Digitalna izdanja
Više od 100 naslova stručne literature u digitalnom obliku!
Informatorova digitalna izdanja novost su za sve ljubitelje stručne literature. Ono po čemu je ovaj paket poseban i jedinstven jest lakoća korištenja putem mobitela, računala ili tableta, bilo kad i bilo gdje.
Prednosti korištenja Informatorovih digitalnih izdanja su:
- dostupnost na više uređaja (računalo, tablet, mobitel) – lakša prenosivost
- jednostavnost i preglednost izdanja – lakoća korištenja i čitanja
- međusobna povezanost sadržaja putem vanjskih poveznica na propise RH
- napredna pretraga pojmova unutar izdanja
- dodavanje vlastitih napomena i bilješki unutar svakog pojedinog izdanja
- ažurnost – kontinuirano ažuriranje baze novim digitalnim izdanjima
- ekološka prednost – pridonosi očuvanju okoliša.
Informatorova digitalna izdanja možete kupiti po promotivnoj cijeni od 1.870,00 €
(+5% PDV-a godišnje).
Za sve dodatne informacije kontaktirajte nas na e-mail: prodaja@informator.hr
... potpredsjednika i osam članova.42 Četiri člana biračkog odbora određuje većinska politička stranka odnosno političke stranke, a četiri člana oporbena politička stranka odnosno političke stranke u skladu sa stranačkim sastavom predstavničkog tijela pojedine lokalne ... člana predstavljat će većinske političke stranke odnosno političke grupacije iz predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave (općine, grada), a preostala dva od četiri člana predstavljat će većinske političke stranke odnosno političke grupacije iz ...
... nepravilnosti u postupku kandidiranja ili u postupku izbora za članove predstavničkih tijela jedinica mogu podnijeti: političke stranke, nositelji kandidacijske liste birača, kandidati, najmanje 100 birača ili najmanje 5% birača jedinice u kojoj se provode ... jedinice prigovor mogu podnijeti: političke stranke, kandidati, najmanje 100 birača ili najmanje 5% birača jedinice u kojoj se provode izbori. Ako je kandidacijsku listu ili kandidata predložilo više političkih stranaka, prigovor će se smatrati pravovaljanim ...
... Pravo predlaganja kandidata i kandidacijskih lista imaju: političke stranke i birači. Kako je i do sada bilo propisano, kada birači predlažu kandidacijske liste i kandidate, predlaganje je uvjetovano prikupljanjem potrebnog broja potpisa birača. Za izbor ... izbor izvršnih čelnika potpise birača dužne su prikupiti i političke stranke. ...
... redu punog naziva političke stranke odnosno dviju ili više političkih stranaka koje su predložile kandidacijsku listu odnosno prema abecednom redu prezimena nositelja »kandidacijske liste grupe birača«. Ako je više političkih stranaka predložilo zajedničku ... zajedničku listu, ona će se unijeti na zbirnu listu prema nazivu prve po redu političke stranke u prijedlogu kandidature. Kandidature za izvršnog čelnika unose se na zbirnu listu prema abecednom redu prezimena kandidata, što nije mijenjano u odnosu na do sada ...
... punog naziva političke stranke, odnosno dviju ili više političkih stranaka koja je, odnosno koje su predložile kandidacijsku listu, odnosno prema abecednom redu prezimena nositelja kandidacijske liste grupe birača. Ako je više političkih stranaka predložilo ... predložilo zajedničku kandidacijsku listu, ona će se unijeti na zbirnu listu prema nazivu prve po redu političke stranke u prijedlogu. Sadržaj zbirne liste kandidatura Članak 25. (1) Zbirna lista kandidatura sadrži ime i prezime svih kandidata za općinskog načelnika ...
... biračima. Sudionici izborne promidžbe su kandidati, nositelji kandidacijskih lista grupe birača, političke stranke, odnosno dvije ili više političkih stranaka, naznačeni na objavljenoj listi kandidata i zbirnoj listi. Svi sudionici izborne promidžbe imaju ...
... Prošireni sastav izbornog povjerenstva čine: tri predstavnika većinske političke stranke odnosno političkih stranaka i tri dogovorno predložena predstavnika oporbenih političkih stranaka. Članovi proširenog sastava određuju se u roku osam dana od stupanja ... struke.39 Predsjednik, potpredsjednik i članovi stalnog sastava izbornih povjerenstava ne smiju biti članovi niti jedne političke stranke niti kandidati na izborima koje provode. Članovi proširenog sastava izbornih povjerenstava ne smiju biti kandidati na ...
... u parlamentu svoje zemlje da je predstavljaju u Skupštini. Ravnoteža političkih stranaka unutar svake nacionalne delegacije mora osigurati pravičnu predstavljenost političkih stranaka ili koalicija u njihovim nacionalnim parlamentima. ...
... Vijeću Europske unije i u Europskom vijeću, ali – u okviru posebnih institucionalnih uvjeta – i nacionalni parlamenti, političke stranke i građani, koji neposredno biraju članove Europskog parlamenta. ...
... pod vodstvom novoizabrane čelnice Margaret Thatcher. Zanimljiva je činjenica da su 1997. godine dvije vodeće britanske političke stranke (Konzervativna stranka i Laburistička stranka) postigle sporazum o ponovnom sazivanju nacionalnog referenduma ako aktualna ...
... ustavnost monetarne unije predviđene Ugovorom iz Maastrichta. Četiri njemačka zastupnika u Europskom parlamentu, članovi političke stranke Zelenih (Die Grünen), i Manfred Brunner, bivši visokopozicionirani službenik Europske komisije, podnijeli su Saveznom ... prava na slobodan razvitak osobnosti, prava na slobodno udruživanje u udruge i društva, prava na slobodno osnivanje političkih stranaka, prava na slobodan izbor zanimanja ili profesije, prava vlasništva, prava na izbor zastupnika u njemački Bundestag i ...
... pitanjima. Ovo pravo podrazumijeva i pravo na osnivanje i pristupanje sindikatima radi zaštite vlastitih interesa. 2. Političke stranke na razini Unije pridonose izražavanju političke volje građana Unije. ...
... Sve pravne osobe – neovisno o njihovu obliku, primjerice udruge i političke stranke – imaju temeljni pravni akt koji se naziva statut ili pravila i koji se ne smije brkati sa statutom dioničkog društva. Temeljni pravni akti tih pravnih osoba – osim trgovačkih ...
... 1. Vrijedeće hrvatsko pravo poznaje više tipova pravnih osoba. To su: trgovačka društva,92 političke stranke,93 udruge,94 ustanove,95 vjerske zajednice,96 zadruge,97 zaklade i fundacije.98 2. Trgovačka društva su pravne osobe koje samostalno i trajno ... društvo s ograničenom odgovornošću, javno trgovačko društvo, komanditno društvo i gospodarsko interesno udruženje.100 3. Političke stranke su »udruge čiji su ciljevi izraženi u programu i statutu, usmjereni prema stvaranju i oblikovanju političke volje te ...
... od ostalih tipova pravnih osoba svojstvo trgovca – prema zakonskim opisima njihovih djelatnosti – nemaju ustanove, političke stranke, vjerske zajednice i udruge. Mogu biti trgovci – ako je to posebnim propisima određeno – osobe koje se bave slobodnim ...
... društvenih institucija; individualne političke slobode i demokratske institucije (vladavina prava i slobodni izbori, političke stranke); zaštićena ljudska prava; viši stupanj obrazovanja i društvene mobilizacije; nastanak masovnih medija. Opće nabrajanje ...
... Zagreb: Fondacija Heinrich Boll, str. 104-110. Kregar, J. i Marko, J. (2004.) Financiranje političkih stranaka. U: I. Prpić (ur.) Država i političke stranke. Kregar, J.; Gardašević, Đ.; Gotovac, V. (2008) Demokracija kroz pravo: prijedlozi i mišljenja ... 7-25. Kregar, J.; Petak, Z.; Gardašević, Đ. (2003) Novac u politici: prijedlozi za uređenje pravila o financiranju političkih stranaka i izbornih kampanja. Zagreb: Transparency International Hrvatska (priručnik). Kregar, J.; Sekulić, D.; Šporer, Ž. (2010) ...
... enterpreneurs bili slobodni novinari, Crkve, zavjerenički klanovi, no u 20. stoljeću tom popisu treba priključiti i političke stranke, televiziju i internet, nevladine organizacije, stručne udruge, fondacije i samostalne intelektualce. Politička scena ...
... neutralnost Članak 13. Pri obavljanju službe službenici su dužni štititi javni interes u skladu s propisima. Pripadnost političkoj stranci službenika ne smije utjecati na nepristrano, profesionalno i časno obavljanje službe. Gospodarenje i upravljanje imovinom ...
... dužnosnici. Načela dobrog ponašanja Zahtjeva se potpuna predanost vršenju dužnosti: Obnašanje položaja u izvršnim tijelima političkih stranaka u nijednom slučaju ne smije udaljiti ili ugroziti dužnosnika u vršenju njegovih dužnosti; Dužnosnici jamče prava građana ...
... vrijedi za sve federalne službe. Osobito je istaknut cilj stavljanja “lojalnosti načelima iznad lojalnosti prema osobama, političkim strankama ili vladinim tijelima”. Glavni je naglasak na sprječavanju političkog favoritizma, povlaštenosti stranaka, rizika korupcije ...
... praksa da se u javnom saslušanju prije postavljanja na položaj pokrene pitanje potencijalnog sukoba interesa. Nadmetanje političkih stranaka pokazalo je da se skandali odražavaju na popularnost i uspjeh u izborima. Ustrojen je (1951.) posebni senatski odbor ... vlasništvo samo ako se njihova vrijednost plati riznici. U tijeku je rasprava ponukana nedavnim skandalima financiranja političkih stranaka. Postoje ograničenja zapošljavanja nakon prestanka dužnosti, obveza da se i do pet godina nakon prestanka dužnosti traži ...
... temeljnih vladavinskih institucija, uspostavljen ustavnim promjenama iz 2000. godine, i drugo, centralizirano ustrojstvo političkih stranaka vladajuće koalicije, istaknuta uloga stranačkih vođa i općenito niska razina političke kulture, kojoj je strana ideja ... utjecale su slabosti koalicijske vlade, uzrokovane prirodom hrvatskih političkih stranaka. Unošenjem u Ustav odredbe stavka 2. i 3. članka 6., po kojem »unutarnje ustrojstvo političkih stranaka mora biti sukladno temeljnim ustavnim demokratskim načelima«, dok ...
... čega je njemačkim ustavom propisana supervećina i nereizbornost sudaca: »Dvotrećinska većina, naravno, tjera glavne političke stranke da se sporazumiju. One moraju naći konsenzus, jer nijedna stranka nije nikada bila ni blizu da ima dvotrećinsku većinu ... ustavnog prava. Tako je postojala određena tradicija da bi to mjesto trebalo biti popunjeno od nekog tko nema veze s političkim strankama već snažnu svezu s ustavnim pravom. Naravno, stranka vas mora nominirati i u mom slučaju to je bila Socijal-demokratska ...
... propisuje da sudac Ustavnog suda ne smije biti član nijedne političke stranke, niti svojim javnim djelovanjem i postupanjem smije iskazivati osobnu naklonost prema bilo kojoj političkoj stranci. Za neovisnost i autonomiju Ustavnog suda trebao bi biti vrlo ... poziva u Narodnim novinama, pravosudnim institucijama, pravnim fakultetima, odvjetničkoj komori, pravničkim udrugama, političkim strankama, drugim pravnim osobama i pojedincima da predlože kandidate za izbor jednog ili više sudaca Ustavnog suda. Pojedinac ...
... Ustava je, simbolički, ispuštena definicija po kojoj je on »državni poglavar«. Predsjednik ne može biti članom nijedne političke stranke, te nakon što je izabran, podnosi ostavku na članstvo u stranci.84 Predsjednik Republike surađuje s Vladom u oblikovanju ...
... američkom političkom sustavu, jer je Sud, nepobitno, »također jedna politička institucija«.546 Sveza predsjednika, njegove političke stranke i nominacije sudaca Vrhovnog suda (ali i sudaca nižih federalnih sudova) u suvremenom je američkom političkom sustavu ... njemu i nominiranim sucima nego vlastitoj stranci, iako je danas sve više prisutna ideološka homogenizacija američkih političkih stranaka. Drugi je problem značajniji. Riječ je o tome da manjina senatora može koristiti filibuster, tj. neprekidnom raspravom ...
... sastoji od 11 članova koje bira parlament. Članove predlaže Odbor za predlaganje koji se sastoji od po jednog člana svake političke stranke zastupljene u parlamentu. Za izbor ustavnih sudaca potrebna je dvotrećinska većina zastupnika.517 Litavski Ustavni sud ... izborni postupak uključuje šefa države, vladu te oba parlamentarna doma. No, opće je poznata činjenica da je uloga političkih stranaka vrlo važna pri izboru ustavnih sudaca.522 U Španjolskoj Ustavni sud ima 12 članova koje imenuje kralj, na prijedlog ...
... tajnu, pravila o proglašenju izvanrednog stanja, stjecanje i gubitak državljanstva, osnivanje i djelovanje udruga i političkih stranaka, izbore u zakonodavnim skupštinama autonomnih regija (Madeira i Azori), financiranje autonomnih regija te područje i ...
... vodu u Republici Sloveniji provedena je široka demokratska rasprava u kojoj su sudjelovali građani, nevladine udruge, političke stranke, sindikati javnih službi, javni isporučitelji vodnih usluga te lokalne jedinice i udruge lokalnih jedinica. Inštitut ... vrednote narodnoosvobodilnega boja Slovenije. U procesu pred Državnim zborom prijedlog su podržale skupine poslanika političkih stranaka zastupljeneih u slovenskom parlamentu: NSi – Poslanska skupina Nove Slovenij, ZL – Poslanska skupina Združena levica ...
... globalnog socijalnog pokreta za ljudsko pravo na vodu su brojne nevladine organizacije i sindikati javnih službi te političke stranke. Pokret podržavaju i mnoge institucije, primjerice Katolička Crkva, lokalne jedinice, Europski parlament, institucije ... srednjim i manjim tvrtkama, koje su ugovorno obavljale poslove održavanja vodovoda, izgubljeno je 8 000 radnih mjesta.183 Političke stranke koje se u svojim programima zalažu za socijalnu pravdu i jednakost u političkim procesima prepoznale su značaj ljudskog ...
... svijetu. Pokret je objedinio aktivnosti mnogobrojnih građana, različitih društvenih grupa i institucija (sindikata, političkih stranaka, vjerskih zajednica, lokalnih jedinica, međunarodnih agencija, pa i privatnih isporučitelja) u različitim državama na ...
... Prirodno pravo 152, 153, 154, 202, 232, 238, 265, 414 Poduzetnička i tržišna sloboda 337, 375, 378, 380, 403, 405, 407, 419 Političke stranke 113, 116, 345, 424 Povelja – Afrička povelja o ljudskim pravima i pravima naroda 212, 257 – Arapska povelja o ljudskim ...
... obuhvaća aktivnosti nevladinih organizacija u raznim državama, a podržavaju ga mnoge institucije, lokalne zajednice, političke stranke, Katolička Crkva, međunarodne agencije i institucije Ujedinjenih naroda, pa i sami privatni isporučitelji koji u procesu ...
... nadređenoga državnog službenika je li njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj obavlja najviše dužnosti u političkoj stranci, strukovnom udruženju, trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi koja je u poslovnom odnosu sa tijelom u kojem državni ... Članak 36. Državni službenik za vrijeme radnog vremena ne smije poticati ostale državne službenike da se uključe u rad političke stranke. Zabrana donošenja pojedinih odluka Članak 37. Državni službenik ne smije donositi odluke, odnosno sudjelovati u donošenju ...
... pročelnika upravnog tijela je li njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj obavlja najviše dužnosti u političkoj stranci, udruzi, trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi koja je u poslovnom odnosu sa upravnim tijelom u kojem službenik ...
... nov., br. 19/92) 1.6. Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (Nar. nov., br. 29/02, 99/99) 1.7. Zakon o političkim strankama (Nar. nov., br. 76/93, 111/96, 164/98 i 36/01) 1.8. Ustavni zakon o pravima nacionalnih manjina (Nar. nov., br. 155/02) ...
... uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, rođenja, društvenog položaja, članstva ili nečlanstva u političkoj stranci, članstva ili nečlanstva u sindikatu te tjelesnih ili duševnih poteškoća. (4) Spolno uznemiravanje je svako verbalno ...
... određenu strukturu vlasti ili moći (odnos starijeg i mlađeg, odnos podređenosti i slično), primjerice, u udrugama građana, političkim strankama, športskim klubovima i slično. O bossingu (bossing) govorimo kad se nadređeni neprijateljski odnosi prema osobi u podređenom ...
... uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, rođenja, društvenog položaja, članstva ili nečlanstva u političkoj stranci, članstva ili nečlanstva u sindikatu te tjelesnih ili duševnih poteškoća. (2) Izravna diskriminacija, u smislu ovoga ...
... nadređenoga državnog službenika je li njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj obavlja najviše dužnosti u političkoj stranci, strukovnom udruženju, trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi koja je u poslovnom odnosu sa tijelom u kojem državni ... Članak 36. Državni službenik za vrijeme radnog vremena ne smije poticati ostale državne službenike da se uključe u rad političke stranke. Zabrana donošenja pojedinih odluka Članak 37. Državni službenik ne smije donositi odluke, odnosno sudjelovati u donošenju ...
... pročelnika upravnog tijela je li njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj obavlja najviše dužnosti u političkoj stranci, udruzi, trgovačkom društvu ili drugoj pravnoj osobi koja je u poslovnom odnosu sa upravnim tijelom u kojem službenik ...