Podzakonski propisi
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
2. VAŽEĆI NORMATIVNI I INSTITUCIONALNI OKVIR TE VAŽEĆI OKVIR STRATEŠKOG PLANIRANJA
2.2. Nadležna tijela i institucije
2.2.1. Ministarstvo državne imovine
2.2.2. Centar za restrukturiranje i prodaju
2.2.3. Trgovačko društvo DRŽAVNE NEKRETNINE d.o.o.
2.3. Obuhvat oblika državne imovine
2.4. Načela upravljanja državnom imovinom
2.5. Akti strateškog planiranja
3. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA UPRAVLJANJA DRŽAVNOM IMOVINOM
3.1.1. Analiza pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku
3.2.1. Analiza upravljanja imovinom u obliku stanova
3.2.2. Analiza upravljanja imovinom u obliku poslovnih prostora
3.2.3. Analiza upravljanja imovinom u obliku zemljišta
3.2.3.1. Analiza upravljanja imovinom u obliku građevinskog zemljišta
3.2.3.2. Analiza upravljanja neperspektivnom vojnom imovinom
3.2.3.4. Analiza upravljanja imovinom u obliku kampova i planinarskih domova
3.2.4. Analiza upravljanja imovinom koja je u postupku sukcesije
3.3. Analiza upravljanja neprocijenjenom imovinom u postupku pretvorbe i privatizacije
3.4. Analiza upravljanja trajno oduzetom imovinom zbog počinjenja kaznenog djela
3.5. Zaključna razmatranja o postojećem stanju upravljanja državnom imovinom
4. STRATEŠKO USMJERENJE UPRAVLJANJA DRŽAVNOM IMOVINOM
4.1. Vizija upravljanja državnom imovinom
4.2. Strateški cilj upravljanja državnom imovinom
5. KASKADIRANJE STRATEŠKOG CILJA UPRAVLJANJA DRŽAVNOM IMOVINOM
Strategija upravljanja državnom imovinom za razdoblje 2019. – 2025.
Pročišćeni tekst vrijedi od 09.10.2019.
Narodne novine
96/2019
1. UVODNA RAZMATRANJA
Strategiju upravljanja državnom imovinom (u daljnjem tekstu: Strategija) donosi Hrvatski sabor na prijedlog Vlade Republike Hrvatske za razdoblje od 7 godina. Strategijom se određuju dugoročni ciljevi i smjernice upravljanja državnom imovinom uvažavajući gospodarske i razvojne prioritete Republike Hrvatske. Strategija se donosi sukladno članku 18. Zakona o upravljanju državnom imovinom. Zakonom o upravljanju državnom imovinom – imovina u vlasništvu Republike Hrvatske definira se kao državn...
2. VAŽEĆI NORMATIVNI I INSTITUCIONALNI OKVIR TE VAŽEĆI OKVIR STRATEŠKOG PLANIRANJA
2.1. Normativni okvir
Postojeći normativni okvir brojnim zakonima i podzakonskim aktima uređuje područje upravljanja, raspolaganja i uporabe imovine u vlasništvu Republike Hrvatske.
Zakoni koji uređuju djelokrug, ovlasti i poslove Ministarstva državne imovine, CERP-a i trgovačkog društva DRŽAVNE NEKRETNINE d.o.o. i koji se najčešće koriste u radu spomenutih institucija su abecednim redom navedeni u nastavku:
2.2. Nadležna tijela i institucije
Članak 1. stavak 2. Zakona o upravljanju državnom imovinom navodi da se Zakonom uređuje upravljanje, raspolaganje i korištenje državne imovine kojom upravlja Ministarstvo i CERP. Prema članku 6. Zakona o upravljanju državnom imovinom zakon se ne primjenjuje na imovinu Republike Hrvatske kojom, prema posebnim propisima, upravljaju druga tijela Republike Hrvatske ili pravne osobe u kojima je ona član ili osnivač. Člankom 4. stavkom 2. Zakona o upravljanju državnom imovinom ministar nadležan ...
2.2.1. Ministarstvo državne imovine
Prema članku 4. Zakona o upravljanju državnom imovinom Vlada Republike Hrvatske u ime Republike Hrvatske povjerava Ministarstvu državne imovine vršenje vlasničkih ovlasti u odnosu na državnu imovinu koja je predmet Zakona, osim one imovine za koju vlasnička prava vrši CERP u skladu s istim Zakonom ili posebnim propisom te ako upravljanje državnom imovnom nije povjereno drugom tijelu u skladu s posebnim zakonom. Ministar nadležan za poslove državne imovine može odlukom povjeriti nekretnine ...
2.2.2. Centar za restrukturiranje i prodaju
Centar za restrukturiranje i prodaju (CERP), kao pravni sljednik Agencije za upravljanje državnom imovinom, osnovan je temeljem odredbi Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske koji je stupio na snagu 30. srpnja 2013. godine. Poslove ukinute Agencije za upravljanje državnom imovinom preuzeli su Državni ured za upravljanje državnom imovinom odnosno Ministarstvo državne imovine, kao središnje tijelo za upravljanje i raspolaganje državnom imovinom i koordin...
2.2.3. Trgovačko društvo DRŽAVNE NEKRETNINE d.o.o.
Trgovačko društvo Državne nekretnine d.o.o. je osnovano na temelju članaka 20. i 21. Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, temeljem kojeg je Državni ured za upravljanje državnom imovinom bio ovlašten, uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, osnivati trgovačka društva posebne namjene za upravljanje pojedinim pojavnim oblikom imovine u vlasništvu Republike Hrvatske. Odlukom Vlade Republike Hrvatske od 3. listopada 2013. godine dana je suglasnost Državn...
2.3. Obuhvat oblika državne imovine
Strategijom upravljanja državnom imovinom za razdoblje 2019. – 2025. obuhvaćeni su pojavni oblici državne imovine kako su definirani Zakonom o upravljanju državnom imovinom.
S ciljem sustavnog, koordiniranog, razvidnog, optimalnog i dugoročno održivog upravljanja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, predmetom izrade strateških i posebnih ciljeva kao i programiranja mjera, projekata i aktivnosti bit će sljedeći pojavni oblici imovine u vlasništvu Republike Hrvatske:
– dio...
2.4. Načela upravljanja državnom imovinom
Ministarstvo državnom imovinom upravlja učinkovito i razumno, pažnjom dobrog gospodara, sukladno načelima odgovornosti, javnosti, ekonomičnosti i predvidljivosti.
Zakon o upravljanju državnom imovinom definira načela upravljanja državnom imovinom, kako slijedi:
I. načelo odgovornosti
Načelo odgovornosti osigurava se propisivanjem ovlasti i dužnosti pojedinih nositelja funkcija upravljanja i raspolaganja državnom imovinom, nadzorom nad upravljanjem državnom imovinom, iz...
2.5. Akti strateškog planiranja
Strategija upravljanja državnom imovinom je jedan od akata strateškog planiranja, a na crti horizontalne i vertikalne usklađenosti oslanja se i na druge akte strateškog planiranja. Prema Zakonu o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske akti strateškog planiranja dijele se, između ostalog, na akte strateškog planiranja od nacionalnog značaja (Nacionalna razvojna strategija, višesektorske i sektorske strategije, nacionalni planovi, program Vlade, provedbeni pr...
2.6. Zaključna razmatranja o važećem normativnom, institucionalnom okviru te okviru strateškog planiranja
S ciljem povećanja učinkovitosti upravljanja državnom imovinom, kontinuirano se radi na poboljšanju postojećeg normativnog okvira kojim se uređuje upravljanje državnom imovinom. Zbog uočenih nedostataka u primjeni Zakona o upravljanju i raspolaganju imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske, što je dovodilo do otežanog upravljanja državnom imovinom u praksi, pristupilo se izradi novog zakonskog okvira kojim se uređuje upravljanje državnom imovinom kojom upravlja Ministarstvo državne imovine...
3. ANALIZA POSTOJEĆEG STANJA UPRAVLJANJA DRŽAVNOM IMOVINOM
3.1. Analiza upravljanja imovinom u obliku dionica i poslovnih udjela čiji je imatelj Republika Hrvatska, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje te Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka ako ih je stekla u postupku sanacije i privatizacije banaka
3.1.1. Analiza pravnih osoba od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku
Portfelj državne imovine čine pravne osobe koje su definirane Odlukom Vlade Republike Hrvatske o pravnim osobama od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku. Na dan 31. 12. 2018. godine portfelj je činilo 39 pravnih osoba od posebnog interesa.
Tablica 1. Pravne osobe od posebnog interesa za Republiku Hrvatsku, na dan 31. 12. 2018.
|
3.1.2. Analiza upravljanja imovinom u obliku dionica i poslovnih udjela čiji je imatelj Republika Hrvatska, a koja nisu utvrđena kao društva od posebnog interesa te analiza dionica i poslovnih udjela čiji je imatelj Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje te CERP Državna imovina u obliku dionica i poslovnih udjela kojom upravlja CERP (dalje u tekstu: Državni portfelj kojim upravlja CERP) na dan 31. 12. 2018. godine je obuhvaćala 387 trgovačkih društava kako je to prikazano u tablici 2. Tablica 2. Državna imovina u obliku dionica i poslovnih udjela kojom upravlja CERP, na dan 31. prosinca 2018. godine
|