zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

23.12.2022.

Donesen

08.12.2022.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2023.

Pročišćeni tekst vrijedi od 15.12.2023.

Narodne novine 39/2022, 3/2023, 24/2023, 30/2023, 41/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2023. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 39/22, 3/23, 24/23, 30/23, 41/23)

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12 - pročišćeni tekst, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), Gradska skupština Grada Zagreba, na 18. sjednici, 8. prosinca 2022., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2023.

Djelatnost srednjoškolskog odgoja i obrazovanja u školskoj godini 2022./2023. na području Grada Zagreba provodi se u srednjoškolskim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb, Republika Hrvatska odnosno druga pravna ili fizička osoba, kako slijedi:

Vrsta ustanove

Broj ustanova

Broj učenika

Broj razrednih odjela

Postotak

I. SREDNJOŠKOLSKE USTANOVE KOJIMA JE OSNIVAČ GRAD ZAGREB

A. Srednje škole

gimnazije

20

11.637

464

35,2 %

strukovne škole

35

19.667

865

59,5 %

B. Umjetničke škole

plesne škole*

3

212

27

0,6 %

glazbene škole**

6

712

44

2,2 %

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

1

696

29

2,1 %

C. Srednja škola - Centar za odgoj i obrazovanje

1

147

27

0,4 %

UKUPNO (A-C):

66

33.071

1.456

100 %

E. Učenički domovi (4 u sastavu srednje škole)

14

2.290 učenika i 417 studenata

91 odgojna skupina

II. SREDNJOŠKOLSKE USTANOVE KOJIMA JE OSNIVAČ REPUBLIKA HRVATSKA ILI DRUGA PRAVNA ILI FIZIČKA OSOBA

A. Vjerske srednje škole

Vjerske srednje škole (ugovor između RH i Sv. Stolice)

2

623

27

Ostale vjerske škole

2

151

8

UKUPNO:

4

774

35

B. Ostale privatne srednje škole s pravom javnosti

Srednje škole (gimnazije i strukovne škole)

15

1.720

114

Umjetničke škole (glazbene škole)

5

31

5

UKUPNO:

20

1.751

119

UKUPNO (A-B):

24

2.525

154

C. Učenički dom

2

31 učenik i 7 studenata

3 odgojne skupine

III. USTANOVE SOCIJALNE SKRBI

3

258

52

SVEUKUPNO (I.A-C+II.A-B + III.)

93

35.854

1.662

SVEUKUPNO (I.E.+II.C)

16

2.321 učenik i 424 studenata

94 odgojne skupine

* / ** - od ukupnog broja učenika, za 88 učenika (koji pohađaju matično glazbene i plesne škole) organizirana je nastava iz općeobrazovnih predmeta u Školi primijenjene umjetnosti i dizajna.

U XV. gimnaziji provodi se i međunarodni program IBMYP i program Međunarodne mature IBDIP.

Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalne manjine provodi se u odabranim srednjim školama pod uvjetima i na način propisan posebnim programom o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina.

U školskoj godini 2022./2023. u srednjim školama Grada Zagreba nastavu pohađa 649 učenika pripadnika nacionalnih manjina, od toga 100 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez glazbenih i plesnih škola).

Sukladno članku 43. Državnoga pedagoškog standarda srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u X. gimnaziji "Ivan Supek" provodi se Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike češke nacionalne manjine, u I. gimnaziji Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike mađarske i makedonske nacionalne manjine, u Srpskoj pravoslavnoj općoj gimnaziji "Kantakuzina Katarina Branković" s pravom javnosti provodi se Model A organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine i u Islamskoj gimnaziji dr. Ahmeda Smajlovića Model C organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike bošnjačke nacionalne manjine.

Srednje škole, čiji su objekti pretrpjeli znatna oštećenja od potresa u Zagrebu u ožujku 2020., odgojno-obrazovni rad organiziraju u objektima drugih srednjih škola koje nastavu organiziraju u jednoj smjeni:

Škola

Preseljenje u:

1.

Gornjogradska gimnazija

XV. gimnazija

2.

Gimnazija Tituša Brezovačkog

I. gimnazija

3.

Prva ekonomska škola

Prirodoslovna škola Vladimira Preloga

Industrijska strojarska škola

4.

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

IV. gimnazija

OŠ Kajzerica

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna

5.

Škola za klasični balet

Pučko otvoreno učilište

6.

Umjetnička plesna škola Silvije Hercigonje

Pučko otvoreno učilište

Od 55 redovnih srednjih škola (gimnazije i strukovne škole), 47 škola radi u dvije smjene, a 8 škola u jednoj smjeni. Ustanova za djecu s teškoćama u razvoju radi u dvije smjene.

S ciljem poboljšanja standarda u 2023. planira se nastavak provođenja aktivnosti na izradi projektne dokumentacije, ishođenju dozvola i početku izvođenja radova, odnosno provođenje pripremnih radnji za dogradnju postojećih i izgradnju novih objekata:

ZAVRŠETAK RADOVA I OPREMANJE TE OTVARANJE OBJEKTA:

- XII. gimnazija: izgradnja novog objekta

- Glazbena škola Blagoja Berse: rekonstrukcija i prenamjena objekta u Frankopanskoj 8 - predviđeni rok završetka radova, opremanja i otvaranje je u siječnju 2023.

OBJEKTI ZA KOJE SU RADOVI U TIJEKU:

- Gornjogradska gimnazija: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa

- Gimnazija Tituša Brezovačkog: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa

- Prva ekonomska škola: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa

- Škola primijenjene umjetnosti i dizajna: radovi na cjelovitoj obnovi od potresa / dilatacija I.

OBJEKTI ZA KOJE JE U TIJEKU IZRADA PROJEKTNE DOKUMENTACIJE I ISHOĐENJE GRAĐEVINSKE DOZVOLE:

- Glazbena škola Pavla Markovca i Škola suvremenog plesa Ane Maletić: rekonstrukcija objekta u Vlaškoj 87 - II. faza

- Športska gimnazija: dogradnja objekta sa sportskom dvoranom

- Umjetnička plesna škola Silvije Hercigonje: izgradnja novog objekta

PROGRAMSKI CILJEVI

Ciljevi i načela odgoja i obrazovanja utvrđeni su Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18, 98/19 i 64/20), a u njihovu ostvarivanju od posebne je važnosti partnerstvo svih odgojno-obrazovnih čimbenika na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini.

Odgojno-obrazovne vrijednosti današnje škole zasnivaju se na stvaranju i razvijanju društva znanja, temeljenog na stvaralaštvu, inovativnosti, kompetitivnosti, potrebi za cjeloživotnim obrazovanjem u okvirima društvenih, političkih, gospodarskih, informacijskih i drugih promjena, poštujući, prije svega, osobnost svakog učenika.

Proračunom Grada Zagreba osiguravaju se, stoga, u kontinuitetu znatna sredstva za financiranje širih javnih potreba od značenja za Grad Zagreb kako bi se ostvarili ciljevi i prioriteti razvoja djelatnosti od kojih su posebno značajni:

- osiguravanje prostornih uvjeta i drugih pretpostavki za što kvalitetniji odgojno-obrazovni proces;

- osiguravanje kvalitete i raznolikosti programa sukladno potrebama i interesima učenika uz uključivanje roditelja u partnerski odnos s odgojno-obrazovnim ustanovama te svijeta rada;

- provedba odgojno-obrazovnih programa radi integracije i sprječavanja diskriminacije djece, posebice djece s teškoćama u razvoju, a sve u funkciji osiguranja mogućnosti za potporu inkluzivnom odgoju i obrazovanju;

- aktivno uključivanje raseljenih osoba u odgojno-obrazovni proces te promicanje kulture i prava nacionalnih manjina;

- sprječavanje isključenosti u odgojno-obrazovnom sustavu i razvijanje kvalitete učenja te promicanje prava djeteta;

- provedba preventivnih i drugih programa radi zaštite mentalnog zdravlja, sprječavanja nasilja, trgovanja djecom i ljudima te zlouporabe svih oblika ovisnosti i osiguranja sigurnosti u odgojno-obrazovnim ustanovama;

- osiguranje sredstava nužnih za realizaciju nastavnog plana i programa te sredstava za pojačani standard u djelatnosti srednjoškolskog odgoja i obrazovanja;

- pružanje potpore odgojno-obrazovnim ustanovama u pripremi i provedbi projekata za korištenje sredstava iz EU fondova te potpora takvim programima/projektima u svrhu poboljšanja standarda, kvalitete i inkluzivnosti odgojno-obrazovnih ustanova;

- potpora programima/projektima organizacija civilnog društva kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima.

Navedene aktivnosti usmjerene su na podizanje razine kvalitete sveukupnog pedagoškog standarda zagrebačkih srednjoškolskih ustanova (srednjih škola i učeničkih domova), unapređenje ponude programa za učenike sukladno iskazanim potrebama i interesima, promicanje prava djeteta te razvoj sustava odgoja i srednjeg obrazovanja na državnoj i europskoj razini.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti srednjoškolskog odgoja i obrazovanja iz dvaju izvora, i to:

I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE SREDNJIH ŠKOLA I UČENIČKIH DOMOVA

Plan:

12.267.570,00 eura

Na temelju odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba odgoja i srednjeg obrazovanja i učeničkih domova, u Proračunu Grada Zagreba za 2023. osiguravaju se sredstva za sljedeće namjene:

A. Materijalni i financijski rashodi

Plan: 9.169.410,00 eura

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Rashodi za usluge

4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

5. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućega i investicijskog održavanja

Plan: 1.429.750,00 eura

Dio sredstava za hitne intervencije doznačuje se srednjim školama i učeničkim domovima na temelju kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućega i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

1. održavanje krovišta,

2. održavanje kotlovnica i sustava grijanja,

3. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,

4. održavanje elektroinstalacija,

5. održavanje unutarnje i vanjske stolarije,

6. ostali građevinski radovi.

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu

Plan:

1.668.410 eura

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskoga i domskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za postrojenja i opremu srednjih škola i učeničkih domova ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija.

Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2023. izrađuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.

II. IZ SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POJAČANI STANDARD U SREDNJOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU

Plan:

22.638.920,00 eura

S ciljem postizanja većeg pedagoškog standarda i ostvarivanja značajnijih razvojnih i socijalnih programa iz sredstava Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za sljedeće programe:

1. financiranje rada školskih i domskih odbora (redovna djelatnost),

2. tekuće donacije privatnim i vjerskim srednjim školama,

3. izvannastavne i ostale aktivnosti,

4. pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici,

5. sufinanciranje međumjesnog javnog prijevoza učenika,

6. nabava udžbenika,

7. održavanje i opremanje srednjih škola i učeničkih domova za poboljšanje standarda,

8. sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje za korištenje sredstava iz europskih fondova,

9. Školska shema voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda,

10. Građanski odgoj / Škola i zajednica

11. Redovna djelatnost proračunskih korisnika - dodatna sredstva za materijalne rashode - naknade za prijevoz zaposlenika, uredski materijal, energiju, zdravstvene usluge, zakupnine i najamnine.

12. Besplatne menstrualne potrepštine.

1. FINANCIRANJE RADA ŠKOLSKIH ODBORA

Plan:

258.230,00 eura

Sredstva za naknade članovima školskih i domskih odbora srednjoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih i domskih odbora, a planirana su u okviru redovne djelatnosti.

2. DONACIJE PRIVATNIM I VJERSKIM SREDNJIM ŠKOLAMA

Plan:

243.280,00 eura

Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2023. Grad Zagreb pružit će potporu za rad privatnih srednjih škola. Za realizaciju navedenoga, izradit će se kriteriji i mjerila o financijskoj potpori privatnim srednjim školama s pravom javnosti za organizaciju odgojno-obrazovnog rada na području Grada Zagreba, a donijet će ih gradonačelnik Grada Zagreba.

Iz ovih se sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika sukladno točki 4. ovog programa. Trenutačno program realiziraju 4 pomoćnika u nastavi za 4 učenika u 1 privatnoj srednjoj školi.

3. IZVANNASTAVNE I OSTALE AKTIVNOSTI

Plan:

432.140,00 eura

Radi unapređenja kvalitete života i slobodnog vremena mladih te prevencije mogućeg društveno neprihvatljivog ponašanja proračunom se osiguravaju sredstva za financiranje programa niza izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti te projekata organiziranog provođenja slobodnog vremena mladih.

Jedan od oblika izvannastavnih aktivnosti, kao sastavnog dijela redovitoga školskog sustava tijekom školske godine, jesu natjecanja učenika i smotre učeničkog stvaralaštva organizirane na školskoj, regionalnoj i državnoj razini, u skladu s programom Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih. Ove aktivnosti pridonose ostvarivanju posebnih interesa, zanimanja i sklonosti učenika, otkrivaju i njeguju darovitost, potiču raznolike oblike stvaralaštva, omogućuju stjecanje dodatnih znanja i umijeća i sl.

Program natjecanja i smotri učenika srednjih škola Grada Zagreba donosi i provodi Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade.

Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i nastavnici mentori srednjih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge jesu: LiDraNo (literarno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, informatici, tehničkom stvaralaštvu, glazbenom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, pružanje prve pomoći, "GLOBE škole", smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja, sudjelovanje učenika srednjih škola i njihovih voditelja u Školi stvaralaštva "Novigradsko proljeće" u brojnim likovnim, filmskim i literarnim radionicama radi usvajanja vještina i poticanja kreativnosti te natjecanja u programima strukovnih predmeta i u strukovnim područjima.

Također, u školskoj godini 2022/2023. nastavit će se obrazovni projekt izvannastavne aktivnosti "Kultura turizma" za učenike srednjih škola kojima turizam i ugostiteljstvo nisu primarni predmeti. Projekt se provodi u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba od školske godine 2010/2011. Ovim projektom mlade se nastoji uključiti u sudjelovanje u programima zaštite okoliša i životne sredine, podizanja kvalitete življenja, očuvanja etnološkog, povijesnog i kulturnog nasljeđa, podizanja razine gostoljubivosti te stvaranja klime dobrodošlice, što bi dugoročno trebalo ostaviti traga na zagrebačkom turizmu te gospodarskom razvoju grada Zagreba. Svake godine, tijekom jednosemestralne izvannastavne aktivnosti, učenici odabranih zagrebačkih srednjih škola imaju zadatak, u dogovoru s voditeljima projekata, osmisliti i realizirati "projekte" s turističkom tematikom. Projekt "Kultura turizma" teorijskom i praktičnom edukacijom mladih ima za cilj poboljšati percepciju Zagreba kao turistički atraktivne destinacije, stvoriti svijest o postojanju odgovornosti u ponašanju prema gradu i turistima, ali i podići razinu razumijevanja o tome da su svi lokalni stanovnici, a samim time i učenici, značajni dionici uspješnosti Zagreba kao turističke destinacije. U školskoj godini 2022./2023. u program će biti uključeno ukupno 6 srednjih škola Grada Zagreba (2 gimnazije i 4 strukovne škole).

U programima koji se organiziraju na školskoj razini u pravilu je uključena većina učenika, dok na razini Grada sudjeluje i do 5.000 učenika i oko 1.500 mentora. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade sudjeluje u realizaciji svih programa, a također i oprema škole za provedbu natjecanja, snosi troškove organizacije školama domaćinima (7,96 eura po učeniku i 10,62 eura po članu povjerenstva i mentoru) uključujući i najam kazališnih dvorana, financira tiskanje plakata, pozivnica, pohvalnica, zahvalnica, diploma i priznanja te Zbornika LiDraNo i osigurava nagrade najboljim učenicima i njihovim mentorima.

Novčanom Nagradom Professor Balthazar nagrađuju se škole, učenici i njihovi učitelji/nastavnici - mentori u osnovnim i srednjim školama koji su u prethodnoj školskoj godini osvojili prvo, drugo ili treće mjesto na državnim natjecanjima iz znanja u pojedinom nastavnom predmetu ili interdisciplinarnom području. Uz iskazivanje priznanja školama, učenicima i njihovim mentorima za postizanje izvrsnih rezultata na državnom natjecanju, svrha je dodjeljivanja Nagrade potaknuti i druge zainteresirane darovite učenike na stjecanje dodatnih znanja u nekom nastavnom predmetu ili području, motivirati škole za uključivanjem učenika i mladih u zajedničke aktivnosti koje će pridonijeti ugledu škole i razvoju svakog pojedinog uključenog učenika te mentora na dodatni rad s darovitim učenicima. Državna natjecanja iz nastavnih predmeta i područja te smotre na državnoj razini navedeni su u Katalogu natjecanja i smotri učenika i učenica osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske. Natjecanja je odobrilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a organizira ih i provodi Agencija za odgoj i obrazovanje. Nagradom Professor Balthazar nagrađuju se i učenici i nastavnici - mentori koji su osvojili prvo, drugo ili treće mjesto na državnim natjecanjima učenika strukovnih škola - Wordskills Croatia, a koja se provode u organizaciji Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

O područjima i drugim kategorijama natjecanja za koje će se dodjeljivati Nagrada Professor Balthazar te o visini nagrada za učenike i mentore odlučuje gradonačelnik posebnim aktima.

Organizaciju dodjele Nagrade Professor Balthazar provodi Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade. Pokazatelji realizacije iskazani su u obrazloženju Proračuna Grada Zagreba za 2023. i projekcijama za 2024. i 2025. godinu.

Iz sredstava za izvannastavne aktivnosti i ostale aktivnosti mladeži financiraju se, dijelom ili u cijelosti, i:

- programi međugradske i međunarodne suradnje (riječ je, u pravilu, o projektima učeničke razmjene i prekogranične suradnje zagrebačkih škola sa školama iz zemlje i inozemstva, o projektima sudjelovanja učenika i njihovih mentora na različitim smotrama, kongresima, konferencijama, sajmovima, susretima, ljetnim školama, festivalima, turnirima, znanstvenim i stručnim skupovima, skupštinama i dr.);

- programi nacionalnih manjina;

- programi / projekti škola;

- tiskanje školskih listova;

- obilježavanje obljetnica djelovanja srednjih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 1.327,23 eura za 10 godina; do 2.654,46 eura za 50 godina; 5.308,91 eura za 100 i do 6.636,14 eura za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;

- poduka učenika srednjih škola u pružanju prve pomoći;

- organizacija tradicionalne akcije "Dojdi osmaš - Zagreb te zove" kojom se budućim srednjoškolcima predstavljaju programi i rad srednjih škola, manifestacija Dan maturanata i sl.;

- projekti i programi u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih (organizacija okruglih stolova i predavanja o problemima s kojima se susreće mladež) i dr.

4. POMOĆNICI U NASTAVI / STRUČNI KOMUNIKACIJSKI POSREDNICI

Plan:

898.200,00 eura

Sukladno članku 99. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Državnom pedagoškom standardu srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) i Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima (Narodne novine 102/18, 59/19 i 22/20) u rad škola uključuju se pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici s ciljem osiguravanja primjerene potpore učenicima s teškoćama u školskom okruženju.

Pravilnikom o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima utvrđeni su načini uključivanja pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika, način i sadržaj poslova potpore pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika u školama te uvjeti koje oni moraju ispunjavati. Pravilnikom je definiran i postupak ostvarivanja prava učenika s teškoćama u razvoju na potporu pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika.

Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sa školama sklapaju ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o obavljanju studentskog posla, na određeno i nepuno radno vrijeme, najdulje do kraja nastavne godine. Iznos neto cijene sata rada iznosi minimalno 5,30 eura neto.

Na prijedlog nastavničkog vijeća srednje škole koje je osnivač Grad Zagreb, škola koju učenik pohađa podnosi Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade zahtjev za osiguravanjem potpore pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika učeniku. Stručno povjerenstvo područnog ureda gradske uprave donosi prijedlog o potrebi uključivanja ili neuključivanja pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika te ga dostavlja Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade koji donosi odluku o odobrenju ili neodobrenju potpore pomoćnika u nastavi / stručnoga komunikacijskog posrednika. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade podnosi Ministarstvu znanosti i obrazovanja zahtjev za dobivanjem suglasnosti za uključivanje pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika, uz koji obvezno prilaže dokumentaciju o osiguranim sredstvima za isplatu plaće s pripadajućim doprinosima za rad pomoćnika u nastavi ili stručnoga komunikacijskog posrednika.

U slučajevima kada postupak uključivanja pomoćnika u nastavi ili stručnih komunikacijskih posrednika provode škole kojima osnivač nije Grad Zagreb, već druga pravna ili fizička osoba, ili pak druge javne ustanove koje provode djelatnost odgoja i obrazovanja, osnivač je dužan, prije upućivanja zahtjeva za dobivanjem prethodne suglasnosti nadležnog Ministarstva, zatražiti suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade za financiranje pomoćnika iz sredstava proračuna Grada Zagreba. Nakon dobivene suglasnosti Ministarstva, osnivač je u obvezi odluku o uključivanju pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika dostaviti Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade te školi.

Trenutačno program realizira 78 pomoćnika u nastavi / stručnih komunikacijskih posrednika za 78 učenika u 34 redovne srednje škole i 1 posebnoj ustanovi. Za provođenje aktivnosti Pomoćnici u nastavi u 2023. osigurana su sredstva u iznosu od 818.580,00 eura (izvorna sredstva Grada Zagreba).

Grad Zagreb je 4. srpnja 2022. poslao prijavu na Javni poziv za dostavu projektnih prijedloga za dodjelu bespovratnih sredstava Ministarstva znanosti i obrazovanja objavljen u okviru Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa "Učinkoviti ljudski potencijali" 2014. - 2020., u okviru projekta "Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, faza V.". Cilj Projekta je osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama.

Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sklapaju ugovore o radu sa školama na određeno vrijeme, a neto satnica iznosi minimalno 5,30 eura.

Ukupna vrijednost Projekta iznosi 2.663.573,88 eura. Ukupni prihvatljivi troškovi iznose 2.663.573,88 eura. Bespovratna sredstva koja će Gradu Zagrebu kao korisniku biti dodijeljena iz Europskog socijalnog fonda iznose 2.189.926,34 eura, dok će Grad Zagreb sufinancirati Projekt u iznosu od 473.647,54 eura. U Projektu, kao partneri, sudjeluju 61 osnovna škola i 4 srednje škole s područja Grada Zagreba te se istim namjerava uključiti 443 pomoćnika u nastavi za potrebe 485 učenika.

Razdoblje provedbe Projekta je od 1. kolovoza 2022. do 1. kolovoza 2023.

U 2023. godini za provođenje ovog Projekta osigurano je 67.620,00 eura (izvorna sredstva Grada Zagreba), a bespovratna sredstva iznose 58.750,00 eura. Pokazatelji realizacije iskazani su u obrazloženju Proračuna Grada Zagreba za 2023. i projekcijama za 2024. i 2025. godinu.

Grad Zagreb je 26. rujna 2023. uputio projektnu prijavu na Javni poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja za dostavu projektnih prijedloga - Osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama, faza VI., objavljen u okviru Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa "Učinkoviti ljudski potencijali" 2021. - 2027. Cilj Projekta je osiguravanje pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim ustanovama Grada Zagreba. Pomoćnici u nastavi / stručni komunikacijski posrednici sklapaju ugovore o radu sa školama na određeno vrijeme, a neto satnica iznosi minimalno 5,30 eura.

Ukupna vrijednost Projekta iznosi 3.243.254,40 eura što je, ujedno, iznos ukupnih prihvatljivih troškova. Bespovratna sredstva koja će Gradu Zagrebu kao korisniku biti dodijeljena iz Europskog socijalnog fonda iznose 2.730.000,00 eura. Kao partneri u Projektu sudjeluju 59 osnovnih i 3 srednje škole Grada Zagreba te je namjera uključiti 456 pomoćnika u nastavi za potrebe 501 učenika. Razdoblje provedbe Projekta je od 1. kolovoza 2023. do 1. kolovoza 2024.

5. SUFINANCIRANJE MEĐUMJESNOG JAVNOG PRIJEVOZA UČENIKA

Plan: 3.185.300,00 eura

Sukladno Odluci o kriterijima i načinu financiranja troškova javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola za školsku godinu 2022./2023. (Narodne novine 101/22), koju je donijela Vlada Republike Hrvatske te Uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja o načinu provođenja navedene odluke, u proračunu Republike Hrvatske osiguravaju se financijska sredstva za troškove javnog prijevoza redovitih učenika srednjih škola.

6. NABAVA UDŽBENIKA

Plan:

4.180.390,00 eura

Grad Zagreb će, radi zaštite standarda učenika i njihovih roditelja, osigurati i u školskoj godini 2023./2024. školske udžbenike koji su besplatni za:

- učenike srednjih škola kojima je osnivač Grad Zagreb (u 57 srednjih škola: 20 gimnazija, 35 strukovnih škola, 1 umjetničkoj školi - Školi primijenjene umjetnosti i dizajna te 1 ustanovi za učenike s teškoćama u razvoju);

- učenike privatnih srednjih škola (24 ustanove) koje organiziraju odgojno-obrazovni rad na području Grada Zagreba;

- učenike ustanova u sustavu socijalne skrbi (3 ustanove);

- učenike srednjih škola koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba, a pohađaju školu izvan Grada Zagreba, a koja se nalazi u sastavu gradova i općina koji čine Urbanu aglomeraciju Zagreb za financijsko razdoblje 2021. - 2027. (gradovi Donja Stubica, Dugo Selo, Jastrebarsko, Oroslavje, Samobor, Sveta Nedelja, Sveti Ivan Zelina, Velika Gorica, Zabok i Zaprešić te općine Bistra, Brckovljani, Brdovec, Dubravica, Gornja Stubica, Jakovlje, Klinča Sela, Kravarsko, Luka, Marija Bistrica, Marija Gorica, Orle, Pisarovina, Pokupsko, Pušća, Rugvica, Stubičke Toplice, Stupnik i Veliko Trgovišće).

- učenike s prebivalištem u Gradu Zagrebu koji pohađaju programe srednjih škola koji se ne provode u srednjim školama na području Urbane aglomeracije Zagreb za financijsko razdoblje 2021. - 2027.;

- učenike s prebivalištem na području Grada Zagreba koji su privremeno smješteni u udomiteljskoj obitelji ili kod drugog pružatelja socijalne usluge smještaja i upisani u srednje škole koje se ne nalaze na području Urbane aglomeracije Zagreb za financijsko razdoblje 2021. - 2027.

7. ODRŽAVANJE I OPREMANJE SREDNJIH ŠKOLA ZA POBOLJŠANJE STANDARDA

Plan:

5.192.830,00 eura

7.1. Usluge tekućega i investicijskog održavanja

Plan: 1.320.940,00 eura

Sredstva za investicijsko održavanje objekata srednjih škola i učeničkih domova ulagat će se prema jedinstvenoj listi prioriteta i Prijedlogu plana nabave roba, radova i usluga za 2023. što ga izrađuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na osnovi opravdanih zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog Plana nabave. Postupci se provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Planirana sredstva koristit će se i za hitne intervencije na održavanju krovova, školskih instalacija i održavanje opreme školskih učionica te za davanje velikih zelenih zatravnjenih površina uz određene škole na održavanje jer ih zbog veličine škole ne mogu same održavati.

7.2. Poslovni objekti

Plan: 2.704.200,00 eura

Dio sredstava za Održavanje i opremanje srednjih škola osigurano je i u okviru pojačanog standarda, te su namijenjena za ulaganja u poslovne objekte (energetska obnova, sanacija krova, uređenje sanitarija).

7.3. Nabava uredske opreme i namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene

Plan:

1.010.290,00 eura

Sredstva će se koristiti za nabavu učioničkog namještaja, školskih ploča, opreme za specijalizirane učionice, stručne laboratorije, kabinete i knjižnice, uredskog namještaja, informatičke opreme, uređaja te strojeva i opreme potrebne za provođenje nastavnog plana i programa škole i sl., na temelju iskazanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i stručnog uvida u stanje opreme u objektima. Za ove potrebe Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade vodi jedinstvenu listu.

7.4. Knjige

Plan: 120.100,00 eura

Suvremena školska knjižnica, kao informacijsko, medijsko i komunikacijsko središte škole, mjesto okupljanja i provođenja izvannastavnoga i slobodnog vremena, ponajprije je namijenjena učenicima i nastavnicima za potrebe redovite nastave, ali ona je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole.

Knjižnica u učeničkom domu ima važnu ulogu u izvršavanju školskih obveza učenika i kreiranju slobodnog vremena i odgoja mladih te je potpora odgajateljima u ostvarivanju zadaća njihova odgojno-obrazovnog rada.

Stoga se, u okviru raspoloživih sredstava, srednjoškolskim ustanovama omogućuje nabava knjiga za knjižnice - lektirnih naslova te stručne i druge literature. Kriterij za raspodjelu sredstava je broj učenika u srednjim školama i učeničkim domovima Grada Zagreba koji se financiraju proračunskim sredstvima Grada Zagreba.

7.5. Prijevozna sredstva u cestovnom prometu

Plan: 37.300,00 eura

Ovim sredstvima planira se nabava novih prijevoznih sredstava i zamjena postojećih za potrebe srednjih škola u vlasništvu Grada Zagreba.

8. SUFINANCIRANJE PRIPREME I PROVEDBE PROJEKATA PRIJAVLJENIH NA NATJEČAJE EUROPSKIH FONDOVA

Plan: 5.916.500,00 eura

Proračunskim sredstvima će se pružiti potpora odgojno-obrazovnim ustanovama u pripremi i provedbi projekata prijavljenih na natječaje za korištenje sredstava iz EU fondova te za sudjelovanje u programu "e-Škole: Uspostava razvoja digitalno zrelih škola".

PROGRAM "E-ŠKOLE: USPOSTAVA RAZVOJA DIGITALNO ZRELIH ŠKOLA"

Sustavno i redovito korištenje najmodernije tehnologije u učenju i poučavanju, adekvatna infrastruktura i računalna oprema u svim školama u Hrvatskoj kao i brojni razvijeni digitalni obrazovni sadržaji i e-usluge za nastavne i poslovne procese te niz edukacija za razvoj digitalnih kompetencija školskih djelatnika - samo su neke od prednosti koje donosi CARNET-ov program e-Škole.

Opći cilj programa e-Škole pridonosi jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje.

Specifični ciljevi programa e-Škole kojima će se pridonijeti općem cilju su:

- osigurati svrhovitu, pouzdanu i sigurnu IKT okolinu prilagođenu potrebama škola u Republici Hrvatskoj;

- poboljšati učinkovitost i koherentnost procesa u obrazovnom sustavu;

- unaprijediti digitalne kompetencije koje pridonose digitalnoj zrelosti škola;

- unaprijediti strateško vodstvo škola za podizanje njihove digitalne zrelosti.

U digitalno zrelim školama nastavnici koriste tehnologiju kako bi unaprijedili nastavu, razvijaju vlastite digitalne sadržaje te pružaju podršku samostalnom učenju i razvoju kritičkih vještina kod učenika koji su u središtu nastavnog procesa. Učenici tako aktivno sudjeluju u nastavi s povećanom motivacijom za učenje i nastavak školovanja te samim time postaju i konkurentniji na tržištu rada. Upravljanje e-Školama je učinkovito i transparentno, a komunikacija i razmjena e-dokumenata između škole, njezinih dionika i osnivača znatno jednostavnija.

Grad Zagreb i Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET potpisali su 1. srpnja 2019. Ugovor o sudjelovanju u drugoj fazi programa "e-Škole: Uspostava razvoja digitalno zrelih škola", s procijenjenim trajanjem projekta do kraja 2023. Program je financiran sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, Europskog socijalnog fonda te državnog proračuna.

Projekt uključuje velike promjene u radu škola i učitelja i nastavnika, a učenicima pomaže u razvitku kritičkog i analitičkog razmišljanja te timskog rada.

Grad Zagreb kao osnivač škola participira pružanjem podrške koja je potrebna radi održivosti projekta kroz:

- imenovanje stručnjaka za tehničku podršku i osiguranje sredstava za financiranje njihova rada koji se sastoji od pružanja tehničke podrške za korištenje mreže i ostalo;

- u slučaju potrebe, a prije najavljenog početka radova, ishođenje dozvole za rad na zgradama škole u svrhu uspostave lokalne mreže škole ili njezina opremanja za potrebe projekta;

- osiguranje održivosti mreže i opreme nakon završetka projekta u skladu s odredbama i rokovima zadanim u okviru financiranja EU projekata.

REGIONALNI CENTRI KOMPETENTNOSTI U STRUKOVNOM OBRAZOVANJU

Tri srednje škole Grada Zagreba - Tehnička škola Ruđera Boškovića, Škola za medicinske sestre Mlinarska i Strojarska tehnička škola Fausta Vrančića imenovane su u srpnju 2018. Regionalnim centrima kompetentnosti u strukovnom obrazovanju čime su stekle pravo na povlačenje bespovratnih sredstava iz fondova Europske unije: Europskog fonda za regionalni razvoj i Europskog socijalnog fonda. Škole su s partnerima - Gradom Zagrebom i Hrvatskim zavodom za zapošljavanje - Regionalnim uredom Zagreb prijavile svoje projekte na javne pozive kojima će ostvariti pravo na korištenje bespovratnih sredstava za sljedeće programske aktivnosti: izradu projektno-tehničke dokumentacije za infrastrukturne zahvate na objektima škola prijavitelja i partnerskih ustanova, pripremu i objavu javnih nadmetanja, radove na dogradnji, rekonstrukciji i obnovi objekata za RCK-ove i partnerske ustanove, stručni nadzor radova, nabavu specijalizirane opreme za RCK-ove i partnerske ustanove te izradu novih obrazovnih programa i standarda zanimanja.

Ugovori za dodjelu financijske potpore iz fondova Europske unije potpisani su u srpnju 2020., a školama su temeljem njih odobrene potpore u sljedećim iznosima:

1. Regionalni centar kompetentnosti Mlinarska - Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020., bespovratna sredstva: 3.842.179,24 eura te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020., bespovratna sredstva: 6.178.932,36 eura.

2. Regionalni centar kompetentnosti Faust - Operativni program konkurentnost i kohezija 2014. - 2020, bespovratna sredstva 3.884.855,77 eura te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020, bespovratna sredstva: 6.413.934,94 eura.

3. Uspostava infrastrukture Regionalnog centra kompetentnosti u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića - Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020., bespovratna sredstva 3.967.806,77 eura te Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020., bespovratna sredstva: 6.570.933,42 eura.

Natječajima provedbenih tijela propisano je da su prijavitelji, odnosno osnivači škola, dužni iz vlastitih sredstava osigurati sredstva za financiranje razlike između iznosa ukupno prihvatljivih troškova projektnog prijedloga te iznosa bespovratnih sredstava dodijeljenih za financiranje prihvatljivih troškova, kao i sredstva za financiranje ukupnih neprihvatljivih troškova unutar projektnog prijedloga. Također, prilikom provedbe projekta škole prijavitelji dužne su podmirivati troškove usluga nastalih u okviru projekata prema dinamici njihova nastanka iako im provedbena tijela doznačuju financijska sredstva tek po analizi kvartalnih izvješća o provedenim aktivnostima i nastalim troškovima. Financijska potpora iz proračuna Grada Zagreba ustanovama prijaviteljima potrebna je kako bi se osigurala financijska sredstva za kontinuirano servisiranje troškova nastalih kroz realizaciju projektnih aktivnosti u skladu sa zakonskim i ugovorenim rokovima od trenutka nastanka pojedinog troška, a neovisno o dinamici doznačivanja sredstava alociranih u fondovima Europske unije. Potpora je potrebna također za pokrivanje razlike između ukupnog iznosa alociranih sredstava i iznosa potrebnog za dovršenje svih projektiranih radova prema projektantskoj procjeni ili ugovoru o izvođenju radova kako bi po završetku izvođenja radova objekt činio građevinsku, funkcionalnu i estetsku cjelinu.

NACIONALNI PLAN OPORAVKA I OTPORNOSTI 2021. - 2026. I DRUGI IZVORI

U okviru mehanizma nacionalnog oporavka i otpornosti, za koji se sredstva osiguravaju iz europskih fondova, Grad Zagreb namjerava se svojim projektima uključiti u ciljeve reforme obrazovanja koja obuhvaća modernizaciju sustava na svim razinama odgoja i obrazovanja te uključuje veću stopu sudjelovanja učenika u gimnazijskim programima, što će posljedično pozitivno utjecati na stopu završetka visokog obrazovanja i okrupnjavanje srednjoškolskih strukovnih programa koncentriranim ulaganjem u programe relevantne u odnosu na tržište rada.

U skladu s navedenim reformskim ciljevima, a s ciljem proširenja kapaciteta ili poboljšanja odgojno-obrazovnog standarda srednjoškolskih ustanova, Grad Zagreb u razdoblju do 2026. planira izvedbu infrastrukturnih projekata (aktivnosti na izradi projektne dokumentacije, ishođenju dozvola, početku i nastavku izvođenja radova cjelovite obnove, odnosno provođenje pripremnih radnji za energetsku obnovu, dogradnju, rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih objekata) koji bi se financirali iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. ili drugih izvora.

9. ŠKOLSKA SHEMA VOĆA I POVRĆA TE MLIJEKA I MLIJEČNIH PROIZVODA

Školska shema je projekt koji se financira sredstvima Europske unije i Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu poreza na dodanu vrijednost te u okviru određenog iznosa prava na potporu dodijeljenog od strane Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju. Republika Hrvatska od 2013. provodi Školsku shemu kao mjeru namijenjenu učenicima osnovnih i srednjih škola u svrhu:

- promoviranja zdravih prehrambenih navika s ciljem povećanja udjela voća i povrća, mlijeka i mliječnih proizvoda u svakodnevnoj prehrani kako bi se smanjio rizik od razvoja nezaraznih kroničnih bolesti u odrasloj dobi;

- oblikovanja prehrambenih navika djece i ograničenja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli;

- omogućavanja školskoj djeci dodatnog obroka svježeg voća ili povrća, mlijeka ili mliječnih proizvoda.

Školska shema u školskoj godini 2022./2023. provodi se sukladno Pravilniku o provedbi Nacionalne strategije za provedbu Školske sheme voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda od školske godine 2017./2018. do 2022./2023. (Narodne novine 93/21, 16/22 i 97/22).

U okviru Školske sheme, isporuka voća i povrća kao zasebnog obroka organizirat će se za učenike u srednjim školama i učeničkim domovima. Isporuka voća i povrća u okviru Školske sheme provodit će se najmanje jedanput tjedno, u intervalu od najmanje 12 do najviše 24 tjedna tijekom školske godine, u dane održavanja nastave, a u skladu sa školskim kalendarom.

U školskoj godini 2022./2023. ukupno 11 srednjih škola (5.635 učenika) te 3 učenička doma (288 učenika), kojima je osnivač Grad Zagreb, sudjelovat će u Školskoj shemi voća i povrća.

Rashodi za realizaciju ovog programa iznose 54.160 eura te su planirani od strane proračunskih korisnika unutar izvora 5.6.1. Pomoći temeljem prijenosa EU sredstava.

10. GRAĐANSKI ODGOJ / ŠKOLA I ZAJEDNICA

Plan: 178.040,00 eura

Povjerenstvo za izvannastavnu aktivnost "Građanski odgoj i obrazovanje" u osnovnim i srednjim školama Grada Zagreba pripremilo je prijedlog kurikuluma te se u školskoj godini 2022./2023. u 3 srednje škole provodi ovaj pilot-projekt pod nazivom Zajednica aktivnih građana - ZAG. Neto satnica za nastavnike koji provode pilot-projekt kao prekovremeni rad iznosi 9,95 eura. Planiran je nastavak edukacije nastavnika i nastavnica koji sudjeluju u pilot-projektu te evaluacija i priprema konačne verzije kurikuluma. U školskoj godini 2023./2024. u izvannastavnu aktivnost "Građanski odgoj i obrazovanje" moći će se uključiti zainteresirani učenici svih osnovnih i srednjih škola Grada Zagreba.

Grad Zagreb ponudio je srednjim školama, kojima je osnivač, novi fakultativni predmet pod nazivom Škola i zajednica koji su zajednički razvili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za studije mira i konflikata Sveučilišta u Rijeci te Prva riječka hrvatska gimnazija. Predmet Škola i zajednica utemeljen je na pristupima aktivnog poučavanja i učenja s naglaskom na istraživačko učenje i predlaganje konstruktivnih rješenja usmjerenih prema osobnoj i društvenoj dobrobiti te unapređenju okruženja u kojem učenici žive i odrastaju. U školskoj godini 2022./ 2023. predmet se provodi u 36 srednjih škola. Neto satnica za nastavnike koji provode ovaj novi fakultativni predmet kao prekovremeni rad iznosi 9,95 eura.

11. REDOVNA DJELATNOST PRORAČUNSKIH KORISNIKA - dodatna sredstva za materijalne rashode - naknade za prijevoz zaposlenika, uredski materijal, energiju, zdravstvene usluge, zakupnine i najamnine

Plan:

2.129.890,00 eura

Zbog povećanih potreba i nedostatnih sredstava za decentralizirane funkcije, iz izvornih sredstava Grada Zagreba planiraju se sredstva za naknade za prijevoz zaposlenika, sredstva za podizanje tehničke i stručne razine naobrazbe učenika kao i za nabavu dodatnog nastavnog materijala, potrošnih sirovina i didaktičnog inventara za nastavu strukovnih predmeta u strukovnim školama, povećane troškove sistematskih pregleda te troškova energenata i zakupa prostora u ukupnom iznosu od 2.071.890,00 eura.

12. BESPLATNE MENSTRUALNE POTREPŠTINE

Plan: 24.120,00 eura

Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade planira sredstva u iznosu od 24.120,00 eura koja se doznačuju srednjim školama Grada Zagreba za nabavu besplatnih menstrualnih potrepština.

III. VLASTITI PRIHODI

Srednjoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:

A) Davanjem u zakup školskog prostora i opreme

1. Ako se školski prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:

1.1. sportskih dvorana i igrališta, uz pravo upotrebe pripadajućeg prostora (npr. tuševi, sanitarni čvor, svlačionica i dr.)

1.1.1. sportskim klubovima - članovima gradskih sportskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:

- 5,31 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane do 150 m2

- 10,62 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane 151 - 300 m2

- 26,54 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane veće od 300 m2

- 20,97 eura za 60 minuta

- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom

- 8,36 eura za 60 minuta

- za igrališta s ostalim podlogama (nogomet, rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)

- 8,36 eura za 60 minuta

- za trim-kabinet

Ako se dvorana daje u zakup djelomično, potrebno je sklopiti ugovor prema kvadraturi koja se doista i koristi, a sukladno gore navedenoj tablici.

1.1.2. građanima i sportskim udrugama koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, u ostalim terminima uz minimalnu zakupninu:

- 7,30 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane do 150 m2

- 14,60 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane 151 - 300 m2

- 36,50 eura za 60 minuta

- za sportske dvorane veće od 300 m2

- 21,90 eura za 60 minuta

- za nogometna igrališta s prirodnom odnosno umjetnom travom

- 8,76 eura za 60 minuta

- za igrališta s ostalim podlogama (za nogomet, rukomet, košarku, odbojku, tenis i sl.)

- 8,76 eura za 60 minuta

- za trim-kabinet

1.1.3. sportskim klubovima navedenima u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2023. za provedbu 70 sati sportske poduke prostor se daje besplatno. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.

Prioritet u korištenju sportskih dvorana i sportskih igrališta imaju školski sportski klubovi i sportski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2023. te ostali sportski klubovi uključeni u gradske sportske saveze. Da bi se ostvarilo navedeno pravo, sportski klubovi dužni su dostaviti školi potvrdu nadležnoga sportskog saveza u Zagrebu.

1.2. ostalog školskog prostora

- 8,76 eura za 60 minuta

- za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu te umjetničke programe

- 29,20 eura za 60 minuta

- za informatičke učionice s opremom i specijalizirane učionice te za višenamjenske dvorane

- 8,76 eura za 60 minuta

- za ostale prostore (hol, predvorje, podrumski prostor i dr.)

- od 73,00 eura

- mjesečno po automatu za prostor s priključcima na električnu energiju

Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade svim sportskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske sportske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižima od određenih, odnosno i besplatno, i to:

- sportskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okružja besplatno ili uz minimalnu članarinu;

- za provođenje programa humanitarnoga i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.

Škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade građanima, sportskim udrugama, koje nisu članovi gradskih sportskih saveza, te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama višima od minimalnih.

Srednje škole i učenički domovi mogu dati školski, odnosno domski prostor na besplatno korištenje drugim odgojno-obrazovnim ustanovama, osnivač kojih je Grad Zagreb i drugi osnivači, na temelju međusobnog sporazuma o korištenju prostora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Međusobnim dogovorom sporazumnih strana utvrdit će se iznos sudjelovanja zakupoprimca u plaćanju povećanih materijalnih troškova zakupodavca.

Ugovori o davanju u zakup školskog prostora mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Zaključuju se najduže na jednu godinu.

Sa sportskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u sportu Grada Zagreba u 2023. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva doznačuju se u obliku dvanaestina.

2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Narodne novine 125/11, 64/15 i 112/18) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/22) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor.

Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama navedene odluke od gradskog upravnog tijela nadležnog za poslovne prostore.

Dio školskih dvorišta, koji se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za potrebe sporta i druge aktivnosti koje su u funkciji djece i mladih javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade. Visina zakupnine iznosi 0,44 eura po m2.

Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo na temelju odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.

B) Prodajom vlastitih proizvoda i usluga

C) Davanjem usluga školskih radionica

D) Obrazovanjem uz rad i iz rada

E) Obavljanjem usluga autoškola u sastavu škole (Škola za cestovni promet)

F) Iz školarina

G) Iz ostalih prihoda.

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiro-računu gradskih srednjih škola i učeničkih domova, a moraju se koristiti na način utvrđen odlukom školskog i domskog odbora donesenom u skladu s posebnim zaključkom gradonačelnika Grada Zagreba o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda srednjih škola i učeničkih domova kojima je osnivač Grad Zagreb.

Davanje u zakup školskog prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovitu djelatnost ustanove.

U svrhu poticanja dostupnosti školskih prostora udrugama preporuka je Ministarstva znanosti i obrazovanja da se u okviru slobodnih prostornih kapaciteta srednjoškolskih ustanova ostvari suradnja s udrugama koje izvode programe odobrene od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja te im se omogući njihovo korištenje.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba.

KLASA: 400-06/22-01/115

URBROJ: 251-16-04-22-70

Zagreb, 8. prosinca 2022.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija