zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

14.04.2009.

Donesen

09.04.2009.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Smjernice gospodarskog oporavka i zaštite standarda građana Grada Zagreba

Pročišćeni tekst vrijedi od 14.04.2009.

Narodne novine 11/2009

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Smjernice gospodarskog oporavka i zaštite standarda građana Grada Zagreba (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 11/09)

Na temelju članka 63. stavka 1. točka 10. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06 i 7/09), Gradsko poglavarstvo Grada Zagreba, na 292. sjednici, 9. travnja 2009., donijelo je

SMJERNICE

gospodarskog oporavka i zaštite standarda građana Grada Zagreba

Smjernice gospodarskog oporavka i zaštite standarda građana Grada Zagreba temelje se na nekoliko ključnih načela i polazišta s ciljem prevladavanja ekonomske recesije i stvaranja uvjeta za brzi oporavak i razvoj zagrebačkog gospodarstva, koja u uvjetima recesije trebaju odražavati načela europske, hrvatske i zagrebačke socijalne demokracije za osiguranje zaštite standarda građana, očuvanja radnih mjesta i razvoja investicijskih aktivnosti, a to znači:

1. Provoditi vlastiti program: očuvanje postojećih radnih mjesta (nema otpuštanja), nema smanjenja plaća, nema odustajanja od kapitalnih projekata i nama smanjenja stečenih socijalnih prava.

2. Služiti kao primjer: smanjenje plaća gradskih dužnosnika, smanjenje rashoda korisnika gradskog proračuna i smanjenje operativnih troškova Zagrebačkog holdinga d.o.o., preduvjeti su i primjer od kojega moraju polaziti sve druge smjernice štednje i ekonomičnog poslovanja u Gradu Zagrebu.

3. Recesiju i prijeteću depresiju shvatiti kao ozbiljno upozorenje i prijetnju, ali i kao poticaj i šansu za ozbiljnu teorijsku i stručnu analizu stanja i razvojnih mogućnosti te prepreka zagrebačkog i hrvatskog gospodarstva.

4. Grad Zagreb i u krizi želi, mora i može biti glavni grad i razvojni primjer Republike Hrvatske: Grad Zagreb želi i mora svoju razvojnu filozofiju, strategiju i politike povezivati, usklađivati i prožimati s onima na državnoj razini, ali također želi zadržati razvojnu autonomiju i kreativnost, pa i položaj grada lidera, ne samo Hrvatske, već i šire regije.

5. Grad Zagreb će osigurati jasnu i transparentnu kontrolu provođenja Smjernica.

I. Mjere proračunske štednje:

1. Uštede kroz smanjenje plaća gradskih dužnosnika i primanja gradskih zastupnika za 10% u razdoblju od godine dana (tri milijuna kuna)

2. Uštede kroz smanjenje troškova korisnika Gradskog proračuna za 5 % (200 milijuna kuna/god.)

3. Uštede kroz smanjenje troškova gradske uprave za 5% (pet milijuna kuna/god.)

4. Uštede kroz smanjenje operativnih troškova Zagrebačkog holdinga d.o.o. za 10% (50 milijuna kuna/god.)

II. Zaštita osobnog i obiteljskog standarda građana Grada Zagreba:

1. Zamrzavanje cijena svih komunalnih usluga u 2009. i 2010.

2. Privremena obustava novog zapošljavanja u administraciji gradske uprave i Zagrebačkog holdinga d.o.o. sljedeće dvije godine (iznimka su visokostručni i proizvodni djelatnici)

3. Smanjenje komunalnog doprinosa do 10%

4. Subvencioniranje 1% kamate na kredite za kupnju prvoga stana bračnih parova, veličine do 100 m2

5. Subvencioniranje obnove pročelja zgrada stare zagrebačke jezgre (25 %)

6. Zaključivanje ugovora o doživotnom uzdržavanju građana starije dobi

III. Pomoć i olakšanje poslovanja obrtnicima i poduzetnicima:

1. Gradnja obrtničkog centra (dokumentacija u 2009., realizacija 2010.-2012.)

2. Osnivanje Interventnog fonda za realizaciju poduzetničkih projekata od gospodarskog značenja za Grad Zagreb (fond 20 milijuna kuna/god.)

3. Subvencije kamata na kredite obrtnika, malih i srednjih poduzetnika:

- 4% za izvozne programe (fond 20 milijuna kuna/god.)

- 3% za ostale razvojne programe (fond 15 milijuna kuna/god.)

4. Refinanciranje kamata postojećih nepovoljnih kredita do 3%, kojima su zaduženi poduzetnici, a odnose se na proizvodnu djelatnost (fond 20 milijuna kuna/god.)

5. Osigurati, kroz transparentnu javnu nabavu, uključivanje proizvoda domaćeg gospodarstva

IV. Zagrebački strateški razvojni projekti za razdoblje 2009. - 2013.:

1. Investicije:

- komunalna infrastruktura (iznos od 1,5 milijardi kuna u tri godine):

- prometna infrastruktura,

- program zaštite, sanacije i razvoja sustava vodoopskrbe i odvodnje,

- plinoopskrbna mreža;

- javni gradski prijevoz:

- završetak niskopodnih tramvaja (33 kom),

- niskopodni kratki tramvaji (60 kom),

- prigradska laka željeznica.

orijentacijska vrijednost

mil. kuna

predviđeni broj zaposlenih u realizaciji

- mostovi (Jarun, Bundek)

280

400

- garaže (Klaićeva, Trg S. Radića, Trg maršala Tita)

270

500

- Kongresni centar

120

300

- Obrtnički razvojni centar

- nova remiza

200

800

- zagrebački model stanogradnje (Podbrežje)

- gradnja socijalnih stanova u suradnji s Crkvom

- škole i dječji vrtići

60

500

- domovi za starije i nemoćne osobe

50

300

- Veletržnica Zagreb

65

300

- žičara Sljeme

40

300

- Ustanova za rehabilitaciju hendikepiranih osoba profesionalnom rehabilitacijom i zapošljavanjem

80

400

- "Janko Gredelj"

8.000

5.000

- Zagrepčanka

6.000

4.000

- Stadion Maksimir

3.000

2.500

- zagrebački model zbrinjavanja i gospodarenja otpadom (pročistač otpadnih voda, odlagalište otpada Jakuševec i Centar za gospodarenje otpadom).

1.400

3.000

2. Fond energetske učinkovitosti (5 milijuna kuna/god.)

3. Fond za stjecanje znanja i poticanje kreativnosti utemeljenjem Zagrebačke zaklade znanja - sredstva će služiti za nagrađivanje učenika i studenata koji na vrijeme završavaju škole i fakultete i najbolje među njima (20 milijuna kuna/god.)

4. Fond za resocijalizaciju koji bi obuhvatio financiranje stjecanja osnovnih znanja i vještina nezaposlenih (informatičko obrazovanje, znanje stranih jezika) - evidentirano je 27.000 nezaposlenih osoba (5 milijuna kuna/god.)

5. Fond za stipendiranje obrazovanja djece iz obitelji slabijega socijalnog statusa i djece s teškoćama u razvoju (20 milijuna kuna/god.)

6. Fond za socijalnu integraciju mladih koji ispadaju iz sustava srednjoškolskog obrazovanja (pet milijuna kuna/god.)

7. Fond za financijsku potporu zbog privremene nezaposlenosti osobama koje od 1. lipnja 2009. gube pravo na novčanu naknadu za vrijeme nezaposlenosti od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (20 milijuna kuna/god.)

8. Osnivanje povjerenstva za urbanu komasaciju

V. Dobra gradska uprava

1. Usvajanje etičkih kodeksa ponašanja prema Europskoj povelji Parlamentarne skupštine za gradsku upravu i Zagrebački holding d.o.o.:

- prvenstvo zakona i općeg interesa;

- integritet;

- nesebičnost;

- preveniranje, suzbijanje i sankcioniranje mita i korupcije;

- otvorenost i odnosi s medijima;

- poštenje i odgovornost;

- eliminacija sukoba interesa;

- učinkovito upravljanje resursima;

- obveza stručnog i strukovnog usavršavanja;

- izbjegavanje kumulacije položaja;

- uzajamno poštovanje i uvažavanje.

2. Uvođenje ISO standarda u gradsku upravu.

3. Uključenje Grada u europski projekt "The Urban Audit" (Urbani nadzor).

VI. Zajednički projekti Republike Hrvatske i Grada Zagreba

1. Smanjenje vodnog doprinosa od 50 % za stambenu gradnju, a oslobađanje od vodnog doprinosa prilikom gradnje socijalnih i javnonajamnih stanova

2. Inicijativa za smanjenje cijena proizvoda široke potrošnje do 10 % na godinu dana

3. Inicijativa za povratak urbanističke i građevinske inspekcije u Grad Zagreb

4. Inicijativa za mogućnost obročnog plaćanja posebne upravne pristojbe za zadržavanje u prostoru građevina izgrađenih bez odobrenja za građenje

5. Investicije:

orijentacijska vrijednost mil. kuna

predviđeni broj zaposlenih u realizaciji

- Terme Zagreb

350

700

- Sveučilišna bolnica

1.400

900

- Glazbena akademija

- regulacija rijeke Save

8.000

20.000

- Zračna luka Zagreb

1.000

- studentski domovi

30

300

- škole i ateljei (Vlaška)

100

200

VII. Sve predložene mjere (osim investicija) financiraju se iz ušteda (točka I. 1. - 4.).

VIII. Gradska upravna tijela, korisnici Gradskog proračuna i trgovačko društvo Zagrebački holding d.o.o., obvezuju se svaki u okviru svoje nadležnosti razraditi mjere, kriterije i aktivnosti iz točaka I.-VI. Smjernica i o tome izvijestiti Gradsko poglavarstvo u roku od 15 dana od dana njihova donošenja.

IX. Ove će smjernice biti objavljene u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 306-02/09-01/5

URBROJ: 251-03-02/2-09-2

Zagreb, 9. travnja 2009.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija