ali će proizvođač imati gubitak u iznosu AB po jedinici proizvoda. Taj gubitak proizvođač će nastojati pokriti diskriminacijom cijena. Ako to ne može, onda mu država mora dati subvenciju AB po jedinici proizvoda da bi ostao u poslu. No, da bi država ...

Kupi e-izdanje

... odluka – v. standardna mjerila uvjeti za prijam u državnu službu – 48, 137/1h V vježbenici – 42, 47, 53, 54 Z zabrana diskriminacije – v. načela zabrana donošenja pojedinih odluka – 37 zabrana prestanka rada – 132/2 zadržavanje u službi – 137/2, 137/3 ...

... službenik se služi hrvatskim jezikom i razumljivim rječnikom. Članak 10. Službenik postupa jednako prema svim građanima, bez diskriminacije ili povlašćivanja na osnovi dobi, nacionalnosti, etničke ili socijalne pripadnosti, jezičnog i rasnog podrijetla, političkih ...

... prijedloga ocjene rada i učinkovitosti, koju je dao nadređeni službenik, c) pritužbe na slučajeve osobnog uznemiravanja, diskriminacije, zlouporaba položaja od strane nadređenih i lošeg ili nepravilnog izvršavanja nadzornih funkcija, d) pritužbe na rad i ... službenika – čl. 30. ZDS-a – pobijanje prijedloga ocjene rada i učinkovitosti – čl. 86. st. 2. ZDS-a – načelo zabrane diskriminacije i povlašćivanja – čl. 6. ZDS-a ...

... načelo zakonitosti – čl. 4. Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 53/91. i 103/96. – Odluka USRH) Načelo zabrane diskriminacije i povlašćivanja Članak 6. Državni službenici u svojem postupanju ne smiju diskriminirati ili povlašćivati građane po osnovi ...

... državnih službenika. – v. čl. 14. Ustava Republike Hrvatske – v. čl. 6. Zakona o državnim službenicima – načelo zabrane diskriminacije i povlašćivanja Pravo na predstavku Članak 14. Državni službenik ima pravo davati prijedloge u vezi s ostvarivanjem prava ...

Kupi e-izdanje

... odnosi naručitelja i gospodarskih subjekata u kojima može doći do pogodovanja određenom gospodarskom subjektu, odnosno do diskriminacije drugih gospodarskih subjekata, naručitelj treba paziti da i u drugim situacijama koje nisu obuhvaćene istim člankom ne ...

... usluga. Iz tih načela proizlaze i daljnja načela: načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti. Već letimičan pogled na članak 3. stavak ... mora javno otvoriti ponude, nakon donošenja odluke mora omogućiti ponuditeljima uvid u druge ponude, itd. Načelo zabrane diskriminacije ostvaruje se, između ostalog, i u odredbi članka 14. stavak 1. ZJN-a, prema kojoj gospodarski subjekt koji ima pravo ...

... postupe prema toj odredbi. Postupanje javnog naručitelja kod pojašnjenja ili upotpunjavanja dokumenata ne smije imati učinak diskriminacije, nejednakog tretmana ili pogodovanja pojedinom ponuditelju u postupku javne nabave te mora biti transparentno. To znači ...

... ugovori sklopljeni bez diskriminacije. Uz to, u pismu od 4. lipnja 1997. navedeno je tijelo dalo izjavu kako nijedan ugovor, koji se između ostalog tiče i javnih radova, ne smije sadržavati uvjete koji bi rezultirali diskriminacijom dobavljača na temelju ...

... državna i javna tijela u nabavi nekih roba od poduzeća iz drugih država članica. Sukladno tome, treba zaključiti da postoji diskriminacija prema proizvodima s porijeklom iz drugih država članica u korist proizvoda iz predmetne države članice, čime se ometa ...

Kupi e-izdanje

Filteri