zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

12.05.2020.

Donesen

20.04.2020.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Smjernice za prilagodbu poslovanja trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada Zagreba u novonastalim socioekonomskim okolnostima uzrokovanim epidemijom bolesti COVID-19 i potresom u Gradu Zagrebu od 22. ožujka 2020.

Pročišćeni tekst vrijedi od 12.05.2020.

Narodne novine 11/2020

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Smjernice za prilagodbu poslovanja trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada Zagreba u novonastalim socioekonomskim okolnostima uzrokovanim epidemijom bolesti COVID-19 i potresom u Gradu Zagrebu od 22. ožujka 2020. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 11/20)

Na temelju članka 135. stavka 1. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18 i 3/20), gradonačelnik Grada Zagreba, 20. travnja 2020., donosi

SMJERNICE

za prilagodbu poslovanja trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada Zagreba u novonastalim socioekonomskim okolnostima uzrokovanim epidemijom bolesti COVID-19 i potresom u Gradu Zagrebu od 22. ožujka 2020.

I. UVOD

Zbog usporenih gospodarskih kretanja uslijed epidemije bolesti COVID-19 (u daljnjem tekstu: epidemija koronavirusa) i potresa koji je 22. ožujka 2020. prouzročio veliku materijalnu štetu u Gradu Zagrebu te smanjenih prihoda proračuna Grada Zagreba, primjene mjera Vlade Republike Hrvatske za pomoć gospodarstvu koje obuhvaćaju i odgodu / oslobođenje / obročnu otplatu plaćanja poreza i prireza na dohodak koji čini 75 % proračunskih prihoda Grada Zagreba te obustavu plaćanja spomeničke rente, kao i primjene gradskih odluka usmjerenih na ublažavanje i uklanjanje negativnih posljedica uzrokovanih epidemijom koronavirusa i potresom u Gradu Zagrebu kroz smanjenje ili obustavu naplate komunalne naknade, obustavu naplate zakupnine i drugih mjera koje je nametnula postojeća kriza, gradonačelnik je donio Mjere privremene obustave izvršavanja Proračuna Grada Zagreba za 2020. (Službeni glasnik Grada Zagreba 9/20, u daljnjem tekstu: Mjere), koje su stupile na snagu 10. travnja 2020. godine.

Cilj navedenih Mjera je prije svega zaštita zaposlenika i korisnika javnih usluga - fizičkih i pravnih osoba te dobavljača, kroz uravnoteženje troškova poslovanja sa smanjenim prihodima iz vlastitih izvora i iz proračuna Grada Zagreba kako bi se sa što manjim posljedicama prebrodili postojeću situaciju i vratili se normalnom poslovanju kada kriza prođe.

Sukladno točki VIII. Mjera Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša izradio je Smjernice za prilagodbu poslovanja trgovačkih društava u većinskom vlasništvu Grada (u daljnjem tekstu: Smjernice), koje se temelje na navedenim mjerama i usmjerene su na mjere štednje s ciljem prilagođavanja poslovanja novonastalim uvjetima kako bi se izvršile pripreme za brzi gospodarski oporavak, vodeći računa o tome da se aktualna situacija na neka trgovačka društva odrazila na način da im je obustavljen rad, dok druga posluju otežano zbog značajnog pada vlastitih prihoda te prihoda iz proračuna Grada Zagreba, a što će se posebno odraziti u narednom razdoblju.

II. SMJERNICE ZA PRILAGODBU POSLOVANJA NOVONASTALIM UVJETIMA

Ove smjernice odnose se na trgovačko društvo Zagrebački holding d.o.o. sa svim sastavnicama u organizacijskom obuhvatu (podružnice, Direkcija) i svim povezanim trgovačkim društvima u Grupi Zagrebački holding te trgovačka društva Zagrebački električni tramvaj d.o.o., Zagrebački inovacijski centar d.o.o., Zagrebački centar za gospodarenje otpadom d.o.o., Zagrebački velesajam d.o.o., u kojima Grad Zagreb ima 100 %-tni poslovni udjel te na trgovačko društvo Integrirani promet zagrebačkog područja d.o.o. u kojem Grad Zagreb ima 60%-tni poslovi udjel (u daljnjem tekstu: trgovačka društva).

1. Komunikacija

1.1. Komuniciranje prema korisnicima usluga - fizičkim i pravnim osobama treba biti jasno pravovremeno kako bi imali sve potrebne informacije vezane uz bilo kakve promjene u pružanju javnih usluga.

1.2. Komunikacija prema zaposlenicima treba biti jasna i nedvosmislena te svi zaposlenici trebaju dobiti dovoljno informacija o novonastaloj situaciji kako bi se izbjeglo dezinformiranje i stvaranje netočnih pretpostavki. Zaposlenici trebaju biti informirani kako novonastala situacija može utjecati na poslovanje.

2. Prihodi, rashodi i investicije

2.1. U narednom periodu zabranjeno je podizanje cijena javnih usluga.

2.2. Dodatne prihode ostvarivati aktivacijom imovine koja nije u funkciji pružanja javnih usluga.

2.3. Pristupiti maksimalnom smanjivanju ili potpunom eliminiranju troškova koji nisu direktno vezani za redovito pružanje javnih usluga te ih svesti samo na one nužne.

2.4. Direktne troškove maksimalno racionalizirati, a vodeći računa da se ne dovede u pitanje redovita isporuka javnih usluga.

2.5. Obustaviti pokretanja novih investicija koje se financiraju iz vlastitih prihoda ili iz proračuna Grada Zagreba, izuzev onih koji se direktno dogovore s Gradom Zagrebom kao strateške investicije ili imaju presudan utjecaj na isporuku javne usluge pa se iz tog razloga smatraju nužnim investicijama, a njihova se odgoda pokretanja utvrdi kao neracionalna i neekonomična.

2.6. Fokusirati se na investicije koje se financiraju iz bespovratnih izvora (EU i drugi izvori).

2.7. Sukladno smjernicama od 2.1. do 2.4. prilagoditi pokretanje postupaka javne nabave u skladu s Mjerama koje je donio gradonačelnik Grada Zagreba.

3. Financiranje i financijske obveze

3.1. Sa financijskim institucijama dogovoriti moratorije za postojeće financijske obveze (kredite, ugovore o leasingu) za narednih 6 do 8 mjeseci.

3.2. Pristupiti osiguravanju novih kreditnih linija radi ublažavanja rizika nelikvidnosti u narednom razdoblju.

3.3. U slučaju nemogućnosti podmirenja obveza prema dobavljačima pristupiti dogovorima o obročnoj otplati i/ili premostiti preko financijskih institucija u skladu s odobrenim limitima.

4. Zaposlenici i troškovi osoblja

4.1. Rad zaposlenika treba organizirati u skladu s misijom, operativnim prioritetima i ciljevima trgovačkog društva tako da podržava uštedu i proces djelotvornog donošenja odluka.

4.2. Smanjivanju plaća i materijalnih prava zaposlenika pristupiti samo ako se iscrpe sve druge opcije za prevladavanje krize i očuvanje radnih mjesta u trgovačkim društvima i u dogovoru s reprezentativnim socijalnim partnerima koji djeluju u društvima.

4.3. Zabranjuje se zapošljavanje novih radnika. Radnici koji su ranije angažirani na određeno vrijeme ili preko agencije za zapošljavanje ne smatraju se novim radnicima u smislu produženja ugovora o radu.

4.4. Nova zapošljavanja moguća su iznimno u slučaju potrebe posla, uz pisano obrazloženje direktora podružnice/društva za koje je potrebno ishoditi suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba.

5. Planovi poslovanja

5.1. Potrebno je revidirati postojeće planove poslovanja i prilagoditi ih novonastaloj situaciji uz primjenu ovih smjernica.

5.2. Planove poslovanja poslati u ranije propisanoj formi najkasnije do 30. travnja 2020. na e-mail gospodarstvo@zagreb.hr.

III. Ove će smjernice biti objavljene u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 024-02/20-01/8

URBROJ: 251-03-02-20-2

Zagreb, 20. 4. 2020.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija