zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Kriteriji za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 03.09.2013.

Narodne novine 17/2009, 18/2013

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Kriteriji za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 17/09, 18/13)

Na temelju članka 10.a Zakona o financiranju javnih potreba u kulturi (Narodne novine 47/90, 27/93 i 38/09) i članka 106. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06 i 7/09), Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport donosi

KRITERIJE

za utvrđivanje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba

I. Opće odredbe

Članak 1.

U skladu sa Zakonom o financiranju javnih potreba u kulturi, ovim se aktom utvrđuju kriteriji i postupak utvrđivanja programa javnih potreba u kulturi, za koje se osiguravaju sredstva u proračunu Grada Zagreba, način raspoređivanja sredstava i dodjele te način praćenja korištenja dodijeljenih sredstava (dalje u tekstu: Kriteriji).

Programom javnih potreba u kulturi obuhvaćaju se svi oblici poticanja kulture i kulturnih djelatnosti koji pridonose razvitku i unapređivanju kulturnog života Grada Zagreba.

Članak 2.

Javne potrebe, za koje se sredstva osiguravaju u Proračunu Grada Zagreba, jesu kulturne djelatnosti i poslovi, akcije i manifestacije u kulturi od interesa za Grad Zagreb, a koje Grad programom utvrdi kao svoju javnu potrebu, kao i one koje su utvrđene posebnim zakonom, a osobito:

- djelatnosti i poslovi ustanova kulture, umjetničkih organizacija, udruga i drugih pravnih osoba u kulturi i samostalnih umjetnika, kao i pomaganje i poticanje umjetničkog i kulturnog stvaralaštva;

- akcije i manifestacije u kulturi koje pridonose razvitku i promicanju kulturnog života Grada;

- investicijsko održavanje, adaptacije i prijeko potrebni zahvati na objektima kulture.

II. Postupak utvrđivanja programa

Članak 3.

Postupak utvrđivanja programa u smislu ovih kriterija primjenjuje se na utvrđivanje kulturnih programa od interesa za Grad Zagreb, kao sastavnog dijela Programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba.

Utvrđivanje kulturnih programa od interesa za Grad Zagreb i njihovo uvrštavanje u program javnih potreba u kulturi Grada Zagreba provodi se Javnim pozivom, koji raspisuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport (u daljnjem tekstu: Ured).

Članak 4.

Poziv za predlaganje programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Poziv) objavljuje se u javnim glasilima i na web stranici Grada Zagreba.

Prijave se podnose najmanje trideset (30) dana od objave Poziva. Tekst Poziva obavezno sadrži djelatnosti, odnosno područja kulture za koja se mogu predlagati programi i rok u kojemu se prijave podnose.

Prijave se podnose u pisanom obliku te pomoću on-line aplikacije.

Poziv se objavljuje u tekućoj godini za sljedeću godinu.

Članak 5.

Poziv iz članka 3. ovih kriterija, raspisuje se za:

1. Djelatnosti ustanova kulture kojima je osnivač Grad Zagreb;

2. Programe strukovnih i drugih udruga u kulturi te umjetničkih organizacija;

3. Programe i manifestacije u književnoj, knjižničnoj i nakladničkoj djelatnosti, programe izdavanja knjiga i časopisa u kulturi;

4. Projekte, akcije i manifestacije s područja kazališne, glazbene i plesne djelatnosti;

5. Programe izložbi, akcija i manifestacija u muzejskoj djelatnosti;

6. Programe izložbi i drugih manifestacija u likovnoj djelatnosti te izdavanje likovnih monografija od posebnog interesa za Grad Zagreb;

7. Programe i projekte u filmskoj i audiovizualnoj djelatnosti, filmske manifestacije i produkciju autorskih filmova svih vrsta audiovizualnih zapisa i filmsko nakladništvo;

8. Programe poticanja i njegovanja tradicijske kulture, razvitka kulturno-umjetničkog amaterizma te manifestacija na području kulturno-umjetničkog amaterizma;

9. Programe inovativnih umjetničkih i kulturnih praksi;

10. Programe zaštite knjižnične, muzejske i kazališne građe ustanova kulture kojima je osnivač Grad Zagreb, te otkupa umjetnina spomeničkog značaja;

11. Programe međugradske, međužupanijske, i međunarodne kulturne suradnje koji će se razmatrati unutar djelatnosti na koju se odnose.

Članak 6.

Pravo podnošenja prijave na Poziv imaju javne gradske ustanove kulture, umjetničke organizacije, samostalni umjetnici, udruge i druge pravne osobe koje obavljaju djelatnost iz područja kulture i umjetnosti (dalje u tekstu: nosioci programa).

Svaki prijavljeni program, uz obrazloženje, sadrži podatke o pravnom statusu podnositelja programa te prijedlog sredstava za realizaciju programa s naznakom dijela sredstava koja se osiguravaju iz državnog proračuna, Proračuna Grada Zagreba, vlastitih prihoda i drugih izvora. Navedeni se podaci obavezno iskazuju u prijavnici.

Stručne i tehničke poslove obrade podnesenih prijedloga programa obavljaju stručni savjetnici Ureda za pojedine djelatnosti kulture.

Članak 7.

Programe razmatra i vrednuje, zajedno s iznosom financijskih sredstava za njihovu realizaciju, Ured, i to na temelju stručne podloge i mišljenja kulturnih vijeća kao stručnih savjetodavnih tijela, koje imenuje Ured, u skladu s Odlukom o osnivanju kulturnih vijeća (Službeni glasnik Grada Zagreba 22/04, 7/09 i 16/13).

Programi se vrednuju na temelju općih i posebnih kriterija propisanih ovim aktom.

Na temelju stručne podloge i mišljenja kulturnih vijeća iz pojedinih područja kulture, Ured odabire prijedloge programa i donosi Nacrt programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba za svaku proračunsku godinu.

Ako nadležno kulturno vijeće, kao stručno savjetodavno tijelo, određeni program nije prihvatilo, Ured može, ako to smatra opravdanim, taj program uvrstiti u Nacrt programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba.

Članak 8.

Opseg programa koji se uvrštavaju u Nacrt programa javnih potreba u kulturi ovisi o njihovoj novčanoj vrijednosti i sredstvima koja se za tu namjenu planiraju u Proračunu Grada Zagreba za proračunsku godinu u kojoj se Program donosi.

Program javnih potreba u kulturi Grada Zagreba sadrži planirane programe po djelatnostima kulture i ukupno planirane iznose sredstava za svaku pojedinu djelatnost kulture.

Članak 9.

Program javnih potreba u kulturi Grada Zagreba za svaku proračunsku godinu donosi Gradska skupština Grada Zagreba na prijedlog gradonačelnika Grada Zagreba, zajedno s Proračunom.

Raspored sredstava na pojedine nosioce programa utvrđuje se Planom sredstava za financiranje javnih potreba u kulturi Grada Zagreba koji donosi gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Plan sredstava).

III. Praćenje korištenja sredstava

Članak 10.

U skladu s Programom javnih potreba u kulturi Grada Zagreba i Planom sredstava, Ured s nosiocima programa sklapa ugovore o korištenju sredstava za realizaciju prihvaćenih programa.

Ugovorom se utvrđuje način praćenja programa i korištenja odobrenih sredstava.

Ovisno o specifičnosti programa, ugovorima se utvrđuje vrijeme realizacije programa, visina odobrenih sredstava s dinamikom isplate, obveza podnošenja izvješća o izvršenju programa te obveza korisnika sredstava da u slučaju nastanka objektivnih smetnji ili drugih teškoća koje onemogućuju izvršenje programa o tome obavijesti Ured.

Članak 11.

U slučaju iz članka 10. stavka 3. ovih kriterija, Ured će, u dogovoru s korisnikom sredstava, provesti postupak za promjenu ugovorenih obveza.

Kontrolu realizacije (izvršenja) pojedinog programa provodi Ured, na temelju dostavljenih izvješća o izvršenju ugovorenog programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba za određenu kalendarsku godinu.

Ako korisnik sredstava u ugovorenom roku ne podnese izvješće o izvršenju programa ili se na osnovi dostavljenog izvješća i uvida u dokumentaciju utvrdi da program nije izvršen u skladu s odredbama ugovora, korisnik sredstava obvezan je vratiti primljena sredstva, uvećana za kamatnu stopu u visini važeće eskontne stope, računajući od dana kada je sredstva primio, u roku od 15 dana od primitka obavijesti Ureda da izviješće nije podneseno, odnosno da izvješće nije prihvaćeno jer program nije izvršen u skladu s odredbama ugovora.

IV. Kriteriji vrednovanja programa prema djelatnostima kulture

Članak 12.

Kriteriji za vrednovanje programa su mjerila prema kojima nadležna kulturna vijeća kao stručna savjetodavna tijela razmatraju i odabiru programe za svaku pojedinu djelatnost, odnosno područje kulture.

Stručno vrednovanje podnesenih prijedloga programa provode kulturna vijeća za:

- knjižničnu djelatnost i izdavaštvo;

- muzejsku djelatnost;

- kazališnu djelatnost;

- glazbenu djelatnost;

- likovnu djelatnost;

- djelatnost centara za kulturu;

- filmsku djelatnost;

- kulturno-umjetnički amaterizam;

- inovativne umjetničke i kulturne prakse.

Članak 13.

Kriteriji se utvrđuju za svaku djelatnost kulture posebno.

Zajednički kriteriji u pravilu iskazuju zajedničke parametre koje trebaju ispunjavati predloženi programi u svim djelatnostima kulture.

Pri stručnom vrednovanju podnesenih prijedloga programa, primjenjivat će se sljedeći zajednički kriteriji:

- kvaliteta ponuđenoga programa;

- važnost programa za oblikovanje kulturne ponude Grada Zagreba;

- stručnost i profesionalno iskustvo nositelja programa;

- iskazana financijska potpora iz drugih izvora;

- značajan udio mladih umjetnika u kreiranju programskog sadržaja.

Osim zajedničkih kriterija iz prethodnoga stavka primjenjivat će se i posebni kriteriji kojima se iskazuju specifičnosti koje trebaju ispunjavati programi za pojedine djelatnosti kulture.

Ako nositelj programa nije izvršio ugovorne obveze iz prethodnih godina, njegova se prijava neće razmatrati.

Članak 14.

Za knjižničnu djelatnost i izdavaštvo utvrđuju se posebni kriteriji:

1. Knjižnična djelatnost

Kriterije za nabavu knjiga i periodičnih publikacija određuje Matična služba KGZ-a, prema propisanim Standardima za narodne knjižnice Republike Hrvatske.

Od ostalih programa u knjižničnoj djelatnosti vrednuju se:

- akcije za ciljane skupine korisnika (djeca, mladi, osobe s posebnim potrebama, umirovljenici i sl.);

- izložbe - tematske, studijske i likovne;

- promocije, predavanja i književne tribine;

- organizacija stručno-znanstvenih skupova i savjetovanja;

- digitalizacija građe;

- zaštita knjižnične građe;

- stručna putovanja i stručno usavršavanje djelatnika;

- izdavačka djelatnost.

A) Književni programi - za književne programe utvrđuju se posebni kriteriji:

- kvaliteta dosadašnjih programa, iskustvo u provođenju programa predlagatelja i programski kontinuitet;

- jasnoća, cjelovitost i ekonomičnost i provedivost programa, uključujući i ostale izvore financiranja i kvalitetu razrade financijskog plana/troškovnika;

- kreiranje i održavanje čitateljske publike, promicanje kulture čitanja;

- programi edukacije i popularizacije književnih sadržaja;

- značenje programa za unapređenje kulturnog identiteta Grada Zagreba.

B) Festivali i manifestacije:

- kvaliteta dosadašnjih programa, iskustvo u provođenju programa predlagatelja i programski kontinuitet;

- jasnoća, cjelovitost i ekonomičnost i provedivost programa, uključujući i ostale izvore financiranja i kvalitetu razrade financijskog plana/troškovnika;

- broj festivalskih događanja, popratni sadržaji festivala;

- dostupnost posjetiteljima, predviđeni broj posjetitelja;

- aktualnost autora koji sudjeluje na festivalu;

- prisutnost hrvatskih autora.

2. Izdavaštvo

A) Izdavanje knjiga:

- izdavanje pjesničkih, proznih i književno-esejističkih djela tematski ili autorski vezanih za Grad Zagreb;

- poticanje književnog stvaralaštva - objavljivanje, predstavljanje i promoviranje mladih i neafirmiranih pisaca do 35 godina;

- visoka kvaliteta sadržaja;

- relevantnost izdavača, dostupnost izdanih književnih djela (naklada, distribucija, promocija knjiga i autora);

- ispunjavanje obaveza prema autorima.

B) Izdavanje časopisa i novina u kulturi:

- redovitost izlaženja;

- poticanje izdavanja časopisa u elektroničkom obliku;

- redovito honoriranje suradnika;

- časopis se bavi primarno temama iz kulture;

- inovativnost i edukacija.

C) Internetski portali:

- gramatička/pravopisna korektnost objavljenog sadržaj;

- kvaliteta vizualnog rješenja stranice;

- udio autorskih tekstova u sadržaju;

- pretežitost kulturnih sadržaja, tj. barem 50% kulturnih sadržaja;

- učestalost ažuriranja sadržaja;

- legalna, slobodna i besplatna distribucija sadržaja.

Članak 15.

Za muzejsku djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:

1. Kvaliteta ponuđenoga programa;

2. Važnost programa za oblikovanje kulturne ponude Grada Zagreba, odnosno doprinos ostvarivanju i razvoju muzejske djelatnosti;

3. Usklađenost s prioritetima muzejske djelatnosti;

4. Ostvarivost i cjelovitost programa.

Za zbirke Grada Zagreba, stečene darovanjem ili kupoprodajom, utvrđuju se dodatni kriteriji:

- doprinos očuvanosti i estetičkoj, umjetničkoj, kulturno-povijesnoj, edukativnoj, obrazovnoj, dokumentarnoj, turističkoj i sličnoj vrijednosti sadržaja zbirke;

- prezentacija, izlaganje i promocija ambijentalnih i memorijalnih zbirki i zbirki izvan stalnih postava muzeja koje promiču vrijednost cjeline i izvornoga ambijenta te doprinose očuvanju izvornih, autentičnih gradskih prostora i sjećanja na zagrebačke umjetnike, povijesne osobe, donatore i kolekcionare.

U muzejskoj djelatnosti vrednuju se:

OTKUP MUZEJSKE GRAĐE I TERENSKA ISTRAŽIVANJA

Sukladno poslanju i programu muzeja i galerija predložiti kontinuiran plan otkupa, prema prioritetima u svrhu:

- Popunjavanja fundusa i stvaranja novih fondova,

- Sprječavanja propadanja potencijalnih muzejskih predmeta (uz primjenu međunarodnog standarda sadržanog u ICOM-ovu Kodeksu profesionalne etike u točki 3. Akvizicije za muzejske zbirke).

Prijedlozi za otkup muzejske građe sadrže:

- naziv i sjedište podnositelja prijedloga

- ime i prezime, adresu ponuditelja

- osnovne podatke o muzejskoj građi

- obrazloženje razloga za otkup

- stručnu analizu/ocjenu muzejske građe

- fotodokumentaciju

- troškove otkupa

TERENSKA ISTRAŽIVANJA: (arheološka, etnografska, prirodoslovna...)

- s ciljem prikupljanja i zaštite muzejske građe, pripreme izložaba (provode se prema programu i utvrđenim prioritetima te financijskim mogućnostima)

ZAŠTITA MUZEJSKE GRAĐE

- Preventivna zaštita zbirki i restauracija fonda muzejske građe (etapno i prema kategorijama i prioritetima (stalni postav, izložbe) s financijskim pokazateljima

- Program opremanja depoa i preparatorskih radionica s tehnološkom opremom i materijalom

DOKUMENTACIJA

- Prikupljanje, obrada, inventiranje i digitalizacija muzejske građe (sukladno strateškom planu ustanove, planu obrade, inventarizacije i registracije zbirki te planu popune fondova muzeja)

- Dostupnost korisnicima

- Vodiči kroz dokumentacijske fondove

- Tezaurusi

STALNI MUZEJSKI/GALERIJSKI POSTAV

- Dopune i osuvremenjavanje postojećih stalnih postava

- Prijedlozi za izradu novih stalnih postava sa svom potrebnom dokumentacijom dostavljaju se na verifikaciju Hrvatskome muzejskom vijeću ili Vijeću za muzejsko-galerijsku djelatnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport a prema kriterijima Ministarstva kulture RH

IZLOŽBE

- Prednost se daje izložbama u vezi s osnovnom djelatnosti muzeja i onima povezanim s pripremama stalnog postava te izložbama koje studijski i znanstveno obrađuju građu i prezentiraju nova saznanja (studijske, tematske, kompleksno-tematske, retrospektivne, informativne, didaktičke, monografske, skupne i dr.)

- Izložbe se mogu financirati po fazama (pripremni radovi i realizacija izložbe)

- Prilikom podnošenja programa prilaže se dokumentacija koja treba sadržavati:

1. Naziv izložbe

2. Mjesto održavanja, prostor i vrijeme trajanja

3. Autor(i) stručne koncepcije

4. Autor(i) likovnog postava

5. Opseg (broj eksponata) i koncepcija s obrazloženjem

6. Vrsta

7. Detaljno razrađen troškovnik

8. Navedene izvore financiranja

Detaljnije kriterije za valorizaciju izložbenih programa donosi Vijeće za muzejsko-galerijsku djelatnost.

IZDAVAČKA DJELATNOST (odnosi se samo na one publikacije kojih je izdavač ili suizdavač muzej)

Uz kataloge i plakate povremenih izložaba, prednost se daje publikacijama povezanim sa stalnim postavom (katalog stalnog postava, katalog zbirki i fundusa), zbornicima i godišnjacima muzeja te publikacijama povezanim s pedagoškom djelatnosti (vodiči, katalozi za djecu..).

PEDAGOŠKA DJELATNOST

Planiranje je obvezno u svim muzejima koji imaju stalni postav i veće izložbene projekte a odnosi se na:

- Programe i aktivnosti za sve dobne i socijalne skupine posjetitelja te invalidne osobe, i s njima (vodstva, predavanja, radionice i igraonice, izložbe, izdavačka djelatnost i dr.)

- Potenciranje suradnje i povezivanja s drugim odgojno-obrazovnim ustanovama

KNJIŽNICA

- Popunjavanje, stručna obrada i zaštita knjižnog fonda

- Otvorenost za javnost - korisnike

AKCIJE I MANIFESTACIJE

Kao interaktivni odnos s publikom - posjetiteljima s ciljem educiranja, prezentiranja i populariziranja muzeja i muzejske djelatnosti

STRUČNI I ZNANSTVENI SKUPOVI I SEMINARI U ORGANIZACIJI I SUORGANIZACIJI MUZEJA

MARKETING i PR

- Program promotivnih aktivnosti i izrade materijala za promociju, predstavljanje, popularizaciju i promidžbu muzeja, muzejske djelatnosti, privlačenje publike i stvaranje nove

- Web stranica i dr.

MEĐUNARODNA I MEĐUGRADSKA SURADNJA

- Gostovanja izložaba koja doprinose prezentiranju i promoviranju kulturnog života i baštine grada Zagreba na međugradskoj i međunarodnoj razini

- Prednost imaju izložbe s reciprocitetom

- Programi stručnih putovanja, razmjena, usavršavanja.

Predlagatelj i programi moraju djelovati i biti u skladu s odredbama zakona na kojima se zasniva muzejska djelatnost: Zakona o muzejima (Narodne novine 142/98 i 65/09) i Zakona o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara (Narodne novine 69/99, 151/03, 157/03, 100/04, 87/09, 88//10, 61/11, 25/12 i 136/12) te sukladno svim drugim propisima u vezai s muzejskom djelatnosti i zaštitom i očuvanjem kulturnih dobara, te ugovornim obvezama Grada Zagreba u vezi s darovanim i otkupljenim zbirkama.

Članak 16.

Za kazališnu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:

- programski kontinuitet i profiliranost;

- zadovoljavanje visokih profesionalnih i produkcijskih kriterija;

- partnerstvo s ustanovama i udrugama, koprodukcije i umrežavanje;

- angažiranje profesionalnih slobodnih umjetnika (kazališne grupe i plesni ansambli);

- zastupljenost djela hrvatskih autora.

Za programe kazališnih manifestacija i festivala:

- premijerne izvedbe;

- prezentacija sadržaja na nov, aktualan način;

- raznolikost, relevantnost i edukativnost festivalskih događanja;

- reference i aktualnost autora koji sudjeluju na festivalu;

- prisutnost hrvatskih autora/koprodukcije;

- regionalna i međunarodna prepoznatljivost.

Članak 17.

Za glazbenu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:

- projekti koji uključuju sudjelovanje glazbenika međunarodnog ugleda;

- zastupljenost djela hrvatskih autora;

- umjetničko-tehnička zahtjevnost projekta;

- uključenost mladih glazbenih umjetnika (do 30 godina);

- programi koji imaju programski kontinuitet i profiliranost.

Članak 18.

Za likovnu djelatnost utvrđuju se posebni kriteriji:

- autentičnost, inventivnost i sadržajna vrijednost likovnog izričaja;

- poticanje suvremenosti ili revitalizacija likovne baštine;

- ostvarivost i cjelovitost projekta;

- poštivanje terminskog plana realizacije;

- zahtjevnost i opseg projekta.

U okviru likovne djelatnosti vrednuju se:

1. Izložbe (retrospektivne, monografske, tematske/koncepcijske i samostalne):

a) Vrednovanje programa i pretpostavke za ostvarenje programa (muzej, galerija, drugi izložbeni prostor, autor):

- definirana koncepcija rada i programska orijentacija za tekuću godinu;

- voditelj - kustos (povjesničar umjetnosti ili likovni stvaralac) i formiran savjet galerije;

- važnost izložbenog prostora;

- kvadratura izložbenog prostora;

- opseg i trajanje pripremnih radova;

- reciprocitet (odnosi se na autore izvan Grada Zagreba i iz drugih zemalja);

- isti autor ne može se predstaviti više puta unutar dvije godine u istoj galeriji (izložbenom prostoru).

2. Manifestacije (nacionalnog, međunarodnog značaja, te one koje imaju kontinuitet umjetničkog stvaralaštva i koje predstavljaju tematske cjeline i dr.).

3. Umjetnički projekti (umjetničke akcije, performansi, likovne intervencije i drugi oblici likovnog izričaja i događanja uz suglasnost nadležnih tijela, te grafičke mape pojedinog autora ili grupe autora).

4. Dizajn i arhitektura (programi koji se realiziraju u formi izložbi, likovnih monografija, predavanja, manifestacija i sl.).

5. Likovno izdavaštvo:

a) Monografije (iz likovne baštine, cjelokupnoga umjetničkog opusa umjetnika ili značajne cjeline pojedinog opusa, likovnog pravca, odnosno pojave).

Vrednuju se:

- značenje i uloga razdoblja ili autora u našoj umjetnosti;

- kritička i stručna obrada građe, biografija umjetnika, popis izložbi, bibliografija, kataloški dio;

- višegodišnji projekti uz poštivanje terminskog plana realizacije;

- vremenska usklađenost tiskanja i objavljivanja s odgovarajućom studijskom, retrospektivnom ili monografskom izložbom;

- prioritet imaju umjetnici koji dosad nemaju ili nisu objavili likovnu monografiju ili opsežan katalog monografske ili retrospektivne izložbe kroz duži period.

b) Umjetničke knjige koje mogu biti i pregled cjelokupnog opusa ili značajne cjeline autora srednje i mlade generacije, autorske umjetničke knjige pojedinih autora ili grupe autora.

Članak 19.

Za djelatnost centara za kulturu utvrđuju se posebni kriteriji:

- interes lokalne zajednice;

- usklađenost sa socijalnom, dobnom i obrazovnom strukturom stanovništva u dijelu grada gdje djeluje Centar;

- sukladnost s osnovnim elementima kulturne politike Grada Zagreba;

- doprinos kulturi lokalnog područja;

- kontinuitet programa;

- usmjerenost na istaknute ciljne skupine (mladi, ljudi treće životne dobi, nezaposleni, ljudi s posebnim potrebama);

- aktualnost teme;

- atraktivnost programa;

- uklopljenost programa u programski profil ustanove;

- inovativnost programa;

- kulturološko-edukativni značaj programa;

- kratkoročno, srednjoročno i dugoročno značenje projekta;

- komplementarnost i suradnja s ostalim centrima.

Članak 20.

Za filmsku djelatnost (audiovizualnu djelatnost) utvrđuju se posebni kriteriji:

Za programe filmske produkcije:

1. Animirani film - kreativnost likovnog i animacijskog pristupa;

2. Dokumentarni film - relevantnost teme i kreativnost dokumentarističkog pristupa;

3. Igrani film - kreativnost scenarističkog i redateljskog pristupa;

4. Eksperimentalni film - inovativnost ideje i njenog audiovizualnog oblikovanja.

Za programe filmskih festivala i manifestacija:

- raznolikost, relevantnost i edukativnost festivalskih događanja;

- dostupnost posjetiteljima, kapacitet dvorana i pozornica, predviđen broj posjetitelja;

- reference i aktualnost autora (sudionika) koji sudjeluju na festivalu;

- regionalna i međunarodna prepoznatljivost;

- prisutnost hrvatskih autora/koprodukcije;

- premijerne izvedbe.

Za programe filmskog nakladništva i ostale programe primjenjivat će se samo opći kriteriji.

Članak 21.

Za kulturno-umjetnički amaterizam utvrđuju se posebni kriteriji:

- sudjelovanje i rezultati udruge na godišnjim smotrama amatera grada Zagreba;

- sudjelovanje u realizaciji programa gradskih manifestacija;

- zahtjevnost programa i njegova primjerenost umjetničko-izvedbenim mogućnostima udruge;

- sociokulturno značenje programa za lokalnu zajednicu;

- usmjerenost programa prema osobama s posebnim potrebama, prevenciji neprihvatljivog ponašanja djece i mladih, trećoj životnoj dobi te braniteljskim udrugama;

- višegodišnji kontinuitet rada udruge te kontinuitet i kvaliteta realizacije programa;

- brojnost članstva udruge, broj sekcija udruge, kvaliteta/stručna kvalifikacija voditelja sekcija, fundus i prostor za rad i realizaciju godišnjeg programa rada udruge;

- njegovanje tematike hrvatske kulturne baštine i baštine nacionalnih manjina.

Članak 22.

Za inovativne umjetničke i kulturne prakse utvrđuju se posebni kriteriji:

- primjenjivost novih tehnologija, istraživački karakter, originalnost koncepta;

- orijentacija ka specifikumu alternativne kulture i supkulture;

- društvena angažiranost, socijalna osviještenost;

- programi koji potiču umrežavanje i suradnju na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini;

- ekonomičnost i dugoročnost programa.

Članak 23.

Programi koji se odnose na međugradsku, međužupanijsku i međunarodnu kulturnu suradnju Grada Zagreba, razmatrat će se i vrednovati unutar djelatnosti na koju se program odnosi, prema sljedećim kriterijima:

- obveze Grada Zagreba, potpisnika međunarodnih ugovora o kulturnoj suradnji s gradovima partnerima;

- obogaćivanje nacionalne i međunarodne kulturne scene;

- promoviranje nacionalne kulturne scene u međunarodnim okvirima (priznanja, pozivi, kritike, osvrti);

- ostvarivanje ranije planiranog i ugovorenog gostovanja;

- suradnja Grada Zagreba, kao glavnog grada Republike Hrvatske, s glavnim gradovima europskih zemalja;

- partnerstvo s gradovima Europe i svijeta;

- regionalna suradnja;

- multilateralna suradnja;

- stvaralaštvo i međunarodna suradnja mladih;

- predstavljanje djela koja svjedoče o hrvatskoj kulturnoj baštini kao i o suvremenom stvaralaštvu;

- reciprocitet (odnosi se na autore izvan Grada Zagreba i iz drugih zemalja).

Članak 24.

Programi za koje se vrednovanjem utvrdi da ispunjavaju zajedničke i posebne kriterije za pojedine djelatnosti kulture uvrštavaju se u Nacrt programa javnih potreba u kulturi Grada Zagreba.

V. Završne odredbe

Članak 25.

Ovi se kriteriji mijenjaju i dopunjuju na način i po postupku na koji se i donose.

Članak 26.

Ovi kriteriji stupaju na snagu danom donošenja i bit će objavljeni u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 612-01/09-01/145

URBROJ: 251-10-31-09-1

Zagreb, 1. lipnja 2009.

Pročelnica

Jelena Pavičić Vukičević, prof., v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija