zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

29.12.2023.

Donesen

12.12.2023.

Stupa na snagu

01.01.2024.
Prethodnik
Nasljednik

Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2024.

Pročišćeni tekst vrijedi od 09.03.2024.

Narodne novine 44/2023, 7/2024

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2024. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 44/23, 7/24)

Na temelju članka 18. stavka 1. Zakona o proračunu (Narodne novine 144/21) i članka 41. točke 3. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), Gradska skupština Grada Zagreba, na 29. sjednici, 12. prosinca 2023., donijela je

ODLUKU

o izvršavanju Proračuna Grada Zagreba za 2024.

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se odlukom uređuju prihodi i primici te rashodi i izdaci Proračuna Grada Zagreba za 2024. (u daljnjem tekstu: Proračun) te njihovo ostvarivanje odnosno izvršavanje, opseg zaduživanja i jamstava, upravljanje financijskom i nefinancijskom imovinom i dugovima Grada Zagreba, korištenje namjenskih prihoda i primitaka, korištenje vlastitih prihoda, prava i obveze korisnika proračunskih sredstava, pojedine ovlasti gradonačelnika Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) u izvršavanju Proračuna te druga pitanja u izvršavanju Proračuna.

Članak 2.

Proračun se donosi i izvršava u skladu s načelima jedinstva i točnosti proračuna, proračunske godine, višegodišnjeg planiranja, uravnoteženosti, obračunske jedinice, univerzalnosti, specifikacije, dobrog financijskog upravljanja i transparentnosti.

Članak 3.

Proračun se sastoji od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije godine, a sadrži financijske planove proračunskih korisnika prikazane kroz opći i posebni dio i obrazloženje Proračuna.

Opći dio Proračuna sastoji se od sažetka Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja te Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.

Posebni dio Proračuna sastoji se od plana rashoda i izdataka Proračuna i proračunskih korisnika iskazanih po organizacijskoj klasifikaciji, izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.

U Računu prihoda i rashoda iskazani su prihodi i rashodi prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji te rashodi prema funkcijskoj klasifikaciji.

Prihodi poslovanja su: prihodi od poreza, pomoći, prihodi od imovine, prihodi od pristojbi i naknada, prihodi po posebnim propisima, prihodi od prodaje proizvoda i robe, pruženih usluga, prihodi od donacija, prihodi od Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje na temelju ugovornih obveza sa zdravstvenim ustanovama, kazne, upravne mjere i ostali prihodi.

Prihodi od prodaje ili zamjene nefinancijske imovine su: prihodi od prodaje ili zamjene neproizvedene imovine i prihodi od prodaje ili zamjene proizvedene dugotrajne imovine.

Rashodi poslovanja su: rashodi za zaposlene, materijalni rashodi, financijski rashodi, subvencije, pomoći, naknade građanima i kućanstvima na temelju osiguranja i druge naknade te ostali rashodi u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Rashodi za nabavu nefinancijske imovine su: rashodi za nabavu neproizvedene dugotrajne imovine, rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine, rashodi za održavanje nefinancijske imovine i rashodi za dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu.

U Računu financiranja iskazani su primici od financijske imovine i zaduživanja te izdaci za financijsku imovinu i otplate instrumenata zaduživanja prema izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji.

Obrazloženje Proračuna sastoji se od obrazloženja općeg dijela Proračuna koje sadrži obrazloženje prihoda i rashoda, primitaka i izdataka Proračuna i prenesenog manjka te obrazloženja posebnog dijela Proračuna koje sadrži obrazloženje programa kroz obrazloženje aktivnosti i projekata zajedno s ciljevima i pokazateljima uspješnosti iz akata strateškog planiranja.

Proračun je konsolidiran i sadrži sve prihode i primitke te rashode i izdatke Grada i proračunskih korisnika Grada.

Potraživanja Grada Zagreba za javna davanja, naplaćena u financijskoj i nefinancijskoj imovini sukladno posebnim propisima, istodobno za vrijednost te imovine povećavaju izvršenje prihoda i rashoda iznad visine utvrđene Proračunom.

Članak 4.

Financijski plan proračunskih korisnika sastoji se od plana za proračunsku godinu i projekcija za sljedeće dvije te sadrži opći i posebni dio i obrazloženje financijskog plana.

Opći dio financijskog plana sastoji se od sažetka Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja te Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.

Posebni dio financijskog plana sastoji se od plana rashoda i izdataka iskazanih po izvorima financiranja i ekonomskoj klasifikaciji, raspoređenih u programe koji se sastoje od aktivnosti i projekata.

Obrazloženje financijskog plana sastoji se od obrazloženja općeg dijela financijskog plana i obrazloženja posebnog dijela financijskog plana.

IZVRŠAVANJE PRORAČUNA

Članak 5.

Sredstva Proračuna osiguravaju se za rad i programe gradskih ureda, službi i zavoda, tijela mjesne samouprave, vijeća i predstavnika nacionalnih manjina te proračunskih korisnika prema podacima iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika te drugih korisnika koji su u njegovu Posebnom dijelu određeni za nositelje sredstava.

Proračunskim sredstvima korisnici se smiju koristiti samo za namjene koje su određene Proračunom, i to do visine utvrđene u njegovu Posebnom dijelu, prema načelima štednje i racionalnog korištenja odobrenih sredstava.

Gradonačelnik je odgovoran za planiranje i izvršavanje Proračuna, a čelnici gradskih upravnih tijela te čelnici proračunskih korisnika Grada Zagreba odgovorni su za planiranje i izvršavanje svog dijela Proračuna odnosno financijskog plana.

Odgovornost za izvršavanje Proračuna u smislu stavka 3. ovoga članka podrazumijeva odgovornost za naplatu prihoda i primitaka iz svoje nadležnosti te uplatu i evidentiranje, preuzimanje obveza, verifikaciju obveza, izdavanje naloga za plaćanje na teret sredstava Proračuna i utvrđivanje prava naplate te za izdavanje naloga za naplatu u korist sredstava Proračuna kao i za zakonito, svrhovito, učinkovito, ekonomično i djelotvorno raspolaganje sredstvima Proračuna.

Čelnici iz stavka 3. ovog članka imaju pravo obustaviti izvršenje akta o korištenju proračunskih sredstava koji nije u skladu sa Zakonom o proračunu, Proračunom i ovom odlukom.

Ako se tijekom izvršavanja Proračuna utvrdi da proračunska sredstva nisu pravilno korištena, korisniku će se umanjiti sredstva u visini nenamjenskog korištenja sredstava ili će se privremeno obustaviti isplata sredstava na stavkama s kojih sredstva nisu bila trošena namjenski.

Odluku o umanjivanju i obustavi doznake sredstava donijet će gradonačelnik.

Članak 6.

Proračun se izvršava preko jedinstvenog računa - računa Proračuna za sva gradska upravna tijela i preko računa pravnih osoba - proračunskih korisnika.

Proračun se izvršava na temelju zahtjeva gradskih upravnih tijela i proračunskih korisnika koji su usklađeni s financijskim planovima i likvidnim mogućnostima Proračuna.

Rashodi i izdaci gradskih upravnih tijela temelje se na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi koju ovjerava odgovorna ili ovlaštena osoba nadležnoga gradskoga upravnog tijela uz oznaku razdjela, programa, aktivnosti ili projekta i ekonomske klasifikacije.

Rashodi i izdaci proračunskog korisnika temelje se na vjerodostojnoj knjigovodstvenoj ispravi koju ovjerava odgovorna ili ovlaštena osoba proračunskog korisnika.

Gradska upravna tijela i proračunski korisnici Grada Zagreba obvezni su provjeriti zakonito i namjensko korištenje sredstava isplaćenih proračunskim odnosno krajnjim korisnicima.

Članak 7.

Radi pravodobnog obračuna i doznake sredstava za plaće, korisnici proračunskih sredstava dužni su Gradskom uredu za financije i javnu nabavu mjesečno dostaviti izvješće o broju i strukturi zaposlenih.

Članak 8.

Sredstva za plaće, naknade i druga materijalna prava službenika i namještenika u gradskim upravnim tijelima isplaćivat će se do visine utvrđene kolektivnim ugovorom.

Sredstva za plaće, naknade i druga materijalna prava zaposlenih u djelatnostima predškolskog odgoja, kulture, Javne vatrogasne postrojbe Grada Zagreba i socijalne skrbi, osiguravaju se u Proračunu do visine utvrđene kolektivnim ugovorom za navedene djelatnosti.

Sredstva iz stavaka 1. i 2. ovog članka isplaćivat će se u skladu s ostvarenim sredstvima u Proračunu.

Članak 9.

Sredstva za plaće, materijalne rashode i programe koja su u Posebnom dijelu Proračuna osigurana ustanovama kojima je Grad Zagreb osnivač, isplaćuju se na temelju naloga za prijenos sredstava nadležnog ureda.

Članak 10.

Za Grad Zagreb kao poslodavca gradonačelnik sklapa kolektivni ugovor za gradske službenike i namještenike i kolektivne ugovore za proračunske korisnike kojima je Grad Zagreb osnivač, a za koje je to određeno posebnim zakonom.

Članak 11.

U okviru sredstava utvrđenih u Proračunu dopuštena je preraspodjela utvrđenih sredstava između pojedinih stavaka rashoda i izdataka unutar izvora financiranja opći prihodi i primici i unutar izvora financiranja namjenski primici, najviše do pet posto sredstava utvrđenih na razini skupine ekonomske klasifikacije koja se umanjuje.

Iznimno od stavka 1. ovoga članka, moguća je preraspodjela:

- unutar izvora financiranja opći prihodi i primici najviše do 15 posto na razini skupine ekonomske klasifikacije sredstava utvrđenih na stavci rashoda koja se umanjuje ako se time osigurava povećanje sredstava učešća Grada Zagreba planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije,

- sredstava učešća Grada Zagreba planiranih u Proračunu za financiranje projekata koji se sufinanciraju iz sredstava Europske unije iz izvora financiranja opći prihodi i primici te sredstava za financiranje projekata koja se refundiraju iz pomoći Europske unije bez ograničenja unutar istog razdjela, odnosno najviše do 15 posto između projekata različitih razdjela,

- sredstava iz izvora financiranja opći prihodi i primici na izvor financiranja namjenski prihodi i primici najviše do 15 posto na razini skupine ekonomske klasifikacije,

- sredstava za otplatu glavnice i kamata duga i jamstava Grada Zagreba te negativne tečajne razlike i razlike zbog primjene valutne klauzule, ako za to postoji mogućnost i sukladno potrebi, bez ograničenja.

Sredstva iz stavka 2. podstavaka 1. i 2. ovog članka mogu se preraspodjelom osigurati za naknadno utvrđene aktivnosti i/ili projekte i/ili stavke.

Sredstva u Proračunu mogu se preraspodjeljivati samo u planu za tekuću godinu.

Sredstva u Proračunu ne mogu se preraspodijeliti između Računa prihoda i rashoda i Računa financiranja.

O izvršenim preraspodjelama gradonačelnik izvještava Gradsku skupštinu Grada Zagreba u polugodišnjem i godišnjem izvještaju o izvršenju Proračuna.

Članak 12.

Gradonačelnik u slučaju nastupa posebnih okolnosti tijekom izvršavanja Proračuna može donositi odluke o osiguravanju sredstava za financiranje mjera i aktivnosti vezanih za posebne okolnosti, uključujući i odluke o preraspodjelama, bez ograničenja, odnosno u postotku većem od propisanog Zakonom o proračunu.

Posebne okolnosti iz stavka 1. ovoga članka podrazumijevaju događaj ili određeno stanje koje se nije moglo predvidjeti i na koje se nije moglo utjecati, a koje ugrožava život i zdravlje građana, imovinu veće vrijednosti, znatno narušava okoliš, narušava gospodarsku aktivnost ili uzrokuje znatnu gospodarsku štetu.

Nastup posebnih okolnosti iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje Gradska skupština Grada Zagreba posebnom odlukom u kojoj određuje i rok trajanja odluke o nastupu posebnih okolnosti.

O donesenim odlukama iz stavka 1. ovoga članka, kao i o njihovoj primjeni, gradonačelnik je dužan izvještavati Gradsku skupštinu Grada Zagreba.

Članak 13.

Obveze po ugovorima koji zahtijevaju plaćanje u sljedećim godinama, neovisno o izvoru financiranja, proračunski korisnici mogu preuzeti u skladu sa Zakonom o proračunu samo uz gradonačelnikovu suglasnost.

Zahtjev za suglasnost iz stavka 1. ovog članka proračunski korisnici podnose putem nadležnog gradskog upravnog tijela koje je dužno, prije podnošenja prijedloga za davanje suglasnosti gradonačelniku, pribaviti mišljenje Gradskog ureda za financije i javnu nabavu.

Plaćanja koja proizlaze iz preuzetih obveza iz stavka 1. ovog članka, moraju se kao obveza uključiti u financijski plan u godini u kojoj obveza dospijeva.

Odredbe ovog članka ne odnose se na sklapanje ugovora kojima se preuzimaju obveze za rashode za redovno poslovanje proračunskog korisnika koji nastaju kontinuirano i za koje su sredstva planirana u financijskom planu i projekcijama te na ugovore o zaduživanju proračunskih korisnika sukladno članku 32. ove odluke.

Pod rashodima za redovno poslovanje iz stavka 4. ovog članka podrazumijevaju se troškovi komunalnih usluga (opskrba vodom, odvoz smeća i sl.) i drugi režijski troškovi (troškovi opskrbe strujom, plinom, troškovi usluge telefona, pošte, interneta i sl.), troškovi redovnog održavanja postojećih informacijskih sustava, obnavljanja postojećih licenci, redovne nabave uredskog materijala i slični rashodi koji se ponavljaju iz godine u godinu, neovisno o tome je li razdoblje trajanja ugovora isto kao i proračunska godina.

Članak 14.

Postupci javne nabave svih vrijednosti u kojima se sklapaju ugovori o nabavi roba, radova i usluga provode se u skladu s propisima o javnoj nabavi.

Članak 15.

Plaćanje predujma za isporuke robe, radova i usluga moguće je samo iznimno i na temelju gradonačelnikove suglasnosti.

Korisnik može plaćati predujmom bez gradonačelnikove suglasnosti do pojedinačnog iznosa od 7.000,00 eura.

Gradonačelnik daje prethodnu suglasnost za plaćanje predujmom iznad iznosa utvrđenog u stavku 2. ovoga članka ako je ispunjen najmanje jedan od sljedećih uvjeta:

- ostvaruju se kraći rokovi isporuke robe, radova i usluga i druge pogodnosti od interesa za Grad

- plaćanje predujmom nužan je uvjet za isporuku robe, radova i usluga.

Članak 16.

Sredstva proračunske zalihe iznose 664.000,00 eura.

Članak 17.

O korištenju sredstava proračunske zalihe odlučuje gradonačelnik aktom kojim se utvrđuje namjena, način, rok isplate i utrošak sredstava te dostava izvješća o utrošku sredstava.

Sredstva proračunske zalihe koriste se za financiranje rashoda nastalih pri otklanjanju posljedica elementarnih nepogoda, epidemija, ekoloških i ostalih nepredvidivih nesreća, odnosno izvanrednih događaja tijekom godine.

Neutrošena i nenamjenski utrošena sredstva iz članka 16. ove odluke korisnik je dužan vratiti na račun Proračuna.

Korisnik je dužan nadležnom gradskom upravnom tijelu dostaviti izvješće o zakonitom, namjenskom i svrhovitom utrošku dodijeljenih sredstava proračunske zalihe.

O korištenju sredstava proračunske zalihe gradonačelnik je obvezan tromjesečno izvještavati Gradsku skupštinu Grada Zagreba.

Članak 18.

Proračunsko računovodstvo primjenjuje se na Proračun i proračunske korisnike.

Članak 19.

Sredstva za financiranje javnih potreba društvenih djelatnosti, utvrđenih programima što su doneseni s Proračunom, raspoređuje gradonačelnik planom sredstava, a na temelju prijedloga gradskoga upravnog tijela u kojem su sredstva planirana.

Gradonačelnik može, na prijedlog nadležnoga gradskog upravnog tijela, izmijeniti plan sredstava radi preraspodjele sredstava iz članka 11. ove odluke ako predložena preraspodjela ne mijenja planirane proračunske pozicije.

U slučaju preraspodjela sredstava iz članka 11. ove odluke koje se odnose na financiranje javnih potreba društvenih djelatnosti, gradonačelnik će uskladiti donesene programe javnih potreba s izvršenim preraspodjelama.

Članak 20.

Namjenski prihodi Proračuna su prihodi za posebne namjene, pomoći, donacije, prihodi od prodaje ili zamjene nefinancijske imovine u vlasništvu proračunskog korisnika, koja nije stečena iz općih prihoda i primitaka, naknade s naslova osiguranja ako premija nije plaćena iz općih prihoda i primitaka. Namjenski primici su primici od zaduživanja i prodaje dionica i udjela.

Prihodi i primici iz stavka 1. ovog članka uplaćuju se u Proračun, osim namjenskih prihoda što ih ostvare proračunski korisnici.

Namjenski prihodi i primici koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u proračun za tekuću proračunsku godinu.

Ako su namjenski prihodi i primici uplaćeni u nižem iznosu nego što je planirano u Proračunu, mogu se preuzeti i plaćati obveze samo u visini stvarno uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava.

Članak 21.

Vlastiti prihodi što ih ostvare proračunski korisnici obavljanjem poslova na tržištu i u tržišnim uvjetima, a kojima je osnivač Grad Zagreb (predškolske ustanove, osnovne škole, srednje škole i učenički domovi, ustanove u kulturi, ustanova Upravljanje sportskim objektima, domovi za starije osobe, ustanove socijalne skrbi, zdravstvene ustanove, Zoološki vrt Grada Zagreba, Javna ustanova Maksimir, Javna vatrogasna postrojba Grada Zagreba, Zavod za prostorno uređenje Grada Zagreba, Ustanova za sveobuhvatnu skrb "Tigrovi", Razvojna agencija Zagreb za koordinaciju i poticanje regionalnog razvoja te vijeća nacionalnih manjina), uplaćuju se u korist njihovih računa i mogu se koristiti isključivo za namjene utvrđene financijskim planom, a prema kriterijima utvrđenima aktom o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda koji donosi gradonačelnik.

Članak 22.

Vlastiti prihodi mogu se izvršavati iznad planiranih iznosa, a do visine uplaćenih odnosno prenesenih sredstava.

Naplaćeni i preneseni, a neplanirani vlastiti prihodi, mogu se koristiti prema naknadno utvrđenim aktivnostima i/ili projektima i/ili stavkama u Proračunu uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za financije i javnu nabavu.

Vlastiti prihodi koji nisu iskorišteni u prethodnoj godini prenose se u financijski plan za tekuću proračunsku godinu.

Korisnici mogu preuzimati obveze i plaćati ih po stavkama rashoda za financiranje kojih su planirani prihodi od vlastite djelatnosti isključivo do iznosa naplaćenih prihoda od vlastite djelatnosti.

Prihodi od vlastite djelatnosti korisnika planiraju se u financijskom planu i iskazuju se u konsolidiranim financijskim izvještajima Proračuna polugodišnje i godišnje.

Članak 23.

O ostvarenim namjenskim i vlastitim prihodima i utrošenim sredstvima proračunski korisnici dužni su tromjesečno izvješćivati nadležna gradska upravna tijela koja izvještaje kontroliraju, konsolidiraju, ovjeravaju i svojim potpisom potvrđuju izvršenje te ih dostavljaju Gradskom uredu za financije i javnu nabavu.

Gradski ured za financije i javnu nabavu dužan je navedene prihode i rashode proračunskih korisnika uključiti u godišnji i polugodišnji izvještaj o izvršenju Proračuna za tekuću godinu.

Članak 24.

Korisnici su dužni sredstva doznačena iz Proračuna do 31. prosinca 2024., a za koja nisu iskazane obveze u Bilanci na dan 31. prosinca 2024., vratiti u Proračun.

Način i rok povrata sredstava iz stavka 1. ovoga članka odredit će Gradski ured za financije i javnu nabavu.

Članak 25.

Sredstva za sufinanciranje javnih potreba u sportu što su utvrđena Programom javnih potreba u sportu Grada Zagreba za 2024. raspoređuju se iz Proračuna na račun Sportskog saveza Grada Zagreba za programe provođenje kojih osigurava Sportski savez Grada Zagreba, a za dio programa koji se provodi preko Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade, sredstva se raspoređuju na temelju naloga Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade.

Sredstva iz stavka 1. ovog članka doznačuju se mjesečno, u pravilu, u visini dvanaestine planiranih sredstava u Proračunu, odnosno razmjerno ostvarenim prihodima Proračuna.

Drugačiji način korištenja sredstava iz stavka 2. ovog članka može odobriti gradonačelnik.

O izvršavanju programa javnih potreba u sportu i o utrošku proračunskih sredstava, Sportski savez Grada Zagreba i Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade izvješćuju gradonačelnika polugodišnje.

Članak 26.

Sredstva za financiranje javnih potreba komunalnog gospodarstva u razdjelu 012. Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove, koja se ostvaruju na temelju zakona, odluka i drugih propisa, isplaćuju se sukladno Programu radova na području komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2024.

Ako se u provedbi programa iz stavka 1. ovoga članka pokaže potreba za preraspodjelom sredstava, gradonačelnik može na prijedlog nadležnog ureda preraspodijeliti sredstva programa ako predložena preraspodjela ne mijenja planirane proračunske pozicije.

O izvršenim preraspodjelama iz stavka 2. ovog članka gradonačelnik izvješćuje Gradsku skupštinu Grada Zagreba polugodišnje.

Sredstva za financiranje javnih potreba komunalnog gospodarstva koja se planiraju u razdjelu 005. Gradski ured za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost isplaćuju se sukladno osiguranim sredstvima, namjenama za koje su planirana i financijskim planovima vijeća gradskih četvrti, odnosno mjesnih odbora, sukladno programima održavanja komunalne infrastrukture za područje gradske četvrti i planovima komunalnih aktivnosti za područje gradske četvrti.

Članak 27.

Sredstva planirana u razdjelu 012. za objekte društvenih djelatnosti raspoređivat će Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove na temelju Programa radova kapitalnih ulaganja u objekte za društvene djelatnosti i za obnovu objekata oštećenih potresom u Gradu Zagrebu u 2024.

Ovlašćuje se gradonačelnik da može raspodijeliti uštede s jednog kapitalnog objekta na drugi kapitalni objekt, na prijedlog nadležnog gradskog upravnog tijela, ako predložena preraspodjela ne mijenja planirane proračunske pozicije.

O izvršenim preraspodjelama iz stavka 2. ovog članka gradonačelnik izvješćuje Gradsku skupštinu Grada Zagreba polugodišnje.

Članak 28.

U Proračunu se planiraju sredstva za nabavu financijske i nefinancijske imovine.

Grad Zagreb može svojom imovinom osnivati ustanove, trgovačka društva i druge pravne osobe.

Članak 29.

Gradonačelnik može odlučiti da se dio raspoloživih sredstava ili ukupno raspoloživa sredstva Proračuna deponiraju u poslovne banke na temelju izbora najpovoljnijeg ponuđača poštujući načelo sigurnosti, likvidnosti i isplativosti ulaganja.

Ostvarene kamate prihod su Proračuna.

Članak 30.

Grad Zagreb može se dugoročno zadužiti uzimanjem kredita, zajmova i izdavanjem vrijednosnih papira za namjene utvrđene u Zakonu o proračunu o čemu odlučuje Gradska skupština Grada Zagreba uz suglasnost Vlade Republike Hrvatske, a na prijedlog ministra financija.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, suglasnost za zaduživanje daje ministar financija ako se Grad Zagreb zadužuje za realizaciju projekta koji se sufinancira iz fondova Europske unije, i to najviše do iznosa ukupno prihvatljivog troška projekta.

Grad Zagreb se u 2024. planira zadužiti kod Europske investicijske banke uzimanjem dugoročnog kredita u iznosu od 206.910.000 eura za izgradnju kapitalnih projekata, i to povlačenjem u tranšama po godinama kako slijedi:

- za 2024. u iznosu od 77.302.000 eura,

- za 2025. u iznosu od 129.608.000 eura,

te po namjenama:

Procijenjeno stanje duga Grada Zagreba na kraju 2024. po financijskim kreditima iznosit će 377.727.000 eura, a po robnim kreditima 4.009.000 eura.

Grad Zagreb može dati jamstvo pravnim osobama u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu i ustanovama kojima je osnivač u ukupnom iznosu do 55.000.000 eura.

Članak 31.

Grad Zagreb može se kratkoročno zadužiti najduže do 12 mjeseci za premošćivanje jaza nastalog zbog različite dinamike priljeva sredstava i dospijeća obveza, bez mogućnosti daljnjeg reprogramiranja ili zatvaranja postojećih obveza po kratkoročnim kreditima ili zajmovima uzimanjem kratkoročnih kredita ili zajmova.

Članak 32.

Proračunski korisnici i ostale ustanove kojima je Grad Zagreb osnivač ili suosnivač mogu se dugoročno zaduživati za investicije i za financiranje obveza na ime povrata neprihvatljivih troškova koji su bili sufinancirani iz fondova Europske unije te refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma, uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba.

Suglasnosti iz stavka 1. ovoga članka uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba.

Trgovačka društva u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada Zagreba mogu se dugoročno zaduživati i refinancirati ili reprogramirati ostatak duga po osnovi kredita ili zajma, uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba.

Ako se trgovačko društvo iz stavka 3. ovoga članka dugoročno zadužuje kod međunarodne financijske institucije, na odluku o davanju suglasnosti za dugoročno zaduživanje obvezno je ishoditi prethodnu suglasnost ministra financija.

Grad Zagreb može dati jamstvo za dugoročno zaduživanje proračunskom korisniku i ostalim ustanovama kojima je osnivač te trgovačkom društvu u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu, uz prethodno dobivenu suglasnost ministra financija.

Dana jamstva iz stavka 5. ovoga članka uključuju se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba razmjerno osnivačkim pravima sukladno aktu o osnivanju, odnosno udjelu u vlasništvu.

Iznimno od stavka 6. ovoga članka, jamstvo koje je dano za zaduživanje do ukupno prihvatljivog troška projekta sufinanciranog iz sredstava Europske unije ne uključuje se u opseg mogućeg zaduživanja Grada Zagreba.

Zahtjev za izdavanje suglasnosti za zaduživanje, refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanje jamstva iz ovoga članka, odgovorna osoba podnositelja zahtjeva dostavlja nadležnom tijelu gradske uprave koje ocjenjuje opravdanost zaduživanja, refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma te davanja suglasnosti i/ili jamstva.

Zahtjev iz stavka 8. ovoga članka mora sadržavati sljedeću dokumentaciju:

- obrazloženje zaduživanja, koje mora sadržavati pravnu i ekonomsku analizu dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma na mogućnost razvoja i likvidnost podnositelja zahtjeva,

- usvojen financijski plan u kojem je predviđeno dugoročno zaduživanje, odnosno refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma,

- ponudu, usuglašeni tekst ugovora s bankom s uvjetima kreditiranja i planom otplate sa svim navedenim troškovima (naknade i kamate),

- izjavu odgovorne osobe podnositelja zahtjeva, danu pod materijalnom i kaznenom odgovornošću, kojom jamči za ispravnost dokumentacije,

- ostalu dokumentaciju koju nadležno gradsko upravno tijelo ocijeni potrebnom.

Nadležno gradsko upravno tijelo prilikom ocjenjivanja opravdanosti zaduživanja, refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanja jamstva dužno je razmotriti:

- opravdanost dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i učinak na mogućnost razvoja i likvidnost podnositelja zahtjeva,

- bonitet podnositelja zahtjeva,

- ocjenu stanja zaduženosti podnositelja zahtjeva na temelju, uz zahtjev dostavljene, ekonomske analize dugoročnog zaduživanja, odnosno refinanciranja ili reprogramiranja ostatka duga po osnovi kredita ili zajma.

Sukladno stavcima 9. i 10. ovoga članka, nadležno gradsko upravno tijelo dostavlja Gradskom uredu za financije i javnu nabavu dokumentirani zahtjev, svoju ocjenu i mišljenje te prijedlog odluke o davanju suglasnosti za zaduživanje, refinanciranje ili reprogramiranje ostatka duga po osnovi kredita ili zajma i/ili davanje jamstva, na temelju kojih Gradski ured za financije i javnu nabavu daje mišljenje o kreditnim mogućnostima Grada Zagreba.

Članak 33.

Proračunski korisnici, trgovačka društva u većinskom vlasništvu ili suvlasništvu Grada Zagreba i ostale ustanove kojima je Grad Zagreb osnivač ili suosnivač, koje su dobile suglasnost ili jamstvo u smislu članka 32. ove odluke, dužne su Gradskom uredu za financije i javnu nabavu tromjesečno, do petog dana u mjesecu za prethodno tromjesečje, dostaviti informaciju o stanju zaduženosti te u roku od pet dana od sklapanja dostaviti ugovor o zaduživanju.

Članak 34.

Ukupna godišnja obveza Grada Zagreba u 2024. može iznositi, na osnovi Zakona o proračunu, najviše do 20 % ostvarenih prihoda u godini koja prethodi godini u kojoj se zadužuje.

U iznos ukupne godišnje obveze iz stavka 1. ovog članka uključen je iznos prosječnoga godišnjeg anuiteta po kreditima, zajmovima, obveze po osnovi izdanih vrijednosnih papira i danih jamstava i suglasnosti iz članka 127. stavka 1. Zakona o proračunu te dospjele obveze iskazane u zadnjem raspoloživom financijskom izvještaju.

Članak 35.

Za izvršavanje Proračuna gradonačelnik je odgovoran Gradskoj skupštini Grada Zagreba.

Članak 36.

Otpisi potraživanja Grada Zagreba s naslova nejavnih davanja vršit će se sukladno općem aktu koji donosi Gradska skupština Grada Zagreba, kojim se propisuje vrsta duga, odnosno potraživanja, kriteriji, mjerila i postupak za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili djelomičan otpis potraživanja.

Otpise potraživanja Grada Zagreba s naslova javnih davanja za koja su se ispunile pretpostavke za otpis, otpisuje pročelnik nadležnoga gradskog upravnog tijela.

Do donošenja općeg akta iz stavka 1. ovoga članka, odgoda plaćanja, obročna otplata duga te prodaja, otpis ili djelomičan otpis potraživanja vršit će se sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupku za odgodu plaćanja, obročnu otplatu duga te prodaju, otpis ili djelomičan otpis potraživanja (Narodne novine 52/13 i 94/14).

Članak 37.

Pogrešno ili više uplaćeni prihodi u Proračunu vraćaju se uplatitelju na teret tih prihoda.

Rješenje o povratu donosi Gradski ured za financije i javnu nabavu, odnosno Porezna uprava za poreze koje utvrđuje i naplaćuje za Grad Zagreb sukladno Odluci o lokalnim porezima i drugim propisima.

Članak 38.

Ako se naknadno utvrdi da su proračunska sredstva nezakonito i/ili neopravdano isplaćena, odnosno da nisu korištena zakonito, namjenski i svrhovito, Grad Zagreb odnosno proračunski korisnik dužan je odmah zahtijevati njihov povrat u Proračun.

Zahtjev za povrat sredstava iz stavka 1. ovoga članka, s podacima za uplatu u Proračun, korisniku dostavlja gradsko upravno tijelo koje je dalo nalog za plaćanje.

ZAVRŠNA ODREDBA

Članak 39.

Ova će odluka biti objavljena u Službenom glasniku Grada Zagreba i stupa na snagu 1. siječnja 2024.

KLASA: 400-06/23-01/103

URBROJ: 251-16-04-23-38

Zagreb, 12. prosinca 2023.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija