zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Odluka o Obrascu standardne metodologije za procjenu socijalnog učinka

Pročišćeni tekst vrijedi od 13.04.2007.

Narodne novine 38/2007

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o Obrascu standardne metodologije za procjenu socijalnog učinka (»Narodne novine«, br. 38/07)

VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1250

Na temelju članka 27a. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 107/2000 – pročišćeni tekst, 24/2001 i 22/2005), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 5. travnja 2007. godine donijela

ODLUKU

O OBRASCU STANDARDNE METODOLOGIJE ZA PROCJENU SOCIJALNOG UČINKA

I. OPĆA ODREDBA

Ovom Odlukom propisuje se sadržaj Obrasca standardne metodologije za procjenu socijalnog učinka (u daljnjem tekstu: Obrazac), te postupak podnošenja Obrasca.
Procjena socijalnog učinka (u daljnjem tekstu: Procjena), daje se na Obrascu, a podnosi se uz prijedloge uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada), te uz prijedloge zakona koje Vlada predlaže na donošenje Hrvatskome saboru.

II. SADRŽAJ OBRASCA

Obrazac sadrži: osnovne podatke o predlagatelju i prijedlogu propisa, procjenu učinka na pojedine socijalne skupine, procjenu rizika, obrazloženje podnositelja na stupanj socijalnog učinka, očitovanje Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), te datume slanja i primanja Obrasca.

1. PREDLAGATELJ PROPISA

Predlagatelji propisa prema ovoj Odluci su središnja tijela državne uprave (ministarstva, središnji državni uredi i državne upravne organizacije) i stručne službe Vlade koje pripremaju zakone i druge propise.
Podaci o predlagatelju trebaju sadržavati informacije o središnjem tijelu državne uprave koje predlaže zakone i druge propise koje Vlada predlaže na donošenje Hrvatskom saboru.

2. OSNOVNI PODACI O PRIJEDLOGU PROPISA

Osnovni podaci o prijedlogu propisa su:
– vrsta propisa za koji se podnosi Obrazac,
– naziv propisa,
– svrha donošenja propisa.

3. UČINAK NA SOCIJALNE SKUPINE


3.1. SOCIJALNE SKUPINE

Točka 3. Obrasca sadrži pregled socijalnog učinka na pojedine socijalne skupine, odnosno na koji način će prijedlog propisa utjecati na stupanj siromaštva i socijalne isključenosti navedenih skupina:
1. osobe s invaliditetom: osobe s tjelesnim invaliditetom (oštećenje lokomotornog sustava, oštećenja središnjeg živčanog sustava, oštećenje perifernog živčanog sustava, oštećenja drugih organa i ostalih sustava); osobe sa senzornim (osjetilnim) oštećenjem (vida, sluha); osobe s duševnim po...

3.2. PRAĆENJE SOCIJALNOG UČINKA

Praćenje socijalnog učinka procjenjuje se stupnjevano: u pozitivnom (+), negativnom (–) i neutralnom (0) utjecaju na pojedine socijalne skupine kao neposredni učinak, učinak u prvoj godini provedbe propisa i učinak u kasnijem razdoblju primjene propisa.
Upisuje se:
+ mali pozitivan utjecaj, + + značajan pozitivan utjecaj, + + + izuzetno značajan pozitivan utjecaj;
– mali negativan utjecaj, –– značajan negativan utjecaj, ––– izuzetno značajan negativan utjecaj;
0 nema utjeca...

4. PROCJENA RIZIKA

Ova točka daje procjenu vjerojatnosti da li će prijedlog propisa biti socijalno održiv, da li će se njegove društvene koristi i ekonomske mogućnosti osjetiti u cjelokupnom društvu, te da li će pridonijeti razvojnim ciljevima zemlje i smanjenju siromaštva.

4.1. VRSTA I PRIRODA RIZIKA

A) Političko ekonomski rizici podrazumijevaju domaće rizike koji mogu posredno utjecati na pogoršanje makroekonomske stabilnosti.
B) Institucionalni rizici podrazumijevaju neodgovarajuće institucionalne odnose, slabo upravljanje, pretjeranu složenost projekta, te slabe tehničke i administrativne kapacitete.
C) Drugi domaći rizici podrazumijevaju okolnosti izvan nadzora nositelja prijedloga, ali se trebaju uzeti u obzir tijekom procjene. Mogu proizlaziti iz regionalne neujednačenost...

4.2. STUPANJ VJEROJATNOSTI I OČEKIVANI OPSEG RIZIKA

Procjena rizika prati se kroz stupanj vjerojatnosti (mala/srednja/velika) i očekivani opseg (mali/srednji/veliki) za vrstu i prirodu rizika: političko ekonomske rizike, vanjske rizike, institucionalne rizike i druge domaće rizike.

5. STUPANJ SOCIJALNOG UČINKA

Na temelju procjene učinka na pojedine socijalne skupine kao i procjene rizika opisno se iskazuje stupanj socijalnog učinka predloženog propisa na socijalne skupine (mali/srednji/veliki).

5.1. OBRAZLOŽENJE PODNOSITELJA

Podnositelj prijedloga propisa obrazlaže procjenu socijalnog učinka, koja proizlazi na temelju rezultata prikazanih u točki 3. i 4. Obrasca. Podnositelj prijedloga daje mišljenje da li i na koji način prijedlog propisa utječe na smanjenje siromaštva i socijalne isključenosti socijalnih skupina iz točke 3. ove Odluke, odnosno, ima li negativan utjecaj na socijalnu sliku društva.
Odgovorna osoba podnositelja prijedloga ovjerava Obrazac.
U skladu s odredbom članka 27. Poslovnika Vlade...

6. OČITOVANJE MINISTARSTVA ZDRAVSTVA I SOCIJALNE SKRBI

Ministarstvo daje očitovanje o prihvaćanju Procjene na temelju podnesenog Obrasca, a u skladu s člankom 27a. stavkom 4. Poslovnika Vlade Republike Hrvatske Ministarstvo je dužno očitovati se o područjima i razlozima neslaganja.
U slučaju dobivanja pozitivnog mišljenja na Procjenu, podnositelj propisa uz prijedlog propisa i Obrazac za koji je pribavljeno pozitivno mišljenje, nije obvezan Vladi dostavljati dodatno očitovanje Ministarstva.
U slučaju neslaganja s Procjenom u pogledu bi...

7. KONTAKT – OSOBA PREDLAGATELJA PROPISA

Osnovni podaci o osobi kod predlagatelja propisa su podaci o osobi koja je zadužena za davanje informacija o sadržaju Obrasca i za komunikaciju s Ministarstvom.

8. DATUM SLANJA I PRIMANJA OBRASCA

Datumima se evidentira vremenski tijek slanja i primanja Obrasca između predlagatelja propisa i Ministarstva.

III. POSTUPAK PODNOŠENJA OBRASCA

Predlagatelj propisa (središnja tijela državne uprave – ministarstva, središnji državni uredi i državne upravne organizacije i stručne službe Vlade koje pripremaju zakone i druge propise) je dužan uz prijedloge uredbi i drugih propisa koje donosi Vlada, te uz prijedloge zakona koje Vlada predlaže na donošenje Hrvatskome saboru, priložiti i ispunjeni Obrazac na kojem podnosi Procjenu, te ga podnijeti na očitovanje Ministarstvu.
Ministarstvo je dužno pregledati i analizirati tekst prijed...

IV.ZAVRŠNA ODREDBA

Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija