zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

23.12.2022.

Donesen

08.12.2022.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2023.

Pročišćeni tekst vrijedi od 15.12.2023.

Narodne novine 39/2022, 24/2023, 41/2023

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2023. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 39/22, 24/23, 41/23)

Na temelju članaka 67. i 72. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 68/18, 110/18 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske i 32/20), članaka 107. i 108. Zakona o cestama (Narodne novine 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14, 110/19, 144/21 i 114/22) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), Gradska skupština Grada Zagreba, na 18. sjednici, 8. prosinca 2022., donijela je

PROGRAM

radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2023.

1. UVODNE ODREDBE

1.1. Programom radova na području prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2023. (u daljnjem tekstu: Program) u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja planira se:

- prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu,

- gradnja komunalne infrastrukture,

- radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta,

- uređenje Grada.

Program obuhvaća dva područja - promet i komunalno gospodarstvo zbog važnosti koji cestovna i komunalna infrastruktura ima za Grad i njegove stanovnike te zbog visine sredstava koja se gradskim proračunom raspoređuje za ove namjene, a radi cjelovitijega i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti. Program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži dva zasebna programa koji se donose na temelju odredaba Zakona o cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba u 2023. i Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2023.).

1.2. Ovim se programom opisuju poslovi i planiraju aktivnosti gradnje i održavanja u području prometa i komunalnog gospodarstva te iskazuju financijska sredstva potrebna za ostvarivanje Programa.

1.3. Programom se, u dijelu što se odnosi na područje prometa, planira postići:

- poboljšanje prometne situacije i povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu na prometnoj mreži Grada Zagreba;

- kontinuirano i nesmetano odvijanje prometa;

- učinkovito uređivanje prometa na javnoprometnim površinama.

Navedeni ciljevi ostvarit će se:

- izradom i donošenjem dokumenata kojima se detaljnije uređuje promet u Gradu;

- izradom projektne dokumentacije za postavljanje novih semaforskih uređaja i opreme, optimizacijom postojećih i koordiniranjem semaforskih uređaja radi povećanja propusne moći i prometne sigurnosti na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže;

- povećanjem stupnja prometne sigurnosti sudionika u prometnom procesu;

- uspostavom automatskog upravljanja prometom Grada Zagreba;

- praćenjem i analizom javnoga gradskog prijevoza i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje;

- analizom tarifnog sustava i predlaganjem mjera za njegovo unapređenje;

- uređenijom organizacijom i boljim načinom funkcioniranja gradskog prijevoza radi poboljšanja kvalitete komunalnoga linijskog prijevoza putnika i drugog prijevoza;

- uređivanjem prometa u mirovanju (javnih uličnih parkirališnih mjesta, parkirališnih mjesta za dostavna vozila te mjesta za punionice za električna vozila).

1.4. Programom se, u dijelu što se odnosi na područje komunalnog gospodarstva, planira postići:

- osiguranje razvitka komunalne infrastrukture;

- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture;

- održavanje javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti;

- kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja;

- javnost rada.

Navedeni ciljevi ostvarit će se provedbom:

- Programa građenja komunalne infrastrukture i

- Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta.

1.5. Programom se na temelju članka 33. stavka 13. Zakona o održivom gospodarenju otpadom (Narodne novine 94/13, 73/17, 14/19 i 98/19) u vezi s člankom 190. Zakona o gospodarenju otpadom (Narodne novine 84/21), planira završetak gradnje reciklažnog dvorišta u naselju Podsused.

1.6. Program je usklađen s planiranim prihodima i primitcima te utvrđenim rashodima i izdatcima u Proračunu Grada Zagreba za 2023., za sredstva što se osiguravaju u ovom programu. Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće u sklopu ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.

2. SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA

2.1. Sredstva za financiranje radova iz Programa osigurat će se raspoređivanjem proračunskih prihoda i primitaka od komunalne naknade, komunalnog doprinosa, vodnog doprinosa, naknade za ceste, primitaka od zaduživanja, pomoći od inozemnih vlada i tijela EU-a, pomoći iz državnog proračuna na temelju prijenosa EU sredstava i ostalih proračunskih prihoda.

2.2. Planirana sredstva za financiranje Programa u iznosu od 84.563.100,00 eura rasporedit će se na izdatke kako slijedi:

- promet u iznosu od 3.980.500,00 eura;

- komunalno gospodarstvo u iznosu od 83.375.690,00 eura.

2.3. Detaljan iskaz financijskih sredstava je u prikazu radova održavanja i gradnje pojedinih vrsta objekata i uređaja prema vrsti i vrijednosti planiranih radova sadržanom u nastavku Programa.

3. PROGRAM RADOVA

Program radova na području prometa predlaže Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.

Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba i Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 67. i 72. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

U pogledu financiranja izgradnje, rekonstrukcije i izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta, s obzirom na odredbe Zakona o cestama prema kojem se sve ceste na području Grada Zagreba smatraju nerazvrstanim i njima se jedinstveno gospodari i upravlja, za razvoj će se koristiti svi prihodi određeni Zakonom o cestama za te namjene.

Program je izrađen na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama te iskazanim najpotrebnijim akcijama u gradnji i održavanju cestovne i komunalne infrastrukture u Gradu Zagrebu.

3.1. PROMET

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za provedbu Programa za prometnu preventivu, regulaciju i sigurnost u prometu planirana su sredstva u iznosu od 3.980.500,00 eura prema aktivnostima kako slijedi:

Red.

br.

Vrsta radova

Plan 2023.

1

2

3

3.1.

PROMETNA PREVENTIVA, REGULACIJA I SIGURNOST U PROMETU

3.1.1.

Semaforizacija

198.900,00

3.1.2.

Prometno planiranje

531.000,00

3.1.3.

Integrirani prijevoz putnika

26.500,00

3.1.4.

Tehnička regulacija prometa

2.362.000,00

3.1.5.

Centar za nadzor prometa

464.000,00

3.1.6.

Inteligentni transportni sustavi

132.500,00

3.1.7.

TRIBUTE - inTegRated and Innovative actions for sustainaBle mobiliTy upgradE

265.600,00

Ukupno:

3.980.500,00

3.1.1. Kroz aktivnost Semaforizacija planira se izrada dokumentacije koja je nužna za poboljšanje prometno-sigurnosne situacije na postojećim semaforiziranim lokacijama i raskrižjima te dionicama cestovne gradske mreže. U nastavku je tablični prikaz radova prema vrsti i vrijednosti radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

1

2

3

3.1.1.

Semaforizacija

Izrada prometnog elaborata za instaliranje signalizatora za slijepe i slabovidne osobe na postojećim semaforiziranim raskrižjima

13.000,00

Izrada prometnog elaborata postavljanja promjenjivih svjetlosnih znakova na području Grada Zagreba i instaliranja dinamičke signalizacije u zoni osnovnih škola

24.000,00

Izrada prometnog elaborata optimizacije rada raskrižja upravljanih svjetlosnom prometnom regulacijom u Gradu Zagrebu

25.000,00

Izrada prometnog elaborata zamjene semaforskih uređaja u Gradu Zagrebu

24.000,00

Izrada prometnog elaborata optimizacije rada semaforskih uređaja na potezu Ulice Ljudevita Posavskog (Sesvete) od ulice Rimski put do Ulice Ante Starčevića

23.000,00

Izrada novelacije prometnog elaborata dopune semaforskih instalacija i instaliranje inoviranih semaforskih programa na dionici Avenije Dubrava od raskrižja s Avenijom Gojka Šuška (Terminal Dubrava) do raskrižja s Dubečkom ulicom (Terminal Dubec), izrađen od strane društva Fanos d.o.o., u studenome 2016., br. proj. dok. 683/16

13.000,00

Izrada prometnog elaborata optimizacije prometnih tokova na potezu Avenije Većeslava Holjevca

25.000,00

Izrada prometnog elaborata optimizacije rada semafora na Ulici Jurja Šižgorića od Ulice Antuna Šoljana do Ulice I. B. Mažuranić

16.000,00

Dinamička prometna signalizacija na pješačkom prijelazu u ulici Klin kod raskrižja s ulicom Novoselski odvojak XI.

33.900,00

Stručni nadzor na poslovima postavljanja dinamičke prometne signalizacije u ulici Klin kod raskrižja s ulicom Novoselski odvojak XI.

2.000,00

UKUPNO

198.900,00

3.1.2. Kroz aktivnost Prometno planiranje planira se realizacija studija i elaborata povezanih s unaprjeđenjem organizacije i funkcioniranja prometa te klasifikacijom, nadzorom i upravljanjem prometom. U nastavku je tablični prikaz radova prema vrsti i vrijednosti radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

1

2

3

3.1.2.

Prometno planiranje

Izrada prometnih elaborata za potrebe tehničke regulacije prometa na području Grada Zagreba

26.000,00

Izrada projektno-tehničke dokumentacije za povezivanje biciklističke infrastrukture na području gradskih mjesnih odbora

26.000,00

Prometna analiza pravca Medopotoki - spoj na Lučko

40.000,00

Prometna analiza pravca Ulica Mandla - Vatikanska

40.000,00

Simulacija i optimizacija prometnih tokova Ulice Andrije Žaje i Božidara Adžije

17.000,00

Prometna analiza Čvor Botinec / Sveta Klara

63.000,00

Plan održive urbane mobilnosti

199.000,00

Studija predizvodljivosti i isplativosti intermodalnog terminala Podsused

120.000,00

UKUPNO

531.000,00

3.1.3. Aktivnošću Integrirani prijevoz putnika provode se aktivnosti društva Integrirani promet zagrebačkog područja (IPZP). U financiranju projekata planira se sufinanciranje EU fondova s 85 % iznosa (85 % bez PDV-a), a u financiranju preostalog iznosa i ostalih neprihvatljivih troškova projekata koji se apliciraju prema EU fondovima sukladno Sporazumu sa županijama, Grad Zagreb sudjeluje sa 60 % iznosa.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za Integrirani prijevoz putnika planirana su sredstva u iznosu od 26.500,00 eura.

3.1.4. Kroz aktivnost Tehnička regulacija prometa planiraju se poslovi praćenja i analize funkcioniranja tehničke regulacije prometa s obzirom na potrebe dinamičkog prometa, praćenja i analize stanja sigurnosti prometa na području grada, pripreme prijedloga mjera za poboljšanje stanja sigurnosti, praćenja odvijanja prometnih tokova i predlaganja izmjena tehničke regulacije, pripreme prijedloga i rješenja tehničke regulacije ostalih oblika prometa u gradu kao što su biciklistički promet, promet pješaka i slično. U nastavku je tablični prikaz radova Tehničke regulacije prometa prema vrsti i vrijednosti radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

1

2

3

3.1.4.

Tehnička regulacija prometa

Realizacija prometnih elaborata i rješenja za izmjene i dopune regulacije prometa

1.227.000,00

Izrada projektne dokumentacije za poboljšanje funkcioniranja prometa na području gradskih mjesnih odbora

146.000,00

Izrada prometnih elaborata za potrebe smirivanja prometa na području Grada Zagreba

80.000,00

Izrada projektne dokumentacije za povećanje sigurnosti kretanja djece u zoni predškolskih i školskih objekata (sigurni pravci kretanja djece)

27.000,00

Izrada prometnih elaborata za potrebe postavljanja zaštitnih odbojnih ograda na području Grada Zagreba

13.000,00

Izrada projektne dokumentacije za izmjene i dopune prometne regulacije na dijelovima cestovne prometne mreže u Gradu Zagrebu

27.000,00

Nabava mikrovalnih detektora radi prikupljanja informacija o brzini vozila

7.000,00

Nabava i postavljanje opreme za smirivanje i usmjeravanje prometa, taktilnih ploča i linija vodilja za slijepe i slabovidne osobe

399.000,00

Postavljanje privremene regulacije prometa prilikom održavanja manifestacija i drugih aktivnosti u Gradu Zagrebu

33.000,00

Nabava materijala za izdavanje dokumenata

5.000,00

Za uređenje biciklističke infrastrukture planirana su sredstva za sljedeće:

398.000,00

- izradu prometnih elaborata za uređenje i povezivanje biciklističke infrastrukture na području gradskih mjesnih odbora

13.000,00

- realizaciju prometnih elaborata i rješenja za obilježavanje i poboljšanje biciklističke infrastrukture

292.000,00

- postavljanje stalaka za bicikle

66.000,00

- upuštanje rubnjaka na pješačko-biciklističkim prijelazima

27.000,00

UKUPNO

2.362.000,00

3.1.5. Kroz aktivnost Centar za nadzor prometa (dalje u tekstu: CNP), planira se provođenje postupka javne nabave i ugovaranje izvođača za opremanje CNP - 3. faza (ugovaranje i izvođenje radova instalacije opreme i softvera za inicijalno opremanje CNP te uređenje prostora u kojem bi bio smješten CNP).

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za CNP planirana su sredstva u iznosu od 464.000,00 eura.

3.1.6. Inteligentnim transportnim sustavima planira se izrada dokumentacije za nadogradnju i razvoj Centra za nadzor prometa. Sukladno izrađenoj dokumentaciji provodi se postupak radi izvedbe radova instalacije opreme i softvera za potrebe Centra za nadzor prometa predviđene dokumentacijom. U nastavku je tablični prikaz radova prema vrsti i vrijednosti radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

1

2

3

3.1.6.

Inteligentni transportni sustavi

1.

Izrada dokumentacije / novelacija za proširenje centara za nadzor i upravljanje prometom povezivanjem postojećih semaforskih uređaja

26.500,00

2.

Proširenje funkcionalnosti Centra za nadzor i upravljanje prometom - modul prioriteta javnog prijevoza

66.000,00

3.

Održavanje upravljačkog sustava (softver i hardver) Centra za nadzor i upravljanje prometom

40.000,00

UKUPNO

132.500,00

3.1.7. Projekt "TRIBUTE - inTegRated and Innovative actions for sustainaBle mobiliTy upgradE" financiran je iz Programa suradnje INTERREG ADRION (Jadransko-jonski program transnacionalne suradnje 2014. - 2020.). unutar Prioritetne osi 3 - Povezane regije, Tema 2: Gradski promet.

Aktivnosti koje će se provesti u Gradu Zagrebu tijekom 2023.:

- izrada komunikacijske strategije i provedba promotivne kampanje u sklopu EU projekta "Tribute";

- usluge vođenja projekta u sklopu EU projekta "Tribute";

- razvoj metodologije i implementacija Living Lab koncepta u sklopu EU projekta "Tribute";

- nabava i postavljanje opreme u sklopu EU projekta "Tribute".

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za realizaciju projekta TRIBUTE planirana su sredstva u iznosu od 265.600,00 eura.

3.2. KOMUNALNO GOSPODARSTVO

Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe te financiranje gradnje i održavanja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su na temelju odredaba Zakona o komunalnom gospodarstvu i Zakona o cestama.

Program radova komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa: Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta i Program gradnje komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova gradnje infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u prethodnom razdoblju, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji).

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za provedbu navedenog programa planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 83.375.690,00 eura, a prema područjima rada kako slijedi:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

Povećanje / smanjenje

Novi plan 2023.

1

2

3

4

5

3.1.

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

3.1.1.

Građenje komunalne infrastrukture

41.188.800,00

-9.230.610,00

31.958.190,00

3.1.2.

Radovi održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta

47.335.000,00

-5.026.000,00

42.309.000,00

3.1.3.

Uređenje Grada

9.317.500,00

-209.000,00

9.108.500,00

Ukupno:

97.841.300,00

-14.465.610,00

83.375.690,00

"

3.2.1. Građenje komunalne infrastrukture

Gradnja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvitka Grada Zagreba. Kvalitetna opremljenost i dostupnost komunalnih usluga pridonosi kvaliteti življenja te atraktivnosti gradskog prostora za smještaj poslovnih i društvenih sadržaja.

Program građenja komunalne infrastrukture sadrži procjenu troškova projektiranja, revizije, građenja, provedbe stručnog nadzora građenja i provedbe vođenja projekata izgradnje komunalne infrastrukture s naznakom izvora njihova financiranja.

Na temelju izvora prihoda za financiranje pojedine komunalne infrastrukture, program se posebno iskazuje za gradnju javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene), nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija, javne rasvjete, a posebno za gradnju objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda i opskrbu plinom.

Zbog nedostatnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze gradnje komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanacije klizišta te radova uređenja zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji.

U nastavku je tablični prikaz radova gradnje komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

Povećanje / smanjenje

Novi plan 2023.

1

2

3

4

5

3.1.1.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

39.113.800,00

-7.741.610,00

31.372.190,00

- površine javne namjene: javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene

3.517.000,00

-900.000,00

2.617.000,00

- modernizacija pothodnika

6.937.800,00

0,00

6.937.800,00

- nerazvrstane ceste

24.700.000,00

-5.580.000,00

19.120.000,00

- groblja i krematorij

670.000,00

-463.000,00

207.000,00

- javna rasvjeta

2.000.000,00

-800.000,00

1.200.000,00

- ostale aktivnosti povezane s gradnjom objekata i uređaja komunalne infrastrukture

398.000,00

0,00

398.000,00

- reciklažno dvorište u naselju Podsused

891.000,00

1.390,00

892.390,00

3.1.1.2.

Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture

2.075.000,00

-1.489.000,00

586.000,00

- sanacija klizišta

2.051.000,00

-1.500.000,00

551.000,00

- gradnja komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za HRVI

24.000,00

11.000,00

35.000,00

Ukupno:

41.188.800,00

-9.230.610,00

31.958.190,00

"

3.2.1.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Površine javne namjene (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine te građevine i uređaji javne namjene) definirane su člankom 60. Zakona o komunalnom gospodarstvu. Programom građenja komunalne infrastrukture planirana je gradnja površina javne namjene te građevina i uređaja javne namjene kako slijedi:

- javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima: trgovi, pločnici, javni prolazi, javne stube, prečaci, šetališta, biciklističke i pješačke staze, pothodnici, podvožnjaci, nadvožnjaci, mostovi i tuneli, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste;

- javne zelene površine: parkovi, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni sportski i rekreacijski prostori, zelene površine uz ceste i ulice, ako nisu sastavni dio nerazvrstane ili druge ceste odnosno ulice i sl.;

- građevine i uređaji javne namjene: nadstrešnice na stajalištima javnog prometa, javni zdenci, vodoskoci, fontane, javni zahodi, javni satovi, spomenici i skulpture te druge građevine, uređaji i predmeti javne namjene lokalnog značaja, određene odlukom koja propisuje komunalni red.

Za građenje javnih površina (javne prometne površine na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javne zelene površine i građevine i uređaji javne namjene) u 2023. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 2.617.000,00 eura.

Projekt Modernizacija pješačkih pothodnika povezanih s javnim prijevozom na području Grada Zagreba uključuje modernizaciju i prilagodbu kritičnih pothodnika na različitim lokacijama na području Grada Zagreba provedbom kojeg se osigurava nesmetano i sigurno kretanje pješaka te pristupačnost stajalištima javnoga gradskog prijevoza.

Opći cilj projekta je povećanje broja putnika u javnom prijevozu na području Urbane aglomeracije Zagreb.

Provedbom projekta stvorit će se dodatni prostor za kretanje pješaka i biciklista kako bi se povećala sigurnost za sve sudionike u prometu i osigurao pristup različitim modalitetima putničkog prijevoza, što zahtijeva modernizaciju i prilagođavanje postojeće infrastrukture radi osiguranja pristupačnosti pojedinim kategorijama pješaka (osobe s invaliditetom, osobe smanjene pokretljivosti, roditelji s djecom, biciklisti...) ugradnjom vertikalnih platformi u zatvorenom oknu ("lift" s dužim vremenskim putom kretanja) te poboljšanja pristupačnosti javnog prijevoza biciklistima uređenjem parkirališta za bicikle.

Specifični ciljevi projekta su: doprinos nesmetanom i sigurnom kretanju pješaka u prometu, osiguranje pristupačnosti javnoga gradskog prijevoza osobama s invaliditetom i osobama smanjene pokretljivosti, osiguranje dodatne infrastrukture radi povećanja intermodalnosti (bicikl - autobus - tramvaj).

Modernizacijom pothodnika stvorit će se siguran, uređen i uredan prostor za kretanje. Projektom će se modernizirati pothodnici na 8 lokacija u Gradu Zagrebu.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za realizaciju projekta Modernizacija pothodnika predviđena su sredstva u iznosu od 6.937.800,00 eura.

Nerazvrstane ceste su definirane kao javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Grada Zagreba, koje se koriste za promet vozilima i koje svatko može slobodno koristiti na propisani način.

Nerazvrstanu cestu čine:

- cestovna građevina (donji stroj, kolnička konstrukcija, sustav za odvodnju atmosferskih voda s nerazvrstane ceste, drenaže, most, vijadukt, podvožnjak, nadvožnjak, propust, tunel, galerija, potporni i obložni zid, pothodnik, nathodnik i slično), nogostup, biciklističke staze te sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu (zelene površine, ugibališta, parkirališta, okretišta, stajališta javnog prijevoza i slično);

- građevna čestica, odnosno cestovno zemljište površine koju čine površina zemljišta na kojoj prema projektu treba izgraditi ili je izgrađena cestovna građevina, površina zemljišnog pojasa te površina zemljišta na kojima su prema projektu ceste izgrađene ili se trebaju izgraditi građevine za potrebe održavanja ceste i pružanja usluga vozačima i putnicima (objekti za održavanje cesta, upravljanje i nadzor nad prometom, benzinske postaje, servisi i drugo);

- zemljišni pojas s obiju strana ceste potreban za nesmetano održavanje ceste širine prema projektu ceste;

- prometna signalizacija (okomita, vodoravna i svjetlosna) i oprema za upravljanje i nadzor nad prometom;

- javna rasvjeta u funkciji nerazvrstane ceste i oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, uređaji za naplatu parkiranja i slično).

Za građenje i rekonstrukciju nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba, u Proračunu Grada Zagreba za 2023. planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 19.120.000,00 eura.

Zakonom o grobljima (Narodne novine 19/98, 50/12 i 89/17 Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) groblja su definirana kao komunalni objekti u vlasništvu jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba, na području kojeg se nalaze. Sukladno članku 60. stavku 8. Zakona o komunalnom gospodarstvu, groblja i krematoriji su definirani kao ograđeni prostor zemljišta na kojem se nalaze grobna mjesta, prostori i zgrade za obavljanje ispraćaja i pokopa umrlih (građevine mrtvačnica i krematorija, dvorane za izlaganje na odru, prostorije za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima), pješačke staze te uređaji, predmeti i oprema na površinama groblja, sukladno posebnim propisima o grobljima.

Na području Grada Zagreba nalazi se 28 groblja.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za gradnju groblja i krematorija planirana su sredstva u iznosu od 207.000,00 eura.

Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se građevine i uređaji za rasvjetljavanje nerazvrstanih cesta, javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, javnih cesta koje prolaze kroz naselje, javnih parkirališta, javnih zelenih površina te drugih javnih površina školskog, zdravstvenog i drugog društvenog značenja u vlasništvu Grada Zagreba.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za građenje javne rasvjete planirana su sredstva u iznosu od 1.200.000,00 eura.

Za ostale aktivnosti povezane s gradnjom objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao što su troškovi nagodbi, procjena, osiguranja, rušenja, uklanjanja građevina, zbrinjavanje građevinskog otpada i slično, u 2023. planirana su sredstva u iznosu od 398.000,00 eura.

Projektom reciklažno dvorište u naselju Podsused planiraju se sredstva za završetak gradnje reciklažnog dvorišta na k.č.br. 1680/1 k.o. Podsused, u ulici Vučak, na južnom dijelu čestice. Reciklažno dvorište zauzimat će površinu od 4.700 m2, a izvest će se kao plato na kojem su smještaju spremnici za odvojeno prikupljanje različitih komponenti otpada. Asfaltirana površina služi kao prometno-manipulativna površina za prilaz spremnicima. Betonski plato će se izvesti na mjestu nadstrešnice te površini predviđenoj za smještaj spremnika za odvojeno prikupljanje otpada. Unutar dvorišta nalazi se i mosna vaga nosivosti 30 t. Reciklažno dvorište ograđeno je ogradom s parapetnim zidom uz koji se cijelom duljinom nalazi zeleni pojas, a poslovna zgrada sastojat će se od dvaju spojenih blokova tipskih kontejnera, površine 89 m2.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za realizaciju projekta reciklažno dvorište u naselju Podsused planirana su sredstva u iznosu od 892.390,00 eura.

3.2.1.2. Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture

Programom građenja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi gradnje komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.

Sredstva za provedbu ovog dijela programa osiguravaju se iz Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 586.000,00 eura i tijekom 2023. rasporedit će se za izvođenje sljedećih radova:

- sanaciju klizišta u Gradu u iznosu od 551.000,00 eura;

- gradnju komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za hrvatske branitelje i ratne vojne invalide iz Domovinskog rata (HRVI) i njihove obitelji u iznosu od 35.000,00 eura.

Detaljan opis radova gradnje komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, iskazan je u Programu građenja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2023.

3.2.2. Radovi održavanja komunalne infrastrukture

Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti, i to:

- održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija;

- održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina;

- izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta.

Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta osigurana su u iznosu od 42.309.000,00 eura rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba za 2023.

U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju Programa radova održavanja komunalne infrastrukture izradit će se Program održavanja javnih prometnih površina, građevina i uređaja javne namjene, javne rasvjete te izvanrednog održavanja nerazvrstanih cesta na području Grada Zagreba u 2023.

U nastavku je tablični prikaz radova održavanja komunalne infrastrukture prema vrsti komunalnih djelatnosti, s naznakom nositelja provedbe programa i vrijednošću planiranih radova:

Red. br.

Vrsta radova

Plan 2023.

Povećanje / smanjenje

Novi plan 2023.

1

2

3

4

5

1.

Održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima, održavanje građevina i uređaja javne namjene te održavanje groblja i krematorija

7.698.000,00

0,00

7.698.000,00

- održavanje građevina i uređaja javne namjene i poslovnih pothodnika (Podružnica GSKG)

2.654.000,00

0,00

2.654.000,00

- održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima te građevina i uređaja javne namjene

4.101.000,00

0,00

4.101.000,00

- održavanje javnih prometnih površina na kojima nije dopušten promet motornim vozilima u zimskim uvjetima

844.000,00

0,00

844.000,00

- održavanje groblja i krematorija (Podružnica Gradska groblja)

99.000,00

0,00

99.000,00

2.

Održavanje Botaničkog vrta (Prirodoslovno-matematički fakultet)

199.000,00

0,00

199.000,00

3.

Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina

19.284.000,00

0,00

19.284.000,00

3.1. Utrošak električne energije i plina

10.127.000,00

-1.000.000,00

9.127.000,00

- utrošak električne energije javne rasvjete

9.888.000,00

-1.000.000,00

8.888.000,00

- utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu

239.000,00

0,00

239.000,00

3.2. Održavanje javne rasvjete

9.157.000,00

1.000.000,00

10.157.000,00

- održavanje električne javne rasvjete

8.885.000,00

1.017.000,00

9.902.000,00

- održavanje plinske javne rasvjete

272.000,00

-17.000,00

255.000,00

4.

Izvanredno održavanje nerazvrstanih cesta

20.154.000,00

-5.026.000,00

15.128.000,00

4.1. Izvanredno održavanje cesta i cestovnih objekata

19.826.000,00

-4.846.000,00

14.980.000,00

- prenesene obveze iz prethodnog razdoblja

11.494.000,00

-3.209.000,00

8.285.000,00

- nove obveze

5.681.000,00

-3.651.000,00

2.030.000,00

- ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu cesta - trošak obrade)

660.000,00

340.000,00

1.000.000,00

- izvanredno održavanje tramvajskih pruga

1.991.000,00

1.674.000,00

3.665.000,00

4.2. Baza podataka cesta i cestovnih objekata

328.000,00

-180.000,00

148.000,00

- prenesene obveze iz prethodnog razdoblja

93.000,00

-16.000,00

77.000,00

- nove obveze

235.000,00

-164.000,00

71.000,00

Ukupno:

47.335.000,00

-5.026.000,00

42.309.000,00

"

3.2.3. Uređenje Grada

Jedna od temeljnih odrednica razvitka Grada Zagreba u sferi komunalnog življenja i prostornog uređenja Grada jest urbana obnova gradskih prostora i sadržaja.

Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada potrebno je nastaviti s razvojem javnih sadržaja, dodatnoga i potpunoga urbanog i komunalnog opremanja te u konačnosti ih povezati u organizirani gradski sustav mrežom sadržaja i atrakcija.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za provedbu navedenog programa planirana su sredstva u ukupnom iznosu od 9.108.500,00 eura prema aktivnostima i projektima kako slijedi:

Red.

br.

Vrsta radova

Plan 2023.

Povećanje/

smanjenje

Novi plan 2023.

1

2

3

4

5

3.2.3.

Uređenje Grada

Prigodne manifestacije

1.100.000,00

0,00

1.100.000,00

Uređenje Grada izvan redovnih programa

552.000,00

-209.000,00

343.000,00

Sufinanciranje obnove pročelja višestambenih zgrada

4.711.000,00

0,00

4.711.000,00

Naknada o dodjeli grobnog mjesta na korištenje za ukop znamenite osobe

10.000,00

0,00

10.000,00

Podzemni spremnici za otpad

2.488.000,00

0,00

2.488.000,00

Privremeni oblici korištenja obale i okolnog područja rijeke Save

6.500,00

0,00

6.500,00

Zaštita građevina od grafita

400.000,00

0,00

400.000,00

Katastar zelenila Grada Zagreba

50.000,00

0,00

50.000,00

Ukupno:

9.317.500,00

-209.000,00

9.108.500,00

"

Kroz aktivnost Prigodne manifestacije planirana su sredstva za prigodno ukrašavanje gradskog središta i gradskih četvrti u vrijeme uskrsnih, božićnih i novogodišnjih blagdana.

Kroz aktivnost Uređenje grada izvan redovnih programa planirana su sredstva za uređenje i revitalizaciju ostalih gradskih sadržaja i prostora izvan redovnih programa. Sukladno prijedlozima Europske komisije za oporavak narušenih ekosustava i povratak prirode diljem Europe, na poljoprivrednim zemljištima, morima, šumama i urbanom okolišu, pokrenut je trend, u velikim razmjerima, primjene postojećih mjera za oporavak prirodnih staništa kao što su ponovno pošumljavanje, ozelenjivanje gradova i infrastrukture. Obnova prirode odnosi se na život i proizvodnju zajedno s prirodom, i to vraćanjem veće biološke raznolikosti svugdje, osobito u područja u kojima se odvija gospodarska aktivnost. Zahvaljujući uslugama ekosustava o kojima ovisi sigurnost opskrbe hranom, stabilnost ekosustava, otpornost na klimatske promjene i sposobnost ublažavanja klimatskih promjena te ljudsko zdravlje, ulaganje u obnovu prirode stvara dodanu vrijednost, podrazumijeva i veću zastupljenost prirode u našim krajobrazima i svakodnevnom životu, što doprinosi zdravlju i dobrobiti ljudi te kulturnoj i rekreativnoj vrijednosti okruženja.

Projektom Sufinanciranje obnove pročelja višestambenih zgrada predviđena je obnova uličnih i ostalih pročelja višestambenih zgrada sukladno modelu sufinanciranja i donesenoj listi prioriteta obnove pročelja višestambenih zgrada:

- Medulićeva 2a, Šenoina ulica 1 - Trg kralja Tomislava 7, Kačićeva 20, Gundulićeva 61, Martićeva 14d, Jordanovac 6, Trg Petra Svačića 12/1, Ulica Tome Gajdeka 3, Šenoina 16, Palmotićeva 52, Ulica Baltazara Bogišića 22, Ulica Grada Mainza 37 - Vodovodna 13, Trg kralja Petra Svačića 5, Ulica Baltazara Bogišića 24, Ulica Milana Amruša 9, ulica Sveti Duh 17, Ulica Ivana Kukuljevića 3, Maksimirska 38, Ulica Baltazara Bogišića 10, Kuhačeva 15 - Ulica Otokara Keršovanija, Ulica Andrije Hebranga 5, Gundulićeva 60, Palmotićeva 5, Ulica Pavla Hatza 19, Ulica kraljice Jelene 1, Prilaz Đure Deželića 29, Ulica kralja Držislava 12, Maksimirska 46, Hercegovačka 61, Ulica Milana Makanca 3, Ulica Milana Makanca 17, Ulica Milana Makanca 15, Ulica Vladimira Nazora 25, Ribnjak 6, Ulica Crvenog križa 6, Medveščak 4.

Odlukom o grobljima propisano je da Podružnica Gradska groblja može korisniku pravnoj ili fizičkoj osobi na neodređeno vrijeme dodijeliti grobno mjesto na korištenje za ukop znamenite osobe koja je posebno važna za Grad Zagreb i Republiku Hrvatsku. Dodjelu grobnog mjesta predlaže gradonačelnik Grada Zagreba na inicijativu Povjerenstva za dodjelu grobnog mjesta za ukop znamenite osobe. Odlukom o grobljima propisano je da se naknada za dodjelu grobnoga mjesta na korištenje plaća iz proračuna Grada Zagreba na temelju zaprimljenih zaključaka.

Projektom Podzemni spremnici za otpad planirana su sredstva za ugradnju podzemnih spremnika za otpad u okviru rekonstrukcija prometnica zbog njihove funkcionalnosti. Postavljanje podzemnih spremnika na području zone određene Odlukom o komunalnom redu uvjetovana je ponajprije položajem komunalne infrastrukture jer je za postavljanje spremnika potreban iskop te poštivanje propisanih udaljenosti od postojeće komunalne infrastrukture. Također je uvjet da su riješeni imovinsko-pravni odnosi odnosno predmetne lokacije moraju biti vlasništvo Grada Zagreba. Kod pronalaska lokacija nužno je sagledavanje manipulativnih prostora radi osiguravanja mogućnosti pražnjenja samog spremnika, i to tlocrtno i visinski. Za naglasiti je da je predmetna zona zaštićena kao povijesna cjelina. Do sada je analizirano više od 200 potencijalnih lokacija, od kojih je dio predložen od strane gradskih četvrti. Slijedom analiza, trenutačno je 50-ak potencijalnih lokacija za ugradnju podzemnih spremnika. U tijeku je priprema tehničke dokumentacije, a kontinuirano se obavljaju i daljnje analize.

U sklopu provedbe projekta Privremeni oblici korištenja obale i okolnog područja rijeke Save pod nazivom "Aktivnosti na Savi" cilj je "vraćanje građana na Savu" i urbano oživljavanje prostora u zoni rijeke Save uvođenjem različitih aktivnosti i atraktivnih sadržaja te fizičkih intervencija privremenog karaktera. Tim aktivnostima stvaraju se pretpostavke za početak ponovnog kvalitetnog korištenja prostora neposredno uz korito rijeke Save, kao svojevrsnog nastavka tradicije odnosa građana Zagreba prema Savi, koja je prije više desetljeća predstavljala njihovo omiljeno mjesto druženja, rekreacije i zabave. Sukladno Zaključku gradonačelnika Grada Zagreba te provedenog natječaja, Hrvatske vode donijele su rješenje kojim se osniva pravo zakupa u korist Grada Zagreba zbog postavljanja pokretnih i/ili privremenih objekata u druge svrhe te postavljanja štandova, radi uređenja sportsko-rekreativnih terena te za ostale namjene sukladno Odluci o visini naknade najma, zakupa, služnosti i građenja na javnom vodnom dobru na nekretninama javnog vodnog dobra, na razdoblje od 5 godina bez plaćanja zakupnine.

Planirana sredstva namijenjena su za nastavak aktivnosti povezanih s pripremom i provedbom projekta, ali i drugih aktivnosti vezanih uz promišljanje modela revitalizacije i/ili renaturalizacije prostora uz rijeku Savu u Zagrebu i njemu kontaktnih područja; navedene aktivnosti podrazumijevaju međuuredsku, ali i međuinstitucionalnu suradnju, a ove aktivnosti naglašavaju važnost vraćanja građana na Savu, urbano oživljavanje predmetnog prostora te poticanje novih društveno-ekonomskih aktivnosti u prostoru koji vapi za revitalizacijom. Planira se provedba pripremnih aktivnosti (uređenje prostora i izrada plana korištenja), provedba ljetne manifestacije za građane (organizacija manifestacije, priprema i provedba programa događanja uz izvedbu prateće privremene infrastrukture, prezentacijske i diseminacijske aktivnosti) te prema potrebi izrada drugih analitičkih i stručnih podloga.

Odlukom o zaštiti građevina od grafita propisuje se zaštita vanjskih dijelova građevina od grafita na području Grada Zagreba. Odlukom o komunalnom redu propisano je da vanjski dijelovi zgrade moraju biti održavani i uredni te da je vlasnik, korisnik odnosno upravitelj zgrade dužan neodržavane i neuredne vanjske dijelove zgrade obnoviti i održavati tako da se obnovljeni dijelovi zgrade uklapaju u cjelovit izgled zgrade. Propisano je da je zabranjeno pisati grafite, poruke i slično kao i na drugi način oštećivati vanjske dijelove zgrade te je propisana obveza vlasnika, korisnika ili upravitelja zgrade da otklanjaju nedostatke na vanjskim dijelovima zgrade, a za nepoštivanje navedenih odredbi propisane su i sankcije. S obzirom na svjesnost okolnosti da je otežano sankcioniranje počinitelja, grafitera, te da grafiti imaju negativan utjecaj na vizualni identitet Grada Zagreba, Odlukom je vlasnicima/suvlasnicima građevina olakšana obveza održavanja vanjskih dijelova zgrade u urednom stanju, i to kroz stopostotno financiranje uklanjanja grafita i nanošenje antigrafitnog premaza, a sve s ciljem da se u Gradu Zagrebu smanji broj grafita i podigne svijest građana o potrebi održavanja zgrada urednima. Odlukom o zaštiti građevina od grafita propisuje se da Grad Zagreb na području cijeloga Grada Zagreba u 100 %-tnom iznosu financira troškove za uklanjanje grafita i troškove nanošenja antigrafitnog premaza, a i dalje se u jednakim postocima sufinanciraju troškovi nabave kamera i tehničkog uređaja za videonadzor uličnog pročelja, odnosno 80 % troškova za nabavu kamera i tehničkog uređaja za videonadzor uličnog pročelja.

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za provedbu navedenog projekta planirana su sredstva u iznosu od 400.000,00 eura.

Projekt Katastar zelenila Grada Zagreba rezultat je suradnje Grada Zagreba i Zrinjevca. Digitalna zbirka zagrebačkog bilja i drveća sadrži preglednu kartu koja daje virtualni uvid u gradske zelene površine, pa i u osobnu iskaznicu svakog stabla u gradu, poput debljine, visine, starosti stabla. Pomoću Katastra zelenila pregledavaju se cvjetnjaci, grmlje, staze, travnjaci. U njegovoj izradi sudjelovali su geodeti, šumari, agronomi i informatičari Grada Zagreba, podružnice Zrinjevac i Agencije APIS IT. Sve podatke u Katastar unosi i ažurira Zrinjevac, koji održava sve javne površine u Gradu. Obuhvat Katastra zelenila definiran je prostorom GUP-a grada Zagreba te se ažurira informacijama iz Službe održavanja zelenih površina podružnice Zrinjevac (evidencije izvršenih zahvata i intervencija, sadnja, sječa, orezivanje stabala ili popravak i zamjena urbane opreme).

U Proračunu Grada Zagreba za 2023. za provedbu navedenog projekta planirana su sredstva u iznosu od 50.000,00 eura.

KLASA: 400-06/22-01/115

URBROJ: 251-16-04-22-75

Zagreb, 8. prosinca 2022.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija