07.08.2004.
Financiranje izborne kampanje u predsjedničkim izborima
U financiranje izborne kampanje obično se angažiraju velika sredstva čije porijeklo i prave iznose političke stranke i kandidati u većini slučajeva nastoje prikriti ne bi li tako u javnosti stvorile dojam da se u kampanji ponašaju štedljivo i razborito, te da novac koji ulažu u kampanju ima legitimno porijeklo. Pojedina zakonodavstva ograničavaju iznose koji političke stranke, odnosno kandidati smiju uložiti u izbornu kampanju, a prisutna su i ograničenja druge naravi poput zabrane financiranja izbornih kampanja od strane inozemnih pravnih i fizičkih osoba, odnosno domaćih državnih tijela. U hrvatskom izbornom zakonodavstvu do donošenja Zakona o financiranju izborne promidžbe za izbor Predsjednika Republike Hrvatske (Nar. nov., br. 105/04) ta pitanja predstavljala su pravnu prazninu. Preostaje, međutim, urediti istovrsna pitanja i u parlamentarnim i lokalnim izborima, jer se doneseni Zakon odnosi samo na predsjedničke izbore. U članku dr. sc. Mario Jelušić, docent na Katedri Ustavnog prava Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu analizira sadržaj donesenog Zakona uz prikaz nekih komparativnih rješenja.