Vi pitate - Mi odgovaramo
Stručni odgovori naših urednika-savjetnika na pitanja pretplatnika.
Lokalna i područna (regionalna) samouprava – uvjeti za raspored službenika na radno mjesto
Ako službenik tijekom službe stekne stručnu spremu veću od one na temelju koje je raspoređen na određeno radno mjesto u upravnom tijelu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, može li se takav službenik rasporediti na radno mjesto za koje se kao jedan od uvjeta za raspored traži takva veća stručna sprema i mora u tom slučaju obaviti vježbeničku praksu?
Lokalna samouprava – prostorni plan
Je li potrebno da pročišćeni tekst prostornog plana donese predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave?
Lokalna samouprava – raspored na radno mjesto
Postoji li mogućnost da se na radno mjesto u upravnom tijelu lokalne jedinice rasporedi, bez postupka prijma putem javnog natječaja i obavljanja vježbeničke prakse, službenik koji je tijekom službe stekao naziv sveučilišnog odnosno stručnog prvostupnika struke?
Lokalna samouprava - plaće
U jedinici lokalne samouprave ustrojen je jedinstveni upravni odjel s tri odsjeka. Jedinice lokalne samouprave primjenjuju članak 16. Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi. Moramo li svoje koeficijente uskladiti s koeficijentima u državnoj službi, pri čemu je apsurdno da pročelnik upravnog odjela može imati koeficijent 3,10 (kao načelnik sektora u državnoj službi), a voditelj odsjeka koeficijent 1,70 ili 1,40 (kao voditelj odsjeka u državnoj službi). Stoga proizlazi da će voditelj odsjeka koji je prema hijerarhiji samo jednu stubu niže od pročelnika - a prema odgovornosti, opsegu posla, stručnoj spremi bit će 5 do 6 ispod pročelnika. Primjenjuje li se Zakon jednako na jedinstvene upravne odjele i sustav državne uprave?
Ovlašteni predlagatelji zakona
Može li član Udruženja za posredovanje prometa nekretnina predlagati izmjene i dopune Zakona o posredovanju u prometu nekretnina?
Ukidanje radnog mjesta u državnom tijelu
Je li službenik, u slučaju ukidanja radnog mjesta u državnom tijelu, kao što je predviđeno člankom 103. stavkom 4. Zakona o državnim službenicima i namještenicima, obvezan dolaziti na posao za vrijeme od tri mjeseca od dana ukidanja (za vrijeme neraspoređenosti), a do stavljanja na raspolaganje Vladi RH? Je li državno tijelo obavezno obavijestiti državne službenike o ukidanju radnog mjesta u pisanom obliku?