zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

28.12.2012.

Donesen

20.12.2012.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013.

Pročišćeni tekst vrijedi od 28.12.2012.

Narodne novine 18/2012

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 18/12)

Na temelju članka 143. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10 - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12 i 86/12) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10), Gradska skupština Grada Zagreba, na 46. sjednici, 20. prosinca 2012., donijela je

PROGRAM

javnih potreba u srednjem odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2013.

UVOD

Sustav srednjeg odgoja i obrazovanja u školskoj godini 2012./13. na području Grada Zagreba provodi se u:

a/ srednjoškolskim ustanovama osnivač kojih je Grad Zagreb

- 64 srednje škole s ukupno 37.986 učenika u 1.442 razredna odjela (od toga 55 srednjih škola koje pohađa 36.246 učenika u 1.303 razredna odjela, 2 plesne škole sa 169 učenika u 24 razredna odjela, 5 glazbenih škola koje pohađa 707 učenika u 59 razrednih odjela i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna s 584 učenika u 20 razrednih odjela te ustanova za djecu s teškoćama u razvoju s 280 učenika u 36 razrednih odjela),

- 14 učeničkih domova /4 u sastavu škola/ u kojima je smješteno 1.854 učenika te 651 student,

- Centru za dopisno obrazovanje "Birotehnika";

b/ vjerskim srednjim školama s pravom javnosti

- 4 srednje škole s 918 učenika u 36 razrednih odjela, od kojih se 2 srednje škole sa 755 učenika u 28 razrednih odjela, na temelju Ugovora Svete Stolice i Republike Hrvatske, financiraju u cijelosti;

c/ privatnim srednjim školama s pravom javnosti

- 18 srednjih škola s ukupno 1.319 učenika u 96 razrednih odjela;

d) srednjoškolsko obrazovanje organiziraju i 3 ustanove u djelatnosti socijalne skrbi s ukupno 320 učenika u 39 razrednih odjela.

U XV. gimnaziji provodi se i međunarodni program IB MYP i program Međunarodne mature IB DIP.

U školskoj godini 2012./2013. u srednjim školama grada Zagreba ima 723 učenika pripadnika nacionalnih manjina od toga 83 učenika pripadnika romske nacionalne manjine (podaci bez umjetničkih škola i ustanova socijalne skrbi). U učeničkim domovima Grada Zagreba smješteno je 107 učenika pripadnika nacionalnih manjina.

Sukladno članku 43. Državnoga pedagoškog standarda srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja u Srpskoj pravoslavnoj općoj gimnaziji "Kantakuzina Katarina Branković" s pravom javnosti provodi se Model A organiziranja i provođenja nastave za učenike pripadnike srpske nacionalne manjine.

Od 55 javnih srednjih škola 35 radi u dvije smjene i 20 u jednoj smjeni (od toga 10 samo u jutarnjoj smjeni, a 10 naizmjence - jedan tjedan u jutarnjoj, drugi tjedan u popodnevnoj).

U Proračunu Grada Zagreba osiguravaju se sredstva za financiranje djelatnosti srednjeg školstva iz dvaju izvora, i to:

I. IZ SREDSTAVA ZA DECENTRALIZIRANE FUNKCIJE SREDNJEG ŠKOLSTVA I UČENIČKIH DOMOVA

Plan: 81.342.000,00 kuna

Na temelju odgovarajuće Odluke Vlade Republike Hrvatske o kriterijima i mjerilima za utvrđivanje bilančnih prava za financiranje minimalnoga financijskog standarda javnih potreba odgoja i srednjeg obrazovanja i učeničkih domova i Uredbe o načinu izračuna iznosa pomoći izravnanja za decentralizirane funkcije jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, u Proračunu Grada Zagreba za 2013. godinu osiguravaju se sredstva za sljedeće namjene:

A. Materijalni i financijski rashodi

Plan: 64.630.000,00 kuna

1. Naknade troškova zaposlenima

2. Rashodi za materijal i energiju

3. Rashodi za usluge

4. Ostali nespomenuti rashodi poslovanja

5. Ostali financijski rashodi

B. Rashodi za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja

Plan: 5.835.000,00 kuna

Dio sredstva za hitne intervencije doznačuje se srednjim školama i učeničkim domovima na temelju kriterija obujma djelatnosti mjesečnim akontacijama sredstava. Sredstva za materijal, dijelove i usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskih objekata ulažu se prema listi prioriteta, jedinstvenoj za ulaganje sredstava iz decentraliziranih funkcija i sredstava Grada Zagreba. Prioriteti su razvrstani po sljedećim grupama radova:

1. održavanje krovišta,

2. održavanje kotlovnica i sustava grijanja,

3. održavanje sanitarija i vodovodnih instalacija,

4. održavanje elektroinstalacija,

5. održavanje unutarnje i vanjske stolarije,

6. ostali građevinski radovi.

C. Rashodi za nabavu proizvedene imovine i dodatna ulaganja u nefinancijsku imovinu

Plan: 10.877.000,00 kuna

1. Građevinski objekti

a) Zgrade znanstvenih i obrazovnih institucija

Sredstva za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju školskog i domskog prostora koriste se za završetak započetih radova i realizaciju godišnjeg plana. Postupak izrade godišnjih planova i provođenja natječaja za odabir najpovoljnijeg ponuditelja jednak je kao i kod investicijskog održavanja.

2. Postrojenja i oprema

a) Oprema i namještaj

b) Uređaji, strojevi i oprema za ostale namjene

Sredstva za postrojenja i opremu srednjih škola i učeničkih domova ulažu se na temelju iskazanih opravdanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i jedinstvene liste prioriteta, u okviru sredstava osiguranih za financiranje decentraliziranih funkcija i izvornih sredstava Grada Zagreba.

Prijedlog plana nabave roba, radova i usluga za 2013. godinu izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi opravdanog zahtjeva ustanova, a donosi ga gradonačelnik u okviru jedinstvenog plana nabave.

II. IZ SREDSTAVA GRADA ZAGREBA ZA POJAČANI STANDARD U SREDNJEM ŠKOLSTVU

Plan: 26.200.000,00 kuna

Iz sredstava Grada Zagreba osiguravaju se sredstava za poboljšavanje standarda, i to za: naknade za rad školskih odbora, financijsku potporu privatnim srednjim školama s pravom javnosti, ostale izvannastavne aktivnosti, organiziranje slobodnog vremena mladih, usluge tekućeg i investicijskog održavanja školskog prostora, opremanje srednjih škola (nabava uredske opreme, namještaja, uređaja, strojeva i opreme za ostale namjene), nabavu knjiga u školskim knjižnicama i ostale neplanirane izdatke, te pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike.

Ova se sredstva osiguravaju iz prihoda Grada Zagreba radi postizanja većega pedagoškog standarda i ostvarivanja značajnijih razvojnih programa u srednjem školstvu Grada Zagreba kao najvećega obrazovnog centra u Republici Hrvatskoj za sljedeće programe:

1. financiranje rada školskih odbora,

2. tekuće donacije privatnim srednjim školama,

3. ostale izvannastavne aktivnosti,

4. održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda,

5. pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici,

6. međumjesni javni prijevoz učenika srednjih škola.

1. Financiranje rada školskih odbora

Plan: 900.000,00 kuna

Sredstva za naknade članovima školskih i domskih odbora srednjoškolskih ustanova, kojih je osnivač Grad Zagreb, isplaćivat će se na temelju zaključka Gradske skupštine Grada Zagreba i dostavljenih podataka o nazočnosti na sjednicama školskih i domskih odbora.

2. Tekuće donacije privatnim srednjim školama

Plan: 1.100.000,00 kuna

Odnose se na tekuće donacije privatnim srednjim školama s pravom javnosti. Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2013. godinu i Zaključku o financijskoj potpori privatnim srednjim školama s pravom javnosti, što ga donosi gradonačelnik Grada Zagreba, sufinancirat će se provođenje redovnog programa u privatnim srednjim školama.

Također se iz ovih sredstava financira i rad pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika sukladno kriterijima i uvjetima iz točke 5. ovog programa.

3. Ostale izvannastavne aktivnosti

Plan: 1.500.000,00 kuna

Sredstva za ostvarivanje programa izvannastavnih aktivnosti i slobodnog vremena mladih odnose se na financiranje izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, natjecanja učenika srednjih škola u zemlji i inozemstvu te organizirano slobodno vrijeme mladih, cilj kojih je prevencija društveno neprihvatljivog ponašanja mladih, poboljšanje kvalitete života i sadržaja slobodnog vremena urbane mladeži.

Programi izvannastavnih aktivnosti provode se tijekom cijele godine, a od posebnog su značenja natjecanja, susreti i smotre učeničkog stvaralaštva što se organiziraju od školske do državne razine, prema programu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih.

Program natjecanja i smotri učenika srednjih škola Grada Zagreba donosi Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport. Natjecanja i smotre u županijama organiziraju i provode županijski upravni odjeli za društvene djelatnosti, odnosno u Gradu Zagrebu Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport.

Najznačajniji programi na tom području, u kojima sudjeluju učenici i učitelji-mentori srednjih škola, prosvjetni i znanstveni djelatnici te izvanškolske stručne udruge.su: LiDraNo (literalno, dramsko i novinarsko stvaralaštvo), natjecanja u prirodoslovlju i matematici, informatici, tehničkom stvaralaštvu i likovnoj kulturi, smotra učeničkih zadruga, natjecanja u poznavanju hrvatskoga jezika, stranih i klasičnih jezika, povijesti, vjeronauka, debata, eko-kviz, pružanje prve pomoći "GLOBE škole", smotra Dani kruha te programi u strukovnim predmetima i strukovnim područjima.

U programima koji se organiziraju na školskoj razini, u pravilu je uključena većina učenika. Na razini Grada sudjelovat će oko 5.000 učenika i oko 2.000 mentora. Osim što Ured sudjeluje u realizaciji svih programa, osiguravanju opreme škola za provedbu natjecanja, snosi troškove organizacije školama domaćinima uključivo i najam kazališnih dvorana, financira tiskanje plakata, pozivnica, pohvalnica, zahvalnica, diploma i priznanja i Zbornika LiDraNo te osigurava nagrade najboljim učenicima i njihovim mentorima.

Iz sredstava za izvannastavne aktivnosti i slobodno vrijeme mladeži još se sufinancira:

- sudjelovanje učenika srednjih škola na međunarodnim susretima i natjecanjima u inozemstvu;

- nagrade nastavnicima i školama za zapažene rezultate na susretima i natjecanjima učenika u zemlji i inozemstvu;

- programi nacionalnih manjina;

- sudjelovanje učenika i njihovih voditelja na seminarima i ljetnim školama u Hrvatskoj;

- suradnja srednjih škola sa školama u Hrvatskoj i inozemstvu;

- izborni - fakultativni programi učenja stranih jezika;

- tiskanje školskih listova i monografija;

- obilježavanje obljetnica djelovanja srednjih škola, na temelju dokumentiranih zahtjeva škola, i to: do 10.000,00 kuna za 10 godina; do 20.000,00 kuna za 50 godina; do 40.000,00 kuna za 100 i do 50.000,00 kuna za 150 godina i svakih daljnjih 10 godina djelovanja ustanova;

- projekti za nadarene učenike;

- program poduke učenika srednjih škola u pružanju prve pomoći;

- potpora realizaciji tradicionalne akcije "Dojdi osmaš - Zagreb te zove", kojom se budućim srednjoškolcima predstavljaju programi i rad srednjih škola te financijska potpora projektu "Centar za sufinanciranje obrazovanja za gospodarstvo i napredak u karijeri", započetim u 2007. godini;

- potpora projektu "Dani profesionalne orijentacije" - nacionalnog sajma na kojem se susreću učenici i studenti, odnosno škole i fakulteti međusobno i s gospodarskim subjektima da bi pomogli mladima odabrati buduće zanimanje i zaposliti se, Sajmu stipendija i sl;

- sufinanciranje projekata za unapređenje kvalitete i otvorenosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja u Hrvatskoj - u okviru IPA - Instrumenta pretpristupne pomoći za razdoblje 2007.-2013. školama kojima je prihvaćen projekt na raspisanom natječaju za korištenje bespovratnih sredstava EU fondova u okviru IV. komponente IPA: Razvoj ljudskih potencijala - Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s promjenjivim potrebama tržišta rada/gospodarstva, i to:

1. Grafičkoj školi u Zagrebu s projektom "Medijska pismenost za 21. stoljeće";

2. Prehrambeno-tehnološkoj školi s projektom "Nutricionistički centar izvrsnosti".

Gradski ured obvezao se sudjelovati u ovim projektima kao pridruženi partner. Kao i dosada sudjelovat će financijski u realizaciju projekta svake pojedine škole s 10.000 € u kunskoj protuvrijednosti;

- potpore projektima što su u funkciji organiziranoga slobodnog vremena mladih (organizacija okruglih stolova i predavanja o problemima s kojima se susreće mladež, manifestacije uz Dan maturanata) i dr.

4. Održavanje i opremanje srednjih škola za poboljšanje standarda

Plan: 2.450.000,00 kuna

- tekuće i investicijsko održavanje objekata - sredstva za investicijsko održavanje objekata srednjih škola i učeničkih domova ulažu se prema jedinstvenoj listi prioriteta i prijedlogu Plana nabave roba, radova i usluga za 2013. godinu, što ga, sukladno sredstvima osiguranim za financiranje decentraliziranih funkcija i programa javnih potreba, izrađuje Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport na osnovi opravdanih zahtjeva ustanova, a donosi ga Grad Zagreb u okviru jedinstvenog Plana nabave. Postupci se provode sukladno Zakonu o javnoj nabavi.

Unatoč tomu što je, zahvaljujući potpori Grada Zagreba, posebno od početka 2002. godine kada su prenesena osnivačka prava nad srednjoškolskim ustanovama s Republike Hrvatske na Grad Zagreb, stanje prostora i opreme objekata znatno bolje nego što je bilo prethodnih godina, potrebe za ulaganjima radi stvaranja boljih prostornih i materijalnih uvjeta za cjelovit pedagoški rad, kao jednog od bitnih koraka za prijelaz na cjelodnevni rad u srednjim školama i stvaranje optimalnih uvjeta za organizaciju nastave u sustavu srednjeg školstva, još uvijek su značajne;

- opremanje srednjih škola i učeničkih domova - odnosi se na nabavu učioničkog namještaja, školskih ploča, opreme za specijalizirane učionice, stručne laboratorije, kabinete i knjižnice, uredskog namještaja, informatičke opreme, uređaja te strojeva i opreme neophodnih za provođenje nastavnog plana i programa škole a realizira se sukladno jedinstvenom Planu Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport izrađenom na temelju iskazanih potreba srednjih škola i učeničkih domova i stručnog uvida u stanje opreme u objektima te sredstvima osiguranim za financiranje programa javnih potreba.

Oprema se nabavlja postupno, sukladno raspoloživim sredstvima i Planu nabave opreme za 2013. godinu, a postupak ugovaranja nabave provodi se prema odredbama Zakona o javnoj nabavi.

To se također odnosi i na nabavu opreme za športske dvorane te nabavu nastavnih sredstava i pomagala, fotokopirnih aparata i ostale opreme.

U okviru raspoloživih sredstava školama i učeničkim domovima, sukladno iskazanim potrebama, omogućuje se nabava knjiga za knjižnice - stručne i druge literature.

5. Pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici

Plan: 250.000,00 kuna

Nizom istraživanja i praktičnih iskustava spoznalo se da učenici s teškoćama u razvoju u redovnoj školskoj sredini više napreduju kako u spektru svojih teškoća tako i razvijajući niz vještina koje ih osposobljavaju za samostalni život. Stoga Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport od 2009. godine financira pomoćnike u nastavi/osobne pomoćnike u srednjim školama.

Uključivanje pomoćnika regulirano je Zakonom o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (Narodne novine 87/08, 86/09, 92/10, 105/10. - ispravak, 90/11, 5/12, 16/12 i 86/12), Državnim pedagoškim standardom srednjoškolskog sustava odgoja i obrazovanja (Narodne novine 63/08 i 90/10) te Zagrebačkom strategijom izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom u razdoblju od 2011. do 2015. (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11). Očekuju se daljnji provedbeni propisi koji će dodatno pojasniti uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika u škole.

Sukladno postojećim propisima, a do donošenja provedbenih propisa Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport (u daljnjem tekstu: Ured) financira uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika kada su zadovoljeni sljedeći kriteriji i uvjeti:

A) kod učenika koji svladavaju nastavni plan i program škole koju pohađaju, ali imaju teškoće u razvoju ili zdravstvene teškoće koje ih sprečavaju da funkcioniraju bez potpore pomoćnika:

- imaju značajna motorička oštećenja zbog kojih ne mogu obavljati osnovne životne radnje,

- imaju teškoće u komunikaciji i socijalnim interakcijama povezane s poremećajima iz autističnog spektra,

- imaju senzoričke teškoće povezane s oštećenjem vida ili oštećenjem sluha zbog kojih ne mogu samostalno sudjelovati u odgojno-obrazovnim aktivnostima,

- imaju kombinirane teškoće, tj. više lakših oblika prethodno navedenih teškoća;

B) učenici koji imaju rješenje o primjerenom obliku školovanja;

C) mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;

D) prednost imaju učenici nižih razreda;

E) prednost imaju redovne srednje škole, ali se pomoćnik uključuje i kod učenika u posebnim odgojno-obrazovnim ustanovama kada je to neophodno;

F) u školi mora biti određen koordinator pomoćnika u školi iz reda stručnih suradnika škole;

G) suglasnost roditelja i škole;

H) suglasnost Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

Kriteriji navedeni pod točkom A) (pod jednom od navedenih alineja), B), C), F), G) i H) obvezno moraju biti zadovoljeni da bi Ured financirao pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika.

Da bi Ured uputio prijedlog za dobivanje suglasnosti prema Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta za uključivanje pomoćnika u nastavi/osobnih pomoćnika, u slučajevima kada financira odnosno kada postoji druga pravna osoba koja financira pomoćnika, srednja škola mora obvezno dostaviti sljedeću dokumentaciju:

- opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju (za kojeg se podnosi zahtjev) u školi iz kojeg mora biti vidljiva potreba za uključivanjem pomoćnika unatoč svim aktivnostima koje je škola poduzela radi potpune integracije učenika s teškoćama u razvoju (navesti aktivnosti koje su poduzete - uloga razrednika, stručnog suradnika i drugih djelatnika škole u integraciji učenika);

- za učenike 1. razreda - opis funkcioniranja učenika s teškoćama u razvoju od strane osnovne škole koju je učenik polazio;

- razred i broj učenika u razredu;

- mišljenje Povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta o potrebi uključivanja pomoćnika u nastavi/osobnog pomoćnika;

- rješenje o primjerenom obliku školovanja;

- medicinsku dokumentaciju učenika, ne stariju od godinu dana, uz prethodnu suglasnost roditelja da se ona dostavi u Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport (dostaviti samo osnovnu medicinsku dokumentaciju);

- nalaz o uključenosti učenika u psihosocijalni tretman izvan škole (samo za učenike čije ponašanje ugrožava njegovu fizičku sigurnost i fizičku sigurnost drugih učenika);

- ime i prezime koordinatora u školi;

- broj pomoćnika koje je potrebno angažirati i na koje razdoblje;

- prijedlog tjednog zaduženja pomoćnika i programa rada pomoćnika;

- prijedlog načina zapošljavanja pomoćnika (ugovor o radu, ugovor o djelu, ugovor o djelu redovitog studenta i sl.);

- izvor financiranja pomoćnika (Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport, škola, HZZ, udruge i sl.).

Škole same angažiraju pomoćnike, odnosno nalaze adekvatne osobe, a koordinatori u suradnji s nastavnicima pripremaju te superviziraju njihov rad.

Pomoćnici u nastavi/osobni pomoćnici koje financira Ured sa školama sklapaju ugovore o djelu ili ugovore o djelu redovitog studenta sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa kojom je točno određeno tjedno zaduženje pomoćnika.

U suradnji s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje, a u okviru Nacionalnog plana za poticanje zapošljavanja Vlade Republike Hrvatske, pomoć učenicima s teškoćama u razvoju pružaju i osobe na stručnom osposobljavanju za rad bez zasnivanja radnog odnosa koje Ured financira sukladno uvjetima Nacionalnog plana. Osim toga, sukladno suglasnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Ured za navedene osobe financira potrebne troškove za polaganje stručnog ispita (samo prvog izlaska na ispit) te troškove mentorstva.

Pri uključivanju pomoćnika škole su dužne voditi brigu i o osamostaljivanju učenika, odnosno pomoći tako da se učenici s teškoćama u razvoju nauče živjeti što samostalnije sa svojom teškoćom i da se ne razvija ovisnost o drugoj osobi. Stoga se, kada je to moguće, uključuje jedan pomoćnik na dvoje ili više učenika jer je cilj pružiti učenicima samo onu pomoć koja im je potrebna. Pomoćnici nisu zamjena za druge oblike pomoći: rehabilitacijske postupke, dopunsku nastavu i sl.

Edukaciju pomoćnika organizira Agencija za odgoj i obrazovanje u suradnji s Gradskim uredom za obrazovanje, kulturu i šport.

Program realizira 17 pomoćnika za 18 učenika u 11 redovnih srednjih škola.

6. Međumjesni javni prijevoz učenika srednjih škola

Plan: 20.000.000,00 kuna

Grad Zagreb planira sredstva za troškove međumjesnoga javnog prijevoza učenika srednjih škola sukladno Odluci Vlade Republike Hrvatske, koja će se osigurati iz državnog proračuna RH.

III. VLASTITI PRIHODI

Srednjoškolske ustanove, osnivač kojih je Grad Zagreb, mogu ostvarivati i vlastite prihode, i to:

A/ Iznajmljivanjem prostora i opreme

1. Ako se prostor i oprema daju na privremeno korištenje, a radi se o davanju na korištenje:

1.1. športskih dvorana i igrališta

1.1.1. športskim klubovima - članovima gradskih športskih saveza, u slobodnim terminima koji nisu potrebni za rad s učenicima u redovitoj nastavi i izvannastavnim školskim aktivnostima, škole će, bez objavljivanja javnog natječaja, sklopiti ugovore o davanju u zakup uz maksimalnu zakupninu:

- 38,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane do 150 m2

- 76,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane 151 - 300 m2

- 190,00 kuna za 60 minuta - za ostale športske dvorane

- 60,00 kuna za 60 minuta - za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)

- 150,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna asfaltna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta ostalih podloga

- 60,00 kuna za 60 minuta - za trim-kabinet

1.1.2. građanima i športskim udrugama koje nisu članovi gradskih športskih saveza, u preostalim terminima uz minimalnu zakupninu:

- 50,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane do 150 m2

- 100,00 kuna za 60 minuta - za športske dvorane 151-300 m2

- 250,00 kuna za 60 minuta - za ostale športske dvorane

- 60,00 kuna za 60 minuta - za asfaltna igrališta (rukomet, košarka, odbojka, tenis i sl.)

- 150,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna asfaltna igrališta

- 60,00 kuna za 60 minuta - za nogometna igrališta ostalih podloga

- 60,00 kuna za 60 minuta - za trim-kabinet

1.1.3. športskim klubovima navedenim u Programu javnih potreba u športu Grada Zagreba za 2013. za provedbu 70 sati športske poduke, prostor se daje besplatno.

Prioritet u korištenju športskih dvorana i športskih igrališta imaju školski športski klubovi i športski klubovi i savezi iz Programa javnih potreba u športu Grada Zagreba te ostali športski klubovi uključeni u gradske športske saveze.

1.2. ostalog prostora

- 60,00 kuna po školskom satu - za klasične učionice za nastavu stranih jezika i ostalu teorijsku nastavu kao i umjetničke programe

- 200,00 kuna po školskom satu - za informatičke učionice s opremom

- do 500,00 kuna - mjesečno po automatu za prostor s priključcima za električnu energiju

Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, športskim klubovima i organizatorima programa dati u zakup školske športske dvorane i ostale prostore škole po cijenama nižim od određenih, i to:

- športskim udrugama koje provode programe za djecu polaznike škole i djecu iz bližega školskog okruženja besplatno ili uz minimalnu članarinu,

- za provođenje programa humanitarnog i terapijskog karaktera i programa suzbijanja neprihvatljivog ponašanja djece.

Iznimno, škola može, uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, građanima, športskim udrugama koje nisu članovi gradskih športskih saveza te organizatorima ostalih programa dati u zakup školske dvorane i ostale prostore škole po cijenama i višim od navedenih.

Ugovori o davanju u zakup mogu se sklopiti bez objavljivanja natječaja, ali uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport. Ugovori o davanju u zakup zaključuju se najduže na jednu godinu. Sa športskim klubovima za koje se sredstva za korištenje školskih dvorana osiguravaju u Programu javnih potreba u športu Grada Zagreba u 2013. sklapaju se ugovori o korištenju dvorana za proračunsku godinu, a programska sredstva se doznačuju u obliku dvanaestina.

2. Za ostali prostor i opremu koji nisu sadržani u prethodnoj točki primjenjuju se odredbe Zakona o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Narodne novine 125/11) te Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora (Službeni glasnik Grada Zagreba 10/12) kojom se određuju uvjeti i postupak za davanje u zakup poslovnoga prostora u vlasništvu i na upravljanju Grada Zagreba te poslovnoga prostora pravnih osoba u vlasništvu ili pretežitom vlasništvu Grada Zagreba i pravnih osoba u njihovu vlasništvu ili pretežitom vlasništvu.

Za određivanje visine zakupnine primjenjuje se Zaključak o kriterijima za određivanje zakupnine za poslovni prostor (Službeni glasnik Grada Zagreba 14/12).

Na temelju članka 22. stavka 4. Odluke o zakupu i kupoprodaji poslovnoga prostora škole su dužne, prije raspisivanja natječaja, zatražiti mišljenje o usklađenosti teksta javnog natječaja s odredbama odluke od Gradskog ureda za imovinsko-pravne poslove i imovinu Grada.

Dio školskih dvorišta, kojim se ne koristi za provođenje nastave, škole mogu davati u zakup za športske potrebe i druge aktivnosti za djecu i mlade javnim natječajem, uz prethodnu suglasnost Ureda. Visina zakupnine iznosi 3 kn po m². Zakupac može uložiti sredstva u uređenje dijela školskog dvorišta samo na temelju odluke školskog odbora, uz prethodnu suglasnost osnivača.

B/ Prodajom vlastitih proizvoda i usluga

C/ Davanjem usluga školskih radionica

D/ Obrazovanjem uz rad i iz rada

E/ Obavljanjem usluga autoškola u sastavu škole (Škola za cestovni promet)

F/ Iz školarina te

G/ Iz ostalih prihoda

Navedeni ostvareni prihodi zadržavaju se na žiro-računu ustanova, a moraju se koristiti za namjene utvrđene odlukom školskih/domskih odbora i uz prethodnu suglasnost Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport, sukladno odredbama statuta, i to:

- prihode od točke A/ do točke C/ srednje škole i učenički domovi mogu koristiti za pokrivanje onih troškova koji im nisu pokriveni sredstvima iz Proračuna Grada Zagreba za 2013. godinu te za poboljšavanje uvjeta rada ustanove - prioritetno za tekuće investicijsko održavanje objekata, nabavu didaktičke i druge opreme do 80% iznosa te za ostale potrebe do 20% iznosa,

- prihode navedene u točkama od D/ do G/, ustanove mogu koristiti za plaće zaposlenika koji realiziraju navedene programe do 80% iznosa, a za ostale namjene - gorivo, materijalne troškove i ostale rashode do 20% iznosa.

Iznajmljivanje prostora i opreme, prodaja i davanje usluga i sl. moguće je pod uvjetom da to ne ometa redovnu djelatnost ustanove.

U svrhu poticanja dostupnosti školskih prostora udrugama preporuka je Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa da se u okviru slobodnih prostornih kapaciteta srednjoškolskih ustanova ostvari suradnja s udrugama koje izvode programe odobrene od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te im se omogući njihovo korištenje.

Ustanove su dužne dostavljati Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport tromjesečno izvješće o ostvarenim prihodima i utrošku sredstava po namjenama.

Gradonačelnik Grada Zagreba odlučuje o načinu provedbe Programa javnih potreba u odgoju i srednjem obrazovanju Grada Zagreba.

KLASA: 400-06/12-01/69

URBROJ: 251-01-06-12-33

Zagreb, 20. prosinca 2012.

Predsjednik

Gradske skupštine

Davor Bernardić, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija