Zakoni
Detalji dokumenta
Objavljen
Donesen
Poglavlja nisu pronađena.
Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2003. godini
Pročišćeni tekst vrijedi od 27.02.2003.
Narodne novine
5/2003
)
Na temelju članka 6.
stavka 3. Odluke o obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/97), Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na 33. sjednici, 14. siječnja 2003., donijelo je
PROVEDBENI PLAN
obvezatne preventivne deratizacije Grada Zagreba u 2003. godini
Provedbenim planom utvrđuju se izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije, službeni dokumenti i izvješća, standardi i način primjene antikoagulantnih meka, te raspored i rokovi obavljanja poslova propisanih u Programu mjera obvezatne preventivne deratizacije na području grada Zagreba.
1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije
Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije na temelju javnog natječaja odabire Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba.
1.1. Uvjeti koje moraju ispunjavati izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije
1. Izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije moraju ispunjavati uvjete propisane Pravilnikom o uvjetima koje moraju ispunjavati pravne i fizičke osobe koje obavljaju djelatnost preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije kao i Pravilnikom o načinu obavljanja obvezatne i preventivne dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije (Narodne novine 38/98).
2. Izvršitelji koji provode deratizaciju, moraju prije početka rada osigurati identifikacijske iskaznice za sve svoje djelatnike na terenu s imenom i prezimenom djelatnika, slikom u boji, jedinstvenim matičnim brojem građana, te nazivom i adresom tvrtke.
3. Svi djelatnici koji provode deratizaciju moraju prije početka rada pohađati jednodnevni tečaj koji sukladno Programu obvezatne preventivne deratizacije na području grada Zagreba u 2003. godini organizira i provodi Zavod za javno zdravstvo grada Zagreba.
2. Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije
Službeni dokumenti pri obavljanju obvezatne preventivne deratizacije propisani su u okviru Programa obvezatne preventivne deratizacije. Izvršitelji su dužni u cijelosti poštivati oblik i sadržaj ovih dokumenata i osigurati tiskanje dostatne količine obrazaca prije početka obvezatne preventivne deratizacije. Na propisane obrasce izvršitelji dodaju naziv svoje tvrtke, adresu, broj telefona i telefaksa.
Izvršitelji su dužni popunjavati sve propisane obrasce tijekom provedbe obvezatne preventivne deratizacije, dužni su ih pohraniti u svojoj pismohrani tijekom perioda od najmanje dvije godine i na zamolbu Gradske sanitarne inspekcije ili Zavoda za javno zdravstvo grada Zagreba omogućiti uvid u njih.
Izvršitelji su dužni tijekom obavljanje deratizacije upisivati u odgovarajuću kompjutorsku bazu podatke o svim objektima i površinama na području gdje obavljaju obvezatnu preventivnu deratizaciju.
3. Način primjene antikoagulantnih meka
Uz obvezatno vođenje dokumentacije propisane programom Provedbeni plan obvezatne preventivne deratizacije grada Zagreba određuje i način primjene antikoagulantnih meka.
3.1. Dopuštene meke u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada Zagreba
Deratizacija će se provesti izlaganjem meka zatrovanih antikoagulantim rodenticidima. Za obvezatnu preventivnu deratizaciju na području grada Zagreba može se koristiti samo mekama koje su propisno registrirane i dopuštene za primjenu u Republici Hrvatskoj rješenjem Ministarstva zdravstva RH.
3.2. Standardne meke
U obvezatnoj preventivnoj deratizaciji na području grada Zagreba primjenjivat će se sljedeće standardne meke:
1. Rasuta meka s djelatnom tvari antikoagulantom I. ili II. generacije, u obvezatnoj preventivnoj deratizaciji grada treba biti pripravljena na biljnom nosaču. Meka može biti pakirana u pvc-foliju ili rasuta, a izlaže se u količini od 100 g za antikoagulante I. generacije ili 50 g za antikoagulante II. generacije.
2. Parafinizirana meka s djelatnom tvari antikoagulantom I. ili II. generacije za deratizaciju na vlažnim mjestima, a izlaže se u količini od 100 g za antikoagulante I. generacije ili 50 g za antikoagulante II. generacije.
3.3. Izbor standardnih meka
Standardne meke za obavljanje obvezatne preventivne deratizacije moraju imati propisnu dozvolu Povjerenstva za otrove Ministarstva zdravstva za odgovarajuću primjenu u Republici Hrvatskoj.
3.4. Standardi količine pri postavljanju meka
1. U svrhu preventivne deratizacije objekata za javnu vodoopskrbu pitkom vodom, izložit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m2, koje moraju biti izložene u posebnim kutijama koje se mogu zatvoriti. U slučaju registrirane prisutnosti glodavaca doza će se utrostručiti.
2. U svrhu preventivne deratizacije objekata gdje se proizvode namirnice i predmeti opće uporabe ili gdje se njima prometuje, te sirovinama za njihovu proizvodnju, odnosno u sredstvima namijenjenim za njihov prijevoz te pripadajućim vanjskim površinama primijenit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora i na način da ne mogu doći u kontakt s namirnicama. Na vanjskim površinama pripadajućih objekata, koje se nalaze u neposrednoj blizini objekta, izložit će se po jedna standardna meka na svakih 20 m2, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Kod registrirane infestacije primijenjena će se doza utrostručiti.
3. U svrhu deratizacije objekata, odnosno prostora za uklanjanje otpadnih voda i drugih otpadnih tvari izlagat će se u svakom drugom revizionom oknu uličnih kolektora po 200 grama parafiniziranog mamka, obješenog na žicu do gornjega najvišeg nivoa otpadne vode. U slučaju registrirane infestacije, na tom području istu će se dozu primjenjivati u svakom revizionom oknu. U svrhu provođenja preventivne deratizacije odlagališta krute otpadne tvari izlagat će se obodno oko odlagališta svakih 5m jedna standardna parafinizirana meka težine 100 grama. U slučaju registrirane infestacije dozu će se utrostručiti.
4. U objektima gdje se provodi zdravstvena zaštita izlagat će se po jedna standardna meka na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. U slučaju registrirane infestacije primjenjena doza će se udvostručiti.
5. U svrhu provođenja preventivne deratizacije u odgojno-obrazovnim objektima izlagat će se po jedna standardna meka na svakih 20 m2. Meke će se izlagati na skrovitim i nepristupačnim mjestima u zato namijenjenim zatvorenim kutijama, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. U slučaju registrirane infestacije primjenjena doza će se udvostručiti.
6. U svrhu preventivne deratizacije suterenskih i podrumskih prostorija i tehničkih etaža, te ostalih gospodarskih prostora stambenih i poslovnih objekata u kojima je tijekom prethodne akcije ustanovljena prisutnost glodavaca, izložit će se dvije standardne meke po prostoriji veličine do 20 m2, a za veće prostorije dodat će se po 2 standardne meke svakih 10 m2 površine. Kod registrirane infestacije u vrijeme obavljanja deratizacije, primijenjena doza će se udvostručiti. Meke će se izlagati na podložak s naznakom otrov, na skrovitim i nepristupačnim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora.
7. U svrhu preventivne deratizacije dvorišta i okućnica stambenih zgrada u kojima je tijekom prethodne akcije ustanovljena prisutnost glodavaca izložit će se prosječno 1.000 grama po stambenom objektu na indiciranim i skrovitim mjestima, što bliže vjerojatnim putevima kretanja i zadržavanja štakora. Kod registrirane infestacije u vrijeme obavljanja deratizacije primijenjena doza će se udvostručiti.
U objektima gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u času pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke.
8. Preventivnu deratizaciju, kao i tretman registriranih infestacija obala gradskih vodotoka parkova, trgova i javnoprometnih površina provest će izvršitelji obvezatne preventivne deratizacije istovremeno s deratizacijom zgrada na istom području. Deratizacija će se provesti izlaganjem parafiniziranih mamaca, na indiciranim skrovitim mjestima uz otvorene vodotoke kao i u aktivnim štakorskim rupama. Meke u gradskim parkovima i na javnoprometnim površinama postavljat će se isključivo u dubinu aktivnih rupa i u čvrste, zatvorene i učvršćene kutije za meke, sigurno zaštićene od dodira neovlaštenih osoba, djece i životinja.
Na površinama gdje nije bilo registrirana prisutnost glodavaca u času pregleda niti tijekom posljednje akcije, neće se postavljati meke.
4. Prostorni raspored rada i rokovi
Prostornim i vremenskim rasporedom poslova određuju se područja provedbe preventivne deratizacije te dinamika obavljanja poslova. Time se osigurava potrebna usklađenost i učinkovitost provedbe mjera obvezatne preventivne deratizacije.
4.1. Prostorni raspored rada
Područje grada dijeli se na sedamnaest gradskih četvrti. Za potrebe plana provedbe deratizacije gradske četvrti svrstavaju se u 5 zona. Akciju deratizacije treba započeti istovremeno u svim zonama i provesti je tijekom 10 tjedana idući od središta grada prema periferiji.
I. zona 1. Donji grad
2. Maksimir
3. Trnje
4. Gornja Dubrava
II. zona 5. Peščenica-Žitnjak
6. Donja Dubrava
7. Sesvete
III. zona 8. Trešnjevka-jug
9. Novi Zagreb
10. Novi Zagreb-istok
11. Brezovica
IV. zona 12. Trešnjevka-sjever
13. Podsused-Vrapče
14. Stenjevec
V. zona 15. Črnomerec
16. Gornji grad
17. Podsljeme
4.2. Dinamika poslova obvezatne preventivne deratizacije
Provode se dvije akcije obvezatne preventivne deratizacije:
1. Proljetna akcija obvezatne preventivne deratizacije (ožujak-svibanj).
2. Jesenska akcija obvezatne preventivne deratizacije (rujan-studeni).
Uz obavljanje poslova propisanih programom obvezatne preventivne deratizacije u okviru navedenih akcija, izvršitelji su dužni svim građanima na području gdje provode deratizaciju, osigurati prijam poziva tijekom čitavoga radnog vremena. U okviru programa izvršitelji će osigurati interventnu deratizaciju u roku od tri radna dana od primitka poziva tijekom cijele godine.
4.3. Rokovi
Izvođači su dužni 10. ožujka 2003. započeti provedbu obvezatne preventivne deratizacije u proljetnoj akciji, prema Programu i Provedbenom planu. Deratizacija se obavlja u svakoj zoni od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezina početka.
Početak provedbe obvezatne preventivne deratizacije u jesenskoj akciji je 8. rujna 2003., a prema Programu i Provedbenom planu. Deratizacija se obavlja u svakoj gradskoj četvrti od gradskog središta prema periferiji. Rok dovršenja deratizacije je 10 tjedana nakon njezina početka.
KLASA: 501-05/02-01/2
URBROJ: 251-01-05/03-03-2
Zagreb, 14. siječnja 2003.
Gradonačelnica
Grada Zagreba
Vlasta Pavić, dipl. iur., v.r.
Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.
Prijava
Zaboravljena zaporka?
Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.