Zemljišne knjige: proširenje uloge javnih bilježnika, novo elektroničko poslovanje i e-usluge

16. studenog 2022. u 10:00 sati

E-SEMINAR

ZEMLJIŠNE KNJIGE: PROŠIRENJE ULOGE JAVNIH BILJEŽNIKA, NOVO ELEKTRONIČKO POSLOVANJE I E-USLUGE
- što donosi novela ZZK (Nar. nov., br. 128/22)?
16.
studenoga 2022. (srijeda) u 10,00 sati (platforma Livestorm)

KOME JE SEMINAR NAMIJENJEN:
Seminar je namijenjen javnim bilježnicima, službenicima u katastru, zemljišnoknjižnim sucima i zk referentima, referentima u imovinskopravnim službama jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, korporativnim pravnicima, odvjetnicima, trgovačkim društvima, bankama, društvima za pružanje financijskih usluga u naplati i upravljanju potraživanja i drugim subjektima koji primjenjuju propise zemljišnoknjižnog prava.

CILJ E-SEMINARA:
Cilj je ove edukacije upoznati sudionike s novostima u zemljišnoknjižnom postupku koje proizlaze iz novele Zakona o zemljišnim knjigama (Nar. nov., br. 128/22). One se, s jedne strane, odnose na vođenje zemljišnih knjiga u cijelosti u elektroničkom obliku, isključivo elektroničko podnošenje prijedloga putem javnih bilježnika i odvjetnika, elektroničko vođenje zk predmeta u redovitim postupcima te cjelokupno elektroničko provođenje postupaka u zemljišnim knjigama. S druge strane, sudionicima će se detaljno pojasniti nova uloga javnih bilježnika kao povjerenika suda u postupku osnivanja i obnove zemljišne knjige, kao i pojednostavljeno postupanje u pojedinačnom ispravnom postupku. Osim izlaganja novih zakonskih rješenja u zk postupku, predavači će iznijeti neka nova stajališta sudske prakse, govoriti o osnivanju zemljišnih knjiga na temelju postojećeg operata (kao dijela NPOO-a) te prezentirati posve nove e-usluge u zemljišnim knjigama, koje će građanima i poslovnim subjektima biti dostupne od 1. 11. 2022.

PROGRAM I PREDAVAČI:

Božena Busić, voditeljica Zemljišnoknjižnog odjela Općinskog građanskog suda u Zagrebu

1. Pregled novele Zakona o zemljišnim knjigama (Nar. nov., br. 128/22)
- razlozi za donošenje novina, njihov cilj i opći pregled
- elektronička komunikacija i novo elektroničko poslovanje u zk postupku (kako će izgledati praktična primjena)
- novo uređenje podnošenja prijedloga za upis (potpuna digitalizacija, tko su ovlaštenici)
- nova uloga javnih bilježnika u zk postupku
- zabilježba prvenstvenog reda
- zabilježba izvanrednog pravnog lijeka (prijedlog za dopuštenje revizije – usklađenje sa ZPP-om)
- obnova zemljišnoknjižnog uloška - novi posebni zk postupak
- brisanje odredbi o otpisu dijelova male vrijednosti
- primjena Zakona u prijelaznom režimu (ispunjavanje uvjeta za ovlaštenog zk referenta, primjena propisa na započete postupke osnivanja i obnove zemljišne knjige)

2. Zabilježba prvenstvenog reda
– koje su novosti i zašto se pristupilo izmjenama
- tko može podnijeti prijedlog za upis zabilježbe i uloga javnog bilježnika (podnošenje elektroničkog prijedloga za upisa i čuvanje u pologu isprave o zabilježbi prvenstvenog reda)
- podnošenje prijedloga za upis ili brisanje prava za koje je prvenstveni red zabilježen
- koji upis ovlaštenik može/ne može zahtijevati istim prijedlogom
- očekivani učinci u praksi

3. Prelazak na potpuno elektroničko poslovanje u zemljišnoknjižnom postupku
- vođenje zemljišnih knjiga u cijelosti u elektroničkom obliku
- isključivo elektroničko podnošenje prijedloga putem javnih bilježnika i odvjetnika i pravne posljedice nepodnošenja
- kako je uređena elektronička komunikacija
- dostava pismena (elektronička dostava korisnicima elektroničke komunikacije, dostava rješenja o odbijanju i odbacivanju prijedloga za uknjižbu, primjena pravila parničnog postupka o dostavi)
- elektroničko vođenje zemljišnoknjižnog predmeta u redovitim postupcima
- cjelokupno elektroničko provođenje postupaka u zemljišnim knjigama

Andrea Simić Rukavina, viša savjetnica – specijalistica u Sektoru za zemljišnoknjižna i stvarna prava, Ministarstvo pravosuđa i uprave RH

1. Javni bilježnik kao povjerenik suda (nova uloga u zemljišnoknjižnom postupku)
- odgovarajuća primjena propisa o radu sudova na rad javnog bilježnika
- povjeravanje poslova osnivanja i obnove zemljišnih knjiga
- dodjela predmeta u rad ako na području suda postoji sjedište više javnih bilježnika
- opravdani razlozi za povjeravanje poslova javnom bilježniku izvan njegovog službenog područja
- razlozi za odbijanje povjerenog posla
- oduzimanje povjerenog posla i dodjela u rad drugom javnom bilježniku
- sastavljanje nacrta zk uložaka
- obavijest sudu o dovršetku postupka
- nagrada i naknada za obavljene poslove
- nadzor nad radom javnog bilježnika i novčano kažnjavanje

2. Osnivanje i obnova zemljišne knjige
- u čemu su novine i zašto se poslovi prenose u rad javnim bilježnicima?
- osnivanje zemljišne knjige temeljem postojećeg operata (dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.)
- obnova zemljišnoknjižnog uloška (kako ga provesti na temelju katastarskog operata)
- kada se provodi rasprava za sastavljanje zemljišnoknjižnih uložaka
- značaj odluke ministra pravosuđa i uprave (određivanje roka za dovršetak osnivanja/obnove zemljišne knjige, odluka o povjeravanju poslova osnivanja i obnove javnim bilježnicima)

3. Nove e-usluge u zemljišnim knjigama od 1. 11. 2022.
- moderniziran OSS i servisno povezivanje s drugim sustavima (ePristojbe, eOvlaštenja i dr.), dostupnost novih servisa OSS-a, BI izvještaji
- kako će i kome biti dostupan novi OSS i novi servisi
- pojednostavljen i olakšan pristup podacima iz zemljišne knjige (responzivni dizajn, jednostavnija pretraga, sustav prilagođen korisniku)

Tomislav Aralica, sudac Županijskog suda u Zagrebu

1. Pojedinačni zemljišnoknjižni ispravni postupak i novela ZZK (Nar. nov., br. 128/22)
- opravdani razlog za vođenje pojedinačnog ispravnog postupka
- neujednačena praksa oko pojma „opravdanog interesa“
- je li dopušteno utvrđivati da je predlagatelj stekao pravo vlasništva na određenoj nekretnini temeljem dosjelosti i porijeklo takvog rigidnog pravnog shvaćanja
- sadržaj prijedloga i isprave koje valja priložiti
- rješenja o otvaranju pojedinačnog ispravnog postupka
- žalba (nadležnost i sudska praksa)
- postupak, oglas, rok za podnošenje prijava i prigovora, rasprava za ispravak, uloga ureda za katastar, očevid
- pojam izvanknjižnog vlasništva, način stjecanja vlasništva nekretnina i drugo
- rješenje (sadržaj i dostava), pitanje pravnog lijeka
- tužba za ispravak, rokovi i pravne posljedice

Odgovori na pitanja

Predviđeno trajanje e-seminara: od 10,00 do 13,00 h

PRIJAVA I SUDJELOVANJE NA E-SEMINARU:
Sudionici moraju prijaviti sudjelovanje na e-seminaru. Nakon prijave i uplaćene kotizacije na e-mail adresu sudionika stići će poziv i uputa za registraciju na platformu Livestorm. Nakon registracije, sudioniku će stići povratni e-mail s potvrdom registracije i poveznicom za sudjelovanje na e-seminaru. Sudionici mogu postavljati pitanja tijekom održavanja e-seminara pisanim putem, a mogu ih i unaprijed dostaviti na adresu e-pošte urednistvo@informator.hr

KOTIZACIJA:
Naknada za sudjelovanje iznosi 930,00 kn s uključenim PDV-om (123,43 €)* po sudioniku i uplaćuje se najkasnije do 15. studenoga 2022. na račun Novog informatora d.o.o., broj HR2823400091100150348, poziv na broj: 01-161122–OIB PLATITELJA.

KOTIZACIJA UKLJUČUJE: Sudjelovanje na e-seminaru, power point prezentacije predavača i snimku e-seminara.

POGODNOST ZA PRETPLATNIKE:
Pretplatnici tjednika Informator i pretplatnici pravnog portala (Informator Standard, Informator Advanced i Informator Premium paket), s podmirenom pretplatom plaćaju kotizaciju po sudioniku u iznosu 790,50 kn s uključenim PDV-om (107,92 €)*. Pretplatnici Informator Ultimate paketa s podmirenom pretplatom plaćaju kotizaciju u iznosu 651,00 kn s uključenim PDV-om (85,08 €)*.

DODATNE INFORMACIJE I UPITI:
tel: 01/4555-454
mail: seminari@informator.hr

*Fiksni tečaj konverzije: 1 € = 7,53450 kn

Filteri