zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o kriterijima i načinu dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva

Pročišćeni tekst vrijedi od 23.07.2019. do 14.10.2022.

Narodne novine 10/2019, 14/2019

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Pravilnik o dodjeli potpora za razvoj društvenog poduzetništva (28/22 ) na snazi od 15.10.2022. u članku 17. propisuje:

"Donošenjem ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o kriterijima i načinu dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/19 i 14/19)."

PREAMBULA

Pravilnik o kriterijima i načinu dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 10/19, 14/19)

Na temelju članka 160. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18 i 23/18) i glave 9. stavka 1. Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/19), gradonačelnik Grada Zagreba, 2. svibnja 2019., donosi

PRAVILNIK

o kriterijima i načinu dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva

1. OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim se pravilnikom razrađuje provedba Programa poticanja razvoja obrta, malog i srednjeg poduzetništva u Gradu Zagrebu 2019. - 2023. u dijelu povezanom s Mjerom 1.7. Potpore za razvoj društvenog poduzetništva na način da se utvrđuju korisnici, namjena, kriteriji i postupak dodjele potpora za razvoj društvenog poduzetništva.

Opći cilj Mjere je promicanje i razvoj društvenog poduzetništva i društvenih poduzetničkih inicijativa radi osiguranja društvene kohezije i uključivanje u poduzetništvo i tržište rada marginaliziranih, socijalno osjetljivih skupina radi sprječavanja socijalne isključenosti.

Posebni ciljevi koji se žele ostvariti temeljem ovoga pravilnika su:

- poticanje razvoja društveno-poduzetničkih pothvata te jačanje postojećih;

- jačanje kapaciteta društvenih poduzetnika koji integriraju marginalizirane, teško zapošljive skupine društva radi ostvarenja društvenih ciljeva.

Potpore koje se odobravaju i dodjeljuju na temelju ovoga pravilnika smatraju se potporama male vrijednosti.

2. KORISNICI I VISINA POTPORA

Članak 2.

Korisnici potpora moraju djelovati kao društveni poduzetnici koji obavljaju djelatnost proizvodnje i prometa roba, pružaju usluge ili obavljaju umjetničku djelatnost kojom se ostvaruje prihod na tržištu, koja ima povoljan utjecaj na okoliš, doprinosi unapređenju razvoja lokalne zajednice i društva u cjelini.

Korisnici potpora mogu biti:

1. socijalne zadruge koje posluju prema Zakonu o zadrugama, a osnovane su radi:

- obavljanja djelatnosti kojima se pruža pomoć u zadovoljenju osnovnih životnih potreba socijalno ugroženim, nemoćnim i drugim fizičkim osobama, koje one same ili uz pomoć članova obitelji ne mogu zadovoljiti zbog nepovoljnih osobnih, gospodarskih, socijalnih i drugih okolnosti;

- uključivanja u radne i gospodarske procese osoba s umanjenom radnom sposobnošću i drugih fizičkih osoba koje nemaju dovoljno sredstava za podmirenje osnovnih životnih potreba, a nisu u mogućnosti ostvariti ih svojim radom ili prihodom od imovine ili iz drugih izvora.

2. Trgovačka društva čiji su jedini osnivači/članovi društva udruge.

Korisnici potpora moraju:

- imati sjedište na području grada Zagreba;

- imati podmirena javna davanja;

- imati podmirene obveze prema Gradu Zagrebu;

- u trogodišnjem razdoblju poslovanja najmanje 25% godišnjeg prihoda planirati ostvariti ili ostvarivati obavljanjem svoje poduzetničke djelatnosti;

- najmanje 75% godišnje dobiti, odnosno višak prihoda ostvaren obavljanjem svoje djelatnosti ulagati u ostvarivanje i razvoj ciljeva poslovanja.

Korisnik potpore iz točke 2. ovoga članka mora u svojim općim aktima imati definiranu obvezu da će u slučaju prestanka obavljanja djelatnosti, svoju preostalu imovinu, nakon pokrića obveza prema vjerovnicima i pokrića gubitka iz prethodnog razdoblja, prenijeti u vlasništvo drugog društvenog poduzetnika s istim ili sličnim ciljevima poslovanja, ili u vlasništvo jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave koja će je upotrijebiti za razvoj društvenog poduzetništva.

Korisnici potpora ne mogu obavljati primarnu poljoprivrednu proizvodnju i ribarstvo prema Odluci o Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti 2007. - NKD 2007. (Narodne novine 58/07 i 72/07) iz područja A i B, odjeljci 01-09.

Članak 3.

Najviši iznos potpore po pojedinom projektu može biti 350.000,00 kuna, a najniži 50.000,00 kuna godišnje. Potpore se mogu odobriti samo za jedan projekt godišnje.

Sredstva za iznos poreza na dodanu vrijednost dužan je osigurati korisnik potpore ako je on u sustavu PDV-a.

3. NAMJENA KORIŠTENJA POTPORA

Članak 4.

Potpore se mogu odobriti za jednu ili više navedenih projektnih aktivnosti:

1. Ulaganje u prostor

- unutarnje uređenje poslovnog prostora;

2. Ulaganje u nabavu/prilagodbu opreme

- nabava opreme, alata i inventara;

- nadogradnja i prilagodba strojeva i opreme (npr. za rad osoba sa invaliditetom);

3. Ulaganje u nabavu sirovina i repromaterijala

- nabava sirovina i repromaterijala;

4. Marketinške aktivnosti

- izrada marketinškog plana;

- izrada promotivnog materijala i web-stranica.

Članak 5.

Prihvatljivi troškovi su:

- troškovi unutarnjeg uređenja poslovnog prostora;

- troškovi vezani za nabavu opreme, alata i inventara te nadogradnju i prilagodbu strojeva i opreme;

- troškovi vezani za nabavu sirovine i repromaterijala (najviše do 40% od ukupnog iznosa odobrene potpore);

- troškovi izrade marketinškog plana, promotivnog materijala i web-stranica;

- troškovi zakupa poslovnog prostora (najviše 3 mjeseca);

- trošak plaće upravitelja zadruge odnosno direktora društva u vrijeme trajanja projekta (najviše 6 mjeseci) do maksimalno 12.000,00 kuna bruto/mjesec;

- trošak 50% bruto plaće za tri zaposlenika u vrijeme trajanja projekta (najviše 3 mjeseca).

4. POSTUPAK ODOBRAVANJA I DODJELE POTPORA

Članak 6.

Gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik) osniva Povjerenstvo za odobravanje potpora za društveno poduzetništvo (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo) koje se sastoji od pet članova u sastavu:

1. predstavnik Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša - predsjednik;

2. predstavnik Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom - član;

3. predstavnik Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, Regionalni ured Zagreb - član;

4. predstavnik Gradskog ureda za financije - član;

5. predstavnik Zagrebačkog inovacijskog centra d.o.o. - član.

Članak 7.

Potpore se dodjeljuju na temelju javnog natječaja, kriterija te postupkom odobravanja propisanim ovim pravilnikom.

Gradonačelnik odlučuje o raspisivanju i objavi javnog natječaja.

Obavijest o objavi javnog natječaja objavljuje se u dnevnom tisku, a tekst javnog natječaja, s pripadajućim obrascima na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr). Obavijest o objavi javnog natječaja sadržava podatke o predmetu natječaja, mjestu objave teksta natječaja, roku podnošenja zahtjeva te po potrebi i druge podatke. Tekst javnog natječaja sadržava:

- predmet i trajanje javnog natječaja;

- uvjete za dodjelu potpore;

- visinu potpore;

- namjenu korištenja potpora i prihvatljive troškove;

- postupak podnošenja zahtjeva i propisanu dokumentaciju;

- postupak odobravanja i način dodjele potpore;

- propisanu dokumentaciju za dokazivanje i kontrolu namjenskog korištenja sredstava potpore.

Zahtjev se podnosi Povjerenstvu preko Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša (u daljnjem tekstu: Ured) na propisanome obrascu "Zahtjev za dodjelu potpore za razvoj društvenog poduzetništva" uz propisanu dokumentaciju (u daljnjem tekstu: Zahtjev za dodjelu potpore) koji će biti objavljen na internetskoj stranici Grada Zagreba. Zahtjevi za dodjelu potpora rješavaju se prema redoslijedu zaprimanja i do iskorištenja sredstava.

Članak 8.

Uz zahtjev za dodjelu potpore kojeg su sastavni dio projektni prijedlog i tablica proračuna projekta, podnositelj zahtjeva prilaže dokumentaciju koja je propisana i objavljena u javnom natječaju.

Članak 9.

Postupak odobravanja i dodjele potpora sastoji se od sljedećih faza:

1. administrativna provjera;

2. provjera tablice proračuna projekta;

3. ocjena projektnog prijedloga;

4. utvrđivanje Liste korisnika za dodjelu potpora.

Članak 10.

Gradski ured za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša obavit će administrativnu provjeru i provjeru tablice proračuna pristiglih zahtjeva s pripadajućom dokumentacijom.

Podnositelji zahtjeva, onih što su nepotpuni i nepravovremeni, onih što nisu podneseni na propisani način, onih što ne ispunjavaju uvjete i onih što nisu povezani s prihvatljivim projektnim aktivnostima, bit će pisano obaviješteni o neuvrštavanju na Listu korisnika za dodjelu potpora.

Članak 11.

Tablica proračuna projekta sastavni je dio zahtjeva i služi za sustavni prikaz troškova i aktivnosti temeljem kojih se traži potpora.

U tablici proračuna projekta, svi troškovi moraju biti jasno iskazani, povezani s prihvatljivim projektnim aktivnostima iz članka 4. ovoga pravilnika te neophodni za ostvarivanje ciljeva projekta.

Podnositelj zahtjeva treba obrazložiti način na koji su troškovi obračunati u odnosu na aktivnosti iz projekta te ih popratiti s ponudama/predračunima/troškovnicima za navedene aktivnosti.

Ukoliko se provjerom tablice proračuna ustanovi potreba dodatnog pojašnjenja predviđenih projektnih aktivnosti i troškova, brisanja neprihvatljivih projektnih aktivnosti i troškova te smanjivanja precijenjenih troškova, kontaktirat će se podnositelj zahtjeva.

Svaki trošak za koji se provjerom ustanovi da nije prihvatljiv, bit će isključen iz tablice proračuna projekta. Postupkom provjere proračuna utvrđuje se konačna tablica proračuna koja je sastavni dio ugovora o dodjeli potpore.

Ukoliko se provjerom tablice proračuna iskaže iznos za dodjelu potpore koji je niži od određenog najnižeg pojedinačnog iznosa potpore, zahtjev će biti odbijen, a podnositelj zahtjeva bit će pisano obaviješten o odbijanju zahtjeva s obrazloženjem.

Zahtjevi s pripadajućom dokumentacijom što su zadovoljili administrativnu provjeru i provjeru tablice proračuna projekta upućuju se Povjerenstvu na ocjenu projektnog prijedloga.

Članak 12.

Povjerenstvo će ocijeniti projektni prijedlog prema sljedećim kriterijima:

REDNI

BROJ

KRITERIJ/PODKRITERIJ

Broj bodova

1.

RELEVANTNOST PROJEKTA

max 10

1.1.

Relevantnost projektnog prijedloga u odnosu na ciljeve iz natječaja za dodjelu potpora

max 5

Projektni prijedlog je u potpunosti relevantan u odnosu na ciljeve

5

Projektni prijedlog je djelomično relevantan u odnosu na ciljeve

3

Projektni prijedlog nije relevantan u odnosu na ciljeve

0

1.2.

Učinak projektnog prijedloga na otvaranje novih radnih mjesta i zapošljavanje radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina*

max 5

Projektni prijedlog pridonosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina - više od 5

5

Projektni prijedlog pridonosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina - do 5

3

Projektni prijedlog ne pridonosi zapošljavanju radnika iz teško zapošljivih i marginaliziranih skupina

0

2.

METODOLOGIJA

max 10

2.1.

Jasno i precizno definirane projektne aktivnosti

max 5

Projektne aktivnosti definirane su jasno i precizno

5

Projektne aktivnosti većinom su definirane jasno i precizno

3

Projektne aktivnosti većinom nisu definirane jasno i precizno

0

2.2.

Doprinos projektnih aktivnosti ostvarivanju ciljeva iz natječaja za dodjelu potpora

max 5

Projektne aktivnosti značajno doprinose ostvarivanju ciljeva

5

Projektne aktivnosti većinom doprinose ostvarivanju ciljeva

3

Projektne aktivnosti ne doprinose ostvarivanju ciljeva

0

3.

ODRŽIVOST

max 10

3.1.

Održivost predviđenih financijskih rezultata nakon dovršetka projekta

max 5

Predviđeni rezultati su održivi te će se projektne aktivnosti u potpunosti moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

5

Predviđeni rezultati nisu u potpunosti održivi te će se projektne aktivnosti djelomično moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

3

Predviđeni rezultati nisu održivi te se projektne aktivnosti neće moći financirati nakon završetka financiranja sredstvima Grada Zagreba.

0

3.2.

Okolišna održivost

max 5

Projektni prijedlog značajno pridonosi pozitivnom utjecaju na okoliš.

5

Projektni prijedlog djelomično pridonosi pozitivnom utjecaju na okoliš.

3

Projektni prijedlog ima negativan utjecaj na okoliš.

0

4.

PRORAČUN I ISPLATIVOST PROJEKTA

max 10

4.1.

Dobro izrađen proračun

max 5

Proračun pokriva sve projektne aktivnosti, a obuhvaća troškove nužne za provođenje aktivnosti koji su detaljno planirani.

5

Proračun većinom pokriva sve projektne aktivnosti te većinom obuhvaća troškove nužne za provođenje aktivnosti koji su detaljno planirani.

3

Proračun većinom ne pokriva sve projektne aktivnosti te većinom obuhvaća troškove koji nisu nužni za provođenje aktivnosti.

0

4.2.

Odnos procijenjenih troškova i predviđenih rezultata projekta

max 5

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata je zadovoljavajući.

5

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata djelomično je zadovoljavajući.

3

Odnos procijenjenih troškova i očekivanih rezultata nije zadovoljavajući.

0

* teško zapošljive odnosno marginalizirane skupine čine osobe s većim rizikom socijalne isključenosti kao što su osobe s invaliditetom, osobe s umanjenom radnom sposobnošću, žrtve nasilja u obitelji, roditelji ili skrbnici djece s teškoćama u razvoju, pripadnici romske nacionalne manjine i druge teže zapošljive osobe.

Povjerenstvo boduje svaki projektni prijedlog prema navedenim kriterijima na način da mu daju određen broj bodova za svaki pojedini kriterij.

Podnositelj zahtjeva čiji je projektni prijedlog ocijenjen s manje od 30 bodova bit će pisano obaviješten o odbijanju zahtjeva s naznakom dodijeljenih bodova.

Članak 13.

Na temelju ocjene projektnih prijedloga i konačnih tablica proračuna, Povjerenstvo utvrđuje Prijedlog liste korisnika za dodjelu potpora.

Gradonačelnik zaključkom utvrđuje Listu korisnika za dodjelu potpora za razvoj društvenog poduzetništva na temelju prijedloga Povjerenstva.

Lista iz stavka 2. ovoga članka bit će objavljena na internetskoj stranici Grada Zagreba (www.zagreb.hr), a sadržavat će podatke o korisniku potpore, nazivu projekta, ukupnoj vrijednosti projekta te iznosu potpore.

Korisnici potpore s liste iz stavka 2. ovoga članka bit će se pisano obaviješteni o dodjeli potpore.

Članak 14.

Grad Zagreb, na temelju utvrđene Liste iz članka 13. ovoga pravilnika, odobrena sredstva korisnicima potpore isplaćuje na poslovni račun.

Članak 15.

Grad Zagreb će s korisnikom potpore sklopiti ugovor o dodjeli potpore, čime će se utvrditi međusobna prava i obveze.

Korisnik potpore je, pri sklapanju ugovora iz stavka 1. ovoga članka, dužan dostaviti:

- solemniziranu bjanko zadužnicu kao instrument naplate dodijeljene potpore s pripadajućim zakonskim zateznim kamatama u slučaju nenamjenskog korištenja potpore, ili u slučaju naknadno utvrđenog drugačijeg stanja od onoga koji je bio osnovom za dodjelu potpore, ili u slučaju nepridržavanja obveza iz ugovora o dodjeli potpore, odnosno ako korisnik potpore ne izvrši povrat potpore po utvrđenim ugovornim odredbama;

- ugovor o radu za osobu zaposlenu na projektu u punom radnom vremenu.

Korisniku potpore će se dostavljena solemnizirana bjanko zadužnica vratiti nakon što Povjerenstvo prihvati završni izvještaj o provedbi projekta.

Ako korisnik potpore ne sklopi ugovor o dodjeli potpore i/ili ne dostavi solemniziranu bjanko zadužnicu i/ili ugovor o radu za osobu zaposlenu na projektu, smatrat će se da je odustao od dodijeljene potpore.

Članak 16.

Obveza korisnika potpore je da projektne aktivnosti, na temelju čega mu je odobrena potpora, provede u cijelosti, sukladno konačnoj tablici proračuna.

Maksimalan rok provedbe projektnih aktivnosti je 1 godina od dana potpisivanja ugovora o dodjeli potpore.

Korisnik potpore ne treba suglasnost Grada Zagreba za izmjene u konačnoj tablici proračuna u slučaju nužne izmjene prihvatljivih troškova unutar iste glavne grupe aktivnosti iz članka 4. ovoga pravilnika.

Korisnik potpore je dužan podnijeti molbu Povjerenstvu preko Ureda kojom će zatražiti suglasnost Grada Zagreba za sve ostale izmjene u konačnoj tablici proračuna.

5. DOKAZI I KONTROLA NAMJENSKOG KORIŠTENJA SREDSTAVA

Članak 17.

Korisnik potpore dužan je u maksimalnom roku od 30 dana od završetka provedbe projekta Uredu dostaviti dokaze o namjenskome korištenju sredstava i ostvarenim učincima, odnosno završni izvještaj o provedbi projekta i ostvarenim rezultatima te dokaze o namjenskom korištenju sredstava (računi i bankovni izvodi s poslovnog računa čime se dokazuje izvršeno plaćanje). Završni izvještaj o provedbi projektnih aktivnosti prihvaća Povjerenstvo.

Ponude i predračuni nisu prihvatljiv dokaz o namjenskom trošenju sredstava. Nalog za plaćanje, potvrda o izvršenom plaćanju, carinske deklaracije, kompenzacija i cesija se ne prihvaćaju kao dokaz o izvršenome plaćanju.

Dokazi o namjenskom korištenju potpore ne smiju se koristiti kao dokaz o namjenskom korištenju drugih potpora koje dodjeljuju Grad Zagreb i drugi davatelji državnih potpora.

Članak 18.

Ured će provoditi kontrolu namjenskog korištenja sredstava.

Korisnici potpore kod kojih se utvrdi nenamjensko trošenje sredstava, doznačenu potporu su dužni vratiti u roku od 30 dana od dana primitka zahtjeva za povrat sredstava.

6. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 19.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenome glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 306-02/19-01/7

URBROJ: 251-03-02-19-2

Zagreb, 2. 5. 2019.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija