zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za unutarnju reviziju i kontrolu

Pročišćeni tekst vrijedi od 15.02.2024.

Narodne novine 1/2023, 26/2023, 32/2023, 4/2024

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za unutarnju reviziju i kontrolu (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 1/23, 26/23, 32/23, 4/24)

Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine 86/08, 61/11 i 112/19), na prijedlog pročelnika Gradskog ureda za unutarnju reviziju i kontrolu, gradonačelnik Grada Zagreba, 30. prosinca 2022., donosi

PRAVILNIK

o unutarnjem redu Gradskog ureda za unutarnju reviziju i kontrolu

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se pravilnikom utvrđuje unutarnji red Gradskog ureda za unutarnju reviziju i kontrolu (u nastavku teksta: Ured), način rada i upravljanje Uredom, unutarnje ustrojstvo, nazivi i djelokrug unutarnjih ustrojstvenih jedinica (u nastavku teksta: ustrojstvene jedinice) te upravljanje njima, sistematizacija radnih mjesta, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značenja za rad Ureda.

Izrazi koji se koriste u ovom pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO

Članak 2.

U Uredu se za obavljanje stručnih i drugih poslova iz njegova djelokruga (u nastavku teksta: poslovi) ustrojavaju sljedeće ustrojstvene jedinice:

1. SEKTOR ZA UNUTARNJU REVIZIJU

1.1. Odjel za unutarnju reviziju u gradskim upravnim tijelima, mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama

1.2. Odjel za unutarnju reviziju u ustanovama

1.3. Odjel za unutarnju reviziju u trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama

2. SEKTOR ZA KONTROLU

2.1. Odjel za kontrolu u gradskim upravnim tijelima, mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama

2.2. Odjel za kontrolu u ustanovama

2.3. Odjel za kontrolu u trgovačkim društvima

Članak 3.

Izvan ustrojstvenih jedinica Ureda obavljaju se poslovi višeg unutarnjeg revizora, višeg stručnog savjetnika pročelnika, višeg stručnog referenta za financijske poslove, i administrativnog tajnika.


III. DJELOKRUG USTROJSTVENIH JEDINICA

1. SEKTOR ZA UNUTARNJU REVIZIJU

Članak 4

Sektor za unutarnju reviziju obavlja poslove unutarnje revizije gradskih upravnih tijela, tijela mjesne samouprave, vijeća i predstavnika nacionalnih manjina, ustanova kojima je Grad osnivač, trgovačkih društava u vlasništvu Grada, odnosno većinskom vlasništvu Grada i drugih pravnih osoba kojima je osnivač Grad utvrđenih u Registru trgovačkih društava i drugih pravnih osoba obveznika davanja izjave o fiskalnoj odgovornosti, osim onih trgovačkih društava koja su, sukladno propisima, obvezna uspostaviti unutarnju reviziju, poslove koji se obavljaju prema propisanoj metodologiji utemeljenoj na COSO modelu, a obuhvaćaju: strateško i godišnje planiranje rada unutarnje revizije i pojedinačnih revizija na temelju procjene rizika; obavljanje unutarnjih revizija procjenom adekvatnosti, učinkovitosti i djelotvornosti sustava unutarnjih kontrola uspostavljenog radi uspješnog upravljanja poslovanjem; izradu revizorskih izvješća u kojima se daje neovisno i objektivno stručno mišljenje o procijenjenom sustavu unutarnjih kontrola, odnosno mišljenje o tome kako se upravlja rizicima i poslovanjem te preporuke za moguća poboljšanja utemeljeno na revizijskim nalazima; praćenje provedbe preporuka iz revizorskih izvještaja; pružanje savjetodavnih usluga unutarnje revizije i uvida; suradnju s Državnim uredom za reviziju i Ministarstvom financija i drugim nadležnim tijelima; izradu izvješća o radu i druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za unutarnju reviziju poslove obavljaju:

1.1. Odjel za unutarnju reviziju u gradskim upravnim tijelima, mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama

U Odjelu za unutarnju reviziju u gradskim upravnim tijelima, mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama obavljaju se poslovi unutarnje revizije gradskih upravnih tijela,tijela mjesne samouprave, vijeća i predstavnika nacionalnih manjina, koji obuhvaćaju: strateško i godišnje planiranje unutarnjih revizija na temelju procjene rizika; provedbu unutarnjih revizija i izradu revizorskih izvještaja s preporukama za unapređenje poslovanja; praćenje provedbe preporuka iz revizorskih izvještaja; pružanje savjetodavnih usluga unutarnje revizije i uvida; suradnju s Državnim uredom za reviziju i Ministarstvom financija; izradu izvješća o radu i druge poslove iz djelokruga Odjela.

1.2. Odjel za unutarnju reviziju u ustanovama

U Odjelu za unutarnju reviziju u ustanovama obavljaju se poslovi unutarnje revizije u ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb, koji obuhvaćaju: strateško i godišnje planiranje unutarnjih revizija na temelju procjene rizika; provedbu unutarnjih revizija u ustanovama, izradu revizorskih izvještaja s preporukama za unapređenje poslovanja; praćenje provedbe preporuka iz revizorskih izvještaja; pružanje savjetodavnih usluga unutarnje revizije i uvida; suradnju s Državnim uredom za reviziju i Ministarstvom financija; izradu izvješća o radu i druge poslove iz djelokruga Odjela.

1.3. Odjel za unutarnju reviziju u trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama

U Odjelu za unutarnju reviziju u trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama, obavljaju se poslovi unutarnje revizije u trgovačkim društvima u vlasništvu Grada, odnosno većinskom vlasništvu Grada, osim onih trgovačkih društava koja su, sukladno propisima, obvezna uspostaviti unutarnju reviziju i poslovi unutarnje revizije u pravnim osobama kojima je osnivač Grad utvrđenih u Registru trgovačkih društava i drugih pravnih osoba obveznika davanja izjave o fiskalnoj odgovornosti, koji obuhvaćaju: strateško i godišnje planiranje unutarnjih revizija na temelju procjene rizika; provedbu unutarnjih revizija u trgovačkim društvima i pravnim osobama iz svoje nadležnosti; izradu revizorskih izvještaja s preporukama za unapređenje poslovanja; praćenje provedbe preporuka iz revizorskih izvještaja; pružanje savjetodavnih usluga unutarnje revizije i uvida; suradnju s Državnim uredom za reviziju i Ministarstvom financija; izradu izvješća o radu i druge poslove iz djelokruga Odjela.

2. SEKTOR ZA KONTROLU

Članak 5.

Sektor za kontrolu obavlja poslove koji se odnose: na kontrolu poslovanja u gradskim upravnim tijelima, tijelima mjesne samouprave, vijećima i predstavnicima nacionalnih manjina, ustanovama kojima je Grad osnivač i trgovačkim društvima u vlasništvu Grada, usmjerenu na otkrivanje mogućih pogrešaka, odstupanja i nepravilnosti u poslovanju radi njihova ispravljanja i sprječavanja ponovnog nastanka, osiguranja zakonitog, svrhovitog i pravodobnog prikupljanja i korištenja proračunskih sredstava i sredstva iz drugih izvora te postizanja očekivanih rezultata poslovanja kao i na druge kontrole prema nalogu gradonačelnika pripremu stručnih podloga za podnošenje prijava ili zahtjeva za pokretanje prekršajnih, kaznenih i disciplinskih postupaka zbog nepravilnoga i nezakonitog rada; izradu izvješća o obavljenim kontrolama koja se podnose gradonačelniku i druge poslove iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za kontrolu poslove obavljaju:

2.1. Odjel za kontrolu u gradskim upravnim tijelima , mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama

U Odjelu za kontrolu u gradskim upravnim tijelima, mjesnoj samoupravi i nacionalnim manjinama obavljaju se poslovi: kontrole u gradskim upravnim tijelima, tijelima mjesne samouprave i vijećima i predstavnicima nacionalnih manjina koji su usmjereni na otkrivanje mogućih pogrešaka, odstupanja i nepravilnosti u poslovanju s ciljem njihova ispravljanja i sprječavanja ponovnog nastanka; osiguranja zakonitoga, svrhovitoga i pravodobnog prikupljanja i korištenja proračunskih sredstava i sredstva iz drugih izvora te postizanja očekivanih rezultata poslovanja kao i na druge kontrole prema nalogu gradonačelnika pripremu stručnih podloga za pripreme stručnih podloga za podnošenje prijava ili zahtjeva za pokretanje prekršajnih, kaznenih i disciplinskih postupaka zbog nepravilnoga i nezakonitog rada; izrade izvješća o obavljenim kontrolama koja se podnose gradonačelniku, izrade izvješća o radu Odjela te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

2.2. Odjel za kontrolu u ustanovama

U Odjelu za kontrolu u ustanovama obavljaju se poslovi: kontrole u ustanovama kojih je Grad osnivač, a koji su usmjereni na otkrivanje mogućih pogrešaka, odstupanja i nepravilnosti u poslovanju s ciljem njihova ispravljanja i sprječavanja ponovnog nastanka; osiguranja zakonitoga, svrhovitoga i pravodobnog prikupljanja i korištenja proračunskih sredstava i sredstva iz drugih izvora te postizanja očekivanih rezultata poslovanja; pripreme stručnih podloga za podnošenje prijava ili zahtjeva za pokretanje prekršajnih, kaznenih i disciplinskih postupaka zbog nepravilnoga i nezakonitog rada, izrade izvješća o obavljenim kontrolama koja se podnose gradonačelniku, izrade izvješća o radu Odjela te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

2.3. Odjel za kontrolu u trgovačkim društvima

U Odjelu za kontrolu u trgovačkim društvima, obavljaju se poslovi: kontrole u trgovačkim društvima u vlasništvu Grada i drugim korisnicima proračunskih sredstava koji su usmjereni na otkrivanje mogućih pogrešaka, odstupanja i nepravilnosti u poslovanju radi njihova ispravljanja i sprječavanja ponovnog nastanka, osiguranja zakonitoga, svrhovitoga i pravodobnog prikupljanja i korištenja proračunskih sredstava i sredstva iz drugih izvora te postizanja očekivanih rezultata poslovanja; pripreme stručnih podloga za podnošenje prijava ili zahtjeva za pokretanje prekršajnih, kaznenih i disciplinskih postupaka zbog nepravilnoga i nezakonitog rada, izrade izvješća o obavljenim kontrolama koja se podnose gradonačelniku, izrade izvješća o radu Odjela te drugi poslovi iz djelokruga Odjela.

IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

Članak 6.

U Uredu je sistematizirano 21 radnih mjesta s 41 izvršitelja.

Radna mjesta s opisom radnih mjesta koji sadrži osnovne podatke o radnim mjestima, opise poslova radnih mjesta i opise razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisane Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te potrebnim brojem izvršitelja navedena su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Uredu, koja je sastavni dio ovog Pravilnika.

V. NAČIN RADA I UPRAVLJANJE U UREDU

Članak 7.

U Uredu se organizira obavljanje poslova i utvrđuje godišnji plan rada.

Plan rada sadrži opći prikaz poslova koje će Ured obaviti sukladno svom djelokrugu i nadležnosti u planiranom razdoblju te podatke o planiranim ciljevima, a vezanim uz ciljeve sadržane u aktima planiranja koji se izrađuju sukladno propisima o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske.

Plan rada donosi pročelnik, najkasnije do kraja tekuće za iduću godinu.

Članak 8.

Uredom upravlja pročelnik u skladu sa zakonom.

Pročelnik Ureda ima pomoćnike koji upravljaju Sektorom za unutarnju reviziju i Sektorom za kontrolu te obavljaju i druge poslove koje im provjeri pročelnik.

Pomoćnika pročelnika koji upravlja Sektorom za unutarnju reviziju imenuje, sukladno zakonu, gradonačelnik.

Radom ustrojstvenih jedinica upravljaju:

- sektorom - pomoćnik pročelnika

- odjelom - voditelj odjela.


Članak 9.

Pročelnik ureda održava kolegij.

Kolegij čine, uz pročelnika, i pomoćnici pročelnika, viši unutarnji revizori, viši stručni savjetnici pročelnika i voditelji odjela te drugi službenici ako pročelnik ocijeni da je potrebno.

O sastavu kolegija, pitanjima koja će se na njemu razmatrati te o vremenu i mjestu njegova održavanja odlučuje pročelnik.

Članak 10.

Pročelnik može osnovati radnu skupinu za izradu nacrta propisa, razmatranje nacrta propisa te davanje primjedaba, prijedloga i mišljenja na nacrte propisa, za razmatranje drugih pitanja iz djelokruga i nadležnosti Ureda, davanja mišljenja o njima i predlaganja načina rješavanja.

U radu radne skupine mogu sudjelovati službenici i namještenici iz drugih gradskih upravnih tijela uz suglasnost pročelnika upravnog tijela u kojem rade, ukoliko je to potrebno zbog složenosti pitanja, odnosno potrebe konzultiranja više različitih upravnih područja.

VI. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

Članak 11.

Lake povrede službene dužnosti, osim lakih povreda propisanih zakonom, jesu:

- blaži oblici nedoličnog ponašanja u obavljanju poslova te nekorektno ponašanje prema drugim službenicima i namještenicima,

- odbijanje uobičajene suradnje u obavljanju poslova s drugim službenicima i namještenicima,

- dolazak na radno mjesto neprimjereno odjeven.

VII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 12.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog kontrolnog ureda (Službeni glasnik Grada Zagreba 35/20 i 18/21).

Članak 13.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 024-07/22-02/34

URBROJ: 251-01-12-22-2

Zagreb, 30. 12. 2022.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija