19.03.2003.
Kako se zaštititi od nelojalne konkurencije
Sve većim otvaranjem našeg tržišta utjecajima konkurencije međunarodnog tržišta, uvozom roba čiji obujam daleko premašuje naš izvoz, postavlja se i pitanje koliko je domaća proizvodnja, pa i promet u trgovinama, u objektivno ravnopravnom položaju. Riječ je, naime, o uvjetima u kojima djeluju domaći i inozemni gospodarski subjekti, a sučeljavaju se na našem tržištu. Svakako, misli se na objektivne uvjete, a ne one na koje mogu i moraju djelovati sami gospodarstvenici, kao, primjerice, na adekvatnu organizaciju rada, na produktivnost, na istraživanje tržišta i prilagođavanje potražnji.
Pojačana tržišna utakmica, bez sumnje, ima pozitivan predznak jer potiče i proizvođače i trgovce da se izborom roba, kvalitetom i posebice cijenom prilagode potražnji. No, pritom se moraju uvažavati načela poštene utakmice - lojalnakonkurencija. Kako upravo to osigurati, za naše čitatelje govori mr. sc. HRVOJE MOMČINOVIĆ, ravnatelj Agencije za zaštitu tržišnih natjecanja.