zbirni podaci i poveznice
poglavlja
članci
napomene
Učitavam poveznice...

Detalji dokumenta

Objavljen

20.12.2011.

Donesen

19.12.2011.

Poglavlja nisu pronađena.

Prethodnik
Nasljednik

Program radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2012.

Pročišćeni tekst vrijedi od 20.12.2011.

Narodne novine 19/2011

Prikaz pročišćenog teksta na dan:

PREAMBULA

Program radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2012. (»Službeni glasnik Grada Zagreba«, br. 19/11)

Na temelju članaka 28. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu (Narodne novine 36/95, 70/97, 128/99, 57/00, 129/00, 59/01, 26/03 - pročišćeni tekst, 82/04, 178/04, 38/09, 79/09, 153/09, 49/11, 84/11 i 90/11), članka 107. Zakona o cestama (Narodne novine 84/11), članka 26. stavka 3. Zakona o vodama (Narodne novine 153/09, 63/11 i 130/11) i članka 38. točke 6. Statuta Grada Zagreba (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/99, 19/01, 20/01 - pročišćeni tekst, 10/04, 18/05, 2/06, 18/06, 7/09, 16/09, 25/09 i 10/10), Gradska skupština Grada Zagreba, na 32. sjednici, 19. prosinca 2011., donijela je

PROGRAM

radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva u Gradu Zagrebu u 2012.

Program radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva izrađen je na temelju raspoređenih prihoda i primitaka gradskog proračuna za 2012. u razdjelu Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.

Zbog značenja koji cestovna i komunalna infrastruktura imaju za Grad i njegove stanovnike, kao i visine sredstava koja se raspoređuju gradskim proračunom za ove namjene, a radi cjelovitog i lakšeg praćenja financiranja ovih djelatnosti na području Grada Zagreba, program je sastavljen jedinstveno za sva područja iako sadrži 4 zasebna programa koji se donose temeljem odredaba Zakona o cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu (Program gradnje i Program održavanja javnih cesta, Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja komunalne infrastrukture).

Planske vrijednosti programa radova prikazane su kao planske procjene te je, tijekom godine moguće u okviru ukupno raspoređenih sredstava za pojedine programe, sredstva raspoređivati prema stvarnim vrijednostima pojedinih radova.

1. PLAN PRIHODA

Plan prihoda koji omogućuje provođenje programa radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, iskazan je na temelju utvrđenih prihoda i primitaka Proračuna Grada Zagreba za 2012. za financiranje javnih potreba na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama za financiranje održavanja javnih cesta i gradnje i održavanja komunalne infrastrukture, te primitaka od zaduživanja po kreditu.

Planom prihoda nije predviđeno povećanje rasta cijene namjenskih sredstava utvrđenih zakonskim odredbama, već su planski iznosi ocijenjeni na temelju ukupnih zaduženja i ostvarene naplate pojedinih prihoda u proteklim godinama, uz korektiv poboljšanja naplate ažurnijim radom stručnih službi i usklađivanja broja obveznika plaćanja, vodeći računa i o gospodarskim prilikama koje prevladavaju u gradu.

Plan prihoda za izvršenje programa radova u 2012. iznosi 1.384.597.000,00 kuna.

U nastavku se tabelarno iskazuju planski prihodi za provođenje programa radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, prema izvoru i vrsti prihoda i primitaka:

Redni broj

Izvor i vrsta prihoda

Iznos sredstava

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

215.000.000,00

- naknada za uporabu javnih cesta

215.000.000,00

1.2.

Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima

1.007.200.000,00

- komunalni doprinos

350.000.000,00

- naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru

400.000,00

- komunalna naknada

650.000.000,00

- naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu

2.800.000,00

- prihod po stvarnom trošku

4.000.000,00

1.3.

Ostali proračunski prihodi

77.397.000,00

- za financiranje u djelatnosti prometa

40.747.000,00

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

36.650.000,00

1.4.

Primici od zaduživanja

85.000.000,00

Ukupno:

1.384.597.000,00

Planirani prihodi za izvršavanje programa radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva, za svaku od djelatnosti čine sredstva:

PROMET

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od nefinancijske imovine

- naknada za uporabu javnih cesta

215.000.000,00

1.2.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u djelatnosti prometa

40.747.000,00

1.3.

Primici od zaduživanja

85.000.000,00

Ukupno:

340.747.000,00

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

1.

Proračun Grada Zagreba

1.1.

Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima

- komunalni doprinos

350.000.000,00

- naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru

400.000,00

- komunalna naknada

650.000.000,00

- naknada za priključenje na komunalnu infrastrukturu

2.800.000,00

- prihodi po stvarnom trošku

4.000.000,00

1.2.

Ostali proračunski prihodi

- za financiranje u komunalnom gospodarstvu

36.650.000,00

Ukupno:

1.043.850.000,00

Sveukupno:

1.384.597.000,00

2. RASPORED PRIHODA I PRIMITAKA

Raspored svakoga pojedinoga planiranog prihoda i primitaka po izvoru i namjeni prema djelatnosti i vrsti programa u 2012. je sljedeći:

2.1. PRORAČUN GRADA ZAGREBA

2.1.1. Prihodi od nefinancijske imovine

Prihodi od nefinancijske imovine u iznosu od 215.000.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama prihoda:

Prometna djelatnost

Sredstva naknada za uporabu javnih cesta u iznosu od 251.000.000,00 kuna raspoređuje se za:

- radove redovnog održavanja javnih cesta 155.000.000,00 kuna

- radove izvanrednog održavanja javnih cesta 35.000.000,00 kuna

- radove održavanja tramvajskih pruga u sastavu kolnika javnih cesta 20.000.000,00 kuna

- ostale obveze 5.000.000,00 kuna

2.1.2. Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima

Prihodi od administrativnih pristojbi i po posebnim propisima planirani u iznosu od 1.007.200.000,00 kuna raspoređuju se unutar pojedinih djelatnosti prema vrsti prihoda za financiranje programa radova kako slijedi:

Komunalno gospodarstvo

Sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 350.000.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

Sredstva naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru u iznosu od 400.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za financiranje gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture.

Sredstva komunalne naknade u iznosu od 650.000.000,00 kuna, u cijelosti se raspoređuju za provođenje programa radova održavanja komunalne infrastrukture.

Sredstva prihoda po stvarnom trošku u iznosu od 4.000.000,00 kuna u cijelosti se raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za radove izgradnje objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 2.000.000,00 kuna i odvodnju otpadnih voda u iznosu od 2.000.000,00 kuna.

Sredstva naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu u iznosu od 2.800.000,00 kuna raspoređuju se za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za radove izgradnje objekata i uređaja za opskrbu vodom za piće u iznosu od 1.370.000,00 kuna, odvodnju otpadnih voda u iznosu od 1.370.000,00 kuna, te za opskrbu plina u iznosu od 60.000,00 kuna.

2.1.3. Ostali proračunski prihodi

Ostali proračunski prihodi u iznosu od 77.397.000,00 kuna raspoređuju se prema djelatnostima i vrstama programa:

Promet

40.747.000,00 kuna

- sanacija prekopa javnih cesta

1.500.000,00

- sufinanciranje prigradskog vlaka

24.247.000,00

- prometna preventiva regulacija i sigurnost prometa

15.000.000,00

Komunalno gospodarstvo

36.650.000,00 kuna

- gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

14.600.000,00

- uređivanje Grada

22.050.000,00

Ukupno:

77.397.000,00 kuna

2.1.4. Primici od zaduživanja

U ukupno planiranim prihodima od 1.384.597.000,00 kuna planirani su i primici od zaduživanja u iznosu od 85.000.000,00 kuna, a koji se zbog nedostatnih namjenskih sredstava i iskazanih potreba u cijelosti raspoređuju u djelatnosti prometa, za financiranje radova gradnje i rekonstrukcije javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti.

3. PROGRAM RADOVA

Program radova na području vodnog gospodarstva, prometa i komunalnog gospodarstva sastavljen je od programa koje je Grad Zagreb obvezan donijeti na temelju odredaba Zakona o cestama i Zakona o komunalnom gospodarstvu, a za izvršenje kojih se sredstva osiguravaju i raspoređuju Proračunom Grada Zagreba.

Program radova na području prometa sastavljen je od godišnjeg plana gradnje i održavanja županijskih i lokalnih cesta, koji na temelju odredaba članaka 22. i 107. Zakona o cestama, donosi Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet u skladu s propisanim postupkom i rokovima izrade i donošenja gradskog proračuna.

Program radova na području komunalnog gospodarstva sastavljen je od Programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture i Program održavanja komunalne infrastrukture, koje donosi Gradska skupština Grada Zagreba na temelju odredaba članaka 28. i 30. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Zakonom o vodama (Narodne novine 153/09, 63/11 i 130/11) i Zakonom o financiranju vodnog gospodarstva (Narodne novine 153/09), promijenilo se planiranje i financiranje gradnje uređaja i instalacija vodoopskrbe i odvodnje. Ti su uređaji spomenutim zakonom definirani kao "komunalne vodne građevine", i to: kao građevine za javnu opskrbu i građevine za javnu odvodnju, gradnja kojih se provodi prema planu gradnje komunalnih vodnih građevina koje donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave, a na osnovi zajedničkog prijedloga upravnog tijela i javnog isporučitelja vodne usluge. Istim je člankom određeno da se održavanje komunalnih vodnih građevina provodi prema planu koji donosi javni isporučitelj vodne usluge ili prema ugovoru o koncesiji.

Ovim se programom planiraju radovi i sredstva za gradnju objekata i uređaja vodoopskrbe i odvodnje za prenesene obveze iz 2011., a u okviru prihoda ostvarenih po osnovi naknade za priključenje i stvarnog troška po ranije sklopljenim ugovorima o financiranju uređenja građevinskog zemljišta i/ili izgradnji komunalne infrastrukture. U Program nisu uključena sredstva koja će trebati investirati javni isporučitelj vodne usluge na temelju Odluke o naknadi za razvoj vodoopskrbe i javne odvodnje (Službeni glasnik Grada Zagreba 5/11). Člankom 11. Odluke određeno je da je isporučitelj vodnih usluga dužan sredstva naknade za razvoj rasporediti prema planu i programu gradnje komunalnih vodnih građevina i programu za provođenje mjera zaštite i sanacije u zonama izvorišta. Istim je člankom određeno da će Grad Zagreb i isporučitelj vodnih usluga posebnim ugovorom urediti način korištenja sredstava naknade za razvoj. Naknada za razvoj, prihod je javnog isporučitelja a koristi se osim za gradnju javne vodoopskrbe i javne odvodnje i za imovinsko-pravno rješavanje, uređenje zemljišta, kao i za povrat sredstava prethodnog financiranja komunalnih vodnih građevine od strane budućih korisnika.

Preduvjet za donošenje novih programa i planova, sa sadržajem i po proceduri predviđenom citiranim propisima, je uređenje odnosa između Grada Zagreba i "isporučitelja vodnih usluga" koje će uslijediti nakon restrukturiranja Podružnice Vodoopskrba i odvodnja sukladno završnim odredbama Zakona o vodama, s početkom rada od 1. siječnja 2012.

U pogledu financiranja gradnje, rekonstrukcije i održavanja nerazvrstanih cesta koje su se do sada financirale Programom gradnje i održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba, s obzirom na odredbe novog Zakona o cestama (Narodne novine 84/11), prema kojem se sve ceste na području Grada Zagreba smatraju nerazvrstanim i jedinstveno se njima gospodari i upravlja, trebat će donijeti jedinstveni program kojim će se planirati financiranje gradnje, rekonstrukcije i održavanje svih cesta na području grada Zagreba, te se za njihov razvoj koristiti svi prihodi određeni Zakonom o cestama za te namjene. Preduvjet za to je donošenje odluke iz članka 98. Zakona o cestama.

Programi radova izrađeni su na temelju planiranih prihoda i primitaka za svaku od navedenih djelatnosti, te Proračunom Grada Zagreba utvrđenog rasporeda planiranih sredstava prema namjenama određenim zakonskim odredbama, kao i iskazanih najpotrebnijih akcija u gradnji i održavanju cestovne i komunalne infrastrukture u gradu.

Na temelju ocijenjenih prihoda i primitaka utvrđeni su izdaci za provedbu navedenih programa u ukupnom iznosu od 1.384.597.000,00 kuna, a prema područjima rada kako slijedi:

Redni

broj

Vrsta radova

Program 2012.

1.

PROMET

1.1.

Održavanje javnih cesta

215.000.000,00

1.2.

Sanacija prekopa na cestama

1.500.000,00

1.3.

Gradnja javnih cesta i razvitak prometne djelatnosti

85.000.000,00

1.4

Sufinanciranje prigradskog vlaka

24.247.000,00

1.5.

Prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu

15.000.000,00

Ukupno 1:

340.747.000,00

2.

KOMUNALNO GOSPODARSTVO

2.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

371.800.000,00

2.2.

Održavanje komunalne infrastrukture

650.000.000,00

2.3.

Uređivanje Grada

22.050.000,00

Ukupno 2:

1.043.850.000,00

Sveukupno:

1.384.597.000,00

3.1. PROMET

Programom radova na području prometa određene su aktivnosti gradnje i održavanja javnih cesta, te gradnje i rekonstrukcije komunalnih, vodoprivrednih i drugih objekata kad se u njih zadire gradnjom ili rekonstrukcijom javnih cesta.

Pravni položaj javnih cesta i nerazvrstanih cesta, način korištenja javnih i nerazvrstanih cesta, razvrstavanje javnih cesta, planiranje gradnje i održavanja javnih cesta, upravljanje javnim cestama, mjere za zaštitu javnih i nerazvrstanih cesta i prometa na njima, koncesije, financiranje i nadzor javnih cesta uređeni su Zakonom o cestama (Narodne novine 84/11).

Sredstva za financiranje javnih cesta kojima upravlja upravno tijelo Grada Zagreba (županijske i lokalne ceste), na temelju Zakona o cestama, jesu godišnja naknada za uporabu javnih cesta što se plaća prigodom registracije motornih i priključnih vozila, naknada za izvanredan prijevoz, naknada za prekomjernu uporabu javnih cesta, naknada za korištenje cestovnog zemljišta, naknada za obavljanje pratećih djelatnosti i naknada za koncesije.

Iz navedenih izvora prihoda ocjenjuje se u 2012. ostvariti ukupno 215.000.000,00 kuna.

Zbog nedostatnih namjenskih sredstava za financiranje gradnje i održavanja javnih cesta, Grad Zagreb, cijeneći značenje cestovne infrastrukture i sustava javnog prijevoza putnika, svojim proračunom je rasporedio za ove namjene 85.000.000,00 kuna planiranih od zaduživanja.

Program radova na području prometa, u ukupnoj vrijednosti od 340.747.000,00 kuna, provodi se dvama osnovnim programima - održavanja javnih cesta u vrijednosti od 215.000.000,00 kuna i sanacija prijekopa na cestama u vrijednosti od 1.500.000,00 kuna, te gradnje javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti u vrijednosti od 85.000.000,00 kuna, dok se 24.247.000,00 kuna raspoređuje za sufinanciranje prigradskog vlaka, a 15.000.000,00 kuna za prometnu preventivu, regulaciju i sigurnost u prometu.

3.1.1. Održavanje javnih cesta

Održavanje javnih cesta podrazumijeva poduzimanje aktivnosti kojima se kontinuirano osigurava nesmetano odvijanje prometa ili osigurava stanje ceste na razini na kojoj je cesta ili objekt bio u trenutku stavljanja u promet.

Poslovi održavanja javnih cesta u smislu Zakona o cestama jesu:

- planiranje održavanja i mjera zaštite javnih cesta i prometa na njima,

- redovito i izvanredno održavanje javnih cesta,

- ustupanje radova redovnog i izvanrednog održavanja javnih cesta,

- stručni nadzor i kontrola kakvoće ugrađenih materijala i izvedenih radova održavanja javnih cesta,

- osiguravanje uklanjanja oštećenih i napuštenih vozila i drugih stvari s javne ceste,

- ophodnja javnih cesta.

Vrste, opseg i rokovi izvođenja radova redovnog i izvanrednog održavanja javnih cesta, te kontrola i nadzor nad izvođenjem tih radova uređeni su Pravilnikom o održavanju i zaštiti javnih cesta (Narodne novine br. 25/98 i 162/98), Pravilima i tehničkim uvjetima za ophodnju javnih cesta (Narodne novine br.111/99) i Pravilnikom o opravdanim slučajevima i postupku zatvaranja javnih cesta (Narodne novine br.119/07).

Vrste održavanja cesta su:

- redovno održavanje,

- izvanredno održavanje.

Redovno održavanje je skup mjera i radnji koje se obavljaju tijekom većeg dijela ili cijele godine na cestama, uključujući i sve objekte i instalacije, sa svrhom održavanja prohodnosti i tehničke ispravnosti cesta i sigurnosti prometa na njima.

Osnovni ciljevi održavanja i zaštite cesta su:

- sprečavanje propadanja cesta,

- omogućavanje sigurnog odvijanja prometa,

- smanjivanje troškova korisnika dobrim stanjem cesta,

- dovođenje ceste u projektirano stanje, uzimajući u obzir izmijenjene prometne potrebe,

- zaštita ceste od korisnika i trećih osoba,

- zaštita okoliša od štetnog utjecaja ceste i cestovnog prometa.

Izvanredno održavanje cesta podrazumijeva povremene radove koji se obavljaju radi mjestimičnog poboljšanja elemenata ceste, osiguravanja sigurnosti, stabilnosti i trajnosti cesta i cestovnih objekata i povećanja sigurnosti prometa.

Planirana ulaganja u izvanredno održavanje cesta i objekata temelje se na zatečenom stanju ceste u vrijeme izrade plana utvrđenom redovnim, sezonskim i izvanrednim pregledima cesta, utvrđenoj razini prednosti održavanja cesta ovisno o vrsti ceste, namjeni ceste, prometnoj funkciji, obujmu i vrsti prometa, utvrđenim standardima održavanja ceste, te raspoloživim sredstvima za ovu vrstu održavanja cesta.

Sredstva za financiranje radova održavanja javnih cesta planirana u 2012. od naknade za uporabu javnih cesta u iznosu od 215.000.000,00 kuna, rasporedit će se tijekom godine prema vrsti programa na:

Redni

broj

Program radova

Vrijednost programa

1.

Redovno održavanje javnih cesta

155.000.000,00

- ljetno

55.000.000,00

- zimsko

30.000.000,00

- asfalterski program

70.000.000,00

2.

Izvanredno održavanje javnih cesta

35.000.000,00

3.

Održavanje tramvajskih pruga u sastavu kolnika javnih cesta

20.000.000,00

4.

Ostale obveze (vodopravna naknada, naknada za uporabu javnih cesta - trošak obrade, nadzori, tehnička dokumentacija i sl.)

5.000.000,00

Ukupno:

215.000.000,00

Tijekom 2012. planiraju se ulaganja u izvanredno održavanje nekoliko javnih cesta, jedan veći cestovni objekt i nekoliko manjih cestovnih objekata.

U odnosu na tehničku ispravnost javnih cesta i cestovnih objekata, te njihovu prometnu opterećenost, prioriteti za izvanredno održavanje su sljedeći:

- Metalčeva - Trakošćanska (II. faza nakon zamjene vodoopskrbnog cjevovoda),

- Trdice,

- Mikulići (od Talana do Lukšića),

- Kranjčevićeva,

- Preradovićeva (uključujući istočnu i južnu stranu Svačićevog trga),

- Manterovčak,

- proširenje sjevernog privoza križanja Avenija Većeslava Holjevca i Avenija Dubrovnik,

- Jukićeva,

- Puljska,

- Kameniti stol,

- dio ulice Donji Jarek (zavoj Donji Jarek).

Za sve navedene lokacije pribavljena je tehnička dokumentacija ili je njeno pribavljanje u tijeku.

U odnosu na tehničku ispravnost cestovnih objekata, te njihovu prometnu opterećenost, prioriteti za izvanredno održavanje su sljedeći:

- sjeverni vijadukt Sava - Odra (po rješenju inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture),

- Držićeva petlja - 3. nivo,

- Podsusedski most 2. faza,

- skupni most (Čučerska - Sunekova).

Izvođenje radova izvanrednog održavanja na navedenim prometnicama i objektima ovisit će o visini ostvarenog prihoda u 2011. i usklađenju radova s mogućnostima izvođenja i potrebama za izmjenu komunalnih instalacija na tim prometnicama i objektima.

Nakon završetka zimskog razdoblja, utvrdit će se potreba za radovima izvanrednog održavanja manjeg obujma, koje je moguće obaviti unutar asfalterskog programa redovnog održavanja, bez dubinskih zahvata u trup ceste.

Kroz taj program planira se preasfaltirati u punom profilu najmanje 40 km kolnika.

3.1.2. Sanacija prijekopa na cestama

Sredstva za financiranje radova sanacije prijekopa u 2012. planirana su u iznosu od 1.500.000,00 kuna. Planirana sredstva utrošit će se za sanaciju rovova nakon izvedenih radova prijekopa.

3.1.3. Gradnja javnih cesta i razvoj prometne djelatnosti

Osnovna je zadaća programa radova gradnje i rekonstrukcije javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti da se osigura cjelovitost prometne mreže u gradu, poveća propusna moć na kritičnim raskrižjima i dionicama cestovne mreže, riješi promet u mirovanju i poboljša kvaliteta javnoga gradskog prijevoza.

Stanje cestovne i prometne infrastrukture na području Grada Zagreba zahtijeva ulaganja koja Grad, zbog nedostatnih izvornih prihoda što su određeni Zakonom o cestama, ne može obaviti u kratkom razdoblju niti uz korištenje znatnih kreditnih sredstava.

Zbog toga su aktivnosti i u programu razvitka prometne djelatnosti velikim dijelom usmjerene na saniranje i rekonstrukciju postojećih nedostataka cestovne infrastrukture.

Sredstva za financiranje radova izgradnje i rekonstrukcije javnih cesta i razvitka prometne djelatnosti planirana su u 2012. iz primitaka od zaduživanja u iznosu od 85.000.000,00 kuna.

U nastavku je tabelarni prikaz planiranih radova, s iskazom procijenjene vrijednosti radova.

Redni broj

Program radova

Vrijednost programa

1.

Gradnja i rekonstrukcija javnih cesta

35.000.000,00

1.1.

Gradnja Branimirove ulice od ulice Zavrtnica do Heinzelove ulice

5.000.000,00

1.2.

Rekonstrukcija Radničke ceste od Ulice grada Vukovara do Heinzelove ulice

30.000.000,00

2.

Gradnja ostalih objekata

1.000.000,00

2.1.

Prenesene obveze iz prethodnog razdoblja

1.000.000,00

3.

Povrat sredstava po ugovoru o sufinanciranju roto raskrižja Gospodska ulica - Ljubljanska avenija

24.000.000,00

4.

Rješavanje imovinsko-pravnih poslova

16.000.000,00

5.

Izrada studija i tehničke dokumentacije

9.000.000,00

Sveukupno:

85.000.000,00

1. Gradnja i rekonstrukcija javnih cesta

1.1. Gradnja Branimirove ulice od ulice Zavrtnica do Heinzelove ulice

Na zapadnom dijelu dionice nalazi se križanje s ulicom Zavrtnica, a na istočnom dijelu križanje s Heinzelovom. Unutar koridora planirane prometnice već je ranije, u sklopu izgradnje druge faze Branimirove ulice od Ulice Crvenog križa do Zavrtnice, izgrađen novi kolektor koji je spojen na postojeći kolektor u Heinzelovoj ulici. Prema GUP-u grada Zagreba Branimirova ulica je kategorizirana kao glavna gradska ulica. Izgradnjom navedene prometnice napravio bi se logičan spoj Branimirove ulice s "novom" Branimirovom sve do Dubrave, kojom bi se u kontinuitetu vodio promet od Držićeve sve do Dubrave do Zagrebačke ulice.

Ukupna dužina zahvata iznosi cca 320 metara.

Ukupni koridor prometnice širine je cca 44,5 m do cca 51,0 m, a sadržava:

- dva kolnika širine 7 m međusobno odvojena zelenim pojasom širine 14 m,

- pojas zelenila širine 5 m između sjevernog kolnika i sjeverne biciklističke staze s nogostupom širine 5 m,

- pojas zelenila širine 3,0 m između južnog kolnika i južnog nogostupa širine 1,5 m.

U sklopu izgradnje predmetne dionice Branimirove ulice potrebno je izvesti i oko 280 m kanalizacijske instalacije, 295 m vodoopskrbnog cjevovoda, 765 m plinovodnih instalacija, DTK kanalizaciju, elektroenergetske vodove, te javnu rasvjetu. Potrebno je izgraditi zamjensku transformatorsku stanicu ZTS 1037.

Rekonstrukcijom je obuhvaćen i južni prijevoz iz Zavrtnice, koja se širi na dvije trake od 3,0 m, te uređenje pješačkog hodnika širine 3,0 m između kojih je zeleni pojas od 1,5 m.

1.2. Rekonstrukcija Radničke ceste od Ulice grada Vukovara do Heinzelove ulice

Radnička cesta od Ulice grada Vukovara do Heinzelove ulice duljine je 675 m i širine koridora cca 49 - 56 m. Unutar koridora Radničke ceste projektiran je glavni kolnik s obostrano položenim parkirališnim površinama, posebno izdvojena parkirališta duž sjevernog koridora ceste, te obostrano nogostupi s biciklističkim stazama.

Glavni kolnik Radničke ceste se sa zapadne strane priključuje na Ulicu grada Vukovara raskrižjem tipa uljev-izljev, a s istočne strane se T-raskrižjem priključuje na spojnu cestu Heinzelova-Slavonska i preko nje na Heinzelovu ulicu raskrižjem tipa uljev-izljev.

Na Radničku se cestu također predviđaju priključak Zagrebtowera, raskrižje s kružnim tokom prometa s Folnegovićevom ulicom i dva priključka parkirališta, priključak Ustanove za hitnu medicinsku pomoć (semaforizirano raskrižje) te četverokrako raskrižje s priključcima Zagrebačkog holdinga - Podružnice "Čistoća" s južne strane i parkirališta sa sjeverne strane (semaforizirano raskrižje).

Glavni kolnik Radničke ceste sastojat će se od dvosmjernog kolnika s dva vozna traka, svaki širine 3 m, za svaki smjer, te obodno obostrano postavljenim trakama za parkiranje pod kutom od 45˚. Ukupno su projektirana 542 parkirališna mjesta.

Pješačko-biciklističke staze izvest će se na vanjskim rubovima novih cestovnih prometnica širine 3 m za nogostup, te 1,6 m za biciklističku stazu koja će biti u razini nogostupa.

Raskrižje Radnička cesta - Folnegovićeva ulica - pristupni kolnici parkirališta - "stambeno-poslovna građevina Folnegovićeva - Radnička" izvodi se kao raskrižje s kružnim tokom prometa. Raskrižje ima 6 krakova, središnji otok radijusa 10.5 m s provoznim dijelom širine 2 m, unutarnjim polumjerom kružnog toka kolničkog traka 12.5 m i širine voznog traka 5 m. Dva prometna traka glavnog kolnika Radničke ceste se na prilazu kružnom toku svode na jedan.

Kolnik, pješačko-biciklističke staze i parkirališta će biti označeni horizontalnom i vertikalnom signalizacijom.

U zoni zahvata je od instalacija položen plinovod, vodovod, dio DTK i elektroenergetskih instalacija. Također je izgrađen kolektor. Potrebno je izgraditi sustav oborinske odvodnje prometnice, javnu rasvjetu, semaforsku kanalizaciju, te dio DTK i elektroenergetske instalacije (srednjonaponske, niskonaponske i 110 kV) u južnom pojasu koridora Radničke ceste.

Cijela zona zahvata će biti i hortikulturno uređena.

3. Povrat sredstava za roto-raskrižje Gospodska ulica - Ljubljanska avenija

Dana 24. ožujka 2005. sklopljen je ugovor o financiranju izgradnje pristupne prometnice s komunalnom infrastrukturom trgovačkom centru "Maček" kao i rekonstrukcije dijela Ljubljanske ulice te izgradnje dijela Gospodske ulice s roto križanjem (II. etapa), a 14. travnja 2010. sklopljen je Sporazum o povratu uloženih sredstava po stvarnom trošku između Grada Zagreba i "Gradskog centra", pravnog sljednika trgovačkog centra "Maček", kojim je regulirano da se povrat obavi zaključno s 2012.

4. Rješavanje imovinsko-pravnih poslova

Radi pravovremenog obavljanja pripremnih radova potrebnih za izvođenje radova na prometnoj mreži u idućim razdobljima, u 2012. nastavljaju rješavati imovinsko-pravni poslovi kapitalnih investicija, i to za:

- Branimirovu ulicu od ulice Zavrtnica do Heinzelove ulice,

- Samoborsku cestu od ulice Oranice do Zagrebačke ceste,

- Sarajevsku ulicu od Avenije Dubrovnik do spoja na nadvožnjak preko ranžirnog kolodvora,

- Branimirovu ulicu od Zagrebačke ulice do Ulice I. Ančića u Sesvetama (I. i II. etapa),

- Rotor Remetinec,

- Radničku cestu od ulice Koledovčina do Domovinskog mosta,

- Baštijanova ulica od Ulice D. Golika do Zagrebačke ceste (I. i II. etapa),

- Vrapčanska avenija od Jadranske avenije do Zagrebačke ceste,

- manje prometnice, raskrižja, skretače, tramvajska, autobusna i željeznička stajališta - neophodni zahvati u prostoru da bi se povećala propusne moći i nesmetano odvijao promet.

5. Izrada studija i tehničke dokumentacije

U 2012. nastavit će se izrada ranije započete dokumentacije, te ugovoriti radovi izrade nove tehničke dokumentacije. To se ponajprije odnosi na izradu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i izgradnju postojećih cestovnih i tramvajskih prometnica u gradu, i to za:

- raskrižje Slavonske avenije - ulice 7,

- ulica Črnomerec od Ilice do Jadranske avenije,

- raskrižje Jadranske avenije - Avenije Dubrovnik - Remetinečke ceste (rotor Remetinec),

- Šarengradsku ulicu od Ulice grada Vukovara do Zagrebačke avenije,

- Šarengradsku ulicu od Jadranskog mosta do Zagrebačke avenije,

- Slavonsku aveniju od Ulice Hrvatske bratske zajednice do Čavićeve ulice,

- Slavonsku i Zagrebačku aveniju od Čavićeve do Savske Opatovine,

- Slavonsku aveniju od Čavićeve do Ulice Ljudevita Posavskog,

- Vatikansku ulicu od Ulice Savezne Republike Njemačke do Cimermanove ulice,

- Cimermanovu ulicu od Avenije Dubrovnik do Vatikanske ulice,

- ulicu Medpotoki od Aleje Bologne do Samoborske,

- Vrapčansku ulicu od Ilice do ulice Potok,

- Vrapčansku ulicu od Ilice do Zagrebačke ceste,

- Vrapčansku ulicu od Jadranske avenije do Mosta Jarun,

- Most Jarun,

- Vrapčansku ulicu od Mosta Jarun do Horvaćanske ceste,

- Vrapčansku ulicu od Horvaćanske ceste do Zagrebačke ceste,

- Ulicu grada Vukovara od Donjih Svetica do Ulice grada Gospića,

- produženu Ulicu grada Vukovara od Ulice grada Gospića do Čavićeve ulice,

- produženu Ulicu grada Vukovara od Čavićeve do Čulinečke ulice,

- produženu Ulicu grada Vukovara od Čulinečke do Ulice Ljudevita Posavskog,

- produženu Ulicu grada Vukovara od Ulice Ljudevita Posavskog do Sesvetskog Kraljevca,

- produženu Branimirovu ulicu od Zagrebačke do Brestovečke,

- produženu Branimirovu ulicu od Brestovečke do Ulice Ivana Ančića,

- produženu Branimirovu ulicu od Ulice Ivana Ančića do Varaždinske,

- Sarajevsku ulicu od Avenije Dubrovnik do ranžirnog kolodvora,

- Aveniju Većeslava Holjevca od Sortine do k.č.br. 3486 k.o. Klara,

- Sveučilišnu aveniju od Ul. Lavoslava Ružičke do Slavonske avenije,

- ulicu Trnjanski nasip,

- Baštijanovu ulicu od Golikove do Rudeške,

- Baštijanovu ulicu od Rudeške ceste do Zagrebačke ceste,

- Baštijanovu ulicu od Zagrebačke ceste do ulice Antuna Šoljana,

- Radničku cestu od Držićeve avenije do Ulice grada Vukovara

- Industrijsku ulicu u Sesvetama,

- Ulicu Ljudevita Posavskog u Sesvetama,

- produženu Bijeničku ulicu od Lašćinske do Aleje Hermana Bollea,

- Ulicu grada Vukovara od Andrašecove do Ozaljske,

- Aleju Hermana Bollea od glavnog ulaza u groblje Mirogoj do produžene Bijeničke,

- Kanalsku ulica,

- Samoborsku ulicu od Oranica do Zagrebačke,

- pješački pothodnik ispod željezničke pruge kod kolodvora Sesvete,

- uređenje središnjeg dijela Sesveta kao pješačke zone,

- raskrižje Branimirova - Osječka - I. Trnava,

- raskrižje Petrova - Prilesje - Bukovačka i Bukovačka Kišpatićeva,

- raskrižje Vinogradska - Kosirnikova - Ulica Franje Dursta,

- autobusni terminal Črnomerec,

- raskrižje Ilica-Aleja Bologne-Ulica Majke Terezije,

- raskrižje Vugrovečka - Dobrodolska,

- raskrižje Soblinečka - Prepuštovečka - Šašinovečka,

- Zlatarsku ulicu u Sesvetama,

- raskrižje Ulica grada Vukovara - ulica Kruge,

- raskrižje Avenije Većeslava Holjevca - Horvatova - Nežićeva,

- raskrižje Varaždinska - Prigorska u naselju Belovar,

- Dobrodolsku ulicu,

- raskrižje Branimirova ulica - III. Retkovec,

- raskrižje Jandrićeva - Ksaverska - spojna cesta i spojna cesta - Mirogojska,

- raskrižje Avenija Većeslava Holjevca -spojna cesta s Oreškovićevom,

- ulicu Kozjak,

- desni skretač iz Čulinečke u Slavonsku aveniju,

- Vugrovečku ulicu u Popovcu,

- priključenje naselja Trokut i Trnsko na Aveniju Dubrovnik,

- ulicu Štefanovec uz retenciju Štefanovec II.,

- Vrapčansku ulicu od k.č.br. 158 do k.č.br. 164,

- autobusni terminal Žitnjak,

- ulicu Novoselečki put od ulice Črbeki do Varoške ulice,

- ulicu Perjavica,

- tramvajska stajališta, autobusna stajališta, ugibališta i okretišta na više lokacija u Gradu Zagrebu.

U 2012. također će biti pokrenuta izrada tehničke dokumentacije za manje zahvate rekonstrukcije postojećih cestovnih i tramvajskih prometnica koje će opravdano inicirati Odjel za promet ili vijeća gradskih četvrti.

3.1.4. Sufinanciranje prigradskog vlaka

Tijekom 2005. godine sklopljen je Sporazum između Grada Zagreba i Hrvatskih željeznica d.o.o. za zajedničko financiranje nabave novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet na području Grada Zagreba.

Na temelju Sporazuma o zajedničkom financiranju programa nabave novih elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet između Grada Zagreba i HŽ-a, koji je potpisan 22. prosinca 2005., utvrđena je nabava 18 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski promet tako da 50% od ukupno potrebnih sredstava za realizaciju ovog programa osigurava HŽ d.o.o., a drugih 50% sredstava Grad Zagreb.

Nabavom i stavljanjem u promet novih elektromotornih vlakova postići će se niz pozitivnih učinaka:

- smanjiti gužve u cestovnom prijevozu na prilazima gradu Zagrebu, posebno u jutarnjim vršnim situacijama, od 6.00 do 9.00 sati,

- smanjiti ulaganja Grada Zagreba u cestovnu infrastrukturu na prilazu gradu (proširenja prometnica, rekonstrukcija križanja, semaforizacija i sl.),

- smanjiti troškove Grada Zagreba u nabavci novih autobusa,

- smanjiti zagađenje okoliša od štetnih plinova cestovnih vozila (emisija štetnih plinova je 30 puta manja u željezničkom nego u cestovnom prometu),

- povećati atraktivnost željezničkoga gradsko-prigradskog prijevoza,

- povećati kvalitetu prijevoza zbog većeg komfora (klima, lakši ulaz i izlaz putnika, manja buka itd.),

- prilagođenost invalidima i osobama s teškoćama u kretanju (niskopodni vlak omogućuje ulaz invalidskih kolica direktno s perona bez rampe),

- povećati prijevozni kapacitet na priključnim prugama u gradu, a time i povećati broj putnika,

- povećati sigurnost i pouzdanost gradsko-prigradskog prijevoza zbog smanjenja broja kvarova.

HŽ PUTNIČKI PRIJEVOZ d.o.o., kao pravni sljednik tvrtke Hrvatske željeznice d.o.o. i Grad Zagreb sklopili su 1. kolovoza 2008. Protokol kojim su sporazumno utvrdili nastavak realizacije spomenutog sporazuma, čime se Grad Zagreb obvezao subvencionirati nabavu preostalih 17 elektromotornih vlakova u omjeru 50% od ukupno dogovorene cijene koja će biti utvrđena posebnim ugovorom.

U tu svrhu u 2012. planiraju se osigurati sredstva u iznosu od 24.247.000,00 kuna.

3.1.5. Prometna preventiva, regulacija i sigurnost u prometu

Da bi se osiguralo kontinuirano i nesmetano odvijanje prometa na kritičnim križanjima i dionicama cestovne mreže, nužno je koordinirati semaforske uređaje na koridorima pojedinih cestovnih prometnica, postaviti nove semaforske uređaje i opremu te izmijeniti signalnu opremu i uređaje na raskrižjima sa zastarjelom opremom.

Radovi postave novih i zamjene dotrajalih uređaja za svjetlosnu regulaciju prometa na raskrižjima, te radovi dopune semaforizacije planiraju se na sljedećim raskrižjima:

- Ulica grada Vukovara od Ul. Fausta Vrančića do Donjih Svetica,

- Zvonimirova od Bauerove do Borongaja,

- Maksimirska od Kvaternikovog trga do Ravnica,

- Ilica od Kustošijanske do PP TOZ,

- Klaićeva - Ul. Republike Austrije (dinamička svjetlosna signalizacija),

- Savska ispred Javne vatrogasne postrojbe (dinamička svjetlosna signalizacija),

- Donje Svetice - Planinska,

- Ul. I. Mažuranića - Soblinečka,

- Savska - Vodnikova - Jukićeva,

- Golikova - Baštijanova,

- Ul. SR Njemačke - Bolšićeva.

U okviru programa semaforizacije planira se izrada dokumentacije, te semaforizacija sljedećih raskrižja:

- Zvonimirova - Kušlanova,

- Prisavlje - Cvjetna cesta,

- Ul. I. B. Mažuranić - Ul. M. Tatarglie,

- Zagrebačka ulica - Ul. A. M. Tripala,

- Aleja Bologne - Medpotoki,

- Selska - Horvaćanska,

- Miramarska - Čazmanska,

- Ul. Većeslava Holjevca - Oreškovićeva,

- Lučićeva - Čazmanska,

- Ul. SR Njemačke od Avenije Dubrovnik do Avenije Većeslava Holjevca,

- Ilica od Ul. Republike Austrije do Zagrebačke ulice,

- Branimirova od Donjih Svetica do Retkovca,

- Ulica grada Gospića od Ivanićgradske do Radničke,

- Selska od Horvaćanske do Zagorske.

Slijedom navedenoga u 2012. za semaforizaciju planiraju se sredstva u iznosu od 5.000.000,00 kuna.

U okviru plana Odjela za promet za 2012. planiraju se sljedeće aktivnosti:

- nabava i postava opreme za smirivanje i usmjeravanje prometa i održavanje postojeće, postava taktilnih ploča i linija vodilja za slijepe i slabovidne osobe, elastični stupići,

- održavanje postojećih biciklističkih staza i traka u Gradu Zagrebu,

- postava nove prometne opreme i signalizacije,

- postava nove i sanacija postojeće turističke i putokazne signalizacije,

- realizacija tehničkog rješenja informativnoga signalnog sustava najave i nailaska i preusmjeravanja vozila u zoni ulica Savska, Koturaška i Tratinska,

- postava taktilnih površina za slijepe i slabovidne osobe na terminalu ZET-a Ljubljanica i u zoni Trga Stjepana Radića,

- znak pristupačnosti za osobe s invaliditetom - čipirane iskaznice,

- naknada za angažiranje jedinica prometne mladeži (MUP),

- nabava i instalacija opreme za brojanje i klasifikaciju prometa motornih vozila na prometnoj mreži Grada Zagreba,

- uređenje inicijalne mreže biciklističkih staza ili traka u središnjoj gradskoj zoni,

- oprema školskih patrola,

- stalci za odlaganje bicikala,

- nabava ljetne opreme za jedinice prometne mladeži,

- nabava zimske opreme za jedinice prometne mladeži,

- uspostava nove regulacije prometa na raskrižju Avenija Dubrovnik - Ul. Radoslava Cimermana,

- idejni projekt rekonstrukcije raskrižja Branimirova - Mandlova,

- idejni projekt rekonstrukcije raskrižja Radnička cesta - Ulica grada Vukovara.

U tu se svrhu planira tijekom 2012. utrošiti iznos od 8.000.000,00 kuna.

U dijelu programa razvoja prometa planira se realizacija više studija, idejnih projekata i analiza u vezi s uz organizacijom i funkcioniranjem prometa, te se za 2012. planiraju sljedeći projekti:

- projekt analize stanja s prijedlogom poboljšanja funkcioniranja prometa na području gradske četvrti Podsljeme,

- projekt analize stanja s prijedlogom poboljšanja funkcioniranja prometa na području gradske četvrti Trešnjevka sjever i jug,

- plan provođenja temeljnih prometnih istraživanja Grada Zagreba,

- idejni projekt organizacije integriranoga putničkog prijevoza,

- idejni projekt tarifnog sustava za integrirani prijevoz,

- komparativna analiza prometno-tehničkih i eksploatacijskih karakteristika brzih tračničkih sustava u europskim gradovima,

- program rješavanja problema pristupa i parkiranja zagrebačkim gradskim bolnicama izgradnjom nedostajućih garaža i parkirališta,

- program i prioriteti uređenja prometno-tehničkih uvjeta za školske autobusne linije,

- revizija i dopuna projekta standardne putokazne prometne signalizacije.

U tu se svrhu planira tijekom 2012. utrošiti iznos od 2.000.000,00 kuna.

3.2. KOMUNALNO GOSPODARSTVO

Načela, način obavljanja i financiranja komunalnog gospodarstva, pod kojim se podrazumijeva obavljanje komunalnih djelatnosti, a posebno pružanje komunalnih usluga od interesa za fizičke i pravne osobe, te financiranje gradnje i održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture kao cjelovitog sustava na području grada, određeni su Zakonom o komunalnom gospodarstvu.

Grad Zagreb, kao jedinica lokalne samouprave, obvezan je na temelju navedenog zakona i posebnih propisa osigurati:

- trajno i kvalitetno obavljanje komunalnih djelatnosti,

- održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti,

- obavljanje komunalnih djelatnosti na načelima održivog razvoja,

- javnost rada.

Program radova u djelatnosti komunalnog gospodarstva sadrži dva osnovna programa - Program održavanja komunalne infrastrukture i Program gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture koji sadrži i prikaz ostalih radova na gradnji infrastrukture koji se zbog načina financiranja iskazuju zasebno (obveze na temelju ugovora zaključenih u ranijim razdobljima, obveze na temelju posebnih zakona - Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji i Zakona o društveno poticanoj stanogradnji), te radova obnove gradskih prostora i sadržaja.

Programi radova u djelatnosti komunalnog gospodarstva planirani su u ukupnoj vrijednosti od 1.043.850.000,00 kuna, s tim da se radovi gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju u iznosu od 371.800.000,00 kuna, održavanja infrastrukture u iznosu od 650.000.000,00 kuna i uređenja urbanih prostora u iznosu od 22.050.000,00 kuna.

3.2.1. Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Izgradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture osnovni je preduvjet ostvarivanja općih ciljeva prostornog razvitka Grada Zagreba. Dobra opskrbljenost komunalnim uslugama pridonosi kvaliteti življenja, kao i atraktivnosti gradskog prostora za smještaj poslovnih i društvenih sadržaja.

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture određuje se opis poslova s procjenom troškova gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, s iskazom financijskih sredstava potrebnih za ostvarenje programa i naznakom financiranja po djelatnostima.

Na temelju izvora prihoda za financiranje gradnje pojedinih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, program se posebno iskazuje gradnja:

- javnih površina,

- nerazvrstanih cesta,

- groblja i krematorija,

- javne rasvjete,

a posebno za gradnju objekata i uređaja za:

- opskrbu pitkom vodom,

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda,

- opskrbu plinom.

Zbog nedostatnog određenja pojmova za pojedine vrste radova, Programom se posebno iskazuju izdaci za ranije ugovorene obveze gradnje komunalija individualne potrošnje, elektroenergetskih objekata i uređaja i sanaciju klizišta, te radova uređenja zemljišta za potrebe gradnje stanova za hrvatske branitelje iz Domovinskog rata i članove njihovih obitelji i za potrebe provedbe Programa društveno poticane stanogradnje.

U nastavku je tabelaran prikaz radova gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture prema vrsti i vrijednosti radova:

Redni broj

Vrsta radova

Program 2012.

3.3.1.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture

A.

Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija te javne rasvjete

- javne površine

65.000.000,00

- nerazvrstane ceste

236.700.000,00

- groblja i krematorij

16.000.000,00

- javna rasvjeta

29.200.000,00

- ostalo

3.500.000,00

Ukupno A:

350.400.000,00

B.

Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

- opskrba pitkom vodom

3.370.000,00

- odvodnja

3.370.000,00

- opskrba plinom

60.000,00

Ukupno B:

6.800.000,00

C.

Ostali radovi na gradnje komunalne infrastrukture

- obveze po ugovorima KIP-a iz ranijeg razdoblja

100.000,00

- izvođenje radova sanacije klizišta u Gradu

13.000.000,00

- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova HRVI

1.000.000,00

- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

500.000,00

Ukupno C:

14.600.000,00

Sveukupno 3.3.1.

371.800.000,00

A. Gradnja javnih površina, nerazvrstanih cesta, groblja i krematorija te javne rasvjete

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za javne površine, nerazvrstane ceste, groblja i krematorije te javnu rasvjetu financira se iz komunalnog doprinosa.

Pod javnim površinama podrazumijevaju se:

a) javne prometne površine - trgovi, pločnici, javni prolazi (kroz zgrade i između zgrada i drugi otvoreni prostori ispod zgrade), javne stube i prečaci, pješačke staze, šetališta, stajališta javnoga gradskog prijevoza, biciklističke staze i trake, te mostovi, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici i tuneli ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;

b) javne zelene površine - parkovi, park-šume, drvoredi, živice, cvjetnjaci, travnjaci, skupine stabala ili pojedinačna stabla, dječja igrališta s pripadajućom opremom, javni športski i rekreacijski prostori, obale rijeka, jezera i potoka, otvoreni odvodni kanali, zelene površine uz cestu i ulicu u naselju (uz stambene i javne objekte) ako nisu sastavni dio nerazvrstane ceste, kao i druge slične površine;

c) javni objekti i uređaji - autobusni kolodvori, zračne luke, riječne luke, javna parkirališta, površine i objekti namijenjeni za javne priredbe, taksi stajališta, otvorene tržnice, javna skladišta, velesajam, javna kupališta, zoološki vrt, javni zdenci, javni zahodi, javni satovi, vodoskoci, fontane, oglasni stupovi, spomenici, skulpture kao i drugi slični objekti i uređaji.

Javne su površine, u smislu ovog programa, nabrojene i slične površine sa svim objektima, uređajima i opremom, određenom građevnom dozvolom i odobrenim glavnim projektom.

Pod nerazvrstanim cestama podrazumijevaju se površine koje se koriste za promet po bilo kojoj osnovi i koje su pristupačne većem broju korisnika, a koje nisu razvrstane ceste u smislu posebnih propisa:

- ceste koje služe pretežito za smanjivanje potreba prijelaza vozila kroz područje grada,

- ulice koje služe za povezivanje pojedinih gradskih predjela,

- seoski, poljski i šumski putovi, putovi prema nasipima za obranu od poplava,

- parkirališta, javne garaže, terminali i okretišta za vozila javnoga gradskog prijevoza, pristupne ceste do industrijskih i drugih objekata kojima se koristi i za javni prijevoz, ostavljališta za bicikle i bicikle s pomoćnim motorom.

Nerazvrstanu cestu čini gornji i donji stroj, tračnice, cestovni građevinski objekti (mostovi, tuneli, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici, nathodnici, pješački prolazi, potporni i obloženi zidovi, cjevasti i pločasti i sl.), nogostup, biciklističke trake i staze, zemljište ograničeno regulacijskom linijom, sve prometne i druge površine na pripadajućem zemljištu, odvodni jarci, rigoli, drenaže i sl., zatvoreni sustav za odvod oborinske vode s prometnih površina i zračni prostor iznad kolnika u visini od 7 m, prometna signalizacija (vertikalna, horizontalna i svjetlosna), javna rasvjeta u funkciji prometa, oprema ceste (odbojnici i zaštitne ograde, uređaji za zaštitu od buke, detektori, satovi za parkiranje, telekomunikacijski uređaji).

Pod grobljem i krematorijem podrazumijevaju se prostor i zgrade za obavljanje ispraćaja i pogreba umrlih, kao:

- građevina mrtvačnice i krematorija, dvorana za izlaganje na odru, prostorija za ispraćaj umrlih s potrebnom opremom i uređajima,

- pješačke staze i šetalište, s objektima odvodnje atmosferskih voda,

- uređaji i oprema na javnim površinama groblja.

Pod javnom rasvjetom podrazumijevaju se objekti i uređaji za rasvjetljavanje javnih površina, javnih cesta koje prolaze kroz grad i nerazvrstanih cesta kao:

- izvori svjetlosti i predspojne sprave,

- svjetiljke,

- nosači svjetiljki (stupovi, konzole, nosive žice),

- ostali elementi javne rasvjete (razvodni uređaji, kablovi, vodovi i vodiči, uređaji za upravljanje, uzemljenje i dr.).

Na temelju iznosa sredstava koji su obveznici plaćanja komunalnog doprinosa dužni platiti na temelju izdanih rješenja o komunalnom doprinosu u proteklom razdoblju, procijenjenog broja prostornih metara građevina koje će se graditi u 2012. i važeće jedinične vrijednosti komunalnog doprinosa po m3 građevine, u 2012. planiraju se ostvariti sredstva komunalnog doprinosa u iznosu od 350.000.000,00 kuna i naknade za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru u iznosu od 400.000,00 kuna.

Programom gradnje cjelokupna se sredstva komunalnog doprinosa i naknada za zadržavanje nezakonito izgrađene zgrade u prostoru raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za:

- javne površine

65.000.000,00 kuna

- nerazvrstane ceste

236.700.000,00 kuna

- groblja i krematorij

16.000.000,00 kuna

- javnu rasvjetu

29.200.000,00 kuna

- ostalo

3.500.000,00 kuna

Ukupno:

350.400.000,00 kuna

Detaljan opis radova izgradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture po pojedinim vrstama objekata i uređaja, bit će iskazan u Programu gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Grada Zagreba za 2012.

B. Gradnja objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju i opskrbu plinom

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom podrazumijeva se gradnja uređaja za upravljanje glavnim i precrpnim postajama, crpnih stanica s uređajima za kondiciranje vode i elektrostrojarskom opremom, zdenaca, vodovodne mreže s rezervoarima, precrpnim postajama, prekidnim komorama, razvodnim vodovima, hidrantima i javnim izljevima, te priključaka koji se sastoje od spojnog voda od ulične cijevi do zapornog uređaja iza glavnog vodomjera.

Pod gradnjom objekata i uređaja za odvodnju otpadnih voda podrazumijeva se gradnja uličnih odvodnih kanala s odvodnim cjevovodom od spoja ulične odvodnje do kontrolnog okna, sabirnih kanala višeg reda, glavnih odvodnih kanala, revizijskih okna, okna za ubacivanje snijega, okna sa splavnim vratima, pjeskolova i taložnica, crpnih postaja, kišnih bazena, retencija i preljeva, mjernih stanica vodostaja, mjernih stanica protočnih količina, mjernih stanica sustava kanalskih voda, dojavnih stanica vodostaja, dojavnih stanica protočnih količina, dojavnih stanica sustava kanalskih voda i upusta u rijeku Savu kao vodoprijemnika. Pod gradnjom objekata i uređaja odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda podrazumijeva se i gradnja centralnog uređaja za pročišćavanje otpadnih voda s pratećim infrastrukturnim objektima.

Pod gradnjom objekata i uređaja za opskrbu plinom podrazumijeva se gradnja visokotlačnih, srednjotlačnih i niskotlačnih plinovoda s dijelovima plinovoda od uličnog plinovoda do glavnoga zapornog uređaja na građevini ili u građevini, redukcijskih stanica, skladišta za plin, postrojenja za proizvodnju zamjenskog plina, te uređaja za daljinski nadzor plinovodnog sustava.

Gradnja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za opskrbu vodom, te odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, financira se iz prihoda od stvarnog troška i naknade za priključenje i drugih izvora utvrđenih posebnim zakonom.

Na temelju prihoda od stvarnog troška planira se iz ovog izvora prihoda u 2012. ostvariti sredstva u iznosu od 4.000.000,00 kuna, i to prema vrsti usluga:

- opskrba pitkom vodom

2.000.000,00 kuna

- odvodnja

2.000.000,00 kuna

Ukupno:

4.000.000,00 kuna

Na temelju Zakona o komunalnom gospodarstvu određene obveze plaćanja naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu, ocjenjuje se tijekom 2012. ostvariti sredstva u iznosu od 2.800.000,00 kuna, i to prema vrsti komunalne infrastrukture:

- opskrba pitkom vodom

1.370.000,00 kuna

- odvodnja otpadnih i oborinskih voda

1.370.000,00 kuna

- plin

60.000,00 kuna

Ukupno:

2.800.000,00 kuna

Programom gradnje cjelokupna se sredstva prihoda po stvarnom trošku i naknade za priključenje na komunalnu infrastrukturu raspoređuju za izgradnju objekata i uređaja komunalne infrastrukture, i to za:

- opskrbu pitkom vodom

3.370.000,00 kuna

- odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda

3.370.000,00 kuna

- plin

60.000,00 kuna

Ukupno:

6.800.000,00 kuna

Nakon usklađivanja pravnog statusa i poslovanja sadašnje Podružnice Vodoopskrba i odvodnja s odredbama Zakona o vodama, te restrukturiranja u javnog isporučitelja vodnih usluga s rokom 1. siječnja 2012., detaljan opis radova izgradnje objekata i uređaja za opskrbu pitkom vodom, odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda, bit će iskazani u Programu gradnje komunalnih vodnih građevina na području Grada Zagreba za 2012. koji će donijeti Gradska skupština Grada Zagreba na temelju prijedloga javnog isporučitelja i gradskoga upravnog tijela.

C. Ostali radovi gradnje komunalne infrastrukture

Programom gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture planiraju se i radovi koji po svojoj vrsti i značenju jesu radovi gradnji komunalne infrastrukture, ali se zbog izvora prihoda za financiranje iskazuju kao zaseban dio ovog programa.

Sredstva za provedbu ovog dijela programa osiguravaju se iz ostalih prihoda i primitaka gradskog proračuna u iznosu od 14.600.000,00 kuna.

Navedenim će se sredstvima tijekom 2012. financirati sljedeći radovi i obveze:

- izvođenje radova gradnje objekata i uređaja za opskrbu vodom, odvodnju, opskrbu plinom i toplinskom energijom, električnom energijom i DTK, na temelju ugovora o financiranju gradnje komunalija individualne potrošnje (KIP) iz ranijeg razdoblja

100.000,00 kuna

- izvođenje radova sanacije klizišta u Gradu

13.000.000,00 kuna

- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama gradnje stanova hrvatskih branitelja Domovinskog rata (HRVI) i njihovih obitelji

1.000.000,00 kuna

- izvođenje radova gradnje komunalne infrastrukture na lokacijama iz Programa društveno poticane stanogradnje

500.000,00 kuna

Ukupno:

14.600.000,00 kuna

3.2.2. Održavanje komunalne infrastrukture

Programom održavanja komunalne infrastrukture utvrđuje se, u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja, obavljanje komunalnih djelatnosti:

- odvodnje atmosferskih voda,

- čišćenja javnih površina,

- održavanja javnih površina,

- održavanja nerazvrstanih cesta,

- održavanja groblja i krematorija,

- javne rasvjete.

Sredstva za financiranje radova iz Programa održavanja komunalne infrastrukture osigurana su rasporedom prihoda gradskog proračuna za 2012. od komunalne naknade u iznosu od 650.000.000,00 kuna.

U skladu s predvidivim sredstvima i na temelju programa radova na održavanju komunalne infrastrukture podružnica Zagrebačkog holdinga d.o.o. osnovanih za obavljanje navedenih komunalnih djelatnosti, izrađen je Program održavanja komunalne infrastrukture za 2012.

U nastavku je tabelarni prikaz radova na održavanja komunalne infrastrukture prema vrsti komunalnih djelatnosti, s naznakom nositelja provedbe programa i vrijednošću planiranih radova:

Redni

broj

Komunalna djelatnost i nositelj provedbe programa

Vrijednost programa

1.

Odvodnja atmosferskih voda

26.380.000,00

Podružnica Vodoopskrba i odvodnja

26.380.000,00

2.

Čišćenje javnih površina

119.000.000,00

Podružnica Čistoća

119.000.000,00

3.

Održavanje javnih površina

233.580.000,00

Podružnica Zrinjevac

134.300.000,00

Podružnica Upravljanje sportskim objektima (RŠC Jarun i Bundek)

25.150.000,00

Podružnica Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo

20.000.000,00

Prirodoslovno- matematički fakultet (Botanički vrt)

1.580.000,00

Javna ustanova Maksimir

4.000.000,00

Podružnica Upravljanje sportskim objektima poslovna jedinica Sljeme

4.500.000,00

Podružnica Upravljanje sportskim objektima (Hipodrom)

4.000.000,00

Podružnica Upravljanje sportskim objektima poslovna jedinica Maksimir

1.200.000,00

Podružnica Upravljanje sportskim objektima poslovna jedinica Mladost

2.250.000,00

Podružnica Gradska groblja

600.000,00

Intervencije u prostoru, Importanne centar, pješačka zona, javni satovi i sl.

26.000.000,00

Zimska služba

10.000.000,00

4.

Održavanje nerazvrstanih cesta

115.000.000,00

Podružnica Zagrebačke ceste

80.000.000,00

- redovno održavanje:

- ljetno 65.000.000,00

- zimsko 15.000.000,00

- izvanredno održavanje

35.000.000,00

5.

Održavanje javne rasvjete i utrošak električne energije i plina

146.040.000,00

- utrošak električne energije javne rasvjete

84.000.000,00

- održavanje električne javne rasvjete

58.220.000,00

Gradska plinara d.o.o.

- utrošak plina za plinsku javnu rasvjetu

1.720.000,00

- održavanje plinske javne rasvjete

2.100.000,00

6.

Neraspoređena interventna sredstva

10.000.000,00

Ukupno:

650.000.000,00

3.2.3. Uređivanje grada

Jedna od temeljnih odrednica razvitka Grada Zagreba u sferi komunalnog življenja i prostornog uređivanja grada je urbana obnova gradskih prostora i sadržaja.

Na temelju odrednica Programa mjera za unapređenje stanja u prostoru Grada kao i saznanja o najpotrebnijim aktivnostima, u 2012. se planira nastaviti s uređivanjem i revitalizacijom zapuštenih gradskih sadržaja i prostora, prigodno ukrašavanje gradskog središta i gradskih četvrti u vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana, sufinanciranjem organizacije međunarodne vrtne izložbe FLORAART, te ostale aktivnosti da bi se poboljšala kvaliteta življenja u Gradu.

Sredstva za provedbu programa osigurana su rasporedom sredstava Proračuna Grada Zagreba - ostali proračunski prihodi u iznosu od 22.050.000,00 kuna.

KLASA: 400-06/11-01/75

URBROJ: 251-01-06-11-32

Zagreb, 19. prosinca 2011.

Predsjednik

Gradske skupštine

Boris Šprem, v.r.

Za pristup do sadržaja morate biti korisnik portala www.informator.hr.
Sadržajima se pristupa ovisno o Vašem paketu.

Prijava

Zaboravljena zaporka?

Nemate korisničke podatke? Besplatno se registrirajte i testno pristupajte sadržajima 7 dana.
Kao besplatan korisnik ostvarujete pristup do 20 dokumenata.

Registracija