zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.05.2020.

Donesen

13.05.2020.

Stupa na snagu

05.06.2020.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Pravilnik o načinu i uvjetima privremenog korištenja površina javne namjene za radove

Pročišćeni tekst vrijedi od 06.10.2021.

Narodne novine 13/2020, 22/2021

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

Odluka o komunalnom redu (15/23) na snazi od 11.5.2023. u članku 171. propisuje:

"Stupanjem na snagu ove odluke prestaju važiti:

- Pravilnik o načinu i uvjetima za postavljanje kioska, pokretnih naprava i privremenih građevina (Službeni glasnik Grada Zagreba 27/21 i 37/22);

- Pravilnik o postavljanju zaštitnih naprava, tvrtke, natpisa, jarbola, reklama i reklamnih panoa na području Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11 i 7/12);

- Pravilnik o načinu i uvjetima privremenog korištenja površina javne namjene za radove (Službeni glasnik Grada Zagreba 13/20) osim članka 13. koji ostaje na snazi do donošenja akta iz članka 133. ove odluke."

PREAMBULA

Pravilnik o načinu i uvjetima privremenog korištenja površina javne namjene za radove (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 13/20, 22/21)

Na temelju članka 160. stavka 2. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16, 2/18, 23/18 i 3/20) i članka 84. Odluke o komunalnom redu (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/19 i 24/19), gradonačelnik Grada Zagreba, 13. svibnja 2020., donosi

PRAVILNIK

o načinu i uvjetima privremenog korištenja površina javne namjene za radove

Članak 1.

Ovim se pravilnikom propisuju način, uvjeti i naknada za privremeno korištenje površine javne namjene u vlasništvu Grada Zagreba za istovar, smještaj i utovar građevinskog materijala, postavu kontejnera za potrebe gradilišta, podizanje građevinskih skela i ograda gradilišta za sanaciju i rekonstrukciju ili zaštitu od padanja dijelova fasade i slične građevinske radove ili gradnju objekta (u daljnjem tekstu: radovi).

Članak 2.

Površine javne namjene mogu se privremeno koristiti za radove na temelju rješenja nadležnog gradskog upravnog tijela (u daljnjem tekstu: rješenje).

Rješenje donosi gradsko upravno tijelo nadležno za mjesnu samoupravu, osim rješenja o privremenom korištenju javne zelene površine koje donosi gradsko upravno tijelo nadležno za zelenilo.

Rješenje se donosi po prethodno:

- pribavljenoj suglasnosti gradskoga upravnog tijela nadležnog za zaštitu spomenika kulture i prirode ako se radovi obavljaju na prostoru kulturnog dobra, zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini i zaštićenom dijelu prirode,

- pribavljenom mišljenju gradskoga upravnog tijela nadležnog za građenje komunalne infrastrukture i održavanje javnoprometnih površina, javnih objekata i javne rasvjete ako se za radove koristi površina javne namjene s betonskim ili kamenim opločenjem.

Rješenje se donosi na temelju zahtjeva izvođača ili investitora odnosno vlasnika objekta (u daljnjem tekstu: podnositelj zahtjeva).

Iznimno od stavka 4. ovog članka, ako se površina javne namjene koristi za podizanje građevinske skele i ograde gradilišta radi otklanjanja opasnosti za život, zdravlje ili imovinu ljudi zbog mogućnosti pada vanjskih dijelova zgrade, rješenje se donosi na temelju zahtjeva upravitelja, predstavnika suvlasnika ili vlasnika.

Rješenjem se određuju način, uvjeti i rok na koji se odobrava privremeno korištenje površine javne namjene."

Članak 3.

Zahtjev za privremeno korištenje površine javne namjene za radove sadrži:

- podatke o podnositelju zahtjeva (naziv/ime, sjedište/prebivalište, OIB, MB);

- podatke o izvođaču radova ako nije ujedno i podnositelj zahtjeva iz alineje 1. ovoga članka (naziv/ime, sjedište/prebivalište, OIB, MB);

- podatke o voditelju radova;

- popis radova za koje se zahtjev podnosi;

- adresu/lokaciju izvođenja radova, podatke o katastarskoj čestici koja se planira privremeno koristiti;

- vrijeme privremenog korištenja (rok);

- podatke o veličini površine zauzimanja;

- uvjete i način obavljanja radova;

- druge potrebne podatke.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, zahtjev za privremeno korištenje površine javne namjene iz članka 2. stavka 5. ovog pravilnika sadrži:

- podatke o podnositelju zahtjeva (naziv/ime, sjedište/prebivalište, OIB, MB);

- adresu/lokaciju objekta, podatke o katastarskoj čestici;

- podatke o veličini površine zauzimanja s fotografijom postojećeg stanja;

- izjavu izvođača da je građevinska skela / ograda gradilišta postavljena sukladno zahtjevima i pravilima struke.

Zahtjev iz stavka 2. ovog članka podnositelj je dužan podnijeti u roku od 15 dana od dana podizanja građevinske skele i ograde gradilišta.

Članak 4.

Zahtjevu iz članka 3. stavka 1. ovog pravilnika prilaže se:

- dokaz da se radovi mogu izvoditi u skladu s posebnim propisom o gradnji;

- skica položaja i veličine površine javne namjene na koju se postavlja građevinska skela, kontejner ili ograda gradilišta, izrađena u mjerilu ili kotirana;

- ako se radi o privremenom korištenju javne zelene površine, prilaže se kopija katastarskog plana s ucrtanom zonom zauzeća koja je kotirana, i ovisno o zauzeću javne zelene površine s ucrtanim rasporedom vegetacije, kontejnera, toaleta te načinom priključenja na komunalnu infrastrukturu i drugo;

- fotografija postojećeg stanja (osobito visoke vegetacije i urbane opreme) za privremeno korištenje javne zelene površine;

- statički proračun ovlaštenog projektanta građevinske skele ili ograde gradilišta;

- ugovor o izvođenju građevinskih radova;

- suglasnosti gradskoga upravnog tijela nadležnog za zaštitu spomenika kulture i prirode ako se radovi obavljaju na prostoru kulturnog dobra, zaštićene kulturno-povijesne cjeline i zaštićenih dijelova prirode;

- mišljenje gradskoga upravnog tijela nadležnog za građenje i održavanje komunalne infrastrukture ako se za radove koristi površina javne namjene s betonskim ili kamenim opločenjem;

- suglasnost stanara ili suvlasnika objekta (predstavnika stanara);

- upravna pristojba.

Članak 5.

Površina javne namjene može se koristiti za radove do 12 mjeseci, a ako to zahtijevaju radovi, podnositelj zahtjeva dužan je podnijeti zahtjev za produljenje roka.

Za radove iz članka 2. stavka 5. ovog pravilnika površina javne namjene može se koristiti do 12 mjeseci, bez mogućnosti produljenja roka.

Zahtjev iz stavka 1. ovog članka mora sadržavati obrazloženje o razlozima za produljenje roka.

O korištenju površine javne namjene za postavljanje građevinske skele dulje od 12 mjeseci odlučuje gradonačelnik Grada Zagreba na prijedlog gradskoga upravnog tijela nadležnog za mjesnu samoupravu, odnosno gradskoga upravnog tijela nadležnog za zelenilo uz prethodnu suglasnost gradskoga upravnog tijela nadležnog za zaštitu spomenika kulture i prirode.

Članak 6.

Prilikom izvođenja radova izvođač radova mora osigurati prohodnost pločnika i kolnika te nesmetan i siguran ulaz i izlaz u objekt na lokaciji na kojoj se radovi obavljaju.

Članak 7.

Zauzeti dio površine javne namjene izvođač radova mora ograditi urednom ogradom.

Ograda se postavlja na način da ne ugrožava preglednost u prometnom pravcu te sigurnost prometa pješaka i vozila.

Ograda se mora stalno održavati, a od prvog sumraka do potpunog svanuća i za vrijeme magle mora se propisno označiti i osvijetliti s više svjetiljki narančaste boje.

Članak 8.

Izvođač radova dužan je prilikom izvođenja radova poduzimati sve mjere sprječavanja onečišćavanja površina javne namjene i očistiti površinu javne namjene.

Građevinski materijal mora biti uredno složen na način da ne sprječava otjecanje oborinske vode.

Izvođač radova dužan je osigurati da se zemlja ne rasipa, držati drugi rastresiti materijal u sanducima i ogradama te miješati beton i mort u posudama ili na limovima.

Na javnim zelenim površinama rasuti građevinski materijal smije se odlagati samo na nepropusnim podlogama (PVC foliji i drugo).

Članak 9.

Građevinska skela postavlja se na način da ne ugrožava preglednost i sigurnost prometa pješaka i vozila.

Građevinska skela mora se stalno održavati, a od prvog sumraka do potpunog svanuća i za vrijeme magle mora se propisno označiti i osvijetliti s više svjetiljki narančaste boje.

Ako se s radovima na objektu ne započne u roku od sedam dana od dana postavljanja građevinske skele ili ako se na vrijeme duže od 30 dana zaustavi gradnja, izvođač je dužan skelu i drugi materijal odmah ukloniti s površine javne namjene.

Ako podnositelj zahtjeva ne postupi sukladno stavku 1. ovoga članka, komunalni redar naredit će rješenjem uklanjanje građevinske skele i građevinskog materijala.

Članak 10.

Površina javne namjene ispod građevinske skele može se, u pravilu, izuzeti iz prometa samo za vrijeme dok gradnja ne dosegne visinu stropa nad prizemljem.

Prolaz ispod građevinske skele mora se zaštititi od sipanja i padanja materijala zaštitnim krovom u visini od tri metra iznad pločnika, a ako se koristi cijeli nogostup, građevinsku skelu treba postaviti na način da se ispod nje može prolaziti.

Pročelje mora biti osigurano vodoravnom i okomitom zaštitom. Zaštitni krov prema ulici mora dosezati najmanje 60 cm ispred pravca skele, a na svim otvorenim stranama mora biti ograđen punom ogradom visine najmanje 60 cm. Ako zaštitni krov seže na kolnik, ispod krova se mora ostaviti slobodni prostor u visini od najmanje 4,5 m kako ne bi ometao odvijanje prometa.

Članak 11.

Ako se na površini javne namjene koja se privremeno koristi za radove nalaze stabla, izvođač radova mora radi sprječavanja oštećenja debla zaštititi stabla unutar granice obuhvata postavljanjem zaštitne oplate ili kutije od drvenih dasaka visine 2 m.

Uz stabla nije dopušteno odlagati građevinski materijal, a stabla se ne smiju zatrpavati zemljom odnosno koristiti kao nosači kabela, reflektora i slično.

Teška mehanizacija i vozila ne smiju se približavati stablima na udaljenost manju od 2 m.

Članak 12.

Izvođač je dužan, najkasnije 24 sata nakon završetka radova i uklanjanja opreme, obavijestiti komunalno redarstvo da mu zauzeta površina javne namjene više nije potrebna.

Nakon završetka radova izvođač je dužan zauzetu površinu javne namjene ostaviti u stanju u kojemu je bila prije izvođenja radova.

Komunalni redar pregledat će korištenu površinu javne namjene i ako utvrdi da postoji kakvo oštećenje, naredit će izvođaču dovođenje korištene površine u prvobitno stanje u roku od 48 sati.

Ako se javna zelena površina ne može vratiti u prvobitno stanje, gradsko upravno tijelo nadležno za zelenilo odredit će dopušteno odstupanje u odnosu na stanje površine prije izvođenja radova.

Članak 13.

Za privremeno korištenje površine javne namjene za radove plaća se mjesečna naknada.

Iznimno od stavka 1. ovog članka, u slučajevima iz članka 2. stavka 5. ovog pravilnika odnosno kad je Grad Zagreb investitor, mjesečna naknada se ne plaća.

Mjesečna naknada obračunava se množenjem veličine površine javne namjene (m2) i jediničnog iznosa naknade.

Jedinični iznos naknade za privremeno korištenje površina javne namjene za radove određuje se kako slijedi:

Red. br.

Vrsta

kn/m2

1.

građevinske fasadne skele i ograde gradilišta za sanaciju i rekonstrukciju ili zaštitu fasade

40

2.

smještaj kontejnera za potrebe gradilišta, istovar, smještaj i utovar građevinskog materijala i ograda gradilišta za gradnju objekata

10

Mjesečna naknada obračunava se po svakom započetom kvadratnom metru.

Iznos naknade određen sukladno stavku 3. ovog članka plaća se prije donošenja rješenja o privremenom korištenju površina javne namjene koje donosi gradsko upravno tijelo nadležno za poslove mjesne samouprave.

Članak 14.

Danom stupanja na snagu ovoga pravilnika prestaje važiti Pravilnik o načinu i uvjetima privremenog korištenja javnih površina za radove (Službeni glasnik Grada Zagreba 6/16) i Pravilnik za određivanje zakupnina i naknada za korištenje javnih površina za postavljanje kioska, pokretnih naprava, privremenih građevina, komunalnih objekata u općoj uporabi, organiziranje manifestacija i organizaciju gradilišta (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/15, 27/15, 14/16 i 20/16) u dijelu koji se odnosi na visinu naknade za privremeno korištenje površina javne namjene za radove.

Članak 15.

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 026-01/20-01/777

URBROJ: 251-03-02-20-2

Zagreb, 13. 5. 2020.

Gradonačelnik

Grada Zagreba

Milan Bandić, dipl. politolog, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija