zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

22.03.2013.

Donesen

21.03.2013.

Stupa na snagu

30.03.2013.

Prestaje važiti

28.07.2015.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova (2013)

Pročišćeni tekst vrijedi od 30.03.2013.

Službeni glasnik Grada Zagreba 6/2013

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova (15/15) na snazi od 28.7.2015. u članku 38. propisuje:

"Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/13 i 16/13), Plan dimnjačarskih područja (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/94) i Zaključak o visini naknade za davanje koncesije za obavljanje dimnjačarske službe (Službeni glasnik Grada Zagreba 11/99)."

PREAMBULA

Odluka o obavljanju dimnjačarskih poslova (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 6/13)

ODLUKU

o obavljanju dimnjačarskih poslova

Članak 1.

Ovom se odlukom uređuju uvjeti, postupak i način davanja koncesije te druga pitanja u vezi s obavljanjem komunalne djelatnosti dimnjačarskih poslova na području Grada Zagreba.

Članak 2.

Pod obavljanjem dimnjačarskih poslova podrazumijeva se čišćenje i kontrola dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka u svrhu održavanja njihove funkcionalne sposobnosti radi sprječavanja opasnosti od požara, eksplozija, trovanja te zagađivanja zraka.

Dimovodni objekti u smislu ove odluke su usponski i horizontalni dimovodni kanali, spojni kruti elementi ložišta (uključujući dimovodne zaklopke), sabirnice čađe i drugi dijelovi dimnjaka.

Uređaji za loženje sa sustavom dobave zraka u smislu ove odluke su uređaji za izgaranje krutih, tekućih ili plinovitih tvari, priključeni na dimovodni objekt ili uređaji za odvod ispušnih plinova.

Članak 3.

Dimnjačarske poslove može obavljati pravna osoba i fizička osoba obrtnik registrirana za obavljanje dimnjačarskih poslova, koja je s Gradom Zagrebom sklopila ugovor o koncesiji (u daljnjem tekstu: ovlašteni dimnjačar).

Koncesija se daje za određeno dimnjačarsko područje na rok od 5 godina.

Ovlašteni dimnjačar može obavljati dimnjačarske poslove samo na dimnjačarskom području za koje ima koncesiju.

Pravnoj osobi ili fizičkoj osobi obrtniku može se dati najviše pet koncesija.

Za trajanja koncesije ovlašteni dimnjačar ne smije na dimnjačarskom području na kojem ima koncesiju obavljati poslove sanacije dimovodnih objekata, izrade tehničkih rješenja i projekata sanacije dimnjaka i ložišta.

Članak 4.

Dimnjačarski poslovi obavljaju se na određenom dimnjačarskom području u skladu s rokovima iz ove odluke i prema Planu dimnjačarskih područja.

Plan dimnjačarskih područja s grafičkim prikazom područja utvrđuje gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik).

Dimnjačarska područja utvrđuju se ovisno o broju stambenih, poslovnih i drugih objekata, broju stanova, poslovnih prostora, ostvarenom godišnjem prihodu od naknade za obavljanje dimnjačarskih poslova te o broju i veličini dimovodnih objekata.

II. UVJETI DAVANJA KONCESIJE

Članak 5.

Uvjeti davanja koncesije su:

1. da je pravna osoba ili fizička osoba obrtnik registrirana za obavljanje dimnjačarskih poslova;

2. da pravna osoba ima zaposlenu osobu s odgovarajućom stručnom spremom i/ili položenim majstorskim ispitom za dimnjačara;

3. da fizička osoba obrtnik ima odgovarajuću stručnu spremu i/ili položen majstorski ispit za dimnjačara, odnosno da ima zaposlenu osobu koja zadovoljava te uvjete;

4. da je pravna osoba ili fizička osoba obrtnik financijski sposobna za obavljanje dimnjačarskih poslova;

5. da pravna osoba i odgovorna osoba u pravnoj osobi ili fizička osoba obrtnik nije kažnjavana za kaznena djela određena propisima kojima se uređuje javna nabava;

6. da pravna osoba ili fizička osoba obrtnik posjeduje osnovni alat za obavljanje dimnjačarskih poslova i osobno računalo;

7. da će pravna osoba ili fizička osoba obrtnik obavljati dimnjačarske poslove prema cjeniku dimnjačarskih poslova.

III. STRUČNO POVJERENSTVO

Članak 6.

Za provedbu postupka davanja koncesija gradonačelnik imenuje Stručno povjerenstvo za koncesiju za dimnjačarske poslove (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Povjerenstvo se bira iz redova stručnjaka iz područja pravne, ekonomske i tehničke struke.

Povjerenstvo ima predsjednika i četiri člana.

Predsjedniku i članovima Povjerenstva imenovat će se zamjenici.

Zadaće Povjerenstva su:

1. sudjelovanje u izradi analize davanja koncesija i dokumentacije za nadmetanje;

2. pregled i ocjena pristiglih ponuda;

3. utvrđivanje prijedloga odluke o davanju koncesije ili prijedloga odluke o poništenju postupka davanja koncesije i obrazloženja tih prijedloga;

4. obavljanje ostalih poslova potrebnih za provedbu postupka davanja koncesije.

Povjerenstvo o svom radu vodi zapisnik koji potpisuju svi članovi Povjerenstva.

Stručne poslove za Povjerenstvo obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove.

IV. GODIŠNJA NAKNADA ZA KONCESIJU

Članak 7.

Za koncesiju se plaća godišnja naknada Gradu Zagrebu.

Godišnja naknada sastoji se od fiksnog i varijabilnog dijela.

Fiksni dio godišnje naknade za svako dimnjačarsko područje iznosi 5.000,00 kuna.

Varijabilni dio godišnje naknade predlaže ponuditelj u iznosu od najmanje 3% od ostvarenih prihoda od obavljanja dimnjačarskih poslova u prethodnoj godini ostvarivanja koncesije na određenom dimnjačarskom području.

Odabrani najpovoljniji ponuditelj dužan je za prvu godinu koncesije, u roku od osam dana od primitka poziva na sklapanje ugovora, uplatiti fiksni dio godišnje naknade te s potvrdom o uplaćenom iznosu godišnje naknade pristupiti potpisivanju ugovora.

Ako odabrani najpovoljniji ponuditelj ne uplati fiksni dio godišnje naknade za koncesiju za prvu godinu koncesije, odnosno ne pristupi potpisivanju ugovora o koncesiji, a svoj izostanak ne opravda u roku od osam dana od primitka poziva, smatrat će se da je odustao od koncesije.

Varijabilni dio godišnje naknade za prvu godinu koncesije koncesionar je dužan uplatiti najkasnije mjesec dana nakon isteka prve godine koncesije.

Godišnje naknade za koncesiju za preostale godine trajanja koncesije, koncesionar je dužan uplaćivati tako da fiksni dio godišnje naknade uplati najkasnije mjesec dana nakon početka tekuće godine koncesije, a varijabilni dio godišnje naknade najkasnije mjesec dana nakon isteka godine koncesije.

Rok na koji je koncesija dana računa se od dana sklapanja ugovora o koncesiji, odnosno od dana stupanja na snagu ugovora, ako se taj dan razlikuje od dana sklapanja ugovora o koncesiji.

Članak 8.

Gradska skupština može, u slučaju iz članka 7. stavka 6. ove odluke, dati koncesiju sljedećem najpovoljnijem ponuditelju koji je sudjelovao u istom postupku davanja koncesije.

Članak 9.

Koncesionar nema pravo povrata uplaćenoga fiksnog dijela godišnje naknade za koncesiju ako mu koncesija prestane prije isteka godine za koju je naknada plaćena.

V. POSTUPAK DAVANJA KONCESIJE

Članak 10.

Obavijest o namjeri davanja koncesije objavljuje gradonačelnik u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske i na internetskoj stranici Grada Zagreba s navedenim datumom objave u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske.

Obavijest iz stavka 1. ovoga članka mora sadržavati sljedeće podatke:

1. naziv, adresu, telefonski broj, broj telefaksa i adresu elektroničke pošte Grada Zagreba;

2. vrstu i predmet koncesije;

3. prirodu i opseg djelatnosti koncesije;

4. dimnjačarsko područje za koje se daje koncesija;

5. rok trajanja koncesije;

6. procijenjenu vrijednost koncesije;

7. fiksni dio godišnje naknade;

8. rok za dostavu ponuda;

9. adresu na koju se moraju poslati ponude;

10. jezik i pismo na kojem ponude moraju biti napisane;

11. pravne, poslovne, financijske, tehničke i stručne uvjete koje moraju zadovoljiti ponuditelji te isprave kojima se dokazuje njihovo ispunjenje:

- isprave i dokaze kojima ponuditelj dokazuje da ispunjava uvjete za dobivanje koncesije (isprava o upisu u poslovni, sudski, strukovni, obrtni ili drugi odgovarajući registar, dokaz o odgovarajućoj stručnoj spremi i/ili položenome majstorskom ispitu za dimnjačara, BON1, BON2 ili SOL2, dokaz o urednom podmirenju dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, izjava o nekažnjavanju prema propisima kojima se uređuje javna nabava za pravnu osobu, uvjerenje o nekažnjavanju za odgovornu osobu u pravnoj osobi, za fizičku osobu obrtnika i za svakog zaposlenika pravne osobe ili fizičke osobe obrtnika te izjavu o posjedovanju osnovnog alata za obavljanje dimnjačarskih poslova i osobnog računala);

12. kriterije za odabir ekonomski najpovoljnije ponude s navedenim bodovima i ispravama kojima se dokazuje njihovo ispunjenje:

- preslike svjedodžbi ili drugih odgovarajućih dokumenata koji dokazuju stručnu spremu ili kvalifikaciju zaposlenika, preslike radnih knjižica ili ugovora o radu, potvrdu mirovinskog osiguranja o broju zaposlenih, izjavu o posjedovanju mjernog instrumenta analizatora dimnih plinova za očitanje sastava dimnih plinova, izjavu o posjedovanju tehničke opreme, presliku prometne dozvole, izjavu o visini naknade za koncesiju iskazanoj od najmanje 3% od očekivanih prihoda u godinama trajanja koncesije, presliku ugovora o koncesiji;

13. vrstu i vrijednost jamstva za ozbiljnost ponude;

14. datum slanja na objavu obavijesti o namjeri davanja koncesije;

15. mjesto i vrijeme javnog otvaranja ponuda;

16. naznaku da će se dimnjačarski poslovi obavljati prema cjeniku dimnjačarskih poslova;

17. razloge isključenja ponuditelja (naznaku da će se nevaljana ponuda odbiti rješenjem);

18. naznaku o mjestu i vremenu podizanja dokumentacije za nadmetanje;

19. naziv i adresu tijela nadležnog za rješavanje žalbe te podatke o rokovima za podnošenje žalbe.

Članak 11.

Pisana ponuda za davanje koncesije mora sadržavati:

- osnovne podatke o pravnoj osobi ili fizičkoj osobi obrtniku koja podnosi ponudu;

- ispravu o upisu u poslovni, sudski, strukovni, obrtni ili drugi odgovarajući registar kojom se dokazuje da je ponuditelj registriran za obavljanje dimnjačarskih poslova;

- dokaz o odgovarajućoj stručnoj spremi i/ili položenome majstorskom ispitu za dimnjačara (svjedodžba ili drugi odgovarajući dokument);

- dokaz o financijskoj sposobnosti (BON1, BON2 ili SOL2, potvrda o urednom podmirivanju dospjelih poreznih obveza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje);

- izjavu o nekažnjavanju prema propisima kojima se uređuje javna nabava za pravnu osobu ovjerenu kod javnog bilježnika ili ovlaštenog tijela te uvjerenje o nekažnjavanju za odgovornu osobu u pravnoj osobi, fizičku osobu obrtnika i za svakog zaposlenika;

- izjavu o posjedovanju osnovnog alata za obavljanje dimnjačarskih poslova i osobnog računala;

- naznaku dimnjačarskog područja za koje se podnosi ponuda;

- dokaz o uplaćenom jamstvu za ozbiljnost ponude;

- izjavu o broju, kvalifikacijskoj strukturi i radnom iskustvu zaposlenih;

- preslike svjedodžbi ili drugih odgovarajućih dokumenata koji dokazuju stručnu spremu ili kvalifikaciju zaposlenika, preslike radnih knjižica ili ugovora o radu;

- potvrdu mirovinskog osiguranja o broju zaposlenih;

- izjavu o broju mjernih instrumenata analizatora dimnih plinova za očitanje sastava dimnih plinova koje posjeduje;

- izjavu ponuditelja o posjedovanju tehničke opreme;

- presliku prometne dozvole;

- izjavu o visini naknade za koncesiju iskazanoj od najmanje 3% od prihoda od obavljanja dimnjačarskih poslova koje će koncesionar ostvarivati u godinama trajanja koncesije (varijabilni dio godišnje naknade za koncesiju);

- dokaz o dosadašnjem iskustvu u obavljanju dimnjačarskih poslova (preslika ugovora o koncesiji za obavljanje dimnjačarskih poslova);

- cjenik dimnjačarskih poslova.

Isprave i dokazi prilažu se u izvorniku ili u ovjerenoj preslici.

Isprave i dokazi iz stavka 1. alineja 2., 4., 5. i 11. ne smiju biti stariji od 30 dana računajući od dana slanja na objavu obavijesti o namjeri davanja koncesije.

Nevaljana ponuda odbit će se rješenjem.

Ponude se dostavljaju u pisanom obliku u zatvorenoj omotnici s navedenom adresom i naznakom: "PONUDA ZA OBAVLJANJE DIMNJAČARSKIH POSLOVA - NE OTVARAJ" te adresom ponuditelja.

Rok za dostavu ponude je 30 dana od dana slanja na objavu obavijesti o namjeri davanja koncesije u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske.

Članak 12.

Javnom otvaranju ponuda imaju pravo prisustvovati ponuditelji, njihovi ovlašteni predstavnici i druge ovlaštene osobe uz predočenje pisanog dokaza o ovlasti.

Članak 13.

Najpovoljnija ponuda je ekonomski najpovoljnija ponuda.

Pod ekonomski najpovoljnijom ponudom podrazumijeva se kvaliteta usluge i sposobnost ponuditelja za dugoročnu održivost razvoja za trajanje koncesije i za kvalitetno ostvarivanje koncesije, a određuje se sljedećim kriterijima:

1. stručna sposobnost:

- ako zapošljava majstora dimnjačara - 7 bodova,

- ako zapošljava dodatnog majstora dimnjačara ili osobu s priznatim statusom majstora (isključujući ponuditelja) - 5 bodova,

- ako zapošljava kvalificiranog dimnjačara - 3 boda,

- ako školuje naučnike - 1 bod bez obzira na broj naučnika koje školuje;

2. tehnička sposobnost:

- posjedovanje mjernog instrumenta analizatora dimnih plinova za očitanje sastava dimnih plinova - 1 bod po mjernom instrumentu, s tim da ukupan broj mjernih instrumenata ne može biti veći od broja zaposlenika prijavljenih za rad na tom dimnjačarskom području (ne računajući naučnike),

- uređaj za kontrolu propusnosti stijenki dimnjaka - 1 bod,

- posjedovanje tehničke opreme: set imbus ključeva, set ključeva 32-dijelni (gedore), dimne patrone, ress senzor, testo senzor (CO-ppm), uređaj za očitavanje dimnog broja (mehanički ili elektronički), lokator pozicije glave kamere, kamera s videozapisom, endoskop L=950 mm FI=6-8 mm, uređaj za 4Pa-test - kompletna tehnička oprema - 1 bod,

- jedan automobil u vlasništvu ili leasingu ponuditelja - 1 bod;

3. varijabilni dio godišnje naknade za koncesiju (najmanje 3% od prihoda od obavljanja dimnjačarskih poslova koje će koncesionar ostvarivati u godinama trajanja koncesije na određenom dimnjačarskom području) - 1 bod;

4. preporuka strukovnog udruženja ili ustanove (npr. Hrvatska dimnjačarska udruga, Udruženje obrtnika, Hrvatska obrtnička komora, Hrvatska gospodarska komora i Državni zavod za norme) - 1 bod i

5. dosadašnje iskustvo u obavljanju dimnjačarskih poslova koncesijom na području Grada Zagreba - 2 boda.

Značenje kriterija određeno je bodovima, a ekonomski najpovoljnija ponuda je ponuda za koju je utvrđen najveći broj bodova.

Ako ponuditelj podnosi ponude za više dimnjačarskih područja, za svako pojedino dimnjačarsko područje mora prijavit zasebnu listu zaposlenika (pojedini zaposlenik može biti prijavljen za rad samo na jednom dimnjačarskom području, što se ne odnosi i na majstora dimnjačara nositelja obrta, odnosno podnositelja ponude).

Bodovi se ne umnožavaju po broju zaposlenika.

Ako su dvije ili više valjanih ponuda jednako rangirane prema kriterijima za odabir najpovoljnije ponude, Povjerenstvo će odabrati ponudu koja je zaprimljena ranije.

Članak 14.

Odluku o davanju koncesije donosi Gradska skupština.

Gradonačelnik sklapa ugovor o koncesiji s odabranim ponuditeljem na temelju odluke iz stavka 1. ovoga članka.

Ugovor o koncesiji obvezno sadrži sastojke propisane Zakonom o komunalnom gospodarstvu i Zakonom o koncesijama.

Koncesionar stječe pravo obavljanja dimnjačarskih poslova danom sklapanja ugovora o koncesiji, odnosno danom stupanja na snagu ugovora o koncesiji, ako se taj dan razlikuje od dana sklapanja ugovora o koncesiji.

VI. PRESTANAK KONCESIJE

Članak 15.

Koncesija prestaje:

1. istekom roka na koji je dana;

2. smrću koncesionara, odnosno prestankom pravne osobe kojoj je dana koncesija;

3. ukidanjem, poništavanjem ili oglašavanjem ništavom odluke o davanju koncesije, nakon sklapanja ugovora o koncesiji;

4. pravomoćnošću sudske odluke kojom se ugovor o koncesiji utvrđuje ništetnim ili se poništava;

5. sporazumnim raskidom ugovora o koncesiji;

6. jednostranim raskidom ugovora o koncesiji:

- ako koncesionar ne plati naknadu za koncesiju u rokovima iz članka 7. stavaka 7. i 8. ove odluke;

- ako se utvrdi da je koncesionar dao netočne podatke odlučujuće za ocjenu njegove sposobnosti prilikom odabira najpovoljnijeg ponuditelja za davanje koncesije;

- ako koncesionar svojom krivnjom ne započne s izvršavanjem ugovora o koncesiji u ugovorenom roku;

- ako koncesionar propusti ili odbije obaviti dužne radnje utvrđene ugovorom o koncesiji ili obavlja druge radnje u suprotnosti s ugovorom o koncesiji;

- ako je koncesionar pravomoćnom odlukom kažnjen za kazneno djelo u svezi s obavljanjem dimnjačarskih poslova;

- ako je koncesionar pravomoćnom odlukom kažnjen za više od pet prekršaja u svezi s obavljanjem dimnjačarskih poslova;

- u drugim slučajevima propisanim Zakonom o koncesiji.

Prije jednostranog raskida ugovora o koncesiji, koncesionara će se prethodno pisanim putem upozoriti o namjeri raskida ugovora te mu dati primjereni rok za otklanjanje razloga za raskid ugovora o koncesiji i izjašnjavanje o razlozima.

Ako koncesionar ne otkloni razloge za raskid ugovora o koncesiji u danom roku, gradonačelnik će raskinuti ugovor o koncesiji.

Koncesionar može jednostrano raskinuti ugovor o koncesiji u skladu s općim odredbama obveznog prava.

Članak 16.

Gradonačelnik u slučaju prestanka koncesije iz članka 15. stavka 1. točaka od 2. do 6. ove odluke, do provedbe postupka za davanje koncesije, povjerava obavljanje dimnjačarskih poslova na slobodnom dimnjačarskom području drugom koncesionaru, na prijedlog Radne skupine.

Radna skupina iz stavka 1. ovoga članka ima predsjednika i dva člana koje imenuje gradonačelnik.

Radna skupina gradonačelniku predlaže:

1. jednostrani raskid ugovora u slučajevima iz članka 15. stavka 1. točke 6. ove odluke;

2. drugoga ovlaštenog dimnjačara kojem će se u slučajevima iz članka 15. stavka 1. točaka 2. do 6. ove odluke, privremeno povjeriti obavljanje dimnjačarskih poslova do provedbe postupka za davanje koncesije.

Gradonačelnik je obvezan najkasnije u roku od 30 dana od dana prestanka koncesije objaviti obavijest o namjeri davanja koncesije.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Radnu skupinu obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove.

VII. NAČIN OBAVLJANJA DIMNJAČARSKIH POSLOVA

Članak 17.

Zaposlenici ovlaštenog dimnjačara (u daljnjem tekstu: dimnjačari) tijekom obavljanja dimnjačarskih poslova moraju imati iskaznicu.

Izgled i sadržaj iskaznice iz stavka 1. ovoga članka pravilnikom propisuje gradonačelnik.

Članak 18.

Investitor će o svakoj izdanoj uporabnoj dozvoli obavijestiti komunalnog redara koji će obavijest dostaviti ovlaštenom dimnjačaru.

Članak 19.

Ovlašteni dimnjačar u obavljanju komunalne djelatnosti dimnjačarskih poslova:

- redovito pregledava dimovodne objekte i uređaje za loženje (zbog sprječavanja opasnosti od požara i trovanja ugljičnim monoksidom);

- kontrolira i čisti dimovodne objekte;

- kontrolira povrat dimnih plinova kod plinskih trošila;

- čisti uređaje za loženje (kotlove, kamine, peći, štednjake, peći za spaljivanje);

- kontrolira uređaje za loženje i ispituje emisije plinova.

Članak 20.

Ovlašteni dimnjačar dužan je izraditi godišnji plan čišćenja i kontrole dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka (u daljnjem tekstu: godišnji plan) i dostaviti ga gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove.

Ovlašteni dimnjačar dužan je dimnjačarske poslove obavljati prema godišnjem planu.

Obavijest o dolasku, ovlašteni dimnjačar dužan je istaknuti na vidljivom mjestu u stambenoj zgradi najmanje pet dana prije dolaska.

Ovlašteni dimnjačar dužan je najmanje jednom godišnje do početka ogrjevne sezone, gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove podnijeti izvješće o promjeni broja i vrste dimovodnih objekata.

Članak 21.

Vlasnik ili korisnik stambenog, poslovnog ili drugog objekta (u daljnjem tekstu: korisnik usluga) dužan je koristiti se uslugama ovlaštenog dimnjačara prema Planu dimnjačarskih područja i prema rokovima iz ove odluke.

Članak 22.

Korisnik usluga dužan je omogućiti redovitu kontrolu i čišćenje dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka, a osobito omogućiti pristup vratašcima za kontrolu i čišćenje koja moraju biti osposobljena da se mogu otvarati.

Na zahtjev ovlaštenog dimnjačara moraju se ugraditi vratašca za kontrolu i čišćenje radi omogućavanja kontrole i čišćenja dimovodnih objekata, a priključna cijev uređaja za loženje i dimovodnog objekta mora biti demontažna na atmosferskim uređajima za loženje.

Pristup do vrha dimovodnog objekta mora biti izveden tako da je siguran za dimnjačara, neovisno o stambenoj poslovnoj jedinici.

Korisnik usluga dužan je na dimnjačarev zahtjev, dati na uvid dokumentaciju o broju i vrsti uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka i dimovodnih objekata ako takva dokumentacija postoji ili ga obavijestiti o broju i vrsti uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka i dimovodnih objekata i sezoni loženja te mu omogućiti pristup svakom uređaju za loženje i dimovodnom objektu.

Članak 23.

Pri obavljanju dimnjačarskih poslova dimnjačar je dužan voditi brigu o čistoći prostorije korisnika usluge.

Članak 24.

Ako dimnjačar utvrdi da je onemogućena redovita kontrola i čišćenje ili da postoje nedostaci na dimovodnim objektima i uređajima za loženje sa sustavima dobave zraka koji nisu neposredno opasni za zdravlje, život i imovinu, pisano će upozoriti korisnika usluga, predstavnika suvlasnika, odnosno upravitelja zgrade, na nedostatke te potpisano upozorenje od strane korisnika usluga, predstavnika suvlasnika, odnosno upravitelja zgrade, dostaviti gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove.

Ako korisnik usluga, predstavnik suvlasnika, odnosno upravitelj zgrade, odbije potpisati upozorenje ili nije nazočan prilikom kontrole i čišćenja, dimnjačar nepotpisano upozorenje dostavlja gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove.

Članak 25.

Ako dimnjačar utvrdi da su nedostaci na dimovodnim objektima i uređajima za loženje sa sustavima dobave zraka neposredno opasni za zdravlje, život i imovinu, dužan je pisano bez odgode upozoriti korisnika usluga, predstavnika suvlasnika, odnosno upravitelja zgrade da u primjerenom roku otklone nedostatke.

Ovisno o utvrđenim nedostacima dimnjačar će pisano obavijestiti ministarstvo nadležno za unutarnje poslove ili građevinsku inspekciju ili distributera plina i gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove.

Korisnik usluga, predstavnik suvlasnika, odnosno upravitelj zgrade, dužan je u ostavljenom roku otkloniti nedostatke i o tome obavijestiti nadležno tijelo iz stavka 2. ovoga članka i gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove. U suprotnome smatrat će se da nedostaci nisu otklonjeni.

Iznimno, u hitnim slučajevima kada je ugrožen život, zdravlje i imovina, dimnjačar je dužan odmah upozoriti ugrožene stanare zgrade i istovremeno obavijestiti ministarstvo nadležno za unutarnje poslove, gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove te distributera plina ako se radi o plinskom sustavu dimovodnog objekta i uređaja za loženje.

Članak 26.

Ovlašteni dimnjačar o utvrđenim nedostacima iz članaka 24. i 25. ove odluke vodi evidenciju nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole.

Dimnjačar prilikom sljedećeg obilaska provjerava jesu li nedostaci otklonjeni.

Članak 27.

Ovlašteni dimnjačar dužan je voditi kontrolne listove o čišćenju i kontroli dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavima dobave zraka (u daljnjem tekstu: kontrolni listovi).

Kontrolni listovi vode se u dva primjerka za svaku zgradu posebno, odnosno za blok zgrada. Jedan primjerak kontrolnih listova obvezan je čuvati ovlašteni dimnjačar, a drugi primjerak korisnik usluga ili predstavnik suvlasnika te ga na zahtjev dostaviti gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove.

Kontrolni list sastoji se od kontrolnog lista zgrade, kontrolnog lista svakog pojedinog dimovodnog objekta na kojima postoje nedostaci ili ih nije moguće čistiti i kontrolirati te kontrolnog lista svakog pojedinog uređaja za loženje s priključnom cijevi i sustavom dobave zraka na kojima postoje nedostaci ili ih nije moguće čistiti i kontrolirati sa sljedećim podacima:

1. KONTROLNI LIST ZGRADE:

1.1. Oznaka dimnjačarskog područja

1.2. Oznaka zgrade - ulica i kućni broj

1.3. Ime i prezime korisnika usluge, ime i prezime predstavnika suvlasnika i naziv tijela koje upravlja zgradom

1.4. Podaci o ukupnom broju dimovodnih objekata, jesu li u uporabi i njihovoj podjeli prema vrsti i gorivu

1.5. Podaci o ukupnom broju uređaja za loženje, jesu li u uporabi i njihovoj podjeli prema vrsti i gorivu

1.6. Podaci o ukupnom broju dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka koji se kontroliraju i čiste u rokovima iz članaka 28. i 29. ove odluke

1.7. Datume obavljenog čišćenja i kontrole s podacima o obavljenim radovima prema cjeniku dimnjačarskih poslova

1.8. Ime, prezime i potpis dimnjačara, korisnika usluge ili predstavnika suvlasnika zgrade nakon obavljanja dimnjačarskih poslova

1.9. Priložene kontrolne listove pojedinih dimovodnih objekata na kojima postoje nedostaci ili ih nije moguće čistiti i kontrolirati

1.10. Priložene kontrolne listove pojedinih uređaja za loženje s priključnom cijevi i sustavom dobave zraka, na kojima postoje nedostaci ili ih nije moguće čistiti i kontrolirati

2. KONTROLNI LIST SVAKOG POJEDINOG DIMOVODNOG OBJEKTA NA KOJIMA POSTOJE NEDOSTACI ILI IH NIJE MOGUĆE ČISTITI I KONTROLIRATI (točka 1.9.)

2.1. Podaci o svakom pojedinom dimovodnom objektu (u uporabi ili ne, vrsta, gorivo, imena i prezimena korisnika)

2.2. Podaci o utvrđenim nedostacima s obrazloženjem, rokovima uklanjanja nedostataka i uklonjenim nedostacima iz članaka 24. i 25. ove odluke za svaki dimovodni objekt iz točke 2.1. ovoga članka

2.3. Datume neobavljenog čišćenja i kontrole s razlogom neobavljanja čišćenja i kontrole za svaki dimovodni objekt iz točke 2.1. ovoga članka

2.4. Ime, prezime i potpis dimnjačara, predstavnika suvlasnika zgrade ili korisnika usluge za svaki dimovodni objekt iz točke 2.1. ovoga članka nakon obilaska dimnjačara ili podatak o odbijanju potpisa korisnika/predstavnika suvlasnika

3. KONTROLNI LIST SVAKOG POJEDINOG UREĐAJA ZA LOŽENJE S PRIKLJUČNOM CIJEVI I SUSTAVOM DOBAVE ZRAKA NA KOJIMA POSTOJE NEDOSTACI ILI IH NIJE MOGUĆE ČISTITI I KONTROLIRATI

3.1. Podaci o svakom pojedinom uređaju za loženje s priključnom cijevi i sustavom dobave zraka (vrsta-sustav, gorivo, snaga, u uporabi ili ne, ime i prezime korisnika)

3.2. Podaci o utvrđenim nedostacima s obrazloženjem, rokovima uklanjanja nedostataka i uklonjenim nedostacima iz članaka 24. i 25. ove odluke za svaki uređaj iz točke 3.1. ovoga članka

3.3. Datume neobavljenog čišćenja i kontrole s razlogom neobavljanja čišćenja i kontrole za svaki uređaj iz točke 3.1. ovoga članka

3.4. Ime, prezime i potpis dimnjačara i korisnika ili predstavnika suvlasnika za svaki uređaj pod točkom 3.1. ovoga članka nakon obilaska dimnjačara ili podatak o odbijanju potpisa korisnika/predstavnika suvlasnika

Kontrolni listovi čuvaju se trajno, a podaci iz točaka 1.7., 1.8., 2.1., 2.2., 2.3., 2.4., 3.1., 3.2. i 3.3. i 3.4. ovog članka koje ovlašteni dimnjačar može voditi preko računa, radnog naloga i obavijesti čuvaju se dvije godine od dana uručivanja računa, radnog naloga i obavijesti korisniku usluga ili predstavniku suvlasnika, odnosno od dana posljednjeg unosa podataka.

Članak 28.

Ovlašteni dimnjačar dužan je i u digitalnom obliku voditi evidenciju nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole iz članka 26. stavka 1. ove odluke i registar dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka (kontrolni listovi) prema podacima propisanim člankom 27. ove odluke.

Ovlašteni dimnjačar unosi podatke u evidenciju nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole i registar dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka u roku od trideset dana od obilaska terena.

Članak 29.

Kotlovska postrojenja i pripadajući dimovodni objekti koji upotrebljavaju plinsko gorivo sa sustavom dobave zraka što se koriste samo za grijanje - kontroliraju se najmanje dva puta godišnje pri čemu se obvezno čiste jednom godišnje.

Kotlovska postrojenja i pripadajući dimovodni objekti koji upotrebljavaju plinsko gorivo sa sustavom dobave zraka što se koriste za grijanje i pripremu sanitarne vode - kontroliraju se najmanje tri puta godišnje pri čemu se obvezno čiste jednom godišnje.

Dimovodni objekti i uređaji za loženje i kotlovska postrojenja sa sustavom dobave zraka koji upotrebljavaju kruto i tekuće gorivo kontroliraju se četiri puta godišnje, a čiste obvezno dva puta godišnje.

Dimovodni objekti i atmosferski uređaji za loženje koji upotrebljavaju plinsko gorivo kontroliraju se i po potrebi čiste najmanje dva puta godišnje.

Dimovodni objekti izgrađeni od opeke i atmosferski uređaji za loženje koji upotrebljavaju plinsko gorivo kontroliraju se i po potrebi čiste najmanje tri puta godišnje.

Dimovodni objekti i uređaji za loženje sa spojenim zatvorenim ložištima koji upotrebljavaju plinsko gorivo, kontroliraju se i po potrebi čiste jednom godišnje.

Članak 30.

Kontrola dimovodnih objekata, uređaja za loženje i dozračnog sustava krutih, tekućih i plinovitih goriva provodi se kontrolnim mjerenjem analizatorom dimnih plinova radi zaštite zraka od onečišćenja i zaštite od požara kontrolom dimnih plinova, u sljedećim rokovima:

1. uređaj za loženje snage do 30 kW - jednom godišnje;

2. uređaj za loženje snage od 31 do 50 kW - jednom godišnje;

3. uređaj za loženje snage preko 51 kW što se koristi samo za grijanje - dva puta godišnje;

4. uređaj za loženje snage preko 51 kW što se koristi za grijanje i za pripremu sanitarne vode - tri puta godišnje.

Svi uređaji za loženje moraju biti opremljeni mjernim otvorom koji treba smjestiti na razmaku koji odgovara približno dvostrukom promjeru spojnog elementa, iza dimovodnog nastavka izmjenjivača topline ili uređaja za čišćenje dimnih plinova.

Korisnik uređaja za loženje treba načiniti ili dati načiniti mjerni otvor koji odgovara zahtjevima iz stavaka 1. i 2. ovoga članka. Ako ložišni uređaj ima više spojnih elemenata, tada u svakom spojnom elementu treba izvesti jedan mjerni otvor.

U slučajevima različitim od onih navedenih u stavku 3. ovog članka, na zahtjev treba dopustiti izradu mjernog otvora.

Ovlašteni dimnjačar korisniku izdaje zapisnik i/ili naljepnicu za uređaj o rezultatima mjerenja.

Članak 31.

Obvezno se jednom u dvije godine kontroliraju, a po potrebi i čiste dimovodni objekti koji se stalno ne upotrebljavaju i na koje nisu priključeni uređaji za loženje.

Korisnik usluge dužan je obavijestiti ovlaštenog dimnjačara o početku upotrebe dimovodnog objekta, koji do tada nije bio upotrebljavan i priključenju uređaja za loženje.

VIII. CJENIK DIMNJAČARSKIH POSLOVA

Članak 32.

Ovlašteni dimnjačar za obavljene dimnjačarske poslove naplaćuje naknadu prema cjeniku dimnjačarskih poslova.

Dimnjačar je dužan za obavljene dimnjačarske poslove izdati račun.

Naknadu iz stavka 1. ovoga članka plaća korisnik usluga ili upravitelj zgrade.

IX. NADZOR

Članak 33.

Nadzor nad obavljanjem dimnjačarskih poslova obavlja komunalni redar.

U obavljanju nadzora komunalni redar ovlašten je:

l. narediti obavljanje dimnjačarskih poslova drugome ovlaštenom dimnjačaru u slučaju neposredne opasnost za zdravlje, život i imovinu ako utvrdi da ih ovlašteni dimnjačar ne obavlja ili ih ne obavlja potpuno;

2. kontrolirati vođenje godišnjeg plana, kontrolnih listova, radnih naloga, izdanih računa, isticanja obavijesti o dolasku dimnjačara te registra dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka;

3. nadzirati obavljanje dimnjačarskih poslova, upozoriti korisnike usluga i nadležna tijela na opasnosti zbog neuklanjanja nedostataka na dimovodnim objektima i uređajima za loženje sa sustavom dobave zraka;

4. pokrenuti prekršajni postupak, izdati obavezni prekršajni nalog i izreći novčanu kaznu.

Članak 34.

Ovlašteni dimnjačar dužan je komunalnom redaru na njegov zahtjev u ostavljenom roku dostaviti podatke, očitovanja i dokumentaciju koja je potrebna za obavljanje nadzora.

Članak 35.

Gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove vodi evidenciju o izdanim koncesijama i evidenciju o radu ovlaštenog dimnjačara (o pritužbama korisnika usluga, načinu rješavanja pritužbi o izrečenim novčanim kaznama i dr.).

X. NOVČANE KAZNE

Članak 36.

Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 do 6.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba ovlašteni dimnjačar ako:

1. obavlja dimnjačarske poslove na dimnjačarskom području za koje nema koncesiju (članak 3. stavak 3. ove odluke);

2. obavlja na dimnjačarskom području na kojem ima koncesiju poslove sanacije dimovodnih objekata, izrade tehničkih rješenja i projekata sanacije dimnjaka i ložišta (članak 3. stavak 5. ove odluke);

3. dimnjačar nema iskaznicu tijekom obavljanja dimnjačarskih poslova (članak 17. stavak 1. ove odluke);

4. ne izradi godišnji plan i ne dostavi ga gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove ili ne obavlja dimnjačarske poslove prema godišnjem planu ili u roku ne podnese izvješće o promjeni broja i vrsti dimovodnih objekata (članak 20. stavci 1., 2. i 4. ove odluke);

5. ne vodi brigu o čistoći prostorije pri obavljanju dimnjačarskih poslova (članak 23. ove odluke);

6. pisano ne upozori, nakon obavljenog pregleda, na nedostatke na dimovodnim objektima i uređajima za loženje sa sustavima dobave zraka koji nisu neposredno opasni za zdravlje, život i imovinu i pisano upozorenje ne dostavi gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove (članak 24. ove odluke);

7. ne upozori, nakon obavljenog pregleda, na nedostatke na dimovodnim objektima i uređajima za loženje sa sustavima dobave zraka koji su neposredno opasni za zdravlje, život i imovinu i pisanu obavijest o nedostacima ne dostavi nadležnom tijelu i gradskome upravnom tijelu nadležnom za komunalne poslove (članak 25. stavci 1., 2. i 4. ove odluke);

8. ne vodi evidenciju nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole (članak 26. ove odluke);

9. ne vodi i ne čuva kontrolne listove na propisan način (članak 27. ove odluke);

10. ne vodi evidenciju nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole te registar dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka na propisan način (članak 28. ove odluke);

11. naplati veću naknadu od iznosa utvrđenog cjenikom dimnjačarskih poslova ili ne izda račun (članak 32. stavci 1. i 2. ove odluke);

12. ne dostavi komunalnom redaru podatke, očitovanja i dokumentaciju (članak 34. ove odluke).

Novčanom kaznom u iznosu od 800,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi koja počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 3.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba obrtnik koja počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 37.

Novčanom kaznom u iznosu od 1.000,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba korisnik usluga, predstavnik suvlasnika, odnosno upravitelj zgrade, ako:

1. odbije koristiti se uslugama ovlaštenog dimnjačara prema Planu dimnjačarskih područja i godišnjem planu (članak 21. ove odluke);

2. onemogući redovitu kontrolu i čišćenje dimovodnih objekata i uređaja za loženje ili ne da na uvid potrebnu dokumentaciju i obavijesti (članak 22. ove odluke);

3. u ostavljenom roku ne otkloni nedostatke koji su neposredno opasni i o tome ne obavijesti nadležno tijelo i gradsko upravno tijelo nadležno za komunalne poslove (članak 25. stavak 3. ove odluke);

4. ne vodi i ne čuva kontrolne listove na propisan način (članak 27. ove odluke);

5. ne obavijesti ovlaštenog dimnjačara o upotrebi dimovodnog objekta koji nije bio upotrebljavan (članak 31. stavak 2.).

Novčanom kaznom u iznosu od 700,00 do 1.500,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi koja počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

Novčanom kaznom u iznosu od 800,00 do 2.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba obrtnik koja počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

Novčanom kaznom u iznosu od 500,00 do 1.000,00 kuna kaznit će se fizička osoba koja počini prekršaj iz stavka 1. ovoga članka.

XI. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 38.

Plan dimnjačarskih područja (Službeni glasnik Grada Zagreba 7/94) ostaje na snazi do utvrđenja Plana dimnjačarskih područja iz članka 4. stavka 2. ove odluke.

Članak 39.

Gradonačelnik će najkasnije u roku od šest mjeseci od stupanja na snagu ove odluke donijeti pravilnik iz članka 17. stavka 2. ove odluke.

Evidencija nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole te registar dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka u digitalnom obliku iz članka 28. ove odluke, uspostavit će se najkasnije u roku od dvije godine od dana stupanja na snagu ove odluke.

Odredbe članka 28. i članka 36. stavka 1. točke 10. ove odluke, primjenjuju se nakon uspostave evidencije nedostataka i neobavljenog čišćenja i kontrole te registra dimovodnih objekata i uređaja za loženje sa sustavom dobave zraka u digitalnom obliku.

Članak 40.

Ugovori o koncesiji koji su sklopljeni do stupanja na snagu ove odluke između ovlaštenih dimnjačara i Grada Zagreba važe do isteka roka na koji su sklopljeni.

Ugovori o koncesiji sklopljeni nakon stupanja na snagu ove odluke, iznimno od članka 3. stavka 2. ove odluke, prestaju važiti 14. svibnja 2017. godine.

Članak 41.

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje važiti Odluka o dimnjačarskoj službi (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/94, 8/99, 12/99 - pročišćeni tekst, 23/03 i 1/08).

Članak 42.

Ova odluka stupa na snagu osmog dana nakon objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija