Nemate pravo pristupa datoteci

zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Statut Vijeća mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 03.03.2011.

Narodne novine 3/2011

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Statut Vijeća mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 3/11)

Na temelju članka 27. stavka 1. Ustavnog zakona o pravima nacionalnih manjina (Narodne novine 155/02), Vijeće mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba, na sjednici 3. veljače 2009. u Zagrebu, donosi

STATUT

Vijeća mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se statutom utvrđuje naziv, sjedište, područje djelovanja, izgled logotipa i pečata, zastupanje, djelatnost, tijela upravljanja, njihov sastav, izbor, opoziv, ovlasti, način odlučivanja, financiranje i raspolaganje imovinom, te druga pitanja značajna za rad Vijeća mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Vijeće).

Vijeće je neprofitna pravna osoba.

Svojstvo pravne osobe Vijeće stječe upisom u Registar vijeća nacionalnih manjina što ga vodi Središnji državni ured za upravu.

Članak 2.

Puni naziv Vijeća glasi: Vijeće mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba.

Uz naziv na hrvatskom jeziku Vijeće rabi i naziv na mađarskom jeziku koji glasi: Zágráb Város Magyar Kisebbségi Tanácsa.

Članak 3.

Sjedište Vijeća je u Zagrebu, Vodovodna 15.

Vijeće djeluje na području Grada Zagreba.

Članak 4.

Pečat Vijeća je okruglog oblika, promjera 35 mm, koji je obodno ispisan punim nazivom na hrvatskom i mađarskom jeziku: - Vijeće mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba - Zágráb Város Magyar Kisebbségi Tanácsa, a u sredini pečata sjedište Vijeća: ZAGREB (ispod) ZÁGRÁB.

Članak 5.

Vijeće zastupa predsjednik Vijeća, a u njegovoj odsutnosti ili spriječenosti zamjenik predsjednika Vijeća.

Članak 6.

Radi usklađivanja zajedničkih interesa s drugim nacionalnim manjinama, Vijeće može inicirati osnivanje, sudjelovati u osnivanju ili pristupiti već osnovanoj Koordinaciji nacionalnih manjina Grada Zagreba, kao i Koordinaciji vijeća mađarske nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj.

JAVNOST RADA

Članak 7.

Rad Vijeća je javan.

Javnost rada Vijeća podrazumijeva pravodobno i istinito izvješćivanje pripadnika i udruga mađarske nacionalne manjine o djelatnostima Vijeća.

Javnost rada se ostvaruje preko:

- sredstava javnog informiranja,

- biltena Vijeća,

- javnosti rada tijela Vijeća,

- oglašavanja na oglasnoj ploči Vijeća ili

- na drugi prikladan način.

Sa sjednice Vijeća javnost se može isključiti odlukom Vijeća, a u cilju zaštite osobnih podataka članova ili zaštite poslovne tajne Vijeća.

CILJEVI I DJELATNOST VIJEĆA

Članak 8.

Vijeće mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba je predstavničko tijelo manjinske samouprave Mađara, osnovana s ciljem:

- afirmiranja i ostvarivanja nacionalnih, kulturnih, prosvjetnih, socijalnih, ekonomskih i drugih prava i sloboda pripadnika mađarske nacionalne manjine u Gradu Zagrebu;

- poticanja zaštite i unapređenja nacionalnog, kulturnog i jezičnog identiteta Mađara;

- poticanja ravnopravnog sudjelovanja pripadnika mađarske nacionalne manjine u javnom životu lokalne zajednice;

- razvijanja suradnje unutar mađarske nacionalne zajednice.

Članak 9.

U svrhu ostvarivanja ciljeva utvrđenih člankom 8. Vijeće obavlja sljedeće:

- predlaže tijelima Grada Zagreba mjere za unapređenje položaja mađarske nacionalne manjine, uključujući i prijedloge općih akata kojima se uređuju pitanja od značenja za mađarsku nacionalnu manjinu;

- ističe kandidate za dužnosti u tijelima državne uprave i tijelima Grada Zagreba;

- traži obavijesti o svakom pitanju o kojem će raspravljati radna tijela Grada Zagreba, a tiče se položaja mađarske nacionalne manjine;

- daje mišljenje i prijedloge na programe radijskih i televizijskih stanica na lokalnoj i regionalnoj razini namijenjene nacionalnim manjinama ili na programe koji se odnose na manjinska pitanja;

- razmatra i zauzima stavove o zakonima i drugim propisima (uključujući i prijedloge zakona i drugih propisa u tijeku njihova donošenja) kojima se uređuju nacionalna prava, osnovne slobode i prava građanina i druga pitanja od interesa za mađarsku nacionalnu manjinu u Hrvatskoj;

- daje prijedloge, mišljenje, predstavke i inicijative tijelima zakonodavne, izvršne i sudbene vlasti Republike Hrvatske;

- surađuje s organizacijama i institucijama Ujedinjenih naroda, Vijeća Europe, Europske unije, OESS i drugim međunarodnim organizacijama i institucijama koje svojim radom ostvaruju, kao dio svojih redovnih aktivnosti, kontakte s predstavnicima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina i njihovim organizacijama i institucijama;

- i druge zakonom dopuštene djelatnosti kojima ostvaruje utvrđene ciljeve.

IZBORI, PRAVA I OBVEZE VIJEĆNIKA

Članak 10.

Članove Vijeća (u daljnjem tekstu: vijećnici) biraju neposredno, tajnim glasovanjem pripadnici mađarske nacionalne manjine sa stalnim prebivalištem na području Grada Zagreba.

Mandat vijećnika traje 4 godine.

Kandidate za vijećnike mogu predlagati udruge mađarske nacionalne manjine koje djeluju na području Grada Zagreba, ili najmanje 50 pripadnika mađarske nacionalne manjine s prebivalištem na području Grada Zagreba.

Na postupak i izbor vijećnika na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne ) samouprave.

Članak 11.

Prava vijećnika su:

- da biraju i budu birani u tijela Vijeća,

- da sudjeluju u radu Vijeća na sjednicama,

- da sudjeluju na sjednicama radnih tijela Vijeća bez prava glasovanja ako nije član tog radnog tijela,

- da budu obaviješteni o radu i materijalno-financijskom poslovanju Vijeća,

- da daju prijedloge, mišljenja i primjedbe na rad Vijeća i njegovih tijela i da o zauzetom stavu budu obaviješteni.

Svaki vijećnik dužan je:

- pridržavati se odredaba ovog Statuta i drugih općih akata Vijeća,

- čuvati i podizati ugled Vijeća,

- informirati Vijeće o problemima i potrebama pripadnika mađarske nacionalne manjine o kojima ima određena saznanja,

- redovito dolaziti na sjednice Vijeća.

Članak 12.

Vijećniku prestaje mandat:

- ako podnese ostavku,

- ako mu je pravomoćnom sudskom odlukom oduzeta poslovna sposobnost,

- ako je pravomoćnom sudskom presudom osuđen na bezuvjetnu kaznu zatvora u trajanju dužem od 6 mjeseci,

- ako odjavi prebivalište s područja Grada Zagreba,

- ako mu prestane hrvatsko državljanstvo,

- smrću.

U slučaju prestanka mandata iz razloga utvrđenih stavkom 1. ovog članka, novi vijećnik izabrat će se odgovarajućom primjenom odredaba Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.

Članak 13.

Objavom Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspisivanju izbora za Vijeća i predstavnike nacionalnih manjina, ili Odluke Vlade Republike Hrvatske o raspuštanju Vijeća, vijećnicima prestaje tekući mandat.

Do izbora i ponovnog konstituiranja Vijeća, predsjednik Vijeća obavlja samo najnužnije i neodgodive poslove sukladno propisima i svojim ovlastima.

Članak 14.

Vijećnici mogu primati naknadu troškova koje su imali u obavljanju poslova za Vijeće i mjesečnu nagradu sukladno Pravilniku o naknadi troškova i nagradi za rad članovima vijeća i predstavnicima nacionalnih manjina (Narodne novine 21/06), te Odluci o raspodjeli mjesečnih nagrada članovima Vijeća koju donosi Vijeće.

ORGANIZACIJA, SASTAV I TIJELA VIJEĆA

Članak 15.

Vijeće čini 25 vijećnika.

Vijeće može raspravljati i odlučivati ako je na sjednici nazočna natpolovična većina vijećnika, a odluke donosi većinom glasova nazočnih vijećnika, osim u slučajevima kada je zakonom i ovim Statutom propisan drugačiji način odlučivanja.

Vijeće većinom glasova svih vijećnika donosi statut, poslovnik o radu, program rada, financijski plan i akte financijske naravi, usvaja završni račun, odlučuje o izboru i razrješenju predsjednika i zamjenika predsjednika, o osnivanju odnosno pristupanju koordinacijama, te o osnivanju stručne službe Vijeća.

Vijeće odlučuje javnim glasovanjem, osim u slučajevima izbora ili razrješenja predsjednika i zamjenika predsjednika, ili kada tajno glasovanje zatraži predsjednik ili 1/5 vijećnika.

Članak 16.

Vijeće saziva predsjednik Vijeća pisanim pozivom najmanje 7 dana prije održavanja sjednice.

Poziv mora sadržavati prijedlog dnevnog reda, mjesto i vrijeme održavanja sjednice. Uz poziv se dostavlja i materijal o pitanjima koja su na dnevnom redu.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, u hitnim slučajevima, Vijeće se može sazvati i u kraćem roku uz dostavu materijala neposredno na sjednici, ali ne kraćem od 2 dana.

Ako se pozivu iz stavaka 1. i 3. ovog članka ne odazove dovoljan broj vijećnika, te se sjednica ne može održati zbog nedostatka kvoruma, predsjednik Vijeća je dužan u roku od 7 dana sazvati novu sjednicu Vijeća.

Članak 17.

O sjednicama Vijeća i njegovih radnih tijela vodi se zapisnik.

Skraćeni zapisnik s popisom nazočnih i nenazočnih vijećnika, te donesenim zaključcima i odlukama verificira se na prvoj sljedećoj sjednici Vijeća.

Zapisnik obvezatno potpisuje predsjednik Vijeća ili osoba koja je predsjedavala sjednici, te zapisničar.

Članak 18.

Sjednice Vijeća održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

Najmanje 1/3 vijećnika ima pravo pisanim putem od predsjednika Vijeća zatražiti sazivanje sjednice Vijeća.

Ako predsjednik Vijeća ne sazove sjednicu Vijeća i ona se ne održi u roku od 30 dana od dana traženja iz stavka 2. ovog članka, sjednicu mogu sazvati predlagači.

Članak 19.

Sjednici Vijeća koju su sazvali vijećnici u skladu s člankom 17. predsjedava predsjednik Vijeća ili njegov zamjenik ako su nazočni na sjednici. U suprotnom, sjednici predsjedava osoba koju vijećnici izaberu na samom početku sjednice.

Članak 20.

Vijeće u svojoj nadležnosti donosi:

- Statut Vijeća i njegove izmjene i dopune;

- Poslovnik o radu Vijeća i njegove izmjene i dopune;

- Program rada Vijeća;

- Financijski plan i usvaja završni račun Vijeća;

- Odluku o osnivanju stručne službe Vijeća, njenom ustrojstvu, nadležnostima, načinu rada, obvezama i radnim zadaćama.

Nadalje Vijeće:

- bira i razrješava predsjednika i zamjenika predsjednika Vijeća;

- bira i razrješava članove radnih tijela Vijeća;

- predlaže članove Savjeta za nacionalne manjine RH iz redova mađarske nacionalne manjine;

- razmatra i usvaja izvješća radnih tijela koje bira i imenuje;

- odlučuje o udruživanju s drugim vijećima, odnosno o formiranju koordinacija, ili njihovom pristupanju ako su već osnovane;

- odlučuje o prestanku mandata vijećnika;

- odlučuje o drugim pitanjima od značenja za rad Vijeća i interese pripadnika mađarske nacionalne manjine.

Pravo predlaganja akata i odluka iz nadležnosti Vijeća ima svaki vijećnik.

Financijski plan Vijeća donosi se na prijedlog Odbora za gospodarstvo i financije.

Vijeće surađuje s nadležnim uredom lokalne samouprave Grada Zagreba i ima pravo zahtijevati od vlasti Grada Zagreba obavijesti o svim onim radnjama i aktivnostima koje su usmjerene prema pripadnicima mađarske nacionalne manjine.

Članak 21.

Tijela upravljanja Vijeća su:

- predsjednik Vijeća,

-zamjenik predsjednika Vijeća.

Radna tijela Vijeća su:

- Odbor za vjerska pitanja i njegovanje tradicija,

- Odbor za odgoj, obrazovanje i mladež,

- Odbor za informiranje i izdavaštvo,

- Odbor za gospodarstvo i financije,

- Odbor za statut, normativne akte i nadzor.

Prema potrebi mogu se imenovati i druga radna tijela Vijeća.

Ovlasti, organizacija i način rada tijela upravljanja i radnih tijela Vijeća detaljnije se uređuje Poslovnikom o radu Vijeća.

Članak 22.

Mandat Predsjednika Vijeća traje 4 godine.

Predsjednik Vijeća osigurava pravilan i zakonit rad Vijeća.

Predsjednik Vijeća:

- zastupa Vijeće,

- saziva sjednice Vijeća i predlaže dnevni red,

- predsjedava sjednicama Vijeća,

- provodi odluke Vijeća i

- obavlja druge poslove za koje ga zaduži Vijeće.

Predsjednik za svoj rad odgovara Vijeću.

Predsjednik Vijeća može biti razriješen dužnosti i prije isteka mandata na prijedlog najmanje 1/3 svih vijećnika. Odluka o razrješenju se donosi većinom glasova svih vijećnika, tajnim glasovanjem.

Kada Vijeće razriješi predsjednika Vijeća, njegove poslove do izbora novog predsjednika obavlja zamjenik predsjednika.

Članak 23.

Zamjenik predsjednika pomaže predsjedniku u obavljanju njegovih dužnosti te obavlja poslove iz njegovog djelokruga za koje ga predsjednik ovlasti.

Zamjenik predsjednika zamjenjuje predsjednika Vijeća u slučaju njegove odsutnosti ili spriječenosti.

Zamjenik predsjednika za svoj rad odgovara predsjedniku Vijeća i Vijeću.

Uvjeti i postupak u kojem zamjenik predsjednika preuzima obavljanje dužnosti predsjednika uređuje se Poslovnikom o radu Vijeća.

Članak 24.

Ako se predsjednik vijeća razriješi dužnosti prema odredbama članka 21. ovog Statuta, Vijeće je dužno izabrati novog predsjednika u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o razrješenju.

Ako Vijeće ne izabere predsjednika u roku iz stavka 1. ovog članka, o nastaloj situaciji obavijestit će se Savjet za nacionalne manjine RH.

STRUČNA SLUŽBA

Članak 25.

Za obavljanje stručnih, administrativnih, materijalno-tehničkih, financijskih i drugih poslova za svoje potrebe Vijeće može osnovati Stručnu službu.

Stručnu službu čine jedna ili više osoba sa stalnim radnim odnosom.

Posebnim aktima Vijeće uređuje sva pitanja vezana za osnivanje, ustrojstvo i djelovanje Stručne službe uključujući prava i obveze djelatnika.

Vijeće može, posebnim ugovorom, stručnu službu organizirati u suradnji s drugim vijećima te udrugama Mađara u Gradu Zagrebu.

U slučaju iz prethodnog stavka ovog članka, posebnim ugovorom će biti uređena sva pitanja vezana za osnivanje i djelovanje stručne službe uključujući prava i obveze djelatnika.

IMOVINA VIJEĆA

Članak 26.

Imovinu Vijeća čine nekretnine, pokretnine i prava.

U slučaju prestanka rada Vijeća, Vijeće svojom odlukom utvrđuje kome pripada imovina Vijeća.

Članak 27.

Sredstva za rad Vijeća osiguravaju se iz sljedećih izvora:

- dotacije iz državnog proračuna Republike Hrvatske i proračuna Grada Zagreba,

- donacija,

- poklona,

- nasljedstva,

- vlastitih prihoda,

- ostalih prihoda u skladu sa zakonom.

Sredstva se mogu koristiti samo za poslove i djelatnosti od značenja za mađarsku nacionalnu manjinu, utvrđene u programu rada Vijeća.

Financijsko poslovanje Vijeća mora biti evidentirano u poslovnim knjigama i vođeno po za to važećim propisima koji uređuju poslovanje neprofitnih organizacija.

Vijeće ima kunski bankovni račun, a može imati i devizni račun.

Vijeće svojom odlukom određuje osobe ovlaštene za materijalno i financijsko poslovanje i osobe ovlaštene za odobravanje i potpisivanje dokumentacije platnog prometa, ako ovim Statutom ili drugim aktom nije drugačije određeno.

Prihodi i rashodi Vijeća utvrđuju se financijskim planom koji se donosi za jednu kalendarsku godinu, a financiranje se provodi prema financijskom planu i odlukama Vijeća. Po završetku godine za koju je donesen financijski plan sastavlja se završni račun.

ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 28.

Statut je temeljni opći akt Vijeća i svi drugi opći akti moraju biti u skladu s odredbama Statuta.

Po odluci Vijeća statut se može izmijeniti ili nadopuniti.

Tumačenje odredaba ovog Statuta daje Vijeće.

Članak 29.

Statut, financijski plan i završni račun Vijeća mađarske nacionalne manjine objavljuju se u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Statut stupa na snagu 8 dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje vrijediti Statut Vijeća mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/04), KLASA: 022-05/03-01/15, URBROJ: 251-01-01-03-9 od 7. srpnja 2003. godine.

Zagreb, 3. veljače 2009.

Predsjednik Vijeća

mađarske nacionalne manjine Grada Zagreba

Zoltan Balaž-Piri, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija