zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu

Pročišćeni tekst vrijedi od 25.12.2019. do 07.03.2022.

Narodne novine 2/2018, 24/2019

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Odluka o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zagreba ( 7/22) na snazi od 8.3.2022. u članku 32. propisuje:

"Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu (Službeni glasnik Grada Zagreba 2/18 i 24/19)."

PREAMBULA

Odluka o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 2/18, 24/19)

Na temelju članka 30. stavka 7. Zakona o održivom gospodarenju otpadom (Narodne novine 94/13 i 73/17) i članka 41. točke 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16), Gradska skupština Grada Zagreba, na 8. sjednici, 30. siječnja 2018., donijela je

ODLUKU

o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se odlukom propisuje:

- način pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada (dalje u tekstu: javne usluge) i usluga povezanih s javnom uslugom,

- područje pružanja javne usluge i kategorije korisnika javne usluge,

- kriterije obračuna količine otpada,

- obračunska razdoblja kroz kalendarsku godinu,

- standardne veličine i druga bitna svojstva spremnika za sakupljanje otpada,

- najmanja učestalost odvoza otpada prema područjima,

cijena javne usluge, način izračuna i određivanja cijene te iznos obvezne minimalne javne usluge za korisnike javne usluge;

- način određivanja udjela korisnika javne usluge,

- način provedbe ugovora o korištenju javne usluge u slučaju nastupa posebnih okolnosti (elementarnih nepogoda, katastrofa i sl.),

- način podnošenja prigovora i postupanje po prigovoru građana,

- uvjeti za pojedinačno korištenje javne usluge, prihvatljivi dokazi obavljanja javne usluge za pojedinog korisnika usluge,

- ugovorna kazna,

- kriterij za određivanje korisnika usluge u čije ime Grad Zagreb preuzima obvezu plaćanja cijene za javnu uslugu.

Ova odluka sadrži i popis adresa reciklažnih dvorišta i naselja na kojima je uspostavljeno reciklažno dvorište i opće uvjete ugovora s korisnicima te popis potkategorija korisnika koji nisu kućanstva prema djelatnostima.

Definicije

Članak 2.

Pojedini pojmovi za potrebe ove odluke imaju sljedeće značenje:

1. biorazgradivi komunalni otpad u okviru javne usluge je biootpad i otpadni papir i karton;

2. biootpad je biološki razgradiv otpad iz vrtova i parkova, hrana i kuhinjski otpad iz kućanstava, restorana, ugostiteljskih i maloprodajnih objekata i slični otpad iz proizvodnje prehrambenih proizvoda;

3. cijena javne usluge je novčani iznos u kunama za pruženu javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada;

4. evidencija o preuzetom komunalnom otpadu (u daljnjem tekstu: Evidencija) je evidencija koju vodi davatelj usluge i sadrži podatke o korisniku usluge, korištenju javne usluge za obračunsko mjesto, korištenju reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta i korištenju usluge preuzimanja glomaznog otpada;

5. izjava o načinu korištenja javne usluge (u daljnjem tekstu: Izjava) je izjava na obrascu koju korisnik usluge ispunjava i dostavlja davatelju usluge;

6. javna površina je površina javne namjene sukladno posebnom propisu koji uređuje prostorno uređenje;

7. javna usluga je javna usluga prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada;

8. korisnik usluge je vlasnik nekretnine, odnosno vlasnik posebnog dijela nekretnine i korisnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine kada je vlasnik nekretnine, odnosno posebnog dijela nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika i o tome obavijestio davatelja usluge. Više korisnika mogu na zahtjev, sukladno međusobnom sporazumu, zajednički nastupati prema davatelju usluge;

9. korištenje javne usluge je predaja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada davatelju usluge;

10. krupni (glomazni) komunalni otpad je predmet ili tvar koju je zbog zapremine i/ili mase neprikladno prikupljati u sklopu usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i određen je ministrovim naputkom;

11. mjesto primopredaje je lokacija spremnika kod korisnika usluge;

12. obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada (u daljnjem tekstu: Obavijest) je obavijest davatelja javne usluge korisniku usluge o načinu korištenja javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom;

13. obračunsko mjesto je adresa nekretnine;

14. obračunsko razdoblje je razdoblje na koje se odnosi obračun iznosa cijene javne usluge;

15. obvezna minimalna javna usluga je dio javne usluge koju je potrebno osigurati kako bi sustav sakupljanja komunalnog otpada mogao ispuniti svoju svrhu poštujući pritom obvezu o osiguranju primjene načela "onečišćivač plaća", ekonomski održivo poslovanje te sigurnost, redovitost i kvalitetu pružanja javne usluge;

16. otpadna metalna ambalaža je proizvod, izrađen od metala, koji se koristi za držanje, zaštitu, rukovanje, isporuku i predstavljanje robe, od sirovina do gotovih proizvoda, od proizvođača do potrošača.

17. primopredaja otpada je predaja otpada od strane korisnika usluge te preuzimanje tog otpada od strane davatelja javne usluge;

18. reciklabilni komunalni otpad čine otpadna plastika, otpadni metal i otpadno staklo, a kad je to prikladno i druge vrste otpada koje su namijenjene recikliranju (npr. otpadni tekstil, otpadno drvo i sl.);

19. ugovorna kazna je iznos određen ovom odlukom koji je dužan platiti korisnik usluge u slučaju kad je postupio protivno ugovoru;

20. usluga povezana s javnom uslugom je odvojeno sakupljanje komunalnog otpada putem reciklažnog dvorišta, mobilnog reciklažnog dvorišta, spremnika na javnim površinama i kod korisnika usluge te odvojeno prikupljanje krupnog (glomaznog) komunalnog otpada;

21. Uredba je Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom;

22. Zakon je Zakon o održivom gospodarenju otpadom.

2. DAVATELJ JAVNE USLUGE I PODRUČJE PRUŽANJA JAVNE USLUGE

Članak 3.

Na području Grada Zagreba javnu uslugu i usluge povezane s javnom uslugom pruža Zagrebački holding d.o.o. - Podružnica Čistoća (u daljnjem tekstu: davatelj usluge).

2.a KATEGORIJE KORISNIKA JAVNE USLUGE I POPIS POTKATEGORIJA KORISNIKA KOJI NISU KUĆANSTVA PREMA DJELATNOSTIMA

Članak 3.a

Korisnici javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada iz članka 30. stavka 5. Zakona razvrstavaju se u kategorije:

- korisnika kućanstvo,

- korisnika koji nije kućanstvo.

Korisnik iz stavka 1. alineje 1. ovoga članka je korisnik javne usluge koji nekretninu koristi trajno ili povremeno u svrhu stanovanja (npr. vlasnici stanova, kuća, nekretnina za odmor).

Korisnik iz stavka 1. alineje 2. ovoga članka je korisnik javne usluge koji nije razvrstan u kategoriju korisnika kućanstvo, a koji nekretninu koristi u svrhu obavljanja djelatnosti.

Korisnik usluge na obračunskom mjestu na kojem se ne obavlja djelatnost, razvrstava se u kategoriju korisnika kućanstvo.

Korisnik usluge koji nije razvrstan u kategoriju korisnika kućanstvo, razvrstava se u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo i odgovarajuću potkategoriju sukladno popisu potkategorija korisnika koji nisu kućanstva prema djelatnosti koji je sadržan u Prilogu III. koji je sastavni dio ove odluke.

3. KRITERIJ OBRAČUNA KOLIČINE OTPADA I OBRAČUNSKO RAZDOBLJE

Članak 4.

Kriterij obračuna količine otpada koji predaje korisnik javne usluge je volumen spremnika i broj pražnjenja spremnika.

Za korisnike usluge koji koriste sanduke i preše za koje se obavlja pojedinačno vaganje primjenjuje se kriterij mase predanog otpada.

Korištenje javne usluge obračunava se za razdoblje od jednog mjeseca.

4. STANDARDNE VELIČINE I DRUGA BITNA SVOJSTVA SPREMNIKA ZA SAKUPLJANJE OTPADA

Članak 5.

Miješani komunalni otpad prikuplja se u spremnicima za miješani komunalni otpad, biootpad prikuplja se u spremnicima za biootpad, otpadni papir i karton prikuplja se u spremnicima za prikupljanje otpadnog papira i kartona, a otpadna plastika i otpadna metalna ambalaža prikuplja se u označenim vrećama za otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu.

Standardizirani spremnici za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, biootpada i otpadnog papira i kartona su volumena 80 litara, 120 litara, 240 litara i 1.100 litara.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka davatelj usluge može omogućiti korisnicima usluge korištenje podzemnih spremnika raznih volumena u slučajevima gdje za to postoje prostorne i tehničke mogućnosti.

Standardizirani spremnici za sakupljanje otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže su vreće minimalnog volumena 60 litara.

Korisnici usluge koji komunalni otpad odlažu unutar vlastitoga poslovnog kruga, bez mogućnosti odlaganja od strane trećih osoba, imaju mogućnost najma gore navedenih spremnika te sanduka i preša.

Sanduci i preše su zapremine:

- sanduci: 5 m3, 5,5 m3, 7 m3, 10 m3, 20 m3, 28 m3, 30 m3;

- preše: 5 m3, 10 m3, 20 m3, 22 m3.

Članak 6.

Iznimno, miješani komunalni otpad prikuplja se u označenim vrećicama za miješani komunalni otpad u slučaju povremenog korištenja javne usluge iznad obvezne minimalne javne usluge.

Označene vrećice za miješani komunalni otpad su minimalnog volumena 60 litara.

Davatelj usluge će korisniku usluge o njegovu trošku osigurati vrećice iz ovoga članka, a sve prema cjeniku davatelja usluge.

Članak 7.

Davatelj usluge dužan je prilagoditi volumen spremnika tako da budu primjereni potrebi pojedinog korisnika usluge.

Primjeren volumen spremnika za miješani komunalni otpad kod korisnika kućanstvo, koji koristi zajedničke spremnike za miješani komunalni otpad, iznosi minimalno 40 litara po pojedinom korisniku.

Primjeren volumen spremnika za miješani komunalni otpad, kod korisnika koji nije kućanstvo, davatelj usluge će predložiti na temelju dosadašnje razine usluge za koju je korisnik imao obvezu plaćanja, te ga navesti u izjavi iz članka 2. Odluke.

Novim korisnicima koji nisu kućanstva, davatelj usluge će predložiti primjeren volumen spremnika na temelju uvida na terenu, uzimajući pri tome u obzir proizvedene količine otpada u istim ili sličnim gospodarskim subjektima na području pružanja usluge, te ga predložiti u izjavi iz članka 2. Odluke.

Spremnici iz članka 5. stavaka 2. i 4. ove odluke moraju se nalaziti na obračunskom mjestu kod korisnika usluge u za to predviđenim zaključanim smetlarnicima i podrumima, haustorima, ograđenim dvorištima, odnosno smješteni na bilo koji drugi odgovarajući način kojim se onemogućava pristup trećim osobama.

Kada ne postoji mogućnost smještaja spremnika iz članka 5. stavaka 2. i 4. ove odluke, na obračunskom mjestu kod korisnika usluge sukladno prethodnom stavku ovoga članka, spremnici se mogu nalaziti na javnoj površini na najmanjoj udaljenosti od glavnog ulaza nekretnine obračunskog mjesta dostupnog vozilu davatelja usluge.

Korisnik usluge dužan je sa spremnicima za koje je zadužen postupati tako da ne dovodi do njihova oštećenja ili uništenja te skrbiti da ti spremnici ne budu oštećeni ili uništeni od strane trećih osoba.

Standardizirane vreće za sakupljanje otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže koje se dostavljaju korisnicima usluga moraju biti propisano označene.

Vreće za otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu korisnici usluga odlažu pored spremnika za miješani komunalni otpad u dane odvoza te vrste otpada, sukladno planu odvoza koji davatelj usluga dostavlja u obavijesti korisnicima usluga.

Članak 8.

U višestambenim objektima korisnici usluge prikupljaju biootpad u biorazgradivim vrećicama za biootpad koje odlažu u spremnike za biootpad.

Davatelj usluge osigurava korisniku usluge minimalno četiri biorazgradive vrećice za biootpad mjesečno, minimalnog volumena 10 litara.

Korisnici mogu odlagati biootpad u spremnike za biootpad u biorazgradivim vrećicama za biootpad, u rasutom stanju ili pakiran u drugi biorazgradivi materijal (papir i sl.).

Članak 9.

Spremnici kod korisnika usluge moraju imati oznaku koja sadrži naziv davatelja javne usluge, oznaku koja je u evidenciji pridružena korisniku usluge i obračunskom mjestu.

Oznaka mora biti čitka i trajna, odnosno otporna na uobičajeno korištenje spremnika, a mora se nalaziti na prednjoj strani spremnika.

Korisnik usluge koji već raspolaže spremnikom dužan je omogućiti davatelju usluge označavanje spremnika.

Članak 10.

Standardizirani spremnici za reciklabilni komunalni otpad su specijalni metalni ili plastični spremnici, i to: plavi za otpadni papir i karton, zeleni za otpadno staklo i žuti za otpadnu plastiku.

Spremnici za reciklabilni komunalni otpad u Gradu Zagrebu postavljaju se na javnim površinama, u reciklažnim dvorištima i mobilnim reciklažnim dvorištima sukladno Popisu lokacija za postavljanje spremnika za reciklabilni komunalni otpad (dalje u tekstu: Popis lokacija).

Popis lokacija sadrži popis lokacija za postavljanje spremnika, broj spremnika, volumen i izgled spremnika na javnim površinama.

Popis lokacija objavljuje se na mrežnim stranicama davatelja usluge i Grada Zagreba.

Spremnici za reciklabilni komunalni otpad moraju biti označeni čitkom i trajnom oznakom koja sadrži naziv davatelja usluge, a mora se nalaziti na prednjoj strani spremnika.

Korisnik usluge dužan je sa spremnicima za sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada postavljenim na javnoj površini postupati tako da ne dolazi do njihova oštećenja ili uništenja.

5. NAJMANJA UČESTALOST ODVOZA OTPADA PREMA PODRUČJIMA

Članak 11.

Najmanja učestalost odvoza miješanog komunalnog otpada je jednom tjedno.

Najmanja učestalost odvoza biootpada je jednom tjedno.

Najmanja učestalost odvoza otpadnog papira i kartona je dva puta mjesečno.

Najmanja učestalost odvoza otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže je dva puta mjesečno.

Odvoz krupnog (glomaznog) otpada je tri puta godišnje bez posebne naknade.

Plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada, reciklabilnog komunalnog otpada i problematičnog otpada prema područjima sastavni je dio obavijesti o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada.

6. NAČIN PROVEDBE JAVNE USLUGE I USLUGE POVEZANE S JAVNOM USLUGOM

Članak 12.

Davatelj usluge dužan je korisnicima usluge osigurati pružanje obvezne minimalne javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom u skladu s propisanim standardima tako da korisniku usluge bude osigurana mogućnost:

- odvojene primopredaje miješanog komunalnog otpada spremnicima kod korisnika usluge;

- odvojene primopredaje biorazgradivog komunalnog otpada spremnicima kod korisnika usluge, tako da se otpadni papir i karton prikuplja odvojeno od biootpada;

- sakupljanja reciklabilnog komunalnog otpada;

- korištenja spremnika postavljenih na javnoj površini;

- odvoza glomaznog otpada;

- korištenja reciklažnog dvorišta i

- korištenja mobilnog reciklažnog dvorišta.

Članak 13.

Davatelj usluge dužan je donijeti cjenik po prethodno pribavljenoj suglasnosti gradonačelnika Grada Zagreba (dalje u tekstu: gradonačelnik).

Davatelj usluge dužan je u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke dostaviti svim korisnicima javne usluge obrazac izjave.

Korisnik usluge dužan je vratiti davatelju usluge dva primjerka izjave iz stavka 2. ovoga članka s potpisom korisnika usluge u pisanom obliku ili elektronički u roku od 15 dana od dana zaprimanja.

Ako korisnik usluge u roku iz prethodnog stavka ne vrati davatelju usluge popunjenu izjavu o načinu korištenju javne usluge, primjenjuju se podaci iz izjave koje je naveo davatelj usluge.

Članak 14.

Davatelj usluge će, prema podacima iz izjave o načinu korištenja javne usluge osigurati korisniku usluge standardizirane spremnike za miješani komunalni otpad, biootpad te otpadni papir i karton.

Davatelj usluge dužan je od korisnika usluge preuzimati sadržaje spremnika najmanje u rokovima određenim člankom 11. ove odluke odgovarajućom opremom i vozilima uz evidentiranje preuzimanja sadržaja spremnika kod korisnika usluga.

Davatelj usluge dužan je vizualnim pregledom ili na drugi odgovarajući način utvrditi da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada primopredaja kojeg se obavlja, što se mora evidentirati na obračunskom mjestu korisnika usluge.

Davatelj usluge dužan je gospodariti s odvojeno sakupljenim komunalnim otpadom iz stavka 2. ovoga članka, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima drugačija svojstva te predati prikupljeni otpad osobi koja posjeduje dozvolu za gospodarenje tom vrstom otpada.

Članak 15.

Davatelj usluge će osigurati korisniku usluge dvije propisno označene vreće mjesečno za odvojeno sakupljanje otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže kod korisnika usluge.

Sakupljanje i prijevoz otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže, davatelj usluge će obavljati odgovarajućom opremom i vozilima najmanje u rokovima propisanim člankom 11. Odluke.

Davatelj usluge dužan je gospodariti s odvojeno sakupljenim otpadom iz stavka 2. ovoga članka, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima drugačija svojstva i predati sakupljeni otpad osobi koja posjeduje dozvolu za gospodarenje tom vrstom otpada.

Članak 16.

Davatelj usluge dužan je osigurati dovoljan broj propisno označenih spremnika za odvojeno sakupljanje reciklabilnog komunalnog otpada, na javnoj površini na primjerenoj udaljenosti od obračunskog mjesta korisnika usluge sukladno Planu lokacija.

Sakupljanje i prijevoz reciklabilnog komunalnog otpada iz spremnika iz stavka 1. ovoga članka, davatelj usluge će obavljati odgovarajućom opremom i vozilima u rokovima prema planu iz obavijesti.

Davatelj usluge dužan je gospodariti s odvojeno sakupljenim otpadom iz stavka 2. ovoga članka, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenog komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima drugačija svojstva i predati sakupljeni otpad osobi koja posjeduje dozvolu za gospodarenje tom vrstom otpada.

Članak 17.

Davatelj usluge dužan je osigurati preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada s odgovarajućom opremom i vozilima u najvećoj količini od 2 m3 na obračunskom mjestu korisnika usluge tri puta godišnje bez posebne naknade.

Davatelj usluge je dužan na zahtjev korisnika usluge osigurati preuzimanje krupnog (glomaznog) otpada i više od tri puta u kalendarskoj godini od korisnika usluge na obračunskom mjestu, pri čemu je korisnik usluge dužan platiti cijenu prijevoza tog otpada do reciklažnog dvorišta sukladno cjeniku koji je davatelj usluge dužan objaviti na svojim mrežnim stranicama.

Korisnik usluge dužan je s krupnim (glomaznim) otpadom postupati na način da ga ne odlaže u spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena, da ga ne odlaže u bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugoga problematičnog otpada.

Članak 18.

Davatelj usluge dužan je osigurati korisniku usluge odvojeno sakupljanje komunalnog otpada spremnicima postavljenim u reciklažnom dvorištu i mobilnim reciklažnim dvorištima.

Davatelj usluge dužan je gospodariti s odvojeno sakupljenim otpadom iz stavka 1. ovoga članka, uključujući preuzimanje i prijevoz tog otpada, sukladno propisanom redu prvenstva gospodarenja otpadom i na način koji ne dovodi do miješanja odvojeno sakupljenoga komunalnog otpada s drugom vrstom otpada ili s otpadom koji ima drugačija svojstva i predati sakupljeni otpad osobi koja posjeduje dozvolu za gospodarenje tom vrstom otpada.

Članak 19.

Način i uvjeti postavljanja recikažnih dvorišta, mobilnih reciklažnih dvorišta - mobilnih jedinica i posebnih spremnika za reciklabilni komunalni otpad koji se nalaze na javnim površinama, propisat će gradonačelnik pravilnikom.

Članak 20.

Davatelj usluge će korisniku usluge do kraja prosinca tekuće kalendarske godine za iduću kalendarsku godinu dostavljati Obavijest u pisanom obliku i objaviti je na svojoj mrežnoj stranici.

7. CIJENA JAVNE USLUGE

Članak 21.

Cijena javne usluge plaća se radi pokrića troškova nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada i troškove obrade otpada.

U cijenu javne usluge uključeni su i sljedeći troškovi:

- troškovi nastali radom reciklažnog dvorišta i mobilnog reciklažnog dvorišta zaprimanjem bez naknade otpada nastalog u kućanstvu na području Grada Zagreba,

- troškovi prijevoza i obrade krupnog (glomaznog) otpada,

- troškovi vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom.

Strukturu cijene javne usluge čini cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada, cijena obvezne minimalne javne usluge i cijena ugovorne kazne.

Korisnik usluge je dužan platiti davatelju javne usluge iznos cijene javne usluge za obračunsko mjesto i obračunsko razdoblje, osim za obračunsko mjesto na kojem se nekretnina trajno ne koristi.

Članak 22.

Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada određuje se prema izrazu:

C = JCV × BP × U

pri čemu je:

C - cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada izražena u kunama

JCV - jedinična cijena za pražnjenje volumena spremnika miješanog komunalnog otpada izražena u kunama sukladno cjeniku

BP - broj pražnjenja spremnika miješanog komunalnog otpada u obračunskom razdoblju sukladno podacima u evidenciji

U - udio korisnika usluge u korištenju spremnika.

Cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada za sanduke i preše koje koriste korisnici koji nisu kućanstva određuje se prema izrazu:

C = JCM × ZM × U

pri čemu je:

C - cijena javne usluge za količinu predanog miješanog komunalnog otpada izražena u kunama

JCM - jedinična cijena za masu preuzetog miješanog komunalnog otpada izražena u kunama po kilogramu sukladno cjeniku

ZM - zbroj masa miješanog komunalnog otpada preuzetih u obračunskom razdoblju izraženo u kilogramima sukladno podacima u evidenciji

U - udio korisnika usluge.

8. CIJENA OBVEZNE MINIMALNE JAVNE USLUGE

Članak 23.

Cijena obvezne minimalne javne usluge je dio cijene javne usluge koju je korisnik usluge dužan platiti davatelju usluge za obračunsko mjesto.

Ako korisnik usluge trajno ne koristi nekretninu, nije dužan platiti cijenu obvezne minimalne javne usluge.

Nekretnina koja se trajno ne koristi je:

- nekretnina za koju se utvrdi da u razdoblju od 12 mjeseci nema potrošnje električne energije i vode (na temelju očitanja mjernih uređaja), ili

- nekretnina koja nije pogodna za stanovanje, odnosno za poslovnu djelatnost ili

- novosagrađena nekretnina koje je neuseljena.

Cijena obvezne minimalne javne usluge plaća se radi osiguranja sigurnosti, redovitosti i kvalitete pružanja javne usluge.

Cijena obvezne minimalne javne usluge uključuje troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, prijevoza otpada, obrade otpada (osim troškova zbrinjavanja miješanog komunalnog otpada), troškove nastale radom reciklažnih i mobilnih reciklažnih dvorišta, prijevoza i obrade krupnog (glomaznog) otpada i vođenja propisanih evidencija i izvješćivanja u vezi s javnom uslugom.

Cijena obvezne minimalne javne usluge na području Grada Zagreba za korisnike javne usluge razvrstane u kategoriju korisnika kućanstvo iznosi 68,57 kuna (s PDV-om).

Cijena obvezne minimalne javne usluge na području Grada Zagreba za korisnike javne usluge razvrstane u potkategorije korisnika koji nisu kućanstvo:

- za potkategoriju I. iznosi 119,99 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju II. iznosi 85,71 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju III. iznosi 154,28 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju IV. iznosi 137,14 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju V. iznosi 102,85 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju VI. iznosi 188,56 kn (s PDV-om)

- za potkategoriju VII. iznosi 205,71 kn (s PDV-om).

Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati i u kategoriju kućanstvo i u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo, korisnik je dužan plaćati samo cijenu obvezne minimalne javne usluge obračunatu za kategoriju korisnika koji nije kućanstvo.

Ako se na istom obračunskom mjestu korisnik može razvrstati u više potkategorija korisnika koji nije kućanstvo iz priloga III. ove odluke, korisnik je dužan plaćati samo jednu cijenu obvezne minimalne javne usluge.

Davatelj javne usluge dužan je na računu za javnu uslugu navesti sve elemente na temelju kojih je obračunao cijenu javne usluge, uključujući i porez na dodanu vrijednost određen sukladno posebnom propisu koji uređuje porez na dodanu vrijednost.

Izmijenjeni članak 23. stupa na snagu 1.2.2020.

9. NAČIN ODREĐIVANJA UDJELA KORISNIKA USLUGA

Članak 24.

Kada korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju kućanstva koriste zajednički spremnik za miješani komunalni otpad, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, kriterij za određivanje udjela po korisniku usluge je omjer broja fizičkih osoba u kućanstvu korisnika usluge i ukupnog broja korisnika usluga na obračunskom mjestu, pri čemu broj fizičkih osoba u jednom kućanstvu za obračun iznosi jedan do trenutka dok se ne postigne sporazum o njihovim udjelima.

Članak 25.

Kada korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju korisnika kućanstvo i korisnici javne usluge razvrstani u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo koriste zajednički spremnik za miješani komunalni otpad, a nije postignut sporazum o njihovim udjelima, korisnicima javne usluge razvrstanim u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo dodijelit će se zasebni standardizirani spremnici za miješani komunalni otpad, biootpad, otpadni papir i karton te vreće za otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu.

Do dodjele zasebnih standardiziranih spremnika prema stavku 1. ovoga članka, kao kriterij za određivanje udjela korisnika javne usluge razvrstanog u kategoriju korisnika koji nije kućanstvo koristit će se omjer broja jedan i ukupnog broja svih korisnika javne usluge razvrstanih u kategoriju korisnika kućanstvo i korisnika koji nije kućanstvo na obračunskom mjestu.

10. PROVEDBA UGOVORA O KORIŠTENJU JAVNE USLUGE U SLUČAJU NASTUPANJA POSEBNIH OKOLNOSTI (ELEMENTARNE NEPOGODE, KATASTROFE I SL.)

Članak 26.

U slučaju nastupanja posebnih okolnosti (elementarne nepogode, katastrofe i sl.) gradonačelnik će, na temelju prijedloga nadležnog ureda za upravljanje u hitnim situacijama, posebnom odlukom urediti način provedbe ugovora o korištenju javne usluge, kojom će se, ovisno o nastalim posebnim okolnostima, utvrditi prioriteti, vremenski okvir te opseg pružanja javne usluge, a sukladno kojoj je dužan postupati davatelj usluge za vrijeme dok je navedena odluka na snazi.

11. NAČIN PODNOŠENJA PRIGOVORA I POSTUPANJE PO PRIGOVORU GRAĐANA NA NEUGODU UZROKOVANU SUSTAVOM SAKUPLJANJA KOMUNALNOG OTPADA

Članak 27.

Davatelj usluge dužan je omogućiti građanima podnošenje prigovora na neugodu uzrokovanu sustavnom sakupljanja komunalnog otpada, pisanim putem na adresu davatelja usluge, preko sredstava elektroničke komunikacije te usmeno na zapisnik u sjedištu davatelja usluge.

Davatelj usluge dužan je preko svoje mrežne stranice i na izvatku računa za javnu uslugu obavijestiti građane o mogućnosti i načinu podnošenja prigovora na neugodu uzrokovanu sustavom sakupljanja komunalnog otpada.

Na postupak po prigovoru primjenjuju se odredbe posebnog propisa kojima se uređuje opći upravni postupak.

Davatelj usluge dužan je voditi i čuvati pisanu evidenciju prigovora korisnika najmanje godinu dana od primitka prigovora korisnika.

12. UVJETI ZA POJEDINAČNO KORIŠTENJE JAVNE USLUGE

Članak 28.

Korisnici usluge koji nisu razvrstani u kategoriju korisnika kućanstvo, mogu s davateljem usluge sklopiti ugovor o pojedinačnom korištenju javne usluge kojim se, pored ostaloga, definiraju vrste i broj spremnika, vozila kojima se pruža usluga, dinamika odvoza, cijena sukladno cjeniku davatelja usluge.

Korisniku usluge koji u izjavi o načinu korištenja javne usluge ili pisanim zahtjevom zatraži da mu davatelj usluge osigura uvjete kojima se ostvaruje pojedinačno korištenje javne usluge i u slučaju kada više korisnika koristi zajednički spremnik, davatelj usluge će u primjerenom roku od zaprimanja izjave, odnosno pisanog zahtjeva, osigurati uvjete za pojedinačno korištenje javne usluge.

Davatelj usluge će korisniku usluge koji su razvrstani u kategoriju korisnika kućanstvo iz prethodnog stavka o njegovu trošku osigurati zasebne standardizirane spremnike, odnosno vreće za miješani komunalni otpad, biootpad, otpadni papir i karton te otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu, određene tako da budu primjereni potrebi tog korisnika usluge, a sve prema cjeniku davatelja usluge.

Spremnike odnosno vreće iz ovoga članka davatelj usluge će pridružiti evidenciji tog korisnika usluge i obračunskom mjestu.

13. PRIHVATLJIVI DOKAZ IZVRŠENJA JAVNE USLUGE ZA POJEDINOG KORISNIKA USLUGE

Članak 29.

Prihvatljivim dokazom izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge smatra se izvadak iz evidencije o preuzetom komunalnom otpadu, koji se na zahtjev pojedinog korisnika usluge dostavlja tom korisniku mrežnom poštom odnosno internetom kada je to korisniku usluge prihvatljivo ili na drugi način.

14. UGOVORNA KAZNA

Članak 30.

Korisnik usluge iz kategorije korisnika kućanstvo dužan je platiti iznos ugovorne kazne od 800,00 kn, a korisnik usluge iz kategorije korisnika koji nisu kućanstvo iznos ugovorne kazne od 1.000,00 kn za sljedeće postupke:

- ako ne koristi javnu uslugu i ne predaje miješani komunalni otpad, biorazgradivi komunalni otpad i krupni (glomazni) otpad davatelju usluge iz članka 3. ove odluke,

- ako na svom obračunskom mjestu postupa s otpadom na način kojim se dovodi u opasnost ljudsko zdravlje, dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i uzrokuje pojavu neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada,

- ako se prilikom primopredaje otpada utvrdi da sadržaj u spremniku za biootpad ili otpadni papir i karton ili otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu ne odgovara vrsti otpada primopredaja kojeg se obavlja,

- ako u spremnik za miješani komunalni otpad ili za biootpad ili otpadni papir i karton ili otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu odloži problematičan otpad koji sadrži opasne tvari ili je onečišćen opasnim tvarima (npr. boje i lakove, ambalažu onečišćenu opasnim tvarima, kiseline, lužine, lijekove, akumulatore, pesticide, maziva ulja i sl.),

- ako s krupnim (glomaznim) otpadom postupa tako da ga odlaže u spremnike za prikupljanje komunalnog otpada, zatim unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena, ako s krupnim (glomaznim) otpadom odlaže bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugoga problematičnog otpada,

- ako ne drži spremnik na za to ovom odlukom propisanom mjestu,

- ako onemogući davatelju usluge iz članka 3. ove odluke pristup spremniku na mjestu primopredaje u slučaju kada mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini,

- ako u slučaju povećane potrebe za korištenje javne usluge iznad obvezne minimalne ne koristi propisano označene vrećice,

- ako je u izjavi o načinu korištenja usluge naveo netočne podatke,

- ako nije u roku od 30 dana od početka korištenja novoizgrađene nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine ili prava korištenja nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine (kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika) o tome pisanim putem obavijestio davatelja usluge.

Korisnik usluge dužan je platiti iznos ugovorne kazne i za sljedeće postupke:

- ako ne omogući davatelju usluge označavanje spremnika kojim već raspolaže sukladno ovoj odluci, ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna;

- ako ne postupa sa spremnikom na svom obračunskom mjestu sukladno ovoj odluci, ugovorna kazna iznosi 500,00 kuna;

- ako je uništio ili oštetio spremnik koji mu je dodijeljen, ugovorna kazna iznosi 250,00 kuna.

Radi utvrđivanja nužnih činjenica kojima se utvrđuje postupanje korisnika usluge protivno ugovoru o korištenju javne usluge prema ovom članku te činjenica nužnih za obračun ugovorne kazne, davatelj usluge ovlašten je i dužan postupati po prijavi komunalnih redara, razmotriti i ispitati prijave građana, uzimati potrebne izjave od korisnika usluga, svojih zaposlenika i trećih osoba, osigurati fotografiranje i/ili videosnimanje obračunskog mjesta korisnika usluge i koristiti takvu fotodokumentaciju, koristiti podatke iz izjave o načinu korištenja javne usluge, evidencije o preuzetom komunalnom otpadu, podatke očitanja mjernih uređaja za potrošnju električne energije, ili plina, ili pitke vode, podatke iz svojih poslovnih knjiga i drugih evidencija, cjenika ovlaštenih proizvođača opreme i uređaja, stručne, obrazložene i ovjerene procjene nastalih troškova zbog pojedinog postupanja, trajanje pojedinog postupanja te sve druge dokaze s pomoću kojih se i u svezi s drugim dokazima nedvojbeno može utvrditi postupanje korisnika usluge prema ovom članku, odnosno koji mogu poslužiti za obračun ugovorne kazne.

Ako se utvrdi da je korisnik usluge počinio više radnji za koje je prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će mu za svaku od navedenih radnji obračunati i naplatiti ugovornu kaznu.

Korisnika usluge za kojega se utvrdi da je prvi put počinio radnju za koju je prema ovome članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, davatelj usluge će opomenuti pisanim putem.

Korisniku usluge koji je bio pisano opomenut, a ponovo je počinio radnju za koju je prema ovom članku propisana obveza plaćanja ugovorne kazne, naplatit će se ugovorna kazna prema ovome članku.

15. KRITERIJ ZA ODREĐIVANJE KORISNIKA USLUGE U ČIJE IME SE PREUZIMA OBVEZA PLAĆANJA CIJENE ZA JAVNU USLUGU

Članak 31.

Grad Zagreb preuzima obvezu plaćanja dijela cijene za javnu uslugu za korisnika kućanstvo prema propisima o socijalnoj skrbi koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba, o čemu vodi evidenciju.

Grad Zagreb će posebnim aktom utvrditi koliki će dio cijene za javnu uslugu sufinancirati za korisnika kućanstvo iz stavka 1. ovoga članka.

16. POPIS ADRESA RECIKLAŽNIH DVORIŠTA I NASELJA NA KOJIMA JE USPOSTAVLJENO RECIKLAŽNO DVORIŠTE

Članak 32.

Popis adresa reciklažnih dvorišta sadržan je u Prilogu I. ove odluke.

17. OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA

Članak 33.

Opći uvjeti ugovora s korisnicima sadržani su u Prilogu II. ove odluke.

18. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 34.

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o javnoj usluzi prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog prikupljanja otpadnog papira, metala, stakla, plastike i tekstila te krupnog (glomaznog) komunalnog otpada u Gradu Zagrebu (Službeni glasnik Grada Zagreba 16/14, 25/15, 3/16, 21/16 - Presuda Visokoga upravnog suda Republike Hrvatske, 23/16 - pročišćeni tekst, 6/17 i 16/17 - Presuda Visokog upravnog suda Republike Hrvatske).

Pravilnik iz članka 19. ove odluke donijet će se u roku od godine dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Do donošenja pravilnika iz članka 19. ove odluke, primjenjuje se Pravilnik o načinu i uvjetima postavljanja mobilnih reciklažnih dvorišta - mobilnih jedinica i spremnika za otpadni papir, metal, tekstil, staklo i plastiku na javnim površinama (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/16).

Korisniku usluge neće se naplaćivati ugovorna kazna iz članka 30. ove odluke sve dok mu davatelj usluge ne dodijeli standardizirane spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, biootpada, otpadnog papira i kartona, otpadne plastike i otpadne metalne ambalaže.

Članak 35.

Prilikom projektiranja novih objekata preporučuje se projektirati odvojeni prostor za spremnike za odvojeno prikupljanje otpada.

Članak 36.

Prilozi I. i II. sastavni su dio ove odluke.

Članak 37.

Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 021-05/18-01/21

URBROJ: 251-01-05-18-17

Zagreb, 30. siječnja 2018.

Predsjednik

Gradske skupštine

dr. sc. Andrija Mikulić, v. r.

PRILOG I.

POPIS ADRESA RECIKLAŽNIH DVORIŠTA I NASELJA NA KOJIMA JE USPOSTAVLJENO RECIKLAŽNO DVORIŠTE

- RD JAKUŠEVEC, Sajmišna cesta bb, kod ulaza na odlagalište otpada

- RD TUNEL, Kvintička ulica bb

- RD TREŠNJEVKA - SJEVER, Zagorska br. 3

- RD ŠPANSKO, Ul. D. Cesarića 2a

- RD KAJZERICA, Ul. Žarka Dolinara br. 5

- RD PRILESJE, Prilesje 1c

- RD DUBRAVA, Osječka br. 25

- RD SESVETE, Jelkovečka bb

- RD KLARA, Sisačka cesta br. 10

- RD ŽITNJAK, Čulinečka cesta 275

PRILOG II.

OPĆI UVJETI UGOVORA S KORISNICIMA USLUGA

Korisnik usluge koristi, a davatelj usluge pruža javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluge povezane s javnom uslugom.

Korisnik usluge je dužan:

1. koristiti javnu uslugu i predati miješani komunalni otpad i biorazgradivi komunalni otpad davatelju javne usluge na području na kojem se nalazi nekretnina korisnika usluge

2. omogućiti davatelju javne usluge pristup spremniku na mjestu primopredaje u slučaju kad mjesto primopredaje otpada nije na javnoj površini

3. postupati s otpadom na obračunskom mjestu korisnika usluge tako da se ne dovodi u opasnost ljudsko zdravlje, ne dovodi do rasipanja otpada oko spremnika i ne uzrokuje pojava neugode drugoj osobi zbog mirisa otpada

4. odgovarati za postupanje s otpadom i spremnikom na obračunskom mjestu korisnika usluge sukladno Zakonu, Uredbi i Odluci

5. zajedno s ostalim korisnicima usluge na istom obračunskom mjestu odgovarati za obveze nastale zajedničkim korištenjem spremnika sukladno Zakonu, Uredbi i Odluci

6. predavati biorazgradivi komunalni otpad, reciklabilni komunalni otpad, problematični otpad i glomazni otpad odvojeno od miješanog komunalnog otpada

7. predavati problematični otpad u reciklažno dvorište ili mobilno reciklažno dvorište.

Davatelj javne usluge i davatelj usluge povezane s javnom uslugom dužan je:

1. osigurati korisniku usluge spremnik za primopredaju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada

2. označiti spremnik oznakom

3. dostaviti korisniku usluge Obavijest

4. preuzeti sadržaj spremnika od korisnika usluge

5. odgovarati za sigurnost, redovitost i kvalitetu javne usluge i usluge povezane s javnom uslugom

6. osigurati provjeru da otpad sadržan u spremniku prilikom primopredaje odgovara vrsti otpada primopredaja kojeg se obavlja.

Davatelj usluge će osigurati korisniku usluge standardizirane spremnike,volumena 60, 80, 120, 240 ili 1100 litara za miješani komunalni otpad, biootpad, otpadni papir i karton te otpadnu plastiku i otpadnu metalnu ambalažu, određene tako da budu primjereni potrebi pojedinog korisnika.

Korisnik usluge je dužan vratiti davatelju usluge dva primjerka izjave s potpisom korisnika usluge u pisanom obliku ili elektronički u roku od 15 dana od dana zaprimanja.

Novi korisnik usluge dužan je u roku od 30 dana od početka korištenja nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine ili prava korištenja nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine (kada je vlasnik nekretnine obvezu plaćanja ugovorom prenio na tog korisnika) o korištenju pisanim putem obavijestiti davatelja usluge, a davatelj usluge je dužan u daljnjem roku od 15 dana dostaviti Izjavu o načinu korištenja javne usluge.

Davatelj javne usluge dužan je po zaprimanju izjave korisniku usluge vratiti jedan ovjereni primjerak izjave u roku od 8 dana od zaprimanja.

Davatelj usluge dužan je primijeniti podatak iz izjave koji je naveo korisnik usluge (stupac: očitovanje korisnika usluge) kada je taj podatak u skladu sa Zakonom, Uredbom i Odlukom.

Davatelj usluge primjenjuje podatak iz izjave koji je naveo davatelj javne usluge (stupac: prijedlog davatelja javne usluge) u sljedećem slučaju:

1. kad se korisnik usluge ne očituje o podacima u ostavljenom roku

2. kad više korisnika usluge koristi zajednički spremnik, a medu korisnicima usluge nije postignut dogovor o udjelima korištenja zajedničkog spremnika tako da je zbroj svih udjela jedan, primjenjuje se udio korisnika usluge u korištenju zajedničkog spremnika koji je odredio davatelj javne usluge.

Ugovor o korištenju javne usluge (dalje u tekstu: Ugovor) smatra se sklopljenim:

1. kad korisnik usluge dostavi davatelju usluge izjavu ili

2. prilikom prvog korištenja javne usluge ili zaprimanja na korištenje spremnika za primopredaju komunalnog otpada u slučaju kad korisnik usluge ne dostavi davatelju javne usluge izjavu.

Bitni sastojci ugovora su Odluka, izjava i izvadak iz cjenika javne usluge.

Ugovor se sklapa za svako obračunsko mjesto.

Cijena javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada određena je cjenikom davatelja usluge za koji je dobivena suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba.

Obračun za obavljene usluge izračunava se jedanput mjesečno kad nastaje obveza plaćanja. Korisnik se obvezuje podmiriti račun u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja. Za nepodmirene račune u roku od 15 dana od dana nastanka obveze plaćanja te za obveze podmirene nakon dospijeća obveze plaćanja, zaračunat će se zakonske zatezne kamate propisane Zakonom o obveznim odnosima.

U slučaju izmjene cijena usluga, davatelj usluge će o tome obavijestiti korisnika usluge preko svojih mrežnih stranica.

Nove cijene obračunavat će se s danom donošenja odluke o promjeni cijena.

Ugovor prestaje smrću fizičke osobe, prestankom pravne osobe i fizičke osobe - obrtnika, raskidom ugovora ili nastupom drugih okolnosti za prestanak ugovora.

U slučaju smrti fizičke osobe, prestanka pravne osobe i fizičke osobe - obrtnika, pravni sljednik koji je u posjedu nekretnine ili posebnog dijela nekretnine dužan je u roku od 30 dana od dana smrti fizičke osobe ili prestanka pravne osobe obavijestiti o tome davatelja usluge. Davatelj usluge može privremeno nastaviti pružanje javne usluge osobi koja je u posjedu korištenja nekretnine odnosno posebnog dijela nekretnine ili prava korištenja nekretnine do saznanja o novom vlasniku, uz uvjet urednog podmirivanja svih novčanih obveza.

Korisnik usluge koji prestane trajno koristiti nekretninu može pisanim putem podnijeti zahtjev davatelju usluge za raskid ugovora uz otkazni rok od 15 dana.

Korisniku usluge koji ne plati dospjelu novčanu obvezu za pruženu uslugu, davatelj usluge će dostaviti pisanu opomenu. Ako korisnik usluge ne podmiri dospjelu novčanu obvezu za pruženu javnu uslugu niti u roku iz opomene, davatelj usluge pokrenut će postupak prisilne naplate.

Davatelj usluge će dostaviti korisniku usluge obavijest o prikupljanju miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog otpada u pisanom obliku ili preko svoje mrežne stranice.

Obavijest iz prethodnog stavka sadržavat će:

- plan s datumima i okvirnim vremenom primopredaje miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i reciklabilnog komunalnog otpada

- lokaciju i radno vrijeme reciklažnog dvorišta

- lokaciju, datum i radno vrijeme mobilnog reciklažnog dvorišta

- plan s datumima preuzimanja glomaznog otpada u okviru javne usluge

- lokacije spremnika za odvojeno sakupljanje komunalnog otpada na javnoj površini

- uputu o kompostiranju za korisnika usluge koji kompostira biootpad

- uputu o postupanju s miješanim komunalnim otpadom, biorazgradivim komunalnim otpadom i reciklabilnim komunalnim otpadom

- podatke za kontakt i način podnošenja zahtjeva za preuzimanje komunalnog otpada na zahtjev korisnika usluge

- uputu o preuzimanju komunalnog otpada na zahtjev korisnika usluge.

Radnik davatelja usluge dužan je prigodom prikupljanja i odvoza komunalnog otpada paziti da se spremnici, odnosno vreće za otpad ne oštećuju, da se otpad ne rasipa. Radnik davatelja usluge prilikom skupljanja i odvoza komunalnog otpada dužan je spremnike za otpad vratiti na njihovo mjesto i zatvoriti poklopac na spremniku. Svako onečišćenje ili oštećenje prouzrokovano odvozom komunalnog otpada radnici davatelja usluge dužni su odmah ukloniti te otpad oko spremnika pokupiti i pomesti.

Korisnik usluge dužan je komunalni otpad odlagati u standardizirane spremnike, odnosno vreće. Korisnik usluge dužan je postupati s otpadom tako da se onemogući ispadanje otpada i širenje neugodnih mirisa iz spremnika, odnosno vreća te ne prlja prostor oko spremnika. Korisnici usluge ne smiju u spremnike, odnosno vreće za komunalni otpad odlagati žeravicu, vrući pepeo, tekućinu, ulje, boje, kiseline i drugi opasni otpad te uginule životinje i životinjski izmet. Korisnik usluge dužan je spremnike, odnosno vreće za miješani komunalni otpad odložiti na za to određeno mjesto, odnosno učiniti dostupnim davatelju usluge, najkasnije do 6 sati u I. smjeni i do 21 sat u III. smjeni. Zabranjeno je onemogućivati pristup vozilu za otpad do mjesta na kojem se nalaze spremnici za otpad, odnosno vreće.

Davatelj usluge je dužan prati spremnike za komunalni otpad i biootpad, kojima se služe korisnici u višestambenim objektima, dva puta godišnje, dezinficirati ih i deratizirati te održavati ih ispravnima.

Korisnik usluge dužan je glomazni otpad odložiti najranije dan uoči odvoza glomaznog otpada na mjesto što ga odredi davatelj usluge. Korisnik usluge dužan je prigodom iznošenja glomaznog otpada na za to određeno mjesto odvajati otpadne gume, električni i elektronički otpad te otpadni metal od ostaloga glomaznog otpada. Korisnik usluge dužan je s krupnim (glomaznim) otpadom postupati tako da ga ne odlaže u spremnike za prikupljanje miješanog komunalnog otpada, unutar drvoreda, dječjih igrališta, javnih zelenih površina i parkova te na mjesta koja za to nisu predviđena, da s krupnim (glomaznim) komunalnim otpadom ne odlaže bačve, kante i slične posude u kojima ima ulja, boja, kiselina i drugih opasnih tvari te drugoga problematičnog otpada.

Korisnik usluge koji ne postupa sukladno odredbama Odluke o načinu pružanja javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i biorazgradivog komunalnog otpada i usluga povezanih s javnom uslugom u Gradu Zagrebu i ovim općim uvjetima ugovora, platit će ugovornu kaznu u propisanim iznosima.

PRILOG III.

POPIS POTKATEGORIJA KORISNIKA KOJI NISU KUĆANSTVA

PREMA DJELATNOSTIMA

Potkategorija

Djelatnost koja se obavlja u nekretnini odnosno posebnom dijelu nekretnine

I.

Škole i vrtići, učilišta, vjerski objekti, samostani, bolnice, dnevne bolnice, ambulante, domovi za starije osobe, ustanove socijalne skrbi i druge slične djelatnosti

II.

Ova potkategorija obuhvaća djelatnosti koje nisu obuhvaćene ostalim točkama (na primjer: uredi, javni uredi, agencije, banke, uredski prostori državne uprave, županijske i lokalne samouprave, sudova, agencija, pošta, fondova i slično, humanitarne organizacije, osiguravajuća društva, odvjetnički i javnobilježnički uredi, turističke agencije, objekti za igre na sreću, udruge, muzeji, galerije, knjižnice, knjižare, izložbeni prostori, kina, kazališta, sportske dvorane, ambulante, trgovine odjećom i obućom i drugom neprehrambenom robom, kiosci za prodaju tiskovina i duhanskih proizvoda, obrtničke djelatnosti: frizerski salon, brijač, kozmetičar, stolar, vodoinstalater, električar, automehaničar, autolimar, bravar, radionice za popravak, ribarski obrti, keramičari i druge slične obrtničke djelatnosti, industrijske djelatnosti s proizvodnim pogonima te druge slične djelatnosti)

III.

Korisnici (pravne i fizičke osobe - obrtnici) koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost bez pružanja usluge smještaja, ali uz pripremu i/ili posluživanje hrane (na primjer: restoran, gostionica, zdravljak, zalogajnica, pečenjarnica, pizzeria, bistro, slastičarnica, objekti brze prehrane, kavana, pivnica, buffet, kantina, pub, krčma, caffe bar, konoba, klet, kušaonica, pripremnica obroka - catering, objekt jednostavnih usluga u kiosku i slično) te tržnica, benzinska postaja, trgovački centar i druge slične djelatnosti

IV.

Korisnici (pravne i fizičke osobe - obrtnici) koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost bez pružanja usluge smještaja i bez pripreme i/ili posluživanja hrane (na primjer: caffe bar, noćni klub, noćni bar, disco klub i slično) te klub za zabavu na otvorenome, organizator javnih manifestacija, mesnica, ribarnica, prodavaonica mliječnih i suhomesnatih proizvoda, benzinska postaja, supermarket, trgovina prehrambenom robom, trgovački centar i druge slične djelatnosti

V.

Korisnici koji pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu (fizička osoba - građanin koji iznajmljuje sobu/apartman/kuću za odmor i slično)

VI.

Korisnici (pravne i fizičke osobe - obrtnici) koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost i pružaju uslugu smještaja (kamp, hotel, hostel, prenoćišta i slično)

VII.

Luka, autobusni i željeznički kolodvor, zračna luka i druge slične djelatnosti

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija