zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o dodjeli potpora za razvoj društvenog poduzetništva

Pročišćeni tekst vrijedi od 15.10.2022.

Narodne novine 28/2022

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Pravilnik o dodjeli potpora za razvoj društvenog poduzetništva (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 28/22)

Na temelju članka 160. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18, 3/20, 3/21, 11/21 - pročišćeni tekst i 16/22) i glave 9. stavka 1. Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/19), gradonačelnik Grada Zagreba, 29. rujna 2022., donosi

PRAVILNIK

o dodjeli potpora za razvoj društvenog poduzetništva

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom razrađuje provedba Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. u dijelu povezanom s Mjerom 1.7. Potpore za razvoj društvenog poduzetništva na način da se utvrđuju korisnici, namjena, kriteriji i postupak dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva.

Opći cilj Mjere je promicanje i razvoj društvenog poduzetništva i društveno poduzetničkih inicijativa radi osiguranja društvene kohezije kao i uključivanje u poduzetništvo i tržište rada marginaliziranih, socijalno osjetljivih skupina radi sprječavanja socijalne isključenosti.

Posebni ciljevi koji se žele ostvariti temeljem ovoga pravilnika su:

- poticanje razvoja novih društveno-poduzetničkih projekata te jačanje provedbe postojećih;

- podrška poslovanju i jačanje kapaciteta postojećih društvenih poduzetnika, a posebice onih koji integriraju marginalizirane, teško zapošljive skupine društva, radi ostvarenja društvenih, okolišnih i ekonomskih ciljeva poslovanja.

Potpore koje se odobravaju i dodjeljuju na temelju ovoga pravilnika smatraju se potporama male vrijednosti.

2. KORISNICI I VISINA POTPORA

Članak 2.

Korisnici potpora moraju djelovati kao društveni poduzetnici koji obavljaju djelatnost proizvodnje i prometa roba, pružaju usluge ili obavljaju umjetničku djelatnost kojom se ostvaruje prihod na tržištu, koja ima povoljan utjecaj na okoliš, doprinosi unapređenju razvoja lokalne zajednice i društva u cjelini.

Korisnici potpora mogu biti:

1. zadruge koje posluju prema Zakonu o zadrugama;

2. trgovačka društva čiji su jedini osnivači / članovi društva udruge ili je udruga većinski vlasnik (minimalno 51 %).

Korisnici potpora moraju:

- imati sjedište na području grada Zagreba;

- imati podmirena javna davanja;

- imati podmirene obveze prema Gradu Zagrebu;

- biti registrirani za obavljanje djelatnosti za koju se traži potpora;

- djelatnost za koju se traži potpora obavljati na području grada Zagreba;

- u trogodišnjem razdoblju poslovanja najmanje 25 % godišnjeg prihoda planirati ostvariti ili ostvarivati obavljanjem svoje poduzetničke djelatnosti;

- najmanje 75 % godišnje dobiti, odnosno višak prihoda ostvaren obavljanjem svoje djelatnosti ulagati u ostvarivanje i razvoj ciljeva poslovanja;

- u trenutku sklapanja ugovora o dodjeli potpore imati najmanje jednu osobu zaposlenu na projektu u punom radnom vremenu.

Korisnik potpore iz stavka 2. točke 2. ovoga članka mora u svojim općim aktima imati definiranu obvezu da će u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti svoju preostalu imovinu, nakon pokrića obveza prema vjerovnicima i pokrića gubitka iz prethodnog razdoblja, prenijeti u vlasništvo drugog društvenog poduzetnika s istim ili sličnim ciljevima poslovanja, ili u vlasništvo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koja će je upotrijebiti za razvoj društvenog poduzetništva.

Korisnici potpora ne mogu obavljati primarnu poljoprivrednu proizvodnju i ribarstvo prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. - NKD 2007. (Narodne novine 58/07 i 72/07) iz Područja A i B, Odjeljci 01-09.

Korisniku potpore ne smije jedini osnivač biti Republika Hrvatska, jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili tijelo javne vlasti.

Članak 3.

Najniži iznos potpore po pojedinom projektu može iznositi 50.000,00 kuna godišnje, a najviši 350.000,00 kuna. Potpore se mogu odobriti samo za jedan projekt godišnje.

Sredstva za iznos poreza na dodanu vrijednost dužan je osigurati korisnik potpore ako je u sustavu PDV‑a.

3. NAMJENA KORIŠTENJA POTPORA I PRIHVATLJIVI TROŠKOVI

Članak 4.

Namjene i prihvatljivi troškovi za koje se mogu koristiti potpore su:

1. Uređenje prostora

- troškovi unutarnjeg uređenja poslovnog prostora (npr. izmjena stolarije, instalacijski radovi, soboslikarsko-ličilački radovi, podopolagački, keramičarski i drugi unutarnji radovi osim dekorativnog uređenja prostora);

2. Nabava/prilagodba opreme

- troškovi nabave opreme, alata i inventara;

- troškovi nadogradnje i prilagodbe strojeva i opreme (npr. za rad osoba s invaliditetom);

- troškovi nabave softvera i druge opreme u svrhu digitalizacije poslovanja;

3. Nabava sirovina i repromaterijala

- troškovi nabave sirovina i repromaterijala najviše do 40 % od ukupnog iznosa odobrene potpore;

4. Promotivne aktivnosti

- troškovi promocije (oglašavanje putem društvenih mreža, tiskanih i drugih promotivnih materijala, izrada web-stranice) najviše do 15 % od ukupnog iznosa odobrene potpore;

5. Ostalo

- troškovi zakupa poslovnog prostora najviše do 20 % od ukupnog iznosa odobrene potpore;

- trošak bruto plaća najviše do 20 % od ukupnog iznosa odobrene potpore;

- savjetodavne usluge u svrhu razvoja poslovanja najviše do 10 % od ukupnog iznosa odobrene potpore.

4. POSTUPAK ODOBRAVANJA I DODJELE POTPORA

Članak 5.

Gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) osniva Povjerenstvo za odobravanje potpora za društveno poduzetništvo (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje se sastoji od pet članova, od kojih su najmanje tri člana predstavnici Grada Zagreba, a preostali članovi su predstavnici poduzetničkih potpornih institucija i asocijacija.

Članak 6.

Potpore se dodjeljuju na temelju javnog natječaja, kriterija te postupkom odobravanja propisanim ovim pravilnikom.

Gradonačelnik odlučuje o raspisivanju i objavi javnog natječaja.

Obavijest o objavi javnog natječaja objavljuje se u dnevnom tisku, a tekst javnog natječaja, s pripadajućim obrascima, na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr). Obavijest o objavi javnog natječaja sadržava podatke o predmetu natječaja, mjestu objave teksta natječaja, roku podnošenja zahtjeva te po potrebi i druge podatke.

Tekst javnog natječaja sadržava:

- predmet i trajanje javnog natječaja;

- uvjete za dodjelu potpore;

- visinu potpore;

- namjenu korištenja potpora i prihvatljive troškove;

- postupak podnošenja zahtjeva;

- postupak odobravanja i način dodjele potpore;

- popis dokumentacije koja se prilaže uz zahtjev;

- popis dokumentacije za dokazivanje i kontrolu namjenskog korištenja sredstava potpore.

Zahtjev se podnosi Povjerenstvu putem Gradskog ureda za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje (u daljnjem tekstu: Ured) na propisanome obrascu "Zahtjev za dodjelu potpore za razvoj društvenog poduzetništva" (u daljnjem tekstu: Zahtjev za dodjelu potpore) koji će biti objavljen na internetskoj stranici Grada Zagreba.

Zahtjevi za dodjelu potpora rješavaju se prema redoslijedu zaprimanja i do iskorištenja sredstava.

Članak 7.

Uz Zahtjev za dodjelu potpore podnositelj je dužan priložiti:

1. projektni prijedlog;

2. tablicu proračuna projekta;

3. dokumentaciju koja je tražena u javnom natječaju.

Članak 8.

Postupak odobravanja i dodjele potpora sastoji se od sljedećih faza:

1. administrativna provjera;

2. provjera tablice proračuna projekta;

3. ocjena projektnog prijedloga;

4. utvrđivanje Liste korisnika za dodjelu potpora.

Članak 9.

Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje obavit će administrativnu provjeru pristiglih zahtjeva, dokumentacije i tablice proračuna projekta.

Popis podnositelja zahtjeva koji su nepotpuni i nepravovremeni, koji nisu podneseni na propisani način i koji ne ispunjavaju propisane uvjete Javnog natječaja objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba.

Na popis iz stavka 2. ovog članka može se izjaviti prigovor gradonačelniku u roku od 8 dana od dana objavljivanja popisa.

Članak 10.

Tablica proračuna projekta služi za sustavni prikaz troškova temeljem kojih se traži potpora.

U tablici proračuna projekta svi troškovi moraju biti jasno iskazani, umjereni, povezani s projektnim aktivnostima te neophodni za ostvarivanje ciljeva projekta.

Podnositelj zahtjeva treba obrazložiti način na koji su troškovi obračunati u odnosu na aktivnosti iz projekta, a za troškove za koje se traži potpora priložiti ponude/predračune/troškovnike za navedene aktivnosti.

Ukoliko se provjerom tablice proračuna projekta ustanovi potreba dodatnog pojašnjenja predviđenih troškova, kontaktirat će se podnositelj zahtjeva.

Zahtjevi što su zadovoljili administrativnu provjeru upućuju se Povjerenstvu.

Povjerenstvo ocjenjuje projektne prijedloge i utvrđuje tablicu proračuna projekta koja je sastavni dio ugovora o dodjeli potpore.

Ukoliko se provjerom tablice proračuna iskaže iznos prihvatljivih troškova za dodjelu potpore koji je niži od najnižeg pojedinačnog iznosa potpore određenog ovim pravilnikom, zahtjev će biti odbijen, a podnositelj zahtjeva bit će pisano obaviješten o odbijanju zahtjeva s obrazloženjem.

Članak 11.

Povjerenstvo će ocijeniti projektni prijedlog prema sljedećim kriterijima:

REDNI

BROJ

KRITERIJ/POTKRITERIJ

Broj bodova

1.

RELEVANTNOST PROJEKTA

max. 15

1.1.

Relevantnost projektnog prijedloga u odnosu na ciljeve iz natječaja za dodjelu potpora

max. 5

Projektni prijedlog je u potpunosti relevantan u odnosu na ciljeve.

5

Projektni prijedlog je djelomično relevantan u odnosu na ciljeve.

3

Projektni prijedlog nije relevantan u odnosu na ciljeve.

0

1.2.

Učinak projektnog prijedloga na otvaranje novih radnih mjesta i zapošljavanje radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina*

max. 5

Projektni prijedlog doprinosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina - više od 3.

5

Projektni prijedlog doprinosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina - do 3.

3

Projektni prijedlog ne doprinosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina.

0

1.3.

Učinak projektnog prijedloga na zadovoljenje osnovnih životnih potreba socijalno ugroženih, nemoćnih i drugih fizičkih osoba, koje one same ili uz pomoć članova obitelji ne mogu zadovoljiti zbog nepovoljnih osobnih, gospodarskih, socijalnih i drugih okolnosti

max. 5

Projektni prijedlog značajno doprinosi zadovoljenju osnovnih životnih potreba socijalno ugroženih, nemoćnih i drugih fizičkih osoba.

5

Projektni prijedlog djelomično doprinosi zadovoljenju osnovnih životnih potreba socijalno ugroženih, nemoćnih i drugih fizičkih osoba.

3

Projektni prijedlog ne doprinosi zadovoljenju osnovnih životnih potreba socijalno ugroženih, nemoćnih i drugih fizičkih osoba.

0

2.

METODOLOGIJA

max. 10

2.1.

Jasno i precizno definirane projektne aktivnosti

max. 5

Projektne aktivnosti definirane su jasno i precizno.

5

Projektne aktivnosti većinom su definirane jasno i precizno.

3

Projektne aktivnosti većinom nisu definirane jasno i precizno.

0

2.2.

Doprinos projektnih aktivnosti ostvarivanju ciljeva iz natječaja za dodjelu potpora

max. 5

Projektne aktivnosti značajno doprinose ostvarivanju ciljeva.

5

Projektne aktivnosti većinom doprinose ostvarivanju ciljeva.

3

Projektne aktivnosti ne doprinose ostvarivanju ciljeva.

0

3.

ODRŽIVOST

max. 15

3.1.

Održivost predviđenih financijskih rezultata nakon dovršetka projekta

max. 5

Predviđeni rezultati su održivi te će se projektne aktivnosti u potpunosti moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

5

Predviđeni rezultati nisu u potpunosti održivi te će se projektne aktivnosti djelomično moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

3

Predviđeni rezultati nisu održivi te se projektne aktivnosti neće moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

0

3.2.

Okolišna održivost

max. 5

Projektni prijedlog značajno doprinosi pozitivnom utjecaju na okoliš.

5

Projektni prijedlog djelomično doprinosi pozitivnom utjecaju na okoliš.

3

Projektni prijedlog ima negativan utjecaj na okoliš.

0

3.3.

Društvena održivost

max. 5

Projektni prijedlog značajno doprinosi društvenoj održivosti.

5

Projektni prijedlog djelomično doprinosi društvenoj održivosti.

3

Projektni prijedlog ne doprinosi društvenoj održivosti.

0

4.

PRORAČUN I ISPLATIVOST PROJEKTA

max. 10

4.1.

Dobro izrađen proračun

max. 5

Proračun pokriva sve projektne aktivnosti, a obuhvaća troškove nužne za provođenje aktivnosti koji su detaljno i realno planirani.

5

Proračun većinom pokriva sve projektne aktivnosti te većinom obuhvaća troškove nužne za provođenje aktivnosti koji su detaljno i realno planirani.

3

Proračun većinom ne pokriva sve projektne aktivnosti te većinom obuhvaća troškove koji nisu nužni za provođenje aktivnosti.

0

4.2.

Odnos procijenjenih troškova i predviđenih rezultata projekta

max. 5

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata je zadovoljavajući.

5

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata djelomično je zadovoljavajući.

3

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata nije zadovoljavajući.

0

* Teško zapošljive, odnosno marginalizirane skupine čine osobe s većim rizikom socijalne isključenosti kao što su osobe s invaliditetom, osobe s umanjenom radnom sposobnošću, žrtve nasilja u obitelji, roditelji ili skrbnici djece s teškoćama u razvoju, pripadnici romske nacionalne manjine i druge teže zapošljive osobe.

Povjerenstvo boduje svaki projektni prijedlog prema navedenim kriterijima na način da svaki član daje određen broj bodova za svaki pojedini kriterij. Rezultat bodovanja čini prosjek bodova svih članova.

Podnositelj zahtjeva čiji je projektni prijedlog ocijenjen s manje od 30 bodova bit će pisano obaviješten o odbijanju zahtjeva s naznakom dodijeljenih bodova.

Članak 12.

Na temelju ocjene projektnih prijedloga i tablica proračuna, Povjerenstvo utvrđuje Prijedlog liste korisnika za dodjelu potpora. Prijedlog liste objavljuje se na internetskoj stranici Grada Zagreba. Na Prijedlog liste svaki podnositelj zahtjeva može podnijeti pisani prigovor u roku od 8 dana od dana objave liste. Prigovor se podnosi gradonačelniku putem Ureda.

Gradonačelnik zaključkom utvrđuje Listu korisnika za dodjelu potpora za razvoj društvenog poduzetništva na temelju prijedloga Povjerenstva.

Lista iz stavka 2. ovoga članka bit će objavljena na internetskoj stranici Grada Zagreba, a sadržavat će podatke o korisniku potpore, nazivu projekta, ukupnoj vrijednosti projekta te iznosu potpore.

Korisnici potpore s liste iz stavka 2. ovoga članka bit će pisano obaviješteni o dodjeli potpore.

Članak 13.

Grad Zagreb će s korisnikom potpore s Liste iz članka 12. stavka 2. ovoga pravilnika sklopiti ugovor o dodjeli potpore, čime će se utvrditi međusobna prava i obveze.

Korisnik potpore je, pri sklapanju ugovora iz stavka 1. ovoga članka, dužan dostaviti:

- solemniziranu bjanko zadužnicu kao instrument naplate dodijeljene potpore s pripadajućim zakonskim zateznim kamatama u slučaju nenamjenskog korištenja potpore, ili u slučaju naknadno utvrđenog drugačijeg stanja od onoga koji je bio osnovom za dodjelu potpore, ili u slučaju nepridržavanja obveza iz ugovora o dodjeli potpore, odnosno ako korisnik potpore ne izvrši povrat potpore po utvrđenim ugovornim odredbama;

- ugovor o radu za osobu zaposlenu na projektu u punom radnom vremenu.

Korisniku potpore će se dostavljena solemnizirana bjanko zadužnica vratiti nakon što Povjerenstvo prihvati završni izvještaj o provedbi projekta.

Ako korisnik potpore ne sklopi ugovor o dodjeli potpore i/ili ne dostavi solemniziranu bjanko zadužnicu i/ili ugovor o radu za osobu zaposlenu na projektu, smatrat će se da je odustao od dodijeljene potpore.

Članak 14.

Obveza korisnika potpore je da projektne aktivnosti, na temelju kojih mu je odobrena potpora, provede u cijelosti, sukladno utvrđenoj tablici proračuna.

Maksimalni rok provedbe projektnih aktivnosti je 1 godina od dana potpisivanja ugovora o dodjeli potpore.

Korisnik potpore ne treba suglasnost Grada Zagreba za izmjene u tablici proračuna u slučaju nužne izmjene troškova do najviše 10 % unutar iste namjene prihvatljivih troškova iz članka 4. ovoga pravilnika.

Korisnik potpore je dužan podnijeti molbu Povjerenstvu putem Ureda kojom će zatražiti suglasnost Grada Zagreba za sve ostale izmjene u tablici proračuna.

5. DOKAZI I KONTROLA NAMJENSKOG KORIŠTENJA SREDSTAVA

Članak 15.

Korisnik potpore dužan je u maksimalnom roku od 30 dana od završetka provedbe projekta Uredu dostaviti dokaze o namjenskome korištenju sredstava i ostvarenim učincima, odnosno završni izvještaj o provedbi projekta i ostvarenim rezultatima te dokaze o namjenskom korištenju sredstava (računi i bankovni izvodi s poslovnog računa čime se dokazuje izvršeno plaćanje). Završni izvještaj o provedbi projektnih aktivnosti prihvaća Povjerenstvo.

Ponude i predračuni nisu prihvatljiv dokaz o namjenskom trošenju sredstava. Nalog za plaćanje, potvrda o izvršenom plaćanju, carinske deklaracije, kompenzacija i cesija se ne prihvaćaju kao dokaz o izvršenome plaćanju.

Dokazi o namjenskom korištenju potpore dostavljeni sukladno ovom pravilniku ne smiju se koristiti kao dokaz o namjenskom korištenju drugih potpora koje dodjeljuju Grad Zagreb i drugi davatelji državnih potpora.

Članak 16.

Ured će provoditi kontrolu namjenskog korištenja sredstava.

Korisnici potpore kod kojih se utvrdi nenamjensko trošenje sredstava, doznačenu potporu su dužni vratiti u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva za povrat sredstava.

6. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Donošenjem ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o kriterijima i načinu dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/19 i 14/19).

Članak 18.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 306-02/22-03/1

URBROJ: 251-01-02-22-2

Zagreb, 29. 9. 2022.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Tomislav Tomašević, mag. pol., v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija