zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Komunikacijska strategija za informiranje hrvatske javnosti o Europskoj uniji i pripremama za članstvo

Pročišćeni tekst vrijedi od 03.10.2005.

Narodne novine 13/2006

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Komunikacijska strategija za informiranje hrvatske javnosti o Europskoj uniji i pripremama za članstvo (»Narodne novine«, br. 13/06)

HRVATSKI SABOR

323

Na temelju članka 80. Ustava Republike Hrvatske, Hrvatski sabor na sjednici 27. siječnja 2006., donio je

KOMUNIKACIJSKU STRATEGIJU

ZA INFORMIRANJE HRVATSKE JAVNOSTI O EUROPSKOJ UNIJI I PRIPREMAMA ZA ČLANSTVO

1. UVOD

Pristupanje Europskoj uniji (EU) prioritetan je cilj Vlade Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Vlada), iskazan u programu Vlade 2003-2007., koji je prihvatio Hrvatski sabor. Pritom Hrvatski sabor sudjeluje u pripremama Republike Hrvatske za članstvo u EU putem svojih radnih tijela: Odbora za europske integracije, Nacionalnog odbora za praćenje pregovora o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji i posebnog izaslanstva za odnose s Europskim parlamentom – Zajedničkog parlamentarnog ...

2. PRETPOSTAVKE I IMPLIKACIJE ZA STRATEGIJU

Vremenski okvir Strategije obuhvaćat će razdoblje do stupanja u punopravno članstvo. Tijekom završne faze pregovora Vlada će definirati koje je komunikacijske korake potrebno poduzeti u svrhu pripreme referenduma. Cilj je stvaranje temeljitog i dugoročnog razumijevanja EU, procesa pristupanja i članstva u Uniji.

U provedbi ove Strategije, Vlada će surađivati sa suradnicima i partnerima u komuniciranju s javnošću, tj. osobama koje utječu na stvaranje javnog mnijenja - multiplikatorim...

3. OPĆA KOMUNIKACIJSKA SVRHA, CILJEVI I PRISTUP

Temeljni komunikacijski cilj Vlade jest stvaranje najšireg i najtemeljitijeg mogućeg razumijevanja svih aspekata pristupanja EU među građanima. To u praksi znači da u najvećoj mogućoj mjeri:

• hrvatska javnost treba biti upoznata s prednostima članstva u EU, ali i nužnim reformama koje ono iziskuje,

• hrvatska javnost treba biti upoznata i s mogućim posljedicama nečlanstva,

• hrvatska javnosti treba biti informirana na takav način da joj se omogući razumijevanje prava ...

4. TON, JEZIK I PORUKE

Cjelokupna Vladina komunikacija temelji se na racionalnom i odmjerenom nastupu. Kako je već navedeno, potrebno je istaknuti obveze i odgovornosti koje proizlaze iz članstva, kao i prava i koristi koje ono donosi, te potrebu da se Hrvatska suoči s – ponekad teškim – izazovima koje pridruživanje EU-u donosi. Opći ton treba odražavati realističan optimizam u vezi s budućim izgledima Hrvatske i njezinim mjestom u Europskoj uniji.

Jezik koji se upotrebljava treba biti primjeren i pristup...

5. CILJNE SKUPINE

Jedno od uporišta prijašnje Komunikacijske strategije za razdoblje od 2001. godine bilo je »načelo multiplikatora« – tj. informativno djelovanje prema ključnim društvenim skupinama i predstavnicima ciljnih skupina kako bi oni mogli prenositi i »umnožavati« informacije. Iako je ta strategija sadržavala brojne alate za informiranje opće javnosti (npr. publikacije, internetske stranice, info-telefon, događaje u okviru Europskog tjedna, televizijske i radijske programe, itd.), predviđeno težiš...

6. INFORMIRANJE O TIJEKU PREGOVORA SMJER PRIMJENE

Informiranje o pregovorima ima za cilj omogućiti javnosti aktivno praćenje procesa pregovora. Informiranje o pregovorima treba biti usmjereno u tri glavna smjera:

Opća javnost (putem medijskih programa, javnih rasprava, info-telefona, publikacija, posebne internetske stranice posvećene pregovorima i sl.)

Sektorske interesne skupine (ciljne skupine) koje su posebno zainteresirane za pregovore u pojedinim područjima: gospodarski subjekti (poslodavci, tvrtke, trgovačka društva, ...

7. SUDIONICI I PARTNERI U KOMUNIKACIJI

Pristupanje Europskoj uniji prioritetni je cilj Vlade, a članstvo utječe na sve aspekte života. Zato svi državni dužnosnici i sva državna tijela – Hrvatski sabor, Vlada, ministarstva i ostala tijela trebaju preuzeti odgovornost za podizanje javne svijesti u okviru svog djelokruga. Međusektorska suradnja bit će ostvarena uspostavljanjem mreže koordinatora za informiranje o EU u ministarstvima. Za pomoć i koordinaciju rada ove mreže zaduženo je Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integ...

8. RADNA SREDSTVA, AKTIVNOSTI I PRISTUPI

Postojeća radna sredstva, aktivnosti i pristupi

Radna sredstva i aktivnosti koje Ministarstvo vanjskih poslova i europskih integracija primjenjuje, a potrebno ih je nastaviti, obuhvaćaju:

• Nacionalni forum o pristupanju Europskoj uniji,

• konferencije za tisak,

• istraživanja javnog mnijenja,

• periodička izdanja,

• publikacije,

• internetske stranice,

• projekt Europa u Hrvatskoj – mrežu Euro-info točaka,<...

10. INFORMIRANJE UOČI REFERENDUMA (KAMPANJA)

Informativna kampanja uoči referenduma treba započeti unutar pola godine do godine dana prije održavanja referenduma.

Cilj kampanje bit će sveobuhvatno informiranje javnosti da bi ona mogla formirati svoj stav na temelju pravodobnih i objektivnih informacija.

Glavni partneri u kampanji bit će elektronički i tiskani mediji.

Dodatni partneri u kampanji bit će predstavnici civilnog društva.

Kampanja se treba odvijati u tri faze:

– pripremnoj (u kojoj će javn...

11. ZAKLJUČAK

Ova Strategija sadrži okvir za komunikaciju s građanima o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji, pripremama za članstvo i konačno samom članstvu u Europskoj uniji. Uspješna priprema – i kolektivna i pojedinačna – omogućit će da Hrvatska i njezini građani što lakše prebrode izazove koje ulazak u EU podrazumijeva i u najvećoj mogućoj mjeri iskoriste pogodnosti i prava koja proizlaze iz članstva u EU, a istodobno se pripreme za preuzimanje odgovornosti i obveza koje ono donosi.

<...

PRILOG 1.

CILJNE SKUPINE

A: Multiplikatori/pokretači javnog mnijenja

• političke stranke

• saborski zastupnici

• državni dužnosnici

• državni službenici

• mediji – urednici i novinari

• poslovni ljudi i njihove udruge

• sindikati

• nevladine organizacije

• lokalni političari

• lokalna uprava i samouprava

• lokalne udruge, društva i skupine

• znanstvenici...

PRILOG 2.

A

M

U

L

T

I

P

L

I

K

A

T

O

R

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija