zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.05.2018.

Donesen

24.05.2018.

Stupa na snagu

05.06.2018.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Odluka o osnivanju javne ustanove "Razvojna agencija Zagreb za koordinaciju i poticanje regionalnog razvoja"

Pročišćeni tekst vrijedi od 06.02.2024.

Narodne novine 13/2018, 24/2019, 3/2024

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Odluka o osnivanju javne ustanove "Razvojna agencija Zagreb za koordinaciju i poticanje regionalnog razvoja" (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 13/18, 24/19, 3/24)

Na temelju članka 7. stavka 1. točke 2. i članka 12. stavka 3. Zakona o ustanovama (Narodne novine 76/93, 29/97 - ispravak, 47/99 - ispravak i 35/08), članka 24. stavka 3. Zakona o regionalnom razvoju Republike Hrvatske (Narodne novine 147/14 i 123/17) i članka 41. točke 18. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 23/16 i 2/18), Gradska skupština Grada Zagreba, na 13. sjednici, 24. svibnja 2018., donijela je

ODLUKU

o osnivanju javne ustanove "Razvojna agencija Zagreb za koordinaciju i poticanje regionalnog razvoja"

Članak 1.

Osniva se javna ustanova pod nazivom: "Razvojna agencija Zagreb za koordinaciju i poticanje regionalnog razvoja" (u daljnjem tekstu: Ustanova).

Skraćeni naziv Ustanove je: "Razvojna agencija Zagreb".

Ustanova će se u svom radu koristiti i nazivom na engleskom jeziku, koji glasi: "Development Agency Zagreb for coordination and encouragement of regional development", odnosno skraćeni naziv: "Development Agency Zagreb".

Sjedište Ustanove je u Zagrebu, Ulica Augusta Harambašića 39.

Članak 2.

Osnivač Ustanove je Grad Zagreb.

Osnivačka prava u ime Grada Zagreba obavlja gradonačelnik Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: gradonačelnik), izuzev osnivačkih prava za koja je Statutom Grada Zagreba propisana nadležnost Gradske skupštine Grada Zagreba.

Članak 3.

Djelatnosti ustanove su aktivnosti povezane s koordinacijom i poticanjem regionalnog razvoja, pripremom i provedbom projekata te privlačenjem potencijalnih ulagača.

Ustanova osobito obavlja sljedeće poslove javnih ovlasti:

- izradu županijske razvojne strategije i drugih strateških i razvojnih dokumenata za područje županije te njihovih provedbenih dokumenata za koje ih ovlasti gradonačelnik,

- provjeru usklađenosti dokumenata strateškog planiranja razvoja županije s hijerarhijski višim dokumentima strateškog planiranja i donosi odluke kojima se potvrđuje usklađenost,

- pružanje stručne pomoći u pripremi i provedbi programa potpore javnopravnim tijelima i javnim ustanovama s područja županije kojima su osnivači Republika Hrvatska ili županija, u pripremi i provedbi razvojnih projekata od interesa za razvoj županije, a posebno projekata sufinanciranih sredstvima iz strukturnih i investicijskih fondova Europske unije,

- pružanje stručne pomoći u pripremi i provedbi razvojnih projekata javnopravnih tijela i javnih ustanova s područja županije kojima su osnivači Republika Hrvatska ili jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave, a koji su od interesa za razvoj županije, te zajedničkih razvojnih projekata od interesa za razvoj više županija,

- provođenje županijskih razvojnih programa za koje ih ovlasti gradonačelnik,

- provođenje programa ministarstva nadležnog za regionalni razvoj i drugih središnjih tijela državne uprave koji se odnose na ravnomjerniji regionalni razvoj.

Osim poslova iz stavka 2. ovoga članka Ustanova, bez naknade, obavlja i druge poslove od javnog interesa, a osobito:

- upisivanje razvojnih projekata od značenja za razvoj županije u središnji elektronički registar razvojnih projekata,

- koordinaciju upisa ostalih javnih tijela u središnji elektronički registar razvojnih projekata,

- provjeru i praćenje stanja projekata svih korisnika s područja županije u središnjem elektroničkom registru razvojnih projekata,

- stručne i savjetodavne poslove u vezi s provedbom županijske razvojne strategije i ostalih strateških, razvojnih i provedbenih dokumenata za područje županije te izvještavanje gradonačelnika i nadležnog ministarstva o njihovoj provedbi,

- suradnje s nadležnim ministarstvom i svim ostalim relevantnim dionicima na poslovima strateškog planiranja i upravljanja razvojem za područje županije,

- administrativne i stručne poslove za potrebe županijskog partnerstva,

- sudjelovanje u radu partnerskih vijeća.

Pored poslova iz stavaka 2. i 3. ovoga članka, Ustanova može obavljati i druge djelatnosti koje služe obavljanju upisanih djelatnosti i drugim zainteresiranim korisnicima, ako se one u manjem opsegu ili uobičajeno obavljaju uz upisanu djelatnost, a za koje nije potrebna ocjena sukladnosti sa zakonom nadležnog ministarstva.

Članak 4.

Tijela Ustanove su Upravno vijeće i ravnatelj.

Članak 5.

Ustanovom upravlja Upravno vijeće.

Upravno vijeće je sastavljeno od predsjednika i triju članova predstavnika Osnivača te jednog predstavnika radnika zaposlenih u Ustanovi.

Predsjednika i tri člana Upravnog vijeća, predstavnike osnivača, imenuje i razrješava gradonačelnik.

Člana Upravnog vijeća predstavnika radnika zaposlenih u Ustanovi imenuje i opoziva radničko vijeće, a ako ono nije utemeljeno, predstavnika radnika biraju radnici na slobodnim i neposrednim izborima, tajnim glasovanjem, sukladno posebnom propisu.

Predsjednik i članovi Upravnog vijeća Ustanove imenuju se na vrijeme od četiri godine, s mogućnošću ponovnog imenovanja.

Radom Upravnog vijeća rukovodi predsjednik, a način rada Upravnog vijeća detaljnije se uređuje Poslovnikom o radu Upravnog vijeća.

Upravno vijeće uz gradonačelnikovu suglasnost obavlja sljedeće poslove:

- donosi Statut Ustanove (u daljnjem tekstu: Statut),

- donosi Pravilnik o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta,

- donosi Pravilnik o radu i plaćama,

- donosi godišnji plan rada Ustanove,

- donosi financijski plan,

- odlučuje o načinu raspolaganja dobiti i pokriću gubitka Ustanove,

- odlučuje o stjecanju, opterećenju, otuđenju nekretnina ili raspolaganju njima,

- odlučuje o stjecanju, opterećenju ili otuđenju pokretne imovine pojedinačna vrijednost koje prelazi 200.000,00 kuna bez PDV-a;

- odlučuje o izdavanju mjenica i drugih sredstva osiguranja plaćanja te o raspolaganju novčanim sredstvima vrijednost kojih prelazi 200.000,00 kuna bez PDV-a;

- odlučuje o uvjetima i načinu ulaganja domaćih i stranih pravnih i fizičkih osoba u Ustanovu, izuzimajući humanitarnu pomoć,

- odlučuje o imenovanju i razrješenju ravnatelja Ustanove.

Pored poslova iz stavka 7. ovoga članka Upravno vijeće donosi druge opće akte ako zakonom, ovom odlukom ili statutom Ustanove nije drugačije određeno, odlučuje o izvješćima ravnatelja o radu Ustanove, podnosi gradonačelniku izvješća o radu i poslovanju, predlaže ravnatelju mjere s ciljem ostvarivanja politike poslovanja i osnovne smjernice za rad i poslovanje Ustanove te obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim općim aktima Ustanove.

Članak 6.

Ravnatelj je voditelj poslovanja Ustanove.

Ravnatelja imenuje i razrješava Upravno vijeće uz gradonačelnikovu suglasnost, na temelju provedenoga javnog natječaja na četiri godine, s tim da ista osoba može biti ponovo imenovana za ravnatelja.

Ravnatelj zastupa i predstavlja Ustanovu, organizira i vodi poslovanje, poduzima sve pravne radnje u ime i za račun Ustanove, odgovara za zakonitost rada Ustanove, predlaže Statut i godišnji plan rada Ustanove, provodi odluke Upravnog vijeća te obavlja i druge poslove utvrđene ovom odlukom, Statutom i drugim općim aktima Ustanove.

Ravnatelj je ovlašten sklopiti pravni posao pojedinačna vrijednost kojeg ne prelazi 70.000,00 kuna.

Za pravne poslove pojedinačna vrijednost kojih je iznad 70.000,00 kuna, a ne prelazi 200.000,00 kuna, ravnatelj je dužan pribaviti suglasnost Upravnog vijeća.

Uvjeti koje mora ispunjavati ravnatelj, način njegova izbora i razrješenja te druga pitanja od važnosti za obnašanje funkcije ravnatelja uređuju se Statutom.

Ravnatelj za svoj rad odgovara gradonačelniku i Upravnom vijeću.

Članak 7.

Opći akti Ustanove su Statut, pravilnici, poslovnici, odluke kojima se na opći način uređuju pojedina pitanja iz djelatnosti Ustanove te drugi opći akti sukladno zakonu, ovoj odluci i Statutu.

Statutom se pobliže uređuju ustrojstvo, ovlasti, način rada i odlučivanja pojedinih tijela Ustanove, prava i obveze osnivača i Ustanove koja nisu uređena ovom odlukom te druga pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Ustanove.

Članak 8.

Imovinu Ustanove čine sredstva za osnivanje i početak rada i sredstva za obavljanje djelatnosti Ustanove.

Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove osigurana su u Proračunu Grada Zagreba za 2018., u iznosu od 20.000,00 kn.

Osnivač za obavljanje djelatnosti daje Ustanovi na korištenje prostor na lokaciji Park Stara Trešnjevka 1.

Sredstva za rad Ustanove i obavljanje djelatnosti osiguravaju se iz proračuna Grada Zagreba, iz sredstava ostvarenih radom i poslovanjem Ustanove sukladno propisima, potporama, sponzorstvima i donacijama te iz drugih izvora.

Ako u obavljanju svoje djelatnosti Ustanova ostvari dobit, ta se dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti Ustanove, u skladu s ovom odlukom, statutom Ustanove i drugim općim aktima.

Članak 9.

Ustanova odgovara za obveze cijelom svojom imovinom.

Za obveze Ustanove solidarno i neograničeno odgovara osnivač.

Gubici Ustanove pokrit će se ponajprije iz sredstava Ustanove.

Članak 10.

Upravno vijeće dužno je na zahtjev, a najmanje jedanput godišnje, gradonačelniku podnijeti pisano izvješće o radu i poslovanju Ustanove.

Upravno vijeće i ravnatelj dužni su osigurati da se sredstva koja Ustanovi osigurava osnivač za redovno obavljanje djelatnosti upotrebljavaju sukladno godišnjem planu rada Ustanove.

Članak 11.

Rad Ustanove je javan.

Ustanova je dužna pravodobno i istinito obavještavati javnost o obavljanju djelatnosti ili dijela djelatnosti za koju je osnovana te na pogodan način obavještavati o obavljanju poslova.

Članak 12.

Nadzor nad zakonitošću rada i općih akata Ustanove obavlja središnje tijelo državne uprave nadležno za regionalni razvoj.

Članak 13.

Ustanova se upisuje u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu i stječe svojstvo pravne osobe upisom u sudski registar.

Ustanova započinje s radom nakon upisa u sudski registar.

Članak 14.

Gradonačelnik će imenovati Upravno vijeće Ustanove u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Upravno vijeće donijet će Statut u roku od 30 dana od dana imenovanja.

Upravno vijeće raspisat će natječaj za imenovanje ravnatelja Ustanove u roku od 30 dana od dana donošenja Statuta.

Upravno vijeće će u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom, u roku od 60 dana od dana upisa Ustanove u sudski registar, donijeti druge opće akte Ustanove.

Članak 15.

Ova odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u Službenom glasniku Grada Zagreba.

KLASA: 021-05/18-01/209

URBROJ: 251-01-05-18-9

Zagreb, 24. svibnja 2018.

Predsjednik

Gradske skupštine

dr. sc. Andrija Mikulić, v. r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija