zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove

Pročišćeni tekst vrijedi od 14.07.2020.

Narodne novine 17/2020

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za upravljanje imovinom i stanovanje (21/23) na snazi od 29.6.2023. u članku 15. propisuje:

"Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za upravljanje imovinom Grada (Službeni glasnik Grada Zagreba 25/20 i 18/21) i Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/20) u dijelu koji se odnosi na procjenu vrijednosti nekretnina."

PREAMBULA

Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 17/20)

Na temelju članka 4. stavka 3. Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (Narodne novine 86/08, 61/11 i 112/19), na prijedlog pročelnika Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove, gradonačelnik Grada Zagreba, 25. lipnja 2020., donosi

PRAVILNIK

o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove

I. OPĆA ODREDBA

Članak 1.

Ovim se pravilnikom utvrđuje unutarnji red Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove (u nastavku teksta: Ured), način rada i upravljanje Uredom, unutarnje ustrojstvo, nazivi i djelokrug unutarnjih ustrojstvenih jedinica (u nastavku teksta: ustrojstvene jedinice) te upravljanje njima, sistematizacija radnih mjesta, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad Ureda.

Izrazi koji se koriste u ovom pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.

II. UNUTARNJE USTROJSTVO

Članak 2.

U Uredu se za obavljanje upravnih, stručnih i drugih poslova iz njegova djelokruga, odnosno nadležnosti (u nastavku teksta: poslovi) ustrojavaju sljedeće ustrojstvene jedinice:

1. SEKTOR ZA UPRAVNO-PRAVNE POSLOVE

1.1. Odjel za naknade i izvlaštenja

1.1.1. Središnji odsjek

1.1.2. Prvi područni odsjek (Centar, Črnomerec)

1.1.3. Drugi područni odsjek (Maksimir, Medveščak)

1.1.4. Treći područni odsjek (Trešnjevka, Trnje, Peščenica)

1.1.5. Četvrti područni odsjek (Novi Zagreb)

1.1.6. Peti područni odsjek (Dubrava)

1.1.7. Šesti područni odsjek (Susedgrad)

1.1.8. Sedmi područni odsjek (Sesvete)

1.1.9. Odsjek za izračun naknade i dokumentaciju

1.2. Odjel za stambene poslove i status prognanika, izbjeglica i povratnika

2. SLUŽBA ZA VREDNOVANJE NEKRETNINA

Služba za vrednovanje nekretnina ustrojava se s položajem odjela.

Članak 3.

Izvan ustrojstvenih jedinica Ureda obavljaju se poslovi pomoćnika pročelnika, višeg upravnog savjetnika pročelnika, višeg stručnog savjetnika pročelnika za procjenu vrijednosti nekretnina, stručnog suradnika za financijske poslove, administrativnog tajnika i administrativnog referenta.

III. DJELOKRUG USTROJSTVENIH JEDINICA

1. SEKTOR ZA UPRAVNO-PRAVNE POSLOVE

Članak 4.

Sektor za upravno-pravne poslove obavlja poslove rješavanja upravnih stvari u postupcima naknade za imovinu oduzetu za vrijeme jugoslavenske komunističke vladavine (u nastavku teksta: naknade oduzete imovine (denacionalizacija), izvlaštenja i određivanja naknade, osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnine, odobravanja pripremnih radnji u svrhu izvlaštenja, određivanja naknade za nekretnine koje se po posebnom propisu smatraju izvlaštenima, prikupljanja zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka, poslove iz stambenog područja, poslove rješavanja statusa prognanika, izbjeglica i povratnika te rješavanja neupravnih predmeta iz djelokruga Sektora.

U Sektoru za upravno-pravne poslove obavljaju:

1.1. Odjel za naknade i izvlaštenja

U Odjelu za naknade i izvlaštenja obavljaju se poslovi vezani za zauzimanje pravnih stajališta radi ujednačene primjene prava u rješavanju i poslovi rješavanja upravnih stvari u postupcima izvlaštenja i određivanja naknade, osiguranja dokaza o stanju i vrijednosti nekretnine, odobravanja pripremnih radnji u svrhu izvlaštenja, određivanja naknade za nekretnine koje se po posebnom propisu smatraju izvlaštenima i rješavanja drugih upravnih predmeta sukladno posebnim propisima, rješavanja neupravnih predmeta te određivanja naknade u postupcima naknade oduzete imovine (denacionalizacija).

U Odjelu za naknade i izvlaštenja poslove obavljaju:

1.1.1. Središnji odsjek

U Središnjem odsjeku obavljaju se poslovi vođenja postupaka u upravnim stvarima izvlaštenja i određivanja naknade za najznačajnije objekte izvlaštenja, odnosno naknade oduzete imovine (denacionalizacija) i u drugim upravnim predmetima sukladno posebnim propisima, zauzimanja pravnih stajališta zbog ujednačene primjene prava u rješavanju upravnih stvari, rješavanja neupravnih predmeta te drugi poslovi iz djelokruga Središnjeg odsjeka.

Od 1.1.2. do 1.1.8. Područni odsjeci

U područnim odsjecima obavljaju se poslovi vođenja postupaka u upravnim stvarima izvlaštenja i određivanja naknade za značajnije i druge objekte izvlaštenja, odnosno naknade oduzete imovine (denacionalizacija) i u drugim upravnim predmetima sukladno posebnim propisima, rješavanja neupravnih predmeta te drugi poslovi iz djelokruga područnih odsjeka.

1.1.9. Odsjek za izračun naknade i dokumentaciju

U Odsjeku za izračun naknade i dokumentaciju obavljaju se poslovi prikupljanja, sistematiziranja i analiziranja zemljišnoknjižnih i katastarskih podataka za nekretnine koje su predmet izvlaštenja ili naknade za oduzetu imovinu (denacionalizacija), poslovi pružanja stručne geodetske pomoći radi utvrđenja predmeta naknade za oduzetu imovinu (denacionalizacija), izrade izračuna naknade u postupcima naknade oduzete imovine (denacionalizacija) te drugi poslovi iz djelokruga Odsjeka.

1.2. Odjel za stambene poslove i status prognanika, izbjeglica i povratnika

U Odjelu za stambene poslove obavljaju se poslovi rješavanja u upravnim postupcima iz stambenog područja temeljem Zakona o najmu stanova i Zakona o stambenim odnosima, postupcima radi naknade štete sukladno Zakonu o odgovornosti za štetu nastalu uslijed terorističkih akata i javnih demonstracija, poslovi izvršenja rješenja donesenih temeljem tih zakona, vođenja popisa stanova danih u najam, najmodavaca, najmoprimaca i visine najamnina, izračunavanja visine zaštićene najamnine na zahtjev najmodavaca, prvostupanjskog rješavanja po podnesenim zahtjevima za utvrđivanje statusnih prava izbjeglica, prognanika i povratnika temeljem Zakona o statusu prognanika i izbjeglica, prvostupanjski upravni postupci rješavanja zahtjeva za stambeno zbrinjavanje sukladno Zakonu o stambenom zbrinjavanju na potpomognutom području i Uredbi o utvrđivanju statusa bivših nositelja stanarskih prava i članova njihovih obitelji te uvjetima i postupku njihova stambenog zbrinjavanja te rješavanja neupravnih predmeta iz stambenog područja.

U Odjelu za naknade i izvlaštenja izvan ustrojstvenih jedinica obavljaju se poslovi stručnog referenta za obradu podataka i dokumentaciju, administrativnog referenta i daktilografa.

2. SLUŽBA ZA VREDNOVANJE NEKRETNINA

Članak 5.

Služba za vrednovanje nekretnina obavlja poslove vezane za pripremu i unos podataka te vođenje zbirke kupoprodajnih cijena u eNekretninama, ažuriranje plana približnih vrijednosti u eNekretninama, evaluaciju podataka te izvođenje i ažuriranje drugih podataka nužnih za procjenu vrijednosti nekretnina, pripremu pregleda približnih vrijednosti i izvješća o tržištu nekretnina, izdavanje izvadaka iz zbirke kupoprodajnih cijena iz eNekretnina, izdavanje izvadaka iz plana približnih vrijednosti iz eNekretnina, vođenje i izlučivanje zbirke isprava, dostavu podataka za potrebe visokog procjeniteljskog povjerenstva, stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe povjerenstva, izrađuje izvješća o tržištu nekretnina za svoje područje, izrađuje izračun aproksimativne vrijednosti nekretnina za interne potrebe te obavlja druge poslove iz djelokruga Službe.

IV. SISTEMATIZACIJA RADNIH MJESTA

Članak 6.

U Uredu se sistematizira 41 radno mjesto sa 100 izvršitelja.

Radna mjesta s opisom radnih mjesta koji sadrži osnovne podatke o radnim mjestima, opise poslova radnih mjesta i opise razine standardnih mjerila za klasifikaciju radnih mjesta propisane Uredbom o klasifikaciji radnih mjesta u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te potrebnim brojem izvršitelja navedena su u prilogu: Sistematizacija radnih mjesta u Uredu, koji je sastavni dio ovog pravilnika, a koji se ne objavljuje.

V. NAČIN RADA I UPRAVLJANJE U UREDU

Članak 7.

U Uredu se organizira obavljanje poslova i utvrđuje godišnji plan rada.

Plan rada sadrži opći prikaz poslova koje će Ured obaviti sukladno svom djelokrugu i nadležnosti u planiranom razdoblju.

Plan rada donosi pročelnik.

Članak 8.

Uredom upravlja pročelnik u skladu sa zakonom.

Pročelnik Ureda ima zamjenika koji ga zamjenjuje u upravljanju radom Ureda u slučaju njegova izbivanja ili spriječenosti u radu u skladu s propisima.

Pročelnik Ureda ima pomoćnika koji upravlja Sektorom za upravno-pravne poslove te pomoćnika koji mu pomaže u radu, koji može biti zadužen za određena područja rada te obavlja i druge poslove koje mu povjeri pročelnik.

Radom unutarnjih ustrojstvenih jedinica upravljaju:

Sektorom - pomoćnik pročelnika,

odjelom - voditelj odjela,

Službom - voditelj Službe,

odsjekom - voditelj odsjeka.

Članak 9.

Pročelnik ureda održava kolegij.

Kolegij u užem sastavu čine, uz pročelnika i zamjenika pročelnika, i pomoćnici pročelnika, viši savjetnici pročelnika i voditelji odjela.

Kolegij u širem sastavu čine, uz osobe iz stavka 2. ovoga članka, i voditelji odsjeka.

O sastavu kolegija, pitanjima koja će se na njemu razmatrati te o vremenu i mjestu njegova održavanja odlučuje pročelnik.

Članak 10.

Radi obavljanja složenijih poslova Ureda što se odnose na izradu nacrta propisa, razmatranje nacrta zakona i drugih propisa te davanje primjedaba, prijedloga i mišljenja, za razmatranje drugih pitanja iz djelokruga nadležnosti Ureda, davanja mišljenja o njima te predlaganja načina rješavanja pročelnik može osnovati radnu skupinu.

Ako je potrebno da u radu radne skupine, zbog složenosti pitanja, odnosno potrebe konzultiranja više različitih upravnih područja, sudjeluju službenici i namještenici iz drugih gradskih upravnih tijela, oni mogu sudjelovati u radu, uz suglasnost pročelnika upravnog tijela u kojemu rade.

VI. VOĐENJE UPRAVNOG POSTUPKA I RJEŠAVANJE O UPRAVNIM STVARIMA

Članak 11.

U upravnom postupku postupa službenik u čijem opisu poslova je vođenje tog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima.

Službenik ovlašten za rješavanje o upravnim stvarima ovlašten je i za vođenje postupka koji prethodi rješavanju.

Kada je službenik, u čijem opisu poslova je vođenje upravnog postupka ili rješavanje o upravnim stvarima odsutan, spriječen ili ako radno mjesto nije popunjeno, za vođenje postupka, odnosno rješavanje o upravnoj stvari nadležna je osoba koju odredi neposredno nadređeni službenik, odnosno pročelnik.

VII. LAKE POVREDE SLUŽBENE DUŽNOSTI

Članak 12.

Lake povrede službene dužnosti, osim lakih povreda propisanih zakonom, su:

- blaži oblici nedoličnog ponašanja u obavljanju poslova te nekorektnog ponašanja prema drugim službenicima i namještenicima,

- odbijanje uobičajene suradnje u obavljanju poslova s drugim službenicima i namještenicima,

- dolazak na radno mjesto neprimjereno odjeven.

VIII. ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 13.

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje važiti Pravilnik o unutarnjem redu Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada od 30. 9. 2010., 24. 6. 2011., 17. 10. 2012., 27. 6. 2013., 20. 6. 2014., 30. 10. 2015., 17. 5. 2016., 30. 5. 2017., 3. 5. 2018. te Službeni glasnik Grada Zagreba 16/18 - pročišćeni tekst, 18/18 i 15/19) u dijelu što se odnosi na denacionalizaciju, izvlaštenje i druga ograničenja vlasništva i drugih stvarnih prava, prijenos zemljišta u vlasništvo Grada, status prognanika, izbjeglica i povratnika, stambene poslove i procjenu vrijednosti nekretnina.

Članak 14.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 030-02/20-01/48

URBROJ: 251-03-02-20-2

Zagreb, 25. 6. 2020.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija