zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

17.10.2019.

Donesen

02.10.2019.

Stupa na snagu

01.01.2020.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 06.01.2023.

Narodne novine 19/2019, 18/2021, 6/2022, 40/2022

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 19/19, 18/21, 6/22, 40/22)

Na temelju članka 60. stavka 1. točke 9. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18 i 23/18) i članka 10. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15), gradonačelnik Grada Zagreba, 2. listopada 2019., donosi

PRAVILNIK

o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom utvrđuju uvjeti, mjerila i postupci za dodjelu i korištenje sredstava proračuna Grada Zagreba udrugama s ciljem provedbe aktivnosti od interesa za opće dobro, a kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima Grada Zagreba.

Odredbe ovog pravilnika koje se odnose na udruge, na odgovarajući se način primjenjuju i u odnosu na druge organizacije civilnog društva, kada su one, u skladu s uvjetima javnog natječaja za financiranje programa i projekta udruga ili javnog poziva za dodjelu jednokratnih financijskih potpora, prihvatljivi prijavitelji, odnosno partneri.

Odredbe ovog pravilnika ne odnose se na:

- financiranje programa i projekata ustanova, udruga i zaklada kojima je osnivač ili suosnivač Grad Zagreb ili Republika Hrvatska ili druga jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave;

- financiranje proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama koje provode udruge koje su upisane u Upisnik pružatelja elektroničkih publikacija a koji vodi Vijeće za elektroničke medije;

- financiranje programa i projekata javnih potreba koje provode udruge i koji su u pojedinim područjima propisani posebnim zakonima;

- na programe i projekte u kojima Grad Zagreb sudjeluje kao partner ili suorganizator;

- dodjelu nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i nekretninama namijenjene udrugama;

- sufinanciranje obveznog doprinosa korisnika financiranja za provedbu programa i projekata ugovorenih iz programa Europske unije, fondova Europske unije i inozemnih fondova;

- odobravanje financijske potpore udrugama iz razdjela Stručne službe Gradske skupštine Grada Zagreba;

- financiranje provedbe lovnogospodarskih osnova na području Grada Zagreba koje provode udruge ovlaštenici prava lova.

Financiranje proizvodnje i objave programskih sadržaja u elektroničkim publikacijama koje provode udruge koje su upisane u Upisnik pružatelja elektroničkih publikacija koji vodi Vijeće za elektroničke medije, dodjela nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i nekretninama namijenjene udrugama, sufinanciranje obveznog doprinosa korisnika financiranja za provedbu programa i projekata ugovorenih iz programa Europske unije, fondova Europske unije i inozemnih fondova, financiranje provedbe lovnogospodarskih osnova na području Grada Zagreba koje provode udruge ovlaštenici prava lova i odobravanje financijske potpore udrugama iz razdjela Stručne službe Gradske skupštine Grada Zagreba, uređuje se posebnim aktima.

Iz proračuna Grada Zagreba neće se financirati aktivnosti udruga koje se sukladno posebnom zakonu i drugim propisima smatraju gospodarskom djelatnošću udruga.

Članak 2.

Sredstva za financiranje aktivnosti udruga prema ovom pravilniku, planiraju se u proračunu Grada Zagreba.

Članak 3.

Aktivnost od interesa za opće dobro u smislu ovog pravilnika je aktivnost koja doprinosi zadovoljenju potreba i ispunjavanju ciljeva i prioriteta definiranih strateškim i planskim dokumentima Grada Zagreba i Republike Hrvatske koji se odnose na Grad Zagreb u područjima:

1. zaštite potrošača;

2. promicanja ljudskih prava;

3. mladih;

4. zaštite životinja, poljoprivrede, šumarstva i lovstva;

5. sustava civilne zaštite;

6. održive energetske politike te suzbijanja posljedica klimatskih promjena i prilagodbe tim promjenama;

7. zaštite okoliša i održivog razvoja;

8. međugradske i međunarodne suradnje;

9. branitelja iz Domovinskog rata i njihovih obitelji, boraca II. svjetskog rata i civilnih invalida rata;

10. socijalnog i humanitarnog značenja;

11. pružanja socijalnih usluga;

12. prevencije neprihvatljivog ponašanja djece i mladeži;

13. socijalnog i humanitarnog značenja za unapređenje kvalitete života osoba s invaliditetom;

14. zaštite zdravlja;

15. obrazovanja, predškolskog odgoja, kulture i tehničke kulture;

16. sporta;

17. promicanja poduzetništva i obrta;

18. promocije inovatorstva na hrvatskom i međunarodnom tržištu;

19. razvoja turizma;

20. izviđača.

Prioriteti financiranja u područjima iz stavka 1. ovog članka moraju biti usmjereni postizanju ciljeva definiranih strateškim i planskim dokumentima Grada Zagreba, a utvrđuju se godišnjim programima financiranja udruga i programima javnih potreba u obrazovanju, predškolskom odgoju, kulturi, tehničkoj kulturi i sportu koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba uz proračun Grada Zagreba.

Članak 4.

Odredbe ovoga pravilnika primjenjuju se kada se udrugama odobravaju financijska sredstva za:

- provedbu programa i projekata kojima se ispunjavaju ciljevi i prioriteti definirani strateškim i planskim dokumentima;

- provedbu aktivnosti iz područja obrazovanja, predškolskog odgoja, kulture, tehničke kulture i sporta, a koje nisu financirane kroz programe javnih potreba;

- obavljanje određene javne ovlasti na području Grada Zagreba povjerene posebnim zakonom;

- pružanje socijalnih usluga na području Grada Zagreba na temelju posebnog propisa, odnosno rada udruga pružatelja socijalnih usluga socijalnim ugovaranjem;

- podršku institucionalnom, organizacijskom i programskom razvoju udruga;

- obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično;

- edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu).

Članak 5.

Gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) osniva i imenuje Koordinaciju Grada Zagreba za ujednačenost suradnje i postupaka dodjele financijskih potpora udrugama (u daljnjem tekstu: Koordinacija) za koordiniranje gradskih upravnih tijela nadležnih za područja iz članka 3. stavka 1. ovoga pravilnika (u daljnjem tekstu: područja financiranja) u postupku financiranja udruga.

Zadaće Koordinacije su:

- koordiniranje i savjetovanje gradskih upravnih tijela s ciljem unapređivanja suradnje Grada Zagreba i udruga, a u svezi s ostvarivanjem financijske potpore;

- koordiniranje gradskih upravnih tijela u provedbi propisa o načinu, kriterijima i postupcima dodjele financijskih sredstava, pravilima ugovaranja i praćenja provedbe financiranih projekata/programa udruga za područja za koja se potpore daju s ciljem uspostavljanja ujednačenog i transparentnog sustava dodjele javnog novca;

- informiranje i suradnja u izradi akata o načinu, kriterijima i postupcima dodjele financijskih sredstava, pravilima ugovaranja i praćenja provedbe;

- praćenje usklađenosti gradskih akata o načinu, kriterijima i postupcima dodjele financijske potpore udrugama, pravilima ugovaranja i praćenja provedbe financiranih projekata/programa udruga s pravnim propisima;

- razmjena informacija i prakse u vezi sa suradnjom s udrugama s ciljem ujednačavanja prakse;

- druge aktivnosti s ciljem ujednačavanja i poboljšanja rada gradskih upravnih tijela u vezi s financiranjem udruga iz proračuna Grada Zagreba.

Koordinacija ima predsjednika, zamjenika i trinaest članova koji se imenuju iz gradskih upravnih tijela nadležnih za pojedino područje financiranja, gradskog upravnog tijela nadležnog za financije i gradskog upravnog tijela nadležnog za registraciju udruga.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Koordinaciju te komunikaciju s Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za razvoj civilnog društva.

Članak 6.

Financiranje udruga provodi se na temelju javnog natječaja, javnog poziva i izravnom dodjelom.

Bez objavljivanja javnog natječaja i javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo:

- kada nepredviđeni događaji obvezuju Grad Zagreb da u suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardnu natječajnu proceduru i problem je moguće riješiti samo izravnom dodjelom bespovratnih financijskih sredstava;

- kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi ili skupini udruga koje imaju isključivu nadležnost u području djelovanja i/ili zemljopisnom području za koje se financijska sredstva dodjeljuju, ili je udruga jedina organizacija operativno sposobna za rad na području djelovanja i/ili zemljopisnom području na kojem se financirane aktivnosti provode;

- kada se financijska sredstva dodjeljuju udruzi koja je na temelju propisa izrijekom navedena kao provoditelj određene aktivnosti;

- kada se prema mišljenju povjerenstva jednokratno dodjeljuju financijska sredstva do 5.000,00 kuna za aktivnosti koje iz opravdanih razloga nisu mogle biti planirane u godišnjem planu udruge, a ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata udruga;

- kada je to propisano posebnim propisom.

U slučajevima iz stavka 2. ovoga članka, Grad Zagreb i korisnik sredstava dužni su sklopiti ugovor o izravnoj dodjeli sredstava kojim će se definirati na koje će se konkretne aktivnosti sredstva proračuna utrošiti, poštivati osnovne standarde financiranja vezane za planiranje financijskih sredstava, ugovaranje, praćenje financiranja, javno objavljivanje i izvještavanje.

Uvjeti za izravnu dodjelu financijskih sredstava udruzi su da:

- je udruga upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili u drugi odgovarajući registar;

- je udruga upisana u Registar neprofitnih organizacija;

- su osoba/e ovlaštene za zastupanje udruge u mandatu;

- udruga poštuje načelo transparentnosti u području financijskog izvještavanja na način da, sukladno propisima o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, ima, preko Registra neprofitnih organizacija, javno objavljen godišnji financijski izvještaj ili drugi financijski dokument;

- udruga uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora i zaključaka o financiranju iz proračuna Grada Zagreba;

- udruga uredno plaća doprinose i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada Zagreba;

- se protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge (koja je potpisala zahtjev za izravnom dodjelom sredstava i koja je ovlaštena potpisati ugovor o izravnoj dodjeli sredstava) i voditelja aktivnosti ne vodi kazneni postupak;

- za aktivnost nisu u cijelosti već odobrena sredstva iz drugih izvora u tekućoj godini.

Dokaze o ispunjavanju uvjeta iz stavka 4. alineja od 1. do 5. ovoga članka pribavlja gradsko upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Povjerenstvo za izravnu dodjelu financijskih sredstava udrugama.

Članak 7.

Uz zahtjev za izravnu dodjelu financijskih sredstava udruga treba priložiti:

1. potvrdu nadležne Porezne uprave o nepostojanju duga prema državnom proračunu u izvorniku ili preslici, ne stariju od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;

2. potvrdu trgovačkog društva Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo d.o.o. o nepostojanju duga s osnove komunalne naknade, zakupa i najma, ne stariju od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva, u izvorniku ili preslici;

3. uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge (koja je potpisala zahtjev za izravnom dodjelom i koja je ovlaštena potpisati ugovor o izravnoj dodjeli sredstava) i voditelja aktivnosti, u izvorniku ili preslici, ne starije od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva;

4. troškovnik aktivnosti;

5. izjavu o nepostojanju dvostrukog financiranja iz drugih izvora za istu aktivnost u tekućoj godini;

Članak 8.

Za predlaganje dodjele financijskih sredstava iz članka 6. stavka 2. ovog pravilnika gradonačelnik imenuje Povjerenstvo za izravnu dodjelu financijskih sredstava udrugama.

Povjerenstvo za izravnu dodjelu financijskih sredstava udrugama ima predsjednika i najmanje četiri člana, a sastavljen je od predstavnika gradskih upravnih tijela.

Zadaće Povjerenstva za izravnu dodjelu financijskih sredstava udrugama su:

- zaprimanje, razmatranje i procjena obrazloženoga prijedloga za izravnu dodjelu financijskih sredstava i predloženoj visini financijskih sredstava od strane gradskog upravnog tijela u nadležnosti kojega je financiranje aktivnosti za koju se traži izravna dodjela;

- davanje mišljenja gradonačelniku o opravdanosti izravne dodjele financijskih sredstava i visini financijskih sredstava;

- izrada izvješća o podnesenim zahtjevima, danim mišljenjima i izravno dodijeljenim financijskim sredstvima.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za razvoj civilnog društva.

Odredbe članka 17. ovog pravilnika primjenjuju se i na članove povjerenstva iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 9.

Godišnji plan raspisivanja javnih natječaja i javnog poziva (u daljnjem tekstu: Godišnji plan), na prijedlog gradskog upravnog tijela nadležnog za razvoj civilnog društva, utvrđuje gradonačelnik zaključkom, u roku od 30 dana od dana donošenja proračuna Grada Zagreba.

Godišnji plan sadrži podatke o davatelju financijskih sredstava i gradskom upravnom tijelu u djelokrugu kojega je područje financiranja, prioritetima financiranja iz članka 3. stavka 2. ovoga pravilnika, nazivu i planiranom vremenu objave javnih natječaja i javnog poziva, ukupnom iznosu raspoloživih sredstava, rasponu sredstava namijenjenom za financiranje pojedinog programa, projekta i jednokratne aktivnosti, očekivanom broju programa/projekata/aktivnosti koji će se financirati te načinu raspodjele raspoloživih sredstava iz proračuna Grada Zagreba namijenjenih financiranju udruga.

Zaključkom iz stavka 1. ovoga članka utvrđuje se sadržaj dokumentacije za provedbu javnih natječaja i javnog poziva.

Dokumentacija za provedbu javnih natječaja obvezno sadrži ovaj pravilnik, godišnji program financiranja za područja financiranja, tekst javnog natječaja, upute za prijavitelje, obrasce za prijavu na javni natječaj i popis priloga koje treba priložiti uz prijavu (obrazac prijave s opisom programa/projekta, obrazac troškovnika, dokaze i dokumente kojima se dokazuje ispunjenje uvjeta javnog natječaja i drugo), obrazac za ocjenu kvalitete/vrijednosti programa/projekta (obrazac procjene s bodovanjem prema kriterijima), obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja, obrazac ugovora o financiranju i obrasce za izvještavanje (obrazac financijskog i opisnog izvješća) i drugo.

Dokumentacija za provedbu javnog poziva obvezno sadrži ovaj pravilnik, godišnje programe financiranja i programe javnih potreba za područja financiranja, tekst javnog poziva, upute za prijavitelje, obrasce za prijavu na javni poziv i popis priloga koje treba priložiti uz prijavu (obrazac prijave s opisom aktivnosti, obrazac troškovnika, dokaze i dokumente kojima se dokazuje ispunjenje uvjeta javnog poziva i drugo), obrazac izjave o nepostojanju dvostrukog financiranja, obrazac za ocjenu kvalitete prijave (obrazac procjene s bodovanjem prema kriterijima), obrazac ugovora o financiranju i obrasce za izvještavanje (obrazac financijskog i opisnog izvješća) i drugo.

Godišnji plan se objavljuje na internetskoj stranici Grada Zagreba.

Obrasci koji su sastavni dio dokumentacije popunjavaju se na računalu prema uputi navedenoj u natječaju i javnom pozivu.

Prijava sadrži obrasce vlastoručno potpisane od strane osobe ovlaštene za zastupanje udruge.

Članak 10.

Gradonačelnik odlučuje o raspisivanju i objavi javnih natječaja i javnih poziva.

Javni natječaji ili javni poziv s cjelokupnom dokumentacijom objavljuju se na internetskoj stranici Grada Zagreba, a mogu biti objavljeni i na internetskoj stranici Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Članak 11.

Grad Zagreb će preko gradskog upravnog tijela nadležnog za područje financiranja osigurati organizacijske kapacitete i ljudske resurse za primjenu osnovnih standarda financiranja, ugovaranja i praćenja provedbe i vrednovanja rezultata programa i projekata iz svog djelokruga.

Čelnici gradskih upravnih tijela nadležni za područje financiranja omogućit će sustavno izgrađivanje sposobnosti, posebnih znanja i vještina zaposlenika koji rade na poslovima dodjele financijskih sredstava, ugovaranju i praćenju provedbe programa i kontrole namjenskog korištenja sredstava.

Gradsko upravno tijelo nadležno za razvoj civilnog društva organizira, po potrebi, edukacije zaposlenika u suradnji s Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Članak 12.

Grad Zagreb će omogućiti podnošenje cjelokupne prijavne dokumentacije na javni natječaj i javni poziv, izvještaja (programskih i financijskih), propisane popratne dokazne dokumentacije i obveznih priloga elektroničkim putem korištenjem elektroničkog sustava prijavljivanja ili na drugi prikladan elektronički način.

JAVNI NATJEČAJ

Članak 13.

Tekst javnog natječaja sadrži: predmet natječaja, vrstu i visinu financijske potpore, vrijeme trajanja financiranja, uvjete za prijavu na natječaj, sadržaj prijave, način prijave, rok i mjesto podnošenja prijave, obavijest o tome koji se program i projekt neće razmatrati, mjerila za ocjenjivanje (obrazac procjene s bodovanjem prema kriterijima), obavijest o odabiru i načinu procjene programa i projekata, način objave rezultata natječaja, obavijest o potpisivanju ugovora o financiranju te po potrebi i druge podatke.

Javni natječaj za financiranje programa i projekata udruga (u daljnjem tekstu: Natječaj) raspisuje se za pojedino područje financiranja.

Članak 14.

Uvjeti Natječaja su da:

1. je udruga upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili u drugi odgovarajući registar i ima registrirano sjedište u Gradu Zagrebu;

2. je udruga upisana u Registar neprofitnih organizacija;

3. su osoba/e ovlaštene za zastupanje udruge u mandatu;

4. udruga poštuje načelo transparentnosti u području financijskog izvještavanja na način da, sukladno propisima o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, ima, putem Registra neprofitnih organizacija, javno objavljen godišnji financijski izvještaj ili drugi financijski dokument za godinu koja prethodi objavi Natječaja;

5. udruga uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora i zaključaka o financiranju iz proračuna Grada Zagreba;

6. udruga ne smije na natječaj prijaviti više od tri programa ili projekta za sva područja financiranja;

7. korisnici programa i projekta moraju biti građani Grada Zagreba ili korisnici socijalnih usluga temeljem posebnih propisa, a koji se nalaze na području Grada Zagreba;

8. udruga uredno plaća doprinose i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada Zagreba;

9. udruga ima organizacijske kapacitete i ljudske resurse za provedbu programa i projekata i pružanje usluga te je solventna;

10. se protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge (koja je potpisala obrasce za prijavu programa ili projekta i koja je ovlaštena potpisati ugovor o financiranju) i voditelja programa ili projekta ne vodi kazneni postupak;

11. za program ili projekt nisu u cijelosti već odobrena sredstva iz drugih izvora u tekućoj godini;

12. prijava na natječaj sadrži sve podatke, dokumentaciju i popunjene obrasce određene Natječajem.

Dokaze o ispunjavanju uvjeta iz stavka 1. točaka od 1. do 5. ovoga članka pribavlja gradsko upravno tijelo koje provodi natječaj.

Ispunjavanje uvjeta iz stavka 1. točke 7. ovoga članka ne odnosi se na korisnike programa i projekta iz područja međugradske i međunarodne suradnje.

Od prijavitelja čije prijave imaju manje nedostatke koji ne utječu na sadržaj bitan za ocjenjivanje prijave, gradsko upravno tijelo koje provodi Natječaj će tražiti naknadno dopunjavanje, odnosno ispravljanje prijave potrebnim podacima ili prilozima u točno određenom roku koji mora biti jednak za sve prijavitelje. Za prijavitelje koji na zahtjev gradskog upravnog tijela koje provodi Natječaj u dodatnom roku dostave tražene podatke ili priloge smatrat će se da su podnijeli potpunu prijavu.

Članak 15.

Prijave na natječaj s dokumentacijom podnose se na način određen u tekstu natječaja elektroničkim ili iznimno pisanim putem. Pisanim putem prijave se podnose u zatvorenoj omotnici, s naznakom "Ne otvaraj - za Javni natječaj za udruge" preporučeno poštom ili u pisarnici gradskih upravnih tijela.

Članak 16.

Za provođenje postupaka natječaja gradonačelnik imenuje:

- Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja;

- Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih programa i projekata.

Članak 17.

Članovi Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja i Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih programa i projekata moraju biti upoznati s popisom udruga (i njihovih partnera u provedbi projekta) koje su se prijavile na Natječaj. Nakon toga potpisuju izjavu o nepristranosti i povjerljivosti kojom potvrđuju da se ne nalaze u sukobu interesa, da nemaju osobnih interesa kojima mogu utjecati na nepristranost rada povjerenstva kojega su članovi te da će u obavljanju dužnosti na koju su imenovani postupati časno, pošteno, savjesno, odgovorno i nepristrano čuvajući povjerljivost podataka i informacija i vlastitu vjerodostojnost i dostojanstvo dužnosti koja im je povjerena od strane Grada Zagreba.

Sukob interesa ne postoji ako član povjerenstva koji sudjeluje u odlučivanju o ispunjavanju propisanih uvjeta Natječaja ili ocjenjivanju prijave udruge koja se prijavila na Natječaj nije osobno, kao niti članovi njezine obitelji (bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj), zaposlenik, član, član upravnog tijela ili čelnik te udruge niti bilo koje druge udruge povezane na bilo koji način s tom udrugom (partnerski odnos u provedbi projekta i sl.), niti u odnosu na spomenute udruge ima bilo kakav materijalni ili nematerijalni interes, nauštrb javnog interesa i to u slučajevima obiteljske povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član povjerenstva je obvezan o tome odmah izvijestiti ostale članove te će biti izuzet iz postupka ocjenjivanja prijava. O rješavanju sukoba interesa odlučuje gradonačelnik te članu povjerenstva koji je u sukobu interesa imenuje zamjenu.

Članak 18.

Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja imenuje se za svako pojedino područje financiranja.

Povjerenstvo ima predsjednika i četiri člana koji su službenici gradskog upravnog tijela nadležnog za područje financiranja.

Zadaće Povjerenstva za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta natječaja su:

- otvaranje zaprimljenih prijava;

- utvrđivanje je li prijava dostavljena na natječaj iz odgovarajućeg područja i u roku;

- utvrđivanje sadrži li prijava sve podatke, dokumentaciju i popunjene obrasce određene natječajem i ovim pravilnikom i jesu li svi dokazi, dokumentacija i obrasci čitljivi;

- utvrđivanje je li zatraženi iznos sredstava unutar financijskih pragova postavljenih u natječaju;

- utvrđivanje jesu li prijavitelji prihvatljivi sukladno uputama za prijavitelje;

- provjeravanje ispunjavanja drugih propisanih uvjeta natječaja;

- utvrđivanje popisa prijava koje ispunjavaju / ne ispunjavaju propisane uvjete natječaja te koje se upućuju na razmatranje i ocjenjivanje.

Članak 19.

Gradsko upravno tijelo nadležno za pojedino područje financiranja objavit će popis udruga prijave kojih ne ispunjavaju propisane uvjete natječaja na internetskoj stranici Grada Zagreba u roku od osam dana od dana utvrđivanja popisa.

Udruge mogu u roku od osam dana od dana objavljivanja popisa iz stavka 1. ovoga članka podnijeti prigovor gradonačelniku.

Prigovor ne odgađa daljnju provedbu natječajnog postupka.

Članak 20.

Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih programa i projekata je nezavisno stručno ocjenjivačko tijelo koje se imenuje prema pojedinom području financiranja.

Povjerenstvo za ocjenjivanje prijavljenih programa i projekata ima predsjednika i šest članova koji su predstavnici Grada Zagreba, znanstvenih i stručnih institucija, nezavisnih stručnjaka i organizacija civilnog društva.

Zadaće Povjerenstva za ocjenjivanje prijavljenih programa i projekata su:

- razmatranje i ocjenjivanje prijava koje su ispunile propisane uvjete Natječaja;

- izrada prijedloga odluke o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstva za programe i projekte.

Članak 21.

Odluku o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstava donosi gradonačelnik, a objavljuje gradsko upravno tijelo nadležno za pojedino područje financiranja, u roku od osam dana od dana donošenja, na internetskoj stranici Grada Zagreba.

Odluka o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstava sadrži: popis udruga kojima su odobrena financijska sredstva, popis udruga kojima nisu odobrena financijska sredstva, naziv programa ili projekta, razloge neodobravanja financijskih sredstava, ukupno ostvaren broj bodova, obrazloženje ocjene programa i projekta te iznos i način plaćanja.

Članak 22.

Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva može se, na njihov zahtjev, u roku od osam dana od dana objave odluke o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstava omogućiti uvid u zbirnu ocjenu njihova programa ili projekta uz pravo Grada Zagreba da zaštiti tajnost podataka o osobama koje su ocjenjivale program ili projekt.

Članak 23.

Na odluku o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstava udruge imaju pravo prigovora.

Prigovor se može podnijeti samo zbog povrede postupka odobravanja financijskih sredstava utvrđenog ovim pravilnikom.

Prigovor ne odgađa izvršenje odluke iz stavka 1. ovoga članka niti daljnju provedbu natječajnog postupka.

Članak 24.

Prigovor se podnosi u pisanom obliku preko gradskog upravnog tijela nadležnog za pojedino područje financiranja, u roku od osam dana od dana objave odluke o odobravanju i neodobravanju financijskih sredstava, a odluku o prigovoru, uzimajući u obzir sve činjenice, donosi gradonačelnik.

Članak 25.

Briše se.

Članak 26.

Kriteriji za procjenu projekata i programa utvrđuju se godišnjim programima financiranja udruga koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba uz proračun Grada Zagreba, po područjima financiranja.

JAVNI POZIV

Članak 27.

Javni poziv za dodjelu jednokratnih financijskih potpora (u daljnjem tekstu: Javni poziv) može se raspisati za područja financiranja.

Jednokratna financijska potpora odobrava se prema području financiranja za aktivnosti:

- obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično;

- edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu);

- podršku institucionalnom, organizacijskom i programskom razvoju udruga;

- provedbu aktivnosti iz područja obrazovanja, predškolskog odgoja, kulture, tehničke kulture i sporta, a koje nisu financirane kroz programe javnih potreba.

- kojima se ispunjavaju ciljevi definirani strateškim i planskim dokumentima.

Članak 28.

Tekst Javnog poziva sadrži predmet i trajanje Javnog poziva, uvjete koje moraju ispunjavati podnositelji prijava, mjerila za ocjenjivanje (obrazac procjene s bodovanjem prema kriterijima), dokumentaciju koju je potrebno priložiti uz prijavu, način podnošenja prijave te po potrebi i druge podatke.

Članak 29.

Uvjeti Javnog poziva su da:

1. je udruga upisana u Registar udruga Republike Hrvatske ili u drugi odgovarajući registar;

2. je udruga upisana u Registar neprofitnih organizacija;

3. su osoba/e ovlaštene za zastupanje udruge u mandatu;

4. udruga poštuje načelo transparentnosti u području financijskog izvještavanja na način da, sukladno propisima o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija, ima, preko Registra neprofitnih organizacija, javno objavljen polugodišnji ili godišnji financijski izvještaj ili drugi financijski dokument za godinu koja prethodi objavi Javnog poziva;

5. udruga uredno ispunjava obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora i zaključaka o financiranju iz proračuna Grada Zagreba;

6. udruga može za cijelo vrijeme trajanja Javnog poziva prijaviti najviše tri aktivnosti;

7. udruga uredno plaća doprinose i poreze te druga davanja prema državnom proračunu i proračunu Grada Zagreba;

8. se protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge (koja je potpisala obrasce za prijavu aktivnosti i koja je ovlaštena potpisati ugovor o financiranju) i voditelja aktivnosti ne vodi kazneni postupak;

9. za aktivnost nisu u cijelosti već odobrena sredstva iz drugih izvora u tekućoj godini;

10. prijava na Javni poziv sadrži sve podatke, dokumentaciju i popunjene obrasce određene Javnim pozivom.

Dokaze o ispunjavanju uvjeta iz stavka 1. točaka od 1. do 5. ovoga članka pribavlja gradsko upravno tijelo koje obavlja stručne poslove za Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta javnog poziva.

Članak 30.

Prijava na Javni poziv s propisanom dokumentacijom podnosi se Povjerenstvu za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta javnog poziva na način određen u tekstu Javnog poziva.

Članak 31.

Za odobravanje jednokratnih financijskih potpora, preko Javnog poziva, gradonačelnik imenuje:

- Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta javnog poziva;

- Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni poziv.

Odredbe članka 17. ovog pravilnika primjenjuju se i na članove povjerenstava iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 32.

Povjerenstvo za provjeru ispunjavanja propisanih uvjeta javnog poziva ima predsjednika i dva člana koji su službenici gradskog upravnog tijela nadležnog za razvoj civilnog društva.

Zadaće povjerenstva su:

- zaprimanje prijava na javni poziv;

- utvrđivanje koje prijave ispunjavaju uvjete javnog poziva;

- upućivanje prijava koje ispunjavaju uvjete javnog poziva povjerenstvima za ocjenjivanje prijava na javni poziv;

- obavještavanje podnositelja prijave da je prijava nepotpuna;

- izrada izvješća o podnesenim prijavama;

- druge aktivnosti u vezi s jednokratnom dodjelom financijske potpore.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za razvoj civilnog društva.

Članak 33.

Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni poziv imenuju se za svako područje financiranja.

Povjerenstvo ima predsjednika i dva člana koji su predstavnici gradskog upravnog tijela nadležnog za područje financiranja.

Zadaće Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni poziv su:

- razmatranje prijava sukladno kriterijima i ocjenjivanje prijava koje su ispunile propisane uvjete Javnog poziva;

- predlaganje odobravanja jednokratne financijske potpore.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za područje financiranja.

Članak 34.

Javni poziv bit će otvoren do iskorištenja sredstava.

Zaključak o odobravanju jednokratne financijske potpore, na prijedlog Povjerenstva za ocjenjivanje prijava na javni poziv, donosi gradonačelnik.

Zaključak o odobravanju jednokratne financijske potpore mora se donijeti najkasnije u roku od 120 dana od dana zaprimanja prijave koja ispunjava uvjete.

Podnositeljima kojima je odobrena jednokratna financijska potpora bit će dostavljen zaključak gradonačelnika.

Podnositeljima kojima nije odobrena jednokratna financijska potpora bit će dostavljena pisana obavijest o razlozima neodobravanja.

Članak 35.

Zaključak o odobravanju jednokratne financijske potpore na temelju Javnog poziva objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba u roku od osam dana od dana donošenja.

Grad Zagreb i udruga kojoj je odobrena jednokratna financijska potpora sklapaju ugovor, sukladno ovom pravilniku.

Članak 36.

Kriteriji za ocjenjivanje prijava na Javni poziv utvrđuju se godišnjim programima financiranja udruga i programima javnih potreba koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba uz proračun Grada Zagreba, po područjima financiranja.

UGOVOR O FINANCIRANJU

Članak 37.

Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb će potpisati ugovor o financiranju najkasnije 30 dana od dana objave odluke o financiranju.

Ako osoba ovlaštena za zastupanje udruge ne pristupi potpisivanju ugovora o financiranju, odnosno svoj izostanak ne opravda u roku od osam dana od primanja poziva, smatrat će se da je udruga odustala od financiranja.

U slučaju da je odobreno samo djelomično financiranje programa, projekta ili aktivnosti, nadležno gradsko upravno tijelo ima obvezu prethodno pregovarati o stavkama troškovnika i o aktivnostima u opisnom dijelu koje treba izmijeniti, i u tom slučaju rok za ugovaranje moguće je dodatno produljiti za najviše 30 dana. Tako izmijenjeni obrazac troškovnika postaje sastavni dio ugovora.

Prilikom pregovaranja Grad Zagreb će prioritet financiranja staviti na aktivnosti kojima će se učinkovitije ostvariti ciljevi iz razvojnih i strateških dokumenata Grada Zagreba.

Ukoliko je program ili projekt usmjeren na djecu kao potencijalne korisnike, za svaku osobu koja će kroz provedbu projektnih aktivnosti biti u kontaktu s djecom, korisnik financiranja će prilikom sklapanja ugovora o financiranju Gradu Zagrebu dostaviti dokumentaciju kojom će se moći utvrditi da:

- nisu pravomoćno osuđene za neko od kaznenih djela iz glave IX, X, XVI, XVII i XVIII Kaznenog zakona (Narodne novine 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19 i 84/21) odnosno odgovarajuća kaznena djela iz prethodno važećeg Kaznenog zakona (Narodne novine 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/00, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08 i 57/11),

- da osobama ne traje sigurnosna mjera obveznog psihijatrijskog liječenja, obveznog liječenja od ovisnosti, obveznog psihosocijalnog tretmana, zabrane obavljanja određene dužnosti ili djelatnosti, zabrane približavanja, uznemiravanja i uhođenja, udaljenja iz zajedničkog kućanstva, zabrane pristupa internetu ili sigurnosna mjera zaštitnog nadzora po punom izvršenju kazne zatvora izrečena temeljem Kaznenog zakona (Narodne novine 125/11, 144/12, 56/15, 61/15, 101/17, 118/18, 126/19 i 84/21) odnosno temeljem prethodno važećeg Kaznenog zakona (Narodne novine 110/97, 27/98, 50/00, 129/00, 51/00, 111/03, 190/03, 105/04, 84/05, 71/06, 110/07, 152/08 i 57/11),

- nemaju izrečenu prekršajno-pravnu sankciju i/ili da im ne traje zaštitna mjera propisana Zakonom o zaštiti od nasilja u obitelji (Narodne novine 70/17, 126/19 i 84/21).

Kada se tijekom provedbe projekta, koji je usmjeren na djecu kao potencijalne korisnike, pojave dodatni izvoditelji aktivnosti, korisnik financiranja s kojim je sklopljen ugovor o financiranju obvezan je dostaviti Gradu Zagrebu dodatnu dokumentaciju o osobama koje će kroz provedbu projektnih aktivnosti biti u kontaktu s djecom, kako bi se izvršile naknadne provjere.

Članak 38.

Ugovor se sastoji od općih uvjeta, koji moraju biti isti za sve korisnike u sklopu jednog javnog natječaja i javnog poziva, i posebnog dijela.

Postupak ugovaranja, opći uvjeti koji se odnose na ugovore o dodjeli financijskih sredstava udrugama iz javnih izvora za program ili projekt te posebni dio ugovora uredit će se na temelju odredbi Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15, u daljnjem tekstu: Uredba), i drugih propisa Republike Hrvatske i Grada Zagreba.

Općim uvjetima koji se odnose na ugovore o dodjeli bespovratnih financijskih sredstava udrugama utvrđuju se opće obveze, obveza dostavljanja podataka i financijskih i opisnih izvješća, odgovornost, sukob interesa, povjerljivost, javnost i vidljivost, vlasništvo/korištenje rezultata i opreme, procjena i praćenje projekta, izmjene i dopune ugovora, prijenos prava, provedbeno razdoblje, produženje, odgađanje, viša sila i rok dovršetka, raskid ugovora, opravdani troškovi, računi i tehničke i financijske provjere, konačni iznos financiranja od strane Grada Zagreba te povrat sredstava.

Posebni dio ugovora čine specifičnosti svakog ugovora kao što su ugovorne strane, naziv programa, projekta ili aktivnosti, iznos financiranja, model plaćanja, rokovi provedbe, vrijeme trajanja financiranja, rokovi i način dostave izvješća, sredstva za osiguranje povrata sredstva u slučaju nevraćanja neutrošenih ili nenamjenski utrošenih sredstava, rješavanje sporova i slično.

Članak 39.

Gradsko upravno tijelo nadležno za područje financiranja će u suradnji s korisnikom financiranja, s ciljem poštivanja načela transparentnosti korištenja proračunskih sredstava i mjerenja vrijednosti povrata za uložena sredstva, pratiti provedbu financiranih programa, projekata i aktivnosti udruga, sukladno zakonima i propisima koji određuju djelovanje i financiranje udruga, fiskalnu odgovornost, financijsko poslovanje i računovodstvo neprofitnih organizacija, ovom pravilniku i drugim propisima.

Kroz postupke praćenja razvijat će se partnerski odnos između Grada Zagreba i udruge kao provoditelja projektnih i programskih aktivnosti, a na temelju praćenja i vrednovanja rezultata pojedinačnih programa, projekata i aktivnosti, s ciljem utvrđivanja učinkovitosti ulaganja i razine promjena koje su se u lokalnoj zajednici odnosno u društvu dogodile zahvaljujući provedbi potpore, nadležno gradsko upravno tijelo vrednovat će rezultate i učinke cjelokupnog javnog natječaja ili javnog poziva i planirati buduće aktivnosti u pojedinom području financiranja.

Članak 40.

Gradsko upravno tijelo nadležno za područje financiranja prati provedbu financiranih projektnih i programskih aktivnosti na dva načina: odobravanjem opisnih i financijskih izvješća korisnika sredstava te kontrolom "na licu mjesta" od strane službenika nadležnog gradskog upravnog tijela, u dogovoru s korisnikom sredstava.

Članak 41.

Izvješća koja je korisnik dužan dostaviti na propisanim obrascima i u propisanim rokovima su opisno i financijsko izvješće.

Članak 42.

Izvješća se podnose na definiranim obrascima.

Uz opisna izvješća dostavljaju se popratni materijali kao što su isječci iz novina, videozapisi, fotografije i dr.

U financijskom izvješću navode se cjelokupni troškovi programa, projekta i aktivnosti, neovisno o tome iz kojeg su izvora financirani. Obvezno se dostavljaju i dokazi o nastanku troška podmirenog iz sredstava Grada Zagreba (preslike faktura, ugovora o djelu ili ugovora o autorskom honoraru s njihovim obračunima) te dokazi o njihovu plaćanju (preslika naloga o prijenosu ili izvoda s računa).

PRIHVATLJIVOST TROŠKOVA, MODELI FINANCIRANJA I UDIO SUFINANCIRANJA

Članak 43.

Odobrene financijske potpore korisnik je dužan utrošiti isključivo za realizaciju programa, projekata i aktivnosti, utvrđenih troškovnikom i ugovorom.

Sredstva se smatraju namjenski utrošenim ako su korištena isključivo za financiranje prihvatljivih i opravdanih troškova u realizaciji programa, projekta ili aktivnosti utvrđenih ugovorom.

Svako odstupanje od troškovnika bez odobrenja nadležnog gradskog upravnog tijela smatrat će se nenamjenskim trošenjem sredstava.

Članak 44.

Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik financiranja, a koji ispunjavaju sve sljedeće kriterije:

- nastali su za vrijeme provedbe programa, projekta ili aktivnosti u skladu s ugovorom, osim troškova koji se odnose na završne izvještaje, troškova revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do datuma odobravanja završnog izvještaja. Postupci javne nabave za robe, usluge ili radove mogu započeti prije početka provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti sklopljeni prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora;

- moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom troškovniku projekta, programa ili aktivnosti;

- nužni su za provođenje projekta, programa ili aktivnosti koji su predmetom dodjele financijskih sredstava;

- mogu biti identificirani i provjereni i koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;

- trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, osobito u odnosu na štedljivost i učinkovitost;

- moraju glasiti na prijavitelja programa ili projekta, iznimno na partnera ukoliko je tako navedeno u prijavi.

Članak 45.

U skladu s opravdanim troškovima iz prethodnog članka ovog pravilnika i kada je to relevantno za poštivanje propisa o javnoj nabavi, opravdanim se smatraju sljedeći izravni troškovi udruge i njezinih partnera:

- troškovi zaposlenika angažiranih na programu, projektu ili aktivnosti, koji odgovaraju stvarnim izdacima za plaće te porezima i doprinosima iz plaće i drugim troškovima vezanim za plaću, sukladno odredbama ovog pravilnika i Uredbe;

- putni troškovi i troškovi dnevnica za zaposlenike i druge osobe koje sudjeluju u programu, projektu ili aktivnosti, pod uvjetom da su u skladu s pravilima o visini iznosa za takve naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna;

- troškovi kupnje ili iznajmljivanja opreme i materijala (novih ili rabljenih) namijenjenih isključivo za program, projekt ili aktivnost, te troškovi usluga pod uvjetom da su u skladu s tržišnim cijenama;

- troškovi potrošne robe;

- troškovi podugovaranja;

- troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora uključujući troškove financijskih usluga (informiranje, vrednovanje konkretno povezano s projektom, revizija, umnožavanje, osiguranje itd.);

- troškovi osvježenja (hrane i bezalkoholnih pića) isključivo za sudionike događanja projektnih ili programskih aktivnosti poput seminara, radionica, konferencija i slično;

- troškovi smještaja.

Svakim pojedinim natječajem može se ograničiti visina traženih odnosno odobrenih troškova iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 46.

Osim izravnih, korisniku sredstava može se odobriti i podmirenje dijela neizravnih troškova kao što su: energija, voda, uredski materijal, sitan inventar, telefon, pošta i drugi indirektni troškovi koji nisu povezani s provedbom programa ili projekta, u maksimalnom iznosu do 25% ukupnog odobrenog iznosa financiranja iz proračuna Grada Zagreba.

Članak 47.

Doprinosi u naravi, koji se moraju posebno navesti u troškovniku programa, projekta ili aktivnosti, ne predstavljaju stvarne izdatke i nisu opravdani troškovi. Ako drugačije nije navedeno u ugovoru o dodjeli financijskih sredstava, doprinosi u naravi ne mogu se tretirati kao sufinanciranje od strane udruge.

Troškovi zaposlenika koji rade na projektu, programu ili aktivnosti ne predstavljaju doprinos u naravi i mogu se smatrati kao sufinanciranje u troškovniku programa, projekta ili aktivnosti kada ih plaća korisnik ili njegovi partneri. Ako opis programa, projekta ili aktivnosti predviđa doprinose u naravi, takvi se doprinosi moraju osigurati.

Članak 48.

Kada se tako utvrdi uvjetima natječaja i ugovorom, doprinos rada volontera može biti priznat kao oblik sufinanciranja.

Ako nije drugačije izračunata vrijednost pojedine vrste usluga, vrijednost volonterskog rada određuje se u jednakom iznosu za sve potencijalne prijavitelje programa, projekata ili aktivnosti u iznosu od 33 kune/sat.

Korisnik koji će na provedbi programa, projekta ili aktivnosti angažirati volontere može odrediti stvarnu vrijednost volonterskog rada koja može biti i veća od navedenog prihvatljivog iznosa, ali za potrebe izvještavanja o pokazateljima provedbe programa, projekata ili aktivnosti, korisnik će izvještavati samo u okvirima u ovom članku navedene vrijednosti volonterskog sata.

Članak 49.

Neprihvatljivim troškovima projekta ili programa smatraju se:

- dugovi i stavke za podmirenje gubitaka ili dugova;

- dospjele kamate;

- stavke koje se već financiraju iz javnih izvora;

- kupovina zemljišta ili građevina, osim kada je to nužno za izravno provođenje projekta/programa, kada se vlasništvo mora prenijeti na udrugu i/ili partnere najkasnije po završetku projekta/programa;

- gubitci na tečajnim razlikama;

- zajmovi trećim stranama.

Članak 50.

Grad Zagreb će svakim pojedinačnim natječajem definirati model, odnosno načine i postupke plaćanja, sukladno odredbama Uredbe i ovog pravilnika.

U slučaju da Gradu Zagrebu niti jedan od Uredbom predviđenih modela plaćanja ne bude prihvatljiv, može utvrditi i drugačiji model plaćanja, koji u oba primjera mora biti istaknut u javnom pozivu ili natječaju.

VRIJEME TRAJANJA FINANCIRANJA

Članak 51.

Financijska sredstva koja Grad Zagreb dodjeljuje natječajem mogu se odnositi na financiranje jednogodišnjih ili višegodišnjih aktivnosti.

Grad Zagreb će svakim pojedinačnim natječajem definirati vrijeme trajanja financiranja aktivnosti, koje ne može biti duže od tri godine.

Jednogodišnje aktivnosti odnose se na aktivnosti čija provedba započinje prvi sljedeći dan nakon potpisivanja ugovora o financiranju, osim ako je ugovorom dogovoreno drugačije, a provode se u razdoblju od najdulje 12 mjeseci od dana početka provedbe.

U slučaju financiranja višegodišnjih aktivnosti iznos financijskih sredstava za svaku kalendarsku godinu za koju je financiranje odobreno, na prijedlog nadležnog gradskog upravnog tijela, utvrđuje gradonačelnik posebnim zaključkom.

KONAČAN IZNOS FINANCIRANJA, NADZOR I POVRAT SREDSTAVA

Članak 52.

Pored izvještaja navedenih u ovom pravilniku, dokumenti koje je korisnik financiranja dužan dati na raspolaganje u slučaju nadzora uključuju:

- popis članova i podatke o uplaćenim članarinama;

- računovodstvenu evidenciju (kompjutorski ili ručno obrađenu) iz računovodstvenog sustava udruge, poput glavne knjige, pomoćnih knjiga, platnih lista, popisa imovine i obveza i drugih relevantnih računovodstvenih podataka;

- dokaze o postupcima nabave poput natječajne dokumentacije, ponuda od sudionika natječaja i izvještaja o procjenama;

- dokaze o obvezama poput ugovora i drugih obvezujućih dokumenata;

- dokaze o isporučenim uslugama, poput odobrenih izvještaja, narudžbenica, prijevoznih karata (uključujući aerodromske potvrde), dokaze o sudjelovanju na seminarima, konferencijama i tečajevima (uključujući relevantnu dokumentaciju i dobivene materijale, potvrde) itd.;

- dokaze o primitku roba, poput potvrda o isporučenoj robi dobavljača;

- dokaze o završetku radova, poput potvrda o prihvaćanju ili primopredajnih zapisnika;

- dokaze o kupnji, poput računa i priznanica;

- dokaze o uplatama poput bankovnih izvoda, potvrda o skidanju sredstava s računa, dokaze o plaćanju podugovarača;

- za troškove goriva sažeti prikaz prijeđene kilometraže, prosječnu potrošnju goriva korištenih vozila, troškove goriva i održavanja;

- evidenciju o zaposlenicima i njihovim plaćama, poput ugovora, platnih lista, radnih lista, a za zaposlenike koji su angažirani na temelju ugovora o radu na određeno vrijeme, pojedinosti o primanjima uz potvrdu odgovorne osobe, prikazano po stavkama bruto primanja, naknada za zdravstveno i mirovinsko osiguranje, osiguranje i neto primanja.

Članak 53.

Konačan iznos sredstava koji Grad Zagreb isplaćuje korisniku financiranja ne može biti veći od najvišeg iznosa bespovratnih sredstava navedenih u ugovoru čak i ako ukupan zbroj opravdanih troškova premaši procijenjeni ukupan trošak naveden u obrascu troškovnika programa, projekta ili aktivnosti.

Kao dopuna i bez prejudiciranja prava na raskid ugovora sukladno odredbama Uredbe i ovog pravilnika, Grad Zagreb će, na temelju obrazložene odluke ako se program, projekt ili aktivnost ne provodi ili se provodi neadekvatno, djelomično ili s odlaganjem, smanjiti bespovratna sredstva prvobitno predviđena u skladu sa stvarnim provođenjem programa, projekta ili aktivnosti, pod uvjetima sadržanim u ugovoru.

Članak 54.

Grad Zagreb će od korisnika financiranja u pisanom obliku zatražiti povrat sredstava za provedbu odobrenog programa, projekta ili aktivnosti u slučaju kada utvrdi da korisnik financiranja:

- nije realizirao program, projekt ili aktivnosti utvrđene troškovnikom i ugovorom;

- nije utrošio sva odobrena sredstva;

- sredstva nije koristio namjenski;

- iz neopravdanih razloga nije podnio izvješće u propisanom roku.

Članak 55.

Korisnik financiranja će Gradu Zagrebu, najkasnije u roku od 45 dana od primitka zahtjeva, sukladno uputama Grada Zagreba da to učini, vratiti sve iznose uplaćene preko utvrđenog konačnog iznosa i sva neutrošena sredstva te nenamjenski utrošena sredstva.

Ako korisnik ne vrati sredstva u roku koji je utvrdio Grad Zagreb, Grad Zagreb će povećati dospjele iznose dodavanjem zatezne kamate.

Iznosi koji se trebaju vratiti Gradu Zagrebu mogu se prebiti bilo kojim potraživanjem koje korisnik financiranja ima prema Gradu Zagrebu. To neće utjecati na pravo ugovornih stranaka da se dogovore o plaćanju u ratama.

Članak 56.

U slučaju kada korisnik financiranja nije vratio sredstva sukladno odredbama Uredbe i ovog pravilnika, Grad Zagreb će aktivirati sredstva osiguranja plaćanja koje je korisnik financiranja sukladno uvjetima natječaja dostavio prije potpisivanja ugovora.

Sredstva osiguranja plaćanja koja ne budu realizirana, vraćaju se korisniku financiranja nakon odobrenja konačnog izvještaja o provedbi programa, projekta ili aktivnosti.

Članak 57.

U slučaju kada korisnik financiranja ne vrati sredstava Gradu Zagrebu, Grad Zagreb će donijeti odluku da prijave koje na natječaj pristignu od strane tog prijavitelja u idućem razdoblju ne uzme u razmatranje, u kojem slučaju takva odredba mora biti istaknuta u natječaju.

Članak 58.

Korisnik financiranja ne smije sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata, davati izravnu potporu političkoj stranci, koaliciji ili kandidatu niti prikupljati financijska sredstva za financiranje političkih stranaka, koalicija ili kandidata za sve vrijeme trajanja ugovora.

Članak 59.

Nadzor nad izvršenjem ugovora obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za pojedino područje financiranja.

Gradsko upravno tijelo nadležno za razvoj civilnog društva izrađuje, na temelju podataka koje moraju dostaviti gradska upravna tijela, popis o dodijeljenim sredstvima za financiranje udruga u svrhu vođenja cjelovite javne baze podataka o dodijeljenim sredstvima iz proračuna Grada Zagreba.

Popis iz stavka 2. ovoga članka objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba u roku određenom propisom o pravu na pristup informacijama.

ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 60.

Stupanjem na snagu ovoga pravilnika prestaje važiti Pravilnik o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/15, 24/15, 2/16 i 7/18).

Članak 61.

Ovaj će pravilnik biti objavljen u Službenom glasniku Grada Zagreba, a stupa na snagu 1.1.2020. godine.

KLASA: 430-01/19-01/21

URBROJ: 251-03-02-19-2

Zagreb, 2. 10. 2019.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija