zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

06.09.2024.

Donesen

05.09.2024.

Stupa na snagu

14.09.2024.

Prestaje se primjenjivati

31.12.2026.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program državne potpore za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija ili radija, u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev i programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni oblik prijenosa za razdoblje od 2024. do 2026.

Pročišćeni tekst vrijedi od 14.09.2024.

Narodne novine 28/2024

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program državne potpore za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija ili radija, u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev i programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni oblik prijenosa za razdoblje od 2024. do 2026. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 28/24)

Na temelju članka 4. alineje 1. Zakona o državnim potporama (Narodne novine 47/14 i 69/17) i članka 41. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22), uz mišljenje Ministarstva financija KLASA: 421-01/24-01/47, URBROJ: 513-13-03-24-9 od 8. kolovoza 2024., Gradska skupština Grada Zagreba, na 36. sjednici, 5. rujna 2024., donijela je

PROGRAM

državne potpore za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija ili radija, u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev i programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni oblik prijenosa za razdoblje od 2024. do 2026.

1. Cilj dodjele državne potpore

Programom državne potpore za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija ili radija, u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev i programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni oblik prijenosa za razdoblje od 2024. do 2026. (dalje u tekstu: Program) utvrđuju se uvjeti, kriteriji i postupak sufinanciranja proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja od interesa za Grad Zagreb, u programima nakladnika televizija ili radija (dalje u tekstu: nakladnici) odnosno u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev te programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski ili drugi dopušteni oblik prijenosa (dalje u tekstu: pružatelji medijskih usluga) s poslovnom jedinicom ili podružnicom u Gradu Zagrebu u trenutku plaćanja potpore i koncesijom za Grad Zagreb.

Odredbe Programa u skladu su i tumače se sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L 187/1, od 26. lipnja 2014.), Uredbi Komisije (EU) 2017/1084 оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragovima za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i potpora za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL EU, L156/1, 20.6.2017.), Uredbi Komisije (EU) 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL EU; L215/3, 7.7.2020), Uredbi Komisije (EU) 2021/1237 od 23. srpnja 2021. o izmjeni Uredbe 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L270/39, 29.7.2021.) te Uredbi Komisije (EU) br. 2023/1315 od 23. lipnja 2023. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe (EU) 2022/2473 o proglašenju određenih kategorija potpora poduzetnicima koji se bave proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L 167. 30.6.2023.) (u daljnjem tekstu skupno: Uredba).

Ovaj se program u skladu s člankom 1. Uredbe ne primjenjuje na:

- potpore za djelatnosti povezane s izvozom u treće zemlje ili države članice, to jest potpore izravno povezane s izvezenim količinama, uspostavom i radom distribucijske mreže ili ostalim tekućim troškovima povezanima s izvoznom djelatnošću;

- potpore uvjetovane time da se prednost daje uporabi domaće robe u odnosu na uvezenu;

- potpore koje se dodjeljuju u sektoru ribarstva i akvakulture u okviru područja primjene Uredbe (EU) br. 1379/2013 Europskog parlamenta i Vijeća;

- potpore koje se dodjeljuju u sektoru primarne poljoprivredne proizvodnje;

- potpore koje se dodjeljuju u sektoru prerade i stavljanja na tržište poljoprivrednih proizvoda, u sljedećim slučajevima: i. ako je iznos potpore fiksno utvrđen na temelju cijene ili količine takvih proizvoda kupljenih od primarnih proizvođača odnosno koje na tržište stavljaju predmetni poduzetnici; ii. ako su potpore uvjetovane njihovim djelomičnim ili potpunim prenošenjem na primarne proizvođače;

- potpore u korist poduzetnika koji nije izvršio nalog za povrat na temelju prethodne odluke Europske komisije kojom je potpora što ju je dodijelila ista država članica ocijenjena nezakonitom i nespojivom s unutarnjim tržištem;

- na potpore poduzetnicima u teškoćama;

- potpore koje same po sebi, s obzirom na uvjete koji su s njima povezani ili s obzirom na način financiranja, podrazumijevaju neizbježnu povredu prava Unije, a posebno: na mjere potpore za koje dodjela potpore ovisi o obvezi korisnika da upotrebljava robu proizvedenu ili usluge pružene na državnom području te na mjere potpore kojima se korisnicima ograničava mogućnost uporabe rezultata istraživanja, razvoja i inovacija u ostalim državama članicama.

Ako poduzetnici djeluju u sektorima koji se isključuju u gore navedenim alinejama 3. - 5. te u sektorima koji su obuhvaćeni područjem primjene ovog programa, Program se primjenjuje samo na potpore dodijeljene u vezi s tim drugim sektorima ili djelatnostima, uz uvjet da države članice osiguraju, na primjeren način, na primjer razdvajanjem djelatnosti ili troškova, da se djelatnosti iz isključenih sektora ne koriste potporama dodijeljenima na temelju ovog programa.

Za potrebe Programa, u skladu s člankom 2. Uredbe, primjenjuju se sljedeće definicije:

- "potpora" znači svaka mjera koja ispunjuje sve kriterije utvrđene u članku 107. stavku 1. Ugovora;

- "mala i srednja poduzeća" ili "MSP-ovi" znači poduzeća koja ispunjuju uvjete utvrđene u Prilogu I.;

- "pojedinačna potpora" znači:

i. jednokratna potpora i

ii. potpora dodijeljena pojedinačnim korisnicima na temelju programa potpore;

- "program potpora" znači svaki akt na temelju kojeg se mogu, bez potrebe za daljnjim provedbenim mjerama, dodjeljivati pojedinačne potpore poduzetnicima koji su utvrđeni u aktu na općenit i apstraktan način te svaki akt na temelju kojeg se potpora koja nije povezana s određenim projektom može dodijeliti jednom poduzetniku ili više njih na neodređeno razdoblje i/ili u neodređenom iznosu;

- "poduzetnik u teškoćama" znači poduzetnik za kojeg vrijedi najmanje jedna od sljedećih okolnosti:

(a) U slučaju društva s ograničenom odgovornošću (osim MSP-a koji postoji manje od 3 godine ili, za potrebe prihvatljivosti za potpore za rizično financiranje, MSP-a koji ispunjava uvjet iz članka 21. stavka 3. točke (b) i koji je primjeren za ulaganja u rizično financiranje na temelju dubinske analize koju je proveo odabrani financijski posrednik), ako je više od polovice njegova temeljnog vlasničkog kapitala izgubljeno zbog prenesenih gubitaka. To se događa kada se odbijanjem prenesenih gubitaka od pričuva (i svih drugih elemenata koji se općenito smatraju dijelom vlastitog kapitala društva) dobije negativan kumulativni iznos koji premašuje polovinu upisanog temeljnog kapitala. Za potrebe ove odredbe "društvo s ograničenom odgovornošću" odnosi se posebno na vrste društava navedene u Prilogu I. Direktivi 2013/34/EU Europskog parlamenta i Vijeća (1), a "temeljni kapital" ovisno o slučaju obuhvaća sve premije na dionice;

(b) U slučaju društva u kojem najmanje nekoliko njegovih članova snosi neograničenu odgovornost za dug društva (osim MSP-a koji postoji manje od 3 godine ili, za potrebe prihvatljivosti za potpore za rizično financiranje, MSP-a koji ispunjava uvjet iz članka 21. stavka 3. točke (b) i koji je primjeren za ulaganja u rizično financiranje na temelju dubinske analize koju je proveo odabrani financijski posrednik), ako je više od polovine njegova kapitala navedenog u financijskom izvještaju društva izgubljeno zbog prenesenih gubitaka. Za potrebe ove odredbe "društvo u kojem najmanje nekoliko članova snosi neograničenu odgovornost za dug društva" odnosi se posebno na vrste društva navedene u Prilogu II. Direktivi Vijeća 2013/34/EU;

(c) Ako se nad poduzetnikom provodi cjelokupni stečajni postupak ili on ispunjava kriterije u skladu s nacionalnim pravom da se nad njim provede cjelokupni stečajni postupak na zahtjev vjerovnika;

(d) Ako je poduzetnik primio potporu za sanaciju, a još nije nadoknadio zajam ili okončao jamstvo, ili je primio potporu za restrukturiranje, a još je podložan planu restrukturiranja;

(e) U slučaju poduzetnika koji nije MSP, ako je tijekom posljednje dvije godine:

(1) omjer knjigovodstvenog duga i kapitala poduzetnika bio veći od 7,5 i (2) EBITD koeficijent pokrića kamata poduzetnika bio je niži od 1,0;

- "obveze potrošnje na državnom području" znači obveze koje tijelo koje dodjeljuje potporu nameće korisnicima, a sastoje se od potrošnje minimalnog iznosa i/ili provedbe najniže razine proizvodne djelatnosti na određenom državnom području;

- "početak radova" znači početak građevinskih radova povezanih s ulaganjem ili prva zakonski obvezujuća obveza za naručivanje opreme ili bilo koja druga obveza koja ulaganje čini neopozivim, ovisno o tome što nastupi prije. Kupnja zemljišta i pripremni radovi, primjerice ishođenje dozvola i provođenje studija izvedivosti, ne smatraju se početkom radova. U slučaju preuzimanja "početak radova" znači trenutak stjecanja imovine koja je izravno povezana sa stečenom poslovnom jedinicom;

- "velika poduzeća" znači poduzeća koja ne ispunjuju kriterije utvrđene u Prilogu I.;

- "intenzitet potpore" znači bruto iznos potpore izražen kao postotak prihvatljivih troškova, prije odbitka poreza ili drugih naknada;

- "datum dodjele potpore" znači datum na koji je na temelju primjenjivog nacionalnog pravnog režima korisniku dodijeljeno zakonsko pravo na primanje potpore;

- "stavljanje na tržište poljoprivrednih proizvoda" znači držanje ili izlaganje u cilju prodaje, ponuda na prodaju, isporuka ili bilo koji drugi način stavljanja na tržište, osim prodaje preprodavateljima i prerađivačima koju obavlja primarni proizvođač i svih djelatnosti povezanih s pripremom proizvoda za takvu prvu prodaju; prodaja krajnjim potrošačima koju obavlja primarni proizvođač smatra se stavljanjem na tržište ako se odvija u zasebnim za to predviđenim prostorijama;

- "primarna poljoprivredna proizvodnja" znači proizvodnja proizvoda iz tla ili stočarstva navedenih u Prilogu I. Ugovoru bez obavljanja dodatnih radnji kojima bi se promijenila priroda tih proizvoda;

- "prerada poljoprivrednih proizvoda" znači svako djelovanje na poljoprivrednom proizvodu čiji je rezultat proizvod koji je i sâm poljoprivredni proizvod, osim djelatnosti na poljoprivrednim dobrima koje su neophodne za pripremu životinjskih ili biljnih proizvoda za prvu prodaju;

- "poljoprivredni proizvodi" znači proizvodi navedeni u Prilogu I. Ugovoru, osim proizvoda ribarstva i akvakulture navedenih u Prilogu I. Uredbi (EU) br. 1379/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 11. prosinca 2013.;

- "pisani" znači svaki oblik pisanog dokumenta, uključujući elektroničke dokumente, pod uvjetom da su takvi elektronički dokumenti priznati kao jednakovrijedni u skladu s primjenjivim administrativnim postupcima i zakonodavstvom u predmetnoj državi članici.

Ova državna potpora dodjeljuje se za proizvodnju i emitiranje audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja (dalje u tekstu: programski sadržaji) te se njome podupire kulturni proizvod.

Program za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija odnosno pružatelja audiovizualne medijske usluge je državna potpora za kulturu i očuvanje baštine, Programi potpora za audiovizualna djela, sukladno Odjeljku 11. članku 54. Uredbe, a program za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika radija, odnosno pružatelja audio medijske usluge je državna potpora za kulturu i očuvanje baštine, Potpore za kulturu i očuvanje baštine, sukladno članku 53. Uredbe. Ovaj program namijenjen je poticanju kulturne i audiovizualne djelatnosti, odnosno kulturnom proizvodu u smislu vlastite proizvodnje lokalnog radijskog i/ili audiovizualnog programskog sadržaja visoke kvalitete kojim se ostvaruje pravo na informiranje i promiče pluralizam te osigurava raznolikost.

Cilj dodjele državnih potpora je proizvodnja i emitiranje kvalitetnih programskih sadržaja od javnog interesa za građane Grada Zagreba u programima nakladnika, odnosno pružatelja medijskih usluga u kojima se:

- obrađuju teme koje se odnose na rad Gradske skupštine, upravnih tijela Grada Zagreba i drugih pravnih osoba koje obavljaju javnu službu te o njihovim odlukama koje izravno utječu na kvalitetu života građana;

- obrađuju teme kulturnog i umjetničkog stvaralaštva, kulturne raznolikosti, razvoja sporta, teme odgoja i obrazovanja, razvoja znanosti, teme o zdravstvenoj i socijalnoj zaštiti građana;

- potiče dijalog, društvena jednakost i tolerancija;

- obrađuju teme relevantne za različite društvene skupine u svrhu stvaranja inkluzivnog okruženja (nezaposlene osobe, ekonomski deprivirane osobe, osobe s invaliditetom, osobe starije životne dobi, branitelji, mladi, pripadnici etničkih manjina, rodnih i drugih identiteta);

- obrađuju i ostale teme koje pridonose pravu građana Grada Zagreba na javno informiranje;

- povećava pluralizam tema;

- jačaju profesionalni kapaciteti novinara, poboljšavaju uvjeti rada i razvoj organizacijskih kapaciteta u lokalnim medijima.

Državna potpora za sufinanciranje proizvodnje i emitiranje radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika radija odnosno pružatelja medijskih usluga na temelju ovog programa dodijelit će se samo onim radijskim programskim sadržajima kojima se ostvaruju kulturne svrhe i djelatnosti iz članka 53. stavka 2. Uredbe.

Ovaj program potpora te pojedinačne potpore dodijeljene na temelju ovog programa potpora spojive su s unutarnjim tržištem u smislu članka 107. stavka 3. Ugovora o funkcioniranju Europske unije i izuzimaju se od obveze prijave na odobrenje Europskoj komisiji iz članka 108. stavka 3. tog ugovora, pod uvjetom da dotične potpore ispunjuju sve uvjete utvrđene u poglavlju I. ove uredbe i posebne uvjete za odgovarajuću kategoriju potpore utvrđene u poglavlju III. ove uredbe, a koje su sadržane u ovom programu.

2. Davatelj državne potpore

Davatelj državne potpore je Grad Zagreb, Trg Stjepana Radića 1, 10000 Zagreb.

Sukladno članku 4. Zakona o državnim potporama (Narodne novine 47/14 i 69/17), davatelji državnih potpora izrađuju prijedloge programa državnih potpora iz svojeg djelokruga, dodjeljuju državne potpore po primitku mišljenja, odnosno odobrenja nadležnih tijela i nakon objave, nadziru provedbu korištenja dodijeljenih državnih potpora, vode evidenciju dodijeljenih državnih potpora iz svoje nadležnosti, dostavljaju podatke o dodijeljenim državnim potporama Ministarstvu financija, analiziraju učinkovitost dodijeljenih državnih potpora i o tome obavještavaju Ministarstvo financija te provode povrat državnih potpora i potpora male vrijednosti, sve u skladu s člankom 13. i drugim odredbama Zakona o državnim potporama i Pravilnikom o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti (Narodne novine 125/17). U slučaju neusklađenosti s odredbama Programa, odnosno primjenjivim odredbama Uredbe, Grad Zagreb će vratiti sve nezakonite potpore dodijeljene u skladu sa sudskom praksom sudova EU-a (Presuda Suda od 5. ožujka 2019., C-349/17, Eesti Pagar AS protiv Ettevotluse Arendamise Sihtasutus, ECLI:EU:C:2019:172; Presuda Suda od 7. travnja 2022., spojeni predmeti C-102/21 i C-103/21, Autonome Provinz Bozen, ECLI:EU:C:2022:272).

3. Pravna osnova

Zakon o državnim potporama (Narodne novine 47/14 i 69/17).

Zakon o elektroničkim medijima (Narodne novine 111/21 i 114/22).

Uredba Komisije br. 651/2014 od 17. lipnja 2014. o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L 187/1, od 26.6.2014.), Uredba Komisije (EU) 2017/1084 оd 14. lipnja 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u vezi s potporama za infrastrukture luka i zračnih luka, pragovima za prijavu potpora za kulturu i očuvanje baštine i potpora za sportsku i višenamjensku rekreativnu infrastrukturu te regionalnih operativnih programa potpora za najudaljenije regije i o izmjeni Uredbe (EU) br. 702/2014 u vezi s izračunavanjem prihvatljivih troškova (SL EU, L156/1, 20.6.2017.), Uredba Komisije 2020/972 od 2. srpnja 2020. o izmjeni Uredbe (EU) br. 1407/2013 u pogledu njezina produljenja i o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 u pogledu njezina produljenja i odgovarajućih prilagodbi (SL EU; L215/3, 7.7.2020.), Uredba Komisije (EU) 2021/1237 od 23. srpnja 2021. o izmjeni Uredbe 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L270/39, 29.7.2021.) te Uredbom Komisije (EU) br. 2023/1315 od 23. lipnja 2023. o izmjeni Uredbe (EU) br. 651/2014 o ocjenjivanju određenih kategorija potpora spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora i Uredbe (EU) 2022/2473 o proglašenju određenih kategorija potpora poduzetnicima koji se bave proizvodnjom, preradom i stavljanjem na tržište proizvoda ribarstva i akvakulture spojivima s unutarnjim tržištem u primjeni članaka 107. i 108. Ugovora (SL EU, L 167, 30.6.2023.).

4. Propisi za odobravanje i ocjenu državne potpore

Prijedlog Programa dostavlja se Ministarstvu financija na temelju članka 9. stavaka 1. i 3. Zakona o državnim potporama radi davanja mišljenja o usklađenosti sadržaja navedenog prijedloga Programa s pravilima o državnim potporama.

Prijedlog Programa predviđa dodjelu državne potpore iz Odjeljka 11., Potpore za kulturu i očuvanje baštine, članaka 53. Potpore za kulturu i očuvanje baštine i 54. Programi potpora za audiovizualna djela Uredbe.

5. Naziv potpore

Državna potpora za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika televizija ili radija, u programima pružatelja medijskih usluga na zahtjev i programima pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski i drugi dopušteni oblik prijenosa za razdoblje od 2024. do 2026.

6. Korisnici

Potpore će se dodijeliti nakladnicima (malim, srednjim i velikim poduzetnicima), neprofitnim nakladnicima radija i televizije, neprofitnim pružateljima audio i audiovizualnih usluga na zahtjev iz članka 26. Zakona o elektroničkim medijima i neprofitnim pružateljima medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski ili drugi dopušteni oblik prijenosa iz članka 92. Zakona o elektroničkim medijima koji:

- imaju koncesiju za područje Grada Zagreba i poslovnu jedinicu ili podružnicu u Gradu Zagrebu u trenutku plaćanja potpore;

- redovito, svaki dan, obnavljaju i emitiraju programske sadržaje od interesa za Grad Zagreb.

Pod pojmom mali i srednji poduzetnici podrazumijevaju se subjekti koji zadovoljavaju uvjete utvrđene u Prilogu I. Uredbe.

Pod pojmom veliki poduzetnici podrazumijevaju se subjekti koji ne zadovoljavaju uvjete utvrđene u Prilogu I. Uredbe.

Pod pojmom neprofitnih pružatelja medijskih usluga podrazumijevaju se neprofitni nakladnik televizije i/ili radija te neprofitni pružatelji usluga iz članaka 26. i 92. Zakona o elektroničkim medijima.

Potpora se na temelju ovog programa ne može dodijeliti nakladnicima radija i televizije, odnosno pružateljima medijskih usluga:

- koji se za prijavljene programske sadržaje sufinanciraju po bilo kojoj drugoj osnovi (iz sredstava Fonda za poticanje i pluralizam medija, proračuna Europske unije, državnog proračuna ili proračuna Grada Zagreba), ako sufinanciranje po drugoj osnovi zajedno s traženim iznosom potpore po ovom programu premašuje 50 % prihvatljivih troškova proizvodnje programskog sadržaja;

- koji su u likvidaciji, stečajnom ili predstečajnom postupku;

- koji imaju nepodmirenih obveza prema Gradu Zagrebu;

- koji imaju nepodmirenih obveza prema zaposlenicima;

- od kojih je zatražen povrat potpore ili se nalaze u postupku povrata potpore;

- koji su u teškoćama i/ili sektorima kojima nije moguće dodijeliti potporu, sukladno članku 1. točkama 2. - 5. Uredbe - Poglavlje I. Uredbe;

- kojima je Vijeće za elektroničke medije privremeno oduzelo koncesiju ili dopuštenje, odnosno izreklo opomenu unatrag 24 mjeseca od objave Javnog poziva ili koji su u istom razdoblju prekršajno kažnjeni na temelju pravomoćne sudske odluke zbog kršenja odredaba Zakona o elektroničkim medijima;

- kojima (nakladniku ili osobi ovlaštenoj po zakonu za zastupanje) je izrečena pravomoćna osuđujuća presuda za jedno ili više kaznenih djela: javno poticanje na nasilje i mržnju, primanje mita u gospodarskom poslovanju, davanje mita u gospodarskom poslovanju, zlouporaba položaja i ovlasti, primanje mita, davanje mita, prijevara, računalna prijevara, prijevara u gospodarskom poslovanju, pranje novca i subvencijska prijevara.

Smatra se da je poduzetnik u teškoćama ako ispunjava uvjete sukladno članku 2. točki 18. Uredbe.

7. Trajanje Programa

Ovaj program primjenjuje se od dana njegova stupanja na snagu do 31. prosinca 2026.

8. Instrument potpore

Instrument državne potpore je bespovratno sredstvo za proizvodnju i emitiranje radijskih i audiovizualnih programskih sadržaja.

9. Intenzitet potpore i prihvatljivi troškovi

Za izračun intenziteta potpore i prihvatljivih troškova svi iznosi koji se upotrebljavaju trebaju biti iznosi prije odbitka poreza ili drugih naknada. Međutim, porez na dodanu vrijednost koji se naplaćuje na prihvatljive troškove ili izdatke, a koji se može vratiti u skladu s primjenjivim nacionalnim poreznim pravom ne uzima se u obzir za izračun intenziteta potpore i prihvatljivih troškova. Prihvatljivi troškovi trebaju biti popraćeni pisanim dokazima koji trebaju biti jasni, konkretni i ažurirani.

Potpore koje se isplaćuju u budućnosti, uključujući potpore koje se isplaćuju u više obroka treba diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Prihvatljive troškove treba diskontirati na njihovu vrijednost u trenutku dodjele. Kamatna stopa koju treba primijeniti pri diskontiranju diskontirana je kamatna stopa koja se primjenjuje u trenutku dodjele potpore.

Ukupni iznos dodijeljenih potpora ne smije iznositi više od 1/3 prosječnih godišnjih prihoda nakladnika odnosno pružatelja medijskih usluga u protekle dvije godine.

Za proizvodnju i emitiranje radijskih programskih sadržaja, odnosno pružanje audio medijske usluge na temelju ovog programa dodjeljuju se, nakon provedenoga javnog poziva, potpore za kulturu i očuvanje nematerijalne baštine u obliku operativnih potpora u skladu s člankom 53. stavkom 3. točkom (b) Uredbe.

Državne potpore koje se dodjeljuju na temelju ovog programa za radijske programske sadržaje ne smiju premašiti iznos od 1 milijun eura. Intenzitet potpore ne smije prelaziti 50 % opravdanih troškova za radijske programske sadržaje.

Prihvatljivi troškovi moraju se odnositi isključivo na vlastitu proizvodnju radijskog, odnosno audio programskog sadržaja u svrhu promicanja, poticanja, obrađivanja tema te ostvarenja ciljeva i interesa iz točke 1. ovog programa.

Prihvatljivi troškovi su:

- troškovi poslovanja izravno povezani s kulturnim projektom ili djelatnošću, kao što su najam ili zakup nekretnina i mjesta kulturnih događanja, putni troškovi, troškovi materijala i robe izravno povezanih s kulturnim projektom ili djelatnošću, arhitektonskih struktura za izložbe i pozornice, zajma, zakupa i amortizacije alata, softvera i opreme, troškovi prava pristupa djelima zaštićenima autorskim pravom i drugom sadržaju zaštićenom povezanim pravima intelektualnog vlasništva, troškovi promicanja i troškovi koji su nastali kao izravna posljedica projekta ili djelatnosti; troškovi amortizacije i troškovi financiranja prihvatljivi su samo ako nisu bili obuhvaćeni potporama za ulaganje;

- troškovi osoblja koje radi za kulturnu ustanovu ili lokaciju kulturne baštine ili za projekt;

- troškovi usluga savjetovanja i podrške koje pružaju vanjski savjetnici i pružatelji usluga, a koji nastaju kao izravna posljedica projekta.

Za proizvodnju i emitiranje audiovizualnih programskih sadržaja na temelju ovog programa dodjeljuju se, nakon provedenoga javnog poziva, potpore za audiovizualna djela u skladu s člankom 54. Uredbe.

Intenzitet potpore ne smije prelaziti 50 % opravdanih troškova za produkciju, pretprodukciju i distribuciju audiovizualnih djela.

Prihvatljivi troškovi moraju se odnositi isključivo na vlastitu proizvodnju audiovizualnih programskih sadržaja u svrhu promicanja, poticanja, obrađivanja tema i ostvarenja ciljeva i interesa iz točke 1. ovog programa te biti u skladu s člankom 54. stavkom 5. Uredbe.

Prihvatljivi troškovi su:

- ukupni troškovi proizvodnje audiovizualnog programskog sadržaja;

- troškovi razvoja audiovizualnog programskog sadržaja;

- troškovi distribucije, odnosno objavljivanja audiovizualnog programskog sadržaja;

- troškovi knjigovodstva i računovodstva, bankarski troškovi, zakup ureda, režijski troškovi i pripadajući troškovi, troškovi uredskog materijala i sl., troškovi arhiva i drugi vezani troškovi, troškovi dozvola, mišljenja i suglasnosti državnih tijela, lokalne samouprave i dr., najam/zakup lokacija, troškovi puta, smještaja (s pripadajućim troškovima), dnevnica i ostali vezani troškovi nastali neposredno kao rezultat izrade programskog sadržaja koji ne smiju prelaziti 20 % ukupnih troškova.

10. Iznos potpore

Za cjelokupno razdoblje trajanja Programa od 2024. do 2026. planira se iznos do 969.600,00 eura.

Sredstva za 2024. planirana su u Proračunu Grada Zagreba za 2024. i projekcijama za 2025. i 2026. godinu, u Razdjelu 024. Gradski ured za kulturu i civilno društvo u iznosu od 320.000,00 eura za 2024., u iznosu od 324.800,00 eura za 2025. i u iznosu 324.800,00 eura za 2026. godinu, Aktivnost A112402 - Državne potpore za subvencioniranje radijskih i televizijskih sadržaja, na poziciji 3522 Subvencije trgovačkim društvima i zadrugama izvan javnog sektora.

Ovaj program, uzimajući u obzir pravila o zbrajanju iz točke 11. Programa, u svakom slučaju ne primjenjuje se na potpore koje premašuju sljedeće pragove: za operativne potpore za kulturu i očuvanje baštine 82,5 milijuna eura po poduzetniku po godini te za potpore za audiovizualna djela iz ovog programa 55 milijuna eura po programu po godini. Predmetni pragovi ne smiju se izbjegavati umjetnim razdvajanjem programa ili projekata potpore.

11. Zbrajanje potpora

Pri određivanju poštuju li se pragovi prijave iz točke 10. Programa i maksimalni intenziteti potpore iz točke 9. Programa u obzir se uzima ukupni iznos državnih potpora za djelatnost, projekt ili poduzetnika kojima je dodijeljena potpora.

Ako se financiranje Europske unije kojim centralno upravljaju institucije, agencije, zajednička poduzeća ili druga tijela Europske unije koja nisu pod izravnom ili neizravnom kontrolom Republike Hrvatske kombinira s državnim potporama, prilikom određivanja poštuju li se pragovi iz točke 10. ovog programa i maksimalni intenziteti potpore iz točke 9. ovog programa u obzir se uzimaju samo državne potpore pod uvjetom da ukupan iznos javnog financiranja dodijeljen u odnosu na iste prihvatljive troškove ne premašuje najpovoljniju stopu financiranja utvrđenu u primjenjivim propisima zakonodavstva Unije.

Državne potpore dodijeljene po ovom programu, čije je troškove moguće utvrditi, mogu se zbrajati:

(a) s bilo kojom drugom državnom potporom, pod uvjetom da se dotične mjere odnose na različite prihvatljive troškove koje je moguće utvrditi;

(b) s bilo kojom drugom državnom potporom koja se odnosi na iste prihvatljive troškove, bilo da se oni djelomično ili potpuno preklapaju, isključivo ako to zbrajanje ne dovodi do premašivanja najvišeg intenziteta potpore ili iznosa potpore koji je primjenjiv na tu potporu na temelju Uredbe.

Državne potpore dodijeljene po ovom programu ne zbrajaju se s potporama de minimis u odnosu na iste prihvatljive troškove ako bi njihovo zbrajanje dovelo do toga da određeni intenzitet potpore premaši intenzitete potpore utvrđene u točki 9. ovog programa.

12. Učinak poticaja

Učinak poticaja po ovom programu zadovoljen je ako je korisnik podnio pisani zahtjev za državnu potporu prije početka rada na projektu ili djelatnosti.

Za državne potpore za kulturu i očuvanje baštine iz članka 53. Uredbe (sufinanciranje proizvodnje i emitiranja radijskih programskih sadržaja u programima nakladnika radija te u programima pružatelja medijskih usluga iz članaka 26. i 92. Zakona o elektroničkim medijima po ovom programu) nije nužno da imaju učinak poticaja ili da se smatra da imaju učinak poticaja. Navedeno proizlazi iz članka 6. stavka 5. točke (h) Uredbe.

Prijava za dodjelu državne potpore po ovom programu (uključujući državne potpore i iz članka 53. i članka 54. Uredbe) mora sadržavati:

- naziv i veličinu nakladnika, odnosno pružatelja medijskih usluga;

- opis projekta, uključujući datume njegova početka i dovršetka;

- lokaciju projekta;

- popis troškova projekta;

- vrstu potpore (bespovratno sredstvo) i iznos javnog financiranja potreban za projekt.

13. Provedba Programa

U cilju provedbe ovog programa za svaku proračunsku godinu objavit će se barem jedan javni poziv, a Grad Zagreb će ocijeniti svaki zaprimljeni zahtjev te ako zahtjev zadovoljava uvjete iz Programa, donijet će odluku o odobrenju potpora. Obvezni dio zahtjeva su planske veličine zatraženih državnih potpora za koje se na određeni način trebaju koristiti podaci dani u Prilogu 2. - Financijski plan i izračun troškova proizvodnje i emitiranja programskog sadržaja, ovog programa.

Provedba Programa odvijat će se transparentno sukladno članku 5. i članku 9. Uredbe. Grad Zagreb će radi transparentnosti osigurati dostupnost cjelovitog teksta Programa, za cijelo vrijeme njegova trajanja, na internetskim stranicama Grada Zagreba (www.zagreb.hr) i na internetskim stranicama Ministarstva financija (www.mfin.hr).

Grad Zagreb će bez odgode dostavljati podatke o dodijeljenim državnim potporama Ministarstvu financija putem internetske aplikacije Registra državnih potpora i potpora male vrijednosti, kako to propisuje članak 5. Pravilnika o dostavi prijedloga državnih potpora, podataka o državnim potporama i potporama male vrijednosti te registru državnih potpora i potpora male vrijednosti (Narodne novine 125/17) za sve potpore po ovom programu neovisno o iznosu, po dodjeli, bez odgode.

Grad Zagreb će sukladno odredbama članka 9. stavka 1.c) i stavka 4. Uredbe putem Modula za transparentnu dodjelu potpora dostaviti Europskoj komisiji sve podatke iz Priloga III. Uredbe za sve državne potpore dodijeljene u iznosu višem od 100.000,00 eura u roku od šest mjeseci od datuma dodjele potpore.

Grad Zagreb će, sukladno članku 12. Uredbe, čuvati 10 godina sve podatke o dodijeljenim državnim potporama po ovom programu, a rok čuvanja počinje teći od datuma kada je dodijeljena posljednja državna potpora.

Provedba Programa provodi se isključivo u razdoblju navedenom u točki 7. Programa te se, sukladno odredbi članka 2. točke 28. Uredbe, ugovori iz točke 18. Programa mogu sklapati isključivo u razdoblju provedbe Programa.

14. Javni poziv

Gradonačelnik Grada Zagreba za svaku proračunsku godinu raspisuje barem jedan javni poziv za sufinanciranje proizvodnje i emitiranja audiovizualnih i radijskih programskih sadržaja od interesa za Grad Zagreb u programima nakladnika televizija ili radija, u programima neprofitnih nakladnika radija i televizije, u programima neprofitnih pružatelja audio i audiovizualnih usluga na zahtjev iz članka 26. Zakona o elektroničkim medijima i u programima neprofitnih pružatelja medijskih usluga uz dopuštenje za satelitski, internetski, kabelski ili drugi dopušteni oblik prijenosa iz članka 92. Zakona o elektroničkim medijima koji se objavljuje na internetskim stranicama Grada Zagreba.

Državna potpora po ovom programu dodjeljuje se za audiovizualne i radijske programske sadržaje koji su kulturni proizvod.

Da bi se utvrdilo je li audiovizualni i radijski programski sadržaj kulturni proizvod, uspostavlja se učinkovit postupak provjere i odabira na temelju sljedećih kriterija:

- programski je sadržaj od interesa za kulturni razvitak Grada Zagreba;

- programski sadržaj obuhvaća kulturne, društvene, ekonomske, političke i slične teme i sadržaje kojima se ostvaruje javni interes iz točke 1. Programa;

- programski sadržaj objavljuje se na hrvatskom ili jednom od jezika nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.

Pravo na dodjelu državne potpore neće moći ostvariti nakladnici televizije i radija, odnosno pružatelji medijskih usluga sukladno točki 6. ovog Programa.

Nakladnik televizije i radija, odnosno pružatelj medijskih usluga može na javni poziv prijaviti više programskih sadržaja. Programski sadržaji prijavljuju se odvojeno.

Javni poziv iz stavka 1. ove točke sadrži uvjete i kriterije, postupak podnošenja prijave, postupak odobravanja i način utvrđivanja iznosa potpore i popis potrebne dokumentacije, koji moraju biti u skladu s Programom i Uredbom.

15. Kriteriji za dodjelu državne potpore

Programski sadržaj koji ne zadovolji Kvalifikacijski test (Prilog 4.) koji je sastavni dio ovog programa ne ulazi u daljnju procjenu.

Programski sadržaj koji zadovolji Kvalifikacijski test procjenjuje se i boduje prema kriterijima navedenim u Listi kriterija za procjenu programskih sadržaja (Prilog 3.) koja je sastavni dio ovog programa. Minimalni broj bodova koji je potrebno ostvariti da bi prijavljeni programski sadržaj mogao biti razmatran za dodjelu državne potpore jest 51.

Programski sadržaji rangiraju se prema ostvarenim bodovima sukladno Listi kriterija za procjenu programskih sadržaja. Sredstva se raspoređuju na temelju rang-liste, a dodjeljuju se do visine sredstava osiguranih u proračunu Grada Zagreba za aktualnu godinu sukladno intenzitetu potpore iz točke 9. ovog programa.

16. Odabir korisnika

Postupak odabira korisnika državnih potpora provest će Povjerenstvo. Povjerenstvo ima predsjednika i četiri člana koje imenuje gradonačelnik Grada Zagreba, a odabiru se između osoba čiji je profesionalni rad ili iskustvo vezano uz područje medijske kulture i umjetnosti, masovnih medija, odnosa s javnošću, komunikologije i civilno-društveno polje.

Članovi Povjerenstva ne mogu biti osobe koje su u upravljačkoj ili vlasničkoj strukturi nakladnika televizije ili radija, odnosno pružatelja medijske usluge iz članaka 26. i 92. Zakona o elektroničkim medijima niti pravne osobe koje imaju udio u njihovoj vlasničkoj strukturi.

Zadaće Povjerenstva su:

- utvrđivanje je li programski sadržaj kulturni proizvod na temelju kvalifikacijskog testa (Prilog 4.);

- razmatranje prijava i procjena programskih sadržaja;

- predlaganje rang-liste programskih sadržaja za dodjelu potpore (koja obvezno sadrži naziv nakladnika, odnosno pružatelja medijskih usluga, broj ostvarenih bodova te prijedlog intenziteta i iznosa potpora).

Gradonačelnik Grada Zagreba na prijedlog Povjerenstva donosi zaključak o odabiru korisnika državne potpore.

Neće biti uzeta u razmatranje prijava na javni poziv koja:

- ne zadovoljava uvjete za prijavu na javni poziv iz ovog programa;

- ne sadrži svu potrebnu dokumentaciju koja je javnim pozivom navedena kao obvezna;

- nije dostavljena na način koji je određen javnim pozivom;

- nije podnesena u roku koji je naveden u javnom pozivu.

Iznimno, ako prijava ima manje nedostatke koji ne utječu na sadržaj bitan za ocjenjivanje programa ili projekta, od prijavitelja će se zatražiti dopunjavanje, odnosno ispravljanje prijave potrebnim podacima ili prilozima u roku od 8 radnih dana od dana dostavljanja obavijesti. Prijavitelji koji u navedenom roku i na odgovarajući način dostave tražene podatke ili priloge smatrat će se da su podnijeli potpunu prijavu.

Gradski ured za kulturu i civilno društvo obavlja administrativnu provjeru zaprimljenih prijava s pripadajućom dokumentacijom te Povjerenstvu dostavlja prijave koje se uzimaju u razmatranje.

Rezultati javnog poziva bit će objavljeni na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr) u roku navedenom u javnom pozivu.

Svi nakladnici, odnosno pružatelji medijskih usluga koji podnesu prijavu na javni poziv bit će pisano obaviješteni o rezultatima njihove prijave.

17. Pravo prigovora

Nakladnik, odnosno pružatelj medijskih usluga koji je sudjelovao u javnom pozivu za dodjelu državnih potpora može podnijeti prigovor na zaključak o odabiru korisnika državne potpore.

Prigovor se podnosi gradonačelniku Grada Zagreba putem Gradskog ureda za kulturu i civilno društvo u roku od osam (8) dana od objave zaključka o odabiru korisnika državne potpore.

O prigovoru odlučuje gradonačelnik Grada Zagreba.

18. Potpisivanje ugovora

Nakladnici, odnosno pružatelji medijskih usluga kojima se odobri državna potpora sklopit će s Gradom Zagrebom ugovor o dodjeli potpore kojim će se regulirati međusobna prava i obveze korisnika državne potpore i Grada Zagreba (dinamika, visina, rok i način isplate potpore, rok za proizvodnju i emitiranje programskog sadržaja, način i dinamika izvješćivanja o provođenju proizvodnje i emitiranja programskog sadržaja, obveza vraćanja neutrošenih sredstava, obveze nakladnika, odnosno pružatelja medijskih usluga u slučaju nenamjenskog trošenja sredstava potpore i drugo).

19. Ovaj program stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba, a primjenjuje se do 31. prosinca 2026.

KLASA: 024-01/24-03/333

URBROJ: 251-16-04-24-5

Zagreb, 5. rujna 2024.

Predsjednik

Gradske skupštine

Joško Klisović, v. r.

Prilog 2. Financijski plan i izračun troškova proizvodnje i emitiranja programskog sadržaja

Obrazac 2.a Financijski plan proizvodnje i emitiranja audiovizualnog programskog sadržaja.pdf

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija