zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

22.12.2004.

Donesen

22.12.2004.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program radova na području vodnoga gospodarstva prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2005.

Pročišćeni tekst vrijedi od 22.12.2004.

Narodne novine 22/2004

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program radova na području vodnoga gospodarstva prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2005. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 22/04)

Na temelju članaka 28. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04 i 110/04), članka 10. Zakona o javnim cestama (Narodne novine 100/96, 76/98, 27/01, 114/01, 117/01 i 65/02), članka 26. Zakona o financiranju vodnoga gospodarstva (Narodne novine 107/95, 19/96 i 88/98) i članka 38. točke 4. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 20/01 - pročišćeni tekst i 10/04), Gradska skupština Grada Zagreba, na 38. sjednici, 22. prosinca 2004., donijela je

PROGRAM

radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2005.

Program radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva izrađen je na temelju raspoređenih prihoda i primitaka gradskog proračuna za 2005. na razdjelu Gradskog ureda za izgradnju Grada.

Zbog značenja koji vode i vodna dobra, cestovna i komunalna infrastruktura imaju za Grad i njegove stanovnike, kao i visine sredstava koja se raspoređuju gradskim proračunom za ove namjene, a radi cjelovitog i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti na području Grada Zagreba, program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži 6 zasebnih programa koji se donose na temelju odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program zaštite voda, Program zaštite od štetnog djelovanja voda, Program građenja i Program održavanja javnih cesta, Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja komunalne infrastrukture).

Program je izrađen na temelju važećih visina proračunskih prihoda, odnosno bez povećanja rasta visine namjenskih doprinosa, naknada i cijena usluga.

Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je tijekom godine moguće, u okviru ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.

1. PLAN PRIHODA

Plan prihoda koji omogućuje provođenje programa radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnoga gospodarstva, iskazan je na temelju utvrđenih prihoda i primitaka Proračuna Grada Zagreba za 2005. godinu za financiranje javnih potreba na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnoga gospodarstva, namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama za financiranje održavanja javnih cesta i gradnje i održavanja komunalne infrastrukture, te primitaka od zaduživanja po kreditu.

Planom prihoda nije predviđeno povećanje rasta cijene namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama, već su planski iznosi ocijenjeni na temelju ukupnih zaduženja i ostvarene naplate pojedinih prihoda u proteklim godinama, uz korektiv poboljšanja naplate ažurnijim radom stručnih službi i usklađivanja broja obveznika plaćanja, vodeći računa i o gospodarskim prilikama koje prevladavaju u gradu.

Plan prihoda za izvršenje programa radova u 2005. godini iznosi 1.378.500.000,00 kuna.

U nastavku se tabelarno iskazuju planski prihodi za provođenje programa radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnoga gospodarstva, prema izvoru i vrsti prihoda i primitaka:

Redni broj

Izvor i vrsta prihoda

Iznos sredstava

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

298.000.000,00

- prihodi od zakupa nekretnina

118.000.000,00

- naknada za uporabu javnih cesta

180.000.000,00

1.2.

Prihodi po posebnim propisima

579.800.000,00

- komunalni doprinos

185.000.000,00

- komunalna naknada

280.000.000,00

- prihodi iz cijene komunalne usluge

108.050.000,00

- naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu

6.350.000,00

- doprinos za šume

400.000,00

1.3.

Prihodi od prodaje građevinskih objekata

21.000.000,00

- prihodi od prodaje nacionaliziranih stanova

21.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

379.700.000,00

- za financiranje vodnoga gospodarstva

12.500.000,00

- za financiranje u djelatnosti prometa

117.000.000,00

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

250.200.000,00

1.5.

Primici od zaduživanja

100.000.000,00

Ukupno:

1.378.500.000,00

Planirani prihodi za izvršavanje programa radova u djelatnosti vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnoga gospodarstva, za svaku od djelatnosti su sljedeća sredstva:

VODNO GOSPODARSTVO

1.

Proračun Grada Zagreba

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje vodnoga gospodarstva

12.500.000,00

Ukupno:

12.500.000,00

PROMET

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

- naknada za uporabu javnih cesta

180.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u djelatnosti prometa

117.000.000,00

1.5.

Primici od zaduživanja

100.000.000,00

Ukupno:

397.000.000,00

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

- prihodi od zakupa nekretnina

118.000.000,00

1.2.

Prihodi po posebnim propisima

- komunalni doprinos

185.000.000,00

- komunalna naknada

280.000.000,00

- prihodi iz cijene komunalne usluge

108.050.000,00

-naknada za priključenje na komunalnu

infrastrukturu

6.350.000,00

- doprinos za šume

400.000,00

1.3.

Prihod od prodaje građevinskih objekata

- prihod od prodaje nacionaliziranih stanova

21.000.000,00

1.4.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

250.200.000,00

Ukupno:

969.000.000,00

Sveukupno:

1.378.500.000,00

2. RASPORED PRIHODA I PRIMITAKA

Raspored svakoga pojedinoga planiranog prihoda i primitaka po izvoru i namjeni prema djelatnosti i vrsti programa u 2005. je sljedeći:

2.1. PRORAČUN GRADA ZAGREBA

2.1.1. Prihodi od nefinancijske imovine

Prihodi od nefinancijske imovine u iznosu od 298.000.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama prihoda:

Prometna djelatnost

Sredstva naknada za uporabu javnih cesta u iznosu od 180.000.000,00 kuna raspoređuju se za:

- radove redovnog održavanja javnih cesta........ 71.000.000,00 kuna

- radove izvanrednog održavanja javnih cesta........ 74.000.000,00 kuna

- ostale obveze 5.000.000,00 kuna

- građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti........ 30.000.000,00 kuna.

Komunalno gospodarstvo

Prihodi od zakupa nekretnina planirani u iznosu od 118.000.000,00 kuna raspoređuju se u cijelosti za financiranje radova na održavanju komunalne infrastrukture.

2.1.2. Prihodi po posebnim propisima

Prihodi po posebnim propisima planirani u iznosu od 579.800.000,00 kuna raspoređuju se unutar pojedinih djelatnosti prema vrsti prihoda za financiranje programa radova kako slijedi:

Komunalno gospodarstvo

Sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 185.000.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

Sredstva komunalne naknade u planiranom iznosu od 280.000.000,00 kuna, u cijelosti se raspoređuju na provođenje programa radova na održavanju komunalne infrastrukture.

Sredstva iz cijene komunalne usluge u iznosu od 108.050.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 15.550.000,00 kuna, odvodnju otpadnih voda u iznosu od 17.500.000,00 kuna i plinofikaciju u iznosu od 75.000.000,00 kuna.

Sredstva naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu u iznosu od 6.350.000,00 kuna raspoređuju se za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za radove na izgradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 4.300.000,00 kuna i odvodnju otpadnih voda u iznosu od 2.050.000,00 kuna.

Sredstva doprinosa za šume u iznosu od 400.000,00 kuna raspoređuju se za radove održavanja nerazvrstanih cesta.

2.1.3. Prihodi od prodaje građevinskih objekata

Sredstva od prodaje nacionaliziranih stanova u predviđenom iznosu od 21.000.000,00 kuna, nakon odbitka troškova za stručne poslove prodaje i javnobilježničke poslove, rasporedit će se i doznačiti Fondu za naknadu oduzete imovine Republike Hrvatske.

2.1.4. Ostali proračunski prihodi

Ostali proračunski prihodi u iznosu od 379.700.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama programa:

Vodno gospodarstvo

12.500.000,00 kn

- zaštita voda

5.000.000,00

- zaštita od štetnog djelovanja voda

7.500.000,00

Promet

117.000.000,00 kn

- građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

65.000.000,00

- subvencioniranje "Hrvatskih željeznica"

52.000.000,00

Komunalno gospodarstvo

250.200.000,00 kn

- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

92.800.000,00

- održavanje komunalne infrastrukture

130.100.000,00

- uređivanje Grada

27.300.000,00

Ukupno:

379.700.000,00 kn

2.1.5. Primici od zaduživanja

U ukupno planiranim prihodima od 1.378.500.000,00 kuna planirani su i primici od zaduženja u iznosu od 100.000.000,00 kuna, a koji se zbog nedostatnih namjenskih sredstava i iskazanih potreba u cijelosti raspoređuju u djelatnosti prometa, za financiranje radova građenja i rekonstrukcije javnih cesta i razvoja prometne djelatnosti.

3. PROGRAM RADOVA

Program radova na području vodnoga gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva sastavljen je od programa koje je Grad Zagreb obvezan donijeti na temelju odredaba Zakona o vodama, Zakona o javnim cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu, a za čije se izvršenje sredstva osiguravaju i raspoređuju Proračunom Grada Zagreba.

Program radova na području vodnoga gospodarstva ostvaruje se na temelju Plana upravljanja lokalnim vodama na slivnom području Grada Zagreba koji donosi Upravno vijeće "Hrvatskih voda" uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba i Plana za zaštitu voda Grada Zagreba koji donosi Gradska skupština Grada Zagreba na prijedlog "Hrvatskih voda", te se kroz ovaj program, uz opis poslova upravljanja vodama i zaštite voda, iskazuje samo osiguranje i raspored sredstava koji Grad Zagreb, na temelju odredaba članka 26. Zakona o financiranju vodnoga gospodarstva, doznačuje "Hrvatskim vodama" za financiranje ovih namjena.

Program radova na području prometa sastavljen je od godišnjeg plana građenja i održavanja javnih cesta, koji na temelju odredaba članka 10. Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za izgradnju Grada, u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.

Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Programa održavanja komunalne infrastrukture, koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 28. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Programi radova izrađeni su na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti, te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama, kao i iskazanih najpotrebnijih akcija u gradnji i održavanju cestovne i prometne infrastrukture u gradu.

Na temelju ocijenjenih prihoda i primitaka utvrđeni su izdaci za izvršenje navedenih programa u ukupnom iznosu od 1.378.500.000,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:

Redni

broj

Vrsta radova

Program 2005.

1.

VODNO GOSPODARSTVO

1.1.

Zaštita voda

5.000.000,00

1.2.

Zaštita od štetnog djelovanja voda

7.500.000,00

Ukupno 1:

12.500.000,00

2.

PROMET

2.1.

Održavanje javnih cesta

150.000.000,00

2.2.

Građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

195.000.000,00

2.3.

Subvencija troškova Hrvatskim željeznicama

52.000.000,00

Ukupno 2:

397.000.000,00

3.

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

3.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

392.200.000,00

3.2.

Održavanje komunalne infrastrukture

528.500.000,00

3.3.

Uređivanje Grada

27.300.000,00

3.4.

Fond za naknadu oduzete imovine

21.000.000,00

Ukupno 3:

959.000.000,00

Sveukupno:

1.378.500.000,00

3.1. VODNO GOSPODARSTVO

Korištenje voda, zaštita voda, uređenje vodotoka i drugih voda, te zaštita od štetnog djelovanja voda, kao i poslovi upravljanja vodama, povjereni su Zakonom o vodama pravnoj osobi "Hrvatskim vodama".

Sredstva za financiranje poslova i zadataka kojima se ostvaruje upravljanje vodama smatraju se javnim prihodima i uplaćuju se na račun "Hrvatskih voda".

Potreba za ulaganjem u građenje osnovnih kapaciteta regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina, tehničko i gospodarsko održavanje vodotoka, vodnog dobra i vodnih građevina znatno premašuju sredstva koja programima "Hrvatske vode" planiraju za izvršenje radova na području Grada, te Grad Zagreb i u 2005. svojim proračunom osigurava dodatna sredstva za ove namjene u iznosu od 12.500.000,00 kuna.

Programi radova na području vodnoga gospodarstva i u 2005. nastavak su kontinuiranog razvoja i nužnog održavanja vodoprivrednih objekata i uređaja na području Grada Zagreba, sa svrhom poboljšanja kakvoće voda, štednje i racionalnog korištenja vode, poboljšanja vodnog sustava, cjelovite zaštite okoliša, te ostvarivanja općeg razvoja Grada Zagreba, a ostvarivat će se kroz Plan upravljanja vodama na slivnom području Grada Zagreba u dijelu koji se odnosi na zaštitu od štetnog djelovanja voda i uređivanje vodotoka i Plan zaštite voda Grada Zagreba.

3.1.1. Zaštita voda

Zaštita voda od onečišćavanja i zagađivanja podzemnih i površinskih voda provodi se radi očuvanja života i zdravlja ljudi i zaštite okoliša, te omogućavanja neškodljivog i nesmetanog korištenja vode za različite namjene.

Zaštita voda ostvaruje se nadzorom nad stanjem kakvoće voda i izvorima onečišćavanja, sprečavanjem, ograničavanjem i zabranjivanjem radnji i ponašanja koja mogu utjecati na onečišćavanje vode i stanja okoliša u cjelini, te drugim djelovanjima usmjerenima na očuvanje i poboljšavanje kakvoće i namjenske uporabljivosti vode.

Za zaštitu vode grade se vodne građevine - kolektori, uređaji za pročišćavanje otpadnih voda, ispusti u prijamnik i drugi pripadajući objekti ovim građevinama.

U skladu s Planom za zaštitu voda Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 4/01 i 13/01) za provedbu zaštite vode Grad Zagreb i u 2005. planira osigurati sredstva za ove namjene u iznosu od 5.000.000,00 kuna.

3.1.2. Zaštita od štetnog djelovanja voda i uređivanje vodotoka

Program radova na zaštiti od štetnog djelovanja voda i uređivanja vodotoka kao sastavni dio Plana upravljanja lokalnim vodama na slivnom području Grada Zagreba - I. odsjek na temelju odredaba Zakona o vodama, donijet će Upravno vijeće "Hrvatskih voda" uz suglasnost Gradske skupštine Grada Zagreba.

Programom će se odrediti radovi na uređenju: vodotoka i drugih voda (građenje, tehničko i gospodarsko održavanje regulacijskih i zaštitnih vodnih građevina za melioracijsku odvodnju, tehničko i gospodarsko održavanje vodotoka i vodnoga dobra kojima se omogućuje kontroliran i neškodljiv protok voda i njihovo namjensko korištenje), zaštita od štetnog djelovanja voda (mjere za zaštitu od poplava, obranu od leda na vodotocima, zaštitu od erozija i bujica te otklanjanje posljedica takvih djelovanja) i melioracijska odvodnja.

Program radova na zaštiti od štetnog djelovanja voda i uređivanja vodotoka u 2005. planira se sufinancirati sredstvima Proračuna Grada Zagreba u iznosu od 7.500.000,00 kuna.

3.2. PROMET

Programom radova na području prometa određene su aktivnosti na građenju i održavanju javnih cesta, te na građenju i rekonstrukciji komunalnih, vodoprivrednih i drugih objekata kad se u njih zadire građenjem ili rekonstrukcijom javnih cesta.

Pravni položaj javnih cesta, građenje i održavanje javnih cesta, mjere za zaštitu javnih cesta i prometa, koncesije, upravljanje, financiranje i nadzor nad javnim cestama uređeni su Zakonom o javnim cestama.

Izgradnja i održavanje nerazvrstanih cesta uređeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu.

Poštujući specifičnu cestovnu infrastrukturu na području Grada Zagreba i nastojeći osigurati jedinstveno upravljanje cjelovitim sustavom cesta - i javnim i nerazvrstanim, Zakonom o javnim cestama utvrđeno je da godišnje planove građenja i održavanja javnih cesta (županijskih i lokalnih) u ime Grada Zagreba donosi upravno tijelo Grada Zagreba nadležno za građenje i održavanje objekata u čijoj je nadležnosti i građenje nerazvrstanih cesta.

Sredstva za financiranje javnih cesta kojima upravlja upravno tijelo Grada Zagreba (županijske i lokalne ceste), na temelju Zakona o javnim cestama, jesu godišnja naknada za uporabu javnih cesta što se plaća prigodom registracije motornih i priključnih vozila, naknada za izvanredan prijevoz, naknada za prekomjernu uporabu javnih cesta, naknada za korištenje cestovnog zemljišta, naknada za obavljanje pratećih djelatnosti i naknada za koncesije.

Iz navedenih izvora prihoda ocjenjuje da će se u 2005. ostvariti ukupno 180.000.000,00 kuna.

Zbog nedostatnih namjenskih sredstava za financiranje gradnje i održavanja javnih cesta, Grad Zagreb, poštujući značenje cestovne infrastrukture i sustava javnog prijevoza putnika, svojim proračunom je rasporedio i sredstva iz drugih prihoda i primitaka za ove namjene u iznosu od 65.000.000,00 kuna, kao i iznos od 100.000.000,00 kuna od zaduživanja.

Program radova na području prometa, u ukupnoj vrijednosti od 397.000.000,00 kuna, ostvaruje se dvama osnovnim programima - održavanja javnih cesta u vrijednosti od 150.000.000,00 kuna i građenja javnih cesta i razvoja prometne djelatnosti u vrijednosti od 195.000.000,00 kuna, dok se 52.000.000,00 kuna raspoređuje za sufinanciranje troškova uključivanja željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza.

3.2.1. Održavanje javnih cesta

Održavanje cesta jedan je od ključnih segmenata politike gospodarenja cestama. Kvaliteta održavanja odražava se na ekonomičnost prijevoza, protočnost, brzinu odvijanja i sigurnost prometa.

Vrsta, opseg i rokovi izvođenja radova održavanja javnih cesta, te kontrola i nadzor nad izvođenjem tih radova uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine 25/98 i 162/98).

Osnovni ciljevi održavanja i zaštite cesta su:

- sprečavanje propadanja cesta,

- omogućavanje sigurnog odvijanja prometa,

- smanjivanje troškova korisnika dobrim stanjem cesta,

- dovođenje ceste u projektirano stanje, uzimajući u obzir izmijenjene prometne potrebe,

- zaštita ceste od korisnika i trećih osoba,

- zaštita okoliša od štetnog utjecaja ceste i cestovnog prometa.

Spomenutim pravilnikom određeni su i standardi održavanja cesta s normativima utroška materijala, radnih sati vozila, strojeva i radne snage za radove redovnog održavanja.

Vrste održavanja cesta su:

- redovno održavanje,

- izvanredno održavanje.

Redovno održavanje je skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom većeg dijela ili cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, radi održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i sigurnosti prometa na njima.

Izvanredno održavanje cesta su povremeni radovi za koje je potrebna tehnička dokumentacija, a obavljaju se i radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti ceste i cestovnih objekata i povećavanja prometne sigurnosti.

Na temelju Odluke o razvrstavanju javnih cesta u državne ceste, županijske ceste i lokalne ceste (Narodne novine 79/99, 111/00 i 98/01) na području Grada Zagreba održava se:

- 311,40 km županijskih cesta,

- 379,20 km lokalnih cesta.

Godišnji plan održavanja javnih cesta, na temelju odredaba Zakona o javnim cestama, donosi Gradski ured za izgradnju Grada, uz pribavljanje mišljenja Ministarstva pomorstva, prometa i veza. Za obavljanje poslova i radova na održavanju cesta Grad Zagreb je osnovao Trgovačko društvo "Zagrebačke ceste" d.o.o.

Sredstva za financiranje radova održavanja javnih cesta planirana u 2005. od naknade za uporabu javnih cesta u iznosu od 150.000.000,00 kuna, rasporedit će se tijekom godine, prema vrsti programa, na:

Redni

broj

Program radova

Vrijednost programa

1.

Redovno održavanje javnih cesta

71.000.000,00

- ljetno

43.000.000,00

- zimsko

28.000.000,00

2.

Izvanredno održavanje javnih cesta

74.000.000,00

3.

Ostale obveze (vodna naknada, uklanjanje oštećenih i napuštenih vozila i sl.)

5.000.000,00

Ukupno:

150.000.000,00

3.2.2. Građenje javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

Osnovna je zadaća programa radova na građenju i rekonstrukciji javnih cesta i na razvoju prometne djelatnosti da se osigura cjelovitost prometne mreže u gradu, poveća propusnost na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže, riješi promet u mirovanju i poboljša kvalitetu javnoga gradskog prometa.

Stanje cestovne i prometne infrastrukture na području Grada Zagreba zahtjeva ulaganja koja Grad zbog nedostatnih izvornih prihoda što su određeni Zakonom o javnim cestama, ne može obaviti u kratkom razdoblju ni uz korištenje znatnih kreditnih sredstava.

Zbog toga su aktivnosti i u programu razvoja prometne djelatnosti velikim dijelom usmjerene na saniranje i rekonstrukciju postojećih nedostataka cestovne infrastrukture.

Sredstva za financiranje radova na izgradnji i rekonstrukciji javnih cesta i razvoja prometne djelatnosti planirana su u 2005. iz ostalih proračunskih prihoda u iznosu od 65.000.000,00 kuna, primitaka od zaduživanja u iznosu od 100.000.000,00 kuna i naknade za uporabu javnih cesta u iznosu od 30.000.000,00 kuna, što ukupno iznosi 195.000.000,00 kuna.

U nastavku se daje tabelarni prikaz predloženih radova, s iskazom procijenjene vrijednosti radova:

Redni

broj

Program radova

Vrijednost programa

1.

Proširenje Škorpikove ulice

20.000.000,00

2.

Jankomirski most (početak gradnje)

25.000.000,00

3.

Branimirova ulica od Av. M.Držića do Ul. Crvenog križa

10.000.000,00

4.

Popravak tramvajskih pruga

15.000.000,00

5.

Sveučilišna aleja od Ul. grada Vukovara do Ul. L. Ružičke

15.000.000,00

6.

Kvaternikov trg - garaža

15.000.000,00

7.

Prenesene obveze iz prethodnog razdoblja

50.000.000,00

8.

Priprema građenja i tehnička dokumentacija:

Šarengradska, Prisavlje, Branimirova, Sveučilišna, Radnička, Spojna cesta čvor Kosnica, Ljubljanska (treća traka), pristupna prometnica novoj veletržnici

45.000.000,00

Ukupno:

195.000.000,00

Detaljan opis radova na građenju javnih cesta i razvoju prometne djelatnosti nalazi se u Programu građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta u gradu Zagrebu u 2005. godini.

3.2.3. Subvencija troškova "Hrvatskim željeznicama"

U zadovoljavanju prijevoznih potreba putnika na užem i širem gradskom području prioritetno se značenje treba dati sredstvima javnog prijevoza, odnosno usklađivanju organizacije podsistema javnog prijevoza (željezničkog, tramvajskog, autobusnog i taksi prijevoza).

Grad Zagreb je preuzeo obvezu subvencioniranja u dijelu troškova "Hrvatskih željeznica" koji se ne podmiruje iz cijena karte, te se za 2005. "Hrvatskim željeznicama" planira doznačiti iznos od 52.000.000,00 kuna za subvenciju troškova uključivanja željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza putnika.

3.3. KOMUNALNO GOSPODARSTVO

Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe, te financiranje građenja i održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu.

Grad Zagreb, kao jedinica lokalne samouprave, obvezan je na temelju navedenog Zakona i posebnih propisa osigurati:

- trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti,

- održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,

- obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,

- javnost rada.

Program radova na području komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa - Program održavanja komunalne infrastrukture i Program građenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova na građenju infrastrukture što se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u ranijim razdobljima, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o pravima hrvatskih branitelja Domovinskog rata i njihovih obitelji i Zakona o društveno poticanoj stanogradnji), radove na obnovi gradskih prostora i sadržaja te obvezne doznake sredstava od prodaje nacionaliziranih stanova Fondu za naknadu oduzete imovine.

Programi radova na području komunalnog gospodarstva predloženi su u ukupnoj vrijednosti od 969.000.000,00 kuna, od toga se radovi na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju u iznosu od 392.200.000,00 kuna, na održavanju infrastrukture u iznosu od 528.500.000,00 kuna, na uređenju urbanih prostora u iznosu od 27.300.000,00 kuna, a Fondu za naknadu oduzete imovine procjenjuje se doznačiti iznos od 21.000.000,00 kuna.

3.3.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvoja Grada Zagreba. Dobra opremljenost komunalnim uslugama pridonosi kvaliteti življenja, kao i atraktivnosti gradskog prostora za smještaj gospodarskih, poslovnih i društvenih sadržaja.

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture određuje se opis poslova s procjenom troškova gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa i naznakom financiranja po djelatnostima.

Na temelju izvora prihoda za financiranje gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, programom se posebno iskazuje građenje:

- javnih površina,

- nerazvrstanih cesta,

- groblja i krematorija,

- javne rasvjete,

a posebno građenje objekata i uređaja za:

- opskrbu pitkom vodom,

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,

- opskrbu plinom,

- opskrbu toplinskom energijom.

Budući da za pojedine vrste radova nisu dovoljno određeni pojmovi, programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze na gradnji komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanaciju klizišta, te radova na uređenju zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje Domovinskog rata i članove njihovih obitelji i za potrebe izvršenja Programa društveno poticane stanogradnje.

U nastavku se daje tabelaran prikaz radova na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:

Redni broj

Vrsta radova

Program 2005.

3.3.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

A.

Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija i javne rasvjete

- javne površine

32.000.000,00

- nerazvrstane ceste

117.800.000,00

- groblja i krematorij

14.200.000,00

- javna rasvjeta

21.000.000,00

Ukupno A:

185.000.000,00

B.

Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

- opskrba pitkom vodom

19.850.000,00

- odvodnja

19.550.000,00

- opskrba plinom

80.000.000,00

Ukupno B:

119.400.000,00

C.

Ostali radovi na građenju komunalne infrastrukture

- obaveze po ugovorima KIP-a iz ranijeg razdoblja

6.000.000,00

- izvođenje radova na sanacijama klizišta u Gradu

15.000.000,00

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova HRVI

1.800.000,00

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

40.000.000,00

- sredstva za povrat rente

25.000.000,00

Ukupno C:

87.800.000,00

Sveukupno 3.3.1.

392.200.000,00

A. Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija i javne rasvjete

Građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za javne površine, nerazvrstane ceste, groblja i krematorije i javnu rasvjetu financira se iz komunalnog doprinosa.

Pod javnim površinama podrazumijevaju se:

a) javne prometne površine - trgovi, pločnici, javni prolazi (kroz zgrade i između zgrada i drugi otvoreni prostori ispod zgrade), javne stube i prečaci, pješačke staze, šetališta, stajališta javnoga gradskog prijevoza, biciklističke staze i trake, te mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;

b) javne zelene površine - parkovi, park-šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni športski i rekreacijski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, otvoreni odvodni kanali, zelene površine uz cestu i ulicu u naselju (uz stambene i javne objekte) ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;

c) javni objekti i uređaji - autobusni kolodvori, zračne luke, riječne luke, javna parkirališta, površine i objekti namijenjeni za javne priredbe, taksi stajališta, otvorene tržnice, javna skladišta, velesajam, javna kupališta, zoološki vrt, javni zdenci, javni zahodi, javni satovi, vodoskoci, fontane, oglasni stupovi, spomenici, skulpture kao i drugi slični objekti i uređaji.

Javne su površine, u smislu ove odluke, nabrojene i slične površine sa svim objektima, uređajima i opremom određenom građevnom dozvolom i odobrenim glavnim projektom.

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine kojima se koristi za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa:

- ceste koje služe pretežno za smanjivanje potreba prijelaza vozila kroz područje grada,

- ulice koje služe za povezivanje pojedinih gradskih predjela,

- ulice koje, u pravilu, služe za povezivanje prostora unutar gradskih predjela,

- seoski, poljski i šumski putovi, putovi prema nasipima za obranu od poplava,

- parkirališta, javne garaže, terminali i okretišta za vozila javnoga gradskog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata kojima se koristi i za javni prijevoz, ostavljališta za bicikle i bicikle s pomoćnim motorom.

Nerazvrstana cesta je sastavljena od gornjeg i donjeg stroja, tračnica, cestovnih građevinskih objekta (mostova, tunela podvožnjaka, nadvožnjaka, pothodnika, nathodnika, pješačkih prolaza, potpornih i obložnih zidova, cjevastih i pločastih i sl.), nogostupa, biciklističkih traka i staza, zemljišta ograničenog regulacijskom linijom, svih prometnih i drugih površina na pripadajućem zemljištu, odvodnih jaraka, rigola, drenaža i sl., zatvorenog sustava za odvod oborinske vode s prometnih površina i zračnog prostora iznad kolnika u visini od 7 m, promete signalizacije (vertikalne, horizontalne i svjetlosne), javne rasvjete u funkciji prometa, opreme ceste (odbojnika i zaštitnih ograda, uređaja za zaštitu od buke, detektora, satova za parkiranje, telekomunikacijskih uređaja).

Pod grobljem i krematorijem podrazumijevaju se prostor i zgrade za obavljanje ispraćaja i pogreba umrlih, kao:

- građevina mrtvačnice i krematorija, dvorana za izlaganje na odru, prostorija za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima,

- pješačke staze i šetalište, s objektima odvodnje atmosferskih voda,

- uređaji i oprema na javnim površinama groblja.

Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se objekti i uređaji za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz grad i nerazvrstanih cesta kao:

- izvori svjetlosti i predspojne sprave,

- svjetiljke,

- nosači svjetiljki (stupovi, konzole, nosive žice),

- ostali elementi javne rasvjete (razvodni uređaji, kablovi, vodovi i vodiči, uređaji za upravljanje, uzemljenje i dr.).

Na temelju iznosa sredstava koji su obveznici plaćanja komunalnog doprinosa dužni platiti na temelju izdanih rješenja o komunalnom doprinosu u proteklom razdoblju, procijenjenog broja prostornih metara građevina koje će se graditi u 2005. i važeće jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa po m3 građevine, u 2005. planira se ostvariti sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 185.000.000,00 kuna.

Programom gradnje cjelokupna se sredstva komunalnog doprinosa raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture i to za:

- javne površine

32.000.000,00 kn

- nerazvrstane ceste

117.800.000,00 kn

- groblja i krematorija

14.200.000,00 kn

- javnu rasvjetu

21.000.000,00 kn

Ukupno:

185.000.000,00 kn

Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, nalazi se u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2005. godinu.

B. Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom podrazumijeva se gradnja uređaja za upravljanje glavnim i precrpnim postajama, crpnih stanica s uređajima za kondiciranje vode i elektrostrojarskom opremom, zdenaca, vodovodne mreže s rezervoarima, precrpnim postajama, prekidnim komorama, razvodnim vodovima, hidrantima i javnim izljevima, te priključaka koji se sastoje od spojnog voda od ulične cijevi do zapornog uređaja iza glavnog vodomjera.

Pod gradnjom objekata i uređaja za odvodnju otpadnih voda podrazumijeva se gradnja uličnih odvodnih kanala s odvodnim cjevovodom od spoja ulične odvodnje do kontrolnog okna, sabirnih kanala višeg reda, glavnih odvodnih kanala, revizijskih okna, okna za ubacivanje snijega, okna sa splavnim vratima, pjeskolova i taložnica, crpnih postaja, kišnih bazena, retencija i preljeva, mjernih stanica vodostaja, mjernih stanica protočnih količina, mjernih stanica sustava kanalskih voda, dojavnih stanica vodostaja, dojavnih stanica protočnih količina, dojavnih stanica sustava kanalskih voda i upusta u rijeku Savu kao vodoprijemnika. Pod gradnjom objekata i uređaja odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda podrazumijeva se i gradnja centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda s pratećim infrastrukturnim objektima.

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu plinom podrazumijeva se gradnja visokotlačnih, srednjotlačnih i niskotlačnih plinovoda s dijelovima plinovoda od uličnog plinovoda do glavnoga zapornog uređaja na građevini ili u njoj, redukcijskih stanica, skladišta za plin, postrojenja za proizvodnju zamjenskog plina, te uređaja za daljinski nadzor plinovodnog sustava.

Građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture za opskrbu vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, opskrbu plinom i opskrbu toplinskom energijom, financira se iz cijene komunalne usluge, naknade za priključenje, proračuna, naknade za koncesije i drugih izvora utvrđenih posebnim zakonom.

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o komunalnom gospodarstvu ( Narodne novine 82/04 ) izostavljeno je da se građenje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i nabava opreme za opskrbu plinom i opskrbu toplinskom energijom može financirati iz navedenih sredstava zbog toga što to više nisu komunalne djelatnosti.

Kako u vrijeme izrade ovog programa nisu doneseni svi propisi kojima se uređuju odnosi utvrđeni Zakonom o energiji, gradnja objekata i uređaja za opskrbu plinom obuhvaćena je i dalje ovim programom.

Na temelju dijela cijene komunalnih usluga koje su komunalna trgovačka društva, kao isporučitelji usluga, odredili za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture, planira se iz ovog izvora prihoda ostvariti sredstva u iznosu od 108.050.000,00 kuna, i to prema vrsti usluga:

- opskrba pitkom vodom

15.550.000,00 kn

- odvodnja

17.500.000,00 kn

- opskrba plinom

75.000.000,00 kn

Ukupno:

108.050.000,00 kn

Na temelju predloženog načina plaćanja naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu, ocjenjuje da će se tijekom 2005. ostvariti sredstva od naknade za priključenje u iznosu od 6.350.000,00 kuna i to prema vrsti komunalne infrastrukture:

- opskrba pitkom vodom

4.300.000,00 kn

- odvodnja otpadnih i oborinskih voda

2.050.000,00 kn

Ukupno:

6.350.000,00 kn

Programom gradnje cjelokupna se sredstva dijela cijene komunalnih usluga i naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za:

- opskrbu pitkom vodom

19.850.000,00 kn

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda

19.550.000,00 kn

- opskrbu plinom

75.000.000,00 kn

Ukupno:

114.400.000,00 kn

Za gradnju objekata i uređaja za opskrbu plinom pored sredstava iz cijene komunalne usluge u visini od 75.000.000,00 kuna, osigurava se i 5.000.000,00 kuna iz ostalih proračunskih prihoda.

Detaljan opis radova na izgradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture, po pojedinim vrstama objekata i uređaja, nalazi se u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2005. godinu.

C. Ostali radovi na građenju komunalne infrastrukture

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi na gradnji komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.

Sredstva za ostvarenje ovog dijela programa osigurava se iz ostalih prihoda i primitaka gradskog proračuna u iznosu od 87.800.000,00 kuna.

Navedenim sredstvima tijekom 2005. financirat će se obavljanje sljedećih radova i obveza:

- izvođenje radova na gradnji objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju, opskrbu plinom i toplinskom energijom, električnom energijom i DTK, na temelju ugovora o financiranju gradnje komunalija individualne potrošnje iz ranijeg razdoblja

6.000.000,00 kn

- izvođenje radova sanacije klizišta u Gradu

15.000.000,00 kn

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova za hrvatske branitelje Domovinskog rata i njihove obitelji

1.800.000,00 kn

- izvođenje radova na gradnji komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

40.000.000,00 kn

- sredstva za povrat rente

25.000.000,00 kn

Ukupno:

87.800.000,00 kn

3.3.2. Održavanje komunalne infrastrukture

Programom održavanja infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti:

- odvodnje atmosferskih voda,

- čišćenja javnih površina,

- održavanja javnih površina,

- održavanja nerazvrstanih cesta,

- održavanja groblja i krematorija,

- javne rasvjete.

Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja infrastrukture osigurana su rasporedom prihoda gradskog proračuna za 2005., i to:

- komunalne naknade

280.000.000,00 kn

- zakupa nekretnina

118.000.000,00 kn

- doprinosa za šume

400.000,00 kn

- ostalih proračunskih prihoda

130.100.000,00 kn

Ukupno:

528.500.000,00 kn

U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju programa radova na održavanju infrastrukture gradskih komunalnih trgovačkih društava osnovanih za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti, izrađen je Program održavanja komunalne infrastrukture za 2005.

U nastavku je tabelarni prikaz radova na održavanju infrastrukture prema vrsti komunalnih djelatnosti, s naznakom gradskoga komunalnoga trgovačkog društva koje ostvaruje program i vrijednošću planiranih radova.

Redni

broj

Komunalna djelatnost i trgovačko društvo - nositelj izvršenja programa

Vrijednost programa

1.

Odvodnja atmosferskih voda

17.000.000,00

"Vodoopskrba i odvodnja"

17.000.000,00

2.

Čišćenje javnih površina

106.000.000,00

"Čistoća"

106.000.000,00

3.

Održavanje javnih površina

216.500.000,00

"Zrinjevac"

110.000.000,00

"Jarun"

17.000.000,00

"Gradsko stamb.-kom. gospodarstvo"

13.000.000,00

"Botanički vrt"

1.200.000,00

"Maksimir"

3.600.000,00

"ZOO"

14.700.000,00

"Hrvatske šume"

17.000.000,00

"Vodoopskrba i odvodnja"

6.000.000,00

Intervencije u prostoru, Importanne centar, pješačka zona, javni satovi

17.000.000,00

- Zimska služba

17.000.000,00

4.

Održavanje nerazvrstanih cesta

78.000.000,00

"Zagrebačke ceste"

- redovno održavanje

- ljetno 40.000.000,00

- zimsko 14.000.000,00

- izvanredno održavanje

78.000.000,00

54.000.000,00

24.000.000,00

5.

Održavanje javne rasvjete i utrošak el. energije i plina

97.000.000,00

"Hrvatska elektroprivreda"

85.000.000,00

"Gradska plinara"

3.000.000,00

Dijagnosticiranje stanja stupova

5.000.000,00

Mjerenje energetske učinkovitosti

4.000.000,00

6.

Neraspoređena interventna sredstva

14.000.000,00

14.000.000,00

Ukupno:

528.500.000,00

3.3.3. Uređivanje grada

Jedna od temeljnih odrednica razvoja Grada Zagreba u sferi komunalnog življenja i prostornog uređivanja grada je urbana obnova gradskih prostora i sadržaja.

Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada kao i saznanja o najpotrebnijim aktivnostima, u 2005. se godini planira nastaviti s uređivanjem i revitalizacijom zapuštenih gradskih sadržaja i prostora.

Sredstva za ostvarenje programa osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba - ostali proračunski prihodi u iznosu od 27.300.000,00 kuna.

3.3.4. Fond za naknadu oduzete imovine

Na temelju Odluke o davanju ovlasti jedinicama lokalne samouprave i Gradu Zagrebu za sklapanje ugovora o prodaji nacionaliziranih i konfisciranih stanova (Narodne novine 97/98 i 119/00), broja zaključenih ugovora o prodaji i dinamici ugovorene obročne otplate cijene stana, planira se u 2005. ostvariti proračunski prihod od 21.000.000,00 kuna.

Navedena sredstva nakon odbitka troškova obavljanja stručnih poslova prodaje stanova i javnobilježničkih naknada, bit će doznačena Fondu za naknadu oduzete imovine.

KLASA: 400-06/04-01/68

URBROJ: 251-11-04-04-42

Zagreb, 22. prosinca 2004.

Predsjednica

Gradske skupštine

Morana Paliković Gruden, dipl.polit., v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija