Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

367 str.

978-953-7812-08-9

Radno pravo

2011.

Štefanija Kasabašić, Sanda Pipunić, Alen Rajko, Kristina Ratković, Ilija Tadić

Radni odnosi prema novelama zakona iz 2011.

PREDGOVOR

NOVELA ZAKONA O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA– S POSEBNIM OSVRTOM NA POSTUPAK ZAPOŠLJAVANJA, ODGOVORNOST, IZVANREDNI OTKAZ I STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE BEZ ZASNIVANJA RADNOG ODNOSA

1. UVODNO

2. DONOŠENJE RJEŠENJA

3. NAČINI POPUNJAVANJA RADNIH MJESTA

4. POSTUPAK PRIJMA U DRŽAVNU SLUŽBU

4.1. Planiranje novog zapošljavanja

4.2. Javni natječaj

4.3. Postupak prije raspisivanja javnog natječaja i internog oglasa

4.4. Način izbora kandidata prijavljenih na javni natječaj

4.5. Donošenje rješenja u postupku javnog natječaja

4.6. Obustava postupka javnog natječaja i internog oglasa

4.7. Probni rad

5. DRŽAVNA SLUŽBA NA ODREĐENO VRIJEME

5.1. Razlozi i trajanje

5.2. Prethodna suglasnost

5.3. Raspored na radno mjesto

5.4. Oglas

6. STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE BEZ ZASNIVANJA RADNOG ODNOSA

6.1. Plan prijma na stručno osposobljavanje

6.2. Uvjeti za prijam osoba na stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa

6.3. Postupak izbora kandidata

7. MOBILNOST DRŽAVNIH SLUŽBENIKA

7.1. Premještaj prema potrebi službe

7.2. Upućivanje službenika na rad u drugo državno tijelo

8. OCJENJIVANJE DRŽAVNIH SLUŽBENIKA

8.1. Sustav ocjenjivanja

8.2. Rješenje o ocjeni

9. ODGOVORNOST ZA TEŠKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

9.1. Zastara u postupku zbog povrede službene dužnosti

10. IZVANREDNI OTKAZ

11. NAMJEŠTENICI

11.1. Odgovornost

11.2. Ocjenjivanje

11.3. Mogućnost povjeravanja pomoćno-tehničkih poslova vanjskim pružateljima usluga

12. OGLEDNI PRIMJERI

12.1. Ogledni primjer javnog natječaja za prijam u državnu službu

12.2. Ogledni primjer oglasa za prijam u državnu službu na određeno vrijeme

12.3. Ogledni primjer odluke o djelomičnoj obustavi postupka po raspisanom javnom natječaju za prijam u državnu službu

12.4. Ogledni primjer rješenja o prijmu u državnu službu na neodređeno vrijeme

EVIDENCIJE O RADNICIMA (Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima – Nar. nov., br. 37/11)

1. UVOD

2. SADRŽAJ EVIDENCIJA

2.1. Evidencija o radnicima

2.1.1. Podaci o radnicima

2.1.2. Podaci o radnom vremenu radnika

2.2. Evidencija o drugim osobama ako poslodavac koristi njihov rad

3. UNOS PODATAKA I ČUVANJE EVIDENCIJE O RADNICIMA

4. PRIMJENA I INSPEKCIJSKI NADZOR PROPISA KOJIMA SE UREĐUJE EVIDENCIJA O RADNICIMA

4.1. Primjena Pravilnika

4.2. Specifičnosti u pojedinim djelatnostima

4.3. Inspekcijski nadzor primjene Pravilnika

Popis literature

ODGOVORNOST DRŽAVNIH I LOKALNIH SLUŽBENIKA

1. UVOD

2. ODGOVORNOST ZA POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

2.1. Tijela ovlaštena za odlučivanje o odgovornosti za povrede službene dužnosti

2.2. Postupak utvrđivanja odgovornosti

2.2.1. Pokretanje postupka i sadržaj zahtjeva za pokretanje postupka

2.2.2. Odgovor na zahtjev za pokretanje postupka

2.2.3. Usmena rasprava

2.2.4. Rokovi za donošenje odluke o odgovornosti

2.3. Bitnije izmjene i dopune ZDS-a u svezi s odgovornosti državnih službenika

2.3.1. Propisivanje novih lakih povreda službene dužnosti, i to:

2.3.2. Propisivanje novih teških povreda službene dužnosti i poboljšanje dosadašnjih odredaba o teškim povredama službene dužnosti, i to:

2.3.3. Donošenje odluke o odgovornosti nakon prestanka državne službe

2.3.4. Kazne

2.3.5. Primjena odredaba o odgovornosti službenika na namještenike

2.3.6. Usklađivanje s odredbama Zakona o općem upravnom postupku

3. ODGOVORNOST ZA ŠTETU

4. KAZNENA ODGOVORNOST

6. ZAKLJUČAK

7. OGLEDNI PRIMJER

SADRŽAJ NOVELE ZAKONA O SLUŽBENICIMA I NAMJEŠTENICIMA U LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI

1. UVODNE NAPOMENE

2. PRVA NOVELA ZSN-A

2.1. Usklađenja sa ZUP-om

2.2. Novosti u uređenju prijma u službu

2.3. Ostale izmjene i dopune

2.4. Zaključno o prvom noveliranju ZSN-a

3. NEKA PITANJA IZ PRAKSE LOKALNIH SLUŽBENIČKIH ODNOSA

3.1. Opće odredbe

3.2. Prijam u službu

3.3. Odgovornost za povrede službene dužnosti

3.4. Klasifikacijski sustav

3.5. Platni sustav

3.6. Stručno osposobljavanje i usavršavanje službenika

3.7. Premještaji

3.8. Stavljanje službenika na raspolaganje (preustroj)

3.9. Prestanak službe

4. OGLEDNI PRIMJERI

4.1. Ogledni primjer raspisivanja javnog natječaja za prijam u službu

4.2. Ogledni primjer obavijesti koju pri raspisivanju javnog natječaja lokalna jedinica objavljuje na svojoj web stranici

4.3. Ogledni primjer rješenja o prijmu u službu

4.4. Ogledni primjer ugovora o stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa

4.5. Ogledni primjer sporazuma o privremenom premještaju

PRAVNI OKVIR ZA DONOŠENJE RJEŠENJA U POSTUPKU PRIJMA LOKALNIH SLUŽBENIKA I STAVLJANJU NA RASPOLAGANJE NAKON PROMJENA USTROJSTVA UPRAVNOG TIJELA

1. UVODNE NAPOMENE

2. DONOŠENJE RJEŠENJA U POSTUPKU PRIJMA LOKALNIH SLUŽBENIKA

2.1. Natječajni postupak prijma u lokalnu službu nakon Novele službeničkog Zakona

2.2. Rješenje o prijmu kao upravni akt

2.3. Žalba protiv rješenja

2.4. Je li postupak prijma u lokalnu službu i nadalje upravni postupak ili to nije?

2.5. Primjena ZUP-a i odredivost upravne stvari

2.6. Primjena ZUP-a na donošenje rješenja o prijmu

2.7. Primjena općih propisa o radu

2.8. Ovlasti za donošenje rješenja

2.9. Urednost prijave na javni natječaj za prijam u lokalnu službu

2.9.1. Postupak ispitivanja formalne ispravnosti podnesenih prijava

2.9.2. Zaštita prava i formalna ispravnost podnesenih prijava

2.10. Propisivanje zaštite prava tijekom postupka prijma

2.11. Postupanje s podnescima stranaka prema ZUP-u

2.11.1. Podnošenje podneska u roku

2.11.2. Nedostaci u podnesku

2.11.3. Postupanje s podneskom koji ima nedostatke ili je nerazumljiv ili nepotpun

3. DONOŠENJE RJEŠENJA O RASPOREDU I STAVLJANJU NA RASPOLAGANJE LOKALNIH SLUŽBENIKA

3.1. Uvodne napomene

3.2. Donošenje Odluke o ustrojstvu upravnih tijela i pravilnika o unutarnjem redu

3.3. Promjene ustrojstva upravnih tijela

3.4. Prava zatečenih službenika nakon promjena ustrojstva i raspored na radna mjesta

3.5. Promjene ustrojstva i status pročelnika

3.6. Donošenje rješenja o raspoređivanju, odnosno stavljanju na raspolaganje

3.6.1. Ovlasti za donošenje rješenja

3.6.2. Obvezatni dijelovi i sadržaj rješenja

3.6.3. Zaštita prava

3.7. Prava službenika u vrijeme raspolaganja

3.8. Iznimna prava zatečenih službenika

Prema odredbi članka 124. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, službenici i namještenici koji su bili zatečeni na radu u upravnim tijelima lokalnih jedinica na dan stupanja na snagu ovoga Zakona, nastavili su raditi na svojim dotadašnjim radnim mjestima, te zadržali pravo na plaću i druga prava prema dotadašnjim rješenjima, do donošenja rješenja o rasporedu na radna mjesta u skladu s pravilnikom o unutarnjem redu usklađenim s odredbama ovoga Zakona i uredbom iz članka 79.ovoga Zakona.Prema odredbi stavka 2. članak 124. Zakona, nakon donošenja pravilnika o unutarnjem redu usklađenih s ovim Zakonom i Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta, zatečeni službenici i namještenici, koji nemaju propisanu stručnu spremu za obavljanje poslova radnog mjesta, rasporedit će se na radna mjesta u skladu sa stručnom spremom koju stvarno imaju.Iznimno, službenici i namještenici koji imaju stručnu spremu za jedan stupanj nižu od stručne spreme koja je propisana za radno mjesto na kojem su zatečeni na dan stupanja na snagu ovoga Zakona, prema odredbi stavka 3. članak 124. Zakona, mogu i nadalje obavljati poslove koji odgovaraju poslovima radnog mjesta na kojem su zatečeni ako na dan stupanja na snagu ovoga Zakona imaju najmanje deset godina radnog staža.Budući da je ZSNLP(R)S stupio na snagu 31. srpnja 2008., a Uredba o klasifikaciji radnih mjesta na temelju članka 79. Zakona, odnosno Uredba o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 74/10) stupila na snagu 24. lipnja 2010., s rokom usklađivanja pravilnika o unutarnjem redu upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave s ovom Uredbom, koji je prema odredbi članka 32. Uredbe istekao 16. rujna 2010. Skrećemo pozornost na to da se prava službenika iz stavka 3. članak 124. Zakona ne odnose na službenike zatečene na dan stupanja na snagu ove Uredbe i pravilnika o unutarnjem redu koji su usklađeni s tim Zakonom i Uredbom, već samo na službenike zatečene na ovim radnim mjestima na dan stupanja na snagu Zakona, pod uvjetima utvrđenim tom odredbom Zakona.

4. PRIMJERI RJEŠENJA O RASPOREDU I STAVLJANJU NA RASPOLAGANJE LOKALNIH SLUŽBENIKA

4.1. Rješenje o rasporedu zatečenog pročelnika zbog promjena naziva upravnog tijela – čl. 105. ZSNL(R)S-a

4.2. Rješenje o rasporedu zatečenog pročelnika nakon ukidanja upravnog tijela spajanjem dva ili više dosadašnjih upravnih tijela – čl. 103. st. 1. ZSNLP(R)S-a

4.3. Rješenje o preuzimanju i rasporedu službenika ukinutog upravnog tijela – čl. 103. ZSNLP(R)S-a

4.4. Rješenje o stavljanju na raspolaganje zbog ukidanja radnog mjesta ili smanjenja broja izvršitelja - st. 3. čl. 105.ZSNLP(R)S-a

UREDSKO POSLOVANJE – PITANJA I DVOJBE U PRIMJENI PROPISA O UREDSKOM POSLOVANJU

1. UVOD

2. ZNAČENJE PRIMJENE I DRUGIH PROPISA U UREDSKOM POSLOVANJU

3. UPISIVANJE PISMENA U PROPISANE EVIDENCIJE I VOĐENJE – TZV. »POPISA PISMENA«

4. OTVARANJE PREDMETA I ZDRUŽIVANJE PISMENA ISTOG PREDMETA

4.1. Otvaranje predmeta

4.2. Sadržaj omota spisa predmeta

4.3. Združivanje pismena istog predmeta

4.4. Dostava predmeta zbog promjene nadležnosti

4.5. Dostava predmeta žalbenom ili sudskom tijelu

5. VOĐENJE I ZAKLJUČIVANJE UPISNIKA PREDMETA UPRAVNOG POSTUPKA I URUDŽBENOG ZAPISNIKA

5.1. Dvojbe o načinu upisivanja i združivanja pismena iz prethodne godine

5.2. Uredsko poslovanje informatičkim sredstvima

5.3. Kontrola rada i izvješća o rješavanju predmeta

5.4. Obveza dostave podataka o rješavanju predmeta

5.5. Razmatranje izvješća o rješavanju upravnih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave

6. PEČATI I ŽIGOVI S GRBOM REPUBLIKE HRVATSKE

7. OVLASTI PISARNICE U POSTUPANJU S NEISPRAVNO SASTAVLJENIM PISMENIMA RADI OTPREME

8. OSOBNA DOSTAVA PREMA ODREDBAMA ZUP-A

8.1. Ostavljanje pismena u poštanskom sandučiću nakon pokušane ponovljene dostave

8.2. Osobna dostava putem oglasne ploče

8.3. Utvrđivanje činjenice o urednoj osobnoj dostavi

8.4. Dokazivanje opravdanih okolnosti za stranku

8.5. Promjena adrese stranke i osobna dostava putem oglasne ploče

PRILOZI

1. ZAKON O DRŽAVNIM SLUŽBENICIMA

2. ZAKON O SLUŽBENICIMA I NAMJEŠTENICIMA U LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI

3. ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O RADU (Nar. nov., br. 61/11)

4. ZAKON O PLAĆAMA U LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI (Nar. nov., br. 28/10)

5. UREDBA O UREDSKOM POSLOVANJU (Nar. nov., br. 7/09)

6. UREDBA O SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA OSOBNIH OČEVIDNIKA I SREDIŠNJEG POPISA DRŽAVNIH SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA

7. UREDBA O KLASIFIKACIJI RADNIH MJESTA U DRŽAVNOJ SLUŽBI

8. PRAVILNIK O SADRŽAJU I NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE O RADNICIMA (Nar. nov., br. 37/11)

Budući da je 2009./2010. obilježilo donošenje temeljnih zakona iz upravnopravnog područja, i to: Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2010., Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 20/10), koji će stupiti na snagu 1. siječnja 2012., te Uredbe o uredskom poslovanju (Nar. nov., br. 7/09), koja je stupila na snagu 1. siječnja 2010., bilo je potrebno uskladiti i službeničko zakonodavstvo i u državnoj upravi i lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi s tim propisima.Stoga su 2011. godinu obilježile novele Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 49/11), Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samupravi (Nar. nov., br. 61/11) te Zakona o radu (Nar. nov., br. 61/11), tako da smo u ovom pr...

- s posebnim osvrtom na postupak zapošljavanja, odgovornost, izvanredni otkaz i stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o državnim službenicima objavljen je u Narodnim novinama, br. 49 od 29. travnja 2011, a stupio je na snagu 7. svibnja 2011. Tim je Zakonom izmijenjen i dopunjen Zakon o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06 – Uredba, 77/07 – Uredba, 107/07, 27/08 i 34/11 – v. čl. 10. Zakona o registru zaposlenih u javnom sektoru) odnosno usklađen sa Zakonom o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09) te su obavljena i unesena brojna nova rješenja. Stoga autorica u ovom radu piše o sadržaju te novele Zakona o državnim službenicima koja se odnosi na donošenje rješenja, zapošljavanje, premještaj, ocjenjivanje i odgovorno...

U Narodnim novinama, broj 37, objavljen je 30. ožujka 2011. novi Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencija. Njegovim stupanjem na snagu, 1. svibnja 2011. prestao je vrijediti prijašnji Pravilnik o sadržaju i načinu vođenja evidencija o radnicima (Nar. nov., br. 66/10). Prema novom Pravilniku poslodavac više nije obvezatan voditi podatke koji kod radnika ne postoje, te je ukinuta i obveza vođenja podataka o preraspodijeljenom radnom vremenu, satima službenog puta, terenskom radu, neplaćenom dopustu i pripravnosti. Autor u radu piše o načinu vođenja evidencija, unosu podataka i čuvanju evidencija, inspekcijskom nadzoru primjene propisa kojima se uređuje evidencija o radnicima, te o području primjene Pravilnika. U radu donosimo i ogledne primjere obrazaca evidencije o radnom vremenu...

S obzirom na poseban položaj državnih i lokalnih službenika prema poslodavcu i građanima, službenici imaju posebne odgovornosti koje su utvrđene posebnim propisima. Autorica u radu obrađuje temu o odgovornosti državnih službenika koja se, također, odnosi i na službenike zaposlene u lokalnoj i područnoj samoupravi, jer je odgovornost službenika odredbama, Zakona o državnim službenicima (Nar. nov., br. 92/05, 142/06 – Uredba, 77/07 – Uredba, 107/07, 27/08, 34/11 i 49/11) i Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (reginalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 i 61/11), uređena na gotovo jednak način. Primarno obrađuje odgovornost za teške povrede službene dužnosti u odnosu na posljednje izmjene i dopune propisa koji uređuju tu odgovornost, a podredno ukazuje i na odgov...

Predmet ovog rada su odredbe Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 61/11), kojim je izmijenjen i dopunjen temeljni Zakon o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08). Autor u radu analizira odredbe novele toga Zakona i ukazuje na određene dvojbe u primjeni u odnosu na odredbe drugih propisa relevantnih za lokalne službenike. Istovremeno u radu donosimo odgovore na najčešća pitanja iz prakse i ogledne primjere akata vezanih uz primjenu te novele Zakona, i to ogledni primjer raspisivanja javnog natječaja za prijam u službu, primjer obavijesti, primjer rješenja o prijmu, primjer o stručnom osposobljavanju uz rad i sporazum o privremenom pr...

U ovom radu autorica analizira službeničko zakonodavstvo i raspravlja o određenim pitanjima Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Nar. nov., br. 86/08 i 61/11), u odnosu na Zakon o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09), u postupku prijma službenika. Predmet rada su odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi koje se odnose na primjenu instituta stavljanja na raspolaganje uz koji se donose i određeni primjeri rješenja koji mogu pomoći kao jedan od mogućih načina pri izradi ove vrste akata. Autorica isto tako analizira određena sporna pitanja u ovom Zakonu i predlaže određena rješenja.

Donošenjem nove Uredbe o uredskom poslovanju (Nar. nov., br. 7/09), koja je stupila na snagu 1. siječnja 2010., i novog Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09), koji je stupio na snagu 1. siječnja 2010., zaokruženo je jedno upravnopravno područje u pravnom sustavu Republike Hrvatske. Stoga autorica u ovom radu piše o temeljnim odrednicama Uredbe o uredskom poslovanju uz ogledne primjere koji mogu pomoći u radu u primjeni ove Uredbe. Istodobno autorica ukazuje na određene dvojbe iz prakse u primjeni propisa o uredskom poslovanju i predlaže određena rješenja uz ogledne primjere kako bi se razriješila sporna pitanja u praksi.

– redakcijski pročišćeni tekst – (Nar. nov., br. 92/05, 142/06 – Uredba, 77/07 –Uredba, 107/07, 27/08, 34/11 – v. čl. 10. Zakona o Registru zaposlenih u javnom sektoru i 49/11)1. DioUVODNE ODREDBE1. ODJELJAK SADRŽAJ I PRIMJENAPredmet ZakonaČlanak 1.Ovim se Zakonom uređuje ravnopravni odnos između državnih službenika i države kao poslodavca, jedinstvena pravila koja reguliraju prijam u državnu službu, klasifikaciju radnih mjesta državnih službenika, stručno osposobljavanje i usavršavanje državnih službenika, napredovanje u službi kao i druga pitanja od značaja za ostvarivanje prava i obveza državnih službenika te određena pitanja od značaja za uređivanje i ostvarivanje prava, obveza i odgovornosti namještenika.Primjena ZakonaČlanak 2.Odredbe ovoga Zakona primjenjuju se na državne služben...