zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

30.03.2011.

Donesen

24.03.2011.

Stupa na snagu

07.04.2011.

Prestaje važiti

11.05.2023.
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava tvrtke natpisa jarbola reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 02.06.2012. do 10.05.2023.

Narodne novine 5/2011, 7/2012

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Odluka o komunalnom redu (15/23) na snazi od 11.5.2023. u članku 171. propisuje:

"Stupanjem na snagu ove odluke prestaju važiti:

- Pravilnik o načinu i uvjetima za postavljanje kioska, pokretnih naprava i privremenih građevina (Službeni glasnik Grada Zagreba 27/21 i 37/22);

- Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11 i 7/12);

- Pravilnik o načinu i uvjetima privremenog korištenja površina javne namjene za radove (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/20) osim članka 13. koji ostaje na snazi do donošenja akta iz članka 133. ove odluke."

PREAMBULA

Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava tvrtke natpisa jarbola reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 5/11, 7/12)

Na temelju članka 145. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10) i članka 20. stavka 3., članka 25., stavka 6., članka 29. stavka 2. i članka 34. stavka 1. Odluke o komunalnom redu (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/08, 5/08, 8/09, 17/09 i 17/10), gradonačelnik Grada Zagreba, 24. ožujka 2011., donosi

Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava tvrtke natpisa jarbola reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom određuju:

- zone na području Grada Zagreba na kojima se mogu postavljati zaštitne naprave, tvrtke, natpisi, jarboli, reklame i reklami panoi;

- vrste i način postavljanja zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa po zonama.

Zone na području Grada Zagreba

Članak 2.

Područje Grada Zagreba dijeli se na pet zona u kojima se određuje način postavljanja zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa po zonama.

Sastavni dio ovog pravilnika je grafički prilog - Plan Grada s označenim zonama s grafičkim prilogom Kulturno dobro Povijesno-urbana cjelina Grada Zagreba - prostorne međe.

Članak 3.

Prva zona je dio područja zone A Povijesno-urbane cjeline Grada Zagreba, a obuhvaća Gornji grad, Kaptol, te područje Parka Maksimir i groblja Mirogoj.

Druga zona je dio područja zone A Povijesno-urbane cjeline Grada Zagreba izrazito komercijalnog karaktera u Donjem gradu koja obuhvaća područje omeđeno: Ilicom do Reljkovićeve na zapadu, Trg bana Josipa Jelačića, Jurišićevom do Draškovićeve, Vlaškom do Bauerove na istoku, uličnim potezom Tkalčićeve do Mikleušićeve na sjeveru, te pojedini ulični potezi do Hebrangove na jugu.

Treća zona je preostalo područje zone A Povijesno-urbane cjeline Grada Zagreba.

Četvrta zona je područje zone B Povijesno-urbane cjeline Grada Zagreba i područja ostalih zaštićenih cjelina.

Peta zona je područje izvan zaštićenih cjelina.

Vrste i način postavljanja zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa

Zaštitne naprave

Članak 4.

Zaštitne naprave u smislu ovog pravilnika su: tende, roloi, zaštitne rešetke, kamere, alarmni uređaji i slično koje se postavljaju na pročelja zgrada.

Tende se postavljaju na pročelja građevina, iznad izloga i ulaza u poslovnu prostoriju te moraju biti sklopive.

Na pročelja građevina mogu se postavljati ravne tende s rolo mehanizmom približne dužine otvora izloga, a iznimno i košaraste tende ako je oblik nadvoja izloga polukružan.

Tende se postavljaju u zoni prizemlja, ispod prvoga razdjelnog vijenca, na način da ne ometaju pješački i kolni promet.

Na jednoj građevini tende se postavljaju u istoj liniji pročelja, iste dužine kada su otvorene, istog oblika, te iste ili slične boje, bez obzira na to koliko je poslovnih prostora u nizu.

Postavljanje roloa, zaštitnih rešetki, kamera, alarmnih uređaja i sličnih naprava odobrava se na temelju obrazloženja o namjeni prostora, uz uvjet da ugradnja nije u suprotnosti s oblikovanjem građevine, odnosno da ne narušava kvalitetu oblikovnog izraza građevine.

Nadstrešnice koje nisu sklopive, a imaju funkciju tende, mogu se, prema posebnim propisima, postavljati iznad izloga poslovnih prostora.

Tvrtke i natpisi

Članak 5.

Pravne i fizičke osobe obrtnici ističu tvrtku na poslovnu prostoriju u kojoj posluju.

Iznimno, tvrtka se može postaviti na ulično pročelje zgrade lijevo ili desno od ulaza u poslovni prostor.

Ustanove i druge institucije svoj naziv ističu na mjestu određenom posebnim propisima, odnosno na objekt u kojem se nalazi poslovni prostor ustanove ili institucije, uglavnom na slobodnom dijelu zida uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz.

Tvrtka se postavlja kao ploča, izrađena od metala, plastike, stakla ili drugog materijala. Veličina ploče može biti do 40 x 60 cm osim ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Natpis je svaka oznaka s imenom poslovnog subjekta, obrta, imenom poslovnog prostora ili obavijest o djelatnosti koja se obavlja u poslovnom prostoru koji nije orijentiran prema ulici, a postavlja se na ulično pročelje zgrade u kojoj se nalazi poslovni prostor, uglavnom na slobodnom dijelu zida uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz radi pružanja informacija o poslovnom prostoru u objektu.

Natpis se postavlja na građevinu plošno-paralelno s linijom pročelja kao pojedinačna ili zajednička ploča za više korisnika, izrađena od metala, plastike, stakla ili drugog materijala. Veličina ploče može biti do 40 x 60 cm, a za više korisnika ploče svaka veličine do 40 x 60 cm. Postavljaju se na zajedničku podlogu izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca ili slično).

Jarboli

Članak 6.

Jarboli za zastave su nosači zastava koji se postavljaju na pročelje zgrada, na zemljište uz objekt ili javnu površinu ovisno o prostornim mogućnostima.

Na jarbole se postavljaju državne, županijske i gradske zastave, prigodne zastave za određene manifestacije i reklamne zastave.

Jarboli s reklamnim zastavama mogu se postavljati ispred poslovnog prostora na zemljištu objekta u kojem se poslovni prostor nalazi.

Iznimno od stavka 3. ovoga članka jarboli s reklamnim zastavama mogu se postavljati na javnu površinu neposredno ispred objekta, tako da ne ugrožavaju sigurnost prometa i ne zaklanjaju postojeću prometnu i putokaznu signalizaciju.

Jarboli s reklamnim zastavama za manifestacije značajne za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku, iznimno se mogu postaviti na lokacijama koje Grad Zagreb odredi, a koje nisu neposredno uz poslovni prostor.

Reklame

Članak 7.

Reklame u smislu ovog pravilnika su: reklamne zastave, reklamna platna (na građevinskim skelama i građevinama u rekonstrukciji, sanaciji ili gradnji), transparenti, reklamni ormarići, oslikane reklamne poruke (na zidovima građevina, ogradama, tendama, prometnicama ili slično), reklamni natpisi i drugi predmeti koji služe reklamiranju, osim reklamnih panoa.

Ako je reklama osvijetljena, osvjetljenje mora biti stalnog i ujednačenog intenziteta.

Članak 8.

Reklamne zastave su reklamni predmeti na kojima su istaknuti natpisi ili reklamne poruke, a ističu se na za to postavljene jarbole.

Članak 9.

Reklamna platna su zaštitna platna s otisnutom ili oslikanom reklamnom porukom, a postavljaju se na građevinske skele za trajanja radova na sanaciji i rekonstrukciji građevine ili se razapinju na građevine u izgradnji dok traju radovi.

Reklamna platna iz stavka 1. ovoga članka postavljaju se na vrijeme do jedne godine.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka, ako radovi na sanaciji, rekonstrukciji odnosno izgradnji građevine traju duže od jedne godine, reklamna platna mogu ostati postavljena još najduže šest mjeseci.

Članak 10.

Transparenti su predmeti od tkanine, plastificiranog platna i sličnoga kvalitetnog materijala s ispisanom reklamnom porukom, odnosno informacijom.

Transparenti se postavljaju razapinjanjem iznad prometnica između dviju građevina, rasvjetnih stupova i drugoga te na ograde.

Iznimno od stavka 2. ovoga članka, transparenti se mogu postavljati i na prometnim objektima (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu).

Na transparentima postavljenim iznad prometnica između dviju građevina i rasvjetnih stupova mogu se oglašavati samo kulturne, športske i druge manifestacije od interesa za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku.

Članak 11.

Reklamni ormarić je montažna naprava koja služi izlaganju robe.

Reklamni ormarić treba biti usklađen s građevinom ispred koje, odnosno na koju se postavlja, te oblikovan i uređen na način da jasno pokazuje djelatnost koja se u poslovnom prostoru obavlja.

Reklamni ormarić se postavlja na slobodni zid prizemlja građevine u okviru prostornih i estetskih uvjeta mikrolokacije.

Članak 12.

Oslikana reklamna poruka je svaka reklama izvedena pismoslikarskom tehnikom na pročelju zgrade, ogradi, tendi, na pješačko prometnoj površini, opremi i drugom.

Pismoslikarske tehnike u smislu ovog pravilnika su ručno oslikavanje, lijepljenje naljepnice, otiskivanje na površinu predmeta i drugo.

Oslikane reklamne poruke istaknute na pročelju zgrade, ogradi i drugom radi reklamiranja, oglašavanja i pružanja informacija o pravnim subjektima u tim građevinama, postavljaju se prema odredbama za postavljanje reklamnih natpisa, a mogu se postavljati u svim zonama ako se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Oslikane reklamne poruke istaknute na pročelju zgrade, ogradi, opremi i drugom, radi komercijalnog reklamiranja i samoreklamiranja postavljaju se s obzirom na njihovu veličinu, prema odredbama za postavljanje reklamnih panoa.

Oslikane reklamne poruke na tendama postavljaju se na površini preklopa radi reklamiranja i oglašavanja.

Članak 13.

Reklamni natpis je oznaka ili predmet s imenom fizičke ili pravne osobe, obrta, poslovnog prostora i djelatnosti pravnih subjekata, a postavlja se na vanjskim dijelovima građevine kad je poslovni prostor orijentiran prema ulici, krovnim površinama i ogradama radi reklamiranja, oglašavanja i pružanja informacija o pravnim subjektima u tim građevinama.

Članak 14.

Reklamni natpisi postavljaju se na građevinu plošno, paralelno s linijom pročelja, te konzolno, okomito na pročelje. Po obliku mogu biti: natpis od pojedinačnih slova na pročelju (bez potkonstrukcije), ploča, sandučasta reklama, natpis ugrađen u izložni portal, te konzolni tradicionalnog oblika (cimer) i konzolni natpis od pojedinačnih slova (bez potkonstrukcije) ili oznaka. Reklamni natpisi mogu imati ugrađenu rasvjetu.

Reklamni natpis postavlja se:

- u zoni prizemlja, na slobodni dio pročelja ispod prvoga razdjelnog vijenca, neposredno uz izlog poslovnog prostora pravnog subjekta koji se reklamira;

- unutar fasadnog platna na poslovnim građevinama kao plošni natpis na uličnom pročelju ili zabatu građevine, osim uz ulaz u građevinu i kolni ulaz u dvorište gdje se postavljaju natpisi i tvrtke, te kao konzolni vertikalni natpis na spojevima ili uglovima zgrada.

Iznimno od stavka 2. alineje 2. ovoga članka reklamni natpis postavlja se i na krovnoj površini na Trgu bana Josipa Jelačića i poslovnoj građevini u svim zonama, te stambeno-poslovnoj građevini u četvrtoj i petoj zoni ako se uklapa u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Ako na uličnom dijelu građevine postoji više poslovnih prostora, reklamni natpisi u pravilu su iste vrste, materijala, načina izvedbe i iste visine, a postavljaju se u istoj liniji na pročelju građevine.

Reklamni panoi

Članak 15.

Reklamni panoi su: reklamni stupovi (totemi i slično), putokazni panoi, pokretni reklamni panoi, osvijetljene reklamne vitrine (city light), reklamne ploče na građevinama u kojima se ne nalazi poslovni prostor kojeg se djelatnost ili proizvod oglašava, reklamni panoi na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba, veliki reklamni panoi samostojeći i na objektima, reklamni uređaji i konstrukcije.

Reklamni panoi se mogu postavljati na javnim površinama, zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba, objektima i ogradama, na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba, te iznimno na prometnim objektima (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku, te na željezničkom nasipu).

Na površini uz prometnicu mogu se postavljati samo reklamni panoi istog tipa i formata, osim u blizini raskrižja gdje se mogu postaviti putokazni (usmjeravajući) panoi.

Ako se unutar dijela prometnice nalazi razdjelni pojas, na njega se može postavljati drugi tip reklamnog panoa istog oblikovanja i formata.

Reklamni panoi iz stavaka 3. i 4. ovoga članka postavljaju se u nizu, osim reklamnog panoa površine od 12 m² do 60 m².

Promjena tipa i formata reklamnog panoa na površini uz prometnicu i unutar razdjelnog pojasa može proizaći nakon niza od najmanje pet reklamnih panoa istog tipa i formata.

Ako je reklamni pano osvijetljen, osvjetljenje mora biti stalnog i ujednačenog intenziteta.

Članak 16.

Reklamni stupovi (totemi i slično) su samostojeći reklamni panoi, koji služe samoreklamiranju i u pravilu imaju integriranu rasvjetu unutar stupa. Njihova veličina može varirati ovisno o prostornim uvjetima lokacije na koju se postavljaju, visine do 15 m, a iznimno i do 50 m.

Članak 17.

Mjesta i način postavljanja reklamnih stupova (totema i slično):

- mogu se postavljati isključivo na parcelu objekta u kojem se nalazi poslovni prostor ili iznimno na javnu površinu neposredno ispred objekta u kojem se nalazi poslovni prostor, ako to dopuštaju prostorne mogućnosti lokacije;

- na udaljenosti od ruba nogostupa, odnosno kolnika, minimalno 1 m kod glavnih gradskih prometnica, odnosno minimalno 0,5 m kod gradskih i drugih prometnica;

- na udaljenosti od raskrižja minimalno 30 m mjereno od početka radijusa za desno skretanje kod glavnih gradskih prometnica, odnosno 15 m kod gradskih i drugih prometnica;

- prije prometne trake za skretanje i ugibališta javnoga gradskog prijevoza minimalno 5 m;

- na udaljenosti od najbližeg stabla najmanje 3 m, a od grmlja i živice najmanje 1,5 m;

- temelj reklamnog stupa (totema) postavljenog na zelenoj površini mora imati nadsloj zemlje minimalno 20 cm.

Članak 18.

Putokazni (usmjeravajući) panoi su samostojeći reklamni panoi s više segmenata, koriste se za samoreklamiranje, odnosno usmjeravanje na poslovni prostor koji se oglašava.

Putokazni (usmjeravajući) panoi na javnim površinama ili na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba postavljaju se isključivo kao standardizirani putokazni (usmjeravajući) panoi.

Standarnizirani putokazni (usmjeravajući) pano sastoji se od 5 (pet) ili 10 (deset) segmenata. Dimenzija putokaznog (usmjeravajućeg) panoa s 5 (pet) segmenata je 245 x 140 cm od nivoa kolnika, a putokaznog (usmjeravajućeg) panoa s 10 (deset) segmenata je 380 x 140 cm od nivoa kolnika. Dimenzija pojedinog segmenta je 25 x 120 cm.

Članak 19.

Mjesta i način postavljanja putokaznih (usmjeravajućih) reklamnih panoa:

- mogu se postavljati uz prometnice na javnu površinu i na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba;

- mogu se postavljati na javnu površinu, osim na nogostup, pješačke otoke i unutar parkirališnog prostora;

- postavljaju se, u pravilu, okomito na os prometnice;

- na udaljenosti od ruba nogostupa, odnosno kolnika, minimalno 1 m kod glavnih gradskih prometnica, odnosno minimalno 0,50 m kod gradskih i drugih prometnica;

- na udaljenosti od raskrižja minimalno 15 m mjereno od početka radijusa za desno skretanje kod glavnih gradskih prometnica, odnosno 10 m kod gradskih i drugih prometnica;

- prije prometne trake za skretanje i ugibališta javnoga gradskog prijevoza minimalno 5 m;

- na zelenoj površini uz uvjet da je minimalna udaljenost od najbližeg stabla 6 m, a od grmlja i živice 3 m;

- temelj putokaznoga reklamnog panoa postavljenog na zelenoj površini mora imati nadsloj zemlje minimalno 20 cm.

Članak 20.

Pokretni reklamni panoi su lako prenosivi samostojeći panoi koji se koriste za isticanje asortimana proizvoda, vrsta usluga koje se nude i slično, koji se, ako su postavljeni na javnu površinu, moraju ukloniti nakon završetka radnog vremena.

Članak 21.

Mjesta i način postavljanja pokretnih reklamnih panoa:

- mogu se postavljati na parcelu građevine u kojoj se nalazi poslovni prostor subjekta;

- mogu se postavljati na javnu površinu neposredno uz građevinu, na način da za prolaz pješaka ostane minimalno 1,80 m slobodnog prostora.

Članak 22.

Osvijetljene reklamne vitrine (city light) su reklamni panoi s integriranim osvjetljenjem u koje se plakati i predmeti oglašavanja ulažu unutar ostakljene vitrine, a koriste se za komercijalno oglašavanje i za potrebe Grada Zagreba.

Osvijetljene reklamne vitrine postavljaju se kao samostojeće u sklopu nadstrešnica javnoga gradskog prijevoza, na kioscima, na građevinama i na komunalnim objektima i uređajima u općoj uporabi (telefonske govornice, javni satovi i slično), te na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba.

Osvjetljenje reklamne vitrine mora biti ujednačenog i stalnog intenziteta i bijele boje, usklađeno s intenzitetom javne rasvjete uz prometnicu, u rasponu od 200 do 300 luksa.

Članak 23.

Mjesta i način postavljanja osvijetljenih reklamnih vitrina na građevinama:

- mogu se postavljati na slobodnom dijelu pročelja prizemlja građevina, osim uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz u dvorište građevine;

- mogu se postavljati na kioscima i na komunalnim objektima i uređajima u općoj uporabi (telefonske govornice, javni satovi i slično) tako da ne ugrožavaju sigurnost prometa vozila, te ne narušavaju izgled i funkciju objekta i lokacije.

Članak 24.

Mjesta i način postavljanja samostojećih osvijetljenih reklamnih vitrina:

- mogu se postavljati na javne površine i na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba gdje to omogućava mikrolokacija u skladu s prometnim uvjetima o sigurnosti prometa;

- mogu se postavljati na razdjelnim pojasevima između prometnih traka;

- na zelenoj površini s drvorednim nizovima ili grmljem, postavljaju se uz uvjet da je minimalna udaljenost od najbližeg stabla 6 m, a od grmlja i živice 3 m;

- na udaljenosti od ruba nogostupa minimalno 0,50 m;

- na udaljenosti od ruba kolnika od 0,50 m do 1 m kod gradskih i drugih prometnica, odnosno 1,5 m kod glavnih gradskih prometnica;

- na udaljenosti od raskrižja minimalno 15 m mjereno od početka radijusa za desno skretanje kod gradskih i drugih prometnica, a 30 m kod glavnih gradskih prometnica;

- razmak između osvijetljenih reklamnih vitrina mora iznositi najmanje 30 m.

Članak 25.

Na stupovima javne rasvjete mogu se postavljati neosvijetljeni i osvijetljeni reklamni panoi dimenzija oglasnog prostora 0,70 x 0,90 m, odnosno 1 x 1,40 m, a koriste se za komercijalno oglašavanje i kao informativni panoi.

Članak 26.

Mjesta i način postavljanja reklamnih panoa na stupove javne rasvjete:

- mogu se postavljati na stupove javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba, u pravilu, s lijeve i desne strane prometnice ili razdjelom pojasu prometnice;

- na jednom stupu javne rasvjete može se postaviti jedan ili dva dvostrana panoa na istoj visini (u razdjelnom pojasu);

- mogu se postavljati na visinu od najmanje 3 m mjereno od donjeg ruba panoa ako vanjski rub panoa ne prelazi rub kolnika;

- moraju se postavljati na visinu od 4,50 m mjereno od donjeg ruba panoa ako vanjski rub prelazi rub kolnika najviše do 0,50 m;

- na udaljenosti od raskrižja minimalno 30 m kod gradskih i ostalih prometnica, a 60 m kod glavnih gradskih prometnica;

- prije prometne trake za skretanje i ugibališta javnoga gradskog prijevoza minimalno 5 m;

- od vrha gornjega horizontalnog ruba reklamnog panoa do visine na kojoj se nalazi instalirana svjetiljka mora biti minimalni razmak od 3,50 m.

Članak 27.

Reklamne (usmjeravajuće) ploče su manji reklamni panoi veličine do 1 m 2 s imenom fizičke ili pravne osobe, obrta, poslovnog prostora i djelatnosti pravnih subjekata, a postavljaju se na vanjskim dijelovima građevine i ogradama. Svrha im je skretanje pozornosti na lokaciju subjekta u blizini. U pravilu sadrže samo adresu i smjer kretanja do lokacije subjekta. Broj reklamnih (usmjeravajućih) ploča na kojima jedan poslovni subjekt ističe svoju reklamu ograničen je samo na najbliže prilazne pravce prema poslovnom prostoru. Za svaku promjenu smjera može se postaviti jedna reklamna ploča.

Članak 28.

Mjesta i način postavljanja reklamnih (usmjeravajućih) ploča:

- mogu se postavljati na slobodnom dijelu pročelja prizemlja građevine, unutar fasadnog platna, te na ogradi građevina gdje za to postoje prostorne mogućnosti;

- reklamne ploče oblikovanjem, veličinom i materijalom moraju biti usklađene s građevinom, odnosno ogradom na koju se postavljaju.

Članak 29.

Veliki reklamni panoi su panoi reklamne površine 6 m2 i više, koji se koriste za komercijalno oglašavanje, oglašavanje državnih, gradskih manifestacija i akcija, te samoreklamiranje, a mogu se postavljati na javnim površinama, zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba, objektima i na ograde gradilišta.

Veliki reklamni panoi koji se postavljaju kao samostojeći mogu biti reklamni panoi veličine od 6 m2 do 12 m2 (jumbo-panoi, billboardi i slični) i reklamni panoi veličine od 12 m 2 do 60 m2 (bigboardi, megaboardi i slični).

Reklamni panoi (jumbo i slični), reklamne površine cca 12 m2 mogu biti ukupne visine (stup i ploha) od kote kolnika do 5 m i imati najviše dva nosiva stupa, bez kosnika.

Samostojeći reklamni panoi tzv. bigboard i slični, s dvjema reklamnim plohama, svaka do maksimalno 60 m2, iznimno do 100 m2 , mogu imati nosivi stup visine do 10 m (mjereno od kote kolnika do reklamne plohe). Maksimalno dopuštena ukupna visina reklamnih panoa, mjereno od kote kolnika, može iznositi do 15 m.

Materijalom, veličinom i bojom moraju se uklopiti u postojeće okruženje, a mogu biti i osvijetljeni. Konstruktivni elementi, nosivi stupovi i rasvjetna tijela, ne mogu se isticati oblikovanjem, bojom i materijalom.

Kod postave velikoga reklamnog panoa, vlasnik je dužan na panou istaknuti naziv vlasnika panoa.

Ako veliki reklamni panoi nemaju nalijepljenu reklamnu poruku, moraju biti prekriveni plakatom bijele boje.

Članak 30.

Mjesta i način postavljanja velikih reklamnih panoa na građevine i ograde:

- mogu se postavljati unutar fasadnog platna i na slobodnim zabatima građevina uz uvjet da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje;

- iznimno, mogu se postavljati u zoni krova iznad krovnog vijenca;

- mogu se postavljati isključivo na prethodno uređeno pročelje, a veličinom i oblikom moraju biti usklađeni s građevinom na koju se postavljaju;

- mogu se postavljati na prometnim objektima (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu) od druge do pete zone;

- mogu se postavljati na pune ograde koje se nalaze uz prometnice, a visine su više od 2 m izvan zone raskrižja, i to prije raskrižja minimalno 75 m kod glavnih gradskih prometnica i 50 m kod gradskih i ostalih prometnica, a poslije raskrižja minimalno 50 m kod svih kategorija prometnica;

- ako se postavljaju u nizu moraju biti u istoj liniji te međusobno usklađeni veličinom i oblikom.

Članak 31.

Mjesta i način postavljanja samostojećih velikih reklamnih panoa veličine od 6 m2 do 12 m2 (jumbo-panoi i sl.):

- mogu se postavljati na javne površine i na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba;

- na javne površine postavljaju se samo radi komercijalnog oglašavanja i oglašavanja manifestacija od interesa za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku, a na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba postavljaju se za komercijalno oglašavanje i samoreklamiranje, te oglašavanje manifestacija od interesa za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku, i na gradilištima za oglašavanje objekta u gradnji;

- mogu se postavljati uz prometnice gdje to omogućuje mikrolokacija, osim na vizurnim pravcima središnjeg prostora Trnja i Savske ceste;

- iznimno se mogu postavljati paralelno s ogradom na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba uz glavne gradske prometnice;

- mogu se postavljati na najviše dva nosiva stupa bez kosnika, visine (stup i ploha) od kote kolnika do 5 m;

- mogu se postavljati izvan zone raskrižja, i to prije raskrižja minimalno 75 m kod glavnih gradskih prometnica i 50 m kod gradskih i ostalih prometnica, a poslije raskrižja minimalno 50 m kod svih kategorija prometnica;

- mogu se postavljati na površine uz prometnicu bližom stranom panoa na udaljenosti od ruba kolnika minimalno 2 m i najviše 6 m kod glavnih gradskih prometnica te minimalno 1,50 m i najviše 5 m kod gradskih i drugih prometnica;

- mogu se postavljati u razdjelnom pojasu prometnice bližom stranom panoa na udaljenosti od ruba kolnika minimalno 2 m kod glavnih gradskih prometnica te minimalno 1,50 m kod gradskih i drugih prometnica;

- mogu se postavljati uz državne ceste i autoceste u skladu s posebnim propisima;

- na udaljenosti bliže strane panoa od vanjskog ruba nogostupa minimalno 1,50 m kod svih kategorija prometnica;

- mogu se postavljati na zelenim površinama osim unutar parkova, drvoreda, parkovnih površina, park-šuma, dječjih igrališta, te zaštićenih spomenika parkovne arhitekture, tako da temelj nosivih stupova ima nadsloj zemlje minimalno 20 cm i da donji rub oglasnog dijela panoa bude minimalno 1,50 m od nivoa tla;

- iznimno se mogu postavljati na početku i na kraju drvoreda na minimalnoj udaljenosti od najbližeg stabla 8 m, a od grupacije grmlja minimalno 3 m;

- panoi se postavljaju okomito na os prometnice;

- panoi koji se postavljaju u nizu uz prometnice moraju biti u istoj liniji te međusobno usklađeni veličinom i oblikom;

- razmak između reklamnih panoa reklamne površine od 6 m2 do 12 m2 je minimalno 50 m.

Članak 32.

Mjesta i način postavljanja samostojećih reklamnih panoa reklamne površine od 12 m2 do 60 m2 (bigboardi, megaboardi i slično):

- mogu se postavljati na javne površine i na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba;

- na javne površine postavljaju se samo radi komercijalnog oglašavanja i oglašavanja manifestacija od interesa za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku, a na zemljištu u vlasništvu drugih pravnih ili fizičkih osoba postavljaju se za komercijalno oglašavanje i samoreklamiranje, te oglašavanje manifestacija od interesa za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku, kao i na gradilištima za oglašavanje objekta u gradnji;

- mogu se postavljati uz gradske avenije, glavne gradske prometnice, na ulazu i izlazu iz Grada Zagreba te iznimno na prometnim objektima (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu);

- mogu se postavljati na jednom nosivom stupu, visine nosivog stupa do 10 m (mjereno od kote kolnika);

- mogu se postavljati izvan zone raskrižja, i to prije raskrižja minimalno 100 m, a poslije raskrižja minimalno 50 m;

- bližom stranom panoa mogu se postavljati na udaljenosti od ruba kolnika najmanje 5 m i najviše 10 m uz gradske prometnice;

- uz državne i autoceste mogu se postavljati u skladu s posebnim propisom;

- mogu se postavljati na zelenim površinama osim unutar parkova, drvoreda, parkovnih površina, park-šuma, dječjih igrališta, te zaštićenih spomenika parkovne arhitekture;

- mogu se postavljati, iznimno, na početku i na kraju drvoreda na minimalnoj udaljenosti od najbližeg stabla 8 m, a od grupacije grmlja minimalno 3 m;

- razmak između reklamnih panoa reklamne površine od 12 m2 do 60 m2 mora biti minimalno 120 m.

Članak 33.

Reklamne konstrukcije su predmeti specifičnog oblikovanja (skulpturnog oblika, pojedinačnih slova na potkonstrukciji i drugo), a postavljaju se na zemljište i građevine radi reklamiranja.

Članak 34.

Za postavljanje reklamnih konstrukcija odgovarajuće se primjenjuju odredbe za postavljanje reklamnih natpisa ili velikih reklamnih panoa, ovisno o mjestu i načinu postavljanja.

Članak 35.

Reklamni uređaji su naprave za prikazivanje izmjenjivih reklamnih poruka. Reklamne poruke mogu se izmjenjivati mehanički (trivision, scrolleri i slično) ili elektronički prikazanom slikom (display i slično).

Članak 36.

Za postavljanje reklamnih uređaja odgovarajuće se primjenjuju odredbe za postavljanje velikih reklamnih panoa.

Reklamni uređaji s elektroničkim prikazom slike mogu se postavljati orijentirani na trgove i pješačke zone.

Iznimno, reklamni uređaji smiju biti orijentirani na prometnice ako se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Način postavljanja zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, reklama i reklamnih panoa po zonama

Prva zona

Članak 37.

U prvoj se zoni mogu postavljati zaštitne naprave, natpisi, jarboli sa zastavama, reklamni natpisi (konzolni i plošni), privremeni transparenti, pokretni reklamni panoi, osvijetljene reklamne vitrine te reklamna zaštitna platna.

Natpisi se mogu postavljati na građevinama samo u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca kao plošni natpisi, a moraju biti izvedeni kao:

- pojedinačna oznaka na pločici veličine do 40 x 60 cm postavljena uz ulaz u građevinu ili kolni prilaz;

- za više korisnika poslovnih prostorija u građevini, natpisi se postavljaju kao naljepnice ili pločice, preporučljivo do 40 x 60 cm, postavljene na zajedničku ploču izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca) koja se postavlja na slobodnoj plohi zida lijevo i desno od ulaza u građevinu ili lijevo i desno od prolaza kod građevine s kolnim prolazom za poslovne prostorije na katu ili u dvorišnim objektima.

Reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca, a moraju biti izvedeni kao:

- reklamni natpisi od pojedinačnih slova od željeza, bronce ili drveta (maksimalna visina slova 30 cm);

- cimeri (konzolni reklamni natpis tradicionalnog oblikovanja, likovno kvalitetan i u prirodnom materijalu oblikovan element) a usklađeni s povijesnošću građevine, bez osvjetljenja;

- metalne ploče (bronca, mesing i slično);

- pismoslikarski reklamni natpisi na pročelju građevine iznad izloga, do visine prvoga razdjelnog vijenca uz korištenje tradicionalnih logotipa pojedinačnim slovima ili u objedinjujućem obrubljenom četverouglastom polju prema karakteristikama pročelja, odnosno tipologiji i oblikovanju izloga, maksimalne dužine izloga;

- naljepnice koje se postavljaju na ostakljene dijelove prigodno, povodom akcijskih prodaja, sezonskih sniženja i slično.

Iznimno, reklamni natpisi se mogu postavljati u zoni krova na poslovnim građevinama.

U prvoj zoni na građevinama u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca, mogu se postavljati zastave s elementima tradicionalnog oblikovanja.

Članak 38.

U prvoj se zoni mogu postavljati i:

- jednobojne platnene (plastificirane) tende iznad izloga, a ispod prvoga razdjelnog vijenca, bijele boje ili boje usklađene s bojom pročelja i bez reklamnih poruka (osim natpisa na preklopu);

- elementi osiguranja građevina (sigurnosne rešetke, kapci i slično, elementi alarma, vatrodojave i slično), uz pojedinačno rješavanje oblikovanja;

- transparenti, privremeno na građevinama i ogradama ili iznad prometnica;

- pokretni reklamni panoi na tlu, u pravilu za ugostiteljske prostore ili objekte, uz uvjet da ne ometaju promet pješaka;

- osvijetljene reklamne vitrine u sklopu nadstrešnica javnoga gradskog prijevoza ili orjentacijskih planova i drugih informativnih planova, koji mogu na jednoj strani sadržavati i površinu za isticanje promidžbenih poruka;

- reklamna zaštitna platna na građevinskim skelama.

Kad se obnavljaju pročelja objekata, zaštitna platna na skelama mogu imati oslikanu reklamnu poruku do 1/3 površine zaštitnog platna, na ostalim dijelovima platna može biti oslikan samo prikaz izgleda objekta nakon rekonstrukcije.

Članak 39.

Način postavljanja predmeta propisan za prvu zonu, primjenjuje se i za sve građevine na području Grada Zagreba koje imaju svojstvo pojedinačnoga kulturnog dobra, odnosno reklamno platno može imati oslikanu reklamnu poruku do 1/3 površine zaštitnog platna.

Druga zona

Članak 40.

U drugoj zoni mogu se postavljati natpisi, zaštitne naprave, reklamni natpisi (plošni i konzolni), transparenti i reklamne zastave, konzolne i horizontalne reklamne konstrukcije, osvijetljene reklamne vitrine, reklamna platna, pokretni reklamni panoi, veliki reklamni panoi.

Natpisi se mogu postavljati u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca na slobodni dio pročelja kao plošni natpisi, a moraju biti izvedeni kao:

- pojedinačna oznaka na pločici veličine do 40 x 60 cm koja se postavlja uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz;

- za više korisnika poslovnih prostorija u građevini, natpisi se postavljaju kao naljepnice ili pločice, preporučljivo do 40 x 60 cm, postavljene na zajedničku ploču izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca), koja se postavlja na slobodnoj plohi zida lijevo i desno od ulaza u građevinu ili lijevo i desno od prolaza kod građevine s kolnim prolazom za poslovne prostorije na katu ili u dvorišnim objektima.

Reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni prizemlja, ispod prvoga razdjelnog vijenca na slobodni dio pročelja a moraju biti izvedeni kao:

- plošni reklamni natpisi iznad izloga maksimalne dužine izloga;

- konzolni reklamni natpisi u pravilu veličine 60 x 80 cm, iznimno 60 x 100 cm donji rub kojih mora biti na visini minimalno 250 cm od pločnika, a pozicija ovisi o rasporedu otvora na pročelju poslovnih prostorija, ali ne jedan ispod drugoga;

- konzolni reklamni natpisi međusobnog razmaka u uličnom nizu većeg od 200 cm.

Ako je izlog projektiran kao portal, reklamni natpisi se izvode na mjestu predviđenom za reklamiranje unutar plohe portala u pravilu nekom od tehnologija tiskanja, slikanja na staklu ili metalu, od pojedinačnih slova lijepljenjem, te lijepljenjem naljepnica s tim da boje moraju biti usklađene s bojom portala, odnosno pročelja.

Iznimno, vertikalni konzolni reklamni natpisi mogu se postavljati unutar fasadnog platna na spojevima zgrada, te pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, okomito na pročelje (90o) kao oznake ili pojedinačno slovo koje smije biti puno, svjetleće i neprozirno, te horizontalni i vertikalni plošni reklamni natpisi od pojedinačnih slova koja mogu biti i svjetleća.

Iznimno, reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni krova na poslovnim građevinama.

Poslovni prostori koji se nalaze u mezaninu ili na prvom katu ulične građevine, mogu na jednom od staklenih otvora postaviti natpis kao naljepnicu neupadljivih boja ili pjeskareni natpis na staklu primjerene veličine, na način da naljepnica ne prekriva cijelu staklenu površinu.

Ako na uličnom dijelu građevine postoji više poslovnih prostora, reklamni natpisi su u pravilu iste vrste materijala, načina izvedbe i iste visine.

Članak 41.

U drugoj zoni mogu se postavljati reklame i reklamni panoi na građevinama, i to:

- transparenti i reklamne zastave, povodom održavanja kulturnih, gospodarskih, znanstvenih, turističkih, prigodnih i drugih manifestacija te iznimno sa ispisanom reklamnom porukom;

- vertikalne konzolne reklamne konstrukcije na spojevima zgrada i pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, okomito na pročelje (90 o), kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- horizontalne i vertikalne ploče reklamne konstrukcije, kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkontrukciji;

- oslikane reklamne poruke na preklopu tende;

- osvijetljene reklamne vitrine na kioscima, komunalnim objektima i uređajima u općoj uporabi (telefonske govornice i slično.);

- reklamna zaštitna platna na gradilišnim skelama;

- reklamni panoi na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba, gdje to omogućava mikrolokacija.

Iznimno, reklamne konstrukcije i uređaji mogu se postavljati unutar fasadnog platna, na slobodnim zabatima te u zoni krova iznad krovnog vijenca uz uvjet da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Kad se obnavljaju pročelja objekata, zaštitna platna na skelama mogu imati oslikanu reklamnu poruku do 2/3 površine zaštitnog platna, a na ostalim dijelovima platna može biti oslikan samo prikaz izgleda objekta nakon rekonstrukcije.

Članak 42.

U drugoj zoni mogu se postavljati samostojeće reklame i reklamni panoi, i to:

- pokretni reklamni panoi u pravilu za ugostiteljske objekte, uz uvjet da ne ometaju promet pješaka;

- osvijetljene reklamne vitrine u sklopu nadstrešnica javnoga gradskog prijevoza ili orjentacijskih planova i drugih informativnih planova koji mogu na jednoj strani sadržavati i površinu za isticanje promidžbenih poruka;

- osvijetljene reklamne vitrine za komercijalno oglašavanje ako to omogućava mikrolokacija,

- veliki reklamni panoi kao ograde gradilišta;

- reklamne konstrukcije i uređaji, uz uvjet da ne ugrožavaju sigurnost prometa i da se uklapaju u prostorno rješenje.

Članak 43.

Na Trgu bana Josipa Jelačića mogu se postavljati natpisi, reklamni natpisi, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji na građevinama:

- u zoni prizemlja, reklamni natpisi plošno, iznad izloga ili ulaza u poslovne prostorije, od pojedinačnih slova i mogu biti osvijetljena;

- unutar fasadnog platna, od pojedinačnih slova na slobodnom zidu građevine Trg bana Josipa Jelačića 11/a: Behrens;

- u zoni prizemlja, konzolni reklamni natpisi, ili reklamne konstrukcije samo prema Radićevoj ulici i Splavnici;

- u zoni krova, osvijetljeni reklamni natpisi i reklamne konstrukcije od pojedinačnih slova i ugrađenom rasvjetom na transparetnoj rešetkastoj potkonstrukciji koja mora biti dizajnirana prema obliku i dimenzijama slova i drugih oznaka, te iznimno, reklamni panoi i uređaji ako se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Treća zona

Članak 44.

U trećoj zoni mogu se postavljati natpisi, zaštitne naprave, reklamni natpisi, transparenti i reklamne zastave, pokretni reklamni panoi, osvijetljene reklamne vitrine, reklamna zaštitna platna, putokazni reklamni panoi, veliki reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji.

Natpisi se mogu postavljati u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca kao plošni natpisi, a moraju biti izvedeni kao:

- pojedinačna oznaka na pločici veličine do 40 x 60 cm koja se postavlja uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz;

- za više korisnika poslovnih prostorija u građevini, natpisi se postavljaju kao naljepnice ili pločice veličine do 40 x 60 cm, postavljene na zajedničku ploču izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca), koja se postavlja na slobodnoj plohi zida lijevo i desno od ulaza u građevinu ili lijevo i desno od prolaza kod građevine s kolnim prolazom za poslovne prostorije na katu ili u dvorišnim objektima.

Reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca, a moraju biti izvedeni kao:

- plošni reklamni natpisi iznad izloga izvedeni pismoslikarski ili od pojedinačnih slova, maksimalne dužine izloga;

- konzolni reklamni natpisi u pravilu veličine do 60 x 80 cm, iznimno 60 x 100 cm, donji rub kojih mora biti na visini minimalno 250 cm od pločnika, a pozicija ovisi o rasporedu otvora na pročelju poslovnih prostorija, ali ne jedan ispod drugoga;

- konzolni reklamni natpisi međusobnog razmaka u uličnom nizu većeg od 300 cm.

Ako je izlog projektiran kao portal, reklamni se natpis izvodi na mjestu predviđenom za reklamiranje unutar plohe portala, i to u pravilu nekom od tehnologija tiskanja, slikanja na staklu ili metalu od pojedinačnih slova lijepljenjem ili lijepljenjem naljepnica s tim da boje moraju biti usklađene s bojom portala, odnosno pročelja.

Ako ulični poslovni prostor u zoni prizemlja nema direktni ulaz s ulice, mogu se postavljati plošni reklamni natpisi u zoni ispod vijenca, a iznad prozora od pojedinačnih slova na pročelju.

Iznimno, unutar fasadnog platna mogu se postavljati vertikalni konzolni reklamni natpisi na spojevima zgrada, te pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, isključivo okomito na pročelje (90o), kao oznake ili pojedinačna slova koja mogu biti puna, svjetleća i neprozirna, te horizontalni i vertikalni plošni reklamni natpisi od pojedinačnih slova koja mogu biti i svjetleća.

Iznimno, reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni krova na poslovnim građevinama.

Poslovni prostori koji se nalaze u mezaninu ili na prvom katu ulične građevine, mogu na jednom od staklenih otvora postavljati natpis kao naljepnicu neupadljivih boja ili pjeskareni natpis na staklu primjerene veličine na način da naljepnica ne prekriva cijelu staklenu površinu.

Ako na uličnom dijelu građevine postoji više poslovnih prostora, reklamni su natpisi u pravilu iste vrste, materijala, načina izvedbe i iste visine.

Članak 45.

U trećoj zoni mogu se postavljati reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji na građevinama, i to:

- transparenti i reklamne zastave, povodom održavanja kulturnih, gospodarskih, znanstvenih, turističkih, prigodnih i drugih manifestacija te iznimno sa ispisanom reklamnom porukom;

- konzolne reklamne konstrukcije za oglašavanje pojedinih proizvoda ili proizvođača, ako je djelatnost poslovnog prostora vezana s tim proizvođačem ili proizvodima;

- vertikalne konzolne reklamne konstrukcije smiju se postavljati na spojevima zgrada, te pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, a sve isključivo okomito na pročelje (90o), kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- horizontalne i vertikalne plošne reklamne kontrukcije, kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- oslikane reklamne poruke na preklopu tende;

- osvijetljene reklamne vitrine koje se postavljaju na komunalne objekte i uređaje u općoj uporabi (telefonske govornice, kiosci i slično);

- reklamna zaštitna platna na građevinskim skelama i objektima u gradnji;

- reklamni panoi na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba;

- veliki reklamni panoi mogu se postavljati na prometne objekte (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu);

- reklamne konstrukcije i uređaji unutar fasadnog platna, na slobodnim zabatima, te iznimno u zoni krova iznad krovnog vijenca uz uvjet da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje;

Kad se obnavljaju pročelja objekata, zaštitna platna na skelama mogu imati oslikanu reklamnu poruku do 2/3 površine zaštitnog platna, a na ostalim dijelovima platna može biti oslikan samo prikaz izgleda objekta nakon rekonstrukcije.

Članak 46.

U trećoj zoni mogu se postavljati samostojeće reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji, i to:

- pokretni reklamni panoi u pravilu za ugostiteljske objekte uz uvjet da ne ometaju promet pješaka;

- osvijetljene reklamne vitrine u sklopu nadstrešnica javnoga gradskog prijevoza ili orijentacijskih planova i drugih informativnih planova, osim na trgovima Zelene potkove;

- veliki reklamni panoi kao ograda gradilišta;

- reklamni stupovi (totemi) ako to omogućava mikrolokacija;

- putokazni reklamni panoi ako to omogućava mikrolokacija;

- osvijetljene reklamne vitrine ako to omogućava mikrolokacija;

- jarboli s reklamnim zastavama;

- veliki reklamni panoi ako to omogućava mikrolokacija;

- reklamne konstrukcije i uređaji uz uvjet da ne ugrožavaju sigurnost prometa i da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Četvrta zona

Članak 47.

U četvrtoj zoni mogu se postavljati natpisi, zaštitne naprave, jarboli sa zastavama, reklamni natpisi, transparenti, reklamne konstrukcije i uređaji, reklamne ploče, osvijetljene reklamne vitrine, reklamna platna, pokretni reklamni panoi, reklamni stupovi (totemi), putokazni reklamni panoi i veliki reklamni panoi.

Natpisi se mogu postavljati na građevini u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca kao plošni natpisi i moraju biti izvedeni kao:

- pojedinačna oznaka na pločici veličine do 40 x 60 cm koja se postavlja uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz;

- za više korisnika poslovnih prostorija u građevini, natpisi se postavljaju kao naljepnice ili pločice, veličine do 40 x 60 cm, postavljene na zajedničku ploču izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca), koja se postavlja na slobodnoj plohi zida lijevo i desno od ulaza u građevinu ili lijevo i desno od prolaza kod građevine s kolnim prolazom za poslovne prostorije na katu ili u dvorišnim objektima.

Reklamni natpisi mogu se postavljati na građevini u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca a moraju biti izvedeni kao:

- plošni reklamni natpisi iznad izloga, maksimalne dužine izloga;

- konzolni reklamni natpisi donji rub kojih mora biti na visini minimalno 250 cm od pločnika, a pozicija ovisi o rasporedu otvora na pročelju poslovnih prostorija, ali ne jedan ispod drugoga i ne na izložnom portalu.

Ako ulični poslovni prostor u zoni prizemlja nema direktni ulaz s ulice, dopušteno je postavljanje plošnih reklamnih natpisa u zoni ispod vijenca, a iznad prozora na pročelju dopušteno je postavljanje pismoslikarskih ili reklamnih natpisa od pojedinačnih slova.

Iznimno, unutar fasadnog platna mogu se postavljati vertikalni konzolni reklamni natpisi, na spojevima zgrada i pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, isključivo okomito na pročelje (90o ), kao oznaka, ploča ili pojedinačno slovo koje može biti puno, svjetleće i neprozirno, a horizontalni i vertikalni plošni reklamni natpisi od pojedinačnih slova koja mogu biti i svjetleća.

Na poslovnim građevinama unutar fasadnog platna iznad prizemlja mogu se postavljati reklamni natpisi s imenom poslovnog subjekta ili proizvoda izvedeni od pojedinačnih slova, i to plošni na slobodnom zidu građevine ili konzolni reklamni natpis na spojevima zgrada.

Iznimno, reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni krova na poslovnim građevinama te stambeno-poslovnim građevinama ako se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Za poslovne prostore koji se nalaze u mezaninu ili na prvom katu ulične građevine, može se na jednom od staklenih otvora postaviti natpis kao naljepnica neupadljivih boja ili pjeskareni natpis na staklu primjerene veličine tako da naljepnica ne prekriva cijelu staklenu površinu.

Ako na uličnom dijelu građevine postoji više poslovnih prostora, reklamni natpisi su u pravilu iste vrste materijala, načina izvedbe i iste visine.

Postavljanje reklamnih natpisa iznimno je moguće na ogradama samostojećih građevina i građevina s predvrtom.

Članak 48.

U četvrtoj zoni mogu se postavljati reklame i reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji na građevinama, i to:

- transparenti i reklamne zastave povodom održavanja kulturnih, gospodarskih, znanstvenih, turističkih, prigodnih i drugih manifestacija te iznimno sa ispisanom reklamnom porukom;

- konzolne reklamne konstrukcije za oglašavanje pojedinih proizvoda ili proizvođača, ako je djelatnost poslovnog prostora vezana s tim proizvođačem ili proizvodima;

- vertikalne konzolne reklamne konstrukcije na spojevima zgrada, te pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, a sve isključivo okomito na pročelje (90o), kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- horizontalne i vertikalne plošne konstrukcije, kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- oslikane reklamne poruke na preklopu tende;

- osvijetljene reklamne vitrine koje se postavljaju na komunalne objekte i uređaje u općoj uporabi (telefonske govornice, kioske i slično), iznimno u zoni prizemlja građevina izrazito komercijalnog sadržaja;

- reklamna zaštitna platna na građevinskim skelama i objektima u gradnji;

- reklamne ploče;

- reklamni panoi na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba;

- veliki reklamni panoi na prometne objekte (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu);

- veliki reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji koji služe komercijalnom oglašavanju i samoreklamiranju; na fasadnim platnima, otvorenim zabatima, te iznimno u zoni krova iznad krovnog vijenca uz uvjet da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Članak 49.

U četvrtoj zoni mogu se postavljati samostojeće reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji, i to:

- pokretni reklamni panoi, u pravilu za ugostiteljske objekte, uz uvjet da ne ometaju promet pješaka;

- osvijetljene reklamne vitrine u sklopu nadstrešnica javnoga gradskog prijevoza ili orijentacijskih planova koji mogu na jednoj strani sadržavati i površinu za isticanje promidžbenih poruka;

- veliki reklamni panoi na ogradi gradilišta;

- reklamni stupovi (totemi) ako to omogućava mikrolokacija;

- putokazni reklamni panoi ako to omogućava mikrolokacija;

- jarboli s reklamnim zastavama;

- samostojeće osvijetljene reklamne vitrine ako to omogućava mikrolokacija;

- veliki reklamni panoi uz ulice, osim na vizurnim pravcima središnjeg prostora Trnja, Savske ceste, te željezničkim nasipima ako to dopušta mikrolokacija;

- reklamne konstrukcije i uređaji, uz uvjet da ne ugrožavaju sigurnost prometa i da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Peta zona

Članak 50.

U petoj zoni mogu se postavljati natpisi, zaštitne naprave, jarboli sa zastavama, reklamni natpisi, transparenti, reklamne konstrukcije i uređaji, reklamne ploče, osvijetljene reklamne vitrine, reklamna platna, pokretni reklamni panoi, reklamni stupovi (totemi), putokazni reklamni panoi i veliki reklamni panoi.

Natpisi se mogu postavljati na građevini u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca kao plošni natpisi a moraju biti izvedeni kao:

- pojedinačna oznaka na pločici veličine do 40 x 60 cm koja se postavlja uz ulaz u građevinu ili kolni prolaz;

- za više korisnika poslovnih prostorija u građevini, natpisi se postavljaju kao naljepnice ili pločice, veličine do 40 x 60 cm, postavljene na zajedničku ploču izvedenu od kvalitetnog materijala (staklo ili kvalitetni imitati stakla, drvo, željezo, bronca), koja se postavlja na slobodnoj plohi zida lijevo i desno od ulaza u građevinu ili lijevo i desno od prolaza kod građevine s kolnim prolazom za poslovne prostorije na katu ili u dvorišnim objektima.

Reklamni se natpisi mogu postavljati na građevini u zoni prizemlja ispod prvoga razdjelnog vijenca a moraju biti izvedeni kao:

- plošni reklamni natpisi iznad izloga, maksimalne dužine izloga;

- konzolni reklamni natpisi donji rub kojih mora biti na visini minimalno 250 cm od pločnika, a pozicija ovisi o rasporedu otvora na pročelju poslovnih prostorija, ali ne jedan ispod drugoga i ne na izložnom portalu.

Ako ulični poslovni prostor u zoni prizemlja nema direktni ulaz s ulice, dopušteno je postavljanje plošnih reklamnih natpisa u zoni ispod vijenca, a iznad prozora, pismoslikarski ili od pojedinačnih slova, na pročelju.

Iznimno, unutar fasadnog platna mogu se postavljati vertikalni konzolni reklamni natpisi, na spojevima zgrada i pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, isključivo okomito na pročelje (90o ), kao oznaka, ploča ili pojedinačno slovo koje može biti puno, svjetleće i neprozirno, a horizontalni i vertikalni plošni reklamni natpisi od pojedinačnih slova koja mogu biti i svjetleća.

Na poslovnim građevinama unutar fasadnog platna na slobodnom zidu građevine, iznad prizemlja mogu se postavljati plošni reklamni natpisi s imenom poslovnog subjekta ili proizvoda, izvedeni od pojedinačnih slova, a na spojevima zgrade konzolni reklamni natpisi.

Iznimno, reklamni natpisi mogu se postavljati u zoni krova na poslovnim građevinama, te stambeno-poslovnim građevinama, ako se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Za poslovne prostore koji se nalaze u mezaninu ili na prvom katu ulične građevine, može se na jednom od staklenih otvora postaviti natpis kao naljepnica neupadljivih boja ili pjeskareni natpis na staklu primjerene veličine tako da naljepnica ne prekriva cijelu staklenu površinu.

Ako na uličnom dijelu građevine postoji više poslovnih prostora, reklamni natpisi su u pravilu iste vrste materijala, načina izvedbe i iste visine.

Postavljanje reklamnih natpisa iznimno je moguće na ogradama samostojećih građevina i građevina s predvrtom.

Članak 51.

U petoj zoni mogu se postavljati reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji na građevinama, i to:

- transparenti i reklamne zastave u povodu održavanja kulturnih, gospodarskih, znanstvenih, turističkih i drugih manifestacija te iznimno sa ispisanom reklamnom porukom;

- konzolne reklamne konstrukcije za oglašavanje pojedinih proizvoda ili proizvođača, ako je djelatnost poslovnog prostora vezana s tim proizvođačem ili proizvodima;

- vertikalne konzolne reklamne konstrukcije na spojevima zgrada, te pri pravokutnim uglovima zgrada prema ulici, isključivo okomito na pročelje (90 o), kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- horizontalne i vertikalne plošne konstrukcije, kao oznake ili pojedinačna slova na rešetkastoj potkonstrukciji;

- oslikane reklamne poruke na preklopu tende;

- osvijetljene reklamne vitrine koje se postavljaju na komunalne objekte i uređaje u općoj uporabi (telefonske govornice, kioske i slično), iznimno u zoni prizemlja građevina izrazito komercijalnog sadržaja;

- reklamna zaštitna platna na građevinskim skelama i objektima u gradnji;

- reklamne ploče;

- reklamni panoi na stupovima javne rasvjete u vlasništvu Grada Zagreba;

- veliki reklamni panoi na prometne objekte (tijelu mosta, nadvožnjaku, podvožnjaku te na željezničkom nasipu);

- veliki reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji koji služe komercijalnom oglašavanju i samoreklamiranju; na fasadnim platnima, otvorenim zabatima, te iznimno u zoni krova iznad krovnog vijenca uz uvjet da se uklapaju u prostorno i arhitektonsko rješenje.

Članak 52.

U petoj zoni mogu se postavljati samostojeće reklame, reklamni panoi, reklamne konstrukcije i uređaji, i to:

- pokretni reklamni panoi, u pravilu za ugostiteljske objekte, uz uvjet da ne ometaju promet pješaka;

- osvijetljene reklamne vitrine samostojeće i u sklopu komunalne opreme i slično;

- veliki reklamni panoi na ograde gradilišta;

- reklamni stupovi (totemi) ako to omogućava mikrolokacija;

- putokazni reklamni panoi ako to omogućava mikrolokacija;

- jarboli s reklamnim zastavama;

- veliki reklamni panoi svih tipova;

- reklamne konstrukcije;

- reklamni uređaji.

Prijelazne i završne odredbe

Članak 53.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/08, 18/08 i 9/09).

Članak 54.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana nakon objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 960-03/11-01/3

URBROJ: 251-03-02-11-2

Zagreb, 24. ožujka 2011.

Gradonačelnik Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija