zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

10.08.2023.

Donesen

26.07.2023.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Zaključak o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova Grada Zagreba u 2023. godini

Pročišćeni tekst vrijedi od 10.08.2023.

Narodne novine 27/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Zaključak o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova Grada Zagreba u 2023. godini (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 27/23)

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 3. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22) i točke V. Odluke o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2023. godini (Narodne novine 8/23), gradonačelnik Grada Zagreba, 26. srpnja 2023., donosi

ZAKLJUČAK

o kriterijima i mjerilima za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova Grada Zagreba u 2023. godini

I.

Sukladno Odluci o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnog financijskog standarda javnih potreba srednjih škola i učeničkih domova u 2023. godini (Narodne novine 8/23 - u daljnjem tekstu: Odluka) i Proračunu Grada Zagreba za 2023. i projekcijama za 2024. i 2025. godinu (Službeni glasnik Grada Zagreba 39/22) utvrđuju se kriteriji i mjerila za financiranje javnih potreba - decentraliziranih funkcija, odnosno rashoda u srednjim školama i učeničkim domovima za 2023., neophodnih za realizaciju nastavnog plana i programa javnih potreba srednjoškolskog obrazovanja.

U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje decentraliziranih funkcija srednjih škola i učeničkih domova Grada Zagreba, i to za:

- materijalne i financijske rashode,

- rashode za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu srednjih škola i učeničkih domova.

II.

MATERIJALNI I FINANCIJSKI RASHODI

A. Financiranje prema kriteriju opsega djelatnosti škole

Sredstva za financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti škole i učeničkog doma izračunavaju se prema sljedećim kriterijima i mjerilima: broju učenika, broju razrednih odjela, po školi i učeničkom domu, i vrsti škole u školskoj 2022./2023. godini, i to:

- po učeniku 2,74 eura mjesečno za gimnazije, strukovne i umjetničke škole,

- strukovnim školama po učeniku dodatno 0,53 eura mjesečno za nastavni materijal,

- po razrednom odjelu 22,70 eura mjesečno,

- po srednjoj školi 640,00 eura mjesečno,

- po učeniku smještenom u učenički dom 2,74 eura mjesečno,

- po učeničkom domu - pravnoj osobi 267,00 eura mjesečno,

- po učeničkom domu u sastavu srednje škole 69,00 eura mjesečno.

Sredstva za financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti srednjih škola koje provode osnovnoškolsko obrazovanje izračunavaju se prema sljedećim kriterijima i mjerilima: broju učenika, broju razrednih odjela u školskoj godini 2022./2023. godini, i to:

- po učeniku 3,45 eura mjesečno,

- po razrednom odjelu 15,59 eura mjesečno.

Ukupno dobiveni iznosi sredstava za financiranje materijalnih i financijskih rashoda prema kriteriju opsega djelatnosti svake pojedine škole raspoređuju se po kontima u okviru materijalnih rashoda (skupina - 32) i financijskih rashoda (skupina - 34), ovisno o tome izvršava li se pozicija u cijelosti kroz mjesečne doznake ili dijelom kroz mjesečne doznake, a dijelom kroz doznake na ime stvarnog troška, na sljedeći način.

Na ukupno planiranim iznosima sredstava u okviru materijalnih i financijskih rashoda, koje se izvršavaju kao mjesečne akontacije, utvrđuje se udio sredstava koji se izvršava kao mjesečne akontacije (neke se pozicije izvršavaju kombinirano putem akontacija i po osnovi stvarnog troška), a koji nazivamo koeficijent izvršenja putem akontacija i kreće se u rasponu 0,01 - 1,00.

Nakon što su se utvrdili agregirani koeficijenti izvršenja putem akontacija, primjenjuju se po definiranim pozicijama ukupno planiranih sredstava za 2023. godinu. Dobiveni iznosi izvršenja po pozicijama zbrajaju se i za svaku od njih agregirano se izračunava koeficijent učešća (raspon 0,01 - 1,00) na način da se u odnos stavi dobiveni iznos na poziciji sa zbrojenim iznosom. Dobiveni koeficijent učešća po svakoj pojedinoj poziciji množi se s ukupno izračunanim iznosom svake pojedine škole po kriteriju opsega djelatnosti škole. Dobiveni iznosi predstavljaju planirana godišnja sredstva po pozicijama i predstavljaju podlogu za mjesečne akontacije materijalnih i financijskih rashoda škola utvrđenih po kriteriju opsega djelatnosti.

U nastavku se daje pregled pozicija i koeficijenata izvršenja materijalnih i financijskih rashoda u okviru decentraliziranih sredstava koje se izvršavaju po kriteriju opsega djelatnosti kroz mjesečne akontacije sredstava.

Podskupina 321 - naknade troškova zaposlenima

3211 - službena putovanja izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3213 - stručno usavršavanje zaposlenika izvršava se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00).

Podskupina 322 - rashodi za materijal i energiju

3221 - uredski materijal i ostali materijalni rashodi izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3222 - materijal i sirovine izvršavaju se u manjem dijelu kroz mjesečne akontacije (0,53 eura mjesečno po učeniku za nastavni materijal);

3224 - materijal i dijelovi za tekuće i investicijsko održavanje izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3225 - sitni inventar i autogume izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00).

Podskupina 323 - rashodi za usluge

3231 - usluge telefona, pošte i prijevoza izvršavaju se u potpunosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3232 - usluge tekućeg i investicijskog održavanja izvršavaju se u manjem dijelu kroz mjesečne akontacije (koef. 0,24);

3233 - usluge promidžbe i informiranja izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3234 - komunalne usluge izvršavaju se u najvećem dijelu kroz mjesečne akontacije (koef. 0,96);

3236 - zdravstvene i veterinarske usluge izvršavaju se djelomično kroz mjesečne akontacije (koef. 0,325);

3237 - intelektualne i osobne usluge izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3238 - računalne usluge izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3239 - ostale usluge izvršavaju se u potpunosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00).

Podskupina 329 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja

3292 - premije osiguranja izvršavaju se u manjem dijelu kroz mjesečne akontacije (koef. 0,265);

3293 - reprezentacija izvršava se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3294 - članarine i norme izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3299 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja izvršavaju se u većem dijelu kroz mjesečne akontacije (koef. 0,86).

Podskupina 343 - ostali financijski rashodi

3431 - bankarske usluge i usluge platnog prometa izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3433 - zatezne kamate izvršavaju se u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00);

3434 - ostali nespomenuti financijski rashodi izvršavaju u cijelosti kroz mjesečne akontacije (koef. 1,00).

Navedena akontirana sredstva škole su dužne utrošiti namjenski u skladu s pozitivnim zakonskim propisima te ih na temelju vjerodostojne dokumentacije u skladu s Pravilnikom o proračunskom računovodstvu i računskom planu evidentirati u knjigovodstvu škole.

B. Financiranje prema kriteriju stvarnog troška

Materijalni i financijski rashodi poslovanja škole koji se financiraju prema kriteriju stvarnog troška izvršavaju se na osnovi zahtjeva ustanova i dostavljene dokumentacije koja je osnova za evidentiranje rashoda u knjigovodstvu svake pojedine škole, i to:

3212 - naknade za prijevoz, za rad na terenu i odvojeni život izvršavaju se u cijelosti po stvarnom trošku na način da škole mjesečno dostavljaju zahtjev s podacima i dokumentacijom (koef. 1,00);

3222 - materijal i sirovine osim dijela koji se izvršava kroz akontacije izvršava se najvećim dijelom po stvarnom trošku, a na temelju podataka o stvarnom broju učenika smještenih u učeničke domove i cijene sufinanciranja smještaja i prehrane učenika u učeničkim domovima koja iznosi 83,62 eura po učeniku;

3223 - energija izvršava se u cijelosti po stvarnom trošku na način da se mjesečno ili kvartalno radi obračun akontiranih sredstava u odnosu na stvarni utrošak energenata za zagrijavanje, rasvjetu i pogon škole po dostavljenim računima (koef. 1,00);

3232 - usluge tekućeg i investicijskog održavanja, osim kroz naprijed navedene mjesečne akontacije u najvećem dijelu izvršavaju se kao stvarni trošak sukladno prioritetima i zajedničkom planu nabave za Grad Zagreb, što ga donosi gradonačelnik Grada Zagreba, a Ured za javnu nabavu provodi postupke nabave u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade odobrava zahtjeve ustanova u smislu redovitog te izvanrednog održavanja građevina, a koje nije obuhvaćeno godišnjim programom, sve u cilju održavanja ispunjavanja temeljnih zahtjeva za građevine, energetskih svojstava zgrada, te osiguranja pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti (koef. 0,76);

3234 - komunalne usluge izvršavaju se u najvećem dijelu kroz mjesečne akontacije, a jedan manji dio po zahtjevu škola kao stvarni trošak (koef. 0,04);

3235 - zakupnine i najamnine izvršavaju se u cijelosti po stvarnom trošku, a na temelju vjerodostojne dokumentacije o zakupu i najmu prostora i opreme u svrhu realizacije nastavnog procesa (koef. 1,00);

3236 - zdravstvene i veterinarske usluge izvršavaju se po stvarnom trošku na ime sistematskih zdravstvenih dvogodišnjih i trogodišnjih pregleda, u dijelu koji se ne izvršava kroz mjesečne akontacije (koef. 0,675);

3292 - premije osiguranja izvršavaju se u većem dijelu po stvarnom trošku, a na temelju vjerodostojne dokumentacije o osiguranju osoba i imovine (koef. 0,735);

3299 - ostali nespomenuti rashodi poslovanja izvršavaju se u manjem dijelu po stvarnom trošku na temelju zahtjeva ustanove i vjerodostojne dokumentacije (koef. 0,14).

III.

RASHODI ZA NABAVU PROIZVEDENE DUGOTRAJNE IMOVINE I DODATNA ULAGANJA U NEFINANCIJSKU IMOVINU

Sredstva za održavanje i opremanje srednjih škola u okviru skupine 42 - rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu izvršavaju se u cijelosti kao stvarni trošak na temelju stvarnih potreba, Plana nabave i Plana kapitalnih ulaganja, a po provedenim postupcima javne nabave sukladno Zakonu o javnoj nabavi (4212 - Poslovni objekti).

Rashodi za nabavu postrojenja i opreme na pozicijama 4221 - Uredska oprema i namještaj te 4227 - Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene izvršavaju se u cijelosti kao stvarni trošak, a sukladno potrebama i prioritetima, bilo da se postupci javne nabave provode objedinjeno na nivou Grada Zagreba, ili putem odobrenja i suglasnosti Osnivača da postupak sukladno Zakonu o javnoj nabavi provodi škola.

U nastavku se daju kriteriji i mjerila za kapitalna ulaganja odnosno raspodjelu sredstava za nabavu proizvedene dugotrajne imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu. Pod kapitalnim ulaganjima u objekte školstva podrazumijeva se izgradnja novih zgrada, posebice škola i školskih sportskih dvorana te pratećih objekata, dogradnja, pregradnja, rekonstrukcija, adaptacija i sanacija postojećih školskih objekata ili njihovih pojedinih dijelova te nabava i ugradnja neophodne opreme za punu funkcionalnost tih objekata.

Svrha i cilj navedenih ulaganja je osiguranje uvjeta za redovno, sigurno i kvalitetno održavanje nastave i provedbu odgojno-obrazovnih programa u ustanovama osnovnog i srednjeg školstva u skladu s propisanim pedagoškim standardima i propisima koji se odnose na zdravlje i sigurnost ljudi.

Utvrđuju se sljedeći kriteriji i mjerila na temelju kojih se radi lista prioritetnih ulaganja na godišnjoj razini:

Izgradnja i dogradnja školskih objekata:

Škole koje rade u dvije smjene, ali nemaju potreban prostor za suvremenu nastavu (radionice, kabineti i prateći prostor koji je pretvoren u učionice) ili uz manje zahvate i dogradnju mogu prijeći u 1 smjenu

Stare škole i škole u lošem građevinskom stanju (škole koje zbog starosti nisu više funkcionalne za organizaciju suvremene nastave u skladu sa standardima ili su opasne za život i zdravlje korisnika)

Izgradnja sportskih dvorana prioritetno za škole bez sportske dvorane.

Za dodatna ulaganja - investicijsko održavanje objekata - predmetno se izvodi u cilju održavanja ispunjavanja temeljnih zahtjeva za građevine, energetskih svojstava zgrada te nesmetanog pristupa i kretanja. Temeljni zahtjevi za građevine prema Zakonu o gradnji (Narodne novine 153/13, 20/17, 39/19 i 125/19) su:

1. mehanička otpornost i stabilnost,

2. sigurnost u slučaju požara,

3. higijena, zdravlje i okoliš,

4. sigurnost i pristupačnost tijekom uporabe,

5. zaštita od buke,

6. gospodarenje energijom i očuvanje topline,

7. održiva uporaba prirodnih izvora.

Prioritet u investicijskom održavanju su radovi kojima se poboljšava energetska učinkovitost školskih objekata, te izvršavaju naredbe nadležnih inspekcijskih tijela u cilju otklanjanja nedostataka i zadovoljenja propisanih standarda, te otklanjanje direktne ili indirektne opasnosti po život i zdravlje učenika i zaposlenika škole, te radovi čijim bi se neizvođenjem prouzročila dodatna materijalna šteta na objektu.

Prednost imaju objekti koji ispunjavaju više navedenih kriterija.

IV.

Za provedbu ovog zaključka ovlašćuje se i zadužuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade. Naredbodavac za izvršavanje ovog zaključka je pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade.

V.

Ovaj se zaključak primjenjuje u 2023., a objavit će se u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 402-03/23-04/28

URBROJ: 251-01-12-23-2

Zagreb, 26.7.2023.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija