Digitalna izdanja
Detalji dokumenta
308 str.
978-953-7327-95-8
Upravni postupak
2011.
Božo Gagro, Dunja Jurić Knežević, Štefanija Kasabašić, Marina Kosović Marković, Marija Kriletić, Dragan Medvedović, Ruža Šimunec
ZUP - Iskustva u praksi i primjeri
UTJECAJ ZAKONA O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU I ZAKONA O UPRAVNIM SPOROVIMA NA NOVO ZAKONODAVSTVO
2.1. Struktura, sistematika i terminologija
2.2. Područje primjene novog ZUP-a
2.3. Obveza postupanja po ZUP-u
2.5. Odnos ZUP-a prema posebnim zakonima
2.8. Jedinstveno upravno mjesto
2.9. Elektronička komunikacija
2.11. Pokretanje upravnog postupka
2.12. Neposredno rješavanje i ispitni postupak
2.14. Predmnjeva usvajanja zahtjeva stranke (fiktivno rješenje)
2.20. Oglašivanje rješenja ništavim
2.21. Poništavanje i ukidanje rješenja kao izvanredni pravni lijek
2.22. Zaštita od postupanja javnopravnih tijela
2.23. Zaštita od postupanja pružatelja javnih usluga
3. NOVI ZAKON O UPRAVNIM SPOROVIMA
3.2. Pojam javnopravnog tijela
3.4. Isključenje vođenja upravnog spora
3.5. Ustrojstvo upravnih sudova
3.7. Mjesna nadležnost upravnih sudova
3.10. Položaj tuženika – donositelja osporene odluke
3.11. Ovlasti suda u upravnom sporu – odlučivanje o upravnoj stvari (pravilo)
4. SMJEROVI UTJECAJA ZUP-A I ZUS-A NA ZAKONODAVSTVO
4.1. Obveza implementacije odredaba ZUP-a i ZUS-a
4.2. Revizija postupovnih odredaba posebnih zakona u odnosu na ZUP
4.3. Implementacija novih pravnih instituta i pojmova ZUP-a u zakonodavstvo
4.4. Potreba mijenjanja terminologije u posebnim zakonima
4.5. Nužna revizija zakona u svezi s primjenom Zakona o upravnim sporovima
ZAKON O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU – prva godina primjene –
2. AKTIVNOSTI MINISTARSTVA UPRAVE
2.2. IPA 2008. – potpora implementaciji ZUP-a
2.4. Primjena odredaba posebnih zakona i potreba usklađivanja tih zakona
2.5. Potpora razvoju kapaciteta javnog sektora
3. ANALIZA POSEBNIH POSTUPOVNIH PROPISA
4. OBVEZA USKLAĐIVANJA POSEBNIH ZAKONA UTVRĐENA ZAKLJUČKOM VLADE REPUBLIKE HRVATSKE
5. PRISTUP USKLAĐIVANJU POSEBNIH PROPISA
IZVANREDNI PRAVNI LIJEKOVI U NOVOM ZAKONU O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU
2. STUPNJEVANJE POGREŠNOSTI (NEPRAVILNOSTI)
2.2. Pogreške koje mogu biti razlog za žalbu
2.3. Pogreške zbog kojih se primjenjuju i izvanredni pravni lijekovi
2.3a. Pogreške (razlozi) zbog kojih se može pokrenuti obnova postupka (čl. 123. ZUP-a)
2.4. Najteže pogreške – razlozi ništavosti
3. NAČELO ZAŠTITE STEČENIH PRAVA STRANAKA
4.2. Oglašivanje rješenja ništavim deklaratornim aktom
4.4. Ukidanje zakonitog rješenja kojim je stranka stekla neko pravo uređeno je u članku 130. ZUP-a
6. NOVIJA SUDSKA PRAKSA – PRILOG
2. INGERENCIJE TUŽENE STRANE U TIJEKU UPRAVNOG SPORA
2.1. Novi upravni akt u tijeku spora
2.1. Pravni dosezi Odluke Ustavnog suda
2.2. Odgoda pravnih učinaka rješenja
2.2.2. Odgoda ovrhe prema OPZ-u
3. SPORAZUMNO RJEŠAVANJE SPORNOG ODNOSA
3.3. Nagodba o naplati javnih davanja
I. PRAKSA U PRIMJENI ZAKONA O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU I DONOŠENJE RJEŠENJA
2. PRIMJENA PRIJAŠNJEG ZUP-A NA ZAPOČETE POSTUPKE
3. TEMELJNE ODREDBE ZUP-A I POSEBNI ZAKON
3.1. Dvojbe u primjeni Općeg poreznog zakona i ZUP-a
3.1.1. Postupak povrata u prijašnje stanje prema Općem poreznom zakonu
3.1.2. Povrat u prijašnje stanje i odgoda ovrhe prema OPZ-u
3.1.3. Donošenje rješenja o povratu u prijašnje stanje prema novom ZUP-u
3.1.4. Donošenje rješenja o povratu u prijašnje stanje prema novom ZUP-u
3.1.5. Odlučivanje o prijedlogu za povrat u prijašnje stanje prema prijašnjem ZUP-u
3.2. Primjena ZUP-a i podzakonskih propisa (uredbi) u državnoj službi
3.2.1. Postupak raspisivanja i provedba javnog natječaja prema Uredbi
4. OVLASTI ZA DONOŠENJE RJEŠENJA PREMA NOVOM ZUP-U
4.1. Ovlasti službene osobe za donošenje rješenja prema novom ZUP-u
4.2. Davanje ovlasti pravilnikom o unutarnjem redu
4.3. Davanje ovlasti premještajem na radno mjesto s ovlastima
4.4. Ovlast za rješavanje upravnih stvari prema prijašnjem ZUP-u
4.5. Stvarna nadležnost i ovlast za donošenje rješenja
4.7. Davanje ovlasti za donošenje rješenja u službeničkim stvarima državnih službenika
4.8. Ovlasti za donošenje rješenja o prijmu i drugim pravima lokalnih službenika i namještenika
4.9. Davanje ovlasti za donošenje rješenja glede lokalne službe prema ZUP-u
II. VOĐENJE UREDSKOG POSLOVANJA JAVNOPRAVNIH TIJELA – SLUŽBENE EVIDENCIJE–
2. VRSTE I SADRŽAJ PROPISANIH SLUŽBENIH EVIDENCIJA
3. VOĐENJE I ZAKLJUČIVANJE UPISNIKA PREDMETA UPRAVNOG POSTUPKA I URUDŽBENOG ZAPISNIKA
5. JEDINSTVENI SUSTAV BROJČANOG OZNAČAVANJA U UREDSKOM POSLOVANJU
5.1. Klasifikacijska oznaka (KLASA)
5.1.1. Klasifikacija prema sadržaju
5.1.2. Klasifikacija prema vremenu (nastanka)
5.1.3. Klasifikacija prema obliku (dosje)
5.1.5. Posebne oznake predmeta
5.2.1. Brojčana oznaka stvaratelja pismena
5.2.2. Brojčana oznaka godine nastanka akta ili primitka podneska
5.2.3. Redni broj pismena unutar predmeta
6.1. Propisani obrasci osnovnih i pomoćnih evidencija u uredskom poslovanju
PRIMJERI NEUPRAVNOG I UPRAVNOG AKTA
ŽALBA I PRIGOVOR U NOVOM ZAKONU O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU – OGLEDNI PRIMJERI
2.4. Odricanje od prava na žalbu i odustanak od žalbe
2.7. Postupanje prvostupanjskog tijela u povodu žalbe
2.7.1. Utvrđivanje procesnih pretpostavki za izjavljivanje žalbe
2.7.2. Mogućnosti zamjene osporenog rješenja novim
2.7.3. Dostavljanje žalbe drugostupanjskom tijelu
2.8. Postupanje drugostupanjskog tijela u povodu žalbe
2.9. Rok za donošenje drugostupanjskog rješenja i sadržaj toga rješenja
3. IZJAVLJIVANJE ŽALBE U SLUČAJU ŠUTNJE UPRAVE
3.1. Pravna zaštita od šutnje uprave
3.2. Postupanje drugostupanjskog tijela u povodu žalbe zbog šutnje uprave
1. ZAKON O OPĆEM UPRAVNOM POSTUPKU
Dugi niz godina u Republici Hrvatskoj u primjeni je bio u upravno postupovnom području Zakon o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 53/91 i 103/96 – Odluka USRH). Pristupanjem Republike Hrvatske Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju između Republike Hrvatske i Europskih zajednica i njihovih država članica otpočele su i pripreme za usklađivanje zakonodavstva s pravnim stečevinama EU, pa tako i zakona iz područja upravno postupovnog prava. Intenzivan rad na pripremi novog Zakona o općem upravnom postupku počeo je 2006. godine te su donesene Smjernice za izradu novog Zakona o općem upravnom postupku objavljene u listu Informator 24. ožujka 2007.Novi Zakon o općem upravnom postupku donesen je 27. ožujka 2009. odnosno objavljen je u Nar. nov., br. 47/09 od 16. travnja 2009., a stupio...
Predmet ovog rada su odredbe novog Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09) odnosno zakonska rješenja u primjeni godinu nakon donošenja ovog važnog temeljnog upravno postupovnog Zakona.Autor iznosi genezu mnogih zakonskih rješenja i njihovu primjenu u praksi u Republici Hrvatskoj, te na određene dvojbe koje su se pokazale već nakon stupanja na snagu ovog Zakona, odnosno, 1. siječnja 2010. godine. Istovremeno se ukazuje na neusklađenost odredaba posebnih zakona u područjima u kojima se Zakon o općem upravnom postupku primjenjuje supsidijarno. Osobito se iznosi utjecaj i međusobna povezanost Zakona o općem upravnom postupku i novog Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 20/10), koji će stupiti na snagu 1. 1. 2012., što će rezultirati mnogim problemima u praksi upravnog...
Predmet ovog rada su iskustva u pripremi i primjeni odredaba Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09), a osobito aktivnosti Ministarstva uprave Republike Hrvatske, kao temeljnih potpora svim javnopravnim tijelima u provođenju odredaba toga Zakona. Autorica istodobno u radu ukazuje na provedenu analizu posebnih postupovnih propisa koje bi trebalo uskladiti, u određenom roku, s odredbama Zakona o općem upravnom postupku prema Zaključku Vlade Republike Hrvatske od 6. listopada 2010. te iznosi način kako treba pristupiti tom usklađivanju. U radu donosimo i grafički prikaz usporedbe odredaba novog Zakona o općem upravnom postupku i odredaba prijašnjeg Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 53/91 i 103/96 – Odluka USRH), prema primjeni i sadržaju pojedinih instituta i...
Novi Zakon o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09) u svojim je odredbama regulirao, u četvrtom dijelu Zakona, institut podnošenja pravnih lijekova. U ovom radu autorica se bavi odredbama toga Zakona koje se odnose na izvanredne pravne lijekove (čl. 123. -132. ) te iznosi i pravne dosege primjene tih članaka u praksi, kao i prijepore koji se javljaju u upravnopravnoj teoriji oko definiranja određenih pojmova. Istodobno se u radu iznosi i aktualna ustavnosudska i upravnosudska praksa u primjeni odredaba Zakona o općem upravnom postupku koje se odnose na materiju izvanrednih pravnih lijekova, koji su u novom Zakonu reducirani na manji broj u odnosu na primjenu prijašnjeg Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 53/91 i 103/96 – Odluka USRH). Napomena: Iznesena zapažanja os...
Predmet ovog rada su procesna i izvanprocesna raspolaganja tužene strane nakon pokretanja upravnog spora u poreznim stvarima, u kojem autorica istovremeno ukazuje na mogućnost donošenja novog poreznog akta ili na mogućnost odgode pravnih učinaka izvršenja akta protiv kojeg je pokrenut upravni spor temeljem Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 53/91, 9/92 i 77/92). U radu se iznosi i određena ustavnosudska i upravnosudska praksa te se ukazuje na mogućnost nagodbe prema novim odredbama Zakona o upravnim sporovima (Nar. nov., br. 20/10), koji će stupiti na snagu 1. siječnja 2012. godine.
U ovom radu autorica piše o praksi u primjeni Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09) i razrješenju određenih dvojbi koje su se pojavile u ovih godinu dana nakon stupanja na snagu toga Zakona. Istodobno ukazuje i na određena sporna stajališta koja su se pojavila u upravnim područjima na koja se Zakon o općem upravnom postupku primjenjuje supsidijarno, kao i u poreznim upravnim stvarima. U radu se donose i ogledni primjeri rješenja, koji mogu poslužiti kao jedan od mogućih načina u reguliranju te materije.
Predmet ovog rada su odredbe Uredbe o uredskom poslovanju (Nar. nov., br. 7/09), koja je stupila na snagu 1. siječnja 2010. Na temelju te Uredbe dužna su postupati tijela državne uprave, službe Hrvatskog sabora i Vlade, Ured predsjednika Republike Hrvatske i druga državna tijela, službe jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave i pravne osobe koje imaju pravne ovlasti te druga javnopravna tijela. Stoga autorica u ovom radu iznosi određena stajališta i praktične primjere u vođenju službenih evidencija u uredskom poslovanju.U očekivanju donošenja Naputka o klasifikacijskim oznakama i brojčanim oznakama stvaratelja i primatelja pismena autorica upućuje na koji način postupiti u vođenju tih evidencija, uz određene primjere koji mogu poslužiti kao jedan od mogućih načina rada.
U ovom radu autori pišu o novinama u reguliranju pravnih instituta žalbe i prigovora prema odredbama novog Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 47/09) te iznose određena stajališta koja su se pokazala u praksi u odnosu na rješenja ranijeg Zakona o općem upravnom postupku (Nar. nov., br. 53/91 i 103/96 – Odluka USRH). Autori također ukazuju na dvojbe oko nekih rješenja uređenja materije ovih pravnih lijekova i upućuju na način na koji bi se moglo postupati u praksi, odnosno na očekivanja odgovora koje će dati upravnopravna praksa. Istovremeno se uz rad daju i ogledni primjeri žalbe izjavljene protiv rješenja prvostupanjskog javnopravnog tijela kao i ogledni primjeri vezani uz izjavljivanje prigovora. Ti primjeri mogu poslužiti samo kao jedan od mogućih načina izrade ove vrst...
PRVI DIO TEMELJNE ODREDBEGlava I.OPĆE ODREDBEPredmet ZakonaČlanak 1.Ovim se Zakonom uređuju pravila na temelju kojih tijela državne uprave i druga državna tijela, tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, pravne osobe koje imaju javne ovlasti (u daljnjem tekstu: javnopravna tijela), u okviru djelokruga utvrđenog na temelju zakona, postupaju i rješavaju u upravnim stvarima.Upravna stvarČlanak 2.(1) Upravnom stvari smatra se svaka stvar u kojoj javnopravno tijelo u upravnom postupku rješava o pravima, obvezama ili pravnim interesima fizičke ili pravne osobe ili drugih stranaka (u daljnjem tekstu: stranke) neposredno primjenjujući zakone, druge propise i opće akte kojima se uređuje odgovarajuće upravno područje.(2) Upravnom stvari smatra se i svaka stvar koja je zakonom o...