zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o uvjetima, kriterijima i postupcima za dodjelu potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje

Pročišćeni tekst vrijedi od 21.05.2019.

Narodne novine 10/2019

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o uvjetima, kriterijima i postupcima za dodjelu potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 10/19)

Na temelju članka 160. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18 i 23/18) i glave 9. stavka 1. Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/19), gradonačelnik Grada Zagreba, 2. svibnja 2019., donosi

PRAVILNIK

o uvjetima, kriterijima i postupcima za dodjelu potpora Grada Zagreba za samozapošljavanje

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom razrađuje provedba Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. u dijelu povezanom s Mjerom 1.6. Potpore za samozapošljavanje i poduzetnike početnike te se utvrđuje postupak dodjele potpore Grada Zagreba za:

1. osnivanje obrta koji plaćaju porez na dohodak u paušalnom iznosu;

2. samozapošljavanje za proizvodne djelatnosti.

Članak 2.

Cilj Mjere 1.6. je stvaranje preduvjeta za otvaranje novih radnih mjesta, zapošljavanje te veći broj održivih poslovnih pothvata.

Članak 3.

Potpore koje se odobravaju i dodjeljuju na temelju ovog pravilnika smatraju se potporama male vrijednosti.

Članak 4.

Potpora na temelju ovoga pravilnika ne može se odobriti osobama koje su već koristile potporu za samozapošljavanje od Grada Zagreba ili Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Članak 5.

Osobe koje su imale registriran poslovni subjekt mogu koristiti potporu ako dokažu da su podmirile sve obveze po osnovi javnih davanja na ime prethodnih poslovnih aktivnosti.

Članak 6.

Dodjelu potpora sukladno ovome pravilniku za Grad Zagreb operativno provodi poslovna jedinica Zagrebačkog inovacijskog centra d.o.o., Poduzetnički centar - Plavi ured (dalje u tekstu: Plavi ured).

II. POTPORE ZA OSNIVANJE OBRTA KOJI PLAĆAJU POREZ NA DOHODAK U PAUŠALNOM IZNOSU

Korisnici potpore

Članak 7.

Korisnici potpore mogu biti nezaposlene osobe koje se vode u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Regionalni ured Zagreb (u daljnjem tekstu: korisnici) uz uvjet da:

- imaju prebivalište na području grada Zagreba,

- budući obrt ima sjedište na području grada Zagreba,

- će porez na dohodak plaćati u paušalnom iznosu,

- će obavljati djelatnosti: 81.21 (Osnovno čišćenje zgrada), 81.22 (Ostale djelatnosti čišćenja zgrada i objekata), 81.29 (Ostale djelatnosti čišćenja) i 81.30 (Uslužne djelatnosti uređenja i održavanja krajolika) prema Odluci o nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007.

Namjena potpore

Članak 8.

Prihvatljivim troškovima (uključujući i PDV) smatraju se troškovi:

- registracije obrta,

- doprinosa za 12 mjeseci,

- knjigovodstvenih usluga,

- fiskalne blagajne.

Troškovi su prihvatljivi od trenutka registracije obrta, za vrijeme obavljanja djelatnosti iz članka 7. ovoga pravilnika, a najviše za 12 mjeseci poslovanja.

Kriteriji za odobravanje potpora

Članak 9.

Kriteriji za ocjenu su:

Kriteriji

Bodovi

A

Status podnositelja zahtjeva

A1

- podnositelj zahtjeva je nezaposlen i prijavljen u evidenciji HZZ-a do 6 mjeseci

1

A2

- podnositelj zahtjeva je nezaposlen i prijavljen u evidenciji HZZ-a do jedne godine

3

A3

- podnositelj zahtjeva je nezaposlen i prijavljen u evidenciji HZZ-a duže od jedne godine

5

B

Dogovorena poslovna suradnja podnositelja zahtjeva

B1

- priloženi su dokazi o 3 dogovorene poslovne suradnje

2

B2

- priloženi su dokazi o više od 3 dogovorene poslovne suradnje

4

C

Pripadnost posebnim skupinama

(bodovi unutar kriterija se mogu zbrajati)

C1

- žena

1

C2

- mladi do 30 godina

1

C3

- osoba s invaliditetom

1

C4

- pripadnik romske nacionalne manjine

1

C5

- hrvatski branitelj te djeca poginulih, nestalih i zarobljenih hrv. branitelja

1

C6

- žrtva nasilja u obitelji

1

Isplata potpora

Članak 10.

Potpora se može odobriti u iznosu do 20.000,00 kuna.

Isplata sredstava vrši se tromjesečno.

Plavi ured se obvezuje isplatiti potporu za prvo tromjesečje korisniku po potpisu ugovora.

Korisnik se obvezuje po proteku svakog tromjesečnog razdoblja dostaviti dokaze iz kojih će biti vidljivo da su podmirene obveze po osnovi doprinosa i knjigovodstvenih usluga za prethodno tromjesečje.

Dokaze iz stavka 4. ovoga članka korisnik je dužan dostaviti najkasnije do dvadesetoga u mjesecu za prethodno tromjesečno razdoblje.

Plavi ured se obvezuje nakon zaprimanja dokaza iz stavka 4. ovoga članka korisniku doznačiti na poslovni račun potporu za sljedeće tromjesečje.

Obveze korisnika potpore

Članak 11.

U roku od 30 dana od zaprimanja obavijesti korisnik je dužan dostaviti Plavom uredu:

- dokaz o prebivalištu (preslika),

- rješenje o registraciji obrta (preslika),

- prijavu nadležnim tijelima za mirovinsko osiguranje (preslika),

- dokaz o otvorenom računu u poslovnoj banci (preslika),

- bjanko zadužnicu solemniziranu od strane javnog bilježnika, za dužnika i jamca platca, na prvi veći iznos od iznosa odobrene potpore (original),

- izjavu o korištenju potpora male vrijednosti (original).

Na pisani zahtjev korisnika rok za dostavu dokumentacije moguće je produžiti za 30 dana.

Ukoliko korisnik ne dostavi dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka, smatrat će se da je odustao od potpore.

Članak 12.

Korisnik mora biti prijavljen kao vlasnik obrta i plaćati doprinose po samostalnoj djelatnosti za koju je ostvario potporu za samozapošljavanje u punom radnom vremenu, neprekidno najmanje 12 mjeseci.

Korisnik se obvezuje najkasnije 4 mjeseca od zadnje uplate sredstava dostaviti Plavom uredu završno izvješće.

III. POTPORE ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE ZA PROIZVODNE DJELATNOSTI

Korisnici potpore

Članak 13.

Korisnici potpore mogu biti nezaposlene osobe koje se vode u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Regionalni ured Zagreb, koje su pohađale radionicu za samozapošljavanje - poduzetničku edukaciju namijenjenu budućim korisnicima potpore uz uvjet da:

- imaju prebivalište na području grada Zagreba,

- budući poslovni subjekt ima sjedište na području grada Zagreba,

- budući poslovni subjekt ima glavnu djelatnost iz područja C - Prerađivačka industrija (NKD 2007), osim za djelatnosti iz odjeljaka i razreda 11 (Proizvodnja pića), 12 (Proizvodnja duhanskih proizvoda), 19 (Proizvodnja koksa i rafiniranih naftnih proizvoda), 25.4 (Proizvodnja oružja i streljiva), 33 (Popravak i instaliranje strojeva i opreme).

Radionicu iz stavka 1. ovoga članka organizira i provodi Plavi ured.

Članak 14.

U slučaju da poslovni subjekt osniva više suvlasnika/suosnivača potporu mogu ostvariti najviše četiri suvlasnika/suosnivača.

U slučajevima kada su uz podnositelja zahtjeva za dodjelu potpore za samozapošljavanje suvlasnici/suosnivači poslovnog subjekta druge fizičke osobe, podnositelji zahtjeva moraju biti većinski suvlasnici/suosnivači na način:

­ dva, tri ili četiri suvlasnika/suosnivača - podnositelj zahtjeva mora imati većinski udjel u vlasništvu najmanje 51%,

­ tri suvlasnika/suosnivača - dva podnositelja zahtjeva čiji udjel u vlasništvu mora biti najmanje 51%,

­ više od četiri suvlasnika/osnivača:

- jedan podnositelj zahtjeva čiji udjel u vlasništvu mora biti najmanje 25%, više podnositelja zahtjeva čiji udjeli u vlasništvu zajedno moraju činiti većinski udio u odnosu na druge suvlasnike/suosnivače.

Osobe koje su ranije imale registrirani obrt, trgovačko društvo ili slobodnu djelatnost mogu koristiti potpore za samozapošljavanje isključivo u slučaju ako dokažu da su podmirile sve obveze (doprinosi, porezi, prirezi) na ime prethodnih poslovnih aktivnosti.

Potpora za preuzimanje već postojećeg poslovnog subjekta može se odobriti isključivo u 100 postotnom udjelu.

Potpora za preuzimanje poslovnog subjekta od člana obitelji može se odobriti samo u slučaju umirovljenja dotadašnjeg/dotadašnje vlasnika/ce.

Namjena potpore

Članak 15.

Podnositelj zahtjeva dužan je uz poslovni plan koji se dostavlja uz zahtjev priložiti ponude za troškove za koje traži potporu.

Trošak PDV-a smatra se prihvatljivim za poslovne subjekte koji nisu u sustavu PDV-a.

Članak 16.

Prihvatljivim troškovima smatraju se:

- zakup poslovnog prostora,

- troškovi atesta i procjene opasnosti,

- kupnja strojeva, tehnike, alata i opreme za obavljanje djelatnosti,

- kupnja odgovarajuće informatičke opreme potrebne za rad,

- kupnja licenciranih informatičkih programa,

- kupnja uredskog namještaja i materijala za izradu specifičnih dijelova interijera poslovnog prostora po mjeri nužnih za proizvodnu djelatnost,

- troškovi registracije poslovnog subjekta - javnobilježnički troškovi, pristojbe, naknade,

- doprinosi za samozaposlenu osobu,

- izrada web-stranice,

- web-hosting, zakup domene, održavanje web-stranice,

- dizajn i tisak promidžbenih materijala,

- internetsko oglašavanje,

- izrada vizualnog identiteta,

- troškovi za knjigovodstvene usluge,

- kupnja zaštitne i radne odjeće i opreme,

- kupnja/najam licencija neophodnih za obavljanje djelatnosti,

- edukacije koje su vezane za djelatnost,

- troškovi stručnih i drugih ispita potrebnih za obavljanje djelatnosti,

- troškovi atestiranja i certificiranja proizvoda i usluga.

Prihvatljivi troškovi iz stavka 1. alineja 9., 10., 11., 12. i 13. ovoga članka mogu se sufinancirati do najviše 20% od ukupno traženog iznosa.

Troškovi su prihvatljivi od trenutka registracije poslovnog subjekta za vrijeme obavljanja djelatnosti iz članka 13. ovoga pravilnika, a za najviše 12 mjeseci poslovanja.

Članak 17.

Neprihvatljivim troškovima smatraju se troškovi:

- zakupnine za poslovni prostor zakupljen od članova obitelji (roditelji, supružnici i djeca) i povezanih društava,

- obnove ili uređenja poslovnog prostora,

- popravka ili ugradnje instalacija u poslovnom prostoru,

- režijski troškovi poslovnog prostora i priključaka energenata,

- kupnje telefonskih i mobilnih uređaja,

- najama/leasinga vozila i opreme,

- temeljnog kapitala kod osnivanja trgovačkog društva,

- kupnje udjela u već postojećoj tvrtki,

- doprinosa za druge zaposlenike,

- istraživanja tržišta,

- tiska na odjevne i slične reklamne predmete,

- autorskog ugovora i ugovora o djelu s drugim osobama,

- poreza, prireza, komorskih doprinosa,

- pretplata na časopise i stručnu literaturu,

- edukacija održanih u inozemstvu,

- komorskih i drugih članarina,

- službenih putovanja,

- goriva, guma, cestarina, naplate parkiranja za službeno vozilo,

- održavanja, servisiranja, registracije automobila,

- premije osiguranja,

- kupnje robe/proizvoda za daljnju prodaju.

Kriteriji za odobravanje potpora

Članak 18.

Kriteriji za ocjenu su:

-

-

Kriteriji

Bodovi

A

Formalno obrazovanje podnositelja zahtjeva

A1

- podnositelj zahtjeva je formalno obrazovan za obavljanje planirane djelatnosti

10

B

Radno iskustvo podnositelja zahtjeva

B1

- postoji radno iskustvo kod drugog poslodavca

10

C

Dodatne kompetencije vezane za obavljanje djelatnosti

(bodovi unutar kriterija mogu se zbrajati)

C1

- neformalno radno iskustvo (ugovori o djelu, ugovori o autorskom djelu, rad u inozemstvu i dr.)

5

C2

- specijalističko obrazovanje, nagrade i priznanja

10

D

Održivost poslovne ideje

(bodovi unutar kriterija mogu se zbrajati)

D1

- svi elementi plana su razumljivo razrađeni

5

D2

- dan je detaljan opis planirane djelatnosti

5

D3

- detaljna analiza tržišta uključuje realan

- opis tržišta prodaje

5

- opis konkurencije

5

- opis tržišta nabave

5

D4

- lokacija poslovanja je definirana i odabrana

5

D5

- u poslovnoj ideji postoje inovativni elementi

5

D6

- priloženi su dokazi o dogovorenoj poslovnoj suradnji

5

E

Financijski elementi poslovnog plana

(bodovi unutar kriterija mogu se zbrajati)

E1

- planirani prihodi i rashodi su u skladu s analizom tržišta

5

E2

- planirana ulaganja u troškovniku su u skladu s djelatnošću

5

E3

- postoje vlastita ulaganja; odnos vlastitih ulaganja i potpore je

< 1

5

E4

= 1

10

E5

> 1

15

F

Pripadnost posebnim skupinama

(bodovi unutar kriterija mogu se zbrajati)

F1

- žena

1

F2

- mladi do 30 godina

1

F3

- osoba s invaliditetom

1

F4

- pripadnik romske nacionalne manjine

1

F5

- hrvatski branitelj te djeca poginulih, nestalih i zarobljenih hrv. branitelja

1

F6

- žrtva nasilja u obitelji

1

Podnositelj zahtjeva može ostvariti najviše 106 bodova po zahtjevu. Potpora se može odobriti isključivo podnositelju kojemu je prilikom ocjenjivanja zahtjeva dodijeljeno najmanje 60 bodova.

Isplata potpora

Članak 19.

Potpora se može odobriti u iznosu do 75.000,00 kuna.

Potpora se može koristiti isključivo za namjenu obavljanja glavne djelatnosti za koju je odobrena, u skladu sa zahtjevom, poslovnim planom i troškovnikom.

Isplata se vrši jednokratno, po potpisu ugovora o korištenju potpore.

Pojedinom korisniku može se dodijeliti samo jedna potpora za samozapošljavanje.

Članak 20.

U roku od 30 dana od zaprimanja obavijesti, korisnik je dužan dostaviti Plavom uredu:

- dokaz o prebivalištu (preslika),

- rješenja o registraciji poslovnog subjekta (za zajedničko samozapošljavanje potrebno je dostaviti i presliku Društvenog ugovora o osnivanju za trgovačka društva, odnosno Ugovora o ortakluku za obrte) (preslika),

- obavijesti o razvrstavanju poslovnog subjekta (preslika),

- prijave nadležnim tijelima za mirovinsko osiguranje (preslike),

- dokaz o otvorenom poslovnom računu u banci (preslika),

- bjanko zadužnicu solemniziranu od strane javnog bilježnika, za dužnika i jamca platca, na prvi veći iznos od iznosa odobrene potpore (original),

- izjavu o korištenju potpora male vrijednosti (original).

Na zahtjev korisnika rok za dostavu dokumentacije moguće je produžiti za 30 dana.

Ukoliko korisnik ne dostavi dokumentaciju iz stavka 1. ovoga članka, smatrat će se da je odustao od potpore.

Članak 21.

Korisnik mora doznačenu potporu namjenski utrošiti te biti u radnom odnosu u poslovnom subjektu u punom radnom vremenu, odnosno prijavljen kao vlasnik obrta u punom radnom vremenu i plaćati doprinose po osnovi samostalne djelatnosti, neprekidno najmanje 12 mjeseci i obavljati djelatnost za koju je ostvario potporu.

U roku od 13 mjeseci od dana uplate potpore, korisnik je dužan Plavom uredu dostaviti Izvješće o namjenskom trošenju potpore (dalje u tekstu: izvješće).

Korisnik je dužan Plavom uredu nakon prvih 6 mjeseci poslovanja dostaviti polugodišnje izvješće i završno izvješće u roku iz stavka 2. ovoga članka.

Uz završno izvješće, korisnik dostavlja dokaze o namjenskom korištenju potpore.

Računi kojima se dokazuje namjensko korištenje potpore moraju se odnositi na troškove prema planu poslovanja.

Računi kojima se dokazuje namjensko korištenje potpore ne smiju se koristiti za pravdanje drugih potpora koje dodjeljuje Grad Zagreb i ostali davatelji državnih potpora.

Korisnik potpore dužan je omogućiti Gradu Zagrebu i Zagrebačkom inovacijskom centru d.o.o. kontrolu namjenskog korištenja dobivene potpore.

Korisnik potpore dužan je dokaze o rezultatima završenih edukacija, atestiranja i certificiranja dostaviti najkasnije protekom roka od 12 mjeseci od dana isplate sredstava.

IV. POSTUPAK DODJELE POTPORA

Članak 22.

Gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) odlučuje o raspisivanju i objavi javnih poziva za dodjelu potpora. Obavijesti o objavi javnih poziva objavljuju se u dnevnom tisku, a javni pozivi na internetskoj stranici Grada Zagreba www.zagreb.hr i Plavog ureda www.plaviured.hr (dalje u tekstu: internetske stranice).

Potpore se dodjeljuju na temelju ovoga pravilnika i javnih poziva sukladno utvrđenim kriterijima.

Obavijest o objavi javnog poziva sadrži predmet javnog poziva, podatak o tome gdje se objavljuje, rok podnošenja zahtjeva te po potrebi i druge podatke.

Javni poziv sadrži uvjete i kriterije za dodjelu potpora te popis dokumentacije koja se prilaže uz zahtjev i rok podnošenja zahtjeva.

Javni poziv će biti otvoren do iskorištenja sredstava, a najkasnije do 15.11. godine u kojoj je objavljen.

Članak 23.

Za provedbu postupka odobravanja potpora gradonačelnik osniva i imenuje Povjerenstvo za odobravanje potpora za samozapošljavanje (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) u sastavu:

- predstavnik Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša - predsjednik;

- predstavnik Gradskog ureda za financije - član;

- predstavnik Zagrebačkog inovacijskog centra d.o.o. - član;

- predstavnik Hrvatske obrtničke komore, Obrtnička komora Zagreb - član;

- predstavnik Hrvatske gospodarske komore, Komora Zagreb - član.

Članak 24.

Zahtjev za odobravanje potpore podnosi se Plavom uredu, Vodnikova 12/2, Zagreb.

Dokumentacija koja se prilaže uz zahtjev bit će propisana u javnom pozivu.

U slučaju nepotpunih zahtjeva, Plavi ured upućuje podnositelju zahtjeva pisani poziv za dopunu. Podnositelj zahtjeva je dužan dopuniti zahtjev u roku od 8 dana od dana primitka pisanog poziva za dopunu. Ukoliko u navedenom roku nije dostavljena tražena dokumentacija, zahtjev će se smatrati nepotpunim.

Podnositelji zahtjeva, onih što su nepotpuni i nepravovremeni, onih što ne ispunjavaju uvjete i onih što nisu podneseni na propisani način, bit će pisano obaviješteni o neuvrštavanju na Listu korisnika o dodjeli potpora za samozapošljavanje u Gradu Zagrebu (u daljnjem tekstu: Lista korisnika potpora).

Članak 25.

Plavi ured razmatra i obrađuje potpune zahtjeve te izrađuje Prijedlog liste korisnika koju s pripadajućom dokumentacijom dostavlja Gradskom uredu za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša.

Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša priprema sjednicu Povjerenstva. Povjerenstvo utvrđuje prijedlog Liste korisnika potpore.

Gradonačelnik zaključkom utvrđuje Listu korisnika potpora na temelju prijedloga Povjerenstva.

Lista korisnika potpora će biti objavljena na internetskim stranicama, a sadržavat će podatke o korisniku potpore, djelatnosti poslovnog subjekta te iznosu potpore.

Nakon objave Liste korisnika, Plavi ured dostavlja korisniku obavijest o odobravanju potpore (dalje u tekstu: obavijest).

Potpore se dodjeljuju na temelju ugovora što ga sklapaju Zagrebački inovacijski centar d.o.o. i korisnik kojim će se urediti međusobna prava i obveze.

Zagrebački inovacijski centar d.o.o. će, u slučaju neizvršenja ugovornih obveza aktivirati solemniziranu bjanko zadužnicu.

Grad Zagreb će novčana sredstva za provedbu mjera iz ovoga pravilnika doznačiti na račun Zagrebačkog inovacijskog centra d.o.o.

Članak 26.

Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša i Zagrebački inovacijski centar d.o.o. provode kontrolu namjenskog korištenja sredstava koja podrazumijeva i kontrolu na licu mjesta.

Zagrebački inovacijski centar d.o.o. educira, prati i mentorira poduzetnika te se obvezuje kvartalno izvještavati Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša o učincima mjere za samozapošljavanje koji će sadržavati i podatke o izvršenim ugovornim obvezama korisnika potpore.

Članak 27.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 306-02/19-01/10

URBROJ: 251-03-02-19-2

Zagreb, 2. 5. 2019.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija