zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.02.2022.

Donesen

24.02.2022.

Stupa na snagu

08.03.2022.

1. OPĆE ODREDBE

2. DODJELA OBAVLJANJA JAVNE USLUGE NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA

3. KATEGORIJE KORISNIKA JAVNE USLUGE

4. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA

5. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA

6. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA

7. OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ KALENDARSKU GODINU

8. IZNOS CIJENE OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE S OBRAZLOŽENJEM NAČINA NA KOJI JE ODREĐENA

9. NAČIN PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJE PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

10. NAČIN POJEDINAČNOG KORIŠTENJA JAVNE USLUGE

11. NAČIN KORIŠTENJA ZAJEDNIČKOG SPREMNIKA

12. PRIHVATLJIVI DOKAZ IZVRŠENJA JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA USLUGE

13. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA USLUGA

14. UGOVORNA KAZNA

15. KRITERIJ ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME SE PREUZIMA OBVEZA SUFINANCIRANJA CIJENE JAVNE USLUGE

16. KRITERIJ ZA UMANJENJE CIJENE JAVNE USLUGE

17. KORIŠTENJE JAVNE POVRŠINE ZA PRIKUPLJANJE OTPADA I MJESTA ZA PRIMOPREDAJU OTPADA AKO SU RAZLIČITA OD OBRAČUNSKOG MJESTA

18. KOLIČINA GLOMAZNOG OTPADA KOJI SE PREUZIMA U OKVIRU JAVNE USLUGE

19. PROVEDBA UGOVORA O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE U SLUČAJU NASTUPANJA POSEBNIH OKOLNOSTI (ELEMENTARNE NEPOGODE, KATASTROFE I SL.)

20. LOKACIJE NA KOJIMA ĆE SE OSIGURATI OBAVLJANJE OBRADE GLOMAZNOG OTPADA MOBILNIM UREĐAJEM U OKVIRU JAVNE USLUGE

21. POPIS ADRESA RECIKLAŽNIH DVORIŠTA I NASELJA U KOJIMA JE USPOSTAVLJENO RECIKLAŽNO DVORIŠTE

22. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA

23. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 17.11.2022.

Narodne novine 7/2022, 19/2022, 33/2022

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 7/22, 19/22, 33/22)

Na temelju članka 66. stavka 1. i članka 68. stavka 2. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine 84/21) i članka 41. točke 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst), Gradska skupština Grada Zagreba, na 8. sjednici, 24. veljače 2022., donijela je

ODLUKU

o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zagreba

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se odlukom propisuju:

- dodjela obavljanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: javna usluga);

- kategorije korisnika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada;

- kriteriji obračuna količine miješanog komunalnog otpada;

- standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada;

- najmanju učestalost odvoza otpada;

- obračunska razdoblja u kalendarskoj godini;

- iznos cijene obvezne minimalne javne usluge s obrazloženjem načina na koji je određena;

- odredbe o načinu podnošenja prigovora i postupanju po prigovoru građana na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada;

- odredbe o načinu pojedinačnog korištenja javne usluge;

- odredbe o načinu korištenja zajedničkog spremnika;

- odredbe o prihvatljivom dokazu izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge;

- način određivanja udjela korisnika usluge u slučaju kad su korisnici usluge kućanstva i pravne osobe ili fizičke osobe - obrtnici i koriste zajednički spremnik, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima;

- odredbe o ugovornoj kazni;

- kriterij za određivanje korisnika usluge u čije ime Grad Zagreb preuzima obvezu sufinanciranja cijene javne usluge;

- kriterij za umanjenje cijene javne usluge;

- odredbe o količini glomaznog otpada koji se preuzima u okviru javne usluge;

- odredbe o korištenju javne površine za prikupljanje otpada i mjestima primopredaje otpada ako su različita od obračunskog mjesta;

- odredbe o provedbi ugovora koje se primjenjuju u slučaju nastupanja posebnih okolnosti (elementarnih nepogoda, katastrofa i sl.);

- lokacije na kojima se može osigurati obavljanje obrade glomaznog otpada mobilnim uređajem u okviru javne usluge;

Ova odluka sadrži i opće uvjete ugovora s korisnicima javne usluge.

Pojmovi

Članak 2.

Pojedini pojmovi za potrebe ove odluke imaju sljedeće značenje:

1. ambalažni otpad (otpadna ambalaža) je svaka ambalaža i ambalažni materijal koja je otpad osim ostataka koji nastaju u proizvodnji ambalaže;

2. biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova, hrana i kuhinjski otpad iz kućanstava, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih objekata i slični otpad iz prehrambene industrije;

3. cijena javne usluge je novčani iznos u kunama koji se plaća radi pokrića troškova pružanja javne usluge;

4. Evidencija o preuzetom komunalnom otpadu (u daljnjem tekstu: Evidencija) je evidencija koju u digitalnom obliku vodi davatelj usluge i sadrži podatke o preuzetoj količini otpada od pojedinog korisniku usluge u obračunskom razdoblju;

5. Izjava o načinu korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava) je obrazac kojim se korisnik usluge i davatelj usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima ugovora, koji se obrazac sastoji od dva stupca od kojih je prvi prijedlog davatelja usluge, a drugi očitovanje korisnika usluge;

6. javna površina je površina javne namjene sukladno posebnom propisu koji uređuje prostorno uređenje;

7. javna usluga sakupljanja komunalnog otpada podrazumijeva prikupljanje komunalnog otpada na području pružanja javne usluge putem spremnika od pojedinih korisnika i prijevoz i predaju tog otpada ovlaštenoj osobi za obradu tog otpada;

8. glomazni otpad je otpadni predmet ili tvar koju je zbog zapremnine i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada te je u Katalogu otpada označen ključnim brojem 20 03 07;

9. korisnik javne usluge (u daljnjem tekstu: korisnik usluge) je vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge ili stvarni korisnik nekretnine;

10. miješani komunalni otpad je otpad iz kućanstva i otpad iz drugih izvora koji je po svojstvima i sastavu sličan otpadu iz kućanstava te je u Katalogu otpada označen kao 20 03 01;

11. mjesto primopredaje je lokacija određena Izjavom, na kojoj davatelj javne usluge preuzima otpad od korisnika usluge;

12. nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina za koju se utvrdi da se u razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva;

13. Obavijest o sakupljanju komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Obavijest) je obavijest davatelja javne usluge korisniku usluge o načinu pružanja javne usluge;

14. obračunsko mjesto je adresa nekretnine korisnika javne usluge;

15. obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene javne usluge;

16. obvezna minimalna javna usluga je minimum sredstava koje je potrebno osigurati radi ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu;

17. opasni otpad je otpad koji posjeduje jedno ili više opasnih svojstava;

18. primopredaja otpada je predaja otpada putem spremnika od strane korisnika usluge te preuzimanje tog otpada od strane davatelja javne usluge;

19. reciklabilni komunalni otpad je otpadni papir i karton, otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, uključujući otpadnu ambalažu iz kućanstva koji su komunalni otpad;

20. spremnik je posuda, kanistar, kontejner, bačva, kutija, vreća i drugi odgovarajući spremnik koji sprečava rasipanje, razlijevanje odnosno ispuštanje otpada u okoliš;

21. ugovorna kazna je iznos određen ovom odlukom koji je dužan platiti korisnik usluge u slučaju neispunjenja ili neurednog ispunjenja obveza koje su mu propisane ovom odlukom;

22. Zakon je Zakon o gospodarenju otpadom;

Članak 3.

Radi poticanja visokokvalitetnog recikliranja propisuje se opća obveza odvojenog prikupljanja otpada.

Posjednik otpada dužan je odvojeno od ostalog otpada predati ovlaštenoj osobi:

1. opasni otpad

2. otpadni papir, metal, plastiku, staklo, glomazni otpad te tekstil i obuću

3. ambalažni otpad i

4. otpad koji se smatra posebnom kategorijom otpada.

Proizvođač biootpada dužan je predati biootpad odvojeno od drugog otpada ovlaštenoj osobi ili reciklirati biootpad na mjestu nastanka.

Kad je otpad potrebno oporabiti ili olakšati pripremu za ponovnu uporabu, recikliranje ili drugi postupak oporabe, otpad se mora sakupljati odvojeno te se ne smije miješati s drugim otpadom i tvarima koja imaju drugačija svojstva.

Zabranjeno je miješanje opasnog otpada s drugim vrstama opasnog otpada, s drugim vrstama otpada i s drugim tvarima ili materijalima, pri čemu miješanje uključuje i razrjeđivanje opasnih tvari.

2. DODJELA OBAVLJANJA JAVNE USLUGE NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA

Članak 4.

Na području Grada Zagreba javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada iz kućanstva i drugih izvora, biootpada iz kućanstva, reciklabilnog komunalnog otpada, opasnog komunalnog otpada i glomaznog otpada iz kućanstva na lokaciji obračunskog mjesta korisnika usluge, odnosno mjesta primopredaje te usluga preuzimanja otpada u reciklažnom dvorištu i usluga prijevoza i predaje otpada ovlaštenoj osobi za obradu otpada dodjeljuje se Zagrebačkom holdingu d.o.o. - Podružnica Čistoća (u daljnjem tekstu: davatelj usluge).

3. KATEGORIJE KORISNIKA JAVNE USLUGE

Članak 5.

Korisnici javne usluge ovisno o načinu korištenja nekretnine, trajno ili povremeno, u svrhu stanovanja (vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor) ili u svrhu obavljanja djelatnosti ili druge svrhe, razvrstavaju se u kategoriju:

1. korisnika kućanstvo ili

2. korisnika koji nije kućanstvo (drugi izvori komunalnog otpada).

Korisnik iz stavka 1. točke 2. je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti, što uključuje i iznajmljivače koji kao fizičke osobe pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu sukladno zakonu kojim se uređuje ugostiteljska djelatnost.

Korisnik usluge, koji je fizička osoba je potrošač sukladno zakonskim propisima o zaštiti potrošača.

4. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE MIJEŠANOG KOMUNALNOG OTPADA

Članak 6.

Kriterij obračuna količine miješanog komunalnog otpada koji predaje korisnik javne usluge je volumen spremnika izražen u litrama i broj pražnjenja spremnika u obračunskom razdoblju.

5. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA

Članak 7.

Miješani komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za miješani komunalni otpad, biootpad se prikuplja u spremnicima za biootpad, otpadni papir i karton prikupljaju se u spremnicima za prikupljanje otpadnog papira i kartona.

Reciklabilni komunalni otpad koji se sastoji od otpadne plastične i metalne ambalaže prikuplja se u spremnicima za reciklabilni komunalni otpad, a u slučajevima gdje nisu dodijeljeni spremnici, reciklabilni otpad prikuplja se u propisano označenim vrećama.

Standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog otpada su volumena 120 litara, 240 litara i 1.100 litara.

Standardizirani spremnici za prikupljanje biootpada, otpadnog papira i kartona su volumena 80 litara, 120 litara, 240 litara i 1.100 litara.

Standardizirani spremnici za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada koji se sastoji od otpadne plastične i metalne ambalaže su spremnici volumena od 60 litara, 120 litara i 1.100 litara.

Korisnik usluge u Izjavi odabire volumen standardiziranih spremnika za miješani komunalni otpad na temelju svojih potreba, s tim da se ili složi s prijedlogom davatelja usluge ili da odabire drugi volumen od predloženih u stavku 3. ovoga članka.

Miješani komunalni otpad korisnici usluga prikupljaju u standardiziranim vrećicama za miješani komunalni otpad izrađenima od recikliranog materijala, volumena 10 litara, 20 litara i 40 litara koje korisnici usluga nabavljaju o svom trošku, a prema cijeni određenoj Cjenikom davatelja usluge te koje korisnici usluga odlažu u standardizirane spremnike za miješani komunalni otpad iz stavka 3. ovog članka.

Članak 7. stavak 7. stupa na snagu 1.10.2022.

Članak 8.

Standardizirane spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, biootpada, otpadnog papira i kartona te reciklabilnog komunalnog otpada koji se sastoji od otpadne plastične i metalne ambalaže, korisnicima usluge iz kategorije korisnika kućanstvo, osigurava davatelj usluge te ih predaje njima na korištenje.

Standardizirane spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, korisnicima usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo, osigurava davatelj usluge te ih predaje njima na korištenje.

Davatelj usluge dužan je za korisnike usluge osigurati raspoloživost standardiziranih vrećica za miješani komunalni otpad u trgovinama, kioscima, specijalnim automat boksovima za prodaju vrećica ili ih korisnici usluga mogu kupiti neposredno od davatelja usluge u njegovim poslovnim prostorijama.

Standardizirane vrećice za miješani komunalni otpad iz stavka 3. ovoga članka davatelj usluge dužan je propisano označiti te putem svojih mrežnih stranica, sredstvima javnog priopćavanja i na drugi odgovarajući način obavijestiti korisnike usluga o mjestima i načinima na koji ih mogu nabaviti.

Korisnici usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo dužni su iz miješanog komunalnog otpada izdvojiti biootpad, reciklabilni komunalni otpad (otpadni papir i karton, otpadnu plastiku, otpadni metal i otpadno staklo, uključujući otpadnu ambalažu) i opasni otpad te preuzimanje tog otpada ugovoriti prema posebnom cjeniku s davateljem usluge ili s drugim ovlaštenim sakupljačem navedenog otpada, odnosno isti otpad mogu predavati u reciklažna dvorišta ili mobilna reciklažna dvorišta uz obvezu plaćanja svih troškova gospodarenja tim otpadom.

Spremnici iz stavaka 1. i 2. ovoga članka moraju se nalaziti na lokaciji obračunskog mjesta korisnika usluge u za to predviđenim zaključanim smetlarnicima i podrumima, haustorima, ograđenim dvorištima, tipiziranim boksovima, smješteni unutar katastarske čestice nekretnine ili smješteni na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućuje pristup spremnicima od strane trećih osoba.

Korisnik usluge dužan je sa spremnicima za koje je zadužen postupati tako da ne dovodi do njihova oštećenja ili uništenja te skrbiti da ti spremnici ne budu oštećeni ili uništeni od strane trećih osoba.

Davatelj usluge može korisnicima usluge osigurati uslugu sakupljanja otpada iz podzemnih spremnika raznih volumena u slučajevima gdje za to postoje prostorne i tehničke mogućnosti.

U višestambenim objektima korisnici usluge iz kategorije korisnika kućanstvo svoj biootpad mogu odlagati u spremnike za biootpad putem kompostabilnih vrećica za biootpad volumena 10 litara koje im osigurava davatelj usluge, u rasutom stanju ili pakiran u drugi biorazgradivi materijal (papir i sl.).

Članak 8. stavci 3., 4. i 6. stupaju na snagu 1.10.2022.

Članak 9.

Davatelj usluge dužan je prilagoditi volumen spremnika za prikupljanje miješanog komunalnog otpada na način da spremnik bude primjeren potrebi pojedinog korisnika usluge.

Za korisnike usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo primjereni volumen spremnika za miješani komunalni otpad predložit će davatelj usluge temeljem dosadašnje razine usluge za koju je postojala obveza plaćanja javne usluge te isti prijedlog navesti u Izjavi o načinu korištenja javne usluge.

Novim korisnicima usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo primjereni volumen spremnika za miješani komunalni otpad predložit će davatelj usluge na temelju uvida na terenu, uzimajući pri tome u obzir proizvedene količine miješanog komunalnog otpada u istim ili sličnim subjektima na području pružanja usluge te taj prijedlog navesti u Izjavi o načinu korištenja javne usluge.

Članak 10.

Spremnici kod korisnika usluge moraju imati oznaku s nazivom davatelja javne usluge, oznaku koja je u Evidenciji pridružena korisniku usluge i obračunskom mjestu i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen.

Oznaka na spremniku mora biti čitka i trajna, odnosno otporna na uobičajeno korištenje spremnika te se mora nalaziti na vidljivoj strani spremnika.

Korisnik usluge koji već raspolaže spremnikom dužan je omogućiti davatelju usluge označavanje spremnika.

Članak 11.

Za prikupljanje reciklabilnog komunalnog otpada koji se sastoji od otpadnog stakla, otpadne plastike i metala, otpadnog papira i kartona, korisnicima usluge omogućuje se usluga sakupljanja navedenog otpada i putem standardiziranih spremnika za reciklabilni komunalni otpad na javnoj površini.

Standardizirani spremnici za reciklabilni komunalni otpad su specijalni metalni ili plastični spremnici, i to plavi za otpadni papir i karton, zeleni za otpadno staklo i žuti za otpadnu plastiku i metal.

Korisnicima usluga omogućuje se i usluga sakupljanja otpadnog tekstila putem specijalnih metalnih spremnika za prikupljanje otpadnog tekstila postavljenih na javnoj površini tamo gdje za to postoje prostorne mogućnosti, o čemu odlučuje davatelj usluge.

Spremnici za reciklabilni komunalni otpad u Gradu Zagrebu postavljaju se na javnim površinama sukladno Popisu lokacija za postavljanje spremnika za reciklabilni komunalni otpad (dalje u tekstu: Popis lokacija).

Popis lokacija sadrži popis lokacija za postavljanje spremnika, broj spremnika, volumen i izgled spremnika na javnim površinama.

Popis lokacija objavljuje se na mrežnim stranicama davatelja usluge i Grada Zagreba.

Spremnici za reciklabilni komunalni otpad moraju biti označeni čitkom i trajnom oznakom koja sadrži naziv davatelja usluge, a mora se nalaziti na prednjoj strani spremnika.

Korisnik usluge dužan je sa spremnicima za sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada postavljenim na javnoj površini postupati tako da ne dolazi do njihova oštećenja ili uništenja.

Članak 12.

Davatelj usluge dužan je osigurati uslugu preuzimanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada (opasni komunalni otpad, otpadni papir, drvo, metal, staklo, plastika, tekstil i glomazni otpad) koji je nastao kod korisnika usluge iz kategorije korisnika kućanstvo putem spremnika postavljenih u reciklažnim dvorištima i mobilnim reciklažnim dvorištima.

Način i uvjeti postavljanja reciklažnih dvorišta, mobilnih reciklažnih dvorišta - mobilnih jedinica i posebnih spremnika za reciklabilni komunalni otpad koji se nalaze na javnim površinama, propisat će se Pravilnikom o načinu i uvjetima postavljanja reciklažnih dvorišta, mobilnih reciklažnih dvorišta - mobilnih jedinica i posebnih spremnika za reciklabilni komunalni otpad.

Informacija o lokacijama mobilnih i reciklažnih dvorišta po naseljima te lokacijama spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada postavljenih na javnoj površini objavit će se i redovito ažurirati na mrežnim stranicama Grada Zagreba i davatelja usluge.

Članak 13.

Davatelj usluge će korisniku usluge do kraja prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostavljati Obavijest o sakupljanju komunalnog otpada elektroničkim putem, pisanim putem i objaviti je na svojoj mrežnoj stranici.

Davatelj usluge i Grad Zagreb dužni su na svojim mrežnim stranicama objaviti i ažurno održavati informacije o:

1. lokacijama mobilnih i reciklažnih dvorišta po naseljima i

2. lokacijama spremnika za odvojeno sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada postavljenih na javnoj površini.

6. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA

Članak 14.

Najmanja učestalost odvoza miješanog komunalnog otpada je jedanput u tjedan dana.

Najmanja učestalost odvoza biootpada je jedanput u tjedan dana.

Najmanja učestalost odvoza otpadnog papira i kartona je jedanput u dva tjedna.

Najmanja učestalost odvoza otpadne plastične i metalne ambalaže je jedanput u dva tjedna.

Odvoz glomaznog otpada je dva puta godišnje bez posebne naknade.

Davatelj usluge dužan je od korisnika usluge preuzimati sadržaje spremnika najmanje u rokovima određenim ovim člankom odgovarajućom opremom i vozilima uz evidentiranje preuzimanja sadržaja spremnika kod korisnika usluga, pri čemu je dužan vizualnim pregledom ili na drugi odgovarajući način utvrditi da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada primopredaja kojeg se obavlja, što se mora evidentirati na obračunskom mjestu korisnika usluge.

Plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog otpada, biootpada, reciklabilnog komunalnog otpada, prema područjima sastavni je dio obavijesti o sakupljanju komunalnog otpada.

Davatelj usluge dužan je dostaviti plan iz stavka 7. ovoga članka na sva višestambena obračunska mjesta, a predstavnik suvlasnika ili druga osoba koju su korisnici usluge sporazumno ovlastili dužan je dostavljeni plan postaviti trajno na istaknuto mjesto unutar višestambenog objekta ili na oglasnu ploču, odnosno do zaprimanja nove obavijesti o sakupljanju komunalnog otpada.

7. OBRAČUNSKA RAZDOBLJA KROZ KALENDARSKU GODINU

Članak 15.

Korištenje javne usluge obračunava se za razdoblje od jednog mjeseca.

8. IZNOS CIJENE OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE S OBRAZLOŽENJEM NAČINA NA KOJI JE ODREĐENA

Članak 16.

Cijena obvezne minimalne javne usluge je dio cijene javne usluge koju je korisnik usluge dužan platiti davatelju usluge za obračunsko mjesto.

Ako korisnik usluge trajno ne koristi nekretninu, nije dužan platiti cijenu javne usluge za obračunsko mjesto.

Nekretnina koja se trajno ne koristi je nekretnina za koju se utvrdi da se u razdoblju od najmanje 12 mjeseci ne koristi za stanovanje ili nije pogodna za stanovanje, boravak ili obavljanje djelatnosti, odnosno nije useljiva.

Trajno nekorištenje nekretnine utvrđuje se na temelju očitovanja vlasnika nekretnine, a dokazuje se na temelju podataka očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode ili na drugi odgovarajući način uključujući očevid lokacije.

Iznos cijene obvezne minimalne javne usluge plaća se radi osiguranja ekonomski održivog poslovanja te sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge, a kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu.

Na području pružanja javne usluge primjenjuje se:

1. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika usluge iz kategorije korisnika kućanstvo i

2. jedinstvena cijena obvezne minimalne javne usluge za korisnika usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo.

Ako se na istom obračunskom mjestu isti korisnik može razvrstati i u kategoriju korisnika kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu obvezne minimalne javne usluge obračunatu za korisnika usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo.

Cijena obvezne minimalne javne usluge na području Grada Zagreba za korisnike javne usluge iz kategorije korisnika kućanstvo iznosi 45,00 kuna (s PDV-om).

Cijena obvezne minimalne javne usluge na području Grada Zagreba za korisnike javne usluge iz kategorije koji nije kućanstvo iznosi 90,00 kuna (s PDV-om).

Iznosi cijene obvezne minimalne javne usluge za korisnike javne usluge iz kategorije korisnika kućanstvo i korisnike javne usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo određeni su stavljajući u omjer dosadašnju razinu usluge koju su korisnici javne usluge bili dužni plaćati s troškovima za koje postoji obveza financiranja, a čija je svrha pružanje javne usluge što uključuje sljedeće:

1. troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada

2. troškove prijevoza otpada

3. troškove obrade miješanog komunalnog otpada i biootpada

4. troškove koji su nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području Grada Zagreba za koje je uspostavljeno reciklažno dvorište

5. troškove prijevoza i obrade glomaznog otpada koji se prikuplja u okviru javne usluge i

6. troškove vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom.

9. NAČIN PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJE PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

Članak 17.

Davatelj usluge je dužan omogućiti korisnicima usluge podnošenje pisanog prigovora na ispostavljeni račun za javnu uslugu u svojim poslovnim prostorijama, putem pošte, telefaksom ili elektroničkom poštom.

Davatelj usluge dužan je u poslovnim prostorijama i na ispostavljenom računu vidljivo istaknuti obavijest o načinu podnošenja pisanog prigovora.

Korisnici usluge mogu podnijeti prigovor u roku od 30 (trideset) dana od dana dospijeća računa za pružene usluge.

Davatelj usluge je dužan bez odgađanja pisanim putem potvrditi primitak prigovora.

Davatelj usluge je dužan u pisanom obliku odgovoriti na podneseni prigovor u roku od 15 dana od dana zaprimljenog prigovora.

Nakon primitka odgovora na pisani prigovor korisnik usluge koji nije zadovoljan primljenim odgovorom može podnijeti reklamaciju Povjerenstvu potrošača u kojem se nalaze predstavnici davatelja usluga i udruge potrošača, a koje je dužan osnovati davatelj usluge.

Povjerenstvo iz stavka 6. ovoga članka dužno je pisano odgovoriti korisniku usluge na zaprimljenu reklamaciju u roku od 30 dana od dana zaprimanja reklamacije.

Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora korisnika usluga iz stavka 1. ovoga članka najmanje godinu dana od primitka prigovora.

Korisnik usluge kojem su poduzimanjem ili propuštanjem radnji davatelja usluge povrijeđena njegova prava ili pravni interesi, može izjaviti pisani prigovor Državnom inspektoratu.

Na postupak po prigovoru iz ovoga članka primjenjuju se odredbe posebnog propisa kojim se uređuje zaštita potrošača.

10. NAČIN POJEDINAČNOG KORIŠTENJA JAVNE USLUGE

Članak 18.

Korisnici usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo mogu s davateljem usluge sklopiti ugovor o pojedinačnom korištenju javne usluge kojim se, pored ostaloga, definiraju vrste i broj spremnika, vozila kojima se pruža usluga, dinamika odvoza te cijena za količinu predanog miješanog komunalnog otpada sukladno Cjeniku davatelja usluge za pojedinačno korištenje usluge.

Standardizirani spremnici za miješani komunalni otpad koji su dodijeljeni korisnicima usluge prema cijeni određenoj posebnim cjenikom davatelja usluge u okviru ostvarivanja prava na pojedinačno korištenje javne usluge moraju biti smješteni unutar posebnog dijela nekretnine tog korisnika usluge.

11. NAČIN KORIŠTENJA ZAJEDNIČKOG SPREMNIKA

Članak 19.

U slučaju korištenja zajedničkog spremnika na istom obračunskom mjestu od strane više korisnika javne usluge, svaki korisnik javne usluge koji koristi zajednički spremnik dužan je postupati s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada te se dužan suzdržati od postupanja kojim bi uzrokovao obveze drugim korisnicima zbog zajedničkog korištenja spremnika.

Korisnici usluge koji zajednički koriste spremnik mogu se sporazumjeti o udjelima u korištenju zajedničkog spremnika ovisno o broju osoba koje žive u pojedinom kućanstvu, odnosno u slučaju pravne osobe ili obrtnika, ovisno o broju zaposlenika koji rade u toj pravnoj osobi ili obrtu. Korisnici usluge sporazumom mogu odrediti i drugačiji način određivanja udjela u korištenju zajedničkog spremnika, a sporazum o udjelima primjenjivat će se u slučaju iz članka 23. stavka 4. ove odluke.

Sporazum iz stavka 2. ovoga članka je valjan ako ga je potpisala većina korisnika usluga koji se nalaze na istom obračunskom mjestu.

Korisnici usluge koji zajednički koriste spremnik mogu sporazumom iz stavka 2. ovoga članka među sobom odrediti i ovlastiti osobu koja će bez naknade ili uz sporazumom određenu naknadu skrbiti:

- da se spremnici nalaze u za to predviđenim zaključanim smetlarnicima i podrumima, haustorima, ograđenim dvorištima, tipiziranim boksovima, smješteni unutar katastarske čestice nekretnine ili smješteni na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućuje pristup spremnicima od strane trećih osoba;

- da se primopredaja spremnika obavlja u određeni dan i okvirno vrijeme sukladno rasporedu odvoza otpada iz Obavijesti davatelja usluge, da spremnici i njihov sadržaj budu dostupni davatelju usluge prilikom primopredaje ako se nalaze u zaključanim smetlarnicima, haustorima, ograđenim dvorištima, unutar katastarske čestice nekretnine, tipiziranim boksovima ili je na bilo koji drugi način onemogućen pristup spremnicima i njihovu sadržaju od strane trećih osoba, te da radnici davatelja usluge nakon obavljene primopredaje spremnike vrate na njihovo mjesto;

- da se vizualnim pregledom, ako je to moguće, utvrdi da sadržaj spremnika odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja, da odloženi otpad u spremniku nije sabijen čime bi se onemogućilo gravitacijsko pražnjenje, da u spremnike, a osobito u spremnike za miješani komunalni otpad, nije odložen problematičan, opasni ili otpad životinjskog podrijetla, da oko spremnika ne postoji razbacani otpad, da se poklopci spremnika mogu uredno zatvoriti, da se rukuje spremnicima na način koji ne uzrokuje njihovo oštećenje, a sve kako bi se izbjeglo izricanje ugovorne kazne;

- da osobe koje nemaju pravo korištenja zajedničkog spremnika svoj otpad ne odlažu u isti, da u slučaju ako se utvrdi takvo postupanje od strane pojedinih osoba, podnose prijave davatelju usluge, te da prijavljuju svako nepropisno korištenje spremnika od strane bilo kojeg korisnika usluge koji zajednički koriste spremnik;

- da davatelju usluge bude vraćena popunjena izjava o načinu korištenja javne usluge, da davatelj usluge bude pravovremeno obaviješten o svakoj promjeni podataka iz Izjave,

- da budu u komunikaciji s davateljem usluge vezano za sva pitanja koja se tiču sakupljanja komunalnog otpada, posebno što se tiče edukacije i uputa davatelja usluge vezano za pravilno odvajanje i postupanje s otpadom te da o navedenome izvijeste druge korisnike usluga koji zajednički koriste spremnik isticanjem pisanih obavijesti i uputa u zajedničkim prostorijama da bi se korisnici usluga koji zajednički koriste spremnik mogli sporazumjeti o svim drugim pitanjima za koja smatraju da su bitna za pravilno korištenje zajedničkog spremnika.

Korisnici usluge koji zajednički koriste spremnike mogu sporazumom odrediti raspored prema kojemu će obavljati sve ili neke poslove iz stavka 4. ovoga članka.

Pisani sporazum iz stavka 2. ovoga članka korisnici su dužni dostaviti davatelju usluge uz izjavu o korištenju javne usluge za isto obračunsko mjesto, pri čemu je dovoljno da se davatelju usluge uz sporazum dostavi samo jedna izjava o korištenju javne usluge koja se odnosi na isto obračunsko mjesto.

12. PRIHVATLJIVI DOKAZ IZVRŠENJA JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA USLUGE

Članak 20.

Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada je digitalna evidencija davatelja javne usluge kojom se evidentiraju očitanja RFID čipa ili barkoda koji se nalazi na spremniku korisnika javne usluge kod preuzimanja istog na obračunskom mjestu korisnika javne usluge, odnosno mjestu primopredaje pri čemu davatelj usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba, već je svaki korisnik usluge dužan osigurati da njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe.

Prihvatljivim dokazom izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge smatra se izvadak iz evidencije o preuzetom komunalnom otpadu koji sadrži vrijeme očitanja, identifikacijsku oznaku spremnika korisnika javne usluge i volumen spremnika koji se na zahtjev pojedinog korisnika usluge dostavlja tom korisniku elektroničkim putem, kada je to korisniku usluge prihvatljivo, ili na drugi način.

13. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA USLUGA

Članak 21.

Kada korisnici javne usluge iz kategorije korisnika kućanstvo koriste zajednički spremnik za miješani komunalni otpad, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, kriterij za određivanje udjela po korisniku usluge je omjer broja fizičkih osoba u kućanstvu korisnika usluge i ukupnog broja korisnika usluga na obračunskom mjestu, pri čemu broj fizičkih osoba u jednom kućanstvu za obračun iznosi jedan do trenutka dok se ne postigne sporazum korisnika o njihovim udjelima, a što će se primjenjivati u slučaju iz članka 23. stavka 4. ove odluke.

Članak 22.

Kada korisnici javne usluge iz kategorije korisnika kućanstvo i korisnici javne usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo koriste zajednički spremnik za miješani komunalni otpad, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima u slučaju iz članka 23. stavka 4. ove odluke, za korisnike usluge iz kategorije korisnika kućanstvo udjeli će se odrediti sukladno članku 21. ove odluke, a za korisnike usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo davatelj usluge će predložiti udjele u korištenju zajedničkog spremnika na temelju dosadašnje razine usluge za koju je postojala obveza plaćanja javne usluge te taj prijedlog navesti u Izjavi o načinu korištenja javne usluge.

14. UGOVORNA KAZNA

Članak 23.

Korisnik usluge koji ne ispunjava svoje obveze ili ih neuredno ispuni dužan je platiti ugovornu kaznu u iznosu koji je razmjeran troškovima uklanjanja posljedica ovim člankom opisanog postupanja, a najviše u iznosu od 500,00 kuna za korisnike usluge iz kategorije korisnika kućanstvo, odnosno najviše u iznosu od 1000,00 kuna za korisnike usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo, za sljedeće postupke:

- ako ne koristi javnu uslugu na području na kojem se nalazi nekretnina i ne predaje proizvedeni komunalni otpad davatelju usluge iz članka 4. ove odluke putem zaduženog spremnika,

- ako ne omogući davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada kada to mjesto nije na javnoj površini,

- ako na svom obračunskom mjestu postupa s otpadom na način kojim se dovodi u opasnost ljudsko zdravlje, dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,

- ako ne postupa s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu sukladno ovoj odluci, osobito ako korisnik usluge ne odlaže svoj miješani komunalni otpad u standardizirane vrećice za miješani komunalni otpad, ako rukuje spremnikom na način koji za posljedicu ima oštećenje spremnika, zatim ako u spremnik sabija otpad zbog čega nije moguće gravitacijsko pražnjenje otpada, u spremnik odlaže veće količine otpada zbog čega se poklopac spremnika ne može zatvoriti, ako spremnike ne drži u za to predviđenim zaključanim smetlarnicima i podrumima, haustorima, ograđenim dvorištima, unutar katastarske čestice nekretnine, tipiziranim boksovima gdje za to postoji mogućnost ili smještene na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućuje pristup spremnicima od strane trećih osoba, ako nakon obavljene primopredaje spremnike ne vrati na njihovo mjesto te ako se bez odobrenja davatelja usluge spremnici nalaze na javnoj površini,

- ako ne predaje opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište, odnosno ne postupa s njim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, a osobito ako odlaže otpad životinjskog podrijetla, problematični ili opasni otpad u spremnike za miješani komunalni otpad, biootpad ili druge spremnike namijenjene reciklabilnom otpadu,

- ako ne predaje odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad, a osobito ako odlaže miješani komunalni otpad u spremnike za reciklabilni otpad ili u spremnike za biootpad, odnosno ako nije razvrstao reciklabilni komunalni otpad u spremnike sukladno njihovoj namjeni, te ako korisnik usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo odlaže svoj proizvodni otpad u spremnike dodijeljene korisnicima usluge iz kategorije korisnika kućanstvo,

- ako ne dostavi davatelju usluge ispunjenu Izjavu, ako u Izjavi navede netočne podatke, a osobito ako korisnik usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo u Izjavi navede da pripada kategoriji korisnika usluge kućanstvo, te ako u Izjavi navede da nekretninu trajno ne koristi.

Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima se utvrđuje postupanje korisnika usluge protivno ugovoru o korištenju javne usluge prema ovom članku te činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne, davatelj usluge ovlašten je i dužan postupati po prijavi komunalnih redara, razmotriti i ispitati prijave korisnika usluga i građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih zaposlenika i trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili videosnimanje obračunskog mjesta korisnika usluge i koristiti takvu fotodokumentaciju, koristiti podatke iz izjave o načinu korištenja javne usluge, evidencije o preuzetom komunalnom otpadu, podatke očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije ili plina ili pitke vode, podatke iz svojih poslovnih knjiga i drugih evidencija, cjenika ovlaštenih proizvođača opreme i uređaja, stručne, obrazložene i ovjerene procjene nastalih troškova zbog pojedinog postupanja, trajanje pojedinog postupanja te sve druge dokaze s pomoću kojih se i u vezi s drugim dokazima nedvojbeno može utvrditi postupanje korisnika usluge prema ovom članku, odnosno koji mogu poslužiti za obračun ugovorne kazne.

Ako se utvrdi da je korisnik usluge počinio više radnji za koje je prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.

Kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, nastalu obvezu plaćanja ugovorne kazne u slučaju kad se ne utvrdi odgovornost pojedinog korisnika snose svi korisnici usluge koji koriste zajednički spremnik sukladno udjelima u korištenju spremnika.

Iznos određene ugovorne kazne iskazuje se na zasebnoj stavci na računu za javnu usluge.

Na pitanja ugovorne kazne koja nisu uređena Zakonom primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.

Nadzor nad provedbom ove odluke u dijelu postupanja za koja je propisana ugovorna kazna obavlja davatelj usluge. Za sankcioniranje prekršaja odlaganja otpada na javnoj površini ili onečišćenja javnih površina nepravilnim postupanjem s otpadom nadležno je komunalno redarstvo Grada Zagreba.

Članak 23. stupa na snagu 1.10.2022.

15. KRITERIJ ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME SE PREUZIMA OBVEZA SUFINANCIRANJA CIJENE JAVNE USLUGE

Članak 24.

Grad Zagreb preuzima obvezu plaćanja javne usluge u visini cijene obvezne minimalne javne usluge za korisnike usluge iz kategorije kućanstvo kojima je priznato pravo na naknadu za troškove stanovanja sukladno odluci Grada Zagreba kojom je uređena socijalna skrb, a razliku do ukupne cijene javne usluge podmiruje Korisnik usluge.

Grad Zagreb vodi evidenciju korisnika usluge u čije ime je preuzeo obvezu plaćanja cijene obvezne minimalne javne usluge.

Evidencija iz stavka 2. ovoga članka sadrži podatke o korisniku usluge u čije je ime Grad Zagreb preuzeo obvezu plaćanja cijene obvezne minimalne javne usluge, obračunskom mjestu, obračunskom razdoblju i iznos koji je Grad Zagreb platio davatelju usluge.

16. KRITERIJ ZA UMANJENJE CIJENE JAVNE USLUGE

Članak 25.

Kriteriji za umanjenje cijene javne usluge moraju poticati korisnika usluge da odvojeno predaje biootpad, reciklabilni komunalni otpad, glomazni otpad i opasni komunalni otpad od miješanog komunalnog otpada te da, kad je to primjenjivo, kompostira biootpad.

Davatelj usluge odobrava popust za količinu predanog miješanog komunalnog otpada u sljedećim slučajevima:

- ako koriste usluge reciklažnog dvorišta, odnosno mobilnog reciklažnog dvorišta;

- ako kompostiraju svoj biootpad;

- ako koriste pelene za djecu;

- ako koriste pomagala za probavni sustav i stoma pomagala, pomagala za urogenitalni sustav i obloge za rane za kronične bolesnike, a koje će Davatelj usluge odrediti cjenikom;

- ako korisnik usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo s davateljem usluge ugovori sakupljanje biootpada i reciklabilnog komunalnog otpada.

Popuste i uvjete iz stavka 2. ovoga članka odredit će Cjenikom davatelj usluge.

17. KORIŠTENJE JAVNE POVRŠINE ZA PRIKUPLJANJE OTPADA I MJESTA ZA PRIMOPREDAJU OTPADA AKO SU RAZLIČITA OD OBRAČUNSKOG MJESTA

Članak 26.

Sakupljanje komunalnog otpada na obračunskom mjestu korisnika usluge obavlja se u standardiziranim spremnicima koje je korisnik dužan smjestiti na način propisan člankom 8. stavkom 6. ove odluke.

Primopredaja otpada obavlja se na javnoj površini, na obračunskom mjestu korisnika usluge, na način da sukladno obavijesti o prikupljanju komunalnog otpada, u dane odvoza određene vrste otpada, korisnik usluge radniku davatelja usluge učini dostupnim i vidljivim spremnik namijenjen odlaganju te vrste otpada.

U slučaju kada spremnike nije moguće smjestiti ni unutar katastarske čestice nekretnine korisnika usluge, korisnik usluge, odnosno u slučaju višestambenih objekata, predstavnik suvlasnika ili druga osoba koju korisnici usluge sporazumom ovlaste, dužna je podnijeti pisani zahtjev davatelju usluge za davanje mišljenja o potrebi smještaja spremnika na javnoj površini.

Povodom zahtjeva iz stavka 3. ovoga članka, davatelj usluge će preko svojih djelatnika zajedno s korisnikom usluge, odnosno predstavnikom suvlasnika ili osobom koju su korisnici usluge koji zajednički koriste spremnik ovlastili, pregledati lokaciju obračunskog mjesta radi utvrđivanja mogućnosti smještaja dodijeljenih spremnika korisniku usluge unutar nekretnine korisnika usluge.

Ako se prilikom pregleda iz stavka 4. ovoga članka utvrdi da ne postoji mogućnost smještaja dodijeljenih spremnika unutar nekretnine korisnika usluge, davatelj usluge će u suradnji s gradskim upravnim tijelom nadležnim za korištenje javnih površina i s vijećima gradskih četvrti, odnosno mjesnim odborima, dati mišljenje korisniku usluge o potrebi smještaja spremnika na javnu površinu koja se nalazi na najmanjoj udaljenosti od obračunskog mjesta korisnika usluge, o trošku vlasnika višestambene zgrade.

Grad Zagreb će pravilnikom propisati način postavljanja i naknadu za postavljanje spremnika na javnu površinu.

Davatelj usluge dužan je voditi popis lokacija spremnika za koje je dano odobrenje korisnicima usluga da ih mogu postaviti na javnoj površini.

Spremnike koji se nalaze na javnoj površini, a za koje se utvrdi da nije dano odobrenje sukladno ovome članku, uklonit će davatelj usluge uz izricanje ugovorne kazne sukladno članku 23. ove odluke.

18. KOLIČINA GLOMAZNOG OTPADA KOJI SE PREUZIMA U OKVIRU JAVNE USLUGE

Članak 27.

Davatelj usluge dužan je na zahtjev korisnika usluge iz kategorije korisnika kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada u najvećoj količini od 2 m3 na obračunskom mjestu korisnika usluge u što kraćem roku koji zajednički određuju korisnik usluge i davatelj usluge, ako se glomazni otpad preuzima u okviru javne usluge bez naknade dva puta u kalendarskoj godini.

Davatelj usluge je dužan na zahtjev korisnika usluge iz kategorije korisnika kućanstvo osigurati preuzimanje glomaznog otpada i više od dva puta u kalendarskoj godini od korisnika usluge na obračunskom mjestu, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza i obrade tog otpada, sukladno cjeniku koji je davatelj usluge dužan objaviti na svojim mrežnim stranicama.

19. PROVEDBA UGOVORA O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE U SLUČAJU NASTUPANJA POSEBNIH OKOLNOSTI (ELEMENTARNE NEPOGODE, KATASTROFE I SL.)

Članak 28.

U slučaju nastupanja posebnih okolnosti (elementarne nepogode, katastrofe i sl.) gradonačelnik će posebnom odlukom urediti način provedbe ugovora o korištenju javne usluge kojom će se, ovisno o nastalim posebnim okolnostima, utvrditi prioriteti, vremenski okvir te opseg pružanja javne usluge, a sukladno kojoj je dužan postupati davatelj usluge za vrijeme dok je navedena odluka na snazi.

20. LOKACIJE NA KOJIMA ĆE SE OSIGURATI OBAVLJANJE OBRADE GLOMAZNOG OTPADA MOBILNIM UREĐAJEM U OKVIRU JAVNE USLUGE

Članak 29.

Popis lokacija u Gradu Zagrebu na kojima se može obrađivati glomazni otpad mobilnim uređajem u okviru javne usluge sadržani su u Prilogu I. ove odluke.

21. POPIS ADRESA RECIKLAŽNIH DVORIŠTA I NASELJA U KOJIMA JE USPOSTAVLJENO RECIKLAŽNO DVORIŠTE

Članak 30.

Popis adresa reciklažnih dvorišta i mobilnih reciklažnih dvorišta sadržan je u Prilogu II. ove odluke.

22. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA

Članak 31.

Opći uvjeti ugovora s korisnicima sadržani su u Prilogu III. ove odluke.

23. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 32.

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu (Službeni glasnik Grada Zagreba 2/18 i 24/19).

Članak 33.

Prilikom projektiranja novih višestambenih objekata preporučuje se projektirati odvojeni prostor za spremnike za odvojeno prikupljanje otpada, odnosno platoe na katastarskoj čestici objekta na kojima se mogu izgraditi tipizirani boksovi za smještaj spremnika.

Članak 34.

Prilozi I., II. i III. sastavni su dio ove odluke.

Članak 35.

Pravilnik iz članka 26. stavka 6. donijet će se do 1. srpnja 2022.

Članak 36.

Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba, osim članka 7. stavka 7., članka 8. stavaka 3., 4. i 6. i članka 23. koji stupaju na snagu 1. listopada 2022.

KLASA: 024-01/22-03/92

URBROJ: 251-16-03-22-4

Zagreb, 24. veljače 2022.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

PRILOG I.

POPIS LOKACIJA ZA OBRAĐIVANJE GLOMAZNOG OTPADA MOBILNIM UREĐAJEM

- Sajmišna cesta 12, k.č. 394/1 k.o. Jakuševec

- Tišinska ulica 71, k.č. 74/17 k.o. Jakuševec

- dio k.č.br. 135/8 k.o. Žitnjak (prostor DIOKI)

- Prigornica 2, k.č. 473/17, 473/68, sve k.o. Podsused, k.č. 4746/2 k.o. Gornji Stenjevec

PRILOG II.

POPIS ADRESA RECIKLAŽNIH DVORIŠTA

Adrese reciklažnih dvorišta:

- RD DUBRAVA, Osječka br. 25

- RD JAKUŠEVEC, Sajmišna cesta bb

- RD KAJZERICA, Ulica Žarka Dolinara br. 5

- RD KLARA, Sisačka cesta br. 10

- RD PRILESJE, Prilesje 1c

- RD SESVETE, Jelkovečka bb

- RD SESVETE - JELKOVEC, Ulica Borisa Ulricha 5

- RD ŠPANSKO, Ulica Dobriše Cesarića 2a

- RD TREŠNJEVKA - SJEVER, Zagorska br. 3

- RD ŽITNJAK, Čulinečka cesta 275

Adrese mobilnih reciklažnih dvorišta:

- MRD BREZOVICA, Prigradska ulica III. odvojak

- MRD BREZOVICA, Donjodragonoška cesta, iza kućnog broja 8C

- MRD GORNJA DUBRAVA, Ulica Klin

- MRD GORNJI GRAD - MEDVEŠČAK, raskrižje ulica Horvatovac i Ružičnjak

- MRD PODSLJEME, Bidrovečka cesta kod kućnog broja 68

- MRD PODSLJEME, Prilaz Kraljičinom zdencu kod kućnog broja 4

- MRD PODSUSED - VRAPČE, Ulica Prigornica 2

- MRD PODSUSED - VRAPČE, Ulica Vučak, preko puta kućnog broja 16 a

- MRD TREŠNJEVKA - JUG, Ulica Marice Barić 6

- MRD TRNJE, Ulica Frana Folnegovića, preko puta kućnog broja 10

PRILOG III.

OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA USLUGA

Korisnik usluge koristi, a davatelj usluge pruža javnu uslugu sakupljanja komunalnog otpada.

Korisnik usluge je dužan:

1. koristiti javnu uslugu na području na kojem se nalazi nekretnina korisnika usluge na način da proizvedeni komunalni otpad predaje putem zaduženog spremnika

2. omogućiti davatelju usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje otpada kad to mjesto nije na javnoj površini

3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge na način koji ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje i ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada

4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu korisnika usluge te kad više korisnika koristi zajednički spremnik zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika

5. platiti davatelju usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem je nekretnina koja se trajno ne koristi

6. predati opasni komunalni otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište odnosno postupiti s njim u skladu s propisom kojim se uređuje gospodarenje posebnom kategorijom otpada, osim korisnika usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo

7. predati odvojeno miješani komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, opasni komunalni otpad i glomazni otpad

8. predati odvojeno biootpad ili kompostirati biootpad na mjestu nastanka

9. dostaviti davatelju usluge ispunjenu Izjavu o načinu korištenja javne usluge

10. omogućiti davatelju javne usluge označivanje spremnika odgovarajućim natpisom i oznakom.

Davatelj usluge je dužan:

1. gospodariti odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno redu prvenstva gospodarenja otpadom i način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili otpadom koji ima drukčija svojstva

2. pružati javnu uslugu u skladu sa Zakonom i Odlukom

3. snositi sve troškove gospodarenja prikupljenim otpadom, osim troškova postupanja s reciklabilnim komunalnim otpadom koji se sastoji pretežito od otpadne ambalaže

4. osigurati korisniku usluge spremnike za primopredaju komunalnog otpada

5. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge, i to odvojeno miješani komunalni otpad, biootpad, reciklabilni komunalni otpad i glomazni otpad

6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada čija se primopredaja obavlja

7. osigurati uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge neovisno o broju korisnika usluge koji koriste zajednički spremnik

8. predati sakupljeni reciklabilni komunalni otpad osobi koju odredi Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost

9. voditi evidencije propisane člankom 82. Zakona

10. na spremniku održavati natpis s nazivom davatelja usluge, oznaku koja je u Evidenciji o preuzetom komunalnom otpadu pridružena korisniku usluge i obračunskom mjestu i naziv vrste otpada za koju je spremnik namijenjen

11. osigurati sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge

12. predati miješani komunalni otpad sukladno Planu gospodarenja otpadom Republike Hrvatske

13. obračunati cijenu javne usluge na način propisan ovim zakonom, odlukom i Cjenikom iz članka 77. Zakona

14. na računu za javnu uslugu navesti sve elemente na temelju kojih je izvršio obračun cijene javne usluge, uključivo i porez na dodanu vrijednost određen sukladno posebnom propisu kojim se uređuje porez na dodanu vrijednost.

Davatelj usluge će osigurati korisniku usluge iz kategorije korisnika kućanstvo standardizirane spremnike volumena 120, 240 ili 1.100 litara za miješani komunalni otpad određene tako da budu primjereni potrebi pojedinog korisnika te standardizirane spremnike za biootpad, otpadni papir i karton volumena 80, 120, 240 ili 1.100 litara, odnosno spremnike volumena od 60, 120 i 1.100 litara za sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada koji se sastoji od otpadne plastične i metalne ambalaže, te za korisnike usluge u višestambenim objektima biorazgradive vrećice volumena 10 litara.

Davatelj usluge će osigurati korisniku usluge iz kategorije korisnika koji nije kućanstvo standardizirane spremnike za miješani komunalni otpad, volumena 120 litara, 240 litara i 1.100 litara, određene tako da budu primjereni potrebi pojedinog korisnika.

Davatelj usluge će za korisnike usluge osigurati raspoloživost standardiziranih vrećica za miješani komunalni otpad volumena 10 litara, 20 litara i 40 litara u trgovinama, kioscima, specijalnim automat-boksovima za prodaju vrećica ili ih korisnici usluga mogu kupiti neposredno od davatelja usluge u njegovim poslovnim prostorijama, prema cijeni određenoj Cjenikom davatelja usluge.

Davatelj usluge će dostaviti korisniku usluge izjavu o načinu korištenja javne usluge, na temelju koje se korisnik usluge i davatelj usluge usuglašavaju o bitnim sastojcima ugovora.

Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva primjerka izjave s potpisom korisnika usluge u pisanom obliku ili elektroničkim putem u roku od 15 dana od dana zaprimanja.

Novi korisnik usluge dužan je u roku od 30 dana od početka korištenja nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine ili prava korištenja nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine (kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika), o korištenju pisanim putem obavijestiti davatelja usluge, a davatelj usluge je dužan u daljnjem roku od 15 dana dostaviti izjavu o načinu korištenja javne usluge.

Davatelj javne usluge je dužan po zaprimanju izjave korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak izjave u roku od 15 dana od zaprimanja.

Davatelj usluge je dužan primijeniti podatak iz izjave koji je naveo korisnik usluge (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u skladu sa Zakonom i Odlukom.

Davatelj usluge primjenjuje podatak iz izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog davatelja javne usluge) u sljedećem slučaju:

1. kad se korisnik usluge ne očituje o podacima u ostavljenom roku

2. kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a među korisnicima usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika tako da zbroj svih udjela čini jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio davatelj javne usluge.

O svakoj promjeni podataka iz Izjave korisnik usluge dužan je obavijestiti davatelja usluge u roku od 15 dana od dana kada je nastupila promjena, kao i o svakoj drugoj namjeravanoj promjeni podataka iz Izjave u roku od 15 dana prije dana od kojeg će se primjenjivati namjeravana promjena.

Ugovor o korištenju javne usluge (dalje u tekstu: Ugovor) smatra se sklopljenim:

1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge Izjavu ili

2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada, u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi davatelju javne usluge Izjavu.

Bitne sastojke ugovora čine odluka, Izjava i izvadak iz Cjenika javne usluge.

Ugovor se sklapa za svako obračunsko mjesto.

Cijena javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada određena je Cjenikom davatelja usluge za koji je dobivena suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba.

Obračun za izvršene usluge obavlja se jednom mjesečno kad nastaje obveza plaćanja. Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja. Kao dan namirenja računa smatra se dan kada je novac odobren na žiroračun davatelja usluge. Za nepodmirene račune u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja te za obveze podmirene nakon dospijeća obveze plaćanja, zaračunat će se zakonske zatezne kamate propisane Zakonom o obveznim odnosima.

U slučaju izmjene cijena usluga, davatelj usluge će o tome obavijestiti korisnika usluge putem svojih mrežnih stranica.

Nove cijene obračunavat će se s danom dobivanja suglasnosti gradonačelnika na izmjene Cjenika.

Ugovor prestaje smrću fizičke osobe, prestankom pravne osobe i fizičke osobe - obrtnika, raskidom ugovora ili nastupom drugih okolnosti za prestanak ugovora.

U slučaju smrti fizičke osobe, prestanka pravne osobe i fizičke osobe - obrtnika, pravni sljednik koji je u posjedu nekretnine ili posebnog dijela nekretnine dužan je u roku od 30 dana od dana smrti fizičke osobe ili prestanka pravne osobe obavijestiti o tome davatelja usluge. Davatelj usluge može privremeno nastaviti pružanje javne usluge osobi koja je u posjedu korištenja nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine ili prava korištenja nekretnine do saznanja za novog vlasnika, uz uvjet urednog podmirivanja svih novčanih obveza.

Korisnik usluge koji prestane trajno koristiti nekretninu može pisanim putem podnijeti zahtjev davatelju usluge za raskid ugovora uz otkazni rok od 15 dana.

Korisniku usluge koji ne plati dospjelu novčanu obvezu za pruženu uslugu, davatelj usluge će dostaviti pisanu opomenu. Ako korisnik usluge ne podmiri dospjelu novčanu obvezu za pruženu javnu uslugu niti u roku iz opomene, davatelj usluge će pokrenuti postupak prisilne naplate.

Davatelj usluge dužan je korisniku usluge do 31. prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostaviti Obavijest o sakupljanju komunalnog otpada elektroničkim putem, pisanim putem ili na drugi korisniku usluge prihvatljiv način.

Radnik davatelja usluge dužan je prigodom prikupljanja i odvoza komunalnog otpada paziti da se spremnici ne oštećuju i da se otpad ne rasipa. Radnik davatelja usluge prilikom skupljanja i odvoza komunalnog otpada dužan je spremnike za otpad vratiti na njihovo mjesto i zatvoriti poklopac na spremniku. Svako onečišćenje ili oštećenje prouzrokovano odvozom komunalnog otpada radnici davatelja usluge dužni su odmah ukloniti te otpad oko spremnika pokupiti i pomesti.

Korisnik usluge dužan je komunalni otpad odlagati u standardizirane spremnike, odnosno vreće. Korisnik usluge dužan je postupati s otpadom tako da se onemogući ispadanje otpada i širenje neugodnih mirisa iz spremnika, odnosno vreća te ne prlja prostor oko spremnika. Korisnici usluge ne smiju u spremnike, odnosno vreće za komunalni otpad odlagati žeravicu, vrući pepeo, tekućinu, ulje, boje, kiseline i drugi opasni otpad te uginule životinje.

Korisnik usluge dužan je spremnike, odnosno vreće za miješani komunalni otpad odložiti na za to određeno mjesto, odnosno učiniti dostupnim davatelju usluge, prema rasporedu koji će odrediti davatelj usluge.

Zabranjeno je onemogućivati pristup vozilu za otpad do mjesta na kojem se nalaze spremnici za otpad, odnosno vreće.

Davatelj usluge je dužan prati spremnike za komunalni otpad i biootpad, kojima se služe korisnici u višestambenim objektima dva puta godišnje, dezinficirati ih i deratizirati te održavati ih ispravnima.

Korisnik usluge iz kategorije korisnika kućanstvo dužan je glomazni otpad odložiti najranije dan uoči odvoza glomaznog otpada. Korisnik usluge iz kategorije korisnika kućanstvo dužan je prilikom iznošenja glomaznog otpada na za to određeno mjesto odvajati otpadne gume, električni i elektronički otpad te otpadni metal od ostaloga glomaznog otpada. Korisnik usluge dužan je s glomaznim otpadom postupati tako da ga ne odlaže u spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena, da s glomaznim komunalnim otpadom ne odlaže bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugoga problematičnog otpada.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija