zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

29.12.2017.

Donesen

21.12.2017.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2018.

Pročišćeni tekst vrijedi od 29.12.2017.

Narodne novine 25/2017

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2018. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 25/17)

Na temelju članka 49. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16), Gradska skupština Grada Zagreba, na 7. sjednici, 21. prosinca 2017., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2018.

1. UVOD - OCJENA STANJA I CILJEVI

U skladu sa Zakonom o predškolskom odgoju i obrazovanju (Narodne novine 10/97, 107/07 i 94/13), Grad Zagreb ima pravo i obvezu odlučivati o potrebama i interesima djece i roditelja - skrbnika, građana na svom području i organizirati i ostvarivati program predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi i radi zadovoljavanja tih potreba osnivati dječje vrtiće.

Programom javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju te skrbi o djeci rane i predškolske dobi Grada Zagreba za 2018. (dalje u tekstu: Program javnih potreba) utvrđuju se ciljevi, oblik, opseg, kvaliteta i način zadovoljavanja javnih potreba u djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi (dalje u tekstu: predškolski odgoj) prema potrebama i interesima stanovnika Grada Zagreba.

Djelatnost predškolskog odgoja i obrazovanja dio je sustava odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci, a financira se pretežito sredstvima proračuna lokalne i područne (regionalne) samouprave te sudjelovanjem roditelja u cijeni programa predškolskog odgoja i obrazovanja u koji su uključena njihova djeca. Određeni programi javnih potreba (program predškole, posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju, za nacionalne manjine i za darovitu djecu) sufinanciraju se i iz sredstava državnog proračuna.

Programom javnih potreba, za koji se sredstva osiguravaju u proračunu Grada Zagreba, obuhvaćeni su sljedeći programi predškolskog odgoja:

1. program za djecu od 6 mjeseci do godine dana

2. redoviti cjelodnevni program njege, odgoja, obrazovanja, zdravstvene zaštite, prehrane i socijalne skrbi djece rane i predškolske dobi (dalje u tekstu: redoviti program)

3. redoviti poludnevni i smjenski programi

4. posebni cjelodnevni i poludnevni programi

5. kraći programi

6. posebni, individualizirani programi za djecu s teškoćama s vremenskim i programskim specifičnostima

7. posebni, individualizirani programi za darovitu djecu

8. obvezni Program predškole za svu djecu u godini prije polaska u osnovnu školu Program predškole dvije godine prije polaska u osnovnu školu za djecu romske nacionalne manjine, djecu drugih nacionalnih manjina, djecu s teškoćama u razvoju te djecu azilanata

9. program petodnevnog danonoćnog boravka u prirodi "Djeca u prirodi", Grad mladih

10. program "Vrtić u bolnici" za djecu na dugotrajnoj hospitalizaciji

11. drugi programi i projekti za djecu rane i predškolske dobi važni za provođenje i razvoj ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.

U Program javnih potreba uključeno je i sufinanciranje djelatnosti privatnih i vjerskih vrtića te drugih ustanova koje provode odgojno-obrazovne programe za djecu rane i predškolske dobi.

U Program javnih potreba uključeno je i sufinanciranje djelatnosti dadilja sukladno članku 37. Zakona o dadiljama (Narodne novine 37/13), koja ne predstavlja djelatnost odgoja i obrazovanja djece rane i predškolske dobi već čuvanje, brigu i skrb o djeci rane i predškolske dobi, s prebivalištem na području Grada Zagreba.

1.1. Ocjena stanja

U Gradu Zagrebu programima predškolskog odgoja i obrazovanja u pedagoškoj godini 2017./2018. obuhvaćeno je (redovitim programom i programom predškole u gradskim, privatnim i vjerskim dječjim vrtićima te predškolskim odgojem i obrazovanjem u posebnim ustanovama) više od 85% ukupnog broja djece u Gradu Zagrebu u dobi od šest mjeseci do polaska u osnovnu školu i gotovo 100% djece u godini prije polaska u osnovnu školu.

Grad Zagreb osnivač je 60 dječjih vrtića - javnih predškolskih ustanova, koje su osnovni nositelji gradskog programa javnih potreba u predškolskom odgoju i obrazovanju. U pedagoškoj godini 2017./2018. svi programi ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruju se na 222 lokacije za 31.674 djece rane i predškolske dobi u 1.472 odgojno-obrazovne skupine od kojih 8.203 djece jasličke dobi u 467 jasličkih skupina i 23.471 dijete u 1.005 vrtićkih skupina.

Redoviti smjenski program provodi se u 2 odgojne skupine za 35 djece.

Posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju provode se u 6 dječjih vrtića, u 9 odgojnih skupina za 51 dijete.

Kao integralni dio redovitog programa za djecu u godini prije polaska u školu u gradskim dječjim vrtićima provodi se program "Djeca u prirodi", petodnevni danonoćni program u Gradu mladih za oko 7.000 djece.

Za djecu u uvjetima dugotrajne hospitalizacije provodi se program "Vrtić u bolnici" u 4 skupine za 90-ak djece.

Program predškole provodi se za oko 7.000 djece školskih obveznika za školsku godinu 2018./2019. u redovitom programu. Program predškole realizira se i izvan redovitog programa u 26 gradskih vrtića za 684 djece školskih obveznika, koji nisu uključeni u redovni program u 54 posebno organizirane skupine predškole (s mogućim povećanjem dodatnog uključivanja djece u taj program). U dječjim vrtićima provodi se i velik broj posebnih cjelodnevnih, poludnevnih i kraćih programa, sukladno interesima djece i financijskim mogućnostima roditelja - skrbnika za 6.920 djece u 317 odgojnih skupina u okviru 190 vrsta programa (33 jasličke skupine za 515 djece, 284 vrtićke skupine za 6.405 djece).

U redovne i posebne programe uključeno je ukupno 8.261 dijete s posebnim potrebama od kojih je oko 1.000 s težim teškoćama u razvoju. U program za darovitu djecu uključeno je 770 darovite djece. Programi se provode u svim gradskim dječjim vrtićima.

Za svako dijete s teškoćama u razvoju ili darovito dijete stručni tim vrtića i odgajatelji izrađuju i realiziraju poseban individualizirani program.

Kapacitet predškolskih ustanova u 2017. povećan je za 10 odgojnih skupina u objektu Vrbani III u sklopu DV "Bajka" za oko 155 djece, s naglaskom na proširenje kapaciteta od 2 odgojne skupine za djecu s teškoćama u razvoju.

Kapacitete gradskih dječjih vrtića nadopunjuje 71 vjerski i privatni dječji vrtić (uključujući 3 privatne i vjerske osnovne škole s programima ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja), koji tijekom pedagoške godine organiziraju redoviti cjelodnevni program i druge programe predškolskog odgoja i obrazovanja za 5.224 djece rane i predškolske dobi od kojih 1.843 djece jasličke dobi u 106 skupina i 3.381 dijete vrtićke dobi u 148 skupina. Program privatnih i vjerskih dječjih vrtića sufinancira se iz proračuna Grada Zagreba. Privatni i vjerski vrtići otvarali su nove odgojno-obrazovne skupine u okviru postojećih dječjih vrtića, i to ponajprije skupine za djecu jasličke dobi, a u program sufinanciranja uključen je i jedan novoosnovani privatni dječji vrtić. Uočen je trend smanjivanja broja djece u postojećim skupinama, prije svega zbog ispisa djece ili manje upisane djece.

Evidentirana su 522 slobodna mjesta u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima.

Programi predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruju se i u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb te drugim institucijama s verificiranim programima za djecu rane i predškolske dobi u 30 odgojnih skupina za 201 dijete s teškoćama u razvoju.

Organizacijom odgojnih skupina u dječjim vrtićima Grada Zagreba nastojalo se udovoljiti većem broju zahtjeva za upis djece jasličke dobi, pa je evidentan trend povećavanja broja jasličkih skupina i stagnacija broja vrtićkih skupina. U ovoj pedagoškoj godini sveukupno je u gradske vrtiće upisano oko 2.000 djece manje, a u privatnim i vjerskim vrtićima oko 200 djece manje nego u protekloj pedagoškoj godini. Istodobno raste broj slobodnih mjesta, 1.105 u gradskim dječjim vrtićima i 522 u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima, najčešće u vrtićkim skupinama. Iz svega slijedi da je prisutan proces smanjivanja broja djece po skupini te da je svakom djetetu omogućeno uključivanje u program ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja. Postupna primjena Državnoga pedagoškog standarda u odnosu na broj djece u skupini i dalje će se nastaviti izgradnjom novih kapaciteta i prenamjenom prostora vrtićkih skupina u jasličke. Primjenom Odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja bilježi se trend ispisivanja djece iz redovitog programa. Istodobno, povećava se broj djece u Programu predškole, s obzirom na to da je taj program obvezan za djecu i roditelje.

Povećan je i opseg programa "Vrtić u bolnici" povećavanjem smještajnih kapaciteta za više od 20 djece.

Proveden je program "Djeca u prirodi", Grad mladih za oko 7.000 djece, kao integralni dio odgojno-obrazovnog programa u godini prije polaska u školu, što je jedinstven program u ovom dijelu Europe.

U protekloj godini i dalje se radilo na uređenju i većoj funkcionalnosti i opremljenosti prostora za djecu. U suradnji s gradskim četvrtima uređeno je više dječjih igrališta, postavljene su ograde, rasvjeta i videonadzor te je provedeno niz akcija za poboljšanje uvjeta rada na igralištima gradskih dječjih vrtića.

I ove godine u potpunosti je realiziran plan obnove energetske učinkovitosti koji je bitno pridonio i pridonijet će boljoj mikroklimi u dječjim vrtićima i racionalnijem trošenju energenata.

Od 222 objekta gradskih dječjih vrtića, većina su namjenski građeni, prosječne starosti od 30 do 40 godina, a oko 25 % su stambeni i poslovni prostori prenamijenjeni za potrebe vrtića. Prenamijenjeni prostori u većini slučajeva nemaju odgovarajuću dvoranu za tjelesne aktivnosti, igralište ili neki drugi prostor za dnevni boravak djece na zraku, što je problem i u nekim privatnim dječjim vrtićima. S obzirom na starost i stanje objekata, Grad je predvidio program adaptacije ili gradnje zamjenskih objekata i osigurao znatna sredstva za investicijsko održavanje i zamjenu dotrajale opreme i didaktike. Obnovljena je oprema paviljona za smještaj djece u programu "Djeca u prirodi" kao i dvorana u objektu "škole" iz istog programa te uređen novi paviljon za smještaj djece.

U gradskim dječjim vrtićima, u ovoj pedagoškoj godini, zaposleno je 5.837 radnika, od kojih 485 na određeno vrijeme čiji broj varira tijekom godine. Prisutan je trend povećavanja broja radnika u gradskim dječjim vrtićima zbog povećanja kapaciteta i otvaranja novih skupina za provođenje programa te povećavanja broja postojećih "trećih odgojitelja" za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Tijekom pedagoške godine 2016./2017. povećao se broj "trećih odgojitelja" s 218 na 270, zbog potreba djece s teškoćama u razvoju uključene u redovite i posebne programe, a u pedagoškoj godini 2017./2018. uz 270 postojećih "trećih odgajatelja" zaposlilo se dodatnih 17 "trećih odgojitelja" čiji će broj i dalje rasti. S obzirom na sve veći broj djece s teškoćama u razvoju koja su integrirana u redovni program javlja se potreba uključivanja pomagača sa specifičnim kompetencijama. Poseban problem uočen je kod djece s oštećenjima sluha i vida (gluha i nagluha - slijepa i slabovidna djeca) za koje je Grad osigurao uključivanje komunikacijskih posrednika ili prevoditelja znakovnog jezika. Radi unaprjeđivanja uvjeta rada i kvalitete programa, sve ustanove imaju tim stručnih suradnika - pedagoga, psihologa i defektologa (logopeda ili rehabilitatora) te višu medicinsku sestru kao zdravstvenu voditeljicu. Također, u sklopu gradskog programa prijma pripravnika, u predškolskim ustanovama na stručnom je osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa bilo više odgojitelja i stručnih suradnika radi ostvarivanja obveznoga jednogodišnjeg pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita.

Sredstva za plaće radnika i naknade troškova radnicima osigurava Grad Zagreb u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 18/15, 6/16, 24/16 i 2/17). U 2017. godini osnovica za obračun plaća je povećana na iznos od 3.663,44 kn, dok je iznos materijalnih prava zadržan na razini 2014. godine.

Gradski dječji vrtići proveli su odredbe Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe glede definiranja i ustroja programa predškolskog odgoja, normativa za broj zaposlenih odgojitelja, stručnih suradnika i viših medicinskih sestara, propisanog broja sati neposrednog rada odgojno-obrazovnih radnika s djecom, mjera zdravstvene zaštite i prehrane djece, mjerila za financiranje programa te praćenja kvalitete rada predškolskih ustanova te je u tome postignuta razina i iznad odredbi Državnoga pedagoškog standarda.

Sukladno Odluci o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/11, 19/11 i 15/12), od 1. siječnja 2013. iznos sudjelovanja u ekonomskoj cijeni redovitog 10-satnog programa za djecu roditelja s prebivalištem u Gradu Zagrebu određuje se prema prihodovnom cenzusu. Taj iznos ovisi o prosječnom mjesečnom prihodu po članu zajedničkog kućanstva ostvarenom u prethodnoj godini umanjenom za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca. Iznosi plaćanja za roditelje su 150,00 kn, 300,00 kn, 450,00 kn ili 600,00 kn mjesečno. Uz to roditelji ostvaruju pravo na olakšice s osnove broja djece u obitelji - korisnika redovitog programa, samohranosti, invalidnosti i prava obitelji na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi.

Program predškole je besplatan za svu djecu roditelja s prebivalištem u Gradu Zagrebu u godini prije polaska u osnovnu školu, a dvije godine za romsku djecu, djecu drugih nacionalnih manjina i djecu s teškoćama u razvoju s najmanje 250 sati programa.

Olakšice u plaćanju redovitog programa ostvarili su roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba:

Sudjelovanje roditelja u cijeni programa

Bez težih TUR-a, nacionalnih manjina, stranih državljana i vanjskih općina i gradova

Ukupan broj djece

31.175

Djeca čiji su roditelji osobe s invaliditetom

355 (umanjenje 25 % 150, 50 % 125, 100 % 80 djece)

Djeca samohranih roditelja

215 (umanjenje 25 %)

Djeca zajamčena minimalna naknada

131 (umanjenje 80 %)

Djeca soc.-zdrav. odobrenje

493 (umanjenje 80 % 62, 25 % 15, 50 % 42, 100 % 374 djece)

Više djece u DV-u

4.813 (umanjenje 25 % 4.609, 100 % 204 djece)

UKUPNO s umanjenjem po Odluci

5.514 (17,69 % od ukupnog broja upisane djece)

UKUPNO s umanjenjem po odobrenju

4.93 (1,58 % od ukupnog broja upisane djece)

SVEUKUPNO:

6.007 (19,26 % od ukupnog broja upisane djece)

Za verificirane programe od strane resornog ministarstva kao što su posebni cjelodnevni, poludnevni, kraći i drugi programi koji obogaćuju ponudu uz redoviti program, dodatna uplata roditelja za cjelodnevne programe prema odluci upravnog vijeća dječjeg vrtića iznosi najviše do 500,00 kn mjesečno, a za kraće programe do 300,00 kn mjesečno.

Tijekom 2018. nastavlja se Projekt primjene standarda i normativa za prehranu djece, čime su zadovoljeni kriteriji visokokvalitetne, zdrave prehrane djece u gradskim dječjim vrtićima. Ciljevi projekta standardizacije prehrane su unaprjeđivanje kvalitete prehrane djece, ujednačavanje kvalitete u svim dječjim vrtićima i transparentnost u odnosu na roditelje i društveno okruženje.

Nastavlja se provedba projekta prilagodbe radnog vremena dječjih vrtića radi zadovoljavanja potreba roditelja i njihova radnog vremena. Djeca mogu boraviti od 5.00 sati ujutro do 20.00 sati. Boravak djeteta ne više od 10 sati dnevno u instituciji i najdulje do 20.00 sati, preduvjeti su zaštite djetetova integriteta, tj. zadovoljavanja potrebe za pravodobnim i primjerenim snom te prava djeteta na obiteljsko okružje i skrb. Boravak djeteta u dječjem vrtiću u kasnim večernjim satima ugrožava djetetovu primarnu potrebu za optimalnim zadovoljavanjem potrebe za snom.

I dalje se povećava ponuda broja i vrsta programa za djecu i roditelje s naglaskom na programe podrške određenih područja razvoja ili cjelovite podrške razvoju djeteta, posebice kod djece s određenim teškoćama u razvoju, te na programe podrške za darovitu djecu.

Grad Zagreb sufinancira i program dadilja, osmosatno čuvanje, brigu i skrb o djeci rane i predškolske dobi, pet dana tjedno za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba. Dosad je registrirano 16 obrta dadilja za čuvanje djece, za ukupno 129 djece. Broj djece uključene u program čuvanja premašio je plan u ovoj godini. S obzirom na velik broj slobodnih mjesta u gradskim i privatnim dječjim vrtićima upitno je daljnje odobravanje subvencioniranja novih obrta dadilja.

1.2. Ciljevi koji se žele ostvariti

- Održati dostignuti standard djelatnosti predškolskog odgoja glede zaštite i prava djece i roditelja te prava i obveze radnika u gradskim predškolskim ustanovama kao temeljnim nositeljima provedbe gradskog programa javnih potreba.

- I dalje povećavati kapacitete gradskih dječjih vrtića, radi primjene Državnoga pedagoškog standarda o broju djece u odgojnim skupinama, i to izgradnjom novih objekata, nadogradnjom postojećih objekata, izgradnjom zamjenskih objekata, adaptiranjem odgovarajućih prostora te poticanjem korporativnih dječjih vrtića. Povećanje kapaciteta planirat će se u novim stambenim naseljima i gradskim četvrtima s rastućim brojem djece rane i predškolske dobi kako bi se mjesto programa dječjeg vrtića još više približilo mjestu stanovanja djece i roditelja.

- I dalje sufinancirati privatne i vjerske vrtiće sukladno realnim potrebama roditelja i djece, ponajprije jasličke dobi, proračunskim sredstvima Grada Zagreba.

- Humanizirati okruženje u kojem se djeca igraju, istražuju i uče s ciljem ostvarivanja kriterija i standarda za prostor, opremu i didaktičku opremu što zadovoljava suvremene zahtjeve Nacionalnog kurikuluma.

- Osigurati svakom djetetu jednu godinu prije polaska u osnovnu školu uključivanje u obvezni Program predškole, a za djecu s teškoćama u razvoju, djecu romske nacionalne manjine i djecu drugih nacionalnih manjina dvije godine prije polaska u školu.

- Stvarati uvjete za širenje vrsta programa za djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu, djecu nacionalnih manjina, drugu potrebitu djecu kao što su djeca azilanata te uvoditi i provoditi druge programe ovisno o potrebama i interesu djece i roditelja.

- Ustrojiti sustav ranog otkrivanja i uključivanja darovite djece predškolske dobi i djece s teškoćama u razvoju te sustav inkluzivne podrške u razvoju (obrazovanju).

- Stvarati uvjete za kvalitetno zadovoljavanje razvojnih potreba djece održavanjem postignutog standarda broja i vrste stručnih radnika i zapošljavanjem novih odgojitelja, "trećih odgojitelja", stručnih suradnika, pomagača (prema vrsti teškoća) te uključivanjem drugih potrebnih stručnjaka.

- Poticati stručno usavršavanje odgojitelja, stručnih suradnika i drugih radnika ovisno o njihovim interesima i potrebama programa dječjeg vrtića, s ciljem unaprjeđivanja kvalitete i diferencijacije programa.

- Poticati i unaprjeđivati partnerstvo s roditeljima i obitelji te otvorenost predškolske ustanove prema društvenoj sredini i drugim relevantnim institucijama radi stvaranja pozitivnog ozračja za cjelovit razvoj svakog djeteta i podrške obitelji.

- Osigurati daljnje provođenje kvalitetne prehrane djece s ciljem standardizacije, ujednačavanja i povećavanja kvalitete u svim dječjim vrtićima te transparentnosti u odnosu na roditelje i društveno okruženje.

- Razvijati i provoditi mjere za unaprjeđivanje kvalitete upravljanja dječjim vrtićima s ciljem optimalnog korištenja postojećih resursa, racionalnog trošenja proračunskih sredstava i daljnjeg razvoja djelatnosti.

- S ciljem dostupnosti programa ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja, zaštite standarda roditelja i djece i provedbe pronatalitetne politike nastaviti s preispitivanjem cijena redovitog programa ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja i cjelokupnog postojećeg sustava olakšica te osigurati više programa za djecu koja nisu uključena u neki od programa ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja.

- Sklapanjem sporazuma sa susjednim gradovima i općinama osigurati sufinanciranje programa ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja djece i roditelja izvan prebivališta.

- Osigurati sredstva za plaće i naknade radnika gradskih predškolskih ustanova na temelju odredaba Kolektivnog ugovora za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba.

- U okviru raspoloživih sredstava za djelatnost utvrditi kriterije za financiranje provođenja djelatnosti, vodeći brigu o specifičnim uvjetima, stanju objekata i opreme te sigurnosnih uvjeta svakog dječjeg vrtića.

- Podržavati programe drugih ustanova i udruga koje provode programe za nacionalne manjine, predškolsku djecu iz socijalno depriviranih obitelji, djecu s teškoćama u razvoju i druge programe za predškolsku djecu, verificirane od Ministarstva znanosti i obrazovanja.

- Razvijati informatičke baze podataka i aplikacije radi učinkovitijeg upravljanja procesima i sredstvima proračuna u dječjim vrtićima.

- Podržavati projekte i programe u području ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja koji su sufinancirani sredstvima europskih fondova.

- Uključivati se u razvojne procese u djelatnosti ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja koji su prisutni u Europi.

- Pratiti postignuća u postavljenim ciljevima indikatorima kvalitete u pojedinom području.

2. PROGRAM JAVNIH POTREBA ZA 2018. - OBLICI, OPSEG I NOSITELJI DJELATNOSTI

A) PROGRAMI RANOGA I PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA

2.1. Gradski dječji vrtići - mreža i obuhvat

Program predškolskog odgoja i obrazovanja te skrbi o djeci rane i predškolske dobi u Gradu Zagrebu u 2018. ostvarivat će se u 60 gradskih dječjih vrtića na 222 lokacije raspoređene na sve četvrti Grada Zagreba. Programima predškolskog odgoja i obrazovanja obuhvaćeno je 31.674 djece rane i predškolske dobi u 1.472 odgojno-obrazovne skupine od kojih 8.203 djece jasličke dobi u 467 jasličke skupine i 23.471 dijete u 1.005 vrtićkih skupina. Program predškole provodi se za djecu školske obveznike za školsku godinu 2018./2019. u redovitom programu, a 684 djece školskih obveznika koji nisu uključeni u redoviti program, Program predškole realiziraju izvan redovitog programa u 54 posebnih skupina (s mogućim povećanjem do kraja 2017.). U dječjim vrtićima provodi se i velik broj posebnih cjelodnevnih, poludnevnih i kraćih programa sukladno interesima djece i financijskim mogućnostima roditelja za oko 6.920 djece u 317 skupina u okviru 190 vrsta programa.

Programi predškolskog odgoja i obrazovanja ostvaruju se i u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb te drugim institucijama s verificiranim programima za djecu rane i predškolske dobi za 201 dijete u 30 odgojno-obrazovnih skupina.

Planira se i daljnje proširenje kapaciteta dječjih vrtića Grada Zagreba. Predviđena je izgradnja novih i zamjenskih objekata, adaptacije i nadogradnja postojećih objekata, dovođenje u namjenu zakupljenih prostora ili preuzimanje namjenskih prostora (korporativni vrtići).

Žele se osigurati novi prostorni kapaciteti za namjenu dječjih vrtića u postojećim stambenim naseljima bez namjenskih predškolskih objekata ili s nedovoljnim kapacitetom postojećih dječjih vrtića.

U sljedećoj godini osigurat će se adaptacije i uređenja postojećih prostora u nenamjenskim objektima radi veće funkcionalnosti prostora za namjenu dječjeg vrtića i humaniziranja okruženja po mjeri djeteta. Osigurat će se sredstva za nabavu didaktike u prenamijenjenim odgojnim skupinama (najčešće iz vrtićkih u jaslički prostor), nabavu specijalizirane didaktike u skupinama djece s teškoćama u razvoju i darovite djece, nabavu opreme i didaktičke opreme za nove odgojne skupine te za obnovu postojeće didaktičke opreme prema iskazanim potrebama od strane vrtića.

Objekti koji su u visokoj fazi izgradnje:

DV "Bukovac" - objekt uz Klinički bolnički centar Zagreb, 10 odgojno-obrazovnih skupina

DV "Jabuka" - dogradnja centralnog objekta, 4 odgojno-obrazovne skupine

DV "Vladimir Nazor" - Rapska ulica, 4 odgojno-obrazovne skupine

Izgradnja zamjenskih objekata:

DV "Ivana Brlić Mažuranić", 16 odgojno-obrazovnih skupina

DV "Remetinec", 12 odgojno-obrazovnih skupina

DV "Pčelica", 8 odgojno-obrazovnih skupina

Izgradnja novih objekata (gradska četvrt):

DV Odranski Obrež

DV Čučerje

DV Žitnjak

Početak izgradnje u 2018.:

DV Vrbani II

Izrada projektne dokumentacije i ishođenje građevinske dozvole:

DV Sesvetski Kraljevec

DV Središće, 10 odgojno-obrazovnih skupina

DV Podbrežje, 16 odgojno-obrazovnih skupina

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj novoizgrađenih, dograđenih, prenamijenjenih i zakupljenih prostora

- broj novih skupina i broj novouključene djece u programe dječjih vrtića

- broj adaptiranih postojećih prostora

- izrađeni standardizirani kriteriji za izgradnju novih prostora dječjih vrtića (po mjeri djeteta)

- izrađeni standardizirani programi opreme i didaktičke opreme u dječjim vrtićima

- broj skupina obnovljene opreme i didaktike i novonabavljene opreme i didaktike.

2.1.2. Odgojno-obrazovni programi gradskih dječjih vrtića

Gradski dječji vrtići provode odgojno-obrazovne programe prema Nacionalnom kurikulu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, koje je verificiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Programi gradskih dječjih vrtića podrška su razvoju, odgoju i obrazovanju, skrbi i zaštiti djeteta rane i predškolske dobi te potrebama zaposlenih roditelja i obitelji.

U gradskim dječjim vrtićima planira se ostvarivanje sljedećih programa:

- Redoviti cjelodnevni (10-satni) program u petodnevnom radnom tjednu kao temeljni program svih gradskih dječjih vrtića. Tijekom pedagoške godine 2017./2018. planira se postići obuhvat 31.674 djece od kojih 8.203 jasličke u 467 jasličke skupine i 23.471 vrtićke dobi u 1.005 vrtićkih skupina s mogućnošću povećavanja u novoizgrađenim prostorima.

U okviru redovitog programa provodi se obvezni Program predškole za oko 7.000 djece u godini prije polaska u osnovnu školu, sukladno Zakonu o predškolskom odgoju i obrazovanju i Pravilniku o sadržaju i trajanju programa predškole (Narodne novine 107/14).

- Redoviti smjenski program, pored redovitoga 10-satnog programa, planira se i proširenje smjenskog programa (sada u DV "Bajka", 35 djece u 2 odgojne skupine), ovisno o potrebama i interesu roditelja za te programe.

- Program predškole u trajanju od 250 sati planira se za 684 djece u 54 posebne odgojno-obrazovne skupine. Ovakav Program predškole realizira se za djecu nisu korisnici redovitog programa predškolskog odgoja i obrazovanja, a obveznici su upisa u osnovnu školu u školskoj godini 2018./2019. Za romsku djecu (oko 130 djece), djecu drugih nacionalnih manjina i djecu s teškoćama u razvoju osigurat će se pravo na Program predškole dvije godine prije polaska u osnovnu školu. Za djecu s područja Gradske četvrti Brezovica DV "Hrvatski Leskovac" organizira se poseban prijevoz za Program predškole u Područnu školu Odranski Obrež, Osnovne škole Brezovica, i to za 22 djece u 2 odgojne skupine. DV Tatjane Marinić organizira program predškole za djecu bez roditeljske skrbi smještene u Dječjem domu Zagreb, Nazorova 49.

Osigurat će se program predškole bolesnoj djeci u prostorima vlastitog doma.

Broj djece u Programu predškole rast će u pedagoškoj godini 2017./2018. zbog primjene Odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja.

- Posebni programi za djecu s teškoćama u razvoju provode se u 6 dječjih vrtića za 51 dijete u 9 odgojno-obrazovnih skupina (3 skupine za djecu s teškoćama iz autističnog spektra, 2 skupine za djecu s intelektualnim teškoćama, 2 skupine za djecu s višestrukim oštećenjima i 2 skupine za djecu s motoričkim teškoćama), a integracija djece s teškoćama u razvoju i nadalje će se provoditi u svim dječjim vrtićima gdje za to postoje uvjeti, i to za oko 8.261 dijete s različito izraženim teškoćama u razvoju (najviše djece s poremećajima glasovno-govorno-jezične komunikacije, a više od 988 djece s utvrđenim težim problemima u razvoju). Nastavit će se suradnja s posebnim ustanovama i udrugama radi daljnje uspješne integracije djece s teškoćama u razvoju. U godini 2017./2018. potrebno je ustrojiti sustav inkluzivne potpore u odgoju i obrazovanju djece s teškoćama u razvoju u nekoliko gradskih dječjih vrtića radi uspostavljanja standardnog postupka uključivanja djece s teškoćama, stvaranja primjerenih uvjeta za uključivanje djece i bolje suradnje s roditeljima. Potrebno je osigurati i standardni postupak uključivanja "trećih odgajatelja" i pomagača (koji nisu riješeni zakonskim propisima u području ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja djece) te potrebnu edukaciju svih koji su uključeni u proces inkluzije skupine autista.

- Program za djecu od 6 mjeseci do 1 godine, planira se u 2 gradska dječja vrtića za oko 20 djece u 3 odgojno-obrazovne skupine, uz posebno verificiran program i sve uvjete za rad s djecom te dobi.

- Programi za nacionalne manjine, i dalje se realizira dvojezični hrvatsko-mađarski program za 20 djece u 1 odgojno-obrazovnoj skupini u DV "Potočnica", a u isti se vrtić integriraju i djeca jasličke dobi mađarske nacionalne manjine. Ustrojen je i posebni dvojezični hrvatsko-talijanski program (kraći program) u DV "Šumska jagoda". Djeca romske nacionalne manjine i nadalje se integriraju u redovite programe gradskih dječjih vrtića, a i ove se godine planira daljnje povećanje broja djece romske nacionalne manjine uključene u redovite programe i Program predškole.

- Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi (Montessori, Waldorfski program, programi ranog učenja stranih jezika, sportski, glazbeni, plesni, folklorni, dramski, ekološki, vjerski, likovno-scenski te programi koji podržavaju cjeloviti razvoj ili pojedino područje razvoja kao što su senzomotorička integracija i dr.) planiraju se kroz 190 vrsta verificiranih programa za 6.920 djece.

- Program "Vrtić u bolnici", planira se realizirati u 2 odgojne skupine u KBC Zagreb, koji realizira DV "Bukovac" i 2 odgojne skupine u Klinici za dječje bolesti Zagreb koji realizira DV "Izvor", za ukupno oko 90 djece. Planira se i otvaranje novih skupina ako bude potrebno.

- Zdravstveno-rekreativni programi (klizanje, koturanje, tenis i plivanje) planiraju se za djecu u šestoj godini života starijih vrtićkih skupina, sukladno interesima roditelja i kapacitetima gradskih sportskih objekata. Takve programe dodatno financiraju roditelji.

- Program ljetovanja za djecu slabijega imovinskog statusa organizirat će se u suradnji s Gradskim uredom za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom (za oko 120 djece).

- Program "Djeca u prirodi" realizira zadaće odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kojim se posebno podržava unaprjeđivanje zdravlja djeteta boravkom i kretanjem u prirodi, osamostaljivanje djece, jačanje njihove emocionalne i socijalne kompetencije. Program je namijenjen djeci pred polazak u školu (šesta godina života) u redovnom programu kao petodnevni (od ponedjeljka od petka), danonoćni boravak djece u Gradu mladih u Granešini, u pratnji matičnih odgojitelja. Program "Djeca u prirodi" verificiralo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Uz nadležno gradsko upravno tijelo koji je nositelj Programa, Program provode dječji vrtići Grada Zagreba uz koordinaciju DV Ivane Brlić-Mažuranić i suradnju Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnica "Vladimir Nazor" koji osigurava smještaj i prehranu djece.

Grad Zagreb osigurava sredstva za prijevoz djece u Grad mladih, za plaće i materijalna prava radnika DV Ivane Brlić-Mažuranić koji su zaduženi za koordinaciju Programa (sukladno odredbama Kolektivnog ugovora za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba) te za dodatnu stimulaciju odgojitelja koji provode program u visini od 20 % osnovne mjesečne plaće odgojitelja bez stalnog dodatka. Grad Zagreb osigurava i sredstva za stalno unaprjeđenje uvjeta rada (prostor, opremu, didaktičku opremu i ostali materijal).

Program "Djeca u prirodi" u 2018. provodit će se po cijeni od 450,00 kn po djetetu, od čega će Grad Zagreb sufinancirati 50 % iznosa cijene za svako uključeno dijete, a preostalih 50 % iznosa cijene financiraju roditelji djece uplatom na žiro-račun Zagrebačkog holdinga d.o.o. - Podružnica "Vladimir Nazor" prije početka Programa.

Tijekom 2018. planira se obuhvat oko 170 djece tjedno, odnosno ukupno oko 7.000 djece godišnje.

- Projekt ranog otkrivanja i podrške u razvoju darovite djece realizira se u svim dječjim vrtićima Grada Zagreba za oko 700 djece, a posebice u DV "Trešnjevka" s cjelovitim programom za darovitu djecu.

- Drugi programi i projekti koje provode gradski dječji vrtići samostalno ili u suradnji s drugim ustanovama, udrugama i širom zajednicom:

- Projekt produženog boravka djece u dječjem vrtiću zbog prilagodbe radnom vremenu roditelja (od 5 do 20 sati)

- Projekt primjene Standarda za prehranu djece sa sezonskim i dnevnim jelovnicima u suradnji s Udrugom medicinskih sestara u dječjim vrtićima, Zavodom za javno zdravstvo i Prehrambeno-biotehnološkim fakultetom s ciljem unaprjeđivanja ujednačavanja i transparentnosti kvalitete prehrane djece u svim gradskim dječjim vrtićima.

Uz stalno poboljšanje postojećih jelovnika i težnji "oglednom" primjeru mediteranske prehrane, cilj projekta u 2018. godini bit će izrada jelovnika za djecu s posebnim potrebama u prehrani (alergije na hranu), izrada jelovnika za djecu s prekomjernom tjelesnom masom te edukacija radnika i roditelja.

- Projekt "Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj"

- Projekt stručnog usavršavanja radnika dječjih vrtića, s posebnim naglaskom na primjenu programa mjera sigurnosti i protokola o postupanju u rizičnim situacijama

- Projekt čuvanja i unaprjeđivanja zdravlja zubi predškolske djece

- Projekt uvođenj ranog učenja stranog jezika uz uporabu IT opreme

- Projekti stručnog usavršavanja stručnih radnika dječjih vrtića (Nadomjesna komunikacija, Montessori jaslice, Montessori terapija, Unaprjeđivanje podrške djeci s teškoćama u razvoju)

- Projekt uvođenja terapijskog psa u odgojno-obrazovni program skupina djece s teškoćama u razvoju

- Projekt "Darujmo djeci korijene i krila"

- Projekt "Darujmo djeci kazalište"

- Manifestacija 22. Dani dječjih vrtića Grada Zagreba

- Projekt ustrojavanja stručno-razvojnih centara za inkluzivnu potporu u odgoju i obrazovanju djece s teškoćama u razvoju i darovite djece uključenih u gradske dječje vrtiće

- Projekt stručnog usavršavanja za treće odgajatelje i pomagače (bolja podrška i potpora djeci s teškoćama u razvoju i darovitoj djeci)

- Projekti za koje je odobreno sufinanciranje iz europskih fondova

- Projekt ustrojavanja Centra za inkluzivni odgoj i obrazovanje u Gradu Zagrebu

- Projekt ustrojavanja edukacijskog centra Zagrebački model ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja

- Projekt "Vrt u vrtićima Grada Zagreba", Nositelji projekta: Gradski ured za obrazovanje, Udruga Snaga zemlje, Dječji vrtić Markuševec i vrtići Grada Zagreba.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj i vrste programa (posebice razvojni programi, programi za socijalno potrebitu djecu, za djecu nacionalnih manjina) i broj uključene djece

- broj programa predškole i broj uključene djece

- broj i vrste programa za djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu

- broj djece u programu "Vrtić u bolnici"

- broj djece u programu "Djeca u prirodi"

- broj i vrste projekata i broj uključene djece i stručnih radnika

- ustrojenost stručno-razvojnih centara za inkluzivnu potporu u odgoju i obrazovanju djece s teškoćama i darovite djece, uključenih u programe gradskih dječjih vrtića.

2.1.2. Projekti u pripremi za sufinanciranje iz EU sredstava

U 2018. planira se za sufinanciranje iz sredstava EU-a prijaviti projekte kako slijedi:

- Program Erasmus+ - Projekt rane intervencije u socijalno depriviranim obiteljima, posebice obiteljima romske nacionalne manjine. Cilj projekta je oformiti strateška partnerstva za organizirano korištenje slobodnog vremena djece iz socijalno depriviranih obitelji.

- Projekt "Poticanje rada s darovitom djecom i učenicima na predtercijarnoj razini". Prijava projekta očekuje se početkom 2018.

- Definirani su projekti koji će se financirati kroz ITU mehanizam (Integrirana teritorijalna ulaganja) za razdoblje do 2020.

Podržavaju se gradski dječji vrtići u ostvarivanju projekata mobilnosti u okviru Programa za cjeloživotno učenje, potprogram Erasmus+ za koje je ugovorno tijelo Agencija za mobilnost i programe EU-a. Sudjelovanjem u programima dječji vrtići osnažuju svoje stručne kompetencije i kapacitete te pridonose svijesti o potrebi cjeloživotnog učenja.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj i vrsta prijavljenih projekata

- broj i vrsta projekata u provedbi.

Upis djece u programe ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja gradskih dječjih vrtića za pedagošku godinu 2018./2019. provodit će se u skladu s Odlukom o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga dječjih vrtića Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/11, 19/11 i 15/12) i pravilnicima dječjih vrtića o upisu djece i ostvarivanju prava i obveza korisnika usluga.

Plan upisa djece za pedagošku godinu 2018./2019. donose upravna vijeća dječjih vrtića, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje.

Roditelji u terminu koji određuje Gradski ured za obrazovanje podnose zahtjev za upis djece, u pravilu, najbližem dječjem vrtiću prema mjestu stanovanja. Ugovor između vrtića i roditelja o ostvarivanju programa sklapa se danom uključivanja djeteta u program, u pravilu, početkom pedagoške godine za razdoblje i odgojno - obrazovni program usklađen s potrebama djeteta.

Prioritet pri upisu u redoviti program mora se osigurati djeci roditelja žrtava i invalida Domovinskog rata, djeci iz obitelji s troje ili više djece, djeci zaposlenih roditelja, djeci samohranih roditelja, djeci u udomiteljskim obiteljima, djeci bez roditelja ili odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci s teškoćama u razvoju - ako postoje uvjeti za njihovu integraciju u redovite programe, djeci u godini prije polaska u osnovnu školu, djeci roditelja koji primaju doplatak za djecu te djeci koja žive u težim socijalnim i zdravstvenim prilikama.

Za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba koja stanuju na rubnim gradskim područjima bez odgovarajuće prometne veze s gradskim predškolskim ustanovama ili koja zbog opravdanih razloga borave izvan Grada Zagreba, osigurava se sufinanciranje redovitog programa predškolskog odgoja i obrazovanja i Program predškole u dječjim vrtićima kojima je osnivač Grad Velika Gorica i Grad Zaprešić (sukladno sklopljenim sporazumima s tim gradovima), odnosno drugi gradovi i općine (prema posebnom odobrenju Gradskog ureda za obrazovanje).

2.1.3. Ljudski resursi za provođenje programa

Za planirani opseg programa u gradskim dječjim vrtićima za 2018. utvrđena je, prema normativu, potreba za 5.858 radnika, uz potrebne korekcije tijekom godine zbog obavljanja povremenih programa, povećanja broja odgojitelja u skupinama s integriranom djecom s teškoćama u razvoju, zamjena za nenazočne radnike i pomoći radnicima koji rade u otežanim uvjetima, ostvarivanja prava osoba s invaliditetom sukladno gradskoj strategiji za osobe s invaliditetom, povećanja broja radnika sa stečenim zvanjima mentora i savjetnika te u slučaju daljnjeg proširivanja opsega djelatnosti, tj. otvaranja novih odgojno-obrazovnih skupina. Tijekom 2018. nastavit će se gradski program prijma odgajatelja i stručnih suradnika na stručno osposobljavanje za rad bez zasnivanja radnog odnosa radi ostvarivanja obveznoga jednogodišnjeg pripravničkog staža i polaganja stručnog ispita.

Sklopljenim Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba (Službeni glasnik 18/15, 6/16, 24/16 i 2/17) uređena su prava i obveze radnika u predškolskim ustanovama kojih je osnivač Grad Zagreb. Potrebno je stalno ažurirati strukturu radnika, uzimajući u obzir promjene stručne spreme i koeficijenta plaće tih radnika.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj radnika u stalnom radnom odnosu

- broj radnika u radnom odnosu na određeno vrijeme (zamjene)

- broj radnika zbog povećanog opsega ili programa za djecu s teškoćama u razvoju ("treći odgojitelj")

- broj radnika u stručno-razvojnoj službi

- broj mentora i savjetnika

- broj radnika osoba s invaliditetom.

Radno vrijeme gradskih predškolskih ustanova, u pravilu, traje od 7 do 17 sati, ali se prilagođava utvrđenim potrebama roditelja organiziranjem programa od 5 do 20 sati (vodeći računa o zaštiti prava djeteta tako da maksimalno trajanje programa bude najviše 10 sati dnevno).

U smjenskom programu rad se organizira izmjenično, jedan tjedan od 7 do 17 sati, a drugi tjedan od 11 do 21 sat.

Rad subotom organizira se na temelju prethodne prijave najmanje petoro djece na lokacijama na kojima su najmanji troškovi boravka djece, uz međusobni dogovor predškolskih ustanova na svakom gradskom području. Broj prijava potreba roditelja gotovo je zanemariv.

Prema potrebama obitelji i djece (posebice djece s teškoćama u razvoju) mogu se organizirati poslijepodnevni programi koje je verificiralo Ministarstva znanosti i obrazovanja. Sukladno pedagoškim normama, tijekom ljeta i u drugim prigodama kad je smanjen broj nazočne djece, predškolske ustanove organiziraju rad na smanjenom broju lokacija.

2.2. Vjerski i privatni dječji vrtići

U Program javnih potreba i nadalje se uključuje sufinanciranje programa dječjih vrtića u vlasništvu vjerskih zajednica te drugih pravnih i fizičkih osoba prema zatečenom opsegu djelatnosti u 2018. s mogućim povećanjem kapaciteta u 2018. U privatnim i vjerskim dječjim vrtićima broj djece se tijekom godine mijenja. Najveći broj upisane djece bio je u lipnju 2017. godine - 5.074 djece s prebivalištem u Gradu Zagrebu, a najmanji u rujnu 2017. godine - 4.391 dijete s prebivalištem u Gradu Zagrebu. U 2018. godini ne očekuje se veći broj novih privatnih dječjih vrtića. Prema podacima o slobodnim mjestima, u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima su 522 slobodna mjesta.

Ovisno o potrebama za smještajem predškolske djece i financijskim mogućnostima Grada Zagreba, u sufinanciranje iz proračuna Grada Zagreba mogu se uključiti novi vjerski i privatni dječji vrtići prema posebnoj odluci gradonačelnika Grada Zagreba, i to ponajprije za djecu jasličke dobi.

2.2.1. Kriteriji za sufinanciranje programa u privatnim i vjerskim vrtićima u Gradu Zagrebu

Grad Zagreb će radi ujednačavanja uvjeta ostvarivanja odgojno-obrazovnog programa, poslovanja i kontrole trošenja proračunskih sredstava u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima primijeniti model kriterija u praćenju privatnih i vjerskih dječjih vrtića, i to:

1. obvezno osiguravanje svih potrebnih rješenja za ostvarivanje subvencije Grada Zagreba

2. dostavljanje kurikuluma, godišnjih planova i programa rada, izvješća te suglasnosti na sve programe koji provode ustanove prema zakonskim odredbama i rokovima

3. provođenje upisa djece na temelju propisane dokumentacije za ostvarivanje subvencije za dijete

4. provođenje programa i uvjeta programa sukladno pedagoškim zahtjevima i zahtjevima Državnoga pedagoškog standarda

5. redovito izvješćivanje o prisutnosti djece preko e-matice

6. redovitu i pravodobnu dostavu mjesečnih izvješća do 3. u mjesecu za prethodni mjesec

7. dostavljanje podataka o uvjetima provođenja programa, prostornim i sigurnosnim uvjetima, kvaliteti prehrane, opremi i didaktičkim sredstvima, kadrovskim resursima (odgojiteljima, stručnim suradnicima i ostalim radnicima), stručnom usavršavanju radnika, vanjskom vrednovanju i vrednovanju programa.

Gradski ured za obrazovanje provodit će stalni nadzor primjene navedenih kriterija kroz Akcijski plan djelovanja Ureda vezano za Reviziju financiranja vjerskih i privatnih dječjih vrtića.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj dječjih vrtića i broj djece uključene u programe

- rezultati praćenja privatnih i vjerskih vrtića prema kriterijima za ostvarivanje programa i provedbe Akcijskog plana djelovanja.

2.3. Drugi programi važni za provođenje predškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu

U Program javnih potreba uključuje se sufinanciranje:

2.3.1. verificiranih programa pojedinih ustanova koje rade s djecom rane i predškolske dobi s prebivalištem na području Grada Zagreba, a provode programe predškolskog odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju, i to ustanova kojima je osnivač Grad Zagreb:

- Poliklinika SUVAG

- Centar za odgoj i obrazovanje Goljak

- Centar za autizam.

2.3.2. drugih ustanova i udruga s programima za djecu rane i predškolske dobi, koje je verificiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a u okviru osiguranih sredstava iz proračuna Grada Zagreba. Prioritet će imati:

- programi za djecu rane i predškolske dobi s teškoćama u razvoju te darovitu djecu

- programi za djecu pripadnike nacionalnih manjina, posebice za romsku djecu rane i predškolske dobi

- programi za djecu rane i predškolske dobi iz socijalno depriviranih obitelji

- programi za djecu rane i predškolske dobi usmjereni na jačanje razvojnih potencijala djece, očuvanje zdravlja djece, edukacije i stvaranje poticajnih uvjeta u obiteljskom okruženju.

2.3.3. programa za stručno usavršavanje i podršku razvoja stručnih kompetencija radnika u djelatnosti:

- programi susreta, priredbi i manifestacija u okviru djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja u Gradu Zagrebu.

Indikatori kvalitete kojima će se pratiti realizacija:

- broj ustanova i udruga i broj uključene djece

- broj i vrste programa

- rezultati praćenja prema utvrđenim kriterijima.

B) DADILJE

U Program javnih potreba i nadalje se uključuje sufinanciranje djelatnosti dadilja prema zatečenom opsegu djelatnosti u 2017. za ukupno 16 obrta za 129 djece.

U 2018. godini, s obzirom na veći broj slobodnih mjesta u vrtićima Grada Zagreba, suglasnost na sufinanciranje dadilja odobravat će se samo u područjima Grada gdje još uvijek ima djece koja nisu uključena u odgojno-obrazovni program, a roditelji su zainteresirani za čuvanje djece u obrtu dadilje.

Ovisno o potrebama za smještajem predškolske djece i financijskim mogućnostima Grada Zagreba, u sufinanciranje iz proračuna Grada Zagreba mogu se uključiti druge registrirane dadilje prema posebnoj odluci gradonačelnika Grada Zagreba.

3. FINANCIRANJE DJELATNOSTI

Za financiranje djelatnosti predškolskog odgoja planira se ukupno 941.278.500,00 kn i to iz sljedećih izvora:

- iz sredstava proračuna Grada Zagreba u iznosu od 837.378.500,00 kn,

- sudjelovanjem roditelja u cijeni programa kojima su obuhvaćena njihova djeca u iznosu od 100.000.000,00 kn, što se uplaćuje u proračun Grada Zagreba,

- iz državnog proračuna u iznosu od 3.900.000,00 kn za programe predškole, programe za djecu s teškoćama u razvoju, darovitu djecu, programe za djecu pripadnika nacionalnih manjina i druge programe državnog značenja, a u skladu s propisanim mjerilima za sufinanciranje tih programa sredstvima državnog proračuna.

3.1. Kriteriji za financiranje djelatnosti iz sredstava proračuna Grada Zagreba

3.1.1. Gradski dječji vrtići

Uz značajna ulaganja Grada Zagreba u gradnju i investicijsko održavanje objekata te zamjenu dotrajale opreme, još uvijek nisu ujednačeni uvjeti ostvarivanja programa i poslovanja u svim gradskim dječjim vrtićima, a posebno u starijim i nenamjenski građenim objektima. Stoga je sustav financiranja gradskih dječjih vrtića prilagođen različitim uvjetima rada ustanova (vrsta i starost objekata i opreme, struktura radnika, socijalna struktura korisnika programa i dr.), s ciljem osiguravanja uvjeta za ostvarivanje podjednake kvalitete programa ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu u postojećem okružju.

Iz proračuna Grada Zagreba gradskim dječjim vrtićima osiguravaju se sredstva u visini ekonomske cijene odobrenih redovitih programa, posebnih programa za djecu s teškoćama u razvoju i programa predškole, s tim da se sudjelovanje roditelja u cijeni tih programa uplaćuje u proračun Grada Zagreba.

3.1.1.1. Gradski dječji vrtići mogu, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje ostvarivati vlastite prihode:

1. od dodatnih uplata roditelja djece za verificirane i od strane osnivača odobrene posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe te druge dodatne programe dječjeg vrtića i uz sljedeću maksimalnu naknadu za:

a) kraće programe ovisno o duljini trajanja i broju dana u mjesecu potrebnih za realizaciju programa do 300,00 kn mjesečno

b) posebne programe i kraće programe integrirane u redoviti program do 500,00 kn mjesečno.

Visinu naknade za provedbu programa utvrđuje odlukom upravno vijeće dječjeg vrtića uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje.

c) specifične kraće programe za djecu s teškoćama u razvoju, koji zahtijevaju posebne uvjete - naknadu određuje upravno vijeće dječjeg vrtića uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje.

2. od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme dječjeg vrtića drugim organizatorima kvalitetnih programa za djecu te, iznimno, od naknade za iznajmljivanje prostora i opreme za druge namjene, odnosno naknada za pružanje drugih usluga - pod uvjetom da to ne ometa normalno odvijanje djelatnosti dječjeg vrtića i uz sljedeću minimalnu naknadu:

a) za provedbu kraćih programa za djecu predškolske dobi:

- 50 kuna po satu - za sobu dnevnog boravka djece

- 60 kuna po satu - za polivalentnu dvoranu

b) za ostale namjene:

- 80 kuna po satu - za sobu dnevnog boravka djece

- 100 kuna po satu - za polivalentnu dvoranu.

Iznimno, dječji vrtići mogu uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje:

- odrediti manji iznos zakupnine za provedbu programa namijenjenih predškolskoj i školskoj djeci te drugih programa od posebnog interesa

- odrediti veći iznos zakupnine ovisno o specifičnosti prostora i opreme.

Navedeni prihodi zadržavaju se na računu gradskih dječjih vrtića, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom upravnih vijeća vrtića, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, i to:

1. prihodi od dodatnih uplata roditelja djece za dodatne programe koriste se za namjene utvrđene pod točkom 3.2.4. ovog programa javnih potreba

2. prihodi od naknada za iznajmljivanje prostora i opreme te pružanje drugih usluga koriste se za stimulaciju ostalih radnika, nadoknadu nastalih troškova te za poboljšavanje uvjeta rada dječjeg vrtića.

Dječji vrtići dužni su dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje tromjesečno izvješće o ostvarenim vlastitim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

3.1.1.2. Sredstva iz proračuna Grada Zagreba osiguravaju se gradskim predškolskim ustanovama prema jedinstvenim kriterijima, o provedbi kojih se brine Gradski ured za obrazovanje:

a) Rashodi za zaposlene (skupina 31 Računskog plana proračuna)

Sredstva za plaće i materijalna prava radnika u planiranom iznosu od 654.850.000,00 kn osiguravaju se ustanovama u skladu s Kolektivnim ugovorom za zaposlene u predškolskim ustanovama Grada Zagreba, odnosno pravilnicima o radu predškolskih ustanova, i to za strukturu i broj radnika koji odobrava Gradski ured za obrazovanje sukladno gradskim normativima. Sredstva se izvršavaju mjesečno na temelju obračuna i zahtjeva Ustanove.

b) Materijalni i financijski rashodi (skupine 32 i 34)

Sredstva za materijalne i financijske rashode poslovanja u planiranom iznosu od 182.438.500,00 kn osiguravaju se ustanovama preko akontacije koja se obračunava prema kriteriju opsega djelatnosti ili prema kriteriju stvarnih troškova za pojedine namjene, s tim da su ustanove dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje dostavljati izvješća o stvarnim troškovima po namjenama, na temelju kojih će se pratiti i prema potrebi usklađivati visina akontacije.

Naknade troškova zaposlenima (321) izvršavaju se kako slijedi: Službena putovanja kao mjesečne akontacije svim ustanovama u jednakim iznosima. Naknade za prijevoz, rad na terenu i odvojeni život izvršavaju se kao mjesečne akontacije ustanovama, a temeljem stvarnog utroška iz dostavljenih obračuna za prethodni mjesec. Stručno usavršavanje zaposlenika kao tromjesečne akontacije svim ustanovama u jednakim iznosima;

Rashodi za materijal i energiju (322) izvršavaju se kao slijedi:

a) Rashodi uredskog materijala i ostali materijalni rashodi za dio kojemu je izvor prihoda proračun Grada Zagreba izvršavaju se kao mjesečne akontacije izračunate prema broju odgojnih skupina svake pojedine ustanove te po posebnim zahtjevima ustanova, a za dio kojemu je izvor prihoda proračun Republike Hrvatske, sredstva se transferiraju ustanovama na temelju Kriterija koje je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta.

b) Rashodi za materijal i sirovine - prehrana djece izvršavaju se dijelom izravnim podmirenjem obveza prema dobavljačima, po provedenim objedinjenim postupcima javne nabave i nakon toga sklopljenim ugovorima, te preostali dio kao mjesečne akontacije ustanovama sukladno propisanim normativima i planiranom nazočnom broju djece. Ustanove su obvezne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje dostavljati:

- podatke o planiranom broju nazočne djece za idući mjesec,

- mjesečna izvješća o stvarnoj nazočnosti djece i o plaćenim računima iz sredstava akontacije.

Sredstva za prehranu dječji vrtići mogu realizirati u iznosu do 15,00 kn dnevno po nazočnom djetetu u redovitom programu. Navedeni iznos može biti i viši ako to zahtijeva realizacija posebnih programa, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje.

c) Rashodi za materijal i dijelove za tekuće investicijsko održavanje izvršavaju se kao mjesečne akontacije izračunate prema broju odgojnih skupina svake pojedine ustanove.

d) Rashodi za energiju izvršavaju se kao mjesečne akontacije ustanovama, a temeljem stvarnog utroška iz dostavljenih obračuna za prethodni mjesec.

e) Rashodi za sitan inventar i autogume izvršavaju se tako da se za nabavu didaktike i sitnog inventara doznačuju sredstva prema prijavljenom broju novih odgojno-obrazovnih skupina i procijenjenoj nabavnoj vrijednosti te za obnovu postojeće didaktičke opreme prema iskazanim potrebama od strane ustanova.

f) Rashodi za službenu, radnu i zaštitnu odjeću i obuću izvršavaju se prema broju zaposlenih i stvarnim potrebama ustanova.

Rashodi za usluge (323) izvršavaju se kako slijedi:

a) Rashodi za usluge telefona, pošte i prijevoza izvršavaju se dijelom izravnim podmirenjem obveza prema dobavljačima, po provedenim objedinjenim postupcima javne nabave i nakon toga sklopljenim ugovorima (usluge telefona), a troškovi prijevoza kao refundacije stvarnih troškova po zahtjevima ustanova na temelju ugovora koji sklapaju ustanove uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, te izravnim doznakama dobavljačima po ugovorima koje sklapa Grad Zagreb.

b) Rashodi za usluge tekućega i investicijskog održavanja izvršavaju se dijelom mjesečnim akontacijama prema broju odgojno-obrazovnih skupina redovitog programa, a dijelom provedenim postupcima javne nabave i prema zahtjevima ustanova za nepredviđene radove održavanja objekata, opreme i hitne intervencije.

c) Rashodi za usluge promidžbe i informiranja izvršavaju se jednakim mjesečnim akontacijama ustanovama.

d) Rashodi za komunalne usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama, a temeljem praćenja i izvještavanja o stvarnim troškovima.

e) Rashodi za zakupnine i najamnine se izvršavaju temeljem ugovora koji sklapa Grad Zagreb, odnosno ustanove, uz prethodnu suglasnost gradonačelnika Grada Zagreba.

f) Rashodi za zdravstvene i veterinarske usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama prema broju zaposlenika ustanova.

g) Rashodi za intelektualne i osobne usluge, računalne i ostale usluge izvršavaju se mjesečnim akontacijama ravnomjerno po ustanovama, te u iznimnim situacijama prema zahtjevima ustanova.

Naknade troškova osobama izvan radnog odnosa (324) izvršavaju se prema stvarnom trošku, a po zahtjevima ustanova na ime naknada troškova osobama izvan radnog odnosa (prema ugovorima o stručnom osposobljavanju bez zasnivanja radnog odnosa za odobren broj pripravnika odgojitelja i stručnih suradnika).

Ostali nespomenuti rashodi poslovanja (329) izvršavaju se kako slijedi:

a) Rashodi za naknade za rad predstavničkih i izvršnih tijela, povjerenstava i sl. izvršavaju se prema stvarnom trošku, a po zahtjevima ustanova i prema zaključku Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenim podacima o nazočnosti sjednicama.

b) Rashodi za premije osiguranja izvršavaju se dijelom izravnim podmirenjem obveza prema osiguravateljima, po provedenim postupcima javne nabave i potom sklopljenim ugovorima od strane Grada Zagreba u ime i za račun ustanova, a dijelom mjesečnim doznakama ustanovama po osnovi stvarnih troškova.

c) Rashodi za reprezentaciju izvršavaju se mjesečnim akontacijama ravnomjerno po ustanovama.

d) Rashodi za pristojbe i naknade izvršavaju se po stvarnom trošku, a na temelju zahtjeva ustanova.

e) Ostali nespomenuti rashodi poslovanja izvršavaju se na ime programa "Djeca u prirodi", i to po zahtjevu ustanova, zatim sufinanciranja obljetnica dječjih vrtića na temelju dokumentiranih zahtjeva ustanova (5.000,00 kn za 5, 10, 15, 20 i 25 godina djelovanja ustanove, 10.000,00 kn za 30 i svakih daljnjih 5 godina djelovanja ustanove), zatim organiziranja manifestacije Dani dječjih vrtića izravnim doznakama dobavljačima po provedenim postupcima javne nabave, te po zahtjevima raznih subjekata za financiranje programa u predškolskom odgoju i obrazovanju.

c) Rashodi za nabavu proizvedene dugotrajne imovine (uredske opreme, namještaja, strojeva, računala i vozila) (skupina 42)

Planirani su u ukupnom iznosu od 6.900.000,00 kn i koristit će se prema godišnjem programu prioriteta nabave opreme što ga donosi Gradski ured za obrazovanje nakon ocjene zahtjeva predškolskih ustanova, a u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi i gradskim aktima o objedinjenoj nabavi. Prioritet je opremanje novih izgrađenih i adaptiranih predškolskih objekata, postupno obnavljanje namještaja u sobama za boravak djece i nabava zamjenskih strojeva u kuhinjama i praonicama, te nabava opreme za dječja igrališta. Program informatizacije predškolskih ustanova obuhvaća nabavu i ugradnju instalacijske, računalne, prateće i komunikacijske opreme u svrhu provedbe informatizacije upravnih i stručnih poslova, rada stručnih timova i odgojitelja te programa za djecu starijih odgojnih skupina.

Ustanove su dužne u rokovima koje odredi Gradski ured za obrazovanje dostavljati mjesečna izvješća o stvarnim troškovima po namjenama na temelju kojih će se kontinuirano pratiti izvršenje navedenih rashoda.

d) Ostale naknade građanima i kućanstvima (372)

Planirane su u ukupnom iznosu od 1.000.000,00 kn i koristit će se za nabavu dječjih papuča za boravak u prostorima predškolskih ustanova.

3.1.2. Vjerski i privatni dječji vrtići

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni redoviti programi za djecu predškolske dobi u vjerskim i drugim privatnim dječjim vrtićima. U okviru osiguranih sredstava iz gradskog proračuna tim će se vrtićima osiguravati sredstva za redoviti 10-satni program ranog predškolskog odgoja i obrazovanja (odnosno program kraćeg trajanja za djecu s teškoćama u razvoju) po djetetu s prebivalištem na području Grada Zagreba kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUFINANCIRANJA PO DJETETU IZ PRORAČUNA GRADA ZAGREBA

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

1.300,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

1.450,00 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

1.600,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

1.750,00 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita (do najviše 12 rata) po ugovoru za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca (do najviše 12 mjesečnih najamnina).

Mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu utvrđuju vjerski i privatni dječji vrtići na temelju dokumentacije koju im dostavljaju roditelji.

Za mjesec u kojem je dijete boravilo u dječjem vrtiću do najviše 5 dana, sredstva se umanjuju za 60 %.

Vjerski i privatni dječji vrtići dužni su Gradskom uredu za obrazovanje mjesečno (do 3. u mjesecu za prethodni mjesec) dostaviti:

- zahtjev za sufinanciranje i evidenciju o nazočnosti djece temeljem koje će se utvrditi iznos sufinanciranja po djetetu za prethodni mjesec,

- mjesečno izvješće o utrošku sredstava doznačenih iz gradskog proračuna u prethodnome mjesecu (po namjenama).

Ako se utvrdi da je vjerska ili privatna predškolska ustanova dostavila netočnu evidenciju o nazočnosti djece za pojedini mjesec, umanjit će se mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu u sljedećem razdoblju.

U slučaju ponovljenog dostavljanja netočne evidencije o nazočnosti djece, vjerskom ili privatnom dječjem vrtiću ukinut će se daljnje financiranje.

Vjerski i privatni dječji vrtići samostalno utvrđuju kriterije i visinu sudjelovanja roditelja u cijeni programa, čime se pokriva razlika do ekonomske cijene programa vrtića.

Gradski ured za obrazovanje provodit će stalni nadzor nad primjenom utvrđenih kriterija u trošenju proračunskih sredstava u okviru subvencije Grada za odgojno-obrazovni program za svako dijete u privatnim i vjerskim dječjim vrtićima.

3.1.3. Drugi programi važni za razvoj ranoga i predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni posebni programi koje djeca s teškoćama u razvoju s prebivalištem na području Grada Zagreba ostvaruju u posebnim ustanovama kojima je osnivač Grad Zagreb, i to:

- Poliklinici SUVAG - za 5-satni program 1.100,00 kn, za 6-7-satni program 1.660,00 kn i za 8-10-satni program 2.210,00 kn mjesečno po upisanom djetetu,

- Centru za odgoj i obrazovanje Goljak i u Centru za autizam - za troškove 5-satnog programa, 6-7-satnog programa i 8-10-satnog programa prema Zaključku o sufinanciranju posebnih programa predškolskog odgoja i obrazovanja djece s teškoćama u razvoju u Centru za odgoj i obrazovanje Goljak i Centru za autizam (Službeni glasnik Grada Zagreba 1/08).

Nadalje, sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni programi za djecu rane i predškolske dobi, za djecu s teškoćama u razvoju i nadarenu djecu, programi za djecu pripadnike nacionalnih manjina, a posebice za romsku djecu rane i predškolske dobi, programi za djecu rane i predškolske dobi iz socijalno depriviranih obitelji, programi za djecu rane i predškolske dobi usmjereni na jačanje razvojnih potencijala djece, očuvanje zdravlja djece, edukaciju i stvaranje poticajnih uvjeta u obiteljskom okruženju i podrška stručnim udrugama.

Gradonačelnik Grada Zagreba može tijekom godine izmijeniti kriterije za sufinanciranje ustanova i udruga iz stavaka 1. i 2., a u okviru osiguranih sredstava za pojedine namjene.

Za druge programe važne za razvoj ranoga i predškolskog odgoja u Gradu Zagrebu sredstva se osiguravaju tijekom godine sukladno posebnim odlukama gradonačelnika Grada Zagreba, u okviru raspoloživih proračunskih sredstava.

3.1.4. Dadilje

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinancira se djelatnost dadilja upisanih u obrtni registar s registriranom djelatnošću dadilje koje ispunjavaju uvjete za obavljanje djelatnosti dadilje sukladno odredbama Zakona o dadiljama (Narodne novine 37/13), a koje obavljaju djelatnost na području Grada Zagreba.

U okviru osiguranih sredstava iz gradskog proračuna dadiljama se osiguravaju sredstva za osmosatno čuvanje, brigu i skrb o djeci rane i predškolske dobi pet dana tjedno, i to u mjesečnom iznosu po djetetu s prebivalištem na području Grada Zagreba kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUFINANCIRANJA PO DJETETU IZ PRORAČUNA GRADA ZAGREBA

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

1.300,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

1.450,00 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

1.600,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

1.750,00 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita (do najviše 12 rata) po ugovoru za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca (do najviše 12 mjesečnih najamnina). Mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu utvrđuju dadilje na temelju dokumentacije koju im dostavljaju roditelji.

Za mjesec u kojem dadilja čuva, brine se i skrbi o djetetu do najviše 5 dana, sredstva se umanjuju za 60 %.

Dadilje su dužne Gradskom uredu za obrazovanje mjesečno (do 3. u mjesecu za prethodni mjesec) dostaviti:

- zahtjev za sufinanciranje i evidenciju o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci temeljem koje će se utvrditi iznos sufinanciranja po djetetu za prethodni mjesec

- mjesečno izvješće o utrošku sredstava doznačenih iz gradskog proračuna u prethodnome mjesecu (po namjenama).

Ako se utvrdi da je dadilja dostavila netočnu evidenciju o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci za pojedini mjesec, umanjit će se mjesečni iznos sufinanciranja po djetetu u sljedećem razdoblju.

U slučaju ponovljenog dostavljanja netočne evidencije o ostvarenom čuvanju, brizi i skrbi o djeci, dadilji će se ukinuti daljnje financiranje.

Dadilje samostalno utvrđuju kriterije i visinu sudjelovanja roditelja u cijeni čuvanja, brige i skrbi o djeci, čime se pokriva razlika do ekonomske cijene čuvanja, brige i skrbi o djeci.

Sredstva za namjene iz točaka 3.1.2., 3.1.3. i 3.1.4. planiraju se na poziciji: 3811 Tekuće donacije u novcu u iznosu od 95.000.000,00 kn.

3.1.5. Financiranje udruga javnim pozivom i izravnom dodjelom

Iznimno, sukladno Uredbi o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine 26/15) i Pravilniku o financiranju udruga iz proračuna Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 12/15, 24/15 i 2/16) financiranje udruga se provodi i javnim pozivom i izravnom dodjelom.

Javni poziv za financiranje udruga objavljuje se za dodjelu jednokratnih financijskih potpora za donacije i sponzorstva, obilježavanje značajnih datuma i važnih obljetnica, organiziranje susreta, natjecanja, priredbi, drugih manifestacija i slično, jačanje kapaciteta udruga (inicijalna pomoć udrugama za razvoj aktivnosti u lokalnoj zajednici, osnaživanje udruga koje pružaju usluge korisnicima u lokalnoj zajednici, manje potpore za nabavu opreme i slično), edukacije (edukacije o aktivnostima koje udruga pruža, edukacije za zaposlenike i stručnjake udruge, edukacije za zajednicu), za programe javnih potreba koje provode udruge i koji su u pojedinim područjima propisani posebnim zakonima, a za koje nije objavljen javni natječaj, te podršku institucijskom i organizacijskom razvoju udruga s područja Grada Zagreba. Javni poziv je otvoren do iskorištenja sredstava, a o odobravanju jednokratne financijske potpore udrugama koje ispunjavaju propisane uvjete odlučuje gradonačelnik.

Bez objavljivanja javnog natječaja i javnog poziva financijska sredstva dodjeljuju se izravno samo iznimno i u slučajevima određenima člankom 6. stavkom 3. Uredbe.

Sa svim udrugama kojima su odobrena financijska sredstva Grad Zagreb sklapa ugovor o financiranju, sadržaj kojega je propisan Pravilnikom.

3.1.6. Programi predškolskog odgoja u ustanovama izvan Grada Zagreba

Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinanciraju se odobreni programi u gradskim predškolskim ustanovama izvan Grada Zagreba za djecu s prebivalištem na području Grada Zagreba, koja u tim ustanovama ostvaruju redoviti program ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja. Sredstvima proračuna Grada Zagreba sufinancira se razlika između odlukom osnivača ustanove utvrđenog iznosa sudjelovanja roditelja u cijeni programa i pune ekonomske cijene programa, ali ne više od iznosa koji Grad Zagreb osigurava za isti program gradskim predškolskim ustanovama.

Sredstva za namjene iz stavka 1. planiraju se na poziciji: 3631 Tekuće pomoći unutar općeg proračuna u iznosu od 1.000.000,00 kn.

3.2. Kriteriji za sudjelovanje roditelja u cijeni programa gradskih predškolskih ustanova

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u ekonomskoj cijeni programa što ih njihova djeca ostvaruju u gradskim predškolskim ustanovama određuje se ovisno o vrsti i trajanju programa te o socijalnom statusu obitelji.

Ako su zadovoljene sve potrebe djece za programom s prebivalištem, stalnim boravištem stranaca, privremenim boravištem (prema uredbama EU-a) i odobrenim statusom azilanata na području Grada Zagreba za ostvarivanjem programa predškolskog odgoja, predškolske ustanove mogu upisati i djecu roditelja koji nemaju prebivalište na području Grada Zagreba, uz uvjet da roditelji te djece plaćaju punu ekonomsku cijenu programa (uz mogućnost da dio troškova za tu djecu snose jedinice lokalne samouprave prema mjestu prebivališta roditelja ili, ako su strani državljani, da prema načelu uzajamnosti budu izjednačeni s roditeljima koji imaju prebivalište na području Grada Zagreba).

3.2.1. Redoviti program - petodnevni tjedan

Ekonomska cijena za redoviti program u petodnevnom radnom tjednu, planirana na temelju prosječnih troškova programa sukladno odredbama članka 42. Državnoga pedagoškog standarda predškolskog odgoja i naobrazbe, iznosi za 2018.:

- za redoviti 10-satni program 1.900,00 kn;

- za redoviti poludnevni program 1.300,00 kn.

Poludnevni se program ustrojava samo ako su zadovoljene sve potrebe djece iz prioritetnih kategorija za ostvarivanjem 10-satnog programa.

Cijena za poludnevni program može se primijeniti samo ako je organizirana posebna odgojno-obrazovna skupina, a iznimno i za pojedinačne slučajeve skraćenog boravka djece s teškoćama u razvoju i posebnim potrebama u okviru odgojno-obrazovne skupine s 10-satnim programom.

Sukladno Odluci o načinu ostvarivanja prednosti pri upisu djece i mjerilima za naplatu usluga predškolskih ustanova Grada Zagreba od roditelja - korisnika usluga, sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem, stalnim boravištem stranaca, privremenim boravištem (prema uredbama EU-a) i odobrenim statusom azilanata na području Grada Zagreba u ekonomskoj cijeni redovitih programa utvrđuje se kako slijedi:

PRIHODOVNI CENZUS

MJESEČNI IZNOS SUDJELOVANJA RODITELJA U CIJENI REDOVITOG PROGRAMA

10-SATNI

POLUDNEVNI

1. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 4.501,00 kn i više

600,00 kn

390,00 kn

2. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 3.501,00 do 4.500,00 kn

450,00 kn

292,50 kn

3. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) od 2.501,00 do 3.500,00 kn

300,00 kn

195,00 kn

4. prosječni mjesečni prihod po članu zajedničkog kućanstva (ostvaren u prethodnoj godini) do 2.500,00 kn

150,00 kn

97,50 kn

Ostvareni prihodi svih članova zajedničkog kućanstva u prethodnoj godini umanjuju se za iznos poreza i prireza, iznos plaćen za rate stambenog kredita (do najviše 12 rata) po ugovoru za nekretninu kojom se rješava stambeno pitanje obitelji i iznos plaćen za slobodno ugovorenu najamninu za potrebe stanovanja obitelji u stambenom prostoru najmodavca (do najviše 12 mjesečnih najamnina).

Olakšice u plaćanju redovitog programa imaju roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba za:

- dijete osobe s invaliditetom (100 % i 90 %) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete osobe s invaliditetom (od 80 % do 60 %) - plaća 50 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete osobe s invaliditetom (50 % i manje) - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u redovitom programu - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa,

- drugo dijete iste obitelji u redovitom programu - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete samohranog roditelja - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa,

- dijete čija se obitelj koristi pravom na zajamčenu minimalnu naknadu u sustavu socijalne skrbi plaća 20 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa.

Iznos sudjelovanja roditelja i pravo na olakšice u plaćanju redovitog programa utvrđuju gradske predškolske ustanove na temelju dokumentacije koju dostavljaju roditelji uz zahtjev za upis djeteta, odnosno u roku od 15 dana od nastanka promjene koja utječe na ostvarivanje prava na olakšice, odnosno ovisno o promjeni ekonomskog statusa obitelji tijekom pedagoške godine.

Roditelj se može koristiti samo jednom olakšicom koja je za njega najpovoljnija.

Gradski ured za obrazovanje utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica (u suradnji s centrima za socijalnu skrb i zdravstvenim ustanovama).

Za mjesec u kojem je dijete boravilo u predškolskoj ustanovi do najviše 5 dana, a izostanak je unaprijed najavljen ili kasnije opravdan, roditelj plaća 40 % iznosa sudjelovanja u cijeni programa.

Za boravak djece u predškolskoj ustanovi subotom ili duže od redovitog programa roditelj plaća 20,00 kn po satu djetetova boravka, ako posebnim zaključkom gradonačelnika Grada Zagreba nije drukčije utvrđeno.

3.2.2. Program predškole

Ekonomska cijena programa predškole iznosi 120,00 kn mjesečno.

Program predškole za djecu koja ne ostvaruju redovite programe predškolskog odgoja u godini prije polaska u osnovnu školu (odnosno dvije godine za romsku djecu i djecu s posebnim potrebama) besplatan je za roditelje djece s prebivalištem na području Grada Zagreba.

3.2.3. Programi za djecu s teškoćama u razvoju

Ekonomska cijena programa za djecu s teškoćama u razvoju utvrđuje se prema trajanju i specifičnim uvjetima provedbe programa.

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni prilagođenih programa za djecu s teškoćama u razvoju, integriranu u redovite odgojno-obrazovne skupine, utvrđuje se prema istim kriterijima kao da ostvaruju redoviti program.

Roditelji djece s prebivalištem na području Grada Zagreba oslobođeni su sudjelovanja u cijeni posebnih programa za djecu s većim teškoćama u razvoju, koja su uključena u posebne odgojno-obrazovne skupine redovitih predškolskih ustanova ili u posebne ustanove.

3.2.4. Posebni cjelodnevni, poludnevni i kraći programi, odgojno-zdravstveni i drugi programi

Sukladno trajanju i specifičnim uvjetima ostvarivanja programa, visinu dodatne uplate roditelja za posebne cjelodnevne, poludnevne i kraće programe, odgojno-zdravstvene i druge verificirane programe, eventualne olakšice i namjenu uplaćenih sredstava utvrđuju upravna vijeća predškolskih ustanova, uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje.

Dodatna uplata roditelja za navedene programe iznosi do 500,00 kn mjesečno za posebne programe koji se provode u odgojno-obrazovnim skupinama pet dana tjedno, a za kraće programe do 300,00 kn mjesečno, a može se koristiti za stimulaciju stručnih radnika koji sudjeluju u praćenju, organizaciji i izvedbi tih programa, najviše do 50 % ukupno uplaćenih sredstava, a ostalo za poboljšanje materijalnih uvjeta rada i stručno usavršavanje uz suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje. Korištenje ovih sredstava utvrđuje se odlukom upravnog vijeća ustanove.

Ostali radnici stimulaciju ostvaruju iz vlastitih prihoda ostvarenih od naknada za iznajmljivanje prostora i opreme te pružanje drugih usluga.

Posebnim aktom gradonačelnika Grada Zagreba mogu se osigurati sredstva za provedbu besplatnih kraćih programa za djecu koja ne koriste redovite i posebne programe u predškolskim ustanovama.

3.2.5. Program "Djeca u prirodi"

Grad Zagreb osigurava sredstva za provedbu petodnevnoga danonoćnog programa "Djeca u prirodi" za djecu u godini prije polaska u osnovnu školu (šesta godina života) koja su korisnici redovnog programa u dječjim vrtićima Grada Zagreba.

Sudjelovanje roditelja djece s prebivalištem na području Grada Zagreba u cijeni programa "Djeca u prirodi" utvrđuje su u iznosu od 225,00 kn po djetetu i uplaćuje se Zagrebačkom holdingu d.o.o. - Podružnici "Vladimir Nazor" prije početka Programa.

Prema Ugovoru o poslovnoj suradnji u provedbi programa "Djeca u prirodi" sklopljenog 8. travnja 2009., Grad Zagreb obvezuje se osigurati sredstva Dječjem vrtiću Ivane Brlić-Mažuranić za: usluge liječnika pedijatra, nabavu sredstava za čišćenje prostora, pitku vodu, potrošni materijal za odgojno-obrazovni rad s djecom, materijal i dijelove za tekuće i investicijsko održavanje te hitne intervencije radi održavanja uvjeta za provedbu programa. Navedeni rashodi izvršavat će se po ispostavljenim zahtjevima ustanove, a temeljem stvarnih troškova. Ustanova je dužna zasebno pratiti izvršenje navedenih rashoda, te o tome uredno izvještavati Gradski ured za obrazovanje. Navedeni rashodi izuzeti su iz izvršenja po kriterijima navedenim pod točkom 3.1.1.2.

3.2.6. Sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje europskih fondova ili za partnerstvo za EU fondove

Grad Zagreb osigurava sredstva za sufinanciranje projekata prijavljenih na natječaje europskih fondova i za prihvaćanje partnerstva za EU fondove što ih dječji vrtići Grada Zagreba prijavljuju u ukupnom iznosu od 90.000,00 kn.

4. PROVEDBA I IZMJENA PROGRAMA

Gradonačelnik Grada Zagreba, sukladno ovlastima iz članka 60. Statuta Grada Zagreba, odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u okviru sredstava osiguranih proračunom Grada Zagreba za pojedine namjene, odnosno predlaže, prema potrebi, izmjene Programa javnih potreba, a posebice u slučajevima:

- poremećaja u ostvarivanju prihoda proračuna Grada Zagreba

- zahtjeva novoosnovanih predškolskih ustanova, drugih ustanova i udruga s programima predškolskog odgoja za uključivanje u Program javnih potreba

- potrebe za izmjenom kriterija za financiranje djelatnosti gradskih predškolskih ustanova i drugih nositelja Programa javnih potreba iz sredstava proračuna Grada Zagreba na temelju analize stvarnih troškova

- potrebe za izmjenom kriterija za sudjelovanje roditelja u cijeni programa

- potrebe za izmjenom opsega djelatnosti na temelju rezultata upisa djece za pedagošku godinu 2018./2019.

- obveze usklađivanja s Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i naobrazbe te drugim propisima

- zahtjeva za uključivanjem novih dadilja u sustav sufinanciranja.

KLASA: 400-06/17-01/99

URBROJ: 251-01-05-17-49

Zagreb, 21. prosinca 2017.

Predsjednik

Gradske skupštine

dr. sc. Andrija Mikulić, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija