zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

23.09.2019.

Donesen

19.09.2019.

Stupa na snagu

01.10.2019.
Prethodnik
Nasljednik

Odluka o postupku dodjele površine javne namjene za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje

Pročišćeni tekst vrijedi od 01.10.2019.

Narodne novine 18/2019

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o postupku dodjele površine javne namjene za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 18/19)

Na temelju članka 104. stavaka 1. i 5. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 68/18 i 110/18 - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske), članka 41. točke 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18 i 23/18) i članka 29. stavka 2. Odluke o komunalnom redu (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/19), Gradska skupština Grada Zagreba, na 27. sjednici, 19. rujna 2019., donijela je

ODLUKU

o postupku dodjele površine javne namjene za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje

OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom se odlukom određuje postupak dodjele površine javne namjene (u daljnjem tekstu: javna površina) za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje.

Članak 2.

Lokacije na javnim površinama određene Planom lokacija za dodjelu javnih površina za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje (u daljnjem tekstu: Plan lokacija) daju se u zakup javnim natječajem.

Plan lokacija sadrži popis lokacija koje se daju u zakup, vrstu reklame i reklamnog panoa koja se postavlja na toj lokaciji.

Plan lokacija, uz mišljenje vijeća gradskih četvrti donosi gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) na prijedlog Komisije za izradu plana lokacija za dodjelu javnih površina za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje (u daljnjem tekstu: Komisija).

Komisiju imenuje gradonačelnik i sastoji se od pet članova, odnosno po jednoga predstavnika gradskih upravnih tijela nadležnih za:

- promet,

- uređenja javnih gradskih prostora,

- zaštitu spomenika kulture i prirode,

- komunalne poslove,

- strategijsko planiranje i razvoj Grada.

Plan lokacija bit će objavljen na internetskoj stranici Grada Zagreba.

Članak 3.

Lokacije na javnim površinama za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje daju se u zakup najduže do deset (10) godina.

Za zakup lokacije na javnoj površini za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje plaća se zakupnina koja je propisana pravilnikom kojim se određuje naknada za postavljanje reklama i reklamnih panoa.

POSTUPAK DODJELE JAVNE POVRŠINE U ZAKUP

Članak 4.

Postupak dodjele javne površine u zakup za postavljanje reklama i reklamnih panoa za komercijalno oglašavanje provodi Povjerenstvo za dodjelu javnih površina za postavljanje reklama i reklamnih panoa za komercijalno oglašavanje (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo).

Povjerenstvo osniva i imenuje gradonačelnik.

Povjerenstvo ima predsjednika i četiri člana.

Povjerenstvo otvara i razmatra ponude, utvrđuje ispunjavaju li ponude uvjete javnog natječaja, ocjenjuje ponude, predlaže gradonačelniku izbor najpovoljnije ponude i obavlja druge poslove sukladno ovoj odluci.

Nepravodobne i nepotpune ponude Povjerenstvo će zaključkom odbaciti.

Ponude koje ne ispunjavaju uvjete javnog natječaja, Povjerenstvo će zaključkom odbiti.

Na zaključak o odbijanju ili odbacivanju ponude, ponuditelj može izjaviti prigovor gradonačelniku u roku od 8 dana od dana dostave zaključka.

Stručne, administrativne i tehničke poslove za Povjerenstvo obavlja gradsko upravno tijelo nadležno za zakup javnih površina.

Članak 5.

Gradonačelnik raspisuje javni natječaj za dodjelu javne površine u zakup za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje (u daljnjem tekstu: javni natječaj).

Članak 6.

Javni natječaj objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba i na oglasnoj ploči gradske uprave, a obavijest o objavi javnog natječaja u dnevnom tisku.

Članak 7.

Javni natječaj sadrži:

1. oznaku lokacija te vrstu reklame i reklamnog panoa određenih Planom lokacija i najveću dopuštenu veličinu oglasne reklamne površine (m2),

2. rok na koji se lokacija na javnoj površini daje u zakup,

3. odredbe tko može podnijeti ponudu,

4. visinu jamstva za ozbiljnost ponuda te uvjete vraćanja jamstva,

5. početni iznos jednokratne naknade za svaku lokaciju,

6. odredbu da se za zakup javne površine plaća zakupnina u mjesečnom iznosu,

7. odredbu koja se ponuda smatra najpovoljnijom,

8. potvrde i isprave koje se moraju priložiti uz ponudu,

9. način, mjesto i rok podnošenja ponude,

10. mjesto, dan i sat otvaranja ponuda,

11. odredbu da ponuditelj nema dugovanja prema Gradu Zagrebu po bilo kojoj osnovi i da nema nepodmirenih dospjelih poreznih obveza,

12. odredbu da će se nepravovremene i nepotpune ponude odbaciti, a ponude koje ne ispunjavaju uvjete odbiti,

13. odredbu o pravu na prigovor,

14. druge potrebne napomene.

Članak 8.

Obavijest o objavi javnog natječaja osobito sadrži:

1. oznaku lokacija te vrstu reklame i reklamnog panoa određenih Planom lokacija,

2. rok na koji se lokacija na javnoj površini daje u zakup,

3. početni iznos jednokratne naknade za svaku lokaciju,

4. informaciju gdje se objavljuje javni natječaj.

Članak 9.

Osobe koje sudjeluju u javnom natječaju moraju položiti jamstvo za ozbiljnost ponude u visini početnog iznosa jednokratne naknade.

Početni iznos jednokratne naknade po lokaciji je tromjesečni iznos zakupnine propisane pravilnikom iz članka 3. stavka 2. ove odluke.

Članak 10.

Ponudu mogu podnijeti pravna osoba i fizička osoba obrtnik koji su registrirani za djelatnost komercijalnog oglašavanja.

Članak 11.

Povjerenstvo će odbiti ponudu ponuditelja koji je po bilo kojoj osnovi dužnik Grada Zagreba (komunalna naknada, komunalni doprinos, zakupnina, naknada za korištenje prostora i drugo) i koji ima nepodmirenih dospjelih poreznih obveza.

Članak 12.

Ponuda se podnosi u roku od 15 dana od dana objave javnog natječaja.

Ponuda se podnosi u pisanom obliku gradskom upravnom tijelu nadležnom za zakup javnih površina u zatvorenoj omotnici s naznakom: "NE OTVARAJ - JAVNI NATJEČAJ ZA DODJELU JAVNE POVRŠINE U ZAKUP ZA POSTAVLJANJE REKLAMA I REKLAMNIH PANOA NAMIJENJENIH ZA KOMERCIJALNO OGLAŠAVANJE" preporučenom pošiljkom ili neposrednom predajom u centralnu pisarnicu gradske uprave.

Članak 13.

Pisana ponuda za javni natječaj mora sadržavati:

- osnovne podatke o ponuditelju (naziv ili osobno ime, OIB, IBAN i drugo),

- izvadak iz sudskog i drugog odgovarajućeg registra u izvorniku ili ovjerenoj preslici ne stariji od 6 mjeseci od objave javnog natječaja,

- oznaku lokacije za koju se daje ponuda u javnom natječaju,

- vrstu reklame ili reklamnog panoa za koje se daje ponuda za određenu lokaciju,

- dokaz da je uplaćena jamčevina za sudjelovanje u javnom natječaju za svaku lokaciju,

- ponuđeni iznos jednokratne naknade za svaku lokaciju koji ne može niži od početnog iznosa jednokratne naknade za tu lokaciju,

- izvornik ili ovjerenu presliku potvrde o stanju poreznog duga ponuditelja što ju je izdala nadležna porezna uprava Ministarstva financija ne starije od 30 dana od dana objave javnoga natječaja,

- izvornik ili ovjerenu presliku potvrde o nepostojanju duga ponuditelja s osnove potraživanja Grada Zagreba izdane od gradskoga upravnog tijela nadležnoga za financije ne starije od 30 dana od dana objave javnoga natječaja,

- drugu potrebnu dokumentaciju određenu javnim natječajem.

Članak 14.

Najpovoljnija ponuda za dodjelu lokacije na javnoj površini u zakup za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje je ponuda koja ispunjava uvjete javnoga natječaja i koja sadrži najviši ponuđeni iznos jednokratne naknade za lokaciju.

Članak 15.

Ako dva ili više ponuditelja ponude jednak iznos jednokratne naknade za istu lokaciju i ispunjavaju uvjete javnoga natječaja, Povjerenstvo će pozvati ponuditelje da u roku od 24 sata pisanim putem, u zatvorenoj omotnici, ponude novi iznos jednokratne naknade. Povjerenstvo će u nazočnosti ponuditelja otvoriti ponude i predložiti najpovoljniju ponudu.

JAVNO OTVARANJE PONUDA

Članak 16.

Javnom otvaranju ponuda imaju pravo prisustvovati ponuditelji ili njihovi ovlašteni predstavnici uz predočenje pisanog dokaza o ovlasti.

O javnom otvaranju ponuda vodi se zapisnik kojim se utvrđuje:

- imena članova Povjerenstva, ponuditelja i ovlaštenih predstavnika,

- vrijeme i mjesto otvaranja ponuda,

- broj podnesenih ponuda,

- broj podnesenih ponuda u roku i izvan roka,

- isprave, potvrde i druga dokumentacija priložena uz ponudu.

Zapisnik potpisuju članovi Povjerenstva, zapisničar i dva ovjerovitelja zapisnika koje između sebe izaberu prisutni ponuditelji ili njihovi ovlašteni predstavnici.

Članak 17.

Na prijedlog Povjerenstva gradonačelnik donosi zaključak o izboru najpovoljnije ponude.

Gradonačelnik može u interesu Grada Zagreba na prijedlog Povjerenstva, uz obrazloženje, zaključkom poništiti cijeli javni natječaj ili u dijelu za pojedinu lokaciju.

Zaključci iz stavaka 1. i 2. ovoga članka dostavljaju se svim ponuditeljima u roku od 60 dana od dana javnog otvaranja ponuda.

Na zaključak iz stavka 1. ovog članka može se gradonačelniku izjaviti prigovor u roku od 8 dana od dana dostave zaključka.

Gradonačelnik može prigovor iz stavka 4. ovoga članka odbaciti, odbiti ili usvojiti.

Gradonačelnikov zaključak iz stavka 5. ovoga članka je konačan.

Članak 18.

Ponuditelju čija ponuda nije prihvaćena, uplaćeno jamstvo za ozbiljnost ponude vraća se najkasnije u roku od 30 dana od dana konačnosti zaključka.

Ako ponuditelj čija je ponuda utvrđena kao najpovoljnija ne sklopi ugovor o zakupu javne površine ili ako odustane od sklapanja ugovora, nema pravo na povrat jamstva za ozbiljnost ponude.

UGOVOR O ZAKUPU

Članak 19.

Pravna osoba ili fizička osoba obrtnik na temelju konačnog zaključka iz članka 17. stavka 1. ove odluke s Gradom Zagrebom sklapa ugovor o zakupu javne površine.

Ugovor o zakupu javne površine iz stavka 1. ovoga članka u ime Grada Zagreba sklapa gradonačelnik, odnosno osoba koju on ovlasti.

Ako osoba iz stavka 1. ovoga članka ne pristupi potpisivanju ugovora, odnosno svoj izostanak ne opravda u roku od 8 dana od dana dostave zaključka, smatrat će se da je odustala od sklapanja ugovora, a zaključak o izboru njegove ponude kao najpovoljnije stavlja se izvan snage.

Ako ponuditelj čija je ponuda utvrđena kao najpovoljnija svoj izostanak opravda, odredit će mu se novi rok za sklapanje ugovora koji ne može biti duži od 20 dana od dana dostave obavijesti o produženju roka, a ako ni u tome roku ne pristupi sklapanju ugovora, smatrat će se da je odustao od sklapanja ugovora, a zaključak o izboru njegove ponude kao najpovoljnije stavlja se izvan snage.

Ponuditelj čija je ponuda utvrđena kao najpovoljnija dužan je jednokratnu naknadu platiti prije sklapanja ugovora, a uplaćeno jamstvo za ozbiljnost ponude uračunava se u ponuđeni iznos jednokratne naknade za lokaciju.

Ako ponuditelj čija je ponuda utvrđena kao najpovoljnija ne pristupi sklapanju ugovora prema stavcima 3. i 4 ovoga članka ili ne plati jednokratnu naknadu, gradonačelnik može, na prijedlog Povjerenstva, izabrati sljedeću najpovoljniju ponudu.

Članak 20.

Ugovor o zakupu se sklapa u formi javnobilježničkog akta i sadrži:

1. osnovne podatke o ugovornim stranama,

2. lokaciju i vrstu reklame ili reklamnog panoa koji se postavlja na javnu površinu,

3. rok na koji se ugovor sklapa,

4. iznos zakupnine i rok plaćanja,

5. odredbu o zabrani davanja lokacije u podzakup,

6. odredbu o prestanku ugovora, obvezi uklanjanja reklame ili reklamnog panoa te vraćanje lokacije u prvobitno stanje,

7. mjesto i vrijeme sklapanja ugovora te potpis ugovornih strana

8. i drugo.

Troškove sklapanja ugovora snosi zakupnik.

Članak 21.

Ugovor prestaje važiti:

1. istekom roka na koji je sklopljen,

2. raskidom,

3. danom izvršnosti rješenja gradskoga upravnog tijela nadležnog za komunalno redarstvo o uklanjanju reklame ili reklamnog panoa s javne površine

4. i u drugim slučajevima određenim ugovorom i propisima o obveznim odnosima.

Članak 22.

Grad Zagreb će jednostrano raskinuti ugovore i prije isteka roka na koji je sklopljen ako nakon pisane opomene zakupnik:

1. ne postavi reklamu ili reklamni pano sukladno rješenju gradskoga upravnog tijela nadležnog za komunalne poslove,

2. ne plati tri dospjele zakupnine,

3. ne pridržava se drugih odredbi ugovora, odnosno odredbi ove odluke.

Ako Grad Zagreb raskine ugovor zbog razloga skrivljenih od strane zakupnika, zakupnik nema pravo na zamjensku lokaciju niti na naknadu štete.

Članak 23.

Grad Zagreb može jednostrano raskinuti ugovor o zakupu javne površine ako javnu površinu namjerava koristiti za sadržaje koji su od interesa za Grad Zagreb, a nisu se mogli predvidjeti u vrijeme sklapanja ugovora, ako javnu površinu namjerava privesti drugoj namjeni ili ako Grad svojom odlukom zabrani ili onemogući korištenje javne površine za postavljanje reklama i reklamnih panoa namijenjenih za komercijalno oglašavanje.

U slučaju iz stavka 1. ovoga članka, na zakupnikov zahtjev, gradonačelnik će na prijedlog Povjerenstva neposredno dodijeliti zamjensku lokaciju za postavljanje reklama ili reklamnih panoa.

Povjerenstvo će predložiti zamjensku lokaciju iz stavka 2. ovog članka sukladno Planu lokacija cijeneći pri tome okolnosti ugovora koji se raskida (rok važenja ugovora koji se raskida, veličinu oglasne površine reklame i reklamnog panoa, zakupnikove troškove nastale radi postavljanja i uklanjanja reklame i reklamnog panoa), uz uvjet da zakupnik nema dugovanja prema Gradu Zagrebu po bilo kojoj osnovi i po potrebi druge okolnosti koje utječu na međusobna prava i obveze Grada Zagreba i zakupnika.

Odredbe ovoga članka primjenjuju se na odgovarajući način i u slučajevima kada se na zahtjev Grada Zagreba moraju ukloniti reklame i reklamni panoi na zemljištima i objektima u vlasništvu Grada Zagreba ili drugih.

Članak 24.

Nakon prestanka zakupa javne površine, zakupnik je dužan u roku od osam (8) dana lokaciju na javnoj površini dovesti u prvobitno stanje i predati je u posjed Gradu Zagrebu.

PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 25.

Gradonačelnik će imenovati Komisiju iz članka 2. stavka 3. ove odluke u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Komisija je dužna izraditi Plan lokacija i dostaviti ga gradonačelniku na donošenje u roku od 6 mjeseci od dana imenovanja.

Članak 26.

Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 021-05/19-01/326

URBROJ: 251-01-03-19-9

Zagreb, 19. rujna 2019.

Predsjednik

Gradske skupštine

prof. dr. sc. Drago Prgomet, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija