zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o dodjeli potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 24.03.2023.

Narodne novine 10/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o dodjeli potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 10/23)

Na temelju članka 160. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22) i glave 9. stavka 1. Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/19), gradonačelnik Grada Zagreba, 2. ožujka 2023., donosi

PRAVILNIK

o dodjeli potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba

I. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom razrađuje provedba Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. u dijelu povezanom s Mjerom 1.11. Promicanje poduzetničkih aktivnosti kroz umrežavanje i tematski fokus, Mjerom 2.4. Potpore razvoju poduzetništva u kulturnim/kreativnim industrijama i Mjerom 2.5. Potpore razvoju poduzetništva u turizmu te se utvrđuju korisnici potpora, namjene korištenja potpora, uvjeti, kriteriji i postupak odobravanja te dodjeljivanja potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba.

Potpore koje se odobravaju i dodjeljuju na temelju ovog pravilnika smatraju se potporama male vrijednosti.

Članak 2.

Potpore za organiziranje događanja koja se održavaju na području Grada Zagreba, a doprinose ukupnom gospodarskom razvoju u smislu ovog pravilnika odnose se na događanja iz područja:

- promocija i razvoj poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala u Gradu Zagrebu,

- obogaćivanje i unaprjeđenje turističke ponude u Gradu Zagrebu.

Pod događanjima iz stavka 1. alineje 1. ovog članka smatraju se manifestacije, znanstveno-stručni skupovi, seminari, radionice, sajmovi te ostala promotivna i edukativna događanja s tematskim fokusom koji je relevantan za poslovanje obrtnika i poduzetnika.

Pod događanjima iz stavka 1. alineje 2. ovog članka smatraju se glazbeni festivali, sportska, kulturna, filmska, adventska, poslovna i eno-gastro događanja, turistički sajmovi i konferencije s tematskim fokusom koji je relevantan za razvoj turizma.

Članak 3.

Korisnici potpore mogu biti:

- mikro, mala i srednja trgovačka društva,

- zadruge,

- obrti.

Korisnici potpore moraju:

- imati sjedište na području Grada Zagreba,

- biti registrirani za obavljanje djelatnosti organiziranja događanja,

- biti organizatori ili suorganizatori događanja za koje se traži potpora.

Pravna osoba čiji je osnivač Republika Hrvatska, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili tijelo javne vlasti ne može ostvariti potporu sukladno ovom pravilniku.

Ako događanje organizira više organizatora, Prijavu za dodjelu potpore (u daljnjem tekstu: Prijava) može podnijeti samo jedan od organizatora kojeg ostali organizatori ovlaste za podnošenje Prijave.

Pravo na potporu ne može ostvariti podnositelj Prijave ako on ili suorganizator nije ispunio ugovornu obvezu prema Gradu Zagrebu vezano uz organiziranje bilo kojeg događanja unazad 5 godina od podnošenja Prijave.

Pravo na potporu ne može ostvariti podnositelj Prijave ako je osobi ovlaštenoj za zastupanje podnositelja Prijave ili suorganizatora izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više sljedećih kaznenih djela: primanje i/ili davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba položaja i ovlasti, primanje i/ili davanje mita, prijevara, računalna prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, pranje novca i subvencijska prijevara.

II. POSTUPAK ODOBRAVANJA I DODJELE POTPORA

Članak 4.

Gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) osniva i imenuje:

- Povjerenstvo za odobravanje potpora za organiziranje događanja iz područja promocije i razvoja poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala u Gradu Zagrebu i

- Povjerenstvo za odobravanje potpora za organiziranje događanja iz područja obogaćivanja i unaprjeđenja turističke ponude u Gradu Zagrebu.

Povjerenstva iz stavka 1. ovog članka sastoje se od pet članova koje imenuje gradonačelnik.

Zadaća Povjerenstva je bodovanje prijava prema kriterijima iz ovog pravilnika, na način da svaki član Povjerenstva daje određen broj bodova za svaki pojedini kriterij. Rezultat bodovanja čini prosjek ukupnih bodova od strane svakog člana Povjerenstva koji je izvršio bodovanje.

Članak 5.

Potpore se dodjeljuju na temelju javnog poziva i kriterija propisanih ovim pravilnikom.

Gradonačelnik odlučuje o raspisivanju i objavi Javnog poziva za dodjelu potpora za organiziranje događanja od gospodarskog značaja na području Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Javni poziv).

Potpore se dodjeljuju za događanja koja se održavaju u godini u kojoj je objavljen Javni poziv.

Tekst Javnog poziva, s pripadajućim obrascima, objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr) te obavezno sadržava:

- predmet i trajanje Javnog poziva,

- uvjete i kriterije za dodjelu potpore,

- iznos osiguranih sredstava za dodjelu potpore,

- namjenu korištenja potpora i prihvatljive troškove,

- postupak podnošenja prijave za dodjelu potpore,

- postupak odobravanja i način utvrđivanja iznosa potpore,

- popis dokumentacije koja se prilaže uz prijavu.

Prijava se podnosi povjerenstvima iz članka 4. ovog pravilnika ovisno o području, putem Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje (u daljnjem tekstu: Ured) na propisanom obrascu.

Članak 6.

Ured će obaviti administrativnu provjeru pristiglih prijava s pripadajućom dokumentacijom i utvrditi pravovremenost i potpunost prijava.

Ako se prilikom administrativne provjere utvrdi da je Prijava nepotpuna, Ured podnositelju Prijave putem elektroničke pošte upućuje poziv za dopunu.

Podnositelj je Prijavu dužan dopuniti u roku od 8 dana od dana upućivanja poziva za dopunu putem elektroničke pošte.

Ukoliko podnositelj Prijave ne dopuni Prijavu u danom roku, smatrat će se da je isti odustao od Prijave.

Prijavu podnositelja koji ima urednu dokumentaciju Ured dostavlja povjerenstvu iz članka 4. ovog pravilnika, ovisno o području za koje je podnesena Prijava.

Članak 7.

Povjerenstva boduju prijave prema sljedećim kriterijima:

KRITERIJI

BROJ BODOVA

1.

Karakter događanja

a)

međunarodni - dio sudionika i/ili izvođača i/ili izlagača iz inozemstva

10

b)

nacionalni/lokalni - bez inozemnih sudionika i/ili izvođača i/ili izlagača

5

2.

Dosadašnje iskustvo u organiziranju događanja

a)

više od 15 događanja

15

b)

5 - 15 događanja

10

c)

do 5 događanja

5

3.

Sadržaj i kvaliteta događanja

a)

iznimna kvaliteta sadržaja programa, velik broj sudionika i partnera, usmjerenost na ciljne skupine, iznimna kreativnost i inovativnost

30

b)

kvalitetan sadržaj s fokusom na jednu ili više ciljnih skupina, manji broj sudionika i partnera, kreativan i inovativan

15

c)

jednostavan sadržaj, mali broj sudionika

5

d)

nezadovoljavajući sadržaj i kvaliteta događanja

0

4.

Značaj događanja za gospodarski razvoj Grada Zagreba

a)

iznimno visok

40

b)

visok

20

c)

srednji

10

d)

nizak

0

5.

Održivost koncepta događanja

a)

realno planirani troškovi u odnosu na očekivane rezultate, dostatni ljudski resursi za provedbu

20

b)

djelomično realno planirani troškovi u odnosu na očekivane rezultate, djelomično dostatni ljudski resursi za provedbu

10

6.

Promocija i medijska pokrivenost događanja

a)

plan promocije u medijima na stranim tržištima i u Republici Hrvatskoj te društvenim mrežama

10

b)

plan promocije u nacionalnim/lokalnim medijima u Republici Hrvatskoj te na društvenim mrežama

5

7.

Ekološka osviještenost (integrirane mjere ekološke održivosti, npr. smanjenje plastičnog otpada, lokalno proizvedena roba/usluge, promocija ekoloških lokalnih proizvoda, smanjenje potrošnje energenata i dr.)

a)

značajno integrirane mjere ekološke održivosti

20

b)

djelomično integrirane mjere ekološke održivosti

10

c)

nije integrirana nijedna mjera ekološke održivosti

0

Dodatni kriteriji po područjima:

1.

DODATNI kriterij za događanja iz područja promocije i razvoja poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala u Gradu Zagrebu

Dodana vrijednost događanja (bodovi se mogu zbrajati)

a)

poticanje razmjene znanja, transfera tehnologije i inovacija u gospodarstvo

5

b)

poticanje poduzetništva žena i/ili mladih

5

c)

poticanje društvenog poduzetništva

5

2.

DODATNI kriterij za događanja iz područja obogaćivanja i unaprjeđenja turističke ponude u Gradu Zagrebu

Dodana vrijednost događanja (bodovi se mogu zbrajati)

d)

suradnja s turističkim agencijama i turoperatorima

5

e)

događaj organiziran u slabije posjećenim mjesecima (siječanj - ožujak i/ili studeni)

5

f)

stvaranje motiva dolaska posjetitelja/turista u Zagreb

5

Maksimalan broj bodova za pojedino područje događanja je 160, a minimalan broj bodova za dodjelu potpore je 80.

Članak 8.

Iznos sredstava za dodjelu potpore ovisi o ukupnim sredstvima koja su za tu namjenu osigurana u proračunu Grada Zagreba za pojedinu godinu.

Potpora se neće odobriti ako Prijava po kriteriju 3. i/ili 4. iz tablice u članku 7. ovog pravilnika bude ocijenjena s 0 (nula) bodova od većine članova Povjerenstva i/ili bude ocijenjena s ukupno manje od 80 bodova.

Potpore se dodjeljuju prema utvrđenim bodovima i do iskorištenja sredstava, počevši s onima s najvećim brojem bodova do konačne raspodjele ukupnog iznosa proračunskih sredstava osiguranih za dodjelu potpora. U slučaju da više prijava ima jednak broj bodova, prednost ima ona prijava koja je bodovana s više bodova po kriteriju 4. iz tablice u članku 7. ovog pravilnika. Ukoliko i dalje više prijava ima jednak broj bodova, prednost ima ona prijava koji je bodovana s više bodova po kriteriju 3. iz tablice u članku 7. ovog pravilnika.

Članak 9.

Povjerenstva iz članka 4. ovog pravilnika na temelju bodovanja utvrđuju prijedloge lista za dodjelu potpora.

Članak 10.

Gradonačelnik na prijedlog povjerenstava utvrđuje:

- Listu korisnika za dodjelu potpora za organiziranje događanja iz područja promocije i razvoja poduzetništva i obrta te investicijskog potencijala u Gradu Zagrebu i

- Listu korisnika za dodjelu potpora za organiziranje događanja iz područja obogaćivanja i unaprjeđenja turističke ponude u Gradu Zagrebu.

Liste iz stavka 1. ovog članka objavljuju se na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr), a sadrže: podatke o korisniku potpore, nazivu događanja te iznosu potpore po korisniku.

Korisnici potpore s lista iz stavka 1. ovog članka bit će pisano obaviješteni o dodjeli potpore.

Članak 11.

Grad Zagreb će s korisnicima potpore s lista iz članka 10. stavka 1. ovog pravilnika sklopiti ugovor o dodjeli potpore kojim će se utvrditi međusobna prava i obveze.

Korisnik potpore, prilikom sklapanja ugovora, dužan je dostaviti solemniziranu bjanko-zadužnicu (za dužnika i jamca - platca) kao instrument osiguranja u slučaju povrata potpore.

Ako korisnik potpore ne sklopi ugovor o dodjeli potpore i/ili ne dostavi solemniziranu bjanko-zadužnicu u roku od 15 dana od primitka obavijesti o dodjeli potpore, smatrat će se da je odustao od dodijeljene potpore.

Nakon sklapanja ugovora, korisnicima potpore sredstva se isplaćuju na transakcijski poslovni račun.

Potpora se neće isplatiti ukoliko je poslovni račun korisnika potpore u blokadi.

Ukoliko se događanje organizira na površini javne namjene, organizator je dužan ishoditi rješenje o korištenju površine javne namjene od nadležnoga gradskog upravnog tijela.

III. NAMJENA KORIŠTENJA POTPORA

Članak 12.

Potpore se dodjeljuju za sufinanciranje troškova organiziranja događanja iz članka 2. ovog pravilnika, a prihvatljivim troškovima smatraju se izravni troškovi koji nastaju prilikom pripreme, realizacije i promocije događanja, i to:

- najam opreme (audio i vizualna tehnika, pozornica, pagode, kućice, šankovi, zaštitne ograde, stolovi, stolice i sl.),

- najam / zakup / koncesijska naknada za prostor za održavanje događanja,

- uređenje i opremanje prostora,

- troškovi oglašavanja i izrade promotivnih materijala,

- trošak izvođača i vanjskih suradnika koji sudjeluju u organiziranju i provedbi događanja,

- najam vozila za prijevoz opreme i ljudi,

- drugi troškovi vezani za organiziranje događanja, a koje Povjerenstvo ocijeni opravdanim.

Članak 13.

Potpore se temeljem ovog pravilnika neće dodjeljivati za sufinanciranje neprihvatljivih troškova kao što su:

- redovito poslovanje organizatora događanja (plaće i ostala primanja zaposlenih, troškovi prijevoza i putovanja zaposlenih, studijska putovanja, pokriće gubitaka, porezi i doprinosi, kamate na kredite, carinske i uvozne pristojbe ili bilo koje druge naknade takve vrste),

- režijski troškovi,

- troškovi autorskog djela,

- troškovi ugovora o djelu,

- troškovi opreme, usluga i radova koje isporučuju ili obavljaju partnerski i povezani subjekti s podnositeljem prijave,

- kupnja nekretnina i prijevoznih sredstava,

- izrada programskih dokumenata (studija, elaborata, planova i dr.),

- hotelski smještaj i putovanja sudionika,

- građevinski radovi,

- ostali troškovi koje Povjerenstvo ocijeni neopravdanim.

IV. DOKAZI I KONTROLA NAMJENSKOG KORIŠTENJA SREDSTAVA

Članak 14.

Korisnik potpore dužan je u maksimalnom roku od 60 dana po završetku događanja Uredu dostaviti izvješće o održanom događanju i utrošenim sredstvima, s dokazima (računi i bankovni izvodi s poslovnog računa čime se dokazuje izvršeno plaćanje, medijske objave i sl.) na propisanom obrascu izvješća objavljenom uz Javni poziv.

Ponude i predračuni nisu prihvatljiv dokaz o utrošenim sredstvima. Nalog za plaćanje, neslužbena potvrda o izvršenom plaćanju, carinske deklaracije, kompenzacija i cesija ne prihvaćaju se kao dokaz o izvršenom plaćanju.

Računi kojima se dokazuje namjensko korištenje potpore moraju se odnositi na:

- godinu za koju se javni poziv objavljuje, tj. za tekuću kalendarsku godinu (iznimno, ukoliko je razdoblje održavanja događaja na prijelazu dvije kalendarske godine, prihvatit će se računi i iz druge kalendarske godine),

- troškove iste vrste i namjene kako je navedeno u troškovniku odnosno ponudama i/ili predračunima dostavljenim uz Prijavu (iznimno se u obzir mogu uzeti računi za troškove koji nisu navedeni u troškovniku odnosno priloženi uz Prijavu ako ih korisnik potpore obrazloži, a Ured prihvati obrazloženje).

Dokazi o namjenskom korištenju potpore ne smiju se koristiti kao dokaz o namjenskom korištenju drugih potpora koje dodjeljuje Grad Zagreb i drugi davatelji potpora.

Članak 15.

Korisnik potpore je dužan omogućiti Uredu kontrolu namjenskog korištenja dobivene potpore.

Grad Zagreb će raskinuti ugovor i zatražiti povrat potpore ako:

- korisnik ne dostavi izvješće s računima te pripadajućim bankarskim izvadcima,

- Grad Zagreb ne prihvati izvješće,

- se utvrdi da događanje za koje je korisnik ostvario potporu nije održano,

- potpora nije namjenski utrošena,

- je događanje održano na površini javne namjene bez prethodno pribavljenog rješenja za korištenje površine javne namjene.

Korisnici potpore kod kojih se utvrdi obveza povrata potpore, doznačenu potporu su dužni vratiti u proračun Grada Zagreba. U protivnom, pokrenut će se postupak prisilne naplate potraživanja putem bjanko-zadužnice iz članka 11. ovog pravilnika.

V. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 16.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 302-01/23-01/12

URBROJ: 251-01-12-23-2

Zagreb, 2. 3. 2023.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija